Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:376.0 Ft
Dízel:381.0 Ft

Teszt: Volvo S80 V8

Egy jó kis viszony helyett

Szerző: levél küldés
Dátum: 2007.02.07. 08:55
Egyszer minden ember életében eljön az a pillanat, amikor nálánál jóval fiatalabb nőre és Porschéra vágyik. Egy Volvo-pilóta ilyenkor vesz 315 lóerős S80-ast, V8-as motorral.
Az egész 1998-ban kezdődött, az előző S80-assal. Ez volt az első Volvo, amely megpróbált kilépni a kockaorr-téglatest formából. Bátor arcot és izmos vállat növesztett. Aztán szép lassan ez az arc vált az új Volvo-design példaképévé. A kisebb Volvók a nagy testvér orrával és adottságaival születtek újjá. 2006-ra a kör bezárult, minden autó megújult, ismét elérkeztünk az ötletadóhoz, megint a nagy Volvónak kéne valami mást felmutatnia.

Egyszer Patrick Le Quément, a Renault vezető designere azt mondta, egyáltalán nem baj, ha egy márka összes modelljén már messziről érződik, ugyanahhoz a klánhoz tartoznak. Csak legyen meg mindegyik autónak az önálló tudata és akkor minden rendben. Le Quément okos és elismert ember a szakmában, de ezt az egységes márkaarculatos gondolatát sokan nagy marhaságnak tartják. A Volvo az a cég, mely tökélyre fejlesztette az azonos márkaidentitás fogalmát.

Csak az a kár, hogy az S80-assal nem új irányt nyitnak, hanem az S40-es finomkodó formáját viszik tovább. Aki száz méterről összekeveri a két autót, az vagy hülye vagy hazudik. Ordít a különbség: az S40-es tömzsi, az S80-as elegánsán elnyúló. Szemből nem érződik rajta a korábbi nagy Volvo magabiztos szélessége, ez talán az alak leggyengébb pontja. Az új lámpa, hűtőrács és lökhárító finomkodása nem kéne rá, arca karakteresebb lehetne. De az egységes márkaarculat így klappol.

Miért kell 315 lóerő egy Volvóba?

Egyszer minden ember életében eljön az a pillanat, hogy Porschéra vágyik. Ne tagadják, Önök is lesznek még ilyen helyzetben. A sors fintora, hogy fiatalon, amikor az ember megérdemelne egy 911 Carrerát, csak olajsejk sarjaként telhet rá. Mostoha anyagi körülmények között lehetetlen ilyen négykerekű ajzószert beszerezni, pedig igenis indokolt lenne. A vagyon a korral nő, ezért vesznek ősz halántékú, pocakos ötvenesek annyi 911-est. Kár azért az autóért.

Most jön az a rész, hogy egy Volvo-pilóta miért választja a Porsche helyett inkább a V8-as S80-ast. A következő oldalon

1 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

Szólj hozzá Te is!

Vannak akik szívből választanak használt autót

Olyan olvasóink leveleit gyűjtöttül össze, akik racionális érvek helyett a szívükre hallgatva akarnak használt autót vásárolni. ...

Attila lefejelt egy törököt

A mai nap fénypontja egyértelműen Babaeski városa volt, köhögtetően poros főútjával és csodás iskender kebabjával. A mélypontja ...

F1: Rosberg nem bírta, Hamiltoné a pole

A Monacói Nagydíj időmérőjén zsinórban harmadik évben lett a Mercedesé az első sor, de Nico Rosberg helyett ezúttal karrierje ...

Törökország egy végtelen Monty Python jelenet

Törökország mókás hely, a maga átláthatatlan útvesztőivel és a megoldásukhoz szükséges logikájával.

Dugóból érkeztünk az isztambuli autószalonra!

Gyűlik a kilométer rendesen, ma háromszor vágtunk át a 14 milliós Isztambulon. Igaz, csak egyszer tettük ezt kocsival.

Mennyire ismered a hazai autópark összetételét?

6

Ha a tíz kérdésből hétnél eltalálod a győztest, őszintén gratulálunk!

Itt áll előttünk Aegea - dögös szedán a Fiattól

2

Az Isztambuli Autószalon legnagyobb durranása a Fiat új világautójának leleplezése volt. Beülni nem lehetett az Aegeába, de legalább ...

Mehmet Tofas Sahinjával fogadott minket Törökország

Remek tempót futott a Vezess.hu két kiküldött tudósítója - azaz futott volna, ha a török bürokrácia nem lop el két órát az életükből. ...

Koponyák az út szélén - Szerbia, Bulgária

2

Kragujevacban az egykori Zastava-gyár, Nisben egy szerb nemzeti hős előtt tisztelegtünk, útban Isztambul felé.

F1: Három csapat is kliensautóra váltana?

Bár a Force India, a Lotus és a Sauber is határozottan ellenzi a kliensautók bevezetését, a Mercedes főnöke azt állítja, több ...


Nem a mobiltelefonok miatt karambolozunk!

Egy szakember szerint nem a telefonhasználattal van a baj, hanem azzal, hogy tiltjuk azt. Meg is magyarázza, miért.


F1: Vettel kicselezte a sisaktilalmat

Noha a pilóták az idei szezontól nem cserélgethetik a sisakjaikat, Sebastian Vettelnek sikerült egyedi modellt készítettetnie ...


2
A dízel, ami lenyomja a BMW M3-ast

A dízel, ami lenyomja a BMW M3-ast

Négy másodperc alatt ugrik százra, és háromszázig meg sem áll ez a szlovák eredetű dízel 3-as. Lenyűgöző.


3
A hét hülyéje Győrben borzolta a kedélyeket

A hét hülyéje Győrben borzolta a kedélyeket

Szabálytalan parkolás után fel a járdára autóval, így kell ezt.


Ladában szexelt, vízbe fulladt a részeg feleség

Egy házaspár autós szexszel kívánta megkoronázni a jól sikerült pikniket. Kocsijuk azonban a közeli folyóba gurult, és a nő már ...


1
Porsche Pest: a jövő már valóság *

Porsche Pest: a jövő már valóság *

Magyarországon elsőként és egyedüliként megkezdte az elektromos, illetve hálózatról tölthető hibrid Volkswagen és Audi modellek ...


F1: A Williams tudta, hogy égés lesz Monacóban

Egy Williams már a Q1-ben a kiesett, a másik 14. lett a monacói időmérőn. A csapat pilótái számítottak a gyengélkedésre, de így ...


F1: Büntetés, mozdul a fél mezőny

A Monacói Nagydíj időmérője után a Toro Rossó-s Carlos Sainz Jr.-t kizárták, a spanyol ifjonc csak a bokszutcából rajtolhat majd. ...


F1: Ricciardóék elbénázták a harmadik helyet

Daniel Ricciardo úgy érzi, hogy simán megszerezhette volna a harmadik helyet a Monacói Nagydíj időmérőjén. Elfelejtették feltekerni ...


Alonso: Hatodik lehettem volna

Bár Fernando Alonso a pontszerzés lehetőségéről beszélt a monacói hétvége előtt, az időmérőn korán búcsúzott, csalódottan készül ...


F1: Räikkönennek elcseszett napja volt

Kimi Räikkönen a tőle szokásos stílusban értékelte a Monacói Nagydíj időmérőjét, amelyen csak a hatodik helyet szerezte meg.