Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:420.0 Ft
Dízel:427.0 Ft

Teszt: Skoda Octavia RS Dízel

De boldog lennék!

Szerző: levél küldés
Dátum: 2007.07.27. 14:00
Skoda Octavia RS Teszt: Skoda Octavia RS Dízel
Ez a szárny még dögösebbé teszi

Nem tudom, hogy miért, de teljesen odavoltam már jó előre az RS-ért. Semmi előjele nem látszott, soha nem voltam nagy Skoda-rajongó. Tudtam, hogy belehúztak egy ideje és hogy semmi közük már a 120-asokhoz. A lelkesedésemet fokozta, hogy 5 fős debreceni túrára készültünk a hétvégén, amihez a 170 lóerős dízelnél el sem tudtam volna képzelni jobbat. Ráadásul még sportos is, ellentétben a pár hete próbált hasonló motorral megáldott Aurissal, ami inkább a család kényelmét szolgálja. Az Octavia RS vagány, sportos, gyors, hatalmas és éppen annyira kényelmes, amennyire kell.

Skoda Octavia RS Teszt: Skoda Octavia RS Dízel
Hirtelen erőszakra, ő is eldobja magát

Egy valamiért imádkoztam csak, hogy ne megint egy kék, felmatricázott csúfság legyen. Szerencsém lett. Gyönyörű fekete, 18-as kerekekkel. Már küldtem is a fotót az útitársaknak, lássák, mivel megyünk majd. És még nevet is adtam neki: Octáviusz. Az utazás előtt azonban még két megmérettetés várt a kocsira. Egy igazán kemény, farkitörős erőpróba a tesztpályán egy BMW 120 d ellen. Illetve a szembekötősdis autófelismerésben kellett mellékszereplőként megjelennie. Nem tudom megmagyarázni, miért, de azon kezdtem el gondolkodni a megismerkedésünk pillanataiban, hogy a zöld "V" mi a franc az RS logójában. Bölcs kollegáim elárulták, hogy Skoda ©-betűjén lévő kis kalap került az autó néhány frekventált helyére. Gyakorlatilag mindenhol megtaláljuk az autóban ezt a megkülönböztetést, nehogy összekeverjük egy 1,4-es benzinessel.

A versenypályán

Skoda Octavia RS Teszt: Skoda Octavia RS Dízel
Mindjárt leugrik a felniről a gumi

Két dologra kerestük a választ: 1. Látogatják-e az emberek a Béka és Barack vendéglőt, vagy elkerülik? 2. Hogyan dolgoznak manapság az első- és a hátsókerekes autók kemény igénybevétel mellett? Utóbbira könnyebb volt megtalálni a választ, mivel az elsőnek még értelme sem nagyon van. Nagyon hasonlóan viselkednek, persze szigorúan bekapcsolt elektronikával. A stabilitásért és a kipörgésért felelős elektronikák kiiktatása után viszont nálam Octáviusz a nyerő. Lehet azt gondolni, hogy puha vagyok, de én egyszerűen azt éreztem, hogy egy elsőkerekes autóban mindig tudni fogom, hogy mi történik, tempótól és elektronikától függetlenül.

Skoda Octavia RS Teszt: Skoda Octavia RS Dízel
Kerülgethetjük vele a szarvasokat

Egyedül a gumikat sajnáltam, de nagyon. Nehogy már ledaráljuk őket a debreceni túránk előtt. Vezetéstechnikai oktatónk arra próbált minket rávenni, hogy 70-80-as sebességnél a kijelölt lassítón úgy menjünk át, hogy lehetőleg kirántsuk az aszfaltot az autó alól. Ez természetesen egy kikerülési manőver lett volna, amire egész egyszerűen nem voltam képes. Az első bójánál kellett volna rántani egy nagyot, majd gyorsan vissza, de én csak arra voltam képes, hogy kipördülés nélkül átmenjek a lassítón. Ebben nagyon jó partner volt Octáviusz, még 90-nel is simán át tudtam menni, minimális dőléssel és az autó meg sem moccant. Sajnos nem ez volt a feladvány. Én persze nagyon boldog voltam, hogy az autó határait feszegethettem biztonságos körülmények között. Itt is megállta a helyét az RS.

A továbbiakban kiderül, hogy felismerhető-e az autó és fekszik-e neki az autópálya

Cikk nyomtatása

Hozzászólok

Vezess.hu Top cikkek

Szólj hozzá Te is!

Olcsóbban autózhatnak a budapestiek

Kártyával elvihető autók forgalomba állításával akarják csökkenteni a járműforgalmat Budapesten. Ellentmondás? A Bubi után itt ...

Németet vagy japánt 4 millióért?

17

Olvasónk 4,3 millió forintért vásárolna új autót. A fontos döntés meghozatalához kérte szakértőnk segítségét, Skoda Octavia, ...

Vízkáros autók - tények és tippek

1

A víz szemét dolog, ha éppen nem vagyunk szomjasak, viszont van autónk. Néha nem csak lassan rohasztja el szegény négykerekűt, ...

Volkswagen rajzás a ringen

13

Hemzsegnek a Hungaroring környékén a Volkswagenek. Nézd meg a képeinek a VW-találkozó legjobbjairól.

Főnyeremény: a 20 éves Golf

17

Egy szép állapotú hármas Golf megkapta az esélyt, hogy murván porladó használt autóból dédelgetett kedvenccé váljon.

Kaszkadőr és ruha nélkül

Rendhagyó interjú Imréről, aki kislány, autós üldözésről, és arról, hogy ha milliárdos lenne a színésznő, akkor a rossz utak ...

Miért utáljuk a robogósokat?

1

Pár hete egy álmos reggelen arra ébredtem, hogy varázsütésre megutáltam a robogósokat. Elárulom, hogy miért.

Így hozz be álomautót Amerikából

4

Ki ne szeretne egy V8-as csodát bagóért az USA-ból! És milyen könnyű orbitális buktát összehozni a dologból! Megmondjuk, hogy ...

Csak a korháztól fél a merész motoros

Folyatódik a világ legizgalmasabb motoros túrái című sorozat. Interjú Henry Cole-lal, a műsor motorosával, akiknek a kedvence ...

F1: Verstappent nem a rekordok pörgetik

Max Verstappen a Japán Nagydíj első szabadedzésén csak a tapasztalatszerzésre koncentrál majd, a kedden 17 éves hollandot nem ...


Dunába süllyedt egy BMW X5-ös

Elsodort egy BMW X5-öst a Mosoni-Duna, a szerencsétlenül járt autót búvárok emelték ki a vízből.


A Honda legmenőbb autói

2015-ben érkezik az új Civic Type R, amivel ismét megrengetheti a japán gyártó az autóipart. De van olyan szép, mint az eddigi ...


F1: Vettel nem orrol Ricciardóra

Daniel Ricciardo azt mondja, az idei fölénye ellenére Sebastian Vettel egyáltalán nem neheztel rá, ragyogó a kapcsolatuk.


Ajtó nélküli autóval kapcsolták le a rendőrök

Alaposan lecsupaszított autóval közlekedett egy autós Győrben. A rendőrök feljelentették.


Babaarcú démon

Tíz százalékkal megnövelt teljesítmény, feljavított futómű, mechanikus sperrdifi - a Juke Nismo RS igazi utcai versenysportautó, ...


F1: Veszélyben a Japán Nagydíj?

Az Ontake vulkán aktivitása akár a hétvégi Japán Nagydíj megtartását is veszélybe sodorhatja.


Hibridekre fejlesztett abroncsot a Continental

Új abroncsokat kínál a Continental a hibrid üzemű teherautókhoz. A gyártó már megkezdte a modellek értékesítését.


1
Ne szórakozz a Lambo-tulajjal, mert jön a sokkoló

Ne szórakozz a Lambo-tulajjal, mert jön a sokkoló

Nem éppen az átverés mesterei a srácok, olcsó trükkel akarták bosszantani a Lamborghini tulaját, aki ezt nagyon nem díjazta.


F1: Vettelék megőrülnek az első szakaszért

A Red Bull pilótái alig várják a hétvégi Japán Nagydíjat - a szuzukai pálya egy valóra vált álom számukra.


Versenyprogram a luxusautóhoz

Szénszálas panelek, mart alumínium elemek, hatalmas kerekek. A tuningolt óriás nemcsak dögösebb, erősebb is lett, nem is kevéssel. ...


F1: Kegyelemdöfés a McLarennek

A Force India 2014-ben az utolsó pillanatig küzdeni fog, meg akarják verni az élcsapat McLarent, kerül, amibe kerül.