Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:301.0 Ft
Dízel:300.0 Ft

Teszt: Toyota Corolla Verso 1.8 Terra - Élményautó családapáknak

Szerző: levél küldés
Dátum: 2002.02.13. 07:20
Két év alatt kettőről négyre növelte egyterűinek számát a Toyota. A Toyota egyterű kínálatában a kisebbek közé tartozó Corolla Versót 1,8 literes benzinmotorral teszteltük.

A legnagyobb japán autógyár négy kategóriában kínál egyterűt. A Yarisra épül a Yaris Verso, a Corollára a Corolla Verso. A középkategóriás sorozat egyterűje az Avensis Verso, nála is nagyobb a Previa.

A Corolla Versóval sokat jártunk esőben. Nedves úton gyengén teljesített a tesztautóra szerelt téli gumi. A reggeli és esti enyhe fagyban nagyon csúszott vele az autó, határozottan fékezve pedig annyira erősen megdolgoztatta a blokkolásgátlót a gumi, hogy az ABS szörnyű kattogásba kezdett. Ez volt az egyetlen igazán zavaró zaj a belső térben.

A kényelem összességében jó. Az ülések hosszabb távon is kényelmesek, magas embereknek is elég nagyok. A rugózás közepesen hatékonyan veszi el az útegyenetlenségek erejét. A motor zajos. Hangja a rövid áttételek miatt erős, de nem idegesítő. Ötödikben 130-nál 4000 a fordulatszám, 160-nál már ötezer.

Az üléshelyzet kellően magas ahhoz, hogy könnyen átlássuk a forgalmat. Az összes eddig vezetett Corollából hiányoltuk a tengelyirányú kormányállítást, sajnos a Verso sem kivétel ebben. A magasságában állítható volánnal már megtalálható a megfelelő üléshelyzet, egy ilyen sportos autóban viszont több állítási lehetőséget várnánk.

Mint minden modern egyterű, a Corolla Verso is áttekinthetetlen előre. Az A-oszlop nem zavar a kilátásban, középső ajtóoszlop azonban lehetne vékonyabb a jobb átláthatóság érdekében. Vastag és sokat takar a D-oszlop.

A váltókar elhelyezése nagyon jó. A középkonzolból kinövő sebességváltó hibátlanul végzi a dolgát. Nagyon jól elérhető, pontos, kis utakon lehet vele váltani. Öröm kézbe venni. A családi autós forma ellenére sokkalta inkább éreztük sportosnak a Corolla Versót, mintsem egy józanságot ránk erőltető, praktikus batárnak.

Egyterűnek közepes a Corolla Verso. Az Opel Zafira plusz két ülést, a Renault Scénic vagy a Citroën Xsara Picasso három önálló hátsó ülésével jobb variálhatóságot kínál. A térkínálat elöl minden igényt kielégít, a hátsó lábtér az üléspad hosszirányú állításával 15 centiméteres hosszon variálható. A hátsó ülést teljesen hátratolva a 190 centiméteres tesztelő kényelmesen elfért a neki beállított ülés mögött. A fejtér a két szélső hátsó ülésnél is jó, középen még jobb. A beltér átrendezhetősége meghaladja azt, amit a tulajdonosok várhatóan kihasználnak majd. Több más lehetőség mellett a hátsó üléssor eltolható, az ülések felhajthatók az első üléssor mögé, a támlák 40-20-40 arányban ledönthetők.

A sajtóanyag szerint 22 különböző rekesz, zseb, doboz és fiók található a kocsiban. Mi nem számoltunk utána, de csak a vezető körül több mint elegendő a rakhelyek száma. A kézifékkar környékén több kisebb-nagyobb üreg van, ahol a legtöbb szükséges holmi elfér. A műanyagok kemények, minőségük mégis jobb az átlagosnál. Oldalanként egy-egy pohártartót találunk az A-oszlopnál. Ezek csak előrehajolva érhetők el.

A Corolla Verso mégsem kellemes családi autóként jelenik meg emlékezetünkben, hanem szinte GTI-ként. A motor a változó szelepemelés kivételével nagyon hasonlít a Corolla TS sportmodellben kipróbáltra. A hengerűrtartalom 1794 köbcentiméter, a legnagyobb teljesítmény 135 lóerő. A gyorsulás és a rugalmasság igazi vezetési élményt adott. Egy Yaris TS-ben ezt el is vártuk, a családi egyterűtől viszont nem számítottunk ilyen motorikus tűzijátékra. Kis fordulaton is elemében van az 1,8 literes Toyota, 3500-tól még jobban megy, aztán rátesz még egy lapáttal. 6600 körül szabályoz le a motor, amit hármasban is nagyon könnyű elérni. A 185 kilométer/órás végsebességet túl szerényen adja meg a Toyota. Óra szerint kétszázra annyira meggyőzően gyorsult a családi autónak látszó GTI, hogy a tényleges végsebesség elérése előtt elvettük a gázt.

A futómű szintén kiváló partner a lendületes vezetésben. Kanyarban gázelvétel nélkül közel semleges sajátkormányozottságot mutatott a tesztautó. Hirtelen gázelvétellel, főleg ha a kormánnyal is rásegítettünk, egészen szépeket lehetett vele farolni. Aki tud mit kezdeni ezzel, azt egészen boldoggá teszi a terhelésváltási reakció. Az átlagos igényekhez és az autó rendeltetéséhez mérten mégis jobb volna kiküszöbölni a provokálásra jelentkező túlkormányozódási hajlamot. Sodrós kanyarokban gázelvétel és fékezés nélkül semlegesen, billegés nélkül tűrte az irányváltásokat a Corolla Verso. Problémamentes az egyenesfutás.

Gyors balkanyarban jelentkezik egy apró hiba. A vezető jobb térde ilyenkor a váltókar kemény burkolatán támaszkodik meg, a rugalmatlan műanyag pedig nyomja az ember lábát.

A kormányzás igen könnyű, de ennek ellenére pontos. A korábban tesztelt ötajtós Corollával szemben a Verso nem elektrohidraulikus szervokormányt kap, hanem hagyományos hidraulikust. Ez 100 kilométeren körülbelül két decivel növeli a fogyasztást.

A Corolla Verso körülbelül egy évvel többi Corolla előtt jelent meg a japán piacon. A most kétéves modell a japán autóktól megszokottan 3 év vagy 100 000 kilométeres garanciával könnyíti meg tulajdonosa életét.

Alapáras a négy hangszórós rádiósmagnó, az egyszerű fedélzeti számítógép, a négy légzsák, elöl az elektromos ablak és a központi zár. Elektromosan állítható és fűthető a tükör, a manuális klímaberendezés mindhárom rendelhető motorhoz feláras.

A 135 lóerős Verso ára 4 675 000 forint. Ez 305 000 forinttal több, mint a 110 lóerős ezerhatosé. Az alapmodellhez viszonyított többlet az egy-hatoshoz nem rendelhető oldallégzsák, a tükörfűtés és a karosszéria színére fényezett tükörborítás. A felárat már a robbanékony motor egyedül is megéri. A nagyobb benzinessel ráadásul nem kell azon bosszankodni, hogy miért nem rendelhető oldallégzsák egy a hazai piacon néhány hete megjelent autóba.

Ha a családnak van rá pénze és a családfőnek maga felé hajlik a keze, biztosan a sportos egy-nyolcas Versót választja a józanabb 1,6 literes helyett. A D-4D dízel 625 000 forinttal drágább az erősebb benzinesnél. Mivel az 1,8 literes motorral, az átlagosnál sportosabban vezetve 8,9 literes tesztfogyasztást mértünk, nehezen termelhető ki a dízel alacsonyabb fogyasztásával a felár. Országúton kicsivel 8 liter alatt, városban a tesztátlagnál hét decivel többet fogyasztott a tesztautó.


1 hozzászólás

További cikkek

Szólj hozzá Te is!

7
Teszt: Opel Insignia 1.6 CDTI EcoFlex

Teszt: Opel Insignia 1.6 CDTI EcoFlex

Leköszönő típusként, modellciklusa alkonyán érdemes az utolsó új kivitelek egyikét az 1,6 literes 136 lóerős dízelmotorral szerelt ...

12
Vezettük: Lexus GS 2016

Vezettük: Lexus GS 2016

Modellfrissítéssel válaszolt a Lexus a GS kategóriájába özönlő új modellekre. A Grand Sedan jó autó volt, és az is maradt.

14
Vezettük: új Ford Focus RS

Vezettük: új Ford Focus RS

Összkerékhajtással és 350 lóerővel sokkol a vadonatúj RS. Affér a rendőrséggel, versenypálya, négy kerékkel füstölés driftelés ...

21
Teszt: Opel Astra 1.0 T

Teszt: Opel Astra 1.0 T

Nem ad okot fejtörésre, nem okoz meglepetést: az új Opel Astra, akárcsak összes elődje, egy tökéletes átlagra belőtt közlekedési ...

7
Mentőt akadályozott a győri autós

Mentőt akadályozott a győri autós

Nem véletlenül van forgalomtól elzárt terület a társasház ajtaja előtt, higgye el, nem az autósokat akarják szívatni.


4
Fotókon a budapesti halálos baleset

Fotókon a budapesti halálos baleset

A baleset a Gyömrői út és a Felsőcsatári út kereszteződésében történt.


F1: Kiszivárgott képeken az új Ferrari

Úgy tűnik, igazak voltak a korábbi hírek, miszerint a 2016-os Forma-1-es Ferrari festésén hangsúlyos lesz a fehér szín. Kiszivárgott ...


Ezeket a használt autókat veszi a magyar

A másodkézből vásárolt autók 70 százaléka volt tíz évnél idősebb tavaly, a magánimport keretében behozott használt járműveknek ...


Nyugati színvonalú buszokat gyártanak a Balkánon

Ki gondolta volna, hogy nyugat-európai színvonalú buszok készülnek valaha Európa egyik legszegényebb felén.


"Mondjanak igazat Schumacherről!"

Michael Schumacher volt menedzsere szerint a családnak őszinte tájékoztatást kellene adnia a hétszeres világbajnok Forma-1-es ...


Metálkoncerten hörgött az F1-pilóta

A Red Bull-os Daniel Ricciardo pénteken kedvenc zenekara, a Parkway Drive koncertjén vendégszerepelt.


Ezen a Hondán nem fog senki viccelődni

Rizsrakéta. Nyomatékot hírből sem ismerő japán. A Honda sok durva vicc céltáblája, de ez a videó garantáltan leradírozza a kárörvendő ...


5
Az év bunkó parkolását hozta össze egy Bentley-s

Az év bunkó parkolását hozta össze egy Bentley-s

Csont nélkül, a bunkó parkolás10/10-es, tökéletes kivitelezése!


Horrorfilmmel hirdeti autóit a Chevy

Szokatlan kreatív megoldást választott új vezetőtámogató rendszereinek népszerűsítésére a Chevrolet.


5
Pokoli küzdelem a megvadult autómosóval

Pokoli küzdelem a megvadult autómosóval

A magas nyomású mosórendszer nem játék, és ezt már a felvételen szereplő fehér pólós úr is tudja.


Horrorfilmbe illő jelenet csurig pakolt faszállítóval

Sokszor leírtam már, hogy egy-egy baleset tökéletes jelenet lehetne elvetemült horrorfilmek számára, de erre a videóra ez kiemelten ...