Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:376.0 Ft
Dízel:381.0 Ft

Teszt: Toyota Yaris 1.3

Mindig magasabbra!

Szerző: levél küldés
Dátum: 2006.02.20. 07:57
Négy keréken sok százezer nőnél az első Yaris volt a király. A ritkán hibázó Toyota gépezet most elért a Yaris felújításához, és ezúttal sem végeztek félmunkát.
Mikor mit köll, mondták a Roncsfilmben. A Toyota monstre terméktökéletesítő gépezete is ezen elv alapján működik, a többi autógyár felől nézve nyomasztó precizitással és hatékonysággal. Most épp egy pompás kisautó volt a feladat: ne legyen túl nagy, de tudjon mindent és öt csillagnál kevesebbel nem távozhat az Euro NCAP töréstesztről, ha már a Fiat, a Renault és a Peugeot is megcsinálta a kiskategóriában.

Mivel a Toyota nagyon ad az ötcsillagos eredményre, a négy csillagos Aygót kivéve újabb autóikkal besöpörték az öt csillagot (Avensis, Prius, Corolla Verso, Yaris). A Yaris esetében az egyik legnagyobb húzás a térdlégzsák, ami a kisautók között még nagyon ritka. Ha a Toyotán múlik, nem marad annyira ritka, mert benne van a 410 000 forintos Sol csomagban. Az az érzésünk, hogy Japánban nagyon csípik a csomagban mért extrákat, legalábbis a Yaris-hoz sem lehet egyenként extrákat venni, ülésfűtés pedig egyetlen nincs.

Ennél többet nyom a latba, hogy a Toyota nem dőlt be annak az elvnek, miszerint az emberek minél nagyobb kiskocsikra vágynak. Színvonalban, biztonságban, térkínálatban, na abban igen, de ki mondta, hogy van kedvünk négyméteres "kisautókat" bepasszírozni az apró parkolóhelyekre? A Yaris okosan fut neki a nagyautós kiskocsi témának. Ezt abból látni, hogy jó egy arasszal rövidebb ugyan az új Cliónál, vagy a Grande Puntónál, mégis bőven elég hely van benne. A trükk ugyanaz, mint az elődben, a 15 centis sínen tologatható üléssor. Itt legalább dönthetünk, hogy az égimeszelők mennek-e hátra, vagy be nem száll senki, de a csomagtartót alaposan megnöveljük. Hátratolt ülésekkel négy ember vidáman elrohangál a Toyota kisautójával.

Sajnos a középre szerelt, ráadásul digitális műszerfaltól nem sikerült megszabadulni a modellváltással, rakodóhely viszont ismét jut bőven. Kesztyűtartóból rögtön van három, de az ajtókban és a műszerfalon tátongó egyéb helyekre is beépíthetjük a fél otthonunkat.

1 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

Szólj hozzá Te is!

F1: Hamiltonék elszúrták, Rosberg újra győzött

Max Verstappen balesete utáni rossz döntéssel a Mercedes eldobta a címvédő győzelmét, Nico Rosberg sorozatban harmadszor győzött ...

Vannak akik szívből választanak használt autót

Olyan olvasóink leveleit gyűjtöttük össze, akik racionális érvek helyett a szívükre hallgatva akarnak használt autót vásárolni. ...

Attila lefejelt egy törököt

A mai nap fénypontja egyértelműen Babaeski városa volt, köhögtetően poros főútjával és csodás iskender kebabjával. A mélypontja ...

F1: Rosberg nem bírta, Hamiltoné a pole

A Monacói Nagydíj időmérőjén zsinórban harmadik évben lett a Mercedesé az első sor, de Nico Rosberg helyett ezúttal karrierje ...

Törökország egy végtelen Monty Python jelenet

Törökország mókás hely, a maga átláthatatlan útvesztőivel és a megoldásukhoz szükséges logikájával.

Ezt láttuk az Isztambuli Autókiállításon

A török metropoliszban tartott nemzetközi autókiállítás inkább tűnt szolid helyi látványosságnak, de a szervezők szándéka szerint ...

Dugóból érkeztünk az isztambuli autószalonra!

Gyűlik a kilométer rendesen, ma háromszor vágtunk át a 14 milliós Isztambulon. Igaz, csak egyszer tettük ezt kocsival.

Mennyire ismered a hazai autópark összetételét?

6

Ha a tíz kérdésből hétnél eltalálod a győztest, őszintén gratulálunk!

Itt áll előttünk Aegea - dögös szedán a Fiattól

2

Az Isztambuli Autószalon legnagyobb durranása a Fiat új világautójának leleplezése volt. Beülni nem lehetett az Aegeába, de legalább ...

Videóra vették, ahogy az új Batemobile csapat

Joker és Batman új verdáját is filmre vették forgatás közben.


Mezei gumifüstölésből lett hatalmas égés

Minden motoros találkozón kötelező program a hátsó gumi ledurrantása. Emberünk viszont túllőtt a célon.


Mezei gumifüstölésből lett hatalmas égés

Minden motoros találkozón kötelező program a hátsó gumi ledurrantása. Emberünk viszont túllőtt a célon.


40 éves az első művészi BMW

Az első bajor versenyautó a legendás BMW 3.0 CSL volt, amin Alexander Calder művészi munkáját csodálhattuk. 40 éve született.


Ezt tudja majd a következő Audi A8

Friss formavilágánál csak technológiai tartalma lesz érdekfeszítőbb az Audi új zászlóshajójának.


2
Vezettük az autót, amely 1 litert sem fogyaszt

Vezettük az autót, amely 1 litert sem fogyaszt

Van drágább, de nincs exkluzívabb Volkswagen az XL1-nél. Megnéztük, mennyivel fogyaszt többet az ígért 0,9 liternél.


Rosberg: Hamilton még veszélyesebb lesz

Nico Rosberg szerint nem fogja összetörni Lewis Hamiltont a monacói fiaskó, éppen ellenkezőleg: mostantól még veszélyesebbnek ...


F1: Kanadában jöhet az első Red Bull-büntetés

A Red Bullnál elképzelhetőnek tartják, hogy már a soron következő Kanadai Nagydíjon bevállalják az első motorbüntetést. Meg kell ...


F1: Lezárult a halálos tesztbaleset ügye

A brit munkavédelmi hatóság lezárta a tesztpilóta Maria de Villota későbbi halálával végződött 2012-es baleset vizsgálatát, nem ...


F1: A Ferrari-főnök visszaszólt Ecclestone-nak

A Ferrari csapatfőnöke, Maurizio Arrivabene felajánlotta, hogy tiltsák ki a paddockból, ha Bernie Ecclestone-nak nem tetszik ...


Régi idők orosz technikája

Az Ural nemrég bemutatta a nehéz terepre is alkalmas tűzoltóautóját. Első ránézésre nehéz elhinni, hogy ez 21. századi termék.


Így nyelte el Dzsudzsákot 5 nap alatt a mémtenger

Már az is hallott róla, hogy szerencsétlen Balázs kifogyott a benzinből a Lánchíd közepén, aki azt sem tudta eddig, ki az a Dzsudzsák. ...