Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:350.0 Ft
Dízel:371.0 Ft

Teszt: Toyota Yaris Verso 1.5 VVT-i - Családcentrikus

Szerző: levél küldés
Dátum: 2004.08.24. 06:55

Toyota Yaris Teszt: Toyota Yaris Verso 1.5 VVT-i - Családcentrikus A Yaris Verso útja szinte egyből a Balatonra vezetett, ahol aztán minden pozitív és negatív tulajdonságát sikerült megismernünk a dobozka formájú kisautónak. A kisautó megnevezés azonban csöppet sem fedi a valóságot, mivel öt, átlagosnál magasabb felnőtt és csomagjai is elférnek az autóban.

Öt ülés mögött sem kicsi a csomagtartó, amit a kalaptartó eltávolításával még jócskán kibővíthetünk. Négy személy esetén a középső - a szélsőknél jóval keskenyebb - hátsó ülés háttámlája lehajtható, ami alacsony helyzete miatt könyöklőnek nem, de az erre a célra kialakított mélyedésekkel pohártartónak jól használható.

Költözésnél és egyéb nagy tárgyak szállításával összefüggő jelenségek előállásakor sem kell kétségbe esnünk, mivel hatalmas, 2160 literes csomagtér varázsolható elő.

Ehhez első lépésként néhány egyszerű mozdulattal le kell hajtanunk a jobb hátsó ülést a korábbi lábtérhez, majd a középső ülést - szintén pofonegyszerűen - el kell távolítanunk. Ezek után a bal szélső ülést szintén eltüntetjük a lábtérben, majd a meglévő takaró elemekkel lefedjük, így egy teljesen sík tér áll rendelkezésre.

A csomagtérajtó a szokásostól eltérő módon oldalra nyílik, egy szárnnyal. Ez nem foglal több helyet a felfelé nyíló ajtónál, sőt, résnyire nyitva kisebb helyen jobban is használható annál.

A hátsó pad első próbára kicsit magasnak és keménynek tűnik, de hosszabb távon utazva ezen tulajdonságai előnnyé válnak. A lábtér teljesen hátratolt első ülések mögött is bőséges, a fejtérről nem is beszélve. A keskeny középső ülés miatt vállszélességben lehetnek gondok három felnőtt esetén, de szűknek a Yaris Verso semmiképpen sem mondható.

Tesztautónkat a legerősebb benzines, a 105 lóerős, 1,5 literes motor mozgatta. A pörgős motor szép hang kíséretében könnyedén mozgatja a Versót, bár a mintegy 150 kilogrammal könnyebb Yaris több mint két másodperccel korábban eléri a 100 km/órás sebességet.

A végsebesség 175 km/óra, aminek elérése nem okoz komoly problémát, viszont a fogyasztásnak nem kedvez. 130-as autópálya tempónál viszonylag magas, négyezres fordulaton jár a motor, amivel teljes terhelésnél 8,5 literes fogyasztás jött ki 100 kilométerenként. Városban 10 liter is lecsúszott anélkül, hogy nagyon tapostuk volna a gázpedált.

A menetzajok városi és országúti autózásnál megkímélnek bennünket és autópályán is csak a szélzaj erősödik meg, ami a magas építésből adódóan elkerülhetetlen.

Az autó szinte egyetlen komoly hibáját szintén nagy sebességnél tapasztaltuk. 110 km/óra felett a túl közvetlen kormány miatt, az autó a legkisebb kormánymozdulatra is kitér oldalra. Ez rendkívül idegesítő és kívülről valószínűleg a sofőr ittasságát feltételezik legtöbben. Hosszabb távon biztosan megszokható az érzés, nekünk még nem sikerült. Ráadásul a nagy felületek miatt a Verso az oldalszélre is rendkívül érzékeny, így muszáj sűrűn ellenkormányozni.

Pontos és könnyen kapcsolható az ötsebességes kézi váltó, minden tekintetben elégedettek voltunk vele. A négy tárcsafék hatásosan lassítja az autót. Sportos vezetésre mégsem igazán alkalmas a Verso az erősen oldalra billenő karosszéria miatt.

Gyors kanyarokban könnyedén kipörögnek az abroncsok, de ezzel együtt is félelemérzet nélkül szelhetjük az ország szerpentinjeit. Városi közlekedésben tökéletes kényelmet nyújt a futómű, kopogás nélkül nyeli el a nagyobb kátyúkat, és az utastérben sem hallunk zavaró hangokat.

A külső és a belső tavaly tavasszal nyerte el mostani formáját, amikor is a Verso a Yaris-szal egyetemben kisebb ráncfelvarráson esett át. Kívülről a könnyzsákkal ellátott első fényszórók, a kissé átalakított lökhárítók és a hűtőrács, valamint a hátsó lámpatest árulkodik az átalakulásról. Valamivel frissebb és dinamikusabb lett, mégis inkább építőkockára hasonlít, mintsem autóra.

Belülről is kulturálódott a Verso, elöl szinte teljesen megegyezik a Yaris-szal. A középkonzol a kijelző körül illetve a levegőbelépők formájában különbözik a Yaris-étól. Az oldalsó levegőbelépők teljesen elzárva furcsán mutatnak, leginkább egy sajtra emlékeztetnek. Ehhez hasonló lyukak díszítik az ajtó műanyag borítását valamint az ülés oldalsó részét is.

A kisautóból is ismerős, egymás felett lévő két kesztyűtartó itt is megtalálható, akárcsak a középkonzol két szélén elhelyezett beugró rész. Ilyen rekeszeket találtunk a Suzuki Ignisben és ott is nagyon tudtuk értékelni.

Szintén nem újdonság, hogy a jobb első ülés alatt is találni egy fiókot. A Verso kiváltsága viszont a plafonon két oldalt elhelyezett polc és a középről lenyíló szemüvegtartó. További érdekesség, hogy a csomagtér lámpa kivehető és elemlámpaként használható. A kormány itt is csak magasságában állítható, de az első üléssel így is könnyen összhangba hozható és kialakítható a kényelmes vezetési pozíció.

Összességében egy rendkívül sokoldalú és jól használható autó a Yaris Verso. Legyen szó utazásról vagy szállításról, az 1,5 literes benzinmotor minden helyzetben elegendő dinamizmust ad az 1,1 tonnásra nőtt Yarisnak.

Cikk nyomtatása

1 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

Szólj hozzá Te is!

A Passat az Év Autója - Így szavazott zsűritag kollégánk

Most már tudjuk, ki nyerte az Év Autója 2015 címet. A zsűri tagja, Gajdán Miklós elárulja, ő hogyan szavazott.

Feltűnt, hogy kicserélődött vagy 5000 lámpa?

1

A Magyar Közút az elmúlt fél évben 1,3 milliárd forint értékben cserélte újra az ország közlekedési lámpáinak nagy részét. Észrevette? ...

Milyen autókra vadásznak valójában a tolvajok?

6

A rendőrség hivatalos listájától jelentősen eltérő top 10-et kaptunk, amikor elővettük a számológépet.

Amerikában tök más az autós élet

5

Floridában semmi sem úgy van, mint nálunk. Szabad jobbról előzni a sztrádán, nincs műszaki vizsga, olcsó a benzin és drága a ...

88 évesen kezdett vezetni a szomszéd bácsi

2

Olvasónk aggódik, hogy a 88 éves korában autóvezetésbe kezdő szomszédja, vajon alkalmas-e a közlekedésre. Jogi szempontból válaszol ...

Mit találtunk a rendőrség járműszerződéseiben?

7

Vettek Mercedeseket nettó 5,3 millióért és 15,3 millióért, Audikat 3,8 millióért és 10-ért. Havonta 46,9 milliót költenek az ...

Titkos Audi-labor működik a föld alatt

Autókról írni sokkal jobb, mint uránt bányászni: nemrég bejutottunk az Audi föld alatti fényszórófejlesztési központjába. Fantasztikus, ...

Rönkfával teli kamion hajtott át a bringáson

4

Elítélték a sofőrt, de nem fogadta el, fellebbezett. Neki lett igaza.

Az autósok semmit nem tudnak a kötelezőről

8

Kötelező biztosítási szerződés díjfizetési és felmondási határidők, gépjármű tulajdonosváltásakor esedékes teendők, káresemény ...

A Passat az Év Autója!

Kihirdették az Év Autóját, a szakmai zsűri a Volkswagen Passatot találta 2015 legizgalmasabb, leginnovatívabb típusának.


Tovább emelkedik a benzin ára

Úgy tűnik, nem csak 2-3 hétig tartó visszapattanás volt az elmúlt időszak üzemanyagár-emelkedése.


Schumacher fia szerződést kapott

Michael Schumacher fia, Mick 2015-re formaautós szerződést kapott, a Formula-4-ben folytatja útját az esetleges F1-es karrier ...


Hatalmas tömegbalesetet okozott egy utasokkal teli busz

A heves havazás miatt több mint harminc jármű ütközött össze szombaton az Egyesült Államokban, mintegy tucatnyian megsérültek.


F1: A Mercedes brutális előnnyel az élen

A három előszezoni teszt összesen tizenkét napján mindenki számára világossá válhatott, hogy a Mercedes továbbra is egy lépéssel ...


A Le Mans-ban folytatja az F1-es árva

Míg volt csapata a Forma-1-es visszatérésre készül, Max Chilton a tartóssági világbajnokságra nyergelt át, a Nissan pilótája ...


Vizet köpő kétfejű sárkány

Két fülkéje van mégis egy irányban megy. A kínaiak az alagúttüzekhez ilyen, speciális kialakítású tűzoltóautókat használnak.


Ilyen Ken Block, amikor Terminátort játszik

Így zajlott az első teszt a Gymkhana 7-ben látható fenevaddal.


F1: A Red Bull levetette az álcaruhát

A Red Bullnál elmaradt a nagy durranás, a téli teszteket fekete-fehér álcafestéssel végigcsináló RB11-es végső festése nem sokban ...


2
Tíz autóból csak kettőt vett magánszemély itthon

Tíz autóból csak kettőt vett magánszemély itthon

Februárban 5914 új személyautó kelt el a hazai piacon, 18 százalékkal több, mint egy évvel korábban.


F1: A McLaren még vár az Alonso-hírekre

Pár napon belül derül ki,hogy Fernando Alonso vezethet-e a szezonnyitón. A spanyol pilóta balesete még mindig rejtélyes.


F1: Miért nem kell Hamiltonnak a bajnoki szám?

A tavaly második bajnoki sikerét arató Lewis Hamilton idén nem veszi fel a címvédőnek járó 1-est, marad a 44-es rajtszámnál. ...