Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:410.0 Ft
Dízel:420.0 Ft

Teszt: Renault Twingo 1.2 16v Cinetic - Játék az élet

Szerző: levél küldés
Dátum: 2001.12.14. 15:05

Kollégáimmal rendszeresen összeülünk és megbeszéljük, milyen autókat kérjünk tesztre az importőröktől. A Twingo, főleg 75 lóerős motorral, régi vágyam volt. Elkértük, megkaptuk.

Felfokozott várakozás után nagyot lehet csalódni, első két Twingós élményem negatív volt. 190 centisen rossz az üléspozíció, 45-ös téli cipőmmel könnyebben nyomtam meg egyszerre két pedált, mint egyet. Magas emberektől kompromisszumot igényel a Twingo. A napok múlásával egyre kevésbé zavart, hogy messze van a kormány, a hiányzó ülésmagasság-állítás miatt a tető kellemes anyagú szövetkárpitja borzolja a hajamat. Alacsonyabb emberek ilyen mellékzöngék nélkül örülhetnek a magasra tett ülésből következő jó kilátásnak. Az ülés kényelmes, viszont a derekat nem támasztja meg kellően, ami hosszabb távon fárasztó.

A Twingóban kényelmesen hátra lehet tolni az ülést, a Renault több típusán is megfigyelhető meredek szögben álló kormányért nyújtózkodni kell. Lenyűgöző az a könnyedség, amivel a Twingo kormányozható. A játékautó benyomást megerősíti a nem túl pontos szervokormány. Forgatásához a legbágyadtabb kacsók is bőven elég erősek. Ütközéstől ütközésig majdnem négyet fordul a volán. Érzésünk szerint nem volt szükséges ennyire leáttételezni a kormányzást, végül is nem Smart ez, aminek biztonságos úttartásához fel kell áldozni a közvetlen kormányzást. A kormányhoz hasonlóan csekély erőt igényel a kézifék, ami megkoronázza a kiemelkedően jó kezelhetőséget.

Tényleg gyerekjáték vezetni a Twingót. Meredek hátfalával, rövid orrával tökéletesen áttekinthető, szűk helyre is pillanatok alatt beparkolhatunk vele. Az útfekvés teljesen megbízható. Kanyarban elvettük a gázt, fékeztünk, de a Twingo a mostani csúszós utakon sem torolta meg a vezetési hibákat. Az autó jellegéhez tökéletesen illik az enyhe, biztonságos alulkormányozottság gyors kanyarokban. A rövid tengelytávot és a körülbelül 900 kilós, csekélynek mondható tömeget figyelembe véve nagyon jó a rugózási kényelem, ebben jellegzetes francia autó a Twingo.

A külsőből áradó vidámság visszaköszön az utastérben is. Bolondos, banán alakú forgatógombokkal vezérelhető a nagy hidegben alaposan próbára tett és jónak ítélt fűtés-szellőzés. A kapcsolókat és az elektromos ablakok valamint a motoros tükörállítás környékét felniezüstöt idéző színnel vonták be. Bennem ez kellemes emlékeket ébresztett, az ezerkettes Lada kerekeit fújtuk le ilyenre műszaki vizsga előtt. A duda a bal oldali bajuszkapcsolót benyomva szólaltatható meg. Tetszett az ablakmosó működése. A kart meghúzva csak vizet spriccel az ablakra a motor, a lapátok a bajuszkapcsolót lefelé húzva indulnak. Ezzel elkerülhető az üveg összekarcolása. Szépen dolgozik az egykarú ablaktörlő, a vezető előtt nem hagy ki fontos felületet törlésnél. A tükrök kicsik, jópofa formájuk nem kárpótol a holt térért.

Jóval kevésbé szerencsés a digitális kilométeróra. Kisautók között a költségcsökkentés szerepe érthetően fontos, mégis úgy gondoljuk, minden autó megérdemelne egy analóg sebességmérőt. A remekbe sikerült formatervezésnek köszönhetően nem szökik szembe a kedvező vételár megkövetelte takarékosság. A műanyagok minősége megfelelő, a zörgések és egyéb belső téri zajok nem zavaróak. A műszerfalon sok rakodóhely található. Megfelelő méretű a kesztyűtartó, nagy a polc alatta. A váltó előtt két pohártartót alakítottak ki, az első ülések hátán zseb található. Hátul mindkét utas holmijának mély üreg jut.

A Twingo legeredetibb megoldása, hogy a hátsó üléspad tág tartományban előre-hátra mozgatható. Az ülést egészen hátratolva négy nagyra nyúlt ember is elfér. Sokkal nagyobb autókban sem mindig találni ilyen bőséges teret hátul. Jó a fej feletti szabad magasság is. Magas embereknek még ez a kisautókban nagyon tágas fejtér sem mindig elegendő, ők csússzanak lejjebb az ülésben, amire a kényelmes lábtérnek köszönhetően bőven mód nyílik. Könnyű beszállni hátra, mert az ülés előresiklik. Eredeti pozícióját csak akkor találja meg, ha először visszatoljuk az ülést és utána engedjük vissza a támlát. Ez egyébként az Avantime kupé-egyterűbben is így van, a hatodannyiba kerülő Twingónak nem is róttuk fel hibaként. A hátsó lábtér a csomagtartó rovására növelhető meg. 168 literes térfogatával csekély az űrtartalom, ami nagyjából megfelel a konkurens minik átlagának.

A 16 szelepes ezerkettes benzinmotor ideális a Twingóhoz. A Clióban alacsony fordulaton mutatott gyámoltalanságnak és lefulladási hajlamnak nyomát sem leltük. A motor élvezi a pörgetést, a vezető méginkább. Élénken reagál a gázadásra, közepes fordulattól jól viszi a kisautót. Egyesben ötvenig, kettesben kilencvenig húzatható. Hengerűrtartalmához mérten országúton és autópályán is jól megindul vele a Twingo. A sebességváltó áttételezése jó, a váltó maga átlagos. Visszakapcsolásnál érzéssel adagolt gázfröccsel finoman veszi be a fokozatot, e nélkül makrancosabb. Százra 11,7 másodperc alatt gyorsul gyári adatok szerint, érzésre ezt hozta is az autó. A 168 kilométer/órás végsebességet sem próbáltuk ki. 160-ig érezhetően gyorsult az autó, amivel megelégedve elvettük a gázt.

A Twingo magas bakján trónoló vezető parádés kocsist is faraghat magából az Initiale luxusváltozat megvásárlásával. A bőrüléses, klímás luxusváltozat helyett nem lemondás a minden fontos kényelmi extrával felszerelt Twingo Cineticet választani. A fogyasztás elfogadható, a tesztátlag főleg városban járva 8 liter körül alakult.

A Twingonak sikerült bekerülnie a közé a maroknyi autó közé, amelyeket társadalmi osztálytól függetlenül bárki örömmel használ. A Twingo minden elemében poén, e mellett praktikus és szeretetre méltó kisautó. Eredetisége révén 1993-as bemutatása óta semmit sem vesztett varázsából.


Vezess.hu Top cikkek

Cikk nyomtatása

Hozzászólok

Kapcsolódó cikkek

Kapcsolódó lap.hu oldalak

Szólj hozzá Te is!

F1: Hamilton a vízen járt Kínában

Lewis Hamilton érinthetetlen volt a Kínai Nagydíj esős időmérőjén, a küzdelem nem a pole-ért, csak a további helyekért folyt, ...

Van autód? Kell az neked?

8

Fiatal, tiszta kocsi áll rendelkezésedre, amikor csak kell. Amikor meg nincs, nem neked ketyeg az értékvesztés, biztosítás, lopásveszély. ...

Van, aki öreg Volvóra vágyik

9

Olvasónk egy igazi kocka-Volvót szeretne garázsában tudni, még hátsókerék-hajtásút, a nyolcvanas évekből. Vajon belevágjon? Szakértőnk ...

Szélkerékért küzd az elektromos autós magyar Don Quijote

37

Girhes ló helyett 30 milliós limitált Teslával és kopottas Revával jár. Saját szélkerékkel maga termelné az áramot elektromos ...

Amerikás Ikarusok

Hazánk közel három évtizeden át ontotta Amerikának az autóbuszokat. A sikerben nagy szerepe volt az Ikarusból kinőtt NABI-nak.

Vége a legolcsóbb magyar autónak

12

2014 a Splash utolsó éve, helyét egy indiai kisautó töltheti be a jövőben. De idén az esztergomi gyár rákészül egy nagyon izgalmas ...

Busz vs. teherautó. Mi történt utána?

7

Másként emlékezett a balesetre a buszsofőr, a teherautó vezetője, de még az utasok is.

Vignale: luxus Ford, Audi áron

15

Vignale néven fényűző modellekkel bővül a Ford kínálata. Ott voltunk a luxus S-Max leleplezésén, amit a cég a milánói bútorkiállításra ...

Első autót a lányomnak?

2

Olvasónk lánya számára keres ideális első autó, amivel beléphet a gépjármű-közlekedés világába. Mit válasszon? Szakértőnk segít!

Suzukit mentett, kettészakadt a szekér

A cím tökéletesen összegzi a következő fél percet, mégis meg kell nézni, mert ilyet még Oroszországban is ritkán látni!


F1: Alonso távozik az új főnök miatt?

A Ferrari a héten új csapatfőnököt kapott, egyesek úgy vélik, hogy Marco Mattiacci kinevezése adhat végső lökést Fernando Alonsónak ...


F1: A Mercedes ki akarta csinálni a Red Bullt

A Mercedes nem kispályázott: a Red Bull fellebbezési tárgyalásán a címvédők teljes szezonját lenullázó büntetést szerettek volna ...


F1: Maldonado megúszta a büntetést?

A Lotus Romain Grosjeannal idén először bejutott a Q3-ba, Pastor Maldonado nem is indult, mégis duplán jól járt.


Biodízeles teherautók a Renault-tól

Bár idehaza még rendes biodízelt sem lehet kapni, külföldön egyre nagyobb igény mutatkozik az alternatív üzemanyaggal hajtott ...


F1: Feltámadt és még többet akar a WIlliams

A szezon első két versenyén világosan látszott, hogy az egyébként jó Williams teljesen elveszett az esőben. Kínában fordult a ...


F1: A fékek babráltak ki Rosberggel

Nico Rosberg esett-kelt a Kínai Nagydíj időmérőjének fináléjában, így csak a negyedik helyről indulhat a futamon.


Kompakt szedán a Peugeot-tól

Lépcsőshátú 308? Igen, és nem: a 408 kizárólag a fejlődő piacokon kapható, ott viszont már második generációját mutatja be a ...


F1: Räikkönen a sebességváltó miatt szenvedett

Kimi Räikkönennek újabb rossz hétvégéje van, a finn alatt megint nincs rendben az autó. Fernando Alonso ellenben lelkes, a Red ...


Vettel: Ricciardo jobb nálam

Sebastian Vettel csalódottan vette tudomásul, hogy Daniel Ricciardo a Kínai Nagydíj időmérőjén fél másodperccel porolta el. Levonta ...


F1: Hamilton reméli, holnap is jó napja lesz

Lewis Hamilton nagy örömmel, Sebastian Vettel kissé csalódottan ült be az interjúszobába a Kínai Nagydíj időmérője után.


Méregdrága gyári tuningos Audi

Az Audi amerikai tagozata állította össze azt a látványos RS7-est, amely a gyári kiegészítők választékát hivatott reklámozni, ...