Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:420.0 Ft
Dízel:421.0 Ft

Teszt: Toyota Yaris 1.3

Mindig magasabbra!

Szerző: levél küldés
Dátum: 2006.02.20. 07:57
Mikor mit köll, mondták a Roncsfilmben. A Toyota monstre terméktökéletesítő gépezete is ezen elv alapján működik, a többi autógyár felől nézve nyomasztó precizitással és hatékonysággal. Most épp egy pompás kisautó volt a feladat: ne legyen túl nagy, de tudjon mindent és öt csillagnál kevesebbel nem távozhat az Euro NCAP töréstesztről, ha már a Fiat, a Renault és a Peugeot is megcsinálta a kiskategóriában.

Mivel a Toyota nagyon ad az ötcsillagos eredményre, a négy csillagos Aygót kivéve újabb autóikkal besöpörték az öt csillagot (Avensis, Prius, Corolla Verso, Yaris). A Yaris esetében az egyik legnagyobb húzás a térdlégzsák, ami a kisautók között még nagyon ritka. Ha a Toyotán múlik, nem marad annyira ritka, mert benne van a 410 000 forintos Sol csomagban. Az az érzésünk, hogy Japánban nagyon csípik a csomagban mért extrákat, legalábbis a Yaris-hoz sem lehet egyenként extrákat venni, ülésfűtés pedig egyetlen nincs.

Ennél többet nyom a latba, hogy a Toyota nem dőlt be annak az elvnek, miszerint az emberek minél nagyobb kiskocsikra vágynak. Színvonalban, biztonságban, térkínálatban, na abban igen, de ki mondta, hogy van kedvünk négyméteres "kisautókat" bepasszírozni az apró parkolóhelyekre? A Yaris okosan fut neki a nagyautós kiskocsi témának. Ezt abból látni, hogy jó egy arasszal rövidebb ugyan az új Cliónál, vagy a Grande Puntónál, mégis bőven elég hely van benne. A trükk ugyanaz, mint az elődben, a 15 centis sínen tologatható üléssor. Itt legalább dönthetünk, hogy az égimeszelők mennek-e hátra, vagy be nem száll senki, de a csomagtartót alaposan megnöveljük. Hátratolt ülésekkel négy ember vidáman elrohangál a Toyota kisautójával.

Sajnos a középre szerelt, ráadásul digitális műszerfaltól nem sikerült megszabadulni a modellváltással, rakodóhely viszont ismét jut bőven. Kesztyűtartóból rögtön van három, de az ajtókban és a műszerfalon tátongó egyéb helyekre is beépíthetjük a fél otthonunkat.

Cikk nyomtatása

Hozzászólok

Vezess.hu Top cikkek

Kapcsolódó lap.hu oldalak

Szólj hozzá Te is!

Vezettük a dízelmotorok jövőjét

2

Vezettük az első TDI-motoros Audit, egy 25 éves 100-ast, 48800 kilométerrel. És vezettük a még csak alig létező jövő TDI-jét ...

F1: Minden, amit a Hungaroringről tudni kell

5

A hétvégén immár 29. alkalommal rendezik meg a Forma-1-es Magyar Nagydíjat a Hungaroringen. Történeti áttekintés, pályaadatok, ...

F1: Rosberg győzött, Hamilton 17 helyet javított

Nico Rosberg Hockenheimben lazán nyerte a Német Nagydíjat, Valtteri Bottas a 2. helyet hozta a Williamsnek, Lewis Hamilton pedig ...

A magyar teherautó-gyártás virágkora

1

Egykoron mindennapi életünk szerves részei voltak, mára már közlekedéstörténeti ritkaságoknak számítanak.

Itt kiugrik a szíved a helyéről

5

Nyomaték, könnyű építés, tapadás vagy éppen terepmászó képességek - fabatkát sem ér, ha nincs az ÚT, ahol az adrenalin az úr.

Brahiból kocsit loptak a spicces kamaszok

2

A vodka pezsgővel keverve megtette hatását: a poén a tárgyalóteremben sült be.

Ami jó az Audinak, az nem jó a BMW-nek

1

Merőben eltérő stratégiát követ a két bajor autómárka a kevésbé környezetszennyező modellek terén. A cél hasonló, de az eszközök ...

Vakolat zuhant az autómra. Kit pereljek?

3

Autónkban lehulló vakolat tett kárt, a ház tulajdonosa nem vállal felelősséget. Vajon van lehetőség jogorvoslatra?

Autótakarítás fillérekből: nem mindig működik

4

Számos hétköznapi anyagot befoghatunk autónk nagytakarítására. Jöjjenek háztartásunk rejtett tartalékai!

Egy nőnek sem segítünk kereket cserélni

A magyar autósok több mint fele elméletileg megállna segíteni kereket cserélni egy ismeretlen nőnek, a gyakorlatban azonban legfeljebb ...


35
F1: Ki mit tud Magyarországon?

F1: Ki mit tud Magyarországon?

Elsőségek és rekordok a Hungaroringen - összeállítás az elmúlt 28 év Magyar Nagydíjainak kiemelkedő eredményiből, legyen szó ...


5 orosz jármű, amitől eldobod az agyad!

Nehézsúlyú orosz vasak, amiktől még a Transformerek is visítva menekülnének. El tudnál bánni velük?


Nullszériás elektromos buszok Kölnnek

Németország a jelek szerint nagy jövőt lát a tisztán elektromos üzemű járművekben. Köln nullszériás elektromos buszok beszerzéséről ...


F1: Massa nem tojt be Bottastól

Sorozatban három dobogós helyezése után egyre többen bélyegzik a jövő egyik szupersztárjának Valtteri Bottast, de veterán Felipe ...


Wartburg-facelift házilag

Az optikai tuning kétségkívül egyedivé tette a kék Wartburgot, de nem vagyok benne egészen biztos, hogy szebb is lett tőle.


F1: Miért sült be a Német Nagydíj?

A múlt vasárnapi Német Nagydíj látogatottsága szégyenletesen alacsony volt. Hol rontották el?


A Volkswagen és a Golf Európa kedvencei

Európában 5,8 százalékkal emelkedett az új autók eladása az idei első félévben. A Volkswagen és a Golf a favorit.


F1: Vettel a Duna-parton kocog a hétvégén

A négyszeres világbajnok Sebastian Vettel a Hungaroringet és Budapestet is szereti, a hétvégén akár a Duna-parton is össze lehet ...


Ellenállhatatlan Medúza

Egy független amerikai stúdió építette meg az SRT Viper kabrió változatát. A Prefix Medusa gyári minőségűnek tűnik.


Kikockázták a Mini Morrist!

A LEGO profi felhasználóknak szánt Creator Expert készletsorozatának legújabb tagja az 1077 darabos, klasszikus Mini Cooper. ...


Mikrochipet ültetnek Schumacherbe?

Michael Schumacher néhány héten belül hazatérhet, a felépülését pedig elektromos kerekesszékkel és akár mikorchip beültetésével ...