Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:335.0 Ft
Dízel:360.0 Ft

Teszt: Volvo S80 V8

Egy jó kis viszony helyett

Szerző: levél küldés
Dátum: 2007.02.07. 08:55
Az egész 1998-ban kezdődött, az előző S80-assal. Ez volt az első Volvo, amely megpróbált kilépni a kockaorr-téglatest formából. Bátor arcot és izmos vállat növesztett. Aztán szép lassan ez az arc vált az új Volvo-design példaképévé. A kisebb Volvók a nagy testvér orrával és adottságaival születtek újjá. 2006-ra a kör bezárult, minden autó megújult, ismét elérkeztünk az ötletadóhoz, megint a nagy Volvónak kéne valami mást felmutatnia.

Egyszer Patrick Le Quément, a Renault vezető designere azt mondta, egyáltalán nem baj, ha egy márka összes modelljén már messziről érződik, ugyanahhoz a klánhoz tartoznak. Csak legyen meg mindegyik autónak az önálló tudata és akkor minden rendben. Le Quément okos és elismert ember a szakmában, de ezt az egységes márkaarculatos gondolatát sokan nagy marhaságnak tartják. A Volvo az a cég, mely tökélyre fejlesztette az azonos márkaidentitás fogalmát.

Csak az a kár, hogy az S80-assal nem új irányt nyitnak, hanem az S40-es finomkodó formáját viszik tovább. Aki száz méterről összekeveri a két autót, az vagy hülye vagy hazudik. Ordít a különbség: az S40-es tömzsi, az S80-as elegánsán elnyúló. Szemből nem érződik rajta a korábbi nagy Volvo magabiztos szélessége, ez talán az alak leggyengébb pontja. Az új lámpa, hűtőrács és lökhárító finomkodása nem kéne rá, arca karakteresebb lehetne. De az egységes márkaarculat így klappol.

Miért kell 315 lóerő egy Volvóba?

Egyszer minden ember életében eljön az a pillanat, hogy Porschéra vágyik. Ne tagadják, Önök is lesznek még ilyen helyzetben. A sors fintora, hogy fiatalon, amikor az ember megérdemelne egy 911 Carrerát, csak olajsejk sarjaként telhet rá. Mostoha anyagi körülmények között lehetetlen ilyen négykerekű ajzószert beszerezni, pedig igenis indokolt lenne. A vagyon a korral nő, ezért vesznek ősz halántékú, pocakos ötvenesek annyi 911-est. Kár azért az autóért.

Most jön az a rész, hogy egy Volvo-pilóta miért választja a Porsche helyett inkább a V8-as S80-ast. A következő oldalon

Cikk nyomtatása

1 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

Szólj hozzá Te is!

Ajándékötletek autóbolondoknak

Ha még mindig van pár olyan szerette, akinek semmit nem vett, segítünk. Persze csak ötletekkel. Mi ezeknek örülnénk.

Kiveszik a kormányt a kezünkből?

5

Egyre többet tud és egyre kevésbé nélkülözhető a menetstabilizáló rendszer a modern autókban. És egyre ritkább, hogy ki lehessen ...

Bírságmentesen indul a fizetős M0-s!

19

Hiába jön a bírságpapír januártól a fizetőssé tett M0-s matricájának elblicceléséért, meg lehet úszni a 15 ezer forintos büntetést. ...

Elütöttek a zebrán, ki a hibás?

4

Olvasónkat elütötte egy motoros a zebrán, jogi szakértőnk segít tisztázni a baleset körülményeit.

5 tuti módszer, hogyan vidd haza a karácsonyfát

Nézzünk pár példát arra, hogy milyen kreatív módon lehet hazajuttatni a karácsonyfát, ha Jézuska éppen nem ér rá.

Benzines vagy dízel - melyik éri meg?

17

Mentünk jó 1200 kilométert az 1,6-os benzines és dízel Sx4 S-Cross-szal, hogy megtudjuk, melyiket éri meg megvenni. Meglepődtünk ...

Nemcsak a fizetős M0 növeli az autósok költségeit

9

Megdrágítja a téli és a nyári gumik használatát az új autókban nemrég kötelezővé vált légnyomás-ellenőrzés. Utánanéztünk, mennyibe ...

Képeink a forgalomlassító tüntetésről

3

A mai, szakszervezetek által szervezett tüntetés eddigi eredménye, hogy ma szokatlanul könnyen lehetett autózni a fővárosban.

Döbbenetes közelharcot vívott két autós Pesten

6

Először a kocsijukból szólogattak be egymásnak, majd egyikük a másik autója elé állt. Az meg gázt adott, és araszolgatva, a lábához ...

2
18 kemény példa bizonyítja, hogy az elakadást mindig lehet fokozni

18 kemény példa bizonyítja, hogy az elakadást mindig lehet fokozni

Akadtál már el autóval? Azt hitted senki sem tud majd kihúzni szorult helyzetedből? Ha végignézed a képeket, érezni fogod, hogy ...


4
Forradalom a KRESZ-vizsgáztatásban

Forradalom a KRESZ-vizsgáztatásban

Januártól minden kategóriában megváltoztatja a közúti járművezető-képzésben alkalmazott elméleti vizsgakérdéseket a Nemzeti Közlekedési ...


Szégyen, hogy tini kerül az F1-be?

Az 1997-es világbajnok Jacques Villeneuve szerint egyenesen sértő, hogy a Toro Rosso jövőre a 17 éves Max Verstappent küldi pályára. ...


Furcsa bejelentés az üzemanyagok áráról

Ezúttal kisebb mértékben, de továbbra is csökken az üzemanyagok ára. Még olcsóbbá válik a benzin és a gázolaj. No de mikortól?


Karácsonytól január 5-ig ingyenes a pesti parkolás

Budapest területén a közterületi várakozási helyeken december 23-án 20 órától január 5-én 8 óráig díjmentesen lehet parkolni.


Ferrari-motorral jön az Alfa Romeo új szedánja

Jövőre érkezik az Alfa Romeo 159 utódja. Nagyobb lesz, finomabb és hátsókerék-hajtású.


F1: A Ferrari keresztbe tett korábbi elnökének

Múlt heti hír, hogy nemcsak Bernie Ecclestone került vissza az F1 élére, hanem a Ferrari korábbi elnöke, Luca di Montezemolo ...


Közlekedési változások karácsonykor és szilveszterkor

Változik a közösségi közlekedés menetrendje karácsonykor és szilveszterkor, a MÁV, a Volán-társaságok és a BKK járatai is ünnepi ...


A Forma-1 már nem sport?

A Saubertől ejtett Adrian Sutil szerint a fizetős pilóták egyre hangsúlyosabb szerepe miatt a Forma-1 már nem tekinthető sportnak. ...


Az ittas vezető fizet a biztosítónak

Jó tudni, hogy az alkoholos befolyásoltság alatt okozott baleset miatti kárt az autósnak meg kell térítenie a biztosító felé.


F1: Jövőre év közben is lesz motorfejlesztés

Úgy tűnik, a Mercedes a nagy ellenszélben kénytelen volt megadni magát, a hírek szerint jövőre év közben is lehet fejleszteni ...


Nem tudják megállítani az ÁFA-csalókat

Nem szorítja vissza az ÁFA-csalásokat, viszont hatalmas károkat okoz a gazdaságnak és a környezetnek az Elektronikus Közúti Áruforgalom ...