Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:365.0 Ft
Dízel:368.0 Ft

Teszt: Toyota Yaris 1.3

Mindig magasabbra!

Szerző: levél küldés
Dátum: 2006.02.20. 07:57
Mikor mit köll, mondták a Roncsfilmben. A Toyota monstre terméktökéletesítő gépezete is ezen elv alapján működik, a többi autógyár felől nézve nyomasztó precizitással és hatékonysággal. Most épp egy pompás kisautó volt a feladat: ne legyen túl nagy, de tudjon mindent és öt csillagnál kevesebbel nem távozhat az Euro NCAP töréstesztről, ha már a Fiat, a Renault és a Peugeot is megcsinálta a kiskategóriában.

Mivel a Toyota nagyon ad az ötcsillagos eredményre, a négy csillagos Aygót kivéve újabb autóikkal besöpörték az öt csillagot (Avensis, Prius, Corolla Verso, Yaris). A Yaris esetében az egyik legnagyobb húzás a térdlégzsák, ami a kisautók között még nagyon ritka. Ha a Toyotán múlik, nem marad annyira ritka, mert benne van a 410 000 forintos Sol csomagban. Az az érzésünk, hogy Japánban nagyon csípik a csomagban mért extrákat, legalábbis a Yaris-hoz sem lehet egyenként extrákat venni, ülésfűtés pedig egyetlen nincs.

Ennél többet nyom a latba, hogy a Toyota nem dőlt be annak az elvnek, miszerint az emberek minél nagyobb kiskocsikra vágynak. Színvonalban, biztonságban, térkínálatban, na abban igen, de ki mondta, hogy van kedvünk négyméteres "kisautókat" bepasszírozni az apró parkolóhelyekre? A Yaris okosan fut neki a nagyautós kiskocsi témának. Ezt abból látni, hogy jó egy arasszal rövidebb ugyan az új Cliónál, vagy a Grande Puntónál, mégis bőven elég hely van benne. A trükk ugyanaz, mint az elődben, a 15 centis sínen tologatható üléssor. Itt legalább dönthetünk, hogy az égimeszelők mennek-e hátra, vagy be nem száll senki, de a csomagtartót alaposan megnöveljük. Hátratolt ülésekkel négy ember vidáman elrohangál a Toyota kisautójával.

Sajnos a középre szerelt, ráadásul digitális műszerfaltól nem sikerült megszabadulni a modellváltással, rakodóhely viszont ismét jut bőven. Kesztyűtartóból rögtön van három, de az ajtókban és a műszerfalon tátongó egyéb helyekre is beépíthetjük a fél otthonunkat.

Cikk nyomtatása

1 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

Szólj hozzá Te is!

F1: Vettel majdnem elkapta Hamiltont

A Maláj Nagydíj esővel megkavart kvalifikációján Hamilton csak hajszállal előzte meg Vettelt a pole-csatában, Rosberg eltaktikázta ...

Megújult a Fiat Dobló Cargo

Egy kicsit egérszerű orral, sok-sok okos kis finomítással érkezett meg öt év után a Fiat kisteherautójának frissített verziója.

Az Audi idén tarolni akar a versenypályákon

Az Audinak nyomós oka volt a hírverésre, mert az idei év nagy változással indul, 2015-ben foglalják el az új, ultra-modern főhadiszállásukat ...

Sültbolond vagy zseni az önjáró versenyautó megálmodója?

1

Első hallásra elég hülye dolognak tűnik olyan versenyautót építeni, amibe nem kell pilóta. Vagy mégsem?

Audi A4, vagy BMW 3 egymillióért?

4

Olvasónk a két örök német rivális, az Audi A4, és a BMW 3-as között dönt majd jövőbeni autójáról. Egymillióért melyik a jobb ...

Húsz bőrbe, és krómba burkolt motortér

2

Az idén őrült érdeklődést kiváltó AMTS-ről egyedi gyűjtéssel jelenetkezünk. Befotóztunk a nyitott motorháztetők alá, és érdekesebbnél, ...

Az AMTS idén végképp túlmutat a tuningon

A 10. éves fennállását ünneplő AMTS-ről idén őszintén leírhatjuk, hogy ez a legnagyobb, legszínesebb hazai benzingőzös buli, ...

Mikor lesz nálunk gyorstöltő-hálózat a villanyautókhoz?

1

Tudtad, hogy Vácon van Európa legkomolyabb gyorstöltőgyára? Míg nálunk alig pár darab működik, Észtország és Hollandia hálózatot ...

Nyitva maradt egy BMW ajtaja. Mit csinál erre Pista?

3

Hát kirámolja. Aztán a haverjával megpróbálja ellopatni. Közben pár méterrel arrébb valaki cigizik a pesti éjszakában, és figyel. ...

A Red Bull megvehetné a Forma-1-et

Az F1 uraként ismert Bernie Ecclestone azt mondja, hogy szerinte a Forma-1 kereskedelmi jogainak tulajdonosa, a CVC befektetési ...


1

Halálos tragédia a Nürburgringen

Egy néző meghalt, többen megsérültek a VLN széria nyitó futamán a Nürburgringen.


Halálos baleset a 62-es úton

Egy férfi életét vesztette a Szabadegyháza közelében történt közúti közlekedési balesetben.


F1: Fél évszázada nem volt ilyen erős ifjonc

A Toro Rosso 17 éves újonca, Max Verstappen nagyot villantott a Maláj Nagydíj időmérőjén. Apja egyik szeme sír, a másik nevet.


F1: A Williams nem bírja az esőt

Az edzéseken még a harmadik erőnek látszó Williams csúnyán felsült a Maláj Nagydíj időmérőjén. Száraz futamot remélnek.


F1: Mind a 20 autó elrajtolhat

A versenybíróktól kapott felmentés után a Maláj Nagydíjra kvalifikálni nem Manor versenyzői is elrajtolhatnak majd a vasárnapi ...


F1: Hátrasorolás az időmérő után

A Maláj Nagydíj versenybírói a kvalifikáció után kéthelyes rajtbüntetéssel sújtották a lotusos Romain Grosjant.


Kőkemény BMW sportkupé jön

Akár 370 lóerős lehet az M2, a BMW klasszikus vonalvezetésű, kompakt sportkupéja. Soros hathengeres motort kap.


F1: Ricciardo mindent kihozott a Red Bullból

A pozíciók alapján jó időmérője volt a Red Bullnak Malajziában, Daniel Ricciardo a negyedik, Danyiil Kvjat az ötödik helyről ...


4
Mit keres a négyhengeres dízel egy luxuskupéban?

Mit keres a négyhengeres dízel egy luxuskupéban?

Ritka látvány az utakon a CLS. Az előkelő négyajtós egy ideje kapható a taxik dízelmotorjával. Rangon aluli kombináció?


2
Újabb durva kátyúk, amiktől idegbajt kapnál

Újabb durva kátyúk, amiktől idegbajt kapnál

Ezt tényleg nem lehet útnak nevezni, ez valóságos aknamező. A hold felszínén is könnyebb lenne autózni, mint itt.


F1: Räikkönent a Ferrari terve ütötte ki

Kimi Räikkönen balszerencsés volt a Maláj Nagydíj időmérőjén, éppen csak lecsúszott a Q3-ról. Eltaktikázta magát a csapat.