Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:417.0 Ft
Dízel:421.0 Ft

Teszt: Volvo S80 V8

Egy jó kis viszony helyett

Szerző: levél küldés
Dátum: 2007.02.07. 08:55
Az egész 1998-ban kezdődött, az előző S80-assal. Ez volt az első Volvo, amely megpróbált kilépni a kockaorr-téglatest formából. Bátor arcot és izmos vállat növesztett. Aztán szép lassan ez az arc vált az új Volvo-design példaképévé. A kisebb Volvók a nagy testvér orrával és adottságaival születtek újjá. 2006-ra a kör bezárult, minden autó megújult, ismét elérkeztünk az ötletadóhoz, megint a nagy Volvónak kéne valami mást felmutatnia.

Egyszer Patrick Le Quément, a Renault vezető designere azt mondta, egyáltalán nem baj, ha egy márka összes modelljén már messziről érződik, ugyanahhoz a klánhoz tartoznak. Csak legyen meg mindegyik autónak az önálló tudata és akkor minden rendben. Le Quément okos és elismert ember a szakmában, de ezt az egységes márkaarculatos gondolatát sokan nagy marhaságnak tartják. A Volvo az a cég, mely tökélyre fejlesztette az azonos márkaidentitás fogalmát.

Csak az a kár, hogy az S80-assal nem új irányt nyitnak, hanem az S40-es finomkodó formáját viszik tovább. Aki száz méterről összekeveri a két autót, az vagy hülye vagy hazudik. Ordít a különbség: az S40-es tömzsi, az S80-as elegánsán elnyúló. Szemből nem érződik rajta a korábbi nagy Volvo magabiztos szélessége, ez talán az alak leggyengébb pontja. Az új lámpa, hűtőrács és lökhárító finomkodása nem kéne rá, arca karakteresebb lehetne. De az egységes márkaarculat így klappol.

Miért kell 315 lóerő egy Volvóba?

Egyszer minden ember életében eljön az a pillanat, hogy Porschéra vágyik. Ne tagadják, Önök is lesznek még ilyen helyzetben. A sors fintora, hogy fiatalon, amikor az ember megérdemelne egy 911 Carrerát, csak olajsejk sarjaként telhet rá. Mostoha anyagi körülmények között lehetetlen ilyen négykerekű ajzószert beszerezni, pedig igenis indokolt lenne. A vagyon a korral nő, ezért vesznek ősz halántékú, pocakos ötvenesek annyi 911-est. Kár azért az autóért.

Most jön az a rész, hogy egy Volvo-pilóta miért választja a Porsche helyett inkább a V8-as S80-ast. A következő oldalon

Cikk nyomtatása

Hozzászólok

Vezess.hu Top cikkek

Szólj hozzá Te is!

1200-zal száguldott, most gyorsabban menne

A brit és közép-kelet-európai autóipari és repüléstechnikai cégek vezetői számára rendezett konferenciát a Brit Nagykövetség. ...

A 2015. Év Autója: a döntősök, szerintünk

3

Nyilvánosságra hozták az idei Év Autója-mezőny előzetes listáját. Nekiestünk, kigyomláltuk: szerintünk ezek az esélyes befutók. ...

F1: Mivel mozognak itthon az F1 sztárjai?

Räikkönen, Alonso, Button, Vettel és a többiek egész hétköznapi autókkal járnak itthon. Van, aki ©koda Rapiddal és Opel Astrával ...

F1: Az év versenye a Hungaroringen, Ricciardo nyert

Eső, balesetek, biztonsági autó, óriási csata a győzelemért - az idény legjobb futamát produkálta a Magyar Nagydíj. Daniel Ricciardo ...

F1: Kóválygás a hungaroringi paddockban

Benéztünk a hungaroringi garázsba. A Forma-1 világa majdnem belülről a Renault Sport F1 segítségével.

Így szól egy négyemeletes, nyolchengeres dízel

1

Nyolc henger, sorban a háznyi méretű kétütemű, kettős működésű dízelmotorban. 84 éves és kéthetente egyszer ma is beindítják ...

Mitől megy a Ferrari?

Az F1-es verseny a világ talán legdrágább tesztüzeme, ami itt megfelel, az bőven jó lesz az utcára is. És a jövő Shell üzemanyagai, ...

Kincs a garázs mélyén - Cápa BMW M535i

3

Valamivel több, mint 722 ezer darab készült ebből az 5-ösből. Mára talán egy sincs olyan meseszép állapotban, mint ez az 535i.

Exkluzív interjú Lewis Hamiltonnal

Beszólások Rosbergnek, tetoválások, és egy esetleges rekord a Magyar Nagydíjon - a brit világbajnokkal beszélgettünk.

Minden Fordok fővezére

A még meg sem jelent Mustang GT sportverzió még keményebb kiadását csípték fülön a Nürburgringen. Vészjóslóan dübörög, az már ...


Szokatlan üzemanyagár-változás

Ritkán lép olyat a Mol a benzin és a gázolaj árával kapcsolatban, mint e hét szerdán.


F1: Alonso az új Schumacher

A nemzetközi sajtó a rendkívüli izgalmakat, Alonso "feltámadását", Ricciardo váratlan sikerét és a Mercedesen belüli feszültségeket ...


Sofőröstül vitte az autót a patak

Elsodort egy autót a felduzzadt patak a Bakonyban, Olaszfalu és Felsőpere között.


Ennek nincs ki a négy kereke!

Eszement járgánnyal rukkolt elő a hószánjairól, quadjairól ismert Polaris. A Slingshot mindent másképp csinál, mint várnánk.


F1: Fizetésemelésre játszik Hamilton?

Német sajtóértesülés szerint a Mercedes és Lewis Hamilton közös jövőjét illető játék középpontjában a pilóta által célzott 90 ...


Zombik közé hajtott a felbőszült autós

Zombik támadtak az autósra, aki úgy döntött, követi a filmekben látottakat, és közéjük hajt.


Perre mennek a kirúgott F1-esek

Az új vezetés által elküldött Caterham-dolgozók komoly kártérítést követlenek a váratlak kirúgás miatt.


Új tálvolsági busz a belgáktól

Az idehaza főként városi buszairól ismert Van Hool vadonatúj távolsági modellt mutat be Hannoverben.


Ilyen volt a Magyar Nagydíj

A hétvégén zajlott a 29. Forma-1 Magyar Nagydíj. Egy csokor kép pilótákról, versenyautókról, nézőkről, győztesekről.


Lauda: Hamiltonnak igaza volt

A Mercedes-csapat elnöke úgy véli, Lewis Hamilton jól tette, hogy nem engedelmeskedett a csapattársa elengedéséről szóló utasításnak ...


Szexi japán roadster (és még elektromos is)

3,9 másodperc alatt ugrik százra a két japán autóipari gyártó együttműködéséből létrejött villany-sportkocsi. Most Európába is ...