Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:315.0 Ft
Dízel:300.0 Ft

Teszt: Skoda Octavia RS Dízel

De boldog lennék!

Szerző: levél küldés
Dátum: 2007.07.27. 14:00
Több szempontból is szerencsés helyzetben vagyok. Egyrészt, mert nagyjából 1000 kilométert sikerült autózni az RS-sel, másrészt pedig, mint ahogy figyelmes olvasóink kiszúrhatták, már két cikkben is szerepelt az új Octavia RS, tehát van info bőven. És mennyit forog 140-nél? Passz!
Skoda  Teszt: Skoda Octavia RS Dízel
Ez a szárny még dögösebbé teszi

Nem tudom, hogy miért, de teljesen odavoltam már jó előre az RS-ért. Semmi előjele nem látszott, soha nem voltam nagy Skoda-rajongó. Tudtam, hogy belehúztak egy ideje és hogy semmi közük már a 120-asokhoz. A lelkesedésemet fokozta, hogy 5 fős debreceni túrára készültünk a hétvégén, amihez a 170 lóerős dízelnél el sem tudtam volna képzelni jobbat. Ráadásul még sportos is, ellentétben a pár hete próbált hasonló motorral megáldott Aurissal, ami inkább a család kényelmét szolgálja. Az Octavia RS vagány, sportos, gyors, hatalmas és éppen annyira kényelmes, amennyire kell.

Skoda  Teszt: Skoda Octavia RS Dízel
Hirtelen erőszakra, ő is eldobja magát

Egy valamiért imádkoztam csak, hogy ne megint egy kék, felmatricázott csúfság legyen. Szerencsém lett. Gyönyörű fekete, 18-as kerekekkel. Már küldtem is a fotót az útitársaknak, lássák, mivel megyünk majd. És még nevet is adtam neki: Octáviusz. Az utazás előtt azonban még két megmérettetés várt a kocsira. Egy igazán kemény, farkitörős erőpróba a tesztpályán egy BMW 120 d ellen. Illetve a szembekötősdis autófelismerésben kellett mellékszereplőként megjelennie. Nem tudom megmagyarázni, miért, de azon kezdtem el gondolkodni a megismerkedésünk pillanataiban, hogy a zöld "V" mi a franc az RS logójában. Bölcs kollegáim elárulták, hogy Skoda ©-betűjén lévő kis kalap került az autó néhány frekventált helyére. Gyakorlatilag mindenhol megtaláljuk az autóban ezt a megkülönböztetést, nehogy összekeverjük egy 1,4-es benzinessel.

A versenypályán

Skoda  Teszt: Skoda Octavia RS Dízel
Mindjárt leugrik a felniről a gumi

Két dologra kerestük a választ: 1. Látogatják-e az emberek a Béka és Barack vendéglőt, vagy elkerülik? 2. Hogyan dolgoznak manapság az első- és a hátsókerekes autók kemény igénybevétel mellett? Utóbbira könnyebb volt megtalálni a választ, mivel az elsőnek még értelme sem nagyon van. Nagyon hasonlóan viselkednek, persze szigorúan bekapcsolt elektronikával. A stabilitásért és a kipörgésért felelős elektronikák kiiktatása után viszont nálam Octáviusz a nyerő. Lehet azt gondolni, hogy puha vagyok, de én egyszerűen azt éreztem, hogy egy elsőkerekes autóban mindig tudni fogom, hogy mi történik, tempótól és elektronikától függetlenül.

Skoda  Teszt: Skoda Octavia RS Dízel
Kerülgethetjük vele a szarvasokat

Egyedül a gumikat sajnáltam, de nagyon. Nehogy már ledaráljuk őket a debreceni túránk előtt. Vezetéstechnikai oktatónk arra próbált minket rávenni, hogy 70-80-as sebességnél a kijelölt lassítón úgy menjünk át, hogy lehetőleg kirántsuk az aszfaltot az autó alól. Ez természetesen egy kikerülési manőver lett volna, amire egész egyszerűen nem voltam képes. Az első bójánál kellett volna rántani egy nagyot, majd gyorsan vissza, de én csak arra voltam képes, hogy kipördülés nélkül átmenjek a lassítón. Ebben nagyon jó partner volt Octáviusz, még 90-nel is simán át tudtam menni, minimális dőléssel és az autó meg sem moccant. Sajnos nem ez volt a feladvány. Én persze nagyon boldog voltam, hogy az autó határait feszegethettem biztonságos körülmények között. Itt is megállta a helyét az RS.

A továbbiakban kiderül, hogy felismerhető-e az autó és fekszik-e neki az autópálya

1 hozzászólás

További cikkek

Szólj hozzá Te is!

4
Teszt: Opel Astra 1.0 T

Teszt: Opel Astra 1.0 T

Nem ad okot fejtörésre, nem okoz meglepetést: az új Opel Astra, akárcsak összes elődje, egy tökéletes átlagra belőtt közlekedési ...

12
Összehasonlító teszt: Ford Focus ST-Honda Civic Type R

Összehasonlító teszt: Ford Focus ST-Honda Civic Type R

Ha a látványból és az adatokból indulunk ki, a Honda Civic Type R sokkal többet tud a Ford Focus ST-nél. Zárt pályán nem ez derült ...

8
Teszt: BMW 730 xd 2016

Teszt: BMW 730 xd 2016

A hatodik hetes BMW.

31
Vezettük: Lexus RC 200t és 300h

Vezettük: Lexus RC 200t és 300h

Lélekemelő a 477 lóerős V8, de a Lexus RC-ből sem a csúcsváltozatot veszik majd a népek. Nemrég vezettük a látványos kupét a ...

25 Lada, amitől megszédülsz

Nálunk Hondát, BMW-t vagy éppen Suzukit tuningolnak, Oroszországban meg Ladákat. Ez ennyire egyszerű és egyben csodálatos.


Fotók a Solymáron történt súlyos balesetről

Többen megsérültek péntek este Solymáron, ahol két autó frontálisan ütközött.


Városi terepjáró 200 lóerővel? Ide vele!

Érkezik az Szokatlan, de nagyon is aktuális modellel bővíti kínálatát az Abarth: az 500X a cég egyik legnépszerűbb terméke lehet. ...


Majdnem letépte saját fejét a kétbalkezes sofőr

Már jól van az az amerikai tinédzser, akinek a feje a mozgó autó és egy épület fala közé szorult a múlt hétvégén.


Hófalba vágtam egy 60 milliós Porschét

Az autós mennyország. 3,5 milliárdnyi Porsche szöges gumikkal, kijelölt pálya egy befagyott tó jegén, és oktatók, akik arra hajtanak, ...


1
Emeli a fizetéseket a Dacia

Emeli a fizetéseket a Dacia

A francia Renault tulajdonában lévő Dacia autógyár 5 százalékkal növeli alkalmazottai bérét.


F1: Hamilton mégis ráfázik a sapkadobálásra?

Damon Hill szerint az idén nagyobb ellenállásra lehet számítani Nico Rosberg részéről a vb-harcban. Akár fordulhat is a kocka ...


Tragédia Romániában: 5 halott, 28 sérült

Homokot szállító teherautóba rohant egy autóbusz pénteken Romániában. A balesetben öten meghaltak és 28-an megsérültek.


1
Videón az év megúszása

Videón az év megúszása

Centikre suhant el a Hyundai a másik autótól, nem sokon múlt, hogy az év balesete legyen, amelyet fedélzeti kamerával rögzítettek. ...


Túl nagy volt a Suzuki Vitara, levágtak belőle

Első pillantásra pont ugyanolyan, mint az esztergomi SUV, pedig hatalmas a különbség az európai Suzuki Vitara és az indiai Maruti ...


16 képen elevenedik meg a tuningolás pokla

Mire a képek végére érsz, azt fogod kívánni, hogy bárcsak ne készültek volna el ezek a verdák.


Megvan, mitől gyorsulhatna másfél másodpercet az F1

Noha az új F1-es gumitenderen a Michelin alulmaradt a Pirellivel szemben, a franciák még számolnak a Forma-1-gyel.