Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:358.0 Ft
Dízel:350.0 Ft

Teszt: Renault Avantime V6 - Adieu konvenciók!

Szerző: levél küldés
Dátum: 2002.11.06. 07:20
Az utolérhetetlenül eredeti Avantime nem olyan jó autó, mint egy Vel Satis vagy egy E-Mercedes, de hatása miatt ez biztosan nem érdekli az embereket.

- Jó estét! Közúti ellenőrzés, forgalmi, személyi, jogosítvány. Magáé az autó?
- Nem, ez egy tesztautó.
- Szóval maga ezt teszteli. És megéri az árát? Egyáltalán mennyibe kerül?
- 11 és fél millió, kézi váltóval.
- Á, az nagyon sok. Alkoholt fogyasztott? Fújja meg a szondát!

Az igazoltató szervek belefeledkeznek az autóba, ezalatt én rendületlenül izzítom a szondát. Kezd lilulni a fejem, a rendőrök nem mondják, hogy elég a fújásból, én meg komolyan veszem a dolgot. A hevítés már a fehér izzásnál tart, mire szólnak, hogy köszönjük, jó lesz.

Visszakapom a papírokat, beülök. Megnyomom a "Grand Air" gombot, lemegy mind a négy ablak, kinyílik a tolótető. A hűvös őszi menetszél lehűt, vérnyomásom visszatér a normális szintre. Becsukom az ablakokat és a tetőt, kár, hogy visszafelé ehhez nem elég egyszer megnyomni a gombot, hanem nyomva kell tartani.

Nem véletlenül állítottak meg, az Avantime messziről kirí a bádogcsordából. A Vel Satis egy limuzin és egy egyterű kevercse, az Avantime-ban egyterűt és kupét keresztezett a Renault. A Renault legalább olyan jártas kategóriák közötti szériaautók piacra dobásában, mint az amerikai autógyárak crossovert crossoverre halmozó tanulmányautós részlegei.

Tesztautónk tehát egy kupé-egyterű, franciául coupéspace, a coupé és a monospace (egyterű) összevonásából. Egy kupé és egy egyterű összegyúrásával egészen biztos, hogy az eredmény csak egy rendkívül sajátságos autó lehet.

Bohémsága ellenére az Avantime-ban sok praktikus megoldás is van. Közvetlenül az ablaktörlőlapát alól fakad a víz 4-5 sugárban, így mosásnál hamar eljut a lapátok alá a víz, nem karcolják szárazon az üveget. Tetszett a hosszirányban állítható kartámasz elöl és a négy csomagrögzítő gyűrű a csomagtérben.

Bár a kényelem jó, messze nem olyan pompás, mint a rokon lélek Vel Satis-ban. Gödrökben érezhetően döccen az autó, de rugózása megfelelően kezeli az úthibákat. Motorhangja szép, feltűnően diszkrét, ötezres fordulat fölött sem válik zavaróvá. A szélzajok erőssége kis sebességnél átlagos, 160 felett a különleges karosszéria légellenállása erős szélzajt kelt. A tolótető örömeiből elvesz valamennyit az örvénylő szél hangja, amely nyitott napfénytetővel már hatvanas tempótól zavaró.

Egy kupé négy ajtóval nem kupé, ezért az Avantime is kétajtós. Öles oldalajtóin rengeteget dolgozott a Renault, mire egyáltalán alkalmassá váltak hétköznapi használatra, de így is kifogásolhatók. A kellően széles nyitási szög érdekében a kétcsuklós ajtó nyitáskor eltávolodik a kocsitesttől, majd oldalra nyílik.

Ezáltal az ajtók tágabbra nyithatók, mint hagyományosan. Az Avantime-ba az igényes megoldás ellenére sem kényelmes a beszállás. A szűk nyílásnál nagyobb gond, hogy a tetemes súlyú ajtók határolása gyenge. Az egyenként 55 kilós ajtók a nem tökéletesen sík úton álló autóban már nem tartják meg magukat és rácsukódnak az ember lábára.

Négy személynek igen jó a térkínálat. Hátul a tágas lábtér inkább egyterűre, mint kupéra emlékeztet. Jó a fejtér, a hátsó napfénytető rolóját elhúzva magas emberek feje is elfér az üveg alatt. Apró hiba, hogy az itt utazók lába nem fér el az első ülések alatt.

Elöl gyenge oldaltartású, de maradéktalanul kényelmes fotelokban utazhatunk. Hátul is hosszú utakra szól az ülések kialakítása. A zajszint csekély, a szélzaj 160 fölött felerősödik. Az előző Espace műszerfala nem passzol a hipermodern külsőhöz. Egy luxusautóba nem illenek az olcsó digitális műszerek.

Hosszú utakon felbecsülhetetlenül nagy érték a kupéktól megdöbbentően tágas csomagtartó. Térfogata 530 liter, egy kupéban ez párját ritkítja. A hátsó üléstámla osztottan lehajtható.

Szívóoldali változó szelepvezérléssel igen jól húz a 2946 köbcentis motor. Kis fordulaton jelentkező nagy nyomatékával jól viszi az üresen 1741 kilós autót. 180-ig élénken gyorsul, nulláról százra elég 8,6 másodperc.

200 fölött is megbízható az egyenesfutás. Kanyarban nem sok jóra számítottunk a magas építés, a közepes karosszériamerevség és a majdnem két tonnás üres súly ismeretében. Szerencsére kellemesen csalódtunk. Az úttartás kifogástalan. A széria menetstabilizáló elektronika nem avatkozik be túl korán, a menettulajdonságok biztonságosak. Gyorsabb kanyarokban alulkormányozott az autó.

A féktől viszont nem voltunk elragadtatva. Adagolhatósága megfelelő, de hatékonysága csak gyenge közepes.

Mivel az Avantime igen kis sorozatban készül, ugyanazt a gázpedált kapja az automata és a kézi váltós modell. Ennek megfelelően a kézi váltós gázpedáljában megmaradt a kick-down kapcsoló. A határozott akadóponton átlépve hiába vártuk volna a visszaváltást, a tesztautó sebességváltója manuális.

Kis erővel, enyhén akadozva kapcsolhatók a fokozatok. A hosszú váltókarral hatsebességes kulisszában bolyonghatunk. A váltó nem szerette a gyors kapcsolásokat, ilyenkor csúnya, súrlódó hanggal jelezte nemtetszését.

Az Avantime a Renault és az előzős Espace-okat gyártó Matra közös terméke. A két cég közösen viseli a konvenciókkal szakító autóval járó pénzügyi kockázatot. Öt év alatt 60-80 000 autó gyártása szerepel a tervekben, tehát a Renault sem számít túl nagy forgalomra.

Listaáron 11 500 000 forintba kerül a semmi máshoz nem hasonlítható kupé-egyterű. Felszereltsége királyi, a jó minőségű bőrkárpitozástól a részben motoros állítású vezetőülésen és az automata klímaberendezésen át a xenon fényszóróig mindent tartalmaz. Az Avantime tulajdonosoknak szívügye a kupé-egyterű, őket a várható nagy értékvesztés sem zavarja majd. A fogyasztás egy ekkora autótól és motortól kedvező, városban 12,6 litert mértünk, országúton-autópályán 9 liter elég lehet.

Az Avantime erőssége a páratlan koncepció, egy átlagos vásárló szemével nézve elmarad a hasonló áron kínált limuzinoktól. De hiába konfrontálódunk néha a kocsi hátulütőivel, amikor az utastér fürdik az ajándék őszi napfényben, aligha cserélnénk más autóra az Avantime-ot.

1 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

Szólj hozzá Te is!

Jó választás 600 ezerért, alacsony fogyasztással?

Olvasónk a tipikus átlagautót keresi. Árban a 600-700 ezres sávban, minél alacsonyabb fogyasztással, fenntartási költséggel. ...

"Volt bennem félelem"

1

Hogyan lett kamionversenyző Michelisz Norbert és Wéber Gábor egykori legyőzője? Majd hogyan lett 3 év alatt Európa legjobbja?

Jobb, ha mindenki elfelejti az autót a jövő hétre

4

Vajon mekkora lesz a közlekedési káosz szeptember elsején, amikor a széttúrt Budapestre rászabadul a reggeli-esti, iskolásokat ...

Nem rombolták le a kamionok a Hungaroringet

1987-ben a kamionversenyzés a hungaroringi futammal törte át a vasfüggönyt. A szalámi-paprika-egri bikavér kombó ezúttal is bevált. ...

A magyar pusztában támad fel Ikarus

Béke Antal rozsdából épít álmokat, csapatával Polgár mellett adnak új életet a magyar járműgyártás legendás típusainak.

F1: Hamilton-győzelem, Vettel-katasztrófa

A Mercedes kettőse sima győzelmet aratott a Belga Nagydíjon, Sebastian Vettel dobogós helye azonban az utolsó körben úszott el ...

"Tizenkét rendőr kísért hazáig. Sosem felejtem el"

2

130 ezer ember szurkolt neki élőben, Szíriában Kalasnyikovot fogtak rá, mínusz 42 fokban a fűtés ellenére megfagyott a víz a ...

F1: Hamilton jól elverte Rosberget a belga időmérőn

Lewis Hamilton majdnem fél másodperccel verte Nico Rosberget a Belga Nagydíj időmérőjén. Kimi Räikkönen lerobbant, Sebastian ...

Lányteszt: mit tud az öt csajos dzsip?

12

Összehasonlító tesztünkre egy nőt is elvittünk, hogy kiderüljön: tényleg döntő-e a legjobb szín és a megvilágított sminktükör.

F1: Még magasabbra tör a Force India

A Force India tulajdonos-főnöke szerint a silverstone-i középcsapat 2016-ban akár a konstruktőri 4. helyért is küzdhet majd. ...


GPS-t lopott egy mentőből Soroksáron, börtönbe mehet

Gyorsított eljárásban felfüggesztett fogházbüntetésre ítélték azt a férfit, aki ellopott egy GPS-t egy mentőautóból, amíg a mentősök ...


F1: Verstappenre vár a Ferrari?

Olasz sajtóértesülés szerint a Ferrari komolyan szemet vetett a Toro Rossó-s Max Verstappenre, Kimi Räikkönen után ő ülhet majd ...


Ilyen lakókocsit még az életedben nem láttál

Kéménnyel és kályhával is felszerelte saját, kézzel készített lakókocsiját egy asztalos. Most viszont már megválna tőle.


F1: Az autóval is baj van a McLarennél

A Hondánál hangsúlyozzák, hogy a McLaren idei küszködése nem írható kizárólag az erőforrás számlájára, Wokingban sem végeztek ...


Ettől még az aszfalt is berúgott!

Hiába kemény, a férfiember elmorzsol egy könnycseppet, amikor jóféle alkoholt lát kárba veszni, főleg, ha meg lehetett volna ...


Jöhetnek az összkerekes családi Ladák

4x4-es hajtásláncot kaphat a Lada Vesta és az X-Ray, erősítette meg a gyár egyik vezető munkatársa. A részletek nem ismertek.


F1: Bikiniben fotózták le Alonso bombázó barátnőjét

Fernando Alonsót és barátnőjét, Lara Alvarezt egy amerikai tengerparton, az Olasz Nagydíj előtti vakációjuk alatt kapták le a ...


F1: A Mercedesnél félnek a rossz rajtoktól

A Mercedes-csapatnál dolgoznak a rajtjaik javításán, igaz, megoldásra csak Szingapúrban lehet számítani.


2
Mozgáskorlátozott helyre parkolt a magyar bentley-s

Mozgáskorlátozott helyre parkolt a magyar bentley-s

Ez már a pofátlanság netovábbja. Mire számított, hogy majd nem szúrják ki a piros luxusverdát a tilosban? Mondjuk tuti, hogy ...


F1: A Honda visszaélt a szabályváltoztatással?

A Nemzetközi Automobil Szövetség műszaki főmegbízottja szerint a McLaren-Honda nem túl elegáns módon élt a szezon közepi motorszabály-változtatással. ...


Feledékeny kamionos pusztít az autópályán

Hiába dudált neki a többi autós, nem hallotta. A táblák állították meg a billencset.