Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:358.0 Ft
Dízel:350.0 Ft

Teszt: Toyota Yaris 1.3

Mindig magasabbra!

Szerző: levél küldés
Dátum: 2006.02.20. 07:57
Négy keréken sok százezer nőnél az első Yaris volt a király. A ritkán hibázó Toyota gépezet most elért a Yaris felújításához, és ezúttal sem végeztek félmunkát.
Mikor mit köll, mondták a Roncsfilmben. A Toyota monstre terméktökéletesítő gépezete is ezen elv alapján működik, a többi autógyár felől nézve nyomasztó precizitással és hatékonysággal. Most épp egy pompás kisautó volt a feladat: ne legyen túl nagy, de tudjon mindent és öt csillagnál kevesebbel nem távozhat az Euro NCAP töréstesztről, ha már a Fiat, a Renault és a Peugeot is megcsinálta a kiskategóriában.

Mivel a Toyota nagyon ad az ötcsillagos eredményre, a négy csillagos Aygót kivéve újabb autóikkal besöpörték az öt csillagot (Avensis, Prius, Corolla Verso, Yaris). A Yaris esetében az egyik legnagyobb húzás a térdlégzsák, ami a kisautók között még nagyon ritka. Ha a Toyotán múlik, nem marad annyira ritka, mert benne van a 410 000 forintos Sol csomagban. Az az érzésünk, hogy Japánban nagyon csípik a csomagban mért extrákat, legalábbis a Yaris-hoz sem lehet egyenként extrákat venni, ülésfűtés pedig egyetlen nincs.

Ennél többet nyom a latba, hogy a Toyota nem dőlt be annak az elvnek, miszerint az emberek minél nagyobb kiskocsikra vágynak. Színvonalban, biztonságban, térkínálatban, na abban igen, de ki mondta, hogy van kedvünk négyméteres "kisautókat" bepasszírozni az apró parkolóhelyekre? A Yaris okosan fut neki a nagyautós kiskocsi témának. Ezt abból látni, hogy jó egy arasszal rövidebb ugyan az új Cliónál, vagy a Grande Puntónál, mégis bőven elég hely van benne. A trükk ugyanaz, mint az elődben, a 15 centis sínen tologatható üléssor. Itt legalább dönthetünk, hogy az égimeszelők mennek-e hátra, vagy be nem száll senki, de a csomagtartót alaposan megnöveljük. Hátratolt ülésekkel négy ember vidáman elrohangál a Toyota kisautójával.

Sajnos a középre szerelt, ráadásul digitális műszerfaltól nem sikerült megszabadulni a modellváltással, rakodóhely viszont ismét jut bőven. Kesztyűtartóból rögtön van három, de az ajtókban és a műszerfalon tátongó egyéb helyekre is beépíthetjük a fél otthonunkat.

1 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

Szólj hozzá Te is!

Vad- és kutyaveszély az autópályán

4

Vadkerítés fut végig a sztrádák mellett, fizetünk, hogy 130-cal mehessünk és mégis az arcunkba tolja az autópálya-kezelő: Vadveszély! ...

Egy nőt nem illik letaszítani a dobogóról

Hőség, hosszú combú lányok és sima Kiss Norbi rajt-cél győzelem. A helyszínről követtük végig a Kamion Európa-bajnokág cseh futamának ...

Börtönbe küldik a figyelmetlen nyugdíjast

8

2,5 millió balesetmentes kilométer után hogyan hibázhat valaki ekkorát?

Jó választás 600 ezerért, alacsony fogyasztással?

Olvasónk a tipikus átlagautót keresi. Árban a 600-700 ezres sávban, minél alacsonyabb fogyasztással, fenntartási költséggel. ...

"Volt bennem félelem"

1

Hogyan lett kamionversenyző Michelisz Norbert és Wéber Gábor egykori legyőzője? Majd hogyan lett 3 év alatt Európa legjobbja?

Jobb, ha mindenki elfelejti az autót a jövő hétre

5

Vajon mekkora lesz a közlekedési káosz szeptember elsején, amikor a széttúrt Budapestre rászabadul a reggeli-esti, iskolásokat ...

Nem rombolták le a kamionok a Hungaroringet

1987-ben a kamionversenyzés a hungaroringi futammal törte át a vasfüggönyt. A szalámi-paprika-egri bikavér kombó ezúttal is bevált. ...

A magyar pusztában támad fel Ikarus

Béke Antal rozsdából épít álmokat, csapatával Polgár mellett adnak új életet a magyar járműgyártás legendás típusainak.

F1: Hamilton-győzelem, Vettel-katasztrófa

A Mercedes kettőse sima győzelmet aratott a Belga Nagydíjon, Sebastian Vettel dobogós helye azonban az utolsó körben úszott el ...

6
Körforgalommal szembe hajtott az audis

Körforgalommal szembe hajtott az audis

Oké, hogy nem jött semmi, de ez nagyon nem szép, és főleg baromi szabálytalan.


F1: Vettelt nem érdekli a Mercedes

Sebastian Vettel nem álmodozik arról, hogy a Mercedeshez igazol. Jól érzi magát a Ferrarinál.


1
140 éves lenne a legenda, aki valóra váltotta Hitler álmát

140 éves lenne a legenda, aki valóra váltotta Hitler álmát

Az osztrák zseni, többek között a Volkswagen Bogár tervezője, 140 éve, 1875. szeptember 3-án született.


Pumpáld a bringád a lámpával!

Elmés multifunkciós kerékpár-kitámasztót fejlesztett egy koreai stratup: a bringa leállítása mellett világít, pumpálni is lehet ...


F1: Rosberg Monzában feledtetné a spái csalódást

A Mercedes mindkét pilótája bizakodva várja a hétvégi Olasz Nagydíjat.


2
Új vadászterületen a Jaguar

Új vadászterületen a Jaguar

Számára eddig ismeretlen vadászterületre tévedt a Jaguar. Vajon elbír a kategória tapasztalt alfahímjeivel?


F1: Alonso előre legyint a monzai hétvégére

Újabb gyors pálya következik, a McLaren menetrend szerint fel is készült a monzai küszködésre.


Alig nőtt augusztusban a magyar autópiac

Ismét élen az Octavia, az élmezőny közelébe került a Passat és a Golf. Ilyen volt a magyar autópiac augusztusban.


Ez történik a varázsfestékkel, ha vizet locsolnak rá

Ennél menőbb fényezés jelenleg nincs a piacon. De inkább nézd meg!


25 vadiúj csuklós buszt kapott Budapest

Szeptember 1-jétől újabb 25 vadonatúj Mercedes Conecto G típusú csuklós, légkondicionált, akadálymentes autóbusz áll forgalomba ...


1
Mozgássérült helyre parkolt, a sors egyenlített

Mozgássérült helyre parkolt, a sors egyenlített

Egy amerikai fickó szabálytalanul parkolt, de amikor el akarták vontatni, nem hagyta annyiban. Majdnem meglógott, de végül csak ...


1
Fotók az M0-son történt kamionbalesetről

Fotók az M0-son történt kamionbalesetről

Kedden reggel baleset történt az M0-s autóúton. Három kamion ütközött. Fotók