Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:350.0 Ft
Dízel:371.0 Ft

Teszt: SEAT Leon 2.0 TFSI

Vissza a benzinhez!

Szerző: levél küldés
Dátum: 2006.03.10. 07:55
Minden padlógáz után győzködöm magam, hogy ez tényleg nem a Cupra, még csak nem is az FR sportváltozat. De akkor mitől van az, hogy ha ötödikben vagy hatodikban pár másodpercre kinyújtom a jobb lábam, az autó rögtön 160-nal megy országúton, hegynek föl? Az egész a motor műve, amely nagyon nagy dobás. Legalább annyira, mint bő 10 éve a hengerenként ötszelepes 1.8T, amely 150 és 240 lóerő között minden verzióban erős, kulturált és ahhoz képest nem fogyaszt sokat, hogy bármibe szerelik, az autó jól megy vele.

Most ennek a motornak itt az utódja. Kicsit öblösebb (kétliteres), elmaradt belőle négy szelep (most 16 van) és közvetlen befecskendezéssel eteti a motorvezérlés. Mosolyunkat 185 lóerő és 270 Nm húzza szélesre, a nyomaték ráadásul 1800 és 5000 közötti fordulaton állandó. Az erő mindenhol velünk van. Hiába váltunk egyre feljebb a nagyon kezes váltóval, a gyorsulás csak nem hagy alább. Olyan, mintha egy liftben volnánk, amit gigantikus kezek rántanak felfelé a végtelenbe.

Csak a gázpedál állásán múlik, mennyivel megyünk, a menetszélnek és az emelkedőknek nincs hatalmuk a finoman és élénken felpörgő motor felett. Ezekben a kocsikban az a gond, hogy a benzinkutaknak viszont nagyon is van hatalmuk az autó felett. A Leonnal nincs ilyen baj. Ha a túlélés is szempont, akkor országúton 12 liternél nehéz többet kitaposni a direktbefecskendezéses Leon turbóból. Ebbe a 12 literbe belefér az, hogy a környéken mindenkinél sokkal gyorsabban haladjunk és kamionsorokat ugorjunk át. Ésszerűbb sebességgel a fogyasztás 9 liter alatt marad, és ekkor még mindig élveztük az autót. A TFSI motor városban is meglepően takarékos volt, azt 13,8 litert, amit a turbótlan Octavia bezabált, az erősebb Leon szerencsére nem ismételte meg.

Cikk nyomtatása

1 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

Szólj hozzá Te is!

Feltűnt, hogy kicserélődött vagy 5000 lámpa?

A Magyar Közút az elmúlt fél évben 1,3 milliárd forint értékben cserélte újra az ország közlekedési lámpáinak nagy részét. Észrevette? ...

Milyen autókra vadásznak valójában a tolvajok?

6

A rendőrség hivatalos listájától jelentősen eltérő top 10-et kaptunk, amikor elővettük a számológépet.

Amerikában tök más az autós élet

5

Floridában semmi sem úgy van, mint nálunk. Szabad jobbról előzni a sztrádán, nincs műszaki vizsga, olcsó a benzin és drága a ...

88 évesen kezdett vezetni a szomszéd bácsi

2

Olvasónk aggódik, hogy a 88 éves korában autóvezetésbe kezdő szomszédja, vajon alkalmas-e a közlekedésre. Jogi szempontból válaszol ...

Mit találtunk a rendőrség járműszerződéseiben?

7

Vettek Mercedeseket nettó 5,3 millióért és 15,3 millióért, Audikat 3,8 millióért és 10-ért. Havonta 46,9 milliót költenek az ...

Titkos Audi-labor működik a föld alatt

Autókról írni sokkal jobb, mint uránt bányászni: nemrég bejutottunk az Audi föld alatti fényszórófejlesztési központjába. Fantasztikus, ...

Rönkfával teli kamion hajtott át a bringáson

4

Elítélték a sofőrt, de nem fogadta el, fellebbezett. Neki lett igaza.

Az autósok semmit nem tudnak a kötelezőről

8

Kötelező biztosítási szerződés díjfizetési és felmondási határidők, gépjármű tulajdonosváltásakor esedékes teendők, káresemény ...

Az év legjobb autói

7

Összeszedtük az év legjobb autóit. Igaz, nem saját tudományunkra támaszkodtunk, hanem a 2015-ös Év Autója-választás jelöltjeit ...

Ezt még Orbán Viktor is megirigyelné

Magyar fuvarozóé az egymillomodik holland kamion, aki ezért cserébe még a miniszterelnökkel is pózolhatott. Ez eddig még Orbán ...


F1: Megint besült a McLaren, a Force India elképesztő

A téli Forma-1-es tesztelés utolsó előtti napján megint csak 39 kört bírt a McLaren. Az élen a Mercedes, a Force India bombabiztos. ...


Elbánt a tégla az autótolvajjal

Más baján szórakozni nem szép dolog, de most röhögjünk ezen a szemétládán. Fel akart törni egy autót, de az kifogott rajta.


Vaskockával 290-nel

Van abban valami bizarrul vonzó, amikor egy 2,5 tonnás vaskocka rakétaként meglódul. A Posaidon G-osztálya ilyen.


6
Megfogható volt ez az esés Subaruval?

Megfogható volt ez az esés Subaruval?

Igazi hétvégi, fotelszakértésre termett videóra bukkantunk. A Subaru 160 km/órás tempónál csúszik el, egy hosszú íves kanyarban. ...


Ez az új Honda Civic Type R

Kiszivárogtak az új Honda Civic TypeR fotói. A közel 300 lóerős motor mellé vad külső dukál.


Baleset az M3-as kivezetőjén

Baleset történt Budapesten az M3-as autópálya a fővárosból kivezető szakaszán a Szerencs utcánál. Komoly torlódás alakult ki.


7
Exkluzív - Nem lesz drága a csajos Suzuki

Exkluzív - Nem lesz drága a csajos Suzuki

Háromféle felszereltséggel, jövő héten kezdődik a Suzuki Vitara értékesítése hazánkban. Kiderítettük az árait, nem lesz drága.


1
Lamborghini tanítja móresre az őrült Teslát

Lamborghini tanítja móresre az őrült Teslát

Lenyűgöző, ahogy kilő a Tesla Model S P85D, de egy kihegyezett V12-es benzinfaló szörny ellen azért nincs esélye.


F1: Mindenkinél gyorsabb a Mercedes

Az utolsó barcelonai teszt második napján a Mercedes új csúcsidőt futott, a Red Bull-főnök szerint nagy az előnyük - Rosberg ...


A jórárasított Ferrari

Ma a Ferrarihoz nagyjából 60 millió a beugró, amiért több mint 500 lóerős V8-as motor jár. De milyen lenne, ha a Ferrari is gyártana ...


2
Erősebb, dögösebb Passat

Erősebb, dögösebb Passat

Nem tartott sokáig az ABT-nek, hogy feljavítsa az új Volkswagen Passatot. Az eredmény magáért beszél.