Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:413.0 Ft
Dízel:427.0 Ft

Teszt: Toyota Yaris Verso 1.5 VVT-i - Családcentrikus

Szerző: levél küldés
Dátum: 2004.08.24. 06:55

Toyota Yaris Teszt: Toyota Yaris Verso 1.5 VVT-i - Családcentrikus A Yaris Verso útja szinte egyből a Balatonra vezetett, ahol aztán minden pozitív és negatív tulajdonságát sikerült megismernünk a dobozka formájú kisautónak. A kisautó megnevezés azonban csöppet sem fedi a valóságot, mivel öt, átlagosnál magasabb felnőtt és csomagjai is elférnek az autóban.

Öt ülés mögött sem kicsi a csomagtartó, amit a kalaptartó eltávolításával még jócskán kibővíthetünk. Négy személy esetén a középső - a szélsőknél jóval keskenyebb - hátsó ülés háttámlája lehajtható, ami alacsony helyzete miatt könyöklőnek nem, de az erre a célra kialakított mélyedésekkel pohártartónak jól használható.

Költözésnél és egyéb nagy tárgyak szállításával összefüggő jelenségek előállásakor sem kell kétségbe esnünk, mivel hatalmas, 2160 literes csomagtér varázsolható elő.

Ehhez első lépésként néhány egyszerű mozdulattal le kell hajtanunk a jobb hátsó ülést a korábbi lábtérhez, majd a középső ülést - szintén pofonegyszerűen - el kell távolítanunk. Ezek után a bal szélső ülést szintén eltüntetjük a lábtérben, majd a meglévő takaró elemekkel lefedjük, így egy teljesen sík tér áll rendelkezésre.

A csomagtérajtó a szokásostól eltérő módon oldalra nyílik, egy szárnnyal. Ez nem foglal több helyet a felfelé nyíló ajtónál, sőt, résnyire nyitva kisebb helyen jobban is használható annál.

A hátsó pad első próbára kicsit magasnak és keménynek tűnik, de hosszabb távon utazva ezen tulajdonságai előnnyé válnak. A lábtér teljesen hátratolt első ülések mögött is bőséges, a fejtérről nem is beszélve. A keskeny középső ülés miatt vállszélességben lehetnek gondok három felnőtt esetén, de szűknek a Yaris Verso semmiképpen sem mondható.

Tesztautónkat a legerősebb benzines, a 105 lóerős, 1,5 literes motor mozgatta. A pörgős motor szép hang kíséretében könnyedén mozgatja a Versót, bár a mintegy 150 kilogrammal könnyebb Yaris több mint két másodperccel korábban eléri a 100 km/órás sebességet.

A végsebesség 175 km/óra, aminek elérése nem okoz komoly problémát, viszont a fogyasztásnak nem kedvez. 130-as autópálya tempónál viszonylag magas, négyezres fordulaton jár a motor, amivel teljes terhelésnél 8,5 literes fogyasztás jött ki 100 kilométerenként. Városban 10 liter is lecsúszott anélkül, hogy nagyon tapostuk volna a gázpedált.

A menetzajok városi és országúti autózásnál megkímélnek bennünket és autópályán is csak a szélzaj erősödik meg, ami a magas építésből adódóan elkerülhetetlen.

Az autó szinte egyetlen komoly hibáját szintén nagy sebességnél tapasztaltuk. 110 km/óra felett a túl közvetlen kormány miatt, az autó a legkisebb kormánymozdulatra is kitér oldalra. Ez rendkívül idegesítő és kívülről valószínűleg a sofőr ittasságát feltételezik legtöbben. Hosszabb távon biztosan megszokható az érzés, nekünk még nem sikerült. Ráadásul a nagy felületek miatt a Verso az oldalszélre is rendkívül érzékeny, így muszáj sűrűn ellenkormányozni.

Pontos és könnyen kapcsolható az ötsebességes kézi váltó, minden tekintetben elégedettek voltunk vele. A négy tárcsafék hatásosan lassítja az autót. Sportos vezetésre mégsem igazán alkalmas a Verso az erősen oldalra billenő karosszéria miatt.

Gyors kanyarokban könnyedén kipörögnek az abroncsok, de ezzel együtt is félelemérzet nélkül szelhetjük az ország szerpentinjeit. Városi közlekedésben tökéletes kényelmet nyújt a futómű, kopogás nélkül nyeli el a nagyobb kátyúkat, és az utastérben sem hallunk zavaró hangokat.

A külső és a belső tavaly tavasszal nyerte el mostani formáját, amikor is a Verso a Yaris-szal egyetemben kisebb ráncfelvarráson esett át. Kívülről a könnyzsákkal ellátott első fényszórók, a kissé átalakított lökhárítók és a hűtőrács, valamint a hátsó lámpatest árulkodik az átalakulásról. Valamivel frissebb és dinamikusabb lett, mégis inkább építőkockára hasonlít, mintsem autóra.

Belülről is kulturálódott a Verso, elöl szinte teljesen megegyezik a Yaris-szal. A középkonzol a kijelző körül illetve a levegőbelépők formájában különbözik a Yaris-étól. Az oldalsó levegőbelépők teljesen elzárva furcsán mutatnak, leginkább egy sajtra emlékeztetnek. Ehhez hasonló lyukak díszítik az ajtó műanyag borítását valamint az ülés oldalsó részét is.

A kisautóból is ismerős, egymás felett lévő két kesztyűtartó itt is megtalálható, akárcsak a középkonzol két szélén elhelyezett beugró rész. Ilyen rekeszeket találtunk a Suzuki Ignisben és ott is nagyon tudtuk értékelni.

Szintén nem újdonság, hogy a jobb első ülés alatt is találni egy fiókot. A Verso kiváltsága viszont a plafonon két oldalt elhelyezett polc és a középről lenyíló szemüvegtartó. További érdekesség, hogy a csomagtér lámpa kivehető és elemlámpaként használható. A kormány itt is csak magasságában állítható, de az első üléssel így is könnyen összhangba hozható és kialakítható a kényelmes vezetési pozíció.

Összességében egy rendkívül sokoldalú és jól használható autó a Yaris Verso. Legyen szó utazásról vagy szállításról, az 1,5 literes benzinmotor minden helyzetben elegendő dinamizmust ad az 1,1 tonnásra nőtt Yarisnak.

Cikk nyomtatása

Hozzászólok

Vezess.hu Top cikkek

Szólj hozzá Te is!

Ellopták - Suzuki Ignis - IPR 556

Ellopták kolléganőnk 2003-as Ignisét. Értékének 10 százaléka a becsületes megtalálóé.

Így fogyaszt keveset egy Volkswagen

Áramvonalasítás, tömegcsökkentés, start-stop rendszer, kis ellenállású gumiabroncs - egy sor megoldás, ami nem mai találmány. ...

Érdemes BMW-t venni félmillióért?

12

Olvasónk félmillió forintért szeretne E36-os generációjú BMW-t, de a gazdaságosság miatt hezitál. Szakértőnk segít dönteni a ...

Miért nincs európai KRESZ?

4

Közös agrárpolitika, monetáris unió (már akinek, ugye), európai parlament, eurovíziós dalfesztivál. De miért nincsenek közös ...

Páncélszekrény tűz alatt

1

A páncélozássál foglalkozó Alpha Armouring kezelésbe vette a Mercedes G-osztályt, új mércét állítva a védett személygépjárművek ...

Féláron, gyorsabban és kényelmesebben utazni?

5

Forintos számítások bizonyítják a telekocsi előnyeit. Cserében végig kell hallgatnia egy tök idegen élettörténetét. Ha tetszik ...

Nem átverés: 4,4 literes fogyasztás

19

Kipróbáltuk, hogy mérsékelt, de életszerű sebességgel utazva mennyit fogyaszt az SX4 S-Cross. Váratlanul keveset.

Megfelelő autó erdélyi túrákhoz?

4

Olvasónk 3 millióért szeretne olyan családi mindenest, aminek nem kottyan meg, ha a Kárpátok bércei között kell helyt állnia.

Magyarország leggyorsabb autói

4

Utcainak kinéző versenyautók, ránézésre is bivalyerős tuning- és sportautók. Nézőként sem utolsó egy Time Attack verseny - ha ...

Újrahegeszti eladott autóit a Honda

A Honda kijavított egy rossz törésteszt-minősítést eredményező konstrukciós hibát, és most visszamenőleg biztonságosabbá teszik ...


Már az autófestékekkel is megy a trükközés

A Gazdasági Versenyhivatal hét vállalkozásra összesen 175,9 millió forint bírságot szabott ki.


Kerékpáros lámpák - olcsótól a fényvetőig

A KRESZ látni és látszani alapvetése fokozottan érvényes, ha kerékpárra pattanunk, megfelelő világítás nélkül csak út szélén ...


Frissül a BMW 6-os szériája

Németországban fényképezték le a bajorok luxuskupéjának módosított megjelenésű változatát. Nem számítunk jelentős változásokra.


F1: Villanyautóval gyakorolnak a Red Bullnál

A Belga Nagydíj helyszínén villanymotoros autóval gyakorolta a kerékcseréket a Red Bull stábja.


Szellemországban tesztel a Volvo

Egy vadonatúj, húszmilliárd forintos tesztközpont segíti a Volvót, hogy elérjék ambiciózus céljukat, a teljesen balesetmentes ...


F1: Alonso az egyetlen zseni a mezőnyben

Ha Sir Jackie Stewartnak választania kéne, akkor Fernando Alonsót nevezné meg a jelenlegi F1-es mezőny legjobbjának.


Félig a VW Golfra épül az új Fabia!

Eredetileg arról volt szó, hogy az előző generációs modell módosított padlóját kapja a Fabia. Úgy tűnik, feljavították a receptet. ...


F1: Ha Belgium, akkor eső!

Spa-Franchorchamps időjárási szempontból a legkiszámíthatatlanabb pálya, percről percre, kanyarról kanyarra változhat a helyzet.


1
Ocsmány amcsi melós

Ocsmány amcsi melós

Az Oshkosh harckocsiszállítója a maga korában rendkívül erős nyergesvontatónak számított. Igaz, formaterve korántsem volt szépségdíjas. ...


F1: Bizarr póker Hamilton és Rosberg között

Lewis Hamilton úgy érzi, az ideinél keményebb világbajnoki harca még soha nem volt.


Két brutális baleset egy másodpercen belül

A gyorsulási versenyeken mindennaposak a hatalmas bukások, ám az ritkán fordul elő, hogy mindkét pilóta elszálljon. A napokban ...