Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:343.0 Ft
Dízel:345.0 Ft

Teszt: Skoda Octavia RS Dízel

De boldog lennék!

Szerző: levél küldés
Dátum: 2007.07.27. 14:00
Több szempontból is szerencsés helyzetben vagyok. Egyrészt, mert nagyjából 1000 kilométert sikerült autózni az RS-sel, másrészt pedig, mint ahogy figyelmes olvasóink kiszúrhatták, már két cikkben is szerepelt az új Octavia RS, tehát van info bőven. És mennyit forog 140-nél? Passz!
Skoda  Teszt: Skoda Octavia RS Dízel
Ez a szárny még dögösebbé teszi

Nem tudom, hogy miért, de teljesen odavoltam már jó előre az RS-ért. Semmi előjele nem látszott, soha nem voltam nagy Skoda-rajongó. Tudtam, hogy belehúztak egy ideje és hogy semmi közük már a 120-asokhoz. A lelkesedésemet fokozta, hogy 5 fős debreceni túrára készültünk a hétvégén, amihez a 170 lóerős dízelnél el sem tudtam volna képzelni jobbat. Ráadásul még sportos is, ellentétben a pár hete próbált hasonló motorral megáldott Aurissal, ami inkább a család kényelmét szolgálja. Az Octavia RS vagány, sportos, gyors, hatalmas és éppen annyira kényelmes, amennyire kell.

Skoda  Teszt: Skoda Octavia RS Dízel
Hirtelen erőszakra, ő is eldobja magát

Egy valamiért imádkoztam csak, hogy ne megint egy kék, felmatricázott csúfság legyen. Szerencsém lett. Gyönyörű fekete, 18-as kerekekkel. Már küldtem is a fotót az útitársaknak, lássák, mivel megyünk majd. És még nevet is adtam neki: Octáviusz. Az utazás előtt azonban még két megmérettetés várt a kocsira. Egy igazán kemény, farkitörős erőpróba a tesztpályán egy BMW 120 d ellen. Illetve a szembekötősdis autófelismerésben kellett mellékszereplőként megjelennie. Nem tudom megmagyarázni, miért, de azon kezdtem el gondolkodni a megismerkedésünk pillanataiban, hogy a zöld "V" mi a franc az RS logójában. Bölcs kollegáim elárulták, hogy Skoda ©-betűjén lévő kis kalap került az autó néhány frekventált helyére. Gyakorlatilag mindenhol megtaláljuk az autóban ezt a megkülönböztetést, nehogy összekeverjük egy 1,4-es benzinessel.

A versenypályán

Skoda  Teszt: Skoda Octavia RS Dízel
Mindjárt leugrik a felniről a gumi

Két dologra kerestük a választ: 1. Látogatják-e az emberek a Béka és Barack vendéglőt, vagy elkerülik? 2. Hogyan dolgoznak manapság az első- és a hátsókerekes autók kemény igénybevétel mellett? Utóbbira könnyebb volt megtalálni a választ, mivel az elsőnek még értelme sem nagyon van. Nagyon hasonlóan viselkednek, persze szigorúan bekapcsolt elektronikával. A stabilitásért és a kipörgésért felelős elektronikák kiiktatása után viszont nálam Octáviusz a nyerő. Lehet azt gondolni, hogy puha vagyok, de én egyszerűen azt éreztem, hogy egy elsőkerekes autóban mindig tudni fogom, hogy mi történik, tempótól és elektronikától függetlenül.

Skoda  Teszt: Skoda Octavia RS Dízel
Kerülgethetjük vele a szarvasokat

Egyedül a gumikat sajnáltam, de nagyon. Nehogy már ledaráljuk őket a debreceni túránk előtt. Vezetéstechnikai oktatónk arra próbált minket rávenni, hogy 70-80-as sebességnél a kijelölt lassítón úgy menjünk át, hogy lehetőleg kirántsuk az aszfaltot az autó alól. Ez természetesen egy kikerülési manőver lett volna, amire egész egyszerűen nem voltam képes. Az első bójánál kellett volna rántani egy nagyot, majd gyorsan vissza, de én csak arra voltam képes, hogy kipördülés nélkül átmenjek a lassítón. Ebben nagyon jó partner volt Octáviusz, még 90-nel is simán át tudtam menni, minimális dőléssel és az autó meg sem moccant. Sajnos nem ez volt a feladvány. Én persze nagyon boldog voltam, hogy az autó határait feszegethettem biztonságos körülmények között. Itt is megállta a helyét az RS.

A továbbiakban kiderül, hogy felismerhető-e az autó és fekszik-e neki az autópálya

1 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

Szólj hozzá Te is!

Kegyetlenül büntetnek a Dagálynál

Megbüntettek, de végül élveztem. Már amennyire egy ilyet lehet.

Beültünk az első újkori Ladába Magyarországon

2

Záhony helyett Hegyeshalomnál lépett be Magyarországra az új importőr első autója. Megnéztük közelről a Kalina Crosst.

Magyar valóság: Félmilliós, megbízható autó kell

2

Olvasónk józanul választ autót. Alacsony fogyasztással keres megbízható kocsit napi munkába járáshoz, félmillióért.

Migránsveszély az autópályán

Sok bevándorló tart nyugatra Szeged felől az M5 mentén, esetleg rajta, néha át is sétálnak a sztrádán. Vigyázzunk rájuk - és ...

Minden, amit a hétvégi kamion-Eb-ről tudnod kell

Negyed század után újra visszatér a Hungaroringre a Kamion Eb. Összeszedtük a legfontosabb tudnivalókat, hogy ne pislogj, mint ...

Emelkednek a sebességhatárok

17

Gyorsabban mehetünk több sztrádán és autóúton. Jön a fapados autópálya!

Vad- és kutyaveszély az autópályán

4

Vadkerítés fut végig a sztrádák mellett, fizetünk, hogy 130-cal mehessünk és mégis az arcunkba tolja az autópálya-kezelő: Vadveszély! ...

Egy nőt nem illik letaszítani a dobogóról

Hőség, hosszú combú lányok és sima Kiss Norbi rajt-cél győzelem. A helyszínről követtük végig a Kamion Európa-bajnokág cseh futamának ...

Börtönbe küldik a figyelmetlen nyugdíjast

8

2,5 millió balesetmentes kilométer után hogyan hibázhat valaki ekkorát?

Émelyítően ronda autók gyűjteménye

Ezt a képsorozatot a végtelenségig lehetne bővíteni. Mindig akadnak újabb és újabb gyöngyszemek.


F1: Nedves pályán is Hamiltoné az elsőség

Bár a nedves körülmények miatt nem sok derült ki a Forma-1-es Olasz Nagydíj utolsó edzéséből, Lewis Hamilton dominanciája folytatódott, ...


Óriási dugó az M1-es autópályán

10 kilométeres a forgalmi torlódás az M1-es autópályán a hegyeshalmi határátlépési pontnál. Szlovákia felé érdemes kerülni.


Star Wars-rajongó, itt a játékautód!

A Star Wars-sorozatban viszonylag kevés kerekes szerkezet szerepelt, de ez nem akadály a Hot Wheelsnek. Elkészítették saját autóikat ...


F1: A McLaren megoldja a pilótakérdést?

A McLaren versenyfőnöke azt állítja, "szándékukban áll" Jenson Buttont versenyeztetni 2016-ban, ugyanakkor a két ifjoncuknak ...


F1: Dupla büntetés a Red Bull-osoknak

Ahogy Belgiumban a McLaren-Honda, Monzában a Red Bull és a Toro Rosso használja ki a szabályváltozást, kétszer is motort cserélnek ...


Erőferi arrébb rakta a kocsit, miután ráparkoltak

Miért jó régi kisautóval hajtani? Mert ha beszorítanak parkoláskor, akkor is van menekülés. Nézd meg a megoldást!


Brutális Merci dömper

Génjeiben a terepezést hordozza, de a Brabus beavatkozása nyomán sportkocsikkal versenyezhet a Mercedes G-osztály. 850 lóerő ...


F1: Titokban bővült Vettel családja

Nem csak Nico Rosbergnek született gyermeke a napokban, állítólag a Ferrari német sztárjánál is járt a gólya.


F1: Tesztelés nélkül nem akar maradni a Pirelli

A Pirellinek megint kezd elege lenni, csak akkor maradnak a Forma-1-ben 2016-on túl is, ha rendes teszteléssel készülhetnek a ...


Autója tetején furikázott Mr. Bean

Londoni kocsikázással ünnepelte 25. születésnapját Mr. Bean. A legendás karakter egy ismert jelenete elevenedett meg az utcán.


A peronra hajtott, a sínekre zuhant egy autó

Egy idős brit férfi elnézett egy kanyart, illetve nem is egyet: a parkoló helyett a síneken tette le autóját a pályaudvarnál.