Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:418.0 Ft
Dízel:423.0 Ft

Teszt: Toyota Corolla Verso 1.8 Terra - Élményautó családapáknak

Szerző: levél küldés
Dátum: 2002.02.13. 07:20

A legnagyobb japán autógyár négy kategóriában kínál egyterűt. A Yarisra épül a Yaris Verso, a Corollára a Corolla Verso. A középkategóriás sorozat egyterűje az Avensis Verso, nála is nagyobb a Previa.

A Corolla Versóval sokat jártunk esőben. Nedves úton gyengén teljesített a tesztautóra szerelt téli gumi. A reggeli és esti enyhe fagyban nagyon csúszott vele az autó, határozottan fékezve pedig annyira erősen megdolgoztatta a blokkolásgátlót a gumi, hogy az ABS szörnyű kattogásba kezdett. Ez volt az egyetlen igazán zavaró zaj a belső térben.

A kényelem összességében jó. Az ülések hosszabb távon is kényelmesek, magas embereknek is elég nagyok. A rugózás közepesen hatékonyan veszi el az útegyenetlenségek erejét. A motor zajos. Hangja a rövid áttételek miatt erős, de nem idegesítő. Ötödikben 130-nál 4000 a fordulatszám, 160-nál már ötezer.

Az üléshelyzet kellően magas ahhoz, hogy könnyen átlássuk a forgalmat. Az összes eddig vezetett Corollából hiányoltuk a tengelyirányú kormányállítást, sajnos a Verso sem kivétel ebben. A magasságában állítható volánnal már megtalálható a megfelelő üléshelyzet, egy ilyen sportos autóban viszont több állítási lehetőséget várnánk.

Mint minden modern egyterű, a Corolla Verso is áttekinthetetlen előre. Az A-oszlop nem zavar a kilátásban, középső ajtóoszlop azonban lehetne vékonyabb a jobb átláthatóság érdekében. Vastag és sokat takar a D-oszlop.

A váltókar elhelyezése nagyon jó. A középkonzolból kinövő sebességváltó hibátlanul végzi a dolgát. Nagyon jól elérhető, pontos, kis utakon lehet vele váltani. Öröm kézbe venni. A családi autós forma ellenére sokkalta inkább éreztük sportosnak a Corolla Versót, mintsem egy józanságot ránk erőltető, praktikus batárnak.

Egyterűnek közepes a Corolla Verso. Az Opel Zafira plusz két ülést, a Renault Scénic vagy a Citroën Xsara Picasso három önálló hátsó ülésével jobb variálhatóságot kínál. A térkínálat elöl minden igényt kielégít, a hátsó lábtér az üléspad hosszirányú állításával 15 centiméteres hosszon variálható. A hátsó ülést teljesen hátratolva a 190 centiméteres tesztelő kényelmesen elfért a neki beállított ülés mögött. A fejtér a két szélső hátsó ülésnél is jó, középen még jobb. A beltér átrendezhetősége meghaladja azt, amit a tulajdonosok várhatóan kihasználnak majd. Több más lehetőség mellett a hátsó üléssor eltolható, az ülések felhajthatók az első üléssor mögé, a támlák 40-20-40 arányban ledönthetők.

A sajtóanyag szerint 22 különböző rekesz, zseb, doboz és fiók található a kocsiban. Mi nem számoltunk utána, de csak a vezető körül több mint elegendő a rakhelyek száma. A kézifékkar környékén több kisebb-nagyobb üreg van, ahol a legtöbb szükséges holmi elfér. A műanyagok kemények, minőségük mégis jobb az átlagosnál. Oldalanként egy-egy pohártartót találunk az A-oszlopnál. Ezek csak előrehajolva érhetők el.

A Corolla Verso mégsem kellemes családi autóként jelenik meg emlékezetünkben, hanem szinte GTI-ként. A motor a változó szelepemelés kivételével nagyon hasonlít a Corolla TS sportmodellben kipróbáltra. A hengerűrtartalom 1794 köbcentiméter, a legnagyobb teljesítmény 135 lóerő. A gyorsulás és a rugalmasság igazi vezetési élményt adott. Egy Yaris TS-ben ezt el is vártuk, a családi egyterűtől viszont nem számítottunk ilyen motorikus tűzijátékra. Kis fordulaton is elemében van az 1,8 literes Toyota, 3500-tól még jobban megy, aztán rátesz még egy lapáttal. 6600 körül szabályoz le a motor, amit hármasban is nagyon könnyű elérni. A 185 kilométer/órás végsebességet túl szerényen adja meg a Toyota. Óra szerint kétszázra annyira meggyőzően gyorsult a családi autónak látszó GTI, hogy a tényleges végsebesség elérése előtt elvettük a gázt.

A futómű szintén kiváló partner a lendületes vezetésben. Kanyarban gázelvétel nélkül közel semleges sajátkormányozottságot mutatott a tesztautó. Hirtelen gázelvétellel, főleg ha a kormánnyal is rásegítettünk, egészen szépeket lehetett vele farolni. Aki tud mit kezdeni ezzel, azt egészen boldoggá teszi a terhelésváltási reakció. Az átlagos igényekhez és az autó rendeltetéséhez mérten mégis jobb volna kiküszöbölni a provokálásra jelentkező túlkormányozódási hajlamot. Sodrós kanyarokban gázelvétel és fékezés nélkül semlegesen, billegés nélkül tűrte az irányváltásokat a Corolla Verso. Problémamentes az egyenesfutás.

Gyors balkanyarban jelentkezik egy apró hiba. A vezető jobb térde ilyenkor a váltókar kemény burkolatán támaszkodik meg, a rugalmatlan műanyag pedig nyomja az ember lábát.

A kormányzás igen könnyű, de ennek ellenére pontos. A korábban tesztelt ötajtós Corollával szemben a Verso nem elektrohidraulikus szervokormányt kap, hanem hagyományos hidraulikust. Ez 100 kilométeren körülbelül két decivel növeli a fogyasztást.

A Corolla Verso körülbelül egy évvel többi Corolla előtt jelent meg a japán piacon. A most kétéves modell a japán autóktól megszokottan 3 év vagy 100 000 kilométeres garanciával könnyíti meg tulajdonosa életét.

Alapáras a négy hangszórós rádiósmagnó, az egyszerű fedélzeti számítógép, a négy légzsák, elöl az elektromos ablak és a központi zár. Elektromosan állítható és fűthető a tükör, a manuális klímaberendezés mindhárom rendelhető motorhoz feláras.

A 135 lóerős Verso ára 4 675 000 forint. Ez 305 000 forinttal több, mint a 110 lóerős ezerhatosé. Az alapmodellhez viszonyított többlet az egy-hatoshoz nem rendelhető oldallégzsák, a tükörfűtés és a karosszéria színére fényezett tükörborítás. A felárat már a robbanékony motor egyedül is megéri. A nagyobb benzinessel ráadásul nem kell azon bosszankodni, hogy miért nem rendelhető oldallégzsák egy a hazai piacon néhány hete megjelent autóba.

Ha a családnak van rá pénze és a családfőnek maga felé hajlik a keze, biztosan a sportos egy-nyolcas Versót választja a józanabb 1,6 literes helyett. A D-4D dízel 625 000 forinttal drágább az erősebb benzinesnél. Mivel az 1,8 literes motorral, az átlagosnál sportosabban vezetve 8,9 literes tesztfogyasztást mértünk, nehezen termelhető ki a dízel alacsonyabb fogyasztásával a felár. Országúton kicsivel 8 liter alatt, városban a tesztátlagnál hét decivel többet fogyasztott a tesztautó.


Vezess.hu Top cikkek

Cikk nyomtatása

Hozzászólok

Szólj hozzá Te is!

A csörlőzés titkai - Hogyan ne csapjuk szét a fejünket?

1

Elakadt a terepjáró? Csörlőzzük ki! De pontosan hogyan is? A drótkötél-csévélés művészete.

Alfa Romeo vásárlás, csak a nosztalgia miatt?

11

Olvasónk a szép emlékek végett szeretne magának egy öreg, olcsó Alfa Romeót, lehetőleg V6-os motorral. Szakértőnk segít választani. ...

F1: Mercedes-uralom, halálos unalom

Az eseménytelen Kínai Nagydíjon a Mercedes újabb kettős győzelmet aratott, Hamilton behúzta idei 3. győzelmét, Rosberg a második. ...

Van autód? Kell az neked?

10

Fiatal, tiszta kocsi áll rendelkezésedre, amikor csak kell. Amikor meg nincs, nem neked ketyeg az értékvesztés, biztosítás, lopásveszély. ...

Van, aki öreg Volvóra vágyik

9

Olvasónk egy igazi kocka-Volvót szeretne garázsában tudni, még hátsókerék-hajtásút, a nyolcvanas évekből. Vajon belevágjon? Szakértőnk ...

Szélkerékért küzd az elektromos autós magyar Don Quijote

37

Girhes ló helyett 30 milliós limitált Teslával és kopottas Revával jár. Saját szélkerékkel maga termelné az áramot elektromos ...

Amerikás Ikarusok

Hazánk közel három évtizeden át ontotta Amerikának az autóbuszokat. A sikerben nagy szerepe volt az Ikarusból kinőtt NABI-nak.

Vége a legolcsóbb magyar autónak

12

2014 a Splash utolsó éve, helyét egy indiai kisautó töltheti be a jövőben. De idén az esztergomi gyár rákészül egy nagyon izgalmas ...

Busz vs. teherautó. Mi történt utána?

7

Másként emlékezett a balesetre a buszsofőr, a teherautó vezetője, de még az utasok is.

Karbantartási művészet a BKV-nál

Hogy mire rá nem érnek a karbantartók a buszgarázsban!


F1: Vettel ezt még megszívhatja

Mika Häkkinen úgy érzi, hogy Sebastian Vettel átlépett egy bizonyos határt, amikor nem engedelmeskedett elsőre a Red Bull utasításának ...


Retró luxusautó 180 millióért

Az egykori pártállami limuzinok gyártója immár magánembereknek is szállít. Kína legújabb luxuscikke hazai termék, úgy néz ki, ...


F1: A Mercedes nem akar mindig nyerni

Furcsa nyilatkozatot tett Niki Lauda, olyat mondott, amit Forma-1-es csapatoknál nem nagyon szoktak. Lepasszolna néhány győzelmet ...


Tavaszi buszpremierek Zsámbékon

Egy magyar és több külföldi gyártású autóbusz premierjét is a tegnapi Busexpón tartották. Velünk most az összes járművet megnézheted! ...


Égig érő Lego-tornyot épít Pesten a Ford

Az idén Magyarországon, a Szent István Bazilika előtti téren rendezi a Lego az évi rendes toronyépítési világrekord-kísérletet, ...


F1: Miért intették le korán a Kínai Nagydíjat?

Kiderült, hogy egyszerű félreértés okozta a szezon eddigi legnagyobb bakiját, nevezetesen, hogy egy körrel hamarabb intették ...


Az Audi a magyarok álommunkahelye

Egy felmérés szerint az Audi Magyarország legvonzóbb munkahelye, a megkérdezettek legszívesebben a győri vállalatnál dolgoznának. ...


Magyarok gyártják a világ legjobb autóját!

A Mazda3 és a BMW 4 elől orozta el győzelmet a WCOTY szavazáson az Audi A3. Nem először nyert a versenyen az ingolstadti márka.


Dubai Roadster: Fedél nélkül, fűzőben

Egy meg nem nevezett dubaji autóversenyző tervezte azt a radikális roadstert, amely a KTM X-Bow és a BAC Mono babérjaira törhet


Gondolnád, hogy ezek egyszerű dísztárcsák?

A művészet az utcán hever, csak le kell hajolnunk érte. Hihetetlen szobrok dísztárcsából.


2
Búcsúzik a világ legrusnyább autója

Búcsúzik a világ legrusnyább autója

Szeptembertől nem gyártják a Mitsuoka Orochit, a génhibás halra emlékeztető sportkocsit. Az utolsó öt példányt különleges kivitelben ...