Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:350.0 Ft
Dízel:371.0 Ft

Teszt: Renault Avantime V6 - Adieu konvenciók!

Szerző: levél küldés
Dátum: 2002.11.06. 07:20

- Jó estét! Közúti ellenőrzés, forgalmi, személyi, jogosítvány. Magáé az autó?
- Nem, ez egy tesztautó.
- Szóval maga ezt teszteli. És megéri az árát? Egyáltalán mennyibe kerül?
- 11 és fél millió, kézi váltóval.
- Á, az nagyon sok. Alkoholt fogyasztott? Fújja meg a szondát!

Az igazoltató szervek belefeledkeznek az autóba, ezalatt én rendületlenül izzítom a szondát. Kezd lilulni a fejem, a rendőrök nem mondják, hogy elég a fújásból, én meg komolyan veszem a dolgot. A hevítés már a fehér izzásnál tart, mire szólnak, hogy köszönjük, jó lesz.

Visszakapom a papírokat, beülök. Megnyomom a "Grand Air" gombot, lemegy mind a négy ablak, kinyílik a tolótető. A hűvös őszi menetszél lehűt, vérnyomásom visszatér a normális szintre. Becsukom az ablakokat és a tetőt, kár, hogy visszafelé ehhez nem elég egyszer megnyomni a gombot, hanem nyomva kell tartani.

Nem véletlenül állítottak meg, az Avantime messziről kirí a bádogcsordából. A Vel Satis egy limuzin és egy egyterű kevercse, az Avantime-ban egyterűt és kupét keresztezett a Renault. A Renault legalább olyan jártas kategóriák közötti szériaautók piacra dobásában, mint az amerikai autógyárak crossovert crossoverre halmozó tanulmányautós részlegei.

Tesztautónk tehát egy kupé-egyterű, franciául coupéspace, a coupé és a monospace (egyterű) összevonásából. Egy kupé és egy egyterű összegyúrásával egészen biztos, hogy az eredmény csak egy rendkívül sajátságos autó lehet.

Bohémsága ellenére az Avantime-ban sok praktikus megoldás is van. Közvetlenül az ablaktörlőlapát alól fakad a víz 4-5 sugárban, így mosásnál hamar eljut a lapátok alá a víz, nem karcolják szárazon az üveget. Tetszett a hosszirányban állítható kartámasz elöl és a négy csomagrögzítő gyűrű a csomagtérben.

Bár a kényelem jó, messze nem olyan pompás, mint a rokon lélek Vel Satis-ban. Gödrökben érezhetően döccen az autó, de rugózása megfelelően kezeli az úthibákat. Motorhangja szép, feltűnően diszkrét, ötezres fordulat fölött sem válik zavaróvá. A szélzajok erőssége kis sebességnél átlagos, 160 felett a különleges karosszéria légellenállása erős szélzajt kelt. A tolótető örömeiből elvesz valamennyit az örvénylő szél hangja, amely nyitott napfénytetővel már hatvanas tempótól zavaró.

Egy kupé négy ajtóval nem kupé, ezért az Avantime is kétajtós. Öles oldalajtóin rengeteget dolgozott a Renault, mire egyáltalán alkalmassá váltak hétköznapi használatra, de így is kifogásolhatók. A kellően széles nyitási szög érdekében a kétcsuklós ajtó nyitáskor eltávolodik a kocsitesttől, majd oldalra nyílik.

Ezáltal az ajtók tágabbra nyithatók, mint hagyományosan. Az Avantime-ba az igényes megoldás ellenére sem kényelmes a beszállás. A szűk nyílásnál nagyobb gond, hogy a tetemes súlyú ajtók határolása gyenge. Az egyenként 55 kilós ajtók a nem tökéletesen sík úton álló autóban már nem tartják meg magukat és rácsukódnak az ember lábára.

Négy személynek igen jó a térkínálat. Hátul a tágas lábtér inkább egyterűre, mint kupéra emlékeztet. Jó a fejtér, a hátsó napfénytető rolóját elhúzva magas emberek feje is elfér az üveg alatt. Apró hiba, hogy az itt utazók lába nem fér el az első ülések alatt.

Elöl gyenge oldaltartású, de maradéktalanul kényelmes fotelokban utazhatunk. Hátul is hosszú utakra szól az ülések kialakítása. A zajszint csekély, a szélzaj 160 fölött felerősödik. Az előző Espace műszerfala nem passzol a hipermodern külsőhöz. Egy luxusautóba nem illenek az olcsó digitális műszerek.

Hosszú utakon felbecsülhetetlenül nagy érték a kupéktól megdöbbentően tágas csomagtartó. Térfogata 530 liter, egy kupéban ez párját ritkítja. A hátsó üléstámla osztottan lehajtható.

Szívóoldali változó szelepvezérléssel igen jól húz a 2946 köbcentis motor. Kis fordulaton jelentkező nagy nyomatékával jól viszi az üresen 1741 kilós autót. 180-ig élénken gyorsul, nulláról százra elég 8,6 másodperc.

200 fölött is megbízható az egyenesfutás. Kanyarban nem sok jóra számítottunk a magas építés, a közepes karosszériamerevség és a majdnem két tonnás üres súly ismeretében. Szerencsére kellemesen csalódtunk. Az úttartás kifogástalan. A széria menetstabilizáló elektronika nem avatkozik be túl korán, a menettulajdonságok biztonságosak. Gyorsabb kanyarokban alulkormányozott az autó.

A féktől viszont nem voltunk elragadtatva. Adagolhatósága megfelelő, de hatékonysága csak gyenge közepes.

Mivel az Avantime igen kis sorozatban készül, ugyanazt a gázpedált kapja az automata és a kézi váltós modell. Ennek megfelelően a kézi váltós gázpedáljában megmaradt a kick-down kapcsoló. A határozott akadóponton átlépve hiába vártuk volna a visszaváltást, a tesztautó sebességváltója manuális.

Kis erővel, enyhén akadozva kapcsolhatók a fokozatok. A hosszú váltókarral hatsebességes kulisszában bolyonghatunk. A váltó nem szerette a gyors kapcsolásokat, ilyenkor csúnya, súrlódó hanggal jelezte nemtetszését.

Az Avantime a Renault és az előzős Espace-okat gyártó Matra közös terméke. A két cég közösen viseli a konvenciókkal szakító autóval járó pénzügyi kockázatot. Öt év alatt 60-80 000 autó gyártása szerepel a tervekben, tehát a Renault sem számít túl nagy forgalomra.

Listaáron 11 500 000 forintba kerül a semmi máshoz nem hasonlítható kupé-egyterű. Felszereltsége királyi, a jó minőségű bőrkárpitozástól a részben motoros állítású vezetőülésen és az automata klímaberendezésen át a xenon fényszóróig mindent tartalmaz. Az Avantime tulajdonosoknak szívügye a kupé-egyterű, őket a várható nagy értékvesztés sem zavarja majd. A fogyasztás egy ekkora autótól és motortól kedvező, városban 12,6 litert mértünk, országúton-autópályán 9 liter elég lehet.

Az Avantime erőssége a páratlan koncepció, egy átlagos vásárló szemével nézve elmarad a hasonló áron kínált limuzinoktól. De hiába konfrontálódunk néha a kocsi hátulütőivel, amikor az utastér fürdik az ajándék őszi napfényben, aligha cserélnénk más autóra az Avantime-ot.

Cikk nyomtatása

1 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

Szólj hozzá Te is!

Lazul a nyomás: lóerőháború Genfben

1

Idén nem a minél kevésbé környezetszennyező, hanem a minél nagyobb élményt adó újdonságokról szól a Genfi Autószalon.

A Passat az Év Autója - Így szavazott zsűritag kollégánk

4

Most már tudjuk, ki nyerte az Év Autója 2015 címet. A zsűri tagja, Gajdán Miklós elárulja, ő hogyan szavazott.

Feltűnt, hogy kicserélődött vagy 5000 lámpa?

1

A Magyar Közút az elmúlt fél évben 1,3 milliárd forint értékben cserélte újra az ország közlekedési lámpáinak nagy részét. Észrevette? ...

Milyen autókra vadásznak valójában a tolvajok?

6

A rendőrség hivatalos listájától jelentősen eltérő top 10-et kaptunk, amikor elővettük a számológépet.

Amerikában tök más az autós élet

5

Floridában semmi sem úgy van, mint nálunk. Szabad jobbról előzni a sztrádán, nincs műszaki vizsga, olcsó a benzin és drága a ...

88 évesen kezdett vezetni a szomszéd bácsi

2

Olvasónk aggódik, hogy a 88 éves korában autóvezetésbe kezdő szomszédja, vajon alkalmas-e a közlekedésre. Jogi szempontból válaszol ...

Mit találtunk a rendőrség járműszerződéseiben?

7

Vettek Mercedeseket nettó 5,3 millióért és 15,3 millióért, Audikat 3,8 millióért és 10-ért. Havonta 46,9 milliót költenek az ...

Titkos Audi-labor működik a föld alatt

Autókról írni sokkal jobb, mint uránt bányászni: nemrég bejutottunk az Audi föld alatti fényszórófejlesztési központjába. Fantasztikus, ...

Rönkfával teli kamion hajtott át a bringáson

4

Elítélték a sofőrt, de nem fogadta el, fellebbezett. Neki lett igaza.

Targoncás kaszkadőr mutatvány - Soha ne próbáld ki otthon!

Ezek a srácok valamit biztos, hogy túltoltak, mert józan ember ilyet nem csinál.


F1: Hivatalos a sisakfestési tilalom

A Nemzetközi Automobil Szövetség hivatalosan is megerősítette a sisakfestés változtathatatlanságát illető új szabályt, és néhány ...


5
A Passat az Év Autója!

A Passat az Év Autója!

Kihirdették az Év Autóját, a szakmai zsűri a Volkswagen Passatot találta 2015 legizgalmasabb, leginnovatívabb típusának.


F1: Ecclestone hamarabb perkál a kiscsapatoknak

Két hét múlva kezdődik a 2015-ös Forma-1-es idény Melbourne-ben, de még mindig nem tudni, hogy hány csapat lesz ott a szezonnyitón. ...


1
Tovább emelkedik a benzin ára

Tovább emelkedik a benzin ára

Úgy tűnik, nem csak 2-3 hétig tartó visszapattanás volt az elmúlt időszak üzemanyagár-emelkedése.


Schumacher fia szerződést kapott

Michael Schumacher fia, Mick 2015-re formaautós szerződést kapott, a Formula-4-ben folytatja útját az esetleges F1-es karrier ...


Hatalmas tömegbalesetet okozott egy utasokkal teli busz

A heves havazás miatt több mint harminc jármű ütközött össze szombaton az Egyesült Államokban, mintegy tucatnyian megsérültek.


F1: A Mercedes brutális előnnyel az élen

A három előszezoni teszt összesen tizenkét napján mindenki számára világossá válhatott, hogy a Mercedes továbbra is egy lépéssel ...


A Le Mans-ban folytatja az F1-es árva

Míg volt csapata a Forma-1-es visszatérésre készül, Max Chilton a tartóssági világbajnokságra nyergelt át, a Nissan pilótája ...


2
Vizet köpő kétfejű sárkány

Vizet köpő kétfejű sárkány

Két fülkéje van mégis egy irányban megy. A kínaiak az alagúttüzekhez ilyen, speciális kialakítású tűzoltóautókat használnak.


Ilyen Ken Block, amikor Terminátort játszik

Így zajlott az első teszt a Gymkhana 7-ben látható fenevaddal.


F1: A Red Bull levetette az álcaruhát

A Red Bullnál elmaradt a nagy durranás, a téli teszteket fekete-fehér álcafestéssel végigcsináló RB11-es végső festése nem sokban ...