Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:417.0 Ft
Dízel:421.0 Ft

Teszt: Toyota Yaris Verso 1.5 VVT-i - Családcentrikus

Szerző: levél küldés
Dátum: 2004.08.24. 06:55

Toyota Yaris Teszt: Toyota Yaris Verso 1.5 VVT-i - Családcentrikus A Yaris Verso útja szinte egyből a Balatonra vezetett, ahol aztán minden pozitív és negatív tulajdonságát sikerült megismernünk a dobozka formájú kisautónak. A kisautó megnevezés azonban csöppet sem fedi a valóságot, mivel öt, átlagosnál magasabb felnőtt és csomagjai is elférnek az autóban.

Öt ülés mögött sem kicsi a csomagtartó, amit a kalaptartó eltávolításával még jócskán kibővíthetünk. Négy személy esetén a középső - a szélsőknél jóval keskenyebb - hátsó ülés háttámlája lehajtható, ami alacsony helyzete miatt könyöklőnek nem, de az erre a célra kialakított mélyedésekkel pohártartónak jól használható.

Költözésnél és egyéb nagy tárgyak szállításával összefüggő jelenségek előállásakor sem kell kétségbe esnünk, mivel hatalmas, 2160 literes csomagtér varázsolható elő.

Ehhez első lépésként néhány egyszerű mozdulattal le kell hajtanunk a jobb hátsó ülést a korábbi lábtérhez, majd a középső ülést - szintén pofonegyszerűen - el kell távolítanunk. Ezek után a bal szélső ülést szintén eltüntetjük a lábtérben, majd a meglévő takaró elemekkel lefedjük, így egy teljesen sík tér áll rendelkezésre.

A csomagtérajtó a szokásostól eltérő módon oldalra nyílik, egy szárnnyal. Ez nem foglal több helyet a felfelé nyíló ajtónál, sőt, résnyire nyitva kisebb helyen jobban is használható annál.

A hátsó pad első próbára kicsit magasnak és keménynek tűnik, de hosszabb távon utazva ezen tulajdonságai előnnyé válnak. A lábtér teljesen hátratolt első ülések mögött is bőséges, a fejtérről nem is beszélve. A keskeny középső ülés miatt vállszélességben lehetnek gondok három felnőtt esetén, de szűknek a Yaris Verso semmiképpen sem mondható.

Tesztautónkat a legerősebb benzines, a 105 lóerős, 1,5 literes motor mozgatta. A pörgős motor szép hang kíséretében könnyedén mozgatja a Versót, bár a mintegy 150 kilogrammal könnyebb Yaris több mint két másodperccel korábban eléri a 100 km/órás sebességet.

A végsebesség 175 km/óra, aminek elérése nem okoz komoly problémát, viszont a fogyasztásnak nem kedvez. 130-as autópálya tempónál viszonylag magas, négyezres fordulaton jár a motor, amivel teljes terhelésnél 8,5 literes fogyasztás jött ki 100 kilométerenként. Városban 10 liter is lecsúszott anélkül, hogy nagyon tapostuk volna a gázpedált.

A menetzajok városi és országúti autózásnál megkímélnek bennünket és autópályán is csak a szélzaj erősödik meg, ami a magas építésből adódóan elkerülhetetlen.

Az autó szinte egyetlen komoly hibáját szintén nagy sebességnél tapasztaltuk. 110 km/óra felett a túl közvetlen kormány miatt, az autó a legkisebb kormánymozdulatra is kitér oldalra. Ez rendkívül idegesítő és kívülről valószínűleg a sofőr ittasságát feltételezik legtöbben. Hosszabb távon biztosan megszokható az érzés, nekünk még nem sikerült. Ráadásul a nagy felületek miatt a Verso az oldalszélre is rendkívül érzékeny, így muszáj sűrűn ellenkormányozni.

Pontos és könnyen kapcsolható az ötsebességes kézi váltó, minden tekintetben elégedettek voltunk vele. A négy tárcsafék hatásosan lassítja az autót. Sportos vezetésre mégsem igazán alkalmas a Verso az erősen oldalra billenő karosszéria miatt.

Gyors kanyarokban könnyedén kipörögnek az abroncsok, de ezzel együtt is félelemérzet nélkül szelhetjük az ország szerpentinjeit. Városi közlekedésben tökéletes kényelmet nyújt a futómű, kopogás nélkül nyeli el a nagyobb kátyúkat, és az utastérben sem hallunk zavaró hangokat.

A külső és a belső tavaly tavasszal nyerte el mostani formáját, amikor is a Verso a Yaris-szal egyetemben kisebb ráncfelvarráson esett át. Kívülről a könnyzsákkal ellátott első fényszórók, a kissé átalakított lökhárítók és a hűtőrács, valamint a hátsó lámpatest árulkodik az átalakulásról. Valamivel frissebb és dinamikusabb lett, mégis inkább építőkockára hasonlít, mintsem autóra.

Belülről is kulturálódott a Verso, elöl szinte teljesen megegyezik a Yaris-szal. A középkonzol a kijelző körül illetve a levegőbelépők formájában különbözik a Yaris-étól. Az oldalsó levegőbelépők teljesen elzárva furcsán mutatnak, leginkább egy sajtra emlékeztetnek. Ehhez hasonló lyukak díszítik az ajtó műanyag borítását valamint az ülés oldalsó részét is.

A kisautóból is ismerős, egymás felett lévő két kesztyűtartó itt is megtalálható, akárcsak a középkonzol két szélén elhelyezett beugró rész. Ilyen rekeszeket találtunk a Suzuki Ignisben és ott is nagyon tudtuk értékelni.

Szintén nem újdonság, hogy a jobb első ülés alatt is találni egy fiókot. A Verso kiváltsága viszont a plafonon két oldalt elhelyezett polc és a középről lenyíló szemüvegtartó. További érdekesség, hogy a csomagtér lámpa kivehető és elemlámpaként használható. A kormány itt is csak magasságában állítható, de az első üléssel így is könnyen összhangba hozható és kialakítható a kényelmes vezetési pozíció.

Összességében egy rendkívül sokoldalú és jól használható autó a Yaris Verso. Legyen szó utazásról vagy szállításról, az 1,5 literes benzinmotor minden helyzetben elegendő dinamizmust ad az 1,1 tonnásra nőtt Yarisnak.

Cikk nyomtatása

Hozzászólok

Vezess.hu Top cikkek

Kapcsolódó lap.hu oldalak

Szólj hozzá Te is!

Gyerekek az úton. Vajon haza is érnek?

Az Autóklubnál nem kizárólag az autósok képzésével foglalkoznak, hanem gyerekeket is oktatnak a balesetmentes közlekedésre.

Vége a szürke, fekete autóknak!

Mennyi időt és pénzt öl egy autóipari szereplő a festékek fejlesztésébe? A BASF megmutatta: többet, mint gondoltuk!

F1: Ki mit tud Magyarországon?

35

Elsőségek és rekordok a Hungaroringen - összeállítás az elmúlt 28 év Magyar Nagydíjainak kiemelkedő eredményiből, legyen szó ...

Vezettük a dízelmotorok jövőjét

8

Vezettük az első TDI-motoros Audit, egy 25 éves 100-ast, 48800 kilométerrel. És vezettük a még csak alig létező jövő TDI-jét ...

F1: Minden, amit a Hungaroringről tudni kell

5

A hétvégén immár 29. alkalommal rendezik meg a Forma-1-es Magyar Nagydíjat a Hungaroringen. Történeti áttekintés, pályaadatok, ...

F1: Rosberg győzött, Hamilton 17 helyet javított

Nico Rosberg Hockenheimben lazán nyerte a Német Nagydíjat, Valtteri Bottas a 2. helyet hozta a Williamsnek, Lewis Hamilton pedig ...

A magyar teherautó-gyártás virágkora

1

Egykoron mindennapi életünk szerves részei voltak, mára már közlekedéstörténeti ritkaságoknak számítanak.

Itt kiugrik a szíved a helyéről

6

Nyomaték, könnyű építés, tapadás vagy éppen terepmászó képességek - fabatkát sem ér, ha nincs az ÚT, ahol az adrenalin az úr.

Brahiból kocsit loptak a spicces kamaszok

2

A vodka pezsgővel keverve megtette hatását: a poén a tárgyalóteremben sült be.

Vezettük a legfurcsább 911-est

Nem kabrió, bár a kabrióra épül a 911 legújabb változata, a Targa. 400 lóerős motorral vezettük az üvegről vászontetőre váltó ...


4
Olyan ©kodára bukkantunk, amire nem számítottunk

Olyan ©kodára bukkantunk, amire nem számítottunk

Ízlések és pofonok ugye, de vajon megtaláltuk a legfeltűnőbb hazai ©kodát?


Amikor nem a baleset a videó tetőpontja

Önkívületi állapotban kászálódik ki a fiatal férfi az autóból, túl sok volt a "jóból".


Razziáznak a teherautósok között

Az Európai Unió számos tagállamához hasonlóan keddtől csütörtökig a nehéz tehergépjárműveket és autóbuszokat ellenőrzi fokozottan ...


F1: Jó ritmus nélkül véged Mogyoródon

Nico Hülkenberg zsinórban tíz pontszerzés után érkezik a Force Indiával a Magyar Nagydíjra, a német pilóta szerint van esély ...


Autonóm autók? Terroristaveszély!

Még nem kaphatók, de az FBI már retteg az önjáró autókról, amelyek szerintük a merénylők kedvencei lesznek majd, és ez még nem ...


A nap képe - frontális karambol a 76-oson

Egy házaspár súlyos, egy férfi pedig könnyebb sérülést szenvedett abban a balesetben, amely kedden történt a 76-os főúton, Bagod ...


Ez a kemény, nem a kád széle

Azt hiszed, ha kimész hétvégénként a homokbányába csapatni, kemény vagy? Közel sem!


F1: Nem könnyű jól menni a Hungaroringen

A Sauber mindkét pilótája szerint különleges a Magyar Nagydíjnak otthont adó mogyoródi pálya. A csapat nehezen tudja megjósolni ...


Világelső biztonsági rendszerek a Volvótól

Két világújdonsággal fokozza a közlekedők biztonságát a Volvo. A cél, hogy 2020-tól egyetlen embernek se kelljen Volvóban meghalnia. ...


F1: A Ferrarinak nagyon kell Räikkönen

A Ferrari csapatfőnöke szerint a jelenleg siralmas szériát produkáló Kimi Räikkönen megtartása nagyon is fontos az alakulat számára. ...


Budapestre jön a legnagyobb Smart-találkozó

Jövőre Budapesten rendezik a világ legnagyobb smart-találkozóját, a smart timest.