Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:350.0 Ft
Dízel:371.0 Ft

Teszt: Volvo S80 V8

Egy jó kis viszony helyett

Szerző: levél küldés
Dátum: 2007.02.07. 08:55
Az egész 1998-ban kezdődött, az előző S80-assal. Ez volt az első Volvo, amely megpróbált kilépni a kockaorr-téglatest formából. Bátor arcot és izmos vállat növesztett. Aztán szép lassan ez az arc vált az új Volvo-design példaképévé. A kisebb Volvók a nagy testvér orrával és adottságaival születtek újjá. 2006-ra a kör bezárult, minden autó megújult, ismét elérkeztünk az ötletadóhoz, megint a nagy Volvónak kéne valami mást felmutatnia.

Egyszer Patrick Le Quément, a Renault vezető designere azt mondta, egyáltalán nem baj, ha egy márka összes modelljén már messziről érződik, ugyanahhoz a klánhoz tartoznak. Csak legyen meg mindegyik autónak az önálló tudata és akkor minden rendben. Le Quément okos és elismert ember a szakmában, de ezt az egységes márkaarculatos gondolatát sokan nagy marhaságnak tartják. A Volvo az a cég, mely tökélyre fejlesztette az azonos márkaidentitás fogalmát.

Csak az a kár, hogy az S80-assal nem új irányt nyitnak, hanem az S40-es finomkodó formáját viszik tovább. Aki száz méterről összekeveri a két autót, az vagy hülye vagy hazudik. Ordít a különbség: az S40-es tömzsi, az S80-as elegánsán elnyúló. Szemből nem érződik rajta a korábbi nagy Volvo magabiztos szélessége, ez talán az alak leggyengébb pontja. Az új lámpa, hűtőrács és lökhárító finomkodása nem kéne rá, arca karakteresebb lehetne. De az egységes márkaarculat így klappol.

Miért kell 315 lóerő egy Volvóba?

Egyszer minden ember életében eljön az a pillanat, hogy Porschéra vágyik. Ne tagadják, Önök is lesznek még ilyen helyzetben. A sors fintora, hogy fiatalon, amikor az ember megérdemelne egy 911 Carrerát, csak olajsejk sarjaként telhet rá. Mostoha anyagi körülmények között lehetetlen ilyen négykerekű ajzószert beszerezni, pedig igenis indokolt lenne. A vagyon a korral nő, ezért vesznek ősz halántékú, pocakos ötvenesek annyi 911-est. Kár azért az autóért.

Most jön az a rész, hogy egy Volvo-pilóta miért választja a Porsche helyett inkább a V8-as S80-ast. A következő oldalon

Cikk nyomtatása

1 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

Szólj hozzá Te is!

3 perc alatt tölthető villanyautók

Beültünk az immár teljesen kész Toyota Mirai hidrogénautóba, és sajnos a Honda prototípusába, az FCV-be is, aminek soha többé ...

És igen, megvan, sikerült: beültünk egy Mansoryba!

1

Hosszas könyörgésbe került, és megnézték, nincs-e a kárpitra veszélyes kulcs, karabiner vagy harci buzogány az övünkön, de végül ...

Befeküdtünk egy Mercedes alá

Mercedes 4x4 a négyzeten: gigantikus terepjáró, portáltengelyen. Szerencsére nem lesz belőle sorozatgyártású modell, csak show-carnak ...

Bátor újdonságok a Suzukitól

1

El sem hiszed, hogy ezek Suzukik: az iK-2 és az iM-4 révén két fontos kategóriában jelenhet meg a japán márka, mert a genfi a ...

Egy jó kis Cadillac, amiből kimaradunk

2

A Cadillac hivatalosan nincs jelen nálunk, nem lehet magyar szalonból a BMW 3-as kategóriájába illő kis hátsókerekes ATS szedánt ...

Újabb jó kis kínai autóban ültünk Genfben

3

Bár Szlovákián kívül Európában még sehol nem áruljak az autóikat, a Qoros egyre nyomasztóbban idegesíti jó kis autóival a kontinens ...

Michelisz és az új Honda Civic Type R

Forma-1-es és WTCC-versenyzők jelenlétében leplezte le új sportmodelljeit a Honda. Az NSX bemutatása mellett Genfben zajlott ...

A Volkswagen Csoport erődemonstrációja Genfben

A Volkswagen azzal nyitja részvételét a Genfi Autószalonon, hogy tavalyelőtt után megint elnyerte az Év Autója díjat. Meg még ...

Lazul a nyomás: lóerőháború Genfben

2

Idén nem a minél kevésbé környezetszennyező, hanem a minél nagyobb élményt adó újdonságokról szól a Genfi Autószalon.

(Majdnem) sportos pici autó

Motortuning még nem készült az új generációs Smarthoz, de optikailag már ott van a szeren a Brabus-csomagos apróság.


1
Még élesebb a sport-Clio

Még élesebb a sport-Clio

Átdolgozott váltómű, nagyobb teljesítmény, még mélyebbre ültetett futómű: a Trophy modell még több élményt ígér.


Négy literrel elmegy a Mazda kis terepese

A Mazda is beszáll a kompakt méretű szabadidő-autók versenyébe. A Genfi Autószalonon megnéztük a japán újdonságot.


F1: Elüldözheti a rajongókat a Mercedes előnye

Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke szerint nem elég, hogy anyagi problémákkal küzd a sport, a rajongókat a Mercedes nagy ...


Jönnek a kultúrát terjesztő múzeumbuszok

A kultúra terjesztése érdekében múzeumbuszokat állítanak szolgálatba Hongkongban, amelyek szó szerint házhoz viszik a művészetet. ...


F1: Szükség van az olyan csapatokra, mint a Marussia!

A Williams technikai igazgatója, Pat Symonds őszintén örülne annak, ha a melbourne-i idénynyitón ott lenne a mezőnyben a Manor ...


Okostelefonnal tölthetők az elektromos Fordok

A Ford a barcelonai Mobil Világkongresszuson mutatta be a MyFord Mobile okostelefonos alkalmazást, és a hozzá kapcsolódó honlapot. ...


1
3 l/100 km: dízellel ezt is lehet

3 l/100 km: dízellel ezt is lehet

Egymillió autó eladása után megérett az idő a 208 átdolgozására. A Peugeot új kisautóját is megnéztük a Genfi Autószalonon.


Kipróbáltuk a jövő Budiiját

Sajnos nem sikerült átlépni gyermeteg lelkünk korlátain, így nem tudtunk röhögés nélkül beülni a Budiiba.


F1: A Williams tart a Ferraritól

A Williamsnél úgy vélik, hogy a Mercedes mögött zajló küzdelemben veszélyes ellenfél lehet majd számukra a Ferrari.


Genfben debütál a Caddy Maxi

A holnap kezdődő genfi autószalonon már látható lesz az új Caddy Maxi. A családi furgon kizárólag Euro6-os motorokkal készül ...


1
Visszatért a Honda kis szabadidő-autója

Visszatért a Honda kis szabadidő-autója

Elsőkerék-hajtású kis szabadidő-autóval bővít a Honda. Visszatért Európába a Honda HR-V.