Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:382.0 Ft
Dízel:364.0 Ft

Teszt: SEAT Leon 2.0 TFSI

Vissza a benzinhez!

Szerző: levél küldés
Dátum: 2006.03.10. 07:55
Ha az autógyárak a benzinesekre is annyit költöttek volna az elmúlt 15 évben, mint a régen trampli, ma már isteni dízelekre, akkor több autóban volna olyan motor, mint a turbós Leonban.
Minden padlógáz után győzködöm magam, hogy ez tényleg nem a Cupra, még csak nem is az FR sportváltozat. De akkor mitől van az, hogy ha ötödikben vagy hatodikban pár másodpercre kinyújtom a jobb lábam, az autó rögtön 160-nal megy országúton, hegynek föl? Az egész a motor műve, amely nagyon nagy dobás. Legalább annyira, mint bő 10 éve a hengerenként ötszelepes 1.8T, amely 150 és 240 lóerő között minden verzióban erős, kulturált és ahhoz képest nem fogyaszt sokat, hogy bármibe szerelik, az autó jól megy vele.

Most ennek a motornak itt az utódja. Kicsit öblösebb (kétliteres), elmaradt belőle négy szelep (most 16 van) és közvetlen befecskendezéssel eteti a motorvezérlés. Mosolyunkat 185 lóerő és 270 Nm húzza szélesre, a nyomaték ráadásul 1800 és 5000 közötti fordulaton állandó. Az erő mindenhol velünk van. Hiába váltunk egyre feljebb a nagyon kezes váltóval, a gyorsulás csak nem hagy alább. Olyan, mintha egy liftben volnánk, amit gigantikus kezek rántanak felfelé a végtelenbe.

Csak a gázpedál állásán múlik, mennyivel megyünk, a menetszélnek és az emelkedőknek nincs hatalmuk a finoman és élénken felpörgő motor felett. Ezekben a kocsikban az a gond, hogy a benzinkutaknak viszont nagyon is van hatalmuk az autó felett. A Leonnal nincs ilyen baj. Ha a túlélés is szempont, akkor országúton 12 liternél nehéz többet kitaposni a direktbefecskendezéses Leon turbóból. Ebbe a 12 literbe belefér az, hogy a környéken mindenkinél sokkal gyorsabban haladjunk és kamionsorokat ugorjunk át. Ésszerűbb sebességgel a fogyasztás 9 liter alatt marad, és ekkor még mindig élveztük az autót. A TFSI motor városban is meglepően takarékos volt, azt 13,8 litert, amit a turbótlan Octavia bezabált, az erősebb Leon szerencsére nem ismételte meg.

1 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

Szólj hozzá Te is!

Akinek az Ikarus volt a bölcsője és a sírja is egyben

2

Az általa tervezett típusokkal rendszeresen elhozta az ipari formatervezési díjakat. Torma Lajos nélkül az Ikarus nem lett volna ...

Felborult a Balaton felé száguldó sportkocsi, börtön lett a vége

14

Hősünk RS5-ös Audit vett Hollandiában, gondolta, megnézi mennyit megy. Üldözni kezdték a rendőrök, ütközött, felborult.

Az ember, akinek az okmányiroda ellopta az autóját

8

Levente kapott egy levelet, amiben biztosítója értesítette: nincs többé kötelezője. De miért nincs, kérdezte meg őket telefonon. ...

Csodaszép autók érkeztek Magyarországra!

Porschék, Aston Martinok, W111-es Mercedesek, Ferrarik, plusz Quattroporték, Monte Carlók, i3-asok, Amazonok, F-Type-ok - többek ...

F1: Az év versenye a Magyar Nagydíjon!

Szenzációs, őrületes futamot hozott a 30. Magyar Nagydíj, Sebastian Vettel nyert a Ferrarival, a Red Bullok mögötte, pontot szereztek ...

A hétvége, amikor minden a Ferrariról szólt

1

Szikár, minimalista képgyűjtemény következik a hétvégéről, amikor a Ferrari birtokba vette a Hungaroringet. Fotógaléria a Ferrari ...

Ezekkel járnak az F1-sztárok Magyarországon

557 lóerős kombi és negyvenéves motor is szerepel a Forma-1-es pilóták járműparkjában, amellyel idén a Hungaroringre érkeznek. ...

"Lányokat válogattam a Magyar Nagydíjra Laudával"

És ez csak egy sztori a Forma-1 sűrűjéből. A Hungaroring 30 éves jubileuma alkalmából 40 rapid kérdést szegeztünk a Forma-1-es ...

F1: A Magyar Nagydíj legjei

Legek, elsőségek, statisztikák a Magyar Nagydíj elmúlt 29 évéből. Ki nyert a legtöbbször, mi volt a legkisebb különbség, kik ...

Baleset, hatalmas dugók és szívás az M0, M7, M3

Továbbra is kínszenvedés hazánk legforgalmasabb útjain közlekedni.


Újabb gerincműtétet hajtottak végre Bunckozi Lászlón

Az orvosok a szeptember 9-re tervezett felülvizsgálaton döntik majd el, hogy a másodpilóta folytathatja-e pályafutását.


6
Ez nem előzés, ez orosz rulett!

Ez nem előzés, ez orosz rulett!

Épp beértek a lakott területre, épp lett volna elég hely, de nem, neki mindenkit azonnal, kíméletlenül le kellett hagynia.


Montezemolo: "Schumacher ágyban fekszik"

Michael Schumachernek ajánlotta minap megkapott díját a Ferrari korábbi elnöke, Luca di Montezemolo, aki olyat mondott a beteg ...


1
Ujjnyi monokróm kijelző 1 millióért? Miért ne?

Ujjnyi monokróm kijelző 1 millióért? Miért ne?

A Ferrari frissen bemutatott 488 Spiderjéhez új extra jár, igaz, kicsit borsos áron?


2
Több mint 1600 gyorshajtó 5 óra alatt

Több mint 1600 gyorshajtó 5 óra alatt

A dánoknak messziről köszönhetünk, traffipaxot helyeztek ki egy autópályára, ahol útmunkálatok miatt 50 kilométer/órás sebességkorlátozást ...


F1: A McLaren fejvadászatra biztatja a Hondát

A McLarennél nem bánnák, ha a Honda más F1-es motorgyártóktól csábítana át szakembereket a saját erőforrása fejlesztéséhez.


Ahol tisztelni kell a természetet

A lenyűgöző Fraser-szigeten bikinis lányok, kristálytiszta víz és mostoha vezetési körülmények fogadják a turistákat.


Már péntek délelőtt elesett az M3 az M1 és az M0, kilométeres dugók

Szívatják az autósokat rendesen: útkarbantartási munkálatok bénítják meg a legforgalmasabb utakat ebben a pillanatban


Pornót nézett fuvar közben a taxis

Üzlet és élvezet ötvözésével próbálkozott egy New York-i taxisofőr, a műszerfalra támasztott telefonon nézett pornót.


Belépőmodellel bővít a Lexus RC kupé

Gyorsulásérzékelős sebességváltóval, Torsen differenciálzárral, adaptív lengéscsillapítással érkezik a 245 lóerős japán kupé.


Fűnyíró traktor volt, életveszélyes szörnyeteg lett

Minden jó, ha van benne egy csipetnyi V8. Ezt régóta tudjuk, és most újabb bizonyítékra bukkantunk.