Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:372.0 Ft
Dízel:392.0 Ft

Teszt: Toyota Corolla Verso 1.8 Terra - Élményautó családapáknak

Szerző: levél küldés
Dátum: 2002.02.13. 07:20

A legnagyobb japán autógyár négy kategóriában kínál egyterűt. A Yarisra épül a Yaris Verso, a Corollára a Corolla Verso. A középkategóriás sorozat egyterűje az Avensis Verso, nála is nagyobb a Previa.

A Corolla Versóval sokat jártunk esőben. Nedves úton gyengén teljesített a tesztautóra szerelt téli gumi. A reggeli és esti enyhe fagyban nagyon csúszott vele az autó, határozottan fékezve pedig annyira erősen megdolgoztatta a blokkolásgátlót a gumi, hogy az ABS szörnyű kattogásba kezdett. Ez volt az egyetlen igazán zavaró zaj a belső térben.

A kényelem összességében jó. Az ülések hosszabb távon is kényelmesek, magas embereknek is elég nagyok. A rugózás közepesen hatékonyan veszi el az útegyenetlenségek erejét. A motor zajos. Hangja a rövid áttételek miatt erős, de nem idegesítő. Ötödikben 130-nál 4000 a fordulatszám, 160-nál már ötezer.

Az üléshelyzet kellően magas ahhoz, hogy könnyen átlássuk a forgalmat. Az összes eddig vezetett Corollából hiányoltuk a tengelyirányú kormányállítást, sajnos a Verso sem kivétel ebben. A magasságában állítható volánnal már megtalálható a megfelelő üléshelyzet, egy ilyen sportos autóban viszont több állítási lehetőséget várnánk.

Mint minden modern egyterű, a Corolla Verso is áttekinthetetlen előre. Az A-oszlop nem zavar a kilátásban, középső ajtóoszlop azonban lehetne vékonyabb a jobb átláthatóság érdekében. Vastag és sokat takar a D-oszlop.

A váltókar elhelyezése nagyon jó. A középkonzolból kinövő sebességváltó hibátlanul végzi a dolgát. Nagyon jól elérhető, pontos, kis utakon lehet vele váltani. Öröm kézbe venni. A családi autós forma ellenére sokkalta inkább éreztük sportosnak a Corolla Versót, mintsem egy józanságot ránk erőltető, praktikus batárnak.

Egyterűnek közepes a Corolla Verso. Az Opel Zafira plusz két ülést, a Renault Scénic vagy a Citroën Xsara Picasso három önálló hátsó ülésével jobb variálhatóságot kínál. A térkínálat elöl minden igényt kielégít, a hátsó lábtér az üléspad hosszirányú állításával 15 centiméteres hosszon variálható. A hátsó ülést teljesen hátratolva a 190 centiméteres tesztelő kényelmesen elfért a neki beállított ülés mögött. A fejtér a két szélső hátsó ülésnél is jó, középen még jobb. A beltér átrendezhetősége meghaladja azt, amit a tulajdonosok várhatóan kihasználnak majd. Több más lehetőség mellett a hátsó üléssor eltolható, az ülések felhajthatók az első üléssor mögé, a támlák 40-20-40 arányban ledönthetők.

A sajtóanyag szerint 22 különböző rekesz, zseb, doboz és fiók található a kocsiban. Mi nem számoltunk utána, de csak a vezető körül több mint elegendő a rakhelyek száma. A kézifékkar környékén több kisebb-nagyobb üreg van, ahol a legtöbb szükséges holmi elfér. A műanyagok kemények, minőségük mégis jobb az átlagosnál. Oldalanként egy-egy pohártartót találunk az A-oszlopnál. Ezek csak előrehajolva érhetők el.

A Corolla Verso mégsem kellemes családi autóként jelenik meg emlékezetünkben, hanem szinte GTI-ként. A motor a változó szelepemelés kivételével nagyon hasonlít a Corolla TS sportmodellben kipróbáltra. A hengerűrtartalom 1794 köbcentiméter, a legnagyobb teljesítmény 135 lóerő. A gyorsulás és a rugalmasság igazi vezetési élményt adott. Egy Yaris TS-ben ezt el is vártuk, a családi egyterűtől viszont nem számítottunk ilyen motorikus tűzijátékra. Kis fordulaton is elemében van az 1,8 literes Toyota, 3500-tól még jobban megy, aztán rátesz még egy lapáttal. 6600 körül szabályoz le a motor, amit hármasban is nagyon könnyű elérni. A 185 kilométer/órás végsebességet túl szerényen adja meg a Toyota. Óra szerint kétszázra annyira meggyőzően gyorsult a családi autónak látszó GTI, hogy a tényleges végsebesség elérése előtt elvettük a gázt.

A futómű szintén kiváló partner a lendületes vezetésben. Kanyarban gázelvétel nélkül közel semleges sajátkormányozottságot mutatott a tesztautó. Hirtelen gázelvétellel, főleg ha a kormánnyal is rásegítettünk, egészen szépeket lehetett vele farolni. Aki tud mit kezdeni ezzel, azt egészen boldoggá teszi a terhelésváltási reakció. Az átlagos igényekhez és az autó rendeltetéséhez mérten mégis jobb volna kiküszöbölni a provokálásra jelentkező túlkormányozódási hajlamot. Sodrós kanyarokban gázelvétel és fékezés nélkül semlegesen, billegés nélkül tűrte az irányváltásokat a Corolla Verso. Problémamentes az egyenesfutás.

Gyors balkanyarban jelentkezik egy apró hiba. A vezető jobb térde ilyenkor a váltókar kemény burkolatán támaszkodik meg, a rugalmatlan műanyag pedig nyomja az ember lábát.

A kormányzás igen könnyű, de ennek ellenére pontos. A korábban tesztelt ötajtós Corollával szemben a Verso nem elektrohidraulikus szervokormányt kap, hanem hagyományos hidraulikust. Ez 100 kilométeren körülbelül két decivel növeli a fogyasztást.

A Corolla Verso körülbelül egy évvel többi Corolla előtt jelent meg a japán piacon. A most kétéves modell a japán autóktól megszokottan 3 év vagy 100 000 kilométeres garanciával könnyíti meg tulajdonosa életét.

Alapáras a négy hangszórós rádiósmagnó, az egyszerű fedélzeti számítógép, a négy légzsák, elöl az elektromos ablak és a központi zár. Elektromosan állítható és fűthető a tükör, a manuális klímaberendezés mindhárom rendelhető motorhoz feláras.

A 135 lóerős Verso ára 4 675 000 forint. Ez 305 000 forinttal több, mint a 110 lóerős ezerhatosé. Az alapmodellhez viszonyított többlet az egy-hatoshoz nem rendelhető oldallégzsák, a tükörfűtés és a karosszéria színére fényezett tükörborítás. A felárat már a robbanékony motor egyedül is megéri. A nagyobb benzinessel ráadásul nem kell azon bosszankodni, hogy miért nem rendelhető oldallégzsák egy a hazai piacon néhány hete megjelent autóba.

Ha a családnak van rá pénze és a családfőnek maga felé hajlik a keze, biztosan a sportos egy-nyolcas Versót választja a józanabb 1,6 literes helyett. A D-4D dízel 625 000 forinttal drágább az erősebb benzinesnél. Mivel az 1,8 literes motorral, az átlagosnál sportosabban vezetve 8,9 literes tesztfogyasztást mértünk, nehezen termelhető ki a dízel alacsonyabb fogyasztásával a felár. Országúton kicsivel 8 liter alatt, városban a tesztátlagnál hét decivel többet fogyasztott a tesztautó.


Cikk nyomtatása

1 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

Szólj hozzá Te is!

Szavazzon kedvenc autójára és nyerjen!

A jelenleg kapható autók közül Ön melyik mellett döntene legszívesebben? Szavazzon online játékunkban, és nyerjen újságelőfizetést. ...

Hamilton háta mögött birkózhat Alonso és Vettel

A Ferrari lesz előrébb jövőre, vagy a McLaren-Honda? Ki lehet 2015 meglepetéspilótája? Interjú Wéber Gábor F1-guruval.

Felrobbanhat egy benzinkút?

3

Az üzemanyag útja a finomítótól a kútig. Végállomás.

Milyen autót vegyen Alonso?

1

Mivel Alonso jövőre a McLaren-Hondánál folytatja el kell felejtenie a maranellói lovakat. Nehéz lesz, de van néhány alternatívánk, ...

Így bírságolják a szabályosan parkoló kocsikat

20

Érvényes matricával parkoltam a saját házam előtt, mégis Mikulás-csomagot rakott az ellenőr a kocsimra.

Bátor vagy okos döntés egy Fiat Multipla?

1

Olvasónk 6-7 üléses családi egyterűt vásárolna, de a használható fajtából. Vajon jól jár egy Fiat Multiplával? Szakértőnk segít ...

Vége a defektnek

1

A cím persze túlzás, de ha a gumi futófelületén áthatoló szög nem túl vaskos, akkor elég csak kihúznunk és mehetünk is tovább.

Ez a taxi ingyen tankol. Jó üzlet?

10

Ingyen tankolni klassz dolog. Pláne, ha közben pénzt is kereshetünk a kocsival. De ez valóban bombaüzlet? Vagy inkább valami ...

F1: Hamilton győzött, kétszeres bajnok

A szezonzáró Abu-Dzabi Nagydíjon Lewis Hamilton győzött, megszerezte második bajnoki címét, Rosbergnek csak a bocsánatkérés jutott. ...

Az év akcióját hirdette meg egy kereskedő

Egy észak-amerikai autókereskedő dupla vagy semmi játékot indított útjára: minden vásárlójának visszatéríti autója árát, ha karácsonykor ...


Alonso meztelen, Button kisgatyában sír

Tökéletesen összefoglalja a Forma-1-es világbajnokok szezonvégi csapatváltásait ez a karikatúra.


F1: Még többet dolgoztatják a női pilótát

Susie Wolff a jövőben még nagyobb szerepet kap a Williams munkájában, a versenyzőnőt hivatalos tesztpilótának nevezték ki.


Bárki jelentkezhet a Mercedes iskolájába

A kecskeméti Mercedes-Benz iskola a 2015/16-os tanévben először nyitja meg kapuit a magyar gyermekek részére.


F1: Megszólalt a Ferrari kirúgott csapatfőnöke

Marco Mattiaccit teljesen váratlanul menesztette a Ferrari-elnök Sergio Marchionne a hét elején. A távozott csapatfőnök először ...


Közlekedési eszköz, EGYETLEN kerékkel?

Jó pár óra és két lilára vert lábszár, mire az ember megtanulja használni, de utána nagyon vicces érzés Megvagy Hadnagyként zúzni ...


2
Koromfekete péntek a legdurvább dízelekkel

Koromfekete péntek a legdurvább dízelekkel

Összeszedtük a legalpáribb, legizmosabb dízelmotoros füstokádó szörnyeket, amelyek még videón nézve is rontják a levegő összetételét. ...


F1: Eltiltást érdemelt volna a Red Bull

A Force India technikai igazgatója, Andy Green szerint a Red Bull legalább egy versenyre szóló eltiltást érdemelt volna az abu-dzabi ...


A sors így bánik el a türelmetlen bunkókkal

Oké, hogy városi kisautó, és minden lyukba befér, de ettől meg nem kell szabálytalankodni, mert ez lesz a vége.


2
Kötelező beindítani a villanyautó-forradalmat

Kötelező beindítani a villanyautó-forradalmat

Az Európai Unió tagállamainak, köztük Magyarországnak két évük van arra, hogy felállítsák szakpolitikai keretüket az alternatív ...


Így talán még soha nem tört Maserati

Oszlopnak csapódtak az olasz sportautóval, mindkét fiút súlyos sérülésekkel szállították kórházba, egyiküknek a lábát már nem ...


F1: A több pont sem menti meg Buttont

Eric Boullier, a McLaren csapatfőnöke ismét utalt rá, hogy idei teljesítménye ellenére Jenson Buttonra nem számítanak többé Wokingban. ...