Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:420.0 Ft
Dízel:427.0 Ft

Teszt: Volvo S80 V8

Egy jó kis viszony helyett

Szerző: levél küldés
Dátum: 2007.02.07. 08:55
Az egész 1998-ban kezdődött, az előző S80-assal. Ez volt az első Volvo, amely megpróbált kilépni a kockaorr-téglatest formából. Bátor arcot és izmos vállat növesztett. Aztán szép lassan ez az arc vált az új Volvo-design példaképévé. A kisebb Volvók a nagy testvér orrával és adottságaival születtek újjá. 2006-ra a kör bezárult, minden autó megújult, ismét elérkeztünk az ötletadóhoz, megint a nagy Volvónak kéne valami mást felmutatnia.

Egyszer Patrick Le Quément, a Renault vezető designere azt mondta, egyáltalán nem baj, ha egy márka összes modelljén már messziről érződik, ugyanahhoz a klánhoz tartoznak. Csak legyen meg mindegyik autónak az önálló tudata és akkor minden rendben. Le Quément okos és elismert ember a szakmában, de ezt az egységes márkaarculatos gondolatát sokan nagy marhaságnak tartják. A Volvo az a cég, mely tökélyre fejlesztette az azonos márkaidentitás fogalmát.

Csak az a kár, hogy az S80-assal nem új irányt nyitnak, hanem az S40-es finomkodó formáját viszik tovább. Aki száz méterről összekeveri a két autót, az vagy hülye vagy hazudik. Ordít a különbség: az S40-es tömzsi, az S80-as elegánsán elnyúló. Szemből nem érződik rajta a korábbi nagy Volvo magabiztos szélessége, ez talán az alak leggyengébb pontja. Az új lámpa, hűtőrács és lökhárító finomkodása nem kéne rá, arca karakteresebb lehetne. De az egységes márkaarculat így klappol.

Miért kell 315 lóerő egy Volvóba?

Egyszer minden ember életében eljön az a pillanat, hogy Porschéra vágyik. Ne tagadják, Önök is lesznek még ilyen helyzetben. A sors fintora, hogy fiatalon, amikor az ember megérdemelne egy 911 Carrerát, csak olajsejk sarjaként telhet rá. Mostoha anyagi körülmények között lehetetlen ilyen négykerekű ajzószert beszerezni, pedig igenis indokolt lenne. A vagyon a korral nő, ezért vesznek ősz halántékú, pocakos ötvenesek annyi 911-est. Kár azért az autóért.

Most jön az a rész, hogy egy Volvo-pilóta miért választja a Porsche helyett inkább a V8-as S80-ast. A következő oldalon

Cikk nyomtatása

Hozzászólok

Vezess.hu Top cikkek

Szólj hozzá Te is!

F1: Vettelt az apaság zavarta meg?

A 13-szoros futamgyőztes David Coultharddal a World Series by Renault hungaroringi fordulóján beszélgettünk a boldogságról, Vettelről, ...

Családi program: hamarosan VW-találkozó a Ringen

A VW hazai importőre kirakta az autós újságíróknak a teljes Golf- és Transporter-sort, hogy kicsit megtapasztaljuk a Volkswagen-életérzést ...

Olvasói verdák - Akik valóra váltották álmaikat

3

Amerikai V8 és a ralipályák japán sztárja boxermotorral, valamint a piros Zsiguli tér vissza újra, ezúttal hosszú leírással az ...

Visszatér valaha álmaink Opelje?

3

A legendás német kupé távozása olyan űrt hagyott maga után, amit azóta sem tudott betömni a német autóipar. Igény pedig lenne ...

Kamion előzi a traktort, a kamiont meg egy személyautó

15

A kamionos fékez, a személyautó felborul, súlyos sérüléseket szenved egy család négy tagja. Mire ítéli a bíróság a hibázó édesapát? ...

A közútnál fontosabb a kormánynak a vasút

5

102 oldalas dokumentumban foglalta össze a kormány, hogyan képzeli a magyar közlekedés fejlesztését az elkövetkező 36 évben.

F1: Rosberg megroppant, Hamilton győzött

Az Olasz Nagydíjat Nico Rosberg hibája után Lewis Hamilton nyerte, a dobogóra még Felipe Massa ért fel a Williamsszel. A Ferrari ...

Nahát, egy igazi francia autó!

7

Mind a formát, mind a tartalmat vizsgálva üvölt a felismerés, végre egy igazi francia autó! Ötletes, belevaló, újító szellemű, ...

Mi már ültünk benne: Új MX-5

Kilenc évvel a legutolsó és negyed évszázaddal az első generáció bemutatása után itt a legújabb Mazda MX-5-ös.

Bomba miatt lezárják az M0-st

Lezárják az M0-s egy szakaszát egy feltételezett robbanótest miatt. Torlódás várható.


2
Nem tesz jót, ha autóval jársz munkába

Nem tesz jót, ha autóval jársz munkába

Jobb a közérzete annak, aki kocsi helyett gyalog vagy biciklivel jár munkába. Már megint a brit tudósok.


F1: Megvan, ki ülhet Hamilton helyére

A Mercedes-csapat új versenyzőt szerzett, a tizenéves DTM-futamgyőztes Pascal Wehrleint az alakulat tartalékosává léptette elő.


Tizenkilencen haltak meg az autógyártó miatt

Eddig tizenkilenc halálesetet hoztak összefüggésbe a General Motors autóinak hibás gyújtáskapcsolóival - jelentette ki hétfőn ...


Óvakodj a támadó tujától!

Egy kitépett növény miatt indított büntetőeljárást a Szombathelyi Rendőrkapitányság.


Pánik és baleset az autómosóban

Az autómosó dolgozója intett, hogy állj, erre az autós kövér gázt adott, és elszabadult a káosz.


F1: Vak vezet világtalant

A Nemzetközi Automobil Szövetség részletesen is tisztázta, hogy mit tilos és mit szabad közölni a pilótákkal a rádión. Csak az ...


1
Már tesztelik az új Audi Q7-est

Már tesztelik az új Audi Q7-est

Jövő nyáron, konnektoros hibrid hajtáslánccal lép piacra a Q7 második generációja. A prototípusokat már tesztelik.


1
Gyerekrablás: vérfagyasztó üzenet a szülőknek

Gyerekrablás: vérfagyasztó üzenet a szülőknek

Pedagógia célzatú gyerekrablás történt Kaliforniában: az ellopott autót, benne az alvó gyerekkel, néhány sarokkal odébb megtalálták. ...


1
Félfapados csillagos: E Merci-teszt

Félfapados csillagos: E Merci-teszt

Több mint 1300 kilométert tettem meg ezzel a kocsival tíz nap alatt, de most sem tudom megmondani, kéne-e örökbe.


5
Egy újabb idióta akinek roller való, nem Mustang

Egy újabb idióta akinek roller való, nem Mustang

Emberünk úgy gondolta, keresztbe veszi be a jobbos kereszteződést. Nem sikerült, és ráadásul nem csak a saját napját rontotta ...


A nap képe - Minden versenyzővel elbánt a fodrász

Egy unatkozó rajongó nagyon ráért, és összekeverte a pilóták frizuráit. A végeredmény elképesztő!