Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:420.0 Ft
Dízel:427.0 Ft

Teszt: Volvo S80 V8

Egy jó kis viszony helyett

Szerző: levél küldés
Dátum: 2007.02.07. 08:55
Az egész 1998-ban kezdődött, az előző S80-assal. Ez volt az első Volvo, amely megpróbált kilépni a kockaorr-téglatest formából. Bátor arcot és izmos vállat növesztett. Aztán szép lassan ez az arc vált az új Volvo-design példaképévé. A kisebb Volvók a nagy testvér orrával és adottságaival születtek újjá. 2006-ra a kör bezárult, minden autó megújult, ismét elérkeztünk az ötletadóhoz, megint a nagy Volvónak kéne valami mást felmutatnia.

Egyszer Patrick Le Quément, a Renault vezető designere azt mondta, egyáltalán nem baj, ha egy márka összes modelljén már messziről érződik, ugyanahhoz a klánhoz tartoznak. Csak legyen meg mindegyik autónak az önálló tudata és akkor minden rendben. Le Quément okos és elismert ember a szakmában, de ezt az egységes márkaarculatos gondolatát sokan nagy marhaságnak tartják. A Volvo az a cég, mely tökélyre fejlesztette az azonos márkaidentitás fogalmát.

Csak az a kár, hogy az S80-assal nem új irányt nyitnak, hanem az S40-es finomkodó formáját viszik tovább. Aki száz méterről összekeveri a két autót, az vagy hülye vagy hazudik. Ordít a különbség: az S40-es tömzsi, az S80-as elegánsán elnyúló. Szemből nem érződik rajta a korábbi nagy Volvo magabiztos szélessége, ez talán az alak leggyengébb pontja. Az új lámpa, hűtőrács és lökhárító finomkodása nem kéne rá, arca karakteresebb lehetne. De az egységes márkaarculat így klappol.

Miért kell 315 lóerő egy Volvóba?

Egyszer minden ember életében eljön az a pillanat, hogy Porschéra vágyik. Ne tagadják, Önök is lesznek még ilyen helyzetben. A sors fintora, hogy fiatalon, amikor az ember megérdemelne egy 911 Carrerát, csak olajsejk sarjaként telhet rá. Mostoha anyagi körülmények között lehetetlen ilyen négykerekű ajzószert beszerezni, pedig igenis indokolt lenne. A vagyon a korral nő, ezért vesznek ősz halántékú, pocakos ötvenesek annyi 911-est. Kár azért az autóért.

Most jön az a rész, hogy egy Volvo-pilóta miért választja a Porsche helyett inkább a V8-as S80-ast. A következő oldalon

Cikk nyomtatása

Hozzászólok

Vezess.hu Top cikkek

Szólj hozzá Te is!

Irány a Párizsi Autószalon!

Esztergomból a Suzuki Vitara, Győrből az Audi TT Roadster érkezett a Párizsi Autó-kiállításra. Itt a helye tudósítói csapatunknak ...

Hibrid Lamborghini és Ducati-motoros Volkswagen

1

Ducatitól ©kodán át Lamborghiniig egy helyre gyűjtötte idei őszi újdonságait a Volkswagen Csoport.

A legmenőbb Alfa milliós kaucióval

3

Zseniális húzásnak tűnik az AVIS autókölcsönző magyar irodájától, hogy egy Alfa Romeo 4C-t is szolgálatba állított a Corsák meg ...

Olcsóbban autózhatnak a budapestiek

Kártyával elvihető autók forgalomba állításával akarják csökkenteni a járműforgalmat Budapesten. Ellentmondás? A Bubi után itt ...

Németet vagy japánt 4 millióért?

19

Olvasónk 4,3 millió forintért vásárolna új autót. A fontos döntés meghozatalához kérte szakértőnk segítségét, Skoda Octavia, ...

Vízkáros autók - tények és tippek

1

A víz szemét dolog, ha éppen nem vagyunk szomjasak, viszont van autónk. Néha nem csak lassan rohasztja el szegény négykerekűt, ...

Volkswagen rajzás a ringen

13

Hemzsegnek a Hungaroring környékén a Volkswagenek. Nézd meg a képeinek a VW-találkozó legjobbjairól.

Főnyeremény: a 20 éves Golf

18

Egy szép állapotú hármas Golf megkapta az esélyt, hogy murván porladó használt autóból dédelgetett kedvenccé váljon.

Kaszkadőr és ruha nélkül

Rendhagyó interjú Imréről, aki kislány, autós üldözésről, és arról, hogy ha milliárdos lenne a színésznő, akkor a rossz utak ...

Lamborghini, négyliteres fogyasztással

Három villanymotorral, konnektorról tölthető akkumulátorral teremt precedenst a szupersportkocsik világában a Lamborghini. Az ...


Ezek a csinos lányok csak az Alfákra buknak

Nem, nem a kigyúrt, célratörő, messze néző tekintetű alfa hímekre! Sokkal inkább az olasz autógyártás egy máig élő legendás márkájára, ...


Räikkönen: Ilyen jó még nem volt

Kimi Räikkönen azt mondja, hogy végre-valahára sikerült megoldania az őt év eleje óta hátráltató beállítási problémákat. 14 futam ...


Beültünk az új Mondeóba

A Ford Mondeo már második éve kapható Amerikában, de Európában csak most, a Párizsi Szalonon mutatták be hivatalosan


Feltúrják a rakpartot

Forgalomkorlátozásokra kell számítani a Bem rakparton a Batthyány tér és a Bem tér között a Margit híd felé tartó sávban péntek ...


Haláltusáját vívja a Forma-1-es csapat

A sereghajtó Caterham felszerelését behajtók vitték el a központból, a Japán Nagydíj a vég kezdete.


Egyre népszerűbb a mobilparkolás

Az új mobilfizetési rendszer július 1-jei indulása óta eltelt három hónapban 3,7 millió mobilparkolási tranzakciót hajtottak ...


Szupersport-szedán az Auditól

Négyszemélyes, ötajtós kupélimuzinként álmodta újra győri gyártású sportkocsiját az Audi. A TT Sportback egyelőre csupán tanulmány ...


A Vezess stábja megérkezett a Párizsi Autószalonra

Itt vagyunk, holnap reggel már a szalonról cikkezünk, de már ma este megvolt a Volkswagen összes újdonsága a sajtóestélyen. Ja, ...


Spórbajnokból utcai versenyző

A világ legerősebb kéthengeres motorblokkjával és sportfutóművel szerelte fel ultratakarékos autóját a Volkswagen. Az eredmény: ...


1
Megleckéztette utasait a buszvezető

Megleckéztette utasait a buszvezető

Emberrablással vádolhatják meg azt a buszsofőrt, aki nem engedte leszállni iskolás utasait, mert azok rosszul viselkedtek.


F1: Odaveszik a Nürburgring

A legendás német pálya vásárlói mögül kihátrált a bank, a Nürburging gazdátlanul, csődben maradhat.