Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:376.0 Ft
Dízel:381.0 Ft

Teszt: SEAT Leon 2.0 TFSI

Vissza a benzinhez!

Szerző: levél küldés
Dátum: 2006.03.10. 07:55
Ha az autógyárak a benzinesekre is annyit költöttek volna az elmúlt 15 évben, mint a régen trampli, ma már isteni dízelekre, akkor több autóban volna olyan motor, mint a turbós Leonban.
Minden padlógáz után győzködöm magam, hogy ez tényleg nem a Cupra, még csak nem is az FR sportváltozat. De akkor mitől van az, hogy ha ötödikben vagy hatodikban pár másodpercre kinyújtom a jobb lábam, az autó rögtön 160-nal megy országúton, hegynek föl? Az egész a motor műve, amely nagyon nagy dobás. Legalább annyira, mint bő 10 éve a hengerenként ötszelepes 1.8T, amely 150 és 240 lóerő között minden verzióban erős, kulturált és ahhoz képest nem fogyaszt sokat, hogy bármibe szerelik, az autó jól megy vele.

Most ennek a motornak itt az utódja. Kicsit öblösebb (kétliteres), elmaradt belőle négy szelep (most 16 van) és közvetlen befecskendezéssel eteti a motorvezérlés. Mosolyunkat 185 lóerő és 270 Nm húzza szélesre, a nyomaték ráadásul 1800 és 5000 közötti fordulaton állandó. Az erő mindenhol velünk van. Hiába váltunk egyre feljebb a nagyon kezes váltóval, a gyorsulás csak nem hagy alább. Olyan, mintha egy liftben volnánk, amit gigantikus kezek rántanak felfelé a végtelenbe.

Csak a gázpedál állásán múlik, mennyivel megyünk, a menetszélnek és az emelkedőknek nincs hatalmuk a finoman és élénken felpörgő motor felett. Ezekben a kocsikban az a gond, hogy a benzinkutaknak viszont nagyon is van hatalmuk az autó felett. A Leonnal nincs ilyen baj. Ha a túlélés is szempont, akkor országúton 12 liternél nehéz többet kitaposni a direktbefecskendezéses Leon turbóból. Ebbe a 12 literbe belefér az, hogy a környéken mindenkinél sokkal gyorsabban haladjunk és kamionsorokat ugorjunk át. Ésszerűbb sebességgel a fogyasztás 9 liter alatt marad, és ekkor még mindig élveztük az autót. A TFSI motor városban is meglepően takarékos volt, azt 13,8 litert, amit a turbótlan Octavia bezabált, az erősebb Leon szerencsére nem ismételte meg.

1 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

Szólj hozzá Te is!

Dugóból érkeztünk az isztambuli autószalonra!

Gyűlik a kilométer rendesen, ma háromszor vágtunk át a 14 milliós Isztambulon. Igaz, csak egyszer tettük ezt kocsival.

Mennyire ismered a hazai autópark összetételét?

Ha a tíz kérdésből hétnél eltalálod a győztest, őszintén gratulálunk!

Itt áll előttünk Aegea - dögös szedán a Fiattól

1

Az Isztambuli Autószalon legnagyobb durranása a Fiat új világautójának leleplezése volt. Beülni nem lehetett az Aegeába, de legalább ...

Mehmet Tofas Sahinjával fogadott minket Törökország

Remek tempót futott a Vezess.hu két kiküldött tudósítója - azaz futott volna, ha a török bürokrácia nem lop el két órát az életükből. ...

Koponyák az út szélén - Szerbia, Bulgária

2

Kragujevacban az egykori Zastava-gyár, Nisben egy szerb nemzeti hős előtt tisztelegtünk, útban Isztambul felé.

Mit adtak nekünk a törökök?

2

A minden bizonnyal igen kellemetlen másfél évszázados török hódoltság is hozott sok értékes, hasznos dolgot magával, amelyek ...

Keleti nyitás: a szerb szakasz

Túl vagyunk az első napon. Hatalmasat nem autóztunk, de legalább láttuk a régi Zastava gyárat is

Megyünk Isztambulba, autókiállításra!

10

A Vezess.hu két újságírója küldöttségbe indul török barátainkhoz, és megtekinti az Isztambuli Autókiállítást, valamint hazavisz ...

Szent őrület, avagy a gőzmotorok világa

Szerencsére rengeteg megszállott akad világszerte, akik szabadidejüket valamilyen régi gép életben tartásának, életre keltésének ...

Mégis jön a Dacia Duster pickup

Tavaly még arról volt szó, hogy csak korlátozott darabszámban készül majd a Dacia platósa. Ez a példány viszont nagyon exportképesnek ...


F1: Cigarettát reklámoznak Vettellel

Sebastian Vettel a monacói reklámtáblákon a Ferrari dohánygyártó szponzora termékét népszerűsíti.


Drón karambolozott egy autóval

Egy alacsonyan szálló, távirányítású repülő szerkezet ütközött egy autó szélvédőjének a németországi A40-es autópályán.


F1: Bianchi halálhírét várják

A tavalyi Japán Nagydíjon szörnyű balesetet szenvedett Jules Bianchi állapota nem javul, a család a fiatal pilóta halálára is ...


1
Ilyen profi rendőrségi üldözést ritkán látni

Ilyen profi rendőrségi üldözést ritkán látni

Úgy kapcsolták le a drogot szállító BMW-t a rendőrök, ahogy az a nagykönyvben meg van írva.


Autóval rombolta le a saját házát, csak úgy

Egy férfi egyszer csak fogta magát, beült a pickupjába, gázt adott, és áthajtott a saját házán. Rengeteg magyarázatot adott, ...


Hülyéskedés, defekt, halálfélelem egy videóban

Négy trendi fiatal követi a trendet, autóban nyávogva énekelnek, hátha elég viccesek ahhoz, hogy a net sztárjai legyenek. Nem ...


F1: Téged kérdeznek a pilóták

A Forma-1-es pilóták szervezete, a GPDA csütörtök délután globális közvélemény-kutatást indított, minden szurkoló elmondhatja ...


Lóerőből is megárt a sok, íme a bizonyíték

Lehet, hogy röhögni fogsz azon, ahogy a dragster hátsó tengelye kiszakad, de ezeknek az amerikai őrülteknek kijár a tisztelet.


7

A Lánchíd közepén fogyott ki Dzsudzsák benzinje

Dugót okozott Dzsu­dzsák Balázs a Lánchídon, mert kifogyott a Porschéjéből az üzemanyag. Kannával siettek a segítségére.


1
Nem lesz Tata-autógyár Magyarországon

Nem lesz Tata-autógyár Magyarországon

Szlovák lapok értesülése szerint az indiai Tata Motors Szlovákiában vagy Lengyelországban építi fel új autógyárát.


F1: Baleset, eső, haszontalan edzés

A Forma-1-es Monacói Nagydíj második szabadedzése kiszúrt a csapatokkal, az eső miatt nem sikerült adatokat gyűjteni. Klasszikus ...