Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:362.0 Ft
Dízel:368.0 Ft

Teszt: SEAT Leon 2.0 TFSI

Vissza a benzinhez!

Szerző: levél küldés
Dátum: 2006.03.10. 07:55
Minden padlógáz után győzködöm magam, hogy ez tényleg nem a Cupra, még csak nem is az FR sportváltozat. De akkor mitől van az, hogy ha ötödikben vagy hatodikban pár másodpercre kinyújtom a jobb lábam, az autó rögtön 160-nal megy országúton, hegynek föl? Az egész a motor műve, amely nagyon nagy dobás. Legalább annyira, mint bő 10 éve a hengerenként ötszelepes 1.8T, amely 150 és 240 lóerő között minden verzióban erős, kulturált és ahhoz képest nem fogyaszt sokat, hogy bármibe szerelik, az autó jól megy vele.

Most ennek a motornak itt az utódja. Kicsit öblösebb (kétliteres), elmaradt belőle négy szelep (most 16 van) és közvetlen befecskendezéssel eteti a motorvezérlés. Mosolyunkat 185 lóerő és 270 Nm húzza szélesre, a nyomaték ráadásul 1800 és 5000 közötti fordulaton állandó. Az erő mindenhol velünk van. Hiába váltunk egyre feljebb a nagyon kezes váltóval, a gyorsulás csak nem hagy alább. Olyan, mintha egy liftben volnánk, amit gigantikus kezek rántanak felfelé a végtelenbe.

Csak a gázpedál állásán múlik, mennyivel megyünk, a menetszélnek és az emelkedőknek nincs hatalmuk a finoman és élénken felpörgő motor felett. Ezekben a kocsikban az a gond, hogy a benzinkutaknak viszont nagyon is van hatalmuk az autó felett. A Leonnal nincs ilyen baj. Ha a túlélés is szempont, akkor országúton 12 liternél nehéz többet kitaposni a direktbefecskendezéses Leon turbóból. Ebbe a 12 literbe belefér az, hogy a környéken mindenkinél sokkal gyorsabban haladjunk és kamionsorokat ugorjunk át. Ésszerűbb sebességgel a fogyasztás 9 liter alatt marad, és ekkor még mindig élveztük az autót. A TFSI motor városban is meglepően takarékos volt, azt 13,8 litert, amit a turbótlan Octavia bezabált, az erősebb Leon szerencsére nem ismételte meg.

1 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

Szólj hozzá Te is!

Hogyan hozzunk rendszámos autót Németországból?

Egy fontos, külföldi autóvárlással kapcsolatos kérdéssel fordult hozzánk olvasónk. Vajon lábon milyen német rendszámmal hozhatunk ...

Parasztvakítás, vagy tényleg jobb a xenon és a LED?

20

Megéri a felárat a xenon lámpa? A LED tényleg jobb nála? Vagy érjük be az olcsó halogénnel? Gyors teszten a fényszórók.

Vezetni tanulni, Porschével?

Ha drága és erős autóban ülsz, már vezetni is tudsz? Nem baj, ha nem, de akkor érdemes egy profi tréningen részt venni. Nem csak ...

214 milliót autóztak el a kormánytagok tavaly

25

Ötven állami vezető csinált egymilliósnál magasabb üzemanyagszámlát 2014-ben. Megint Lázáré a legerősebb autó.

F1: Megvan Vettel első ferraris győzelme

A Mercedes rossz gumikezelésének köszönhetően a Ferrari kiénekelte a sajtot a címvédő szájából, Sebastian Vettel megnyerte a ...

F1: Vettel majdnem elkapta Hamiltont

A Maláj Nagydíj esővel megkavart kvalifikációján Hamilton csak hajszállal előzte meg Vettelt a pole-csatában, Rosberg eltaktikázta ...

Megújult a Fiat Dobló Cargo

Egy kicsit egérszerű orral, sok-sok okos kis finomítással érkezett meg öt év után a Fiat kisteherautójának frissített verziója.

Az Audi idén tarolni akar a versenypályákon

Az Audinak nyomós oka volt a hírverésre, mert az idei év nagy változással indul, 2015-ben foglalják el az új, ultra-modern főhadiszállásukat ...

Sültbolond vagy zseni az önjáró versenyautó megálmodója?

1

Első hallásra elég hülye dolognak tűnik olyan versenyautót építeni, amibe nem kell pilóta. Vagy mégsem?

Szokatlan üzemanyagár-változás pénteken

Általában együtt mozgatja a benzin és a gázolaj árát a Mol, péntektől másként teszi.


1000 lóerős Audi síeléshez, vagy bármi máshoz

Újabb egyedi fenevaddal rukkolt elő Jon Olsson, ami talán eddigi legdögösebb autója.


Nézők közé repült egy Peugeot raliautó

Nem sokon múlt a tragédia, a nézők az utolsó pillanatban ugrottak félre a balesetet szenvedő Peugeot RCZ-R versenyautó elől.


Alonso: A Ferrari nem fog rendszeresen győzni

A Maláj Nagydíjon a már mclarenes Fernando Alonso csak a garázsból nézhette, ahogy volt csapatával, a Ferrarival Sebastian Vettel ...


1
Több halott a magyar utakon

Több halott a magyar utakon

A KSH hivatalos statisztikai adatai alapján az elmúlt évben nőtt a személysérüléses közúti balesetek és a halálos áldozatok száma. ...


Több hónapra lezárják az M0-s egyik felhajtóját

Csütörtök reggel lezárják az M0-s autóút Törökbálint-bevásárlóközpont csomópontjának egyik felhajtó ágát, az M1-es autópálya ...


430 lóerővel fogat húzni? Miért ne?

A kisfiú nem félt, az apuka pedig gázt adott. A végén pedig még anyuka is örült.


F1: Hamilton megint a tetkóival villog

Lewis Hamilton félmeztelen címlapfotón mutogatja és interjúban magyarázza a felsőtestét egyre jobban elborító tetoválásait.


3
Közel van a 490 forintos benzinár

Közel van a 490 forintos benzinár

Sokat esett a kőolaj ára, ám több országban így is 500 Ft felett maradt a benzin literje. Top 10 cikk az országokról, ahol a ...


Ebédet főz az Audi A8

Limitált különkiadást készített zászlóshajójából az Audi. Az A8 5.5 hátsó utasai menet közben főzhetik meg az ebédhez való rizst. ...


2
Márciusban alig nőtt az autópiac, élen az Octavia

Márciusban alig nőtt az autópiac, élen az Octavia

Márciusban 6305 új személygépkocsit helyeztek forgalomba, 2 százalékkal többet, mint tavaly ugyanebben a hónapban.


Ennyire rémisztő az éjszakai vadgázolás

Te is bármikor kerülhetsz ilyen helyzetbe, de ha megfelelően választod meg a sebességet, nem kerülsz életveszélybe.