Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:417.0 Ft
Dízel:421.0 Ft

Teszt: SEAT Leon 2.0 TFSI

Vissza a benzinhez!

Szerző: levél küldés
Dátum: 2006.03.10. 07:55
Minden padlógáz után győzködöm magam, hogy ez tényleg nem a Cupra, még csak nem is az FR sportváltozat. De akkor mitől van az, hogy ha ötödikben vagy hatodikban pár másodpercre kinyújtom a jobb lábam, az autó rögtön 160-nal megy országúton, hegynek föl? Az egész a motor műve, amely nagyon nagy dobás. Legalább annyira, mint bő 10 éve a hengerenként ötszelepes 1.8T, amely 150 és 240 lóerő között minden verzióban erős, kulturált és ahhoz képest nem fogyaszt sokat, hogy bármibe szerelik, az autó jól megy vele.

Most ennek a motornak itt az utódja. Kicsit öblösebb (kétliteres), elmaradt belőle négy szelep (most 16 van) és közvetlen befecskendezéssel eteti a motorvezérlés. Mosolyunkat 185 lóerő és 270 Nm húzza szélesre, a nyomaték ráadásul 1800 és 5000 közötti fordulaton állandó. Az erő mindenhol velünk van. Hiába váltunk egyre feljebb a nagyon kezes váltóval, a gyorsulás csak nem hagy alább. Olyan, mintha egy liftben volnánk, amit gigantikus kezek rántanak felfelé a végtelenbe.

Csak a gázpedál állásán múlik, mennyivel megyünk, a menetszélnek és az emelkedőknek nincs hatalmuk a finoman és élénken felpörgő motor felett. Ezekben a kocsikban az a gond, hogy a benzinkutaknak viszont nagyon is van hatalmuk az autó felett. A Leonnal nincs ilyen baj. Ha a túlélés is szempont, akkor országúton 12 liternél nehéz többet kitaposni a direktbefecskendezéses Leon turbóból. Ebbe a 12 literbe belefér az, hogy a környéken mindenkinél sokkal gyorsabban haladjunk és kamionsorokat ugorjunk át. Ésszerűbb sebességgel a fogyasztás 9 liter alatt marad, és ekkor még mindig élveztük az autót. A TFSI motor városban is meglepően takarékos volt, azt 13,8 litert, amit a turbótlan Octavia bezabált, az erősebb Leon szerencsére nem ismételte meg.

Cikk nyomtatása

Hozzászólok

Vezess.hu Top cikkek

Kapcsolódó lap.hu oldalak

Szólj hozzá Te is!

Miért nincs magyar versenyző a Forma-1-ben?

A jelenlegi Forma-1-es mezőny ötödével együtt versenyzett, és most el is mondja róluk a véleményét. Meg a többiekről is. Meg ...

F1: Miért szeretjük a Magyar Nagydíjat?

4

Videók: Räikkönen repül, Alonso alázza Schumachert, de van itt esős autótörős összefoglaló is - szubjektív válogatás a Hungaroring ...

Manipulálják a Forma-1-et!

Időzítetten elromló autók, Rogán hálószobája, és közös bulik Laudával.

F1: A Magyar Nagydíj legdurvább balesetei

133

A 29. Magyar Nagydíjra készülve csokorba gyűjtöttük a neten fellelhető legemlékezetesebb eseteket!

Vége a szürke, fekete autóknak!

Mennyi időt és pénzt öl egy autóipari szereplő a festékek fejlesztésébe? A BASF megmutatta: többet, mint gondoltuk!

F1: Ki mit tud Magyarországon?

35

Elsőségek és rekordok a Hungaroringen - összeállítás az elmúlt 28 év Magyar Nagydíjainak kiemelkedő eredményiből, legyen szó ...

Vezettük a dízelmotorok jövőjét

10

Vezettük az első TDI-motoros Audit, egy 25 éves 100-ast, 48800 kilométerrel. És vezettük a még csak alig létező jövő TDI-jét ...

F1: Minden, amit a Hungaroringről tudni kell

5

A hétvégén immár 29. alkalommal rendezik meg a Forma-1-es Magyar Nagydíjat a Hungaroringen. Történeti áttekintés, pályaadatok, ...

F1: Rosberg győzött, Hamilton 17 helyet javított

Nico Rosberg Hockenheimben lazán nyerte a Német Nagydíjat, Valtteri Bottas a 2. helyet hozta a Williamsnek, Lewis Hamilton pedig ...

F1: Azerbajdzsáné az Európa Nagydíj

Mostantól hivatalos: 2016-ban Azerbajdzsán fővárosában, Bakuban utcai Forma-1-es futamot rendeznek. Európa Nagydíj Ázsia határán. ...


Élesben tesztelik a villanyos dobozost

A Renault Trucks élesben teszteli D-szériás, közepes teherbírású teherautóját, mely kozmetikai termékekkel látja el a párizsiakat. ...


F1: Hamiltoné az első vér a Hungaroringen

A Magyar Nagydíj első szabadedzésén a tavalyi győztes, Lewis Hamilton bizonyult a leggyorsabbnak, mögötte csapattársa végzett. ...


A herceg eszement fehér lova

Plusz száz lóerővel, 110 extra Newtonméterrel és kőkemény optikai módosításokkal lépett színre az ABT városi szabadidőjármű-átirata. ...


F1: Húzós a helyzet a Mercedesnél

A bajnoki éllovas Nico Rosberg elismeri, hogy nagy kihívás normális mederben tartani a viszonyokat csapattársával és fő riválisával, ...


Kezdőcsomag milliomosoknak

Nincs annál csodálatosabb, mint amikor az ember összes járműve összecseng stílusban, színben. A Zeus Twelve erre alapozva bitang ...


Exkluzív interjú Lewis Hamiltonnal

Beszólások Rosbergnek, tetoválások, és egy esetleges rekord a Magyar Nagydíjon - a brit világbajnokkal beszélgettünk.


F1: A Hungaroringen talál magára Räikkönen?

Fernando Alonso nem tudja, mi a gond Kimi Räikkönennel, de közösen dolgoznak a fejlődésen. A finn jobb hétvégét remél a Magyar ...


F1: A Marussia igazolta az amerikai pilótát

A Caterhamtől a múlt héten távozott Alexander Rossi mostantól a mezőny végi riválist, a Marussiát erősíti. Az amerikai tartalékos ...


Nem buszozhatnak férfiakkal a nők Indiában

Indiában nőknek fenntartott autóbuszokat, Thaiföldön vonatokat helyeznek üzembe a hatóságok, hogy ezzel próbálják megvédeni őket ...


Ultra exkluzív lesz az új brit sportlimuzin

Amikor már ezt hittük, sutba dobták luxusszedánjuk terveit, az Aston Martin fellebbentette a fátylat a Lagondáról. Csak arab ...


Eladják Schumacher magánrepülőjét

Michael Schumacher felesége eladásra kínálja férje használaton kívüli magánrepülőjét, 6 milliárdért vihető a nyolcszemélyes gép.