Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:410.0 Ft
Dízel:420.0 Ft

Teszt: SEAT Leon 2.0 TFSI

Vissza a benzinhez!

Szerző: levél küldés
Dátum: 2006.03.10. 07:55
Minden padlógáz után győzködöm magam, hogy ez tényleg nem a Cupra, még csak nem is az FR sportváltozat. De akkor mitől van az, hogy ha ötödikben vagy hatodikban pár másodpercre kinyújtom a jobb lábam, az autó rögtön 160-nal megy országúton, hegynek föl? Az egész a motor műve, amely nagyon nagy dobás. Legalább annyira, mint bő 10 éve a hengerenként ötszelepes 1.8T, amely 150 és 240 lóerő között minden verzióban erős, kulturált és ahhoz képest nem fogyaszt sokat, hogy bármibe szerelik, az autó jól megy vele.

Most ennek a motornak itt az utódja. Kicsit öblösebb (kétliteres), elmaradt belőle négy szelep (most 16 van) és közvetlen befecskendezéssel eteti a motorvezérlés. Mosolyunkat 185 lóerő és 270 Nm húzza szélesre, a nyomaték ráadásul 1800 és 5000 közötti fordulaton állandó. Az erő mindenhol velünk van. Hiába váltunk egyre feljebb a nagyon kezes váltóval, a gyorsulás csak nem hagy alább. Olyan, mintha egy liftben volnánk, amit gigantikus kezek rántanak felfelé a végtelenbe.

Csak a gázpedál állásán múlik, mennyivel megyünk, a menetszélnek és az emelkedőknek nincs hatalmuk a finoman és élénken felpörgő motor felett. Ezekben a kocsikban az a gond, hogy a benzinkutaknak viszont nagyon is van hatalmuk az autó felett. A Leonnal nincs ilyen baj. Ha a túlélés is szempont, akkor országúton 12 liternél nehéz többet kitaposni a direktbefecskendezéses Leon turbóból. Ebbe a 12 literbe belefér az, hogy a környéken mindenkinél sokkal gyorsabban haladjunk és kamionsorokat ugorjunk át. Ésszerűbb sebességgel a fogyasztás 9 liter alatt marad, és ekkor még mindig élveztük az autót. A TFSI motor városban is meglepően takarékos volt, azt 13,8 litert, amit a turbótlan Octavia bezabált, az erősebb Leon szerencsére nem ismételte meg.
Vezess.hu Top cikkek

Cikk nyomtatása

Hozzászólok

Szólj hozzá Te is!

Szélkerékért küzd az elektromos autós magyar Don Quijote

Girhes ló helyett 30 milliós limitált Teslával és kopottas Revával jár. Saját szélkerékkel maga termelné az áramot elektromos ...

Amerikás Ikarusok

Hazánk közel három évtizeden át ontotta Amerikának az autóbuszokat. A sikerben nagy szerepe volt az Ikarusból kinőtt NABI-nak.

Vége a legolcsóbb magyar autónak

12

2014 a Splash utolsó éve, helyét egy indiai kisautó töltheti be a jövőben. De idén az esztergomi gyár rákészül egy nagyon izgalmas ...

Busz vs. teherautó. Mi történt utána?

8

Másként emlékezett a balesetre a buszsofőr, a teherautó vezetője, de még az utasok is.

Vignale: luxus Ford, Audi áron

15

Vignale néven fényűző modellekkel bővül a Ford kínálata. Ott voltunk a luxus S-Max leleplezésén, amit a cég a milánói bútorkiállításra ...

Első autót a lányomnak?

2

Olvasónk lánya számára keres ideális első autó, amivel beléphet a gépjármű-közlekedés világába. Mit válasszon? Szakértőnk segít!

4-esek harca. BMW vagy metró?

235

Kínzó kérdés: vajon lenyomja-e az autó a 450 milliárdos metrót?

F1: Észbontó versenyen győzött Hamilton

706

Az első két futam unalmáért sokszorosan kárpótló akcióorgiában győzött Lewis Hamilton a Bahreini Nagydíjon. Mindenki mindenki ...

V8-as BMW, amivel tilos farolni

744

Június elsején újra DTM-futam lesz a Hungaroringen. A szezon előtt az Audi, a BMW és a Mercedes-Benz is Mogyoródon tesztelt a ...

F1: Egy zseniális srác, akinek valóra vált az álma

A fiatal srác csak szeretett papírból Forma-1-es modelleket építeni, meghökkentő aprólékossággal, és precizitással.


10
Félelmetes törésteszt, városi terepjárókkal

Félelmetes törésteszt, városi terepjárókkal

A SUV-ok nagyobb biztonságérzetet nyújtanak ez tény, de még véletlenül sem tankok, úgy törnek 60 km/óránál mit a ropi


Hülyeség és zsenialitás fél percben

Miért ne lehetne platóra dönteni a törzset, majd diadalittasan elhajtani a helyszínről? Nos, a videóból kiderül, miért nem!


1
Finisben a hazai automata segélyhívó rendszer

Finisben a hazai automata segélyhívó rendszer

Utolsó fázisába ért az eCall segélyhívó rendszer tesztelése, amely közúti baleset esetén automatikusan riasztja a mentőket a ...


1
Ezt soha, de soha ne próbáld ki otthon!

Ezt soha, de soha ne próbáld ki otthon!

Nézzétek meg az őrült ugratást, de nyomatékosan kérünk mindenkit, hogy ne utánozzátok!


1
Európa nem kap Citroën luxusterepjárót

Európa nem kap Citroën luxusterepjárót

A kínai piacra készült, ott is mutatja be új prémium szabadidőjárművét a Citroën. Európai forgalmazása egyelőre nincs terítéken.


Alonso: Két bajnoki cím nem elég!

Fernando Alonso nem titkolja, hogy, büszke, de nem teljesen elégedett a Forma-1-es karrierje alakulásával. Nagy szó volt bekerülni, ...


2
Űrtechnika a terepjárásban

Űrtechnika a terepjárásban

Intelligens ablakok, lézeres fényszórók, kézmozdulatot felismerő kezelőszervek, távirányítható hajtáslánc: a Land Rover Discovery ...


2
Elhagyja a Földet a Land Rover

Elhagyja a Földet a Land Rover

Richard Branson polgári űrprogramjának első globális partnere lesz a Land Rover. A megállapodás egyelőre flottaszolgáltatóként ...


F1: Ricciardót feltüzelte a fellebbezési bukta

Hiába próbálta visszaszerezni a Red Bull Daniel Ricciardo melbourne-i második helyét, az FIA fellebbviteli bírósága elutasította ...


F1: A Ferrari csak második akar lenni

A bahreini csalódás után a Ferrari rövid távú célja egyelőre csak annyi, hogy a második legerősebb csapattá váljon.


6
Fura tuning egy diplomata-kisbuszon

Fura tuning egy diplomata-kisbuszon

Van ennek értelme? És ha van, mi lehet az?