Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:358.0 Ft
Dízel:350.0 Ft

Teszt: Toyota Yaris Verso 1.5 VVT-i - Családcentrikus

Szerző: levél küldés
Dátum: 2004.08.24. 06:55
Szépnek nem szép, viszont annál praktikusabb a Yaris Verso. Öt személy vagy akár egy kétajtós szekrény is könnyedén elfér benne. A Yarisból kialakított egyterű jellegű kisautót a 105 lóerős csúcs benzinmotorral próbáltuk ki.

Toyota Yaris Teszt: Toyota Yaris Verso 1.5 VVT-i - Családcentrikus A Yaris Verso útja szinte egyből a Balatonra vezetett, ahol aztán minden pozitív és negatív tulajdonságát sikerült megismernünk a dobozka formájú kisautónak. A kisautó megnevezés azonban csöppet sem fedi a valóságot, mivel öt, átlagosnál magasabb felnőtt és csomagjai is elférnek az autóban.

Öt ülés mögött sem kicsi a csomagtartó, amit a kalaptartó eltávolításával még jócskán kibővíthetünk. Négy személy esetén a középső - a szélsőknél jóval keskenyebb - hátsó ülés háttámlája lehajtható, ami alacsony helyzete miatt könyöklőnek nem, de az erre a célra kialakított mélyedésekkel pohártartónak jól használható.

Költözésnél és egyéb nagy tárgyak szállításával összefüggő jelenségek előállásakor sem kell kétségbe esnünk, mivel hatalmas, 2160 literes csomagtér varázsolható elő.

Ehhez első lépésként néhány egyszerű mozdulattal le kell hajtanunk a jobb hátsó ülést a korábbi lábtérhez, majd a középső ülést - szintén pofonegyszerűen - el kell távolítanunk. Ezek után a bal szélső ülést szintén eltüntetjük a lábtérben, majd a meglévő takaró elemekkel lefedjük, így egy teljesen sík tér áll rendelkezésre.

A csomagtérajtó a szokásostól eltérő módon oldalra nyílik, egy szárnnyal. Ez nem foglal több helyet a felfelé nyíló ajtónál, sőt, résnyire nyitva kisebb helyen jobban is használható annál.

A hátsó pad első próbára kicsit magasnak és keménynek tűnik, de hosszabb távon utazva ezen tulajdonságai előnnyé válnak. A lábtér teljesen hátratolt első ülések mögött is bőséges, a fejtérről nem is beszélve. A keskeny középső ülés miatt vállszélességben lehetnek gondok három felnőtt esetén, de szűknek a Yaris Verso semmiképpen sem mondható.

Tesztautónkat a legerősebb benzines, a 105 lóerős, 1,5 literes motor mozgatta. A pörgős motor szép hang kíséretében könnyedén mozgatja a Versót, bár a mintegy 150 kilogrammal könnyebb Yaris több mint két másodperccel korábban eléri a 100 km/órás sebességet.

A végsebesség 175 km/óra, aminek elérése nem okoz komoly problémát, viszont a fogyasztásnak nem kedvez. 130-as autópálya tempónál viszonylag magas, négyezres fordulaton jár a motor, amivel teljes terhelésnél 8,5 literes fogyasztás jött ki 100 kilométerenként. Városban 10 liter is lecsúszott anélkül, hogy nagyon tapostuk volna a gázpedált.

A menetzajok városi és országúti autózásnál megkímélnek bennünket és autópályán is csak a szélzaj erősödik meg, ami a magas építésből adódóan elkerülhetetlen.

Az autó szinte egyetlen komoly hibáját szintén nagy sebességnél tapasztaltuk. 110 km/óra felett a túl közvetlen kormány miatt, az autó a legkisebb kormánymozdulatra is kitér oldalra. Ez rendkívül idegesítő és kívülről valószínűleg a sofőr ittasságát feltételezik legtöbben. Hosszabb távon biztosan megszokható az érzés, nekünk még nem sikerült. Ráadásul a nagy felületek miatt a Verso az oldalszélre is rendkívül érzékeny, így muszáj sűrűn ellenkormányozni.

Pontos és könnyen kapcsolható az ötsebességes kézi váltó, minden tekintetben elégedettek voltunk vele. A négy tárcsafék hatásosan lassítja az autót. Sportos vezetésre mégsem igazán alkalmas a Verso az erősen oldalra billenő karosszéria miatt.

Gyors kanyarokban könnyedén kipörögnek az abroncsok, de ezzel együtt is félelemérzet nélkül szelhetjük az ország szerpentinjeit. Városi közlekedésben tökéletes kényelmet nyújt a futómű, kopogás nélkül nyeli el a nagyobb kátyúkat, és az utastérben sem hallunk zavaró hangokat.

A külső és a belső tavaly tavasszal nyerte el mostani formáját, amikor is a Verso a Yaris-szal egyetemben kisebb ráncfelvarráson esett át. Kívülről a könnyzsákkal ellátott első fényszórók, a kissé átalakított lökhárítók és a hűtőrács, valamint a hátsó lámpatest árulkodik az átalakulásról. Valamivel frissebb és dinamikusabb lett, mégis inkább építőkockára hasonlít, mintsem autóra.

Belülről is kulturálódott a Verso, elöl szinte teljesen megegyezik a Yaris-szal. A középkonzol a kijelző körül illetve a levegőbelépők formájában különbözik a Yaris-étól. Az oldalsó levegőbelépők teljesen elzárva furcsán mutatnak, leginkább egy sajtra emlékeztetnek. Ehhez hasonló lyukak díszítik az ajtó műanyag borítását valamint az ülés oldalsó részét is.

A kisautóból is ismerős, egymás felett lévő két kesztyűtartó itt is megtalálható, akárcsak a középkonzol két szélén elhelyezett beugró rész. Ilyen rekeszeket találtunk a Suzuki Ignisben és ott is nagyon tudtuk értékelni.

Szintén nem újdonság, hogy a jobb első ülés alatt is találni egy fiókot. A Verso kiváltsága viszont a plafonon két oldalt elhelyezett polc és a középről lenyíló szemüvegtartó. További érdekesség, hogy a csomagtér lámpa kivehető és elemlámpaként használható. A kormány itt is csak magasságában állítható, de az első üléssel így is könnyen összhangba hozható és kialakítható a kényelmes vezetési pozíció.

Összességében egy rendkívül sokoldalú és jól használható autó a Yaris Verso. Legyen szó utazásról vagy szállításról, az 1,5 literes benzinmotor minden helyzetben elegendő dinamizmust ad az 1,1 tonnásra nőtt Yarisnak.

1 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

Szólj hozzá Te is!

Emelkednek a sebességhatárok

4

Gyorsabban mehetünk több sztrádán és autóúton. Jön a fapados autópálya!

Vad- és kutyaveszély az autópályán

4

Vadkerítés fut végig a sztrádák mellett, fizetünk, hogy 130-cal mehessünk és mégis az arcunkba tolja az autópálya-kezelő: Vadveszély! ...

Egy nőt nem illik letaszítani a dobogóról

Hőség, hosszú combú lányok és sima Kiss Norbi rajt-cél győzelem. A helyszínről követtük végig a Kamion Európa-bajnokág cseh futamának ...

Börtönbe küldik a figyelmetlen nyugdíjast

8

2,5 millió balesetmentes kilométer után hogyan hibázhat valaki ekkorát?

Jó választás 600 ezerért, alacsony fogyasztással?

Olvasónk a tipikus átlagautót keresi. Árban a 600-700 ezres sávban, minél alacsonyabb fogyasztással, fenntartási költséggel. ...

"Volt bennem félelem"

1

Hogyan lett kamionversenyző Michelisz Norbert és Wéber Gábor egykori legyőzője? Majd hogyan lett 3 év alatt Európa legjobbja?

Jobb, ha mindenki elfelejti az autót a jövő hétre

5

Vajon mekkora lesz a közlekedési káosz szeptember elsején, amikor a széttúrt Budapestre rászabadul a reggeli-esti, iskolásokat ...

Nem rombolták le a kamionok a Hungaroringet

1987-ben a kamionversenyzés a hungaroringi futammal törte át a vasfüggönyt. A szalámi-paprika-egri bikavér kombó ezúttal is bevált. ...

A magyar pusztában támad fel Ikarus

Béke Antal rozsdából épít álmokat, csapatával Polgár mellett adnak új életet a magyar járműgyártás legendás típusainak.

Dinamikusabb, igényesebb az új Kia Sportage

Turbómotor, áthangolt felfüggesztés, finomabb anyagok, tágasabb hely: a negyedik generációs Kia Sportage minden téren többet ...


Jelenleg ez a kedvenc videónk, nézd meg miért

A megvadult kos visszatér, de ezúttal kamerával a hátán támad.


Gyalogosok zárták le az Erzsébet hidat - fotók

Egészségügyi dolgozók molinót tartva lezárták a budapesti Erzsébet hidat szerda reggel.


Ordas meglepetést hoz a fahúzó furgon videója

Nemrég volt egy gyűjtemény a fahúzás közben pórul járt autósokról. Elsőre ez a felvétel is egy ilyen fiaskónak tűnik, de aztán ...


BMW varázslat: 5 ajtócsukás 2 másodperc alatt

Hogyan lehetséges öt ajtót becsukni egy mozgásban lévő BMW-vel, megállás, kiszállás nélkül? Válasz a videóban, de a TESCO parkolóban ...


1
Kinyílt a Mercedes luxuskabriója

Kinyílt a Mercedes luxuskabriója

44 év szünet után tér vissza a felső kategóriás kabriók piacára a Mercedes. Az S- Cabriolet a kupénál megismert szolgáltatásokkal ...


Több sérült életveszélyben, lezárták az M3-ast

Három baleset is történt szerda reggel az M3-as autópályán, a rendőrök lezárták az érintett szakaszt.


A raktérben szexeltek, a tóba gurult furgonjuk

Két német turista járt pórul egy osztrák nyaralóhelyen, amikor autójukat szerelmi fészekké minősítették át, de elfelejtették ...


6
Körforgalommal szembe hajtott az audis

Körforgalommal szembe hajtott az audis

Oké, hogy nem jött semmi, de ez nagyon nem szép, és főleg baromi szabálytalan.


F1: Vettelt nem érdekli a Mercedes

Sebastian Vettel nem álmodozik arról, hogy a Mercedeshez igazol. Jól érzi magát a Ferrarinál.


2
140 éves lenne a legenda, aki valóra váltotta Hitler álmát

140 éves lenne a legenda, aki valóra váltotta Hitler álmát

Az osztrák zseni, többek között a Volkswagen Bogár tervezője, 140 éve, 1875. szeptember 3-án született.


Pumpáld a bringád a lámpával!

Elmés multifunkciós kerékpár-kitámasztót fejlesztett egy koreai stratup: a bringa leállítása mellett világít, pumpálni is lehet ...