Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:394.0 Ft
Dízel:405.0 Ft

Teszt: Toyota Yaris Verso 1.5 VVT-i - Családcentrikus

Szerző: levél küldés
Dátum: 2004.08.24. 06:55

Toyota Yaris Teszt: Toyota Yaris Verso 1.5 VVT-i - Családcentrikus A Yaris Verso útja szinte egyből a Balatonra vezetett, ahol aztán minden pozitív és negatív tulajdonságát sikerült megismernünk a dobozka formájú kisautónak. A kisautó megnevezés azonban csöppet sem fedi a valóságot, mivel öt, átlagosnál magasabb felnőtt és csomagjai is elférnek az autóban.

Öt ülés mögött sem kicsi a csomagtartó, amit a kalaptartó eltávolításával még jócskán kibővíthetünk. Négy személy esetén a középső - a szélsőknél jóval keskenyebb - hátsó ülés háttámlája lehajtható, ami alacsony helyzete miatt könyöklőnek nem, de az erre a célra kialakított mélyedésekkel pohártartónak jól használható.

Költözésnél és egyéb nagy tárgyak szállításával összefüggő jelenségek előállásakor sem kell kétségbe esnünk, mivel hatalmas, 2160 literes csomagtér varázsolható elő.

Ehhez első lépésként néhány egyszerű mozdulattal le kell hajtanunk a jobb hátsó ülést a korábbi lábtérhez, majd a középső ülést - szintén pofonegyszerűen - el kell távolítanunk. Ezek után a bal szélső ülést szintén eltüntetjük a lábtérben, majd a meglévő takaró elemekkel lefedjük, így egy teljesen sík tér áll rendelkezésre.

A csomagtérajtó a szokásostól eltérő módon oldalra nyílik, egy szárnnyal. Ez nem foglal több helyet a felfelé nyíló ajtónál, sőt, résnyire nyitva kisebb helyen jobban is használható annál.

A hátsó pad első próbára kicsit magasnak és keménynek tűnik, de hosszabb távon utazva ezen tulajdonságai előnnyé válnak. A lábtér teljesen hátratolt első ülések mögött is bőséges, a fejtérről nem is beszélve. A keskeny középső ülés miatt vállszélességben lehetnek gondok három felnőtt esetén, de szűknek a Yaris Verso semmiképpen sem mondható.

Tesztautónkat a legerősebb benzines, a 105 lóerős, 1,5 literes motor mozgatta. A pörgős motor szép hang kíséretében könnyedén mozgatja a Versót, bár a mintegy 150 kilogrammal könnyebb Yaris több mint két másodperccel korábban eléri a 100 km/órás sebességet.

A végsebesség 175 km/óra, aminek elérése nem okoz komoly problémát, viszont a fogyasztásnak nem kedvez. 130-as autópálya tempónál viszonylag magas, négyezres fordulaton jár a motor, amivel teljes terhelésnél 8,5 literes fogyasztás jött ki 100 kilométerenként. Városban 10 liter is lecsúszott anélkül, hogy nagyon tapostuk volna a gázpedált.

A menetzajok városi és országúti autózásnál megkímélnek bennünket és autópályán is csak a szélzaj erősödik meg, ami a magas építésből adódóan elkerülhetetlen.

Az autó szinte egyetlen komoly hibáját szintén nagy sebességnél tapasztaltuk. 110 km/óra felett a túl közvetlen kormány miatt, az autó a legkisebb kormánymozdulatra is kitér oldalra. Ez rendkívül idegesítő és kívülről valószínűleg a sofőr ittasságát feltételezik legtöbben. Hosszabb távon biztosan megszokható az érzés, nekünk még nem sikerült. Ráadásul a nagy felületek miatt a Verso az oldalszélre is rendkívül érzékeny, így muszáj sűrűn ellenkormányozni.

Pontos és könnyen kapcsolható az ötsebességes kézi váltó, minden tekintetben elégedettek voltunk vele. A négy tárcsafék hatásosan lassítja az autót. Sportos vezetésre mégsem igazán alkalmas a Verso az erősen oldalra billenő karosszéria miatt.

Gyors kanyarokban könnyedén kipörögnek az abroncsok, de ezzel együtt is félelemérzet nélkül szelhetjük az ország szerpentinjeit. Városi közlekedésben tökéletes kényelmet nyújt a futómű, kopogás nélkül nyeli el a nagyobb kátyúkat, és az utastérben sem hallunk zavaró hangokat.

A külső és a belső tavaly tavasszal nyerte el mostani formáját, amikor is a Verso a Yaris-szal egyetemben kisebb ráncfelvarráson esett át. Kívülről a könnyzsákkal ellátott első fényszórók, a kissé átalakított lökhárítók és a hűtőrács, valamint a hátsó lámpatest árulkodik az átalakulásról. Valamivel frissebb és dinamikusabb lett, mégis inkább építőkockára hasonlít, mintsem autóra.

Belülről is kulturálódott a Verso, elöl szinte teljesen megegyezik a Yaris-szal. A középkonzol a kijelző körül illetve a levegőbelépők formájában különbözik a Yaris-étól. Az oldalsó levegőbelépők teljesen elzárva furcsán mutatnak, leginkább egy sajtra emlékeztetnek. Ehhez hasonló lyukak díszítik az ajtó műanyag borítását valamint az ülés oldalsó részét is.

A kisautóból is ismerős, egymás felett lévő két kesztyűtartó itt is megtalálható, akárcsak a középkonzol két szélén elhelyezett beugró rész. Ilyen rekeszeket találtunk a Suzuki Ignisben és ott is nagyon tudtuk értékelni.

Szintén nem újdonság, hogy a jobb első ülés alatt is találni egy fiókot. A Verso kiváltsága viszont a plafonon két oldalt elhelyezett polc és a középről lenyíló szemüvegtartó. További érdekesség, hogy a csomagtér lámpa kivehető és elemlámpaként használható. A kormány itt is csak magasságában állítható, de az első üléssel így is könnyen összhangba hozható és kialakítható a kényelmes vezetési pozíció.

Összességében egy rendkívül sokoldalú és jól használható autó a Yaris Verso. Legyen szó utazásról vagy szállításról, az 1,5 literes benzinmotor minden helyzetben elegendő dinamizmust ad az 1,1 tonnásra nőtt Yarisnak.

Cikk nyomtatása

1 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

Szólj hozzá Te is!

Távirányítós busszal a világ minden tájára

1

A Setra ismét új szintre emelte a távolsági buszozás élményét. Aki egyszer kipróbálja az S 516 HDH-t, az többet nem akar más ...

Besárgult a fényszóró? Megrepedt a lökhárító?

4

Három lusta műanyagos cég után a negyedik vállalta el öreg Mazdám platódobozának javítását. Ha már ott voltam, alaposan belemerültem ...

Luxusautóval Azerbajdzsánba

4

Idén is részt vettünk a Porsche Performance Drive versenyén, és akárcsak tavaly, idén is sikerült elhozni az első helyet a magyar ...

Segítünk autót találni egy 50 éves hölgynek

4

Az ötven éves hölgyek napja jött el ma. Nekik segítünk autót vásárolni, illetve adunk vezetéstechnikai tanácsot.

Túléltük Albániát

1

Európa talán legutolsó olyan országában jártunk, ahol közúton is indokolt a terepjáró használata

Így vernek át egy gyanútlan autóst!

9

Ön lehet a következő áldozat, ha nem figyel. A most következő történet nem mese, és még javában íródik.

Volvo XC90 - Kultúrdzsip, újratöltve

Lámpája az ősi germán viharistent, utastere a skandináv otthonokat, biztonsági felszereltsége a jövőt idézi. Sokat kellett rá ...

F1: Hamilton győzött, bajnok a Mercedes

Sima körmeneten győzött Lewis Hamilton az első Orosz Nagydíjat, Nico Rosberg alaposan kitolt magával, de a 2. lett. Valtteri ...

SEAT Leon Cupra a BMW M3 ellen

6

Az egyik leggyorsabb elsőkerék-hajtású autó, és az egyik legismertebb hátul kaparós. Az új SEAT Leon Cupra 280 DSG a leköszönő ...

A legrosszabb meglepetés, amivel útközben találkozhatsz

Te mit tennél, ha hirtelen eléd pottyanna egy doboz, ami elől nincs menekvés?


Menő és hihetetlenül részletes F1-esek LEGO-ból

Ha hihetetlenül részletes F1-es modellekre vágytál LEGO-ból, akkor most eljött a te időd.


Hamilton és Rosberg átmentek Audiba

A Photoshop mágusai jó alapanyagot láttak a Rosberg-Hamilton párossal kiegészített Mercedes emblémában, és elszabadították kreatív ...


Húsz futam fölé nő a Forma-1-es naptár?

Újabb helyszín szállna be az F1-be, a madridi utcai verseny tervei állítólag igen előrehaladottak.


3 videó, ami után le fogod tenni a mobilod!

Jusson eszedbe ez a néhány felvétel, mielőtt felemelnéd a telefont a volánnál, hogy válaszolj egy üzenetre!


1
Terjedhet a villanytaxizás

Terjedhet a villanytaxizás

Elektromos hajtású járművek számára kialakított Taxi-drosztot adtak át Budapesten a Graphisoft Parkban. Jöhet kötelező villanymotoros ...


Ennél furább emléktárgy nincs Hamiltonról

Az Orosz Nagydíj tiszteletére készült emléktárgy internetes aukciós oldalakon bukkant fel. Bár ne tette volna, valószínűleg senki ...


Máris visszahívták a Ford Mustangot

Mindössze 53 autót érint az a visszahívás, amelyet a Ford észak-amerikai részlege adott ki az idén bevezetett Ford Mustangra.


Gyanús az F1-es kém halála

A Ferrari adatait 2007-ben a McLarennek átadó Nigel Stepney tavasszal egy furcsa autóbalesetben vesztette életét - a családja ...


Türelmesen vár a Forma-1-re a Red Bull-pilóta

A Red Bull utánpótlásprogramjának első számú versenyzője kénytelen továbbra is várni, Carlos Sainz Jr. Egyelőre nem veszi biztosra ...


A Forma-1-esek gyászolják a Total-vezért

A legnagyobb francia olajcég elnöke hétfő éjszaka halálos repülőbalesetet szenvedett, a tragédia a Forma-1-es szereplőket is ...


6
Halálos baleset a 4-es főúton

Halálos baleset a 4-es főúton

Teljes útlezárás a baleset helyszínén Szolnok külterületén.