Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:387.0 Ft
Dízel:379.0 Ft

Teszt: Renault Twingo 1.2 16v Cinetic - Játék az élet

Szerző: levél küldés
Dátum: 2001.12.14. 15:05
A Mazdánál az MX-5 roadsterből kívánnak minden típusba átmenteni valamennyit. A Renaultnál a Twingo tölthetne be hasonló szerepet: ötletes, vidám, szerethető és elérhető. Van benne valami.

Kollégáimmal rendszeresen összeülünk és megbeszéljük, milyen autókat kérjünk tesztre az importőröktől. A Twingo, főleg 75 lóerős motorral, régi vágyam volt. Elkértük, megkaptuk.

Felfokozott várakozás után nagyot lehet csalódni, első két Twingós élményem negatív volt. 190 centisen rossz az üléspozíció, 45-ös téli cipőmmel könnyebben nyomtam meg egyszerre két pedált, mint egyet. Magas emberektől kompromisszumot igényel a Twingo. A napok múlásával egyre kevésbé zavart, hogy messze van a kormány, a hiányzó ülésmagasság-állítás miatt a tető kellemes anyagú szövetkárpitja borzolja a hajamat. Alacsonyabb emberek ilyen mellékzöngék nélkül örülhetnek a magasra tett ülésből következő jó kilátásnak. Az ülés kényelmes, viszont a derekat nem támasztja meg kellően, ami hosszabb távon fárasztó.

A Twingóban kényelmesen hátra lehet tolni az ülést, a Renault több típusán is megfigyelhető meredek szögben álló kormányért nyújtózkodni kell. Lenyűgöző az a könnyedség, amivel a Twingo kormányozható. A játékautó benyomást megerősíti a nem túl pontos szervokormány. Forgatásához a legbágyadtabb kacsók is bőven elég erősek. Ütközéstől ütközésig majdnem négyet fordul a volán. Érzésünk szerint nem volt szükséges ennyire leáttételezni a kormányzást, végül is nem Smart ez, aminek biztonságos úttartásához fel kell áldozni a közvetlen kormányzást. A kormányhoz hasonlóan csekély erőt igényel a kézifék, ami megkoronázza a kiemelkedően jó kezelhetőséget.

Tényleg gyerekjáték vezetni a Twingót. Meredek hátfalával, rövid orrával tökéletesen áttekinthető, szűk helyre is pillanatok alatt beparkolhatunk vele. Az útfekvés teljesen megbízható. Kanyarban elvettük a gázt, fékeztünk, de a Twingo a mostani csúszós utakon sem torolta meg a vezetési hibákat. Az autó jellegéhez tökéletesen illik az enyhe, biztonságos alulkormányozottság gyors kanyarokban. A rövid tengelytávot és a körülbelül 900 kilós, csekélynek mondható tömeget figyelembe véve nagyon jó a rugózási kényelem, ebben jellegzetes francia autó a Twingo.

A külsőből áradó vidámság visszaköszön az utastérben is. Bolondos, banán alakú forgatógombokkal vezérelhető a nagy hidegben alaposan próbára tett és jónak ítélt fűtés-szellőzés. A kapcsolókat és az elektromos ablakok valamint a motoros tükörállítás környékét felniezüstöt idéző színnel vonták be. Bennem ez kellemes emlékeket ébresztett, az ezerkettes Lada kerekeit fújtuk le ilyenre műszaki vizsga előtt. A duda a bal oldali bajuszkapcsolót benyomva szólaltatható meg. Tetszett az ablakmosó működése. A kart meghúzva csak vizet spriccel az ablakra a motor, a lapátok a bajuszkapcsolót lefelé húzva indulnak. Ezzel elkerülhető az üveg összekarcolása. Szépen dolgozik az egykarú ablaktörlő, a vezető előtt nem hagy ki fontos felületet törlésnél. A tükrök kicsik, jópofa formájuk nem kárpótol a holt térért.

Jóval kevésbé szerencsés a digitális kilométeróra. Kisautók között a költségcsökkentés szerepe érthetően fontos, mégis úgy gondoljuk, minden autó megérdemelne egy analóg sebességmérőt. A remekbe sikerült formatervezésnek köszönhetően nem szökik szembe a kedvező vételár megkövetelte takarékosság. A műanyagok minősége megfelelő, a zörgések és egyéb belső téri zajok nem zavaróak. A műszerfalon sok rakodóhely található. Megfelelő méretű a kesztyűtartó, nagy a polc alatta. A váltó előtt két pohártartót alakítottak ki, az első ülések hátán zseb található. Hátul mindkét utas holmijának mély üreg jut.

A Twingo legeredetibb megoldása, hogy a hátsó üléspad tág tartományban előre-hátra mozgatható. Az ülést egészen hátratolva négy nagyra nyúlt ember is elfér. Sokkal nagyobb autókban sem mindig találni ilyen bőséges teret hátul. Jó a fej feletti szabad magasság is. Magas embereknek még ez a kisautókban nagyon tágas fejtér sem mindig elegendő, ők csússzanak lejjebb az ülésben, amire a kényelmes lábtérnek köszönhetően bőven mód nyílik. Könnyű beszállni hátra, mert az ülés előresiklik. Eredeti pozícióját csak akkor találja meg, ha először visszatoljuk az ülést és utána engedjük vissza a támlát. Ez egyébként az Avantime kupé-egyterűbben is így van, a hatodannyiba kerülő Twingónak nem is róttuk fel hibaként. A hátsó lábtér a csomagtartó rovására növelhető meg. 168 literes térfogatával csekély az űrtartalom, ami nagyjából megfelel a konkurens minik átlagának.

A 16 szelepes ezerkettes benzinmotor ideális a Twingóhoz. A Clióban alacsony fordulaton mutatott gyámoltalanságnak és lefulladási hajlamnak nyomát sem leltük. A motor élvezi a pörgetést, a vezető méginkább. Élénken reagál a gázadásra, közepes fordulattól jól viszi a kisautót. Egyesben ötvenig, kettesben kilencvenig húzatható. Hengerűrtartalmához mérten országúton és autópályán is jól megindul vele a Twingo. A sebességváltó áttételezése jó, a váltó maga átlagos. Visszakapcsolásnál érzéssel adagolt gázfröccsel finoman veszi be a fokozatot, e nélkül makrancosabb. Százra 11,7 másodperc alatt gyorsul gyári adatok szerint, érzésre ezt hozta is az autó. A 168 kilométer/órás végsebességet sem próbáltuk ki. 160-ig érezhetően gyorsult az autó, amivel megelégedve elvettük a gázt.

A Twingo magas bakján trónoló vezető parádés kocsist is faraghat magából az Initiale luxusváltozat megvásárlásával. A bőrüléses, klímás luxusváltozat helyett nem lemondás a minden fontos kényelmi extrával felszerelt Twingo Cineticet választani. A fogyasztás elfogadható, a tesztátlag főleg városban járva 8 liter körül alakult.

A Twingonak sikerült bekerülnie a közé a maroknyi autó közé, amelyeket társadalmi osztálytól függetlenül bárki örömmel használ. A Twingo minden elemében poén, e mellett praktikus és szeretetre méltó kisautó. Eredetisége révén 1993-as bemutatása óta semmit sem vesztett varázsából.


1 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

Szólj hozzá Te is!

Megjártam a mennyeket

Stirling Moss egy '54-es Merci GP-autóval gurul, Ken Block a 800 lóerős Mustanggal pörög el az orrom előtt, 14 literes Fiat okád ...

Örök harc: Opelt vagy Volkswagent?

16

Egy Insignia vagy Passat nyilván sokkal drágább egy dízel Focusnál vagy Peugeot 308 GT-nél - gondolnánk. De az élet azt mutatja, ...

Ilyen, amikor profi gyilkol a kocsiban

2

Gombák és baktériumok éldegélnek az autója klímájában? Szezonja van a tisztításnak, szinte mindenki akciós áron dolgozik.

Íme az új Audi A4

8

Ahogy azt várható volt, az Audinál haladtak tovább a precíz tervezettség útján, és minden területen csiszoltak valamit az új ...

Renault Sport R.S. 01: a legdurvább Renault

A World Series by Renault sorozat leglátványosabb és legújabb versenyautójával tettünk meg utasként egy kört a Hungaroringen. ...

Így kapunk ingyen benzint az autónkba külföldön!

Nyaraláskor kocsival bajba kerülni dupla szívás, már bocsánat. Ha tutira ki akarjuk zárni a parkolóban éjszakázást a külföldi ...

AMG-nap: 500 lóerő felett a Hungaroringen

Egy nap a Hungaroringen, amikor a 360 lóerős A45 AMG-nél gyengébb autót csak elvétve látni. Hogy megy az 585 lóerős S-osztály ...

Klímatisztítás olcsón, házilag

7

Fertelmes pocsolyaszag hömpölyög az autóban? Van megoldás. Akár fillérekből is kitisztítható a klíma.

2,5 másodperc miatt halt meg egy motoros

27

Jobban kellett volna figyelni az autósnak. A motorosnak pedig lassabban menni.

Ilyen nincs: szervizre koldul egy Ferrari-tulajdonos!

Mit csinálhat egy autós, ha a szerviz 66 millió számlát nyújt be neki? A tömegekhez fordul, és bolond, de kreatív marketingbe ...


"A baleset óta nem emlékszem az esküvőnkre"

Egy fiatal pár tavaly kötötte össze az életét. A nő azonban három héttel később borzalmas balesetet szenvedett?


Volvo XC90 - iPhone effekt az autóiparban

A típus jelenleg két motorvariánssal kerülhet forgalomba, a D5 öt üléssel 15 370 000 Ft, a T6 17 350 000 Ft.


Mostantól kevesebbet szív, aki rossz matricát vásárol

A díjkategória tévesztés miatt az ez év első napjától június 30-ig tartó időszakban legfeljebb két pótdíj szabható ki.


Egy újságíró tetőre vágta a BMW i8-at

Sajtóeseményen tört csúnyán össze a hibrid BMW, az újságíró állapotáról nem tudni semmit.


F1: Ricciardo nem zárja ki a ferraris szerződést

Daniel Ricciardo nem tartja valószínűnek, hogy jövőre Kimi Räikkönen helyére ül, de nem is zárja ki, hogy a Ferrarihoz igazol. ...


Díjat nyert a Volvo kezelőfelülete

A Volvo Sensus névre hallgató infravörös érzékelőt alkalmazó vezérlőrendszerét a leginnovatívabb megoldásnak választották egy ...


Új híd épülhet a Dunán

A Magyarország által első körben benyújtott 17 közlekedésfejlesztési beruházás közül tizenkettőt javasol támogatásra az Európai ...


F1: Hamiltonnak csak a győzelem jó Silverstone-ban

A számára csalódást keltő osztrák hétvége után csak a győzelemmel lenne elégedett Lewis Hamilton a Brit Nagydíjon.


Családi cég marad a Suzuki

Saját fiát nevezte ki cégelnöknek és potenciális utódjának Szuzuki Oszamu, a vállalat első számú embere.


F1: A Michelin szerint lehetséges a gumiháború

A Michelin szerint elvben lehetséges a gumigyártók közötti újbóli rivalizálás a Forma-1-ben, a költségek elszabadulása nélkül.


Újdonságok a Volvo dömperekhez

Öt új fejlesztést kínál a Volvo Trucks az építőipari alkalmazásokra tervezett FMX-modellhez.