Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:365.0 Ft
Dízel:368.0 Ft

Teszt: Volvo S80 V8

Egy jó kis viszony helyett

Szerző: levél küldés
Dátum: 2007.02.07. 08:55
Az egész 1998-ban kezdődött, az előző S80-assal. Ez volt az első Volvo, amely megpróbált kilépni a kockaorr-téglatest formából. Bátor arcot és izmos vállat növesztett. Aztán szép lassan ez az arc vált az új Volvo-design példaképévé. A kisebb Volvók a nagy testvér orrával és adottságaival születtek újjá. 2006-ra a kör bezárult, minden autó megújult, ismét elérkeztünk az ötletadóhoz, megint a nagy Volvónak kéne valami mást felmutatnia.

Egyszer Patrick Le Quément, a Renault vezető designere azt mondta, egyáltalán nem baj, ha egy márka összes modelljén már messziről érződik, ugyanahhoz a klánhoz tartoznak. Csak legyen meg mindegyik autónak az önálló tudata és akkor minden rendben. Le Quément okos és elismert ember a szakmában, de ezt az egységes márkaarculatos gondolatát sokan nagy marhaságnak tartják. A Volvo az a cég, mely tökélyre fejlesztette az azonos márkaidentitás fogalmát.

Csak az a kár, hogy az S80-assal nem új irányt nyitnak, hanem az S40-es finomkodó formáját viszik tovább. Aki száz méterről összekeveri a két autót, az vagy hülye vagy hazudik. Ordít a különbség: az S40-es tömzsi, az S80-as elegánsán elnyúló. Szemből nem érződik rajta a korábbi nagy Volvo magabiztos szélessége, ez talán az alak leggyengébb pontja. Az új lámpa, hűtőrács és lökhárító finomkodása nem kéne rá, arca karakteresebb lehetne. De az egységes márkaarculat így klappol.

Miért kell 315 lóerő egy Volvóba?

Egyszer minden ember életében eljön az a pillanat, hogy Porschéra vágyik. Ne tagadják, Önök is lesznek még ilyen helyzetben. A sors fintora, hogy fiatalon, amikor az ember megérdemelne egy 911 Carrerát, csak olajsejk sarjaként telhet rá. Mostoha anyagi körülmények között lehetetlen ilyen négykerekű ajzószert beszerezni, pedig igenis indokolt lenne. A vagyon a korral nő, ezért vesznek ősz halántékú, pocakos ötvenesek annyi 911-est. Kár azért az autóért.

Most jön az a rész, hogy egy Volvo-pilóta miért választja a Porsche helyett inkább a V8-as S80-ast. A következő oldalon

Cikk nyomtatása

1 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

Szólj hozzá Te is!

Megújult a Fiat Dobló Cargo

Egy kicsit egérszerű orral, sok-sok okos kis finomítással érkezett meg öt év után a Fiat kisteherautójának frissített verziója.

Az Audi idén tarolni akar a versenypályákon

Az Audinak nyomós oka volt a hírverésre, mert az idei év nagy változással indul, 2015-ben foglalják el az új, ultra-modern főhadiszállásukat ...

Sültbolond vagy zseni az önjáró versenyautó megálmodója?

1

Első hallásra elég hülye dolognak tűnik olyan versenyautót építeni, amibe nem kell pilóta. Vagy mégsem?

Audi A4, vagy BMW 3 egymillióért?

4

Olvasónk a két örök német rivális, az Audi A4, és a BMW 3-as között dönt majd jövőbeni autójáról. Egymillióért melyik a jobb ...

Húsz bőrbe, és krómba burkolt motortér

2

Az idén őrült érdeklődést kiváltó AMTS-ről egyedi gyűjtéssel jelenetkezünk. Befotóztunk a nyitott motorháztetők alá, és érdekesebbnél, ...

Az AMTS idén végképp túlmutat a tuningon

A 10. éves fennállását ünneplő AMTS-ről idén őszintén leírhatjuk, hogy ez a legnagyobb, legszínesebb hazai benzingőzös buli, ...

Mikor lesz nálunk gyorstöltő-hálózat a villanyautókhoz?

1

Tudtad, hogy Vácon van Európa legkomolyabb gyorstöltőgyára? Míg nálunk alig pár darab működik, Észtország és Hollandia hálózatot ...

Nyitva maradt egy BMW ajtaja. Mit csinál erre Pista?

3

Hát kirámolja. Aztán a haverjával megpróbálja ellopatni. Közben pár méterrel arrébb valaki cigizik a pesti éjszakában, és figyel. ...

Kategóriaváltás után: Itthon az új Renault Espace

6

Az új Renault Espace-t fél éve, Párizsban mutatták be. Májustól nálunk is kapható, és azt is megmondjuk, mennyibe kerül.

Ilyen repülést a Cobra 11 kaszkadőrei se tudnak

Olyan baleset történt egy amatőr autóversenyen, amit látva a Cobra 11 kaszkadőrei mind a tíz ujjukat megnyalják. Látványos esés, ...


F1: Ecclestone beszólt Vettelnek

A Forma-1 ura kiosztotta a versenyszervezőket, az unalmas pilótákat, és újabb ötletekkel állt elő a show javítását illetően.


F1: Massa szerint elszállt a Williams előnye

Felipe Massa úgy érzi, hogy a Williams elveszítette a sebességelőnyét az egyenesekben, ami sokba kerülhet a Ferrari elleni harcban. ...


F1: Visszalépéssel javult a Red Bull

A Red Bullnál a Melbourne kikövetelt, kapkodva elkészített fejlesztéseket ejtve, régebbi beállításokhoz visszatérve sikerült ...


600 lóerős BMW az 50. szülinapra

Minden idők legerősebb Alpina BMW-jével ünnepli fennállásának fél évszázados évfordulóját a cég. Kétszer ötven darab készül az ...


Messzebbre jut a villanyautó az egyedi abronccsal

A Continental két új mintázattal bővítette kínálatát, amelyeket kifejezetten a hibrid és elektromos hajtású járművek igényeihez ...


F1: Alonso még nem 100 százalékos

Fernando Alonso azt mondja, még nem tökéletes az erőnléte, a McLaren viszont óriásit lépett előre.


4
Fizetés nélkül lépett le tankolás után - videó

Fizetés nélkül lépett le tankolás után - videó

A videón látható férfi február 22-én reggel egy tatai benzinkúton egy világoskék színű Suzuki Swifttel tankolást követően fizetés ...


F1: Lazítanak a motorkorlátozáson

A Forma-1-es csapatok megegyeztek, hogy visszatérnek a 2014-es gyakorlathoz, négy helyett öt erőforrást használhatnak majd autónként. ...


F1: Vettel magát okolja a megpördülés miatt

Sebastian Vettel elismerte, hogy kizárólag a saját hibája miatt nem tudott gyors kört futni a közepes keverékkel a Maláj Nagydíj ...


1
Szovjet busz extra holttérrel

Szovjet busz extra holttérrel

Elnézve ezt az ősrégi ZiS buszt, nem hagy nyugodni a gondolat, régen vajon hogyan láttak ebből ki a sofőrök?


F1: Hamilton elájult a Ferrariktól

Lewis Hamilton szerint a Ferrari remek teljesítményt nyújtott a Maláj Nagydíj pénteki szabadedzésein. A saját elvesztegetett ...