Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:365.0 Ft
Dízel:368.0 Ft

Teszt: Skoda Octavia RS Dízel

De boldog lennék!

Szerző: levél küldés
Dátum: 2007.07.27. 14:00
Skoda Octavia RS Teszt: Skoda Octavia RS Dízel
Ez a szárny még dögösebbé teszi

Nem tudom, hogy miért, de teljesen odavoltam már jó előre az RS-ért. Semmi előjele nem látszott, soha nem voltam nagy Skoda-rajongó. Tudtam, hogy belehúztak egy ideje és hogy semmi közük már a 120-asokhoz. A lelkesedésemet fokozta, hogy 5 fős debreceni túrára készültünk a hétvégén, amihez a 170 lóerős dízelnél el sem tudtam volna képzelni jobbat. Ráadásul még sportos is, ellentétben a pár hete próbált hasonló motorral megáldott Aurissal, ami inkább a család kényelmét szolgálja. Az Octavia RS vagány, sportos, gyors, hatalmas és éppen annyira kényelmes, amennyire kell.

Skoda Octavia RS Teszt: Skoda Octavia RS Dízel
Hirtelen erőszakra, ő is eldobja magát

Egy valamiért imádkoztam csak, hogy ne megint egy kék, felmatricázott csúfság legyen. Szerencsém lett. Gyönyörű fekete, 18-as kerekekkel. Már küldtem is a fotót az útitársaknak, lássák, mivel megyünk majd. És még nevet is adtam neki: Octáviusz. Az utazás előtt azonban még két megmérettetés várt a kocsira. Egy igazán kemény, farkitörős erőpróba a tesztpályán egy BMW 120 d ellen. Illetve a szembekötősdis autófelismerésben kellett mellékszereplőként megjelennie. Nem tudom megmagyarázni, miért, de azon kezdtem el gondolkodni a megismerkedésünk pillanataiban, hogy a zöld "V" mi a franc az RS logójában. Bölcs kollegáim elárulták, hogy Skoda ©-betűjén lévő kis kalap került az autó néhány frekventált helyére. Gyakorlatilag mindenhol megtaláljuk az autóban ezt a megkülönböztetést, nehogy összekeverjük egy 1,4-es benzinessel.

A versenypályán

Skoda Octavia RS Teszt: Skoda Octavia RS Dízel
Mindjárt leugrik a felniről a gumi

Két dologra kerestük a választ: 1. Látogatják-e az emberek a Béka és Barack vendéglőt, vagy elkerülik? 2. Hogyan dolgoznak manapság az első- és a hátsókerekes autók kemény igénybevétel mellett? Utóbbira könnyebb volt megtalálni a választ, mivel az elsőnek még értelme sem nagyon van. Nagyon hasonlóan viselkednek, persze szigorúan bekapcsolt elektronikával. A stabilitásért és a kipörgésért felelős elektronikák kiiktatása után viszont nálam Octáviusz a nyerő. Lehet azt gondolni, hogy puha vagyok, de én egyszerűen azt éreztem, hogy egy elsőkerekes autóban mindig tudni fogom, hogy mi történik, tempótól és elektronikától függetlenül.

Skoda Octavia RS Teszt: Skoda Octavia RS Dízel
Kerülgethetjük vele a szarvasokat

Egyedül a gumikat sajnáltam, de nagyon. Nehogy már ledaráljuk őket a debreceni túránk előtt. Vezetéstechnikai oktatónk arra próbált minket rávenni, hogy 70-80-as sebességnél a kijelölt lassítón úgy menjünk át, hogy lehetőleg kirántsuk az aszfaltot az autó alól. Ez természetesen egy kikerülési manőver lett volna, amire egész egyszerűen nem voltam képes. Az első bójánál kellett volna rántani egy nagyot, majd gyorsan vissza, de én csak arra voltam képes, hogy kipördülés nélkül átmenjek a lassítón. Ebben nagyon jó partner volt Octáviusz, még 90-nel is simán át tudtam menni, minimális dőléssel és az autó meg sem moccant. Sajnos nem ez volt a feladvány. Én persze nagyon boldog voltam, hogy az autó határait feszegethettem biztonságos körülmények között. Itt is megállta a helyét az RS.

A továbbiakban kiderül, hogy felismerhető-e az autó és fekszik-e neki az autópálya

Cikk nyomtatása

1 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

Szólj hozzá Te is!

F1: Megvan Vettel első ferraris győzelme

A Mercedes rossz gumikezelésének köszönhetően a Ferrari kiénekelte a sajtot a címvédő szájából, Sebastian Vettel megnyerte a ...

F1: Vettel majdnem elkapta Hamiltont

A Maláj Nagydíj esővel megkavart kvalifikációján Hamilton csak hajszállal előzte meg Vettelt a pole-csatában, Rosberg eltaktikázta ...

Megújult a Fiat Dobló Cargo

Egy kicsit egérszerű orral, sok-sok okos kis finomítással érkezett meg öt év után a Fiat kisteherautójának frissített verziója.

Az Audi idén tarolni akar a versenypályákon

Az Audinak nyomós oka volt a hírverésre, mert az idei év nagy változással indul, 2015-ben foglalják el az új, ultra-modern főhadiszállásukat ...

Sültbolond vagy zseni az önjáró versenyautó megálmodója?

1

Első hallásra elég hülye dolognak tűnik olyan versenyautót építeni, amibe nem kell pilóta. Vagy mégsem?

Audi A4, vagy BMW 3 egymillióért?

4

Olvasónk a két örök német rivális, az Audi A4, és a BMW 3-as között dönt majd jövőbeni autójáról. Egymillióért melyik a jobb ...

Húsz bőrbe, és krómba burkolt motortér

2

Az idén őrült érdeklődést kiváltó AMTS-ről egyedi gyűjtéssel jelenetkezünk. Befotóztunk a nyitott motorháztetők alá, és érdekesebbnél, ...

Az AMTS idén végképp túlmutat a tuningon

A 10. éves fennállását ünneplő AMTS-ről idén őszintén leírhatjuk, hogy ez a legnagyobb, legszínesebb hazai benzingőzös buli, ...

Mikor lesz nálunk gyorstöltő-hálózat a villanyautókhoz?

1

Tudtad, hogy Vácon van Európa legkomolyabb gyorstöltőgyára? Míg nálunk alig pár darab működik, Észtország és Hollandia hálózatot ...

F1: Még három évig marad a Maláj Nagydíj

A Maláj Nagydíj leintése után nem sokkal bejelentették, hogy a szepangi verseny újabb három évre szóló szerződést kapott.


A kalapács minden autós vitát megold

Mai példavideónk azt bizonyítja, hogy egy vitás helyzetben mennyire döntő jelentőségű lehet, ha kalapáccsal adunk nyomatékot ...


F1: A Williamsnek ez volt a maximum

A Williams az időmérős csalódás után a Maláj Nagydíjon szépített, a Ferrarik és Mercik mögött hozták, amit lehetett.


F1: Szórták a büntetpontokat

A Maláj Nagydíj után a versenybírók több pilótának is büntetőpontokat osztottak ki, Pastor Maldonado már 8-at szerzett a lehetséges ...


Új rekord a Forma-1-ben

A Toro Rosso remekül szerepelt a Maláj Nagydíjon, a 17 éves Max Verstappen minden idők legfiatalabb F1-es pontszerzőjévé vált. ...


F1: A Toro Rosso megérdemelten verte a Red Bullt

A Red Bull Racing keserves vasárnapot élt át Szepangban, nem elég, hogy Vettel győzött a Ferrarival, még saját fiókcsapatuk is ...


Suzukit borított fel a viharos szél Baranyában

A viharos időjárás okozott komoly balesetet, a Suzukit egy széllökés megdobta, így az autó a szántásba sodródott, majd felborult. ...


F1: Alonsóék jó képet vágnak a kettős kieséshez

A McLaren-Honda mindkét pilótájának fel kellett adnia a Maláj Nagydíjat, de szokás szerint optimistán beszéltek a csapat fejlődéséről. ...


F1: Räikkönen nyűgös a pocsék hétvége miatt

Kimi Räikkönen negyedik lett ugyan a Maláj Nagydíjon, de a finn versenyző nem elégedett a hétvégéjével. Sokszor érte utol a balszerencse. ...


Tavasszal tanácskozik a buszos szakma

Buszos kiállítással egybekötött konferenciát szerveznek a zsámbéki Driving Camp-ben. Ott lesz a szakma krémje.


F1: A Mercedesnek nem volt esélye Vettel ellen

Toto Wolff csapatfőnök és Niki Lauda is úgy véli, hogy a stratégiai kavarodás nélkül is nehezen nyerhetett volna a Mercedes Malajziában. ...


Vettel: Be akarok rúgni, mint egy csacsi

Sebastian Vettel kitörő örömmel nyilatkozott a Maláj Nagydíj után, amelyen máris megszerezte első ferraris győzelmét. A mercisek ...