Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:387.0 Ft
Dízel:379.0 Ft

Teszt: Skoda Octavia RS Dízel

De boldog lennék!

Szerző: levél küldés
Dátum: 2007.07.27. 14:00
Több szempontból is szerencsés helyzetben vagyok. Egyrészt, mert nagyjából 1000 kilométert sikerült autózni az RS-sel, másrészt pedig, mint ahogy figyelmes olvasóink kiszúrhatták, már két cikkben is szerepelt az új Octavia RS, tehát van info bőven. És mennyit forog 140-nél? Passz!
Skoda  Teszt: Skoda Octavia RS Dízel
Ez a szárny még dögösebbé teszi

Nem tudom, hogy miért, de teljesen odavoltam már jó előre az RS-ért. Semmi előjele nem látszott, soha nem voltam nagy Skoda-rajongó. Tudtam, hogy belehúztak egy ideje és hogy semmi közük már a 120-asokhoz. A lelkesedésemet fokozta, hogy 5 fős debreceni túrára készültünk a hétvégén, amihez a 170 lóerős dízelnél el sem tudtam volna képzelni jobbat. Ráadásul még sportos is, ellentétben a pár hete próbált hasonló motorral megáldott Aurissal, ami inkább a család kényelmét szolgálja. Az Octavia RS vagány, sportos, gyors, hatalmas és éppen annyira kényelmes, amennyire kell.

Skoda  Teszt: Skoda Octavia RS Dízel
Hirtelen erőszakra, ő is eldobja magát

Egy valamiért imádkoztam csak, hogy ne megint egy kék, felmatricázott csúfság legyen. Szerencsém lett. Gyönyörű fekete, 18-as kerekekkel. Már küldtem is a fotót az útitársaknak, lássák, mivel megyünk majd. És még nevet is adtam neki: Octáviusz. Az utazás előtt azonban még két megmérettetés várt a kocsira. Egy igazán kemény, farkitörős erőpróba a tesztpályán egy BMW 120 d ellen. Illetve a szembekötősdis autófelismerésben kellett mellékszereplőként megjelennie. Nem tudom megmagyarázni, miért, de azon kezdtem el gondolkodni a megismerkedésünk pillanataiban, hogy a zöld "V" mi a franc az RS logójában. Bölcs kollegáim elárulták, hogy Skoda ©-betűjén lévő kis kalap került az autó néhány frekventált helyére. Gyakorlatilag mindenhol megtaláljuk az autóban ezt a megkülönböztetést, nehogy összekeverjük egy 1,4-es benzinessel.

A versenypályán

Skoda  Teszt: Skoda Octavia RS Dízel
Mindjárt leugrik a felniről a gumi

Két dologra kerestük a választ: 1. Látogatják-e az emberek a Béka és Barack vendéglőt, vagy elkerülik? 2. Hogyan dolgoznak manapság az első- és a hátsókerekes autók kemény igénybevétel mellett? Utóbbira könnyebb volt megtalálni a választ, mivel az elsőnek még értelme sem nagyon van. Nagyon hasonlóan viselkednek, persze szigorúan bekapcsolt elektronikával. A stabilitásért és a kipörgésért felelős elektronikák kiiktatása után viszont nálam Octáviusz a nyerő. Lehet azt gondolni, hogy puha vagyok, de én egyszerűen azt éreztem, hogy egy elsőkerekes autóban mindig tudni fogom, hogy mi történik, tempótól és elektronikától függetlenül.

Skoda  Teszt: Skoda Octavia RS Dízel
Kerülgethetjük vele a szarvasokat

Egyedül a gumikat sajnáltam, de nagyon. Nehogy már ledaráljuk őket a debreceni túránk előtt. Vezetéstechnikai oktatónk arra próbált minket rávenni, hogy 70-80-as sebességnél a kijelölt lassítón úgy menjünk át, hogy lehetőleg kirántsuk az aszfaltot az autó alól. Ez természetesen egy kikerülési manőver lett volna, amire egész egyszerűen nem voltam képes. Az első bójánál kellett volna rántani egy nagyot, majd gyorsan vissza, de én csak arra voltam képes, hogy kipördülés nélkül átmenjek a lassítón. Ebben nagyon jó partner volt Octáviusz, még 90-nel is simán át tudtam menni, minimális dőléssel és az autó meg sem moccant. Sajnos nem ez volt a feladvány. Én persze nagyon boldog voltam, hogy az autó határait feszegethettem biztonságos körülmények között. Itt is megállta a helyét az RS.

A továbbiakban kiderül, hogy felismerhető-e az autó és fekszik-e neki az autópálya

1 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

Szólj hozzá Te is!

Nyaralás autóval - Erre figyeljünk!

1

Aki itthon szabályosan autózik, még nem biztos, hogy külföldön is megússza büntetés nélkül. Nyaralási tippek a környező országokba ...

Exkluzív: mit akar a Lada Magyarországon?

9

Európa más országait megelőzve, a magyar LADA-importőr tegnap szerződést írt alá a gyárral a márka visszatéréséről. Igazán jó ...

Agglomerációba költöztünk, milyen autót vegyünk?

4

Szakértőnk melóba járós, olcsó autót ajánl egy fiatal párnak, valamint kiderül, hogy a kabriósok sem mentesülnek a parkolási ...

Megjártam a mennyeket

Stirling Moss egy '54-es Merci GP-autóval gurul, Ken Block a 800 lóerős Mustanggal pörög el az orrom előtt, 14 literes Fiat okád ...

Örök harc: Opelt vagy Volkswagent?

20

Egy Insignia vagy Passat nyilván sokkal drágább egy dízel Focusnál vagy Peugeot 308 GT-nél - gondolnánk. De az élet azt mutatja, ...

Ilyen, amikor profi gyilkol a kocsiban

2

Gombák és baktériumok éldegélnek az autója klímájában? Szezonja van a tisztításnak, szinte mindenki akciós áron dolgozik.

Íme az új Audi A4

8

Ahogy azt várható volt, az Audinál haladtak tovább a precíz tervezettség útján, és minden területen csiszoltak valamit az új ...

Renault Sport R.S. 01: a legdurvább Renault

A World Series by Renault sorozat leglátványosabb és legújabb versenyautójával tettünk meg utasként egy kört a Hungaroringen. ...

Így kapunk ingyen benzint az autónkba külföldön!

Nyaraláskor kocsival bajba kerülni dupla szívás, már bocsánat. Ha tutira ki akarjuk zárni a parkolóban éjszakázást a külföldi ...

F1: Vettel tojik Webber vádjaira

Sebastian Vettel azt mondja, a legkevésbé sem érdekli, miket mond vagy ír róla volt Red Bull-os csapattársa, Mark Webber. Bernie ...


1
Így védekezzen lopás ellen!

Így védekezzen lopás ellen!

Mindenki fél attól, hogy egyszer megfújják féltve őrzött járművét, melyre éveken át gyűjtögetett. Éppen ezért álcázza roncstelepnek ...


1
Az Audié lett Giugiaro stúdiója!

Az Audié lett Giugiaro stúdiója!

Nyugdíjba vonul a VW Golf megálmodója. Fennmaradó részvényeit is eladta, ezzel az egész Italdesign az Audi kezébe került.


F1: Átfestették a sereghajtót

A Manor-csapat nem csak új alkatrészekkel, de új festéssel is érkezett a hazai futamra, a Brit Nagydíjra. Már két szponzoruk ...


F1: Hamilton igazoltan hiányzott a tesztről

Lewis Hamilton azt mondja, nem lustaságból hagyta ki a múlt heti ausztriai tesztet, orvoshoz kellett mennie.


Jelenleg nincs félelmetesebb ennél az orosz járműnél

Sokszor használjuk a vadállat kifejezést autókra, de ezentúl kétszer is meggondoljuk.


Nem lesz új autógyár Magyarországon, Ausztria a befutó

A Jaguar Land Rover (JLR) csütörtökön megállapodást írt alá az osztrák Magna Steyr vállalattal "bizonyos modellek" gyártásáról ...


F1: A Jégembernek is kezd melege lenni

Felipe Massa szerint volt ferraris csapattársa, Kimi Räikkönen is egyre jobban érzi, micsoda nyomás nehezedik a versenyzőkre ...


2
Nem fejezik be a gyilkos VW-robotot

Nem fejezik be a gyilkos VW-robotot

Egyelőre szünetel annak az ipari robotnak az összeszerelése, amely félkész állapotban megölt egy munkást a Volkswagen baunatali ...


F1: Vége az eszement büntetéseknek

A Stratégiai Munkacsoport szerdai ülése után a Nemzetközi Automobil Szövetség már az idei évtől módosít a szabályokon, de jönnek ...


Rejtélyes baleset Kwamakhuthán

Valószínűleg az autós GTA-nak hitte a valóságot, keresett egy rámpát és ugratott. Más magyarázat nem nagyon van egyelőre.


Brutális baleset miatt zárták le az M5-ös bevezetőjét

Teljes útlezárás mellett helyszíneltek a rendőrök Budapesten a XVIII. kerületben, a Nagykőrösi úton, a Solymász és az Igric utca ...