Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:370.0 Ft
Dízel:373.0 Ft

Teszt: Renault Avantime V6 - Adieu konvenciók!

Szerző: levél küldés
Dátum: 2002.11.06. 07:20

- Jó estét! Közúti ellenőrzés, forgalmi, személyi, jogosítvány. Magáé az autó?
- Nem, ez egy tesztautó.
- Szóval maga ezt teszteli. És megéri az árát? Egyáltalán mennyibe kerül?
- 11 és fél millió, kézi váltóval.
- Á, az nagyon sok. Alkoholt fogyasztott? Fújja meg a szondát!

Az igazoltató szervek belefeledkeznek az autóba, ezalatt én rendületlenül izzítom a szondát. Kezd lilulni a fejem, a rendőrök nem mondják, hogy elég a fújásból, én meg komolyan veszem a dolgot. A hevítés már a fehér izzásnál tart, mire szólnak, hogy köszönjük, jó lesz.

Visszakapom a papírokat, beülök. Megnyomom a "Grand Air" gombot, lemegy mind a négy ablak, kinyílik a tolótető. A hűvös őszi menetszél lehűt, vérnyomásom visszatér a normális szintre. Becsukom az ablakokat és a tetőt, kár, hogy visszafelé ehhez nem elég egyszer megnyomni a gombot, hanem nyomva kell tartani.

Nem véletlenül állítottak meg, az Avantime messziről kirí a bádogcsordából. A Vel Satis egy limuzin és egy egyterű kevercse, az Avantime-ban egyterűt és kupét keresztezett a Renault. A Renault legalább olyan jártas kategóriák közötti szériaautók piacra dobásában, mint az amerikai autógyárak crossovert crossoverre halmozó tanulmányautós részlegei.

Tesztautónk tehát egy kupé-egyterű, franciául coupéspace, a coupé és a monospace (egyterű) összevonásából. Egy kupé és egy egyterű összegyúrásával egészen biztos, hogy az eredmény csak egy rendkívül sajátságos autó lehet.

Bohémsága ellenére az Avantime-ban sok praktikus megoldás is van. Közvetlenül az ablaktörlőlapát alól fakad a víz 4-5 sugárban, így mosásnál hamar eljut a lapátok alá a víz, nem karcolják szárazon az üveget. Tetszett a hosszirányban állítható kartámasz elöl és a négy csomagrögzítő gyűrű a csomagtérben.

Bár a kényelem jó, messze nem olyan pompás, mint a rokon lélek Vel Satis-ban. Gödrökben érezhetően döccen az autó, de rugózása megfelelően kezeli az úthibákat. Motorhangja szép, feltűnően diszkrét, ötezres fordulat fölött sem válik zavaróvá. A szélzajok erőssége kis sebességnél átlagos, 160 felett a különleges karosszéria légellenállása erős szélzajt kelt. A tolótető örömeiből elvesz valamennyit az örvénylő szél hangja, amely nyitott napfénytetővel már hatvanas tempótól zavaró.

Egy kupé négy ajtóval nem kupé, ezért az Avantime is kétajtós. Öles oldalajtóin rengeteget dolgozott a Renault, mire egyáltalán alkalmassá váltak hétköznapi használatra, de így is kifogásolhatók. A kellően széles nyitási szög érdekében a kétcsuklós ajtó nyitáskor eltávolodik a kocsitesttől, majd oldalra nyílik.

Ezáltal az ajtók tágabbra nyithatók, mint hagyományosan. Az Avantime-ba az igényes megoldás ellenére sem kényelmes a beszállás. A szűk nyílásnál nagyobb gond, hogy a tetemes súlyú ajtók határolása gyenge. Az egyenként 55 kilós ajtók a nem tökéletesen sík úton álló autóban már nem tartják meg magukat és rácsukódnak az ember lábára.

Négy személynek igen jó a térkínálat. Hátul a tágas lábtér inkább egyterűre, mint kupéra emlékeztet. Jó a fejtér, a hátsó napfénytető rolóját elhúzva magas emberek feje is elfér az üveg alatt. Apró hiba, hogy az itt utazók lába nem fér el az első ülések alatt.

Elöl gyenge oldaltartású, de maradéktalanul kényelmes fotelokban utazhatunk. Hátul is hosszú utakra szól az ülések kialakítása. A zajszint csekély, a szélzaj 160 fölött felerősödik. Az előző Espace műszerfala nem passzol a hipermodern külsőhöz. Egy luxusautóba nem illenek az olcsó digitális műszerek.

Hosszú utakon felbecsülhetetlenül nagy érték a kupéktól megdöbbentően tágas csomagtartó. Térfogata 530 liter, egy kupéban ez párját ritkítja. A hátsó üléstámla osztottan lehajtható.

Szívóoldali változó szelepvezérléssel igen jól húz a 2946 köbcentis motor. Kis fordulaton jelentkező nagy nyomatékával jól viszi az üresen 1741 kilós autót. 180-ig élénken gyorsul, nulláról százra elég 8,6 másodperc.

200 fölött is megbízható az egyenesfutás. Kanyarban nem sok jóra számítottunk a magas építés, a közepes karosszériamerevség és a majdnem két tonnás üres súly ismeretében. Szerencsére kellemesen csalódtunk. Az úttartás kifogástalan. A széria menetstabilizáló elektronika nem avatkozik be túl korán, a menettulajdonságok biztonságosak. Gyorsabb kanyarokban alulkormányozott az autó.

A féktől viszont nem voltunk elragadtatva. Adagolhatósága megfelelő, de hatékonysága csak gyenge közepes.

Mivel az Avantime igen kis sorozatban készül, ugyanazt a gázpedált kapja az automata és a kézi váltós modell. Ennek megfelelően a kézi váltós gázpedáljában megmaradt a kick-down kapcsoló. A határozott akadóponton átlépve hiába vártuk volna a visszaváltást, a tesztautó sebességváltója manuális.

Kis erővel, enyhén akadozva kapcsolhatók a fokozatok. A hosszú váltókarral hatsebességes kulisszában bolyonghatunk. A váltó nem szerette a gyors kapcsolásokat, ilyenkor csúnya, súrlódó hanggal jelezte nemtetszését.

Az Avantime a Renault és az előzős Espace-okat gyártó Matra közös terméke. A két cég közösen viseli a konvenciókkal szakító autóval járó pénzügyi kockázatot. Öt év alatt 60-80 000 autó gyártása szerepel a tervekben, tehát a Renault sem számít túl nagy forgalomra.

Listaáron 11 500 000 forintba kerül a semmi máshoz nem hasonlítható kupé-egyterű. Felszereltsége királyi, a jó minőségű bőrkárpitozástól a részben motoros állítású vezetőülésen és az automata klímaberendezésen át a xenon fényszóróig mindent tartalmaz. Az Avantime tulajdonosoknak szívügye a kupé-egyterű, őket a várható nagy értékvesztés sem zavarja majd. A fogyasztás egy ekkora autótól és motortól kedvező, városban 12,6 litert mértünk, országúton-autópályán 9 liter elég lehet.

Az Avantime erőssége a páratlan koncepció, egy átlagos vásárló szemével nézve elmarad a hasonló áron kínált limuzinoktól. De hiába konfrontálódunk néha a kocsi hátulütőivel, amikor az utastér fürdik az ajándék őszi napfényben, aligha cserélnénk más autóra az Avantime-ot.

1 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

Szólj hozzá Te is!

Használt családi autók 1,5 milliós plafonig

1

Szokásos szakértői válogatásunkban most a használt autókra, és azon belül a családoknak legmegfelelőbb típusokra helyezzük a ...

Hétvégén verseny, indul a pneumobil-futam!

Ssz-ts-ssz-ts, mondja a hátam mögött a lehetetlenül integető szerkezet, és meglódul a fura négykerekű, ahogy rálépek a gázpedált ...

Autósokat vert a kisbabáját féltő apuka

13

Két babakocsi mellett csapatott el a furgon. Viperás verekedés lett belőle, majd bírósági ügy.

Bődületesen erős Porschékkal Szicília szívében

Életre lehet kelteni egy legendás versenysorozatot egy letűnt korból XXI. századi utcai sportautókkal? A Porsche megpróbálta.

Jópofa magyar kütyü autólopás ellen és komfortosabb garázsnyitásért

1

Egy kis fekete doboz valahol a műszerfal alatt, és a mobilról indítható az autó. Egy másik a kapu felett és telefonról nyitható ...

Hajnali 3-kor jöttek a rendőrök. Irány a börtön!

21

Pár ezer forintos közlekedési bírság csekkje maradt befizetetlenül. Nem vicceltek a zsaruk, tényleg elvitték hajnalban az autóst. ...

Mit csináljunk, ha kátyúba hajtottunk?

7

Eltűntek a téli kerekek az autókról, a szebb felniket és a peres nyári gumikat továbbra is veszélyeztetik a télről itt maradó ...

Miért drágább a gyári vonóhorog a kisiparinál?

2

Egy átlagos autóra egy utólagos vonóhorog úgy 30-40 ezer forintba kerül. A gyári szerelésű ennél jellemzően sokkal drágább. Miért? ...

Egy halálos autóbaleset utóélete

10

Koncertre indultak a srácok, a sofőr sokáig ellenállt a kísértésnek, hogy együtt igyon a többiekkel.

Felöltözve szexisebb az új Mustang

Végre vezethettük az új Ford Mustangot. A négyhengeres turbómotor nem úgy ment, ahogy vártuk. Igaz, a V8-as sem.


Hat áldozatot követelt a halál-kereszteződés

Bepereli a vasúttársaságot annak a nőnek a családja, aki az év elején úgy hajtott a sínekre autójával, hogy fogalma sem volt ...


Súlyos baleset Szabolcsban

Személyvonat és autó ütközött össze Tiszavasváriban szerda délután, a balesetben az autót vezető lány súlyosan megsérült.


F1: Bekamerázták Alonso kanyarját

A hétvégi Spanyol Nagydíjra a szervezők apróbb módosításokat hajtottak végre a pályán, többek között biztonsági kamera került ...


Kínában úgy maxolták ki az ízléstelenséget, hogy a fal adja a másikat

Csillogó kövekkel borították a marcona Chryslert, ami 15 millió forintnak megfelelő jüanba került. Megérte? Kicsit sem...


Négy autó karambolozott az Árpád hídnál

Négy autó karambolozott az Árpád híd Budára vezető oldalán, a Népfürdő utcai villamosmegálló közelében szerda délután, a környéken ...


F1: Maldonadót a pénz sem mentheti meg

A Lotus vezérigazgatója, Matthew Carter szerint a szponzori háttér nem elég Pastor Maldonado számára: ha nem teljesít jól, elküldhetik ...


Peugeot, ami 1,73-at gyorsul százra!

Folytatódik a virtuális szupersportkocsik parádéja. A Peugeot klasszikus mechanikával vértezte fel videojáték-autóját.


F1: Button nagyon visszaülne már a McLarenbe

Az előző, bahreini futamot műszaki hiba miatt ki kellett hagynia Jenson Buttonnak. Az angol alig várja, hogy visszaülhessen az ...


Íme, a futárbringák kamionja

Nyolcad tonnával terhelhető, négykerekű rekumbens kerékpárral szállítja ki a csomagokat a hollandiai DHL Express. A kísérlet ...


F1: Így néz ki az átfestett McLaren

Ahogy a hét elején hallani lehetett, a McLaren a Spanyol Nagydíjra új festéssel készül. A szürke-fekete-piros MP4-30-ast most ...


Mercedes: A Ferrari beért minket

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda szerint a legközelebbi riválisnak számító Ferrari motorerőben már egyáltalán nincs lemaradásban. ...