Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:382.0 Ft
Dízel:364.0 Ft

Teszt: Volvo S80 V8

Egy jó kis viszony helyett

Szerző: levél küldés
Dátum: 2007.02.07. 08:55
Egyszer minden ember életében eljön az a pillanat, amikor nálánál jóval fiatalabb nőre és Porschéra vágyik. Egy Volvo-pilóta ilyenkor vesz 315 lóerős S80-ast, V8-as motorral.
Az egész 1998-ban kezdődött, az előző S80-assal. Ez volt az első Volvo, amely megpróbált kilépni a kockaorr-téglatest formából. Bátor arcot és izmos vállat növesztett. Aztán szép lassan ez az arc vált az új Volvo-design példaképévé. A kisebb Volvók a nagy testvér orrával és adottságaival születtek újjá. 2006-ra a kör bezárult, minden autó megújult, ismét elérkeztünk az ötletadóhoz, megint a nagy Volvónak kéne valami mást felmutatnia.

Egyszer Patrick Le Quément, a Renault vezető designere azt mondta, egyáltalán nem baj, ha egy márka összes modelljén már messziről érződik, ugyanahhoz a klánhoz tartoznak. Csak legyen meg mindegyik autónak az önálló tudata és akkor minden rendben. Le Quément okos és elismert ember a szakmában, de ezt az egységes márkaarculatos gondolatát sokan nagy marhaságnak tartják. A Volvo az a cég, mely tökélyre fejlesztette az azonos márkaidentitás fogalmát.

Csak az a kár, hogy az S80-assal nem új irányt nyitnak, hanem az S40-es finomkodó formáját viszik tovább. Aki száz méterről összekeveri a két autót, az vagy hülye vagy hazudik. Ordít a különbség: az S40-es tömzsi, az S80-as elegánsán elnyúló. Szemből nem érződik rajta a korábbi nagy Volvo magabiztos szélessége, ez talán az alak leggyengébb pontja. Az új lámpa, hűtőrács és lökhárító finomkodása nem kéne rá, arca karakteresebb lehetne. De az egységes márkaarculat így klappol.

Miért kell 315 lóerő egy Volvóba?

Egyszer minden ember életében eljön az a pillanat, hogy Porschéra vágyik. Ne tagadják, Önök is lesznek még ilyen helyzetben. A sors fintora, hogy fiatalon, amikor az ember megérdemelne egy 911 Carrerát, csak olajsejk sarjaként telhet rá. Mostoha anyagi körülmények között lehetetlen ilyen négykerekű ajzószert beszerezni, pedig igenis indokolt lenne. A vagyon a korral nő, ezért vesznek ősz halántékú, pocakos ötvenesek annyi 911-est. Kár azért az autóért.

Most jön az a rész, hogy egy Volvo-pilóta miért választja a Porsche helyett inkább a V8-as S80-ast. A következő oldalon

1 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

Szólj hozzá Te is!

Az ember, akinek az okmányiroda ellopta az autóját

7

Levente kapott egy levelet, amiben biztosítója értesítette: nincs többé kötelezője. De miért nincs, kérdezte meg őket telefonon. ...

Csodaszép autók érkeztek Magyarországra!

Porschék, Aston Martinok, W111-es Mercedesek, Ferrarik, plusz Quattroporték, Monte Carlók, i3-asok, Amazonok, F-Type-ok - többek ...

F1: Az év versenye a Magyar Nagydíjon!

Szenzációs, őrületes futamot hozott a 30. Magyar Nagydíj, Sebastian Vettel nyert a Ferrarival, a Red Bullok mögötte, pontot szereztek ...

A hétvége, amikor minden a Ferrariról szólt

1

Szikár, minimalista képgyűjtemény következik a hétvégéről, amikor a Ferrari birtokba vette a Hungaroringet. Fotógaléria a Ferrari ...

Ezekkel járnak az F1-sztárok Magyarországon

557 lóerős kombi és negyvenéves motor is szerepel a Forma-1-es pilóták járműparkjában, amellyel idén a Hungaroringre érkeznek. ...

"Lányokat válogattam a Magyar Nagydíjra Laudával"

És ez csak egy sztori a Forma-1 sűrűjéből. A Hungaroring 30 éves jubileuma alkalmából 40 rapid kérdést szegeztünk a Forma-1-es ...

F1: A Magyar Nagydíj legjei

Legek, elsőségek, statisztikák a Magyar Nagydíj elmúlt 29 évéből. Ki nyert a legtöbbször, mi volt a legkisebb különbség, kik ...

F1: A Magyar Nagydíj legdurvább balesetei

1

A 30. Magyar Nagydíjra készülve csokorba gyűjtöttük a neten fellelhető legemlékezetesebb eseteket!

F1: 30 kép a 30 éves Magyar Nagydíjról

A hétvégén immár 30. alkalommal rendezik meg a Magyar Nagydíjat a Hungaroringen, a jubileum alkalmából óriásgalériával tekintünk ...

Teherabroncs csereprogramot jelentett be a Continental

Tizenkétezer gumiabroncsot érintő, önkéntes gumiabroncs csereprogramot jelentett be a Continental.


F1: Baj lesz a rekordhosszú naptárból?

Több csapatnak sem tetszik a 2016-r tervezett 21 futamos Forma-1-es versenynaptár, de egyelőre kivárnak, hátha kipottyan egy-két ...


Veterán Porschét törtek össze a divat kedvéért

Fogalmam sincs, mi az a Rag&Bone, de most őket utálja a világ összes Porsche rajongója, ezért a videóért.


F1: 50 lóerőt ugrik a McLaren-Honda?

Sajtóértesülés szerint a Honda Belgiumra szánt motorfejlesztési csomagja végre versenyképessé teheti a McLarent.


Két egyedi példánnyal bővült a legnagyobb Viper-gyűjtemény

Hűtőmágnes, akciófigura, söröskupak vagy szalvéta - ezeket mind lehet gyűjteni, de van, aki picit magasabbra emeli a lécet.


2
40 évig sofőrködött jogosítvány nélkül

40 évig sofőrködött jogosítvány nélkül

Egy román férfi 1976 óta dolgozik hivatásos gépkocsi-vezetőként. Egy apró baj van csak ezzel: nincs érvényes jogosítványa.


Alakul a Kia új kompakt szabadidőjárműve

A Hyundai ix35/Tucson nyomán a testvérmodell Kia Sportage is megújul. Hasonlóan mélyreható változásokra számítunk.


Ezzel verné a BMW X6-ot az Audi?

Egy német autós szakfolyóirat elképzelte, milyen lehet az Audi közelgő, elektromos szabadidőjárműve. A sportos modell a Q7 alá ...


1
Használt autó: nagy fogás Németországból

Használt autó: nagy fogás Németországból

Valaki nagyon megcsípte ezt a német eredetű használt autót, de az Opel Vectra B a kevésbé szerencséseknek is érdekes használtan.


Fia talált rá az autóban fekvő, halott nőre

Egy hirtelen áradás elmosott egy útszakaszt Kentucky államban, elsodorva egy éppen ott közlekedő autót. Az esetnek szemtanúi ...


3
200 felett száguldoznak Budapest utcáin

200 felett száguldoznak Budapest utcáin

A nyári uborkaszezonban tuti téma elővenni az illegális gyorsulást, a Fókusz újra leleplezte a budapesti éjszaka száguldozóit.


4
Íme a világ legstresszesebb 'Y'-fordulása

Íme a világ legstresszesebb 'Y'-fordulása

Egy jó tanács: ne fulladj le, ha jön az áradás. Inkább égjen a kuplung, nyikkanjon a gumi, de semmiképp ne fulladj le!