Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:350.0 Ft
Dízel:371.0 Ft

Teszt: Toyota Yaris 1.3

Mindig magasabbra!

Szerző: levél küldés
Dátum: 2006.02.20. 07:57
Mikor mit köll, mondták a Roncsfilmben. A Toyota monstre terméktökéletesítő gépezete is ezen elv alapján működik, a többi autógyár felől nézve nyomasztó precizitással és hatékonysággal. Most épp egy pompás kisautó volt a feladat: ne legyen túl nagy, de tudjon mindent és öt csillagnál kevesebbel nem távozhat az Euro NCAP töréstesztről, ha már a Fiat, a Renault és a Peugeot is megcsinálta a kiskategóriában.

Mivel a Toyota nagyon ad az ötcsillagos eredményre, a négy csillagos Aygót kivéve újabb autóikkal besöpörték az öt csillagot (Avensis, Prius, Corolla Verso, Yaris). A Yaris esetében az egyik legnagyobb húzás a térdlégzsák, ami a kisautók között még nagyon ritka. Ha a Toyotán múlik, nem marad annyira ritka, mert benne van a 410 000 forintos Sol csomagban. Az az érzésünk, hogy Japánban nagyon csípik a csomagban mért extrákat, legalábbis a Yaris-hoz sem lehet egyenként extrákat venni, ülésfűtés pedig egyetlen nincs.

Ennél többet nyom a latba, hogy a Toyota nem dőlt be annak az elvnek, miszerint az emberek minél nagyobb kiskocsikra vágynak. Színvonalban, biztonságban, térkínálatban, na abban igen, de ki mondta, hogy van kedvünk négyméteres "kisautókat" bepasszírozni az apró parkolóhelyekre? A Yaris okosan fut neki a nagyautós kiskocsi témának. Ezt abból látni, hogy jó egy arasszal rövidebb ugyan az új Cliónál, vagy a Grande Puntónál, mégis bőven elég hely van benne. A trükk ugyanaz, mint az elődben, a 15 centis sínen tologatható üléssor. Itt legalább dönthetünk, hogy az égimeszelők mennek-e hátra, vagy be nem száll senki, de a csomagtartót alaposan megnöveljük. Hátratolt ülésekkel négy ember vidáman elrohangál a Toyota kisautójával.

Sajnos a középre szerelt, ráadásul digitális műszerfaltól nem sikerült megszabadulni a modellváltással, rakodóhely viszont ismét jut bőven. Kesztyűtartóból rögtön van három, de az ajtókban és a műszerfalon tátongó egyéb helyekre is beépíthetjük a fél otthonunkat.

Cikk nyomtatása

1 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

Szólj hozzá Te is!

A Volkswagen Csoport erődemonstrációja Genfben

A Volkswagen azzal nyitja részvételét a Genfi Autószalonon, hogy tavalyelőtt után megint elnyerte az Év Autója díjat. Meg még ...

Lazul a nyomás: lóerőháború Genfben

2

Idén nem a minél kevésbé környezetszennyező, hanem a minél nagyobb élményt adó újdonságokról szól a Genfi Autószalon.

A Passat az Év Autója - Így szavazott zsűritag kollégánk

4

Most már tudjuk, ki nyerte az Év Autója 2015 címet. A zsűri tagja, Gajdán Miklós elárulja, ő hogyan szavazott.

Feltűnt, hogy kicserélődött vagy 5000 lámpa?

1

A Magyar Közút az elmúlt fél évben 1,3 milliárd forint értékben cserélte újra az ország közlekedési lámpáinak nagy részét. Észrevette? ...

Milyen autókra vadásznak valójában a tolvajok?

6

A rendőrség hivatalos listájától jelentősen eltérő top 10-et kaptunk, amikor elővettük a számológépet.

Amerikában tök más az autós élet

5

Floridában semmi sem úgy van, mint nálunk. Szabad jobbról előzni a sztrádán, nincs műszaki vizsga, olcsó a benzin és drága a ...

88 évesen kezdett vezetni a szomszéd bácsi

2

Olvasónk aggódik, hogy a 88 éves korában autóvezetésbe kezdő szomszédja, vajon alkalmas-e a közlekedésre. Jogi szempontból válaszol ...

Mit találtunk a rendőrség járműszerződéseiben?

7

Vettek Mercedeseket nettó 5,3 millióért és 15,3 millióért, Audikat 3,8 millióért és 10-ért. Havonta 46,9 milliót költenek az ...

Titkos Audi-labor működik a föld alatt

Autókról írni sokkal jobb, mint uránt bányászni: nemrég bejutottunk az Audi föld alatti fényszórófejlesztési központjába. Fantasztikus, ...

Genf 2015: az első autó, amit láttunk

Elsőként egy nagy márka legkisebb autóját néztük meg Genfben, rögtön érkezés után. A Karl az Opel Agilát pótolja, nem is rosszul. ...


Vadonatúj szupersportkocsit készít elő a Bentley

A Bentley hagyományos értékeit ultramodern felfogásban, XXI. századi gyártási módszerekkel tálalja a tanulmány. Egy új, rendkívül ...


Ismét lesz Passat kupé!

Négyajtós kupé a Passat padlólemezén: a VW sportautó-tanulmánya vadonatúj formanyelvet beszél.


Targoncás kaszkadőr mutatvány - Soha ne próbáld ki otthon!

Ezek a srácok valamit biztos, hogy túltoltak, mert józan ember ilyet nem csinál.


F1: Hivatalos a sisakfestési tilalom

A Nemzetközi Automobil Szövetség hivatalosan is megerősítette a sisakfestés változtathatatlanságát illető új szabályt, és néhány ...


7
A Passat az Év Autója!

A Passat az Év Autója!

Kihirdették az Év Autóját, a szakmai zsűri a Volkswagen Passatot találta 2015 legizgalmasabb, leginnovatívabb típusának.


F1: Ecclestone hamarabb perkál a kiscsapatoknak

Két hét múlva kezdődik a 2015-ös Forma-1-es idény Melbourne-ben, de még mindig nem tudni, hogy hány csapat lesz ott a szezonnyitón. ...


1
Tovább emelkedik a benzin ára

Tovább emelkedik a benzin ára

Úgy tűnik, nem csak 2-3 hétig tartó visszapattanás volt az elmúlt időszak üzemanyagár-emelkedése.


Schumacher fia szerződést kapott

Michael Schumacher fia, Mick 2015-re formaautós szerződést kapott, a Formula-4-ben folytatja útját az esetleges F1-es karrier ...


Hatalmas tömegbalesetet okozott egy utasokkal teli busz

A heves havazás miatt több mint harminc jármű ütközött össze szombaton az Egyesült Államokban, mintegy tucatnyian megsérültek.


F1: A Mercedes brutális előnnyel az élen

A három előszezoni teszt összesen tizenkét napján mindenki számára világossá válhatott, hogy a Mercedes továbbra is egy lépéssel ...


A Le Mans-ban folytatja az F1-es árva

Míg volt csapata a Forma-1-es visszatérésre készül, Max Chilton a tartóssági világbajnokságra nyergelt át, a Nissan pilótája ...