Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:325.0 Ft
Dízel:345.0 Ft

Teszt: Opel Corsa 1.2 Comfort Easytronic - Opel erények különleges váltóval

Szerző: levél küldés
Dátum: 2001.08.29. 17:50

A Corsa belseje látványra és érzésre is nagyon tágas. Hátul a teszt 190 centire nyúlt szerzőjének sem kellett szorongania, ami a bő fejtérnek köszönhető. Sok jóval nagyobb autóban sincs hátul ekkora hely magas utasoknak.

Kellemesen nagy a lábtér is, a kiskategória átlagánál jóval kényelmesebben ülhetnek hátul jól megtermett emberek is, négy átlagos magasságú utas hosszú úton sem fárad el.

Elöl sem garasoskodik a fejtérrel a Corsa a magas tetőnek köszönhetően. A csomagtartó mérete a kiskategória autói között átlagosnak számít, a Comfortban alapfelszerelésként adott osztottan lehajtható üléstámlák révén akár egy köbméter fölé, 1060 literesre is megnövelhető. A kalaptartó zörgését négy gumibetét akadályozza meg.

Hátra nehezen látni ki a Corsából. Ennek oka, hogy mindhárom hátsó utas szériában kap fejtámlát. Ez a biztonságosság egyik alapvető elemeként dicséretes, a kilátást viszont a legalsó pozícióban is rontják. A másik ok, amiért nehéz tolatni a Corsával, a vastag C-oszlop.

Szerencsére nagyon fordulékony az autó, a fordulókör átmérője faltól falig, tehát a nagyobb értéket adó módszer szerint mérve, 10,45 méter. Érdemes ötajtós változatban megrendelni az autót, mert az első ülések beszálláskor nem siklanak előre, ami megkönnyítené a beszállást.

Egyetlen szempillantással áttekinthető a klasszikus felépítésű, két nagyobb és két kisebb órát tartalmazó műszerfal. Minden kezelőszerv ott van, ahová vakon nyúlnánk érte, a belső világítás a régebbi Opelekkel ellentétben nem a fényszóró forgatógombjának kihúzásával, hanem megnyomásával kapcsolható.

A műszerfal formája jó ízlésről tanúskodik, furcsa viszont, hogy a nem egészen egy éve a Párizsi Autókiállításon bemutatott Corsa belsejében és műszerfalán mindenhol kemény műanyagot találunk. Jó lett volna legalább a kézközelben lévő műanyag felületeket puhább anyaggal burkolni.

Jó minőségre vall és tartósságot ígér a belső tér alapos kidolgozása. Egészen rossz úton sincs bántó dübörgés a belső térben. Sok ötletes rakodóhely teszi jól használhatóvá a Corsát. A műszerfali rakodópolc és a tágas kesztyűtartó mellett méretesek az ajtókon található rekeszek. Alattuk egy hosszú és keskeny vájatban elfért a tesztnapló.

A vezető feje mellett praktikus szemüvegtartó található. Hátul az ülések szélén két nyitott tárolót kínál utasainak a Corsa Comfort. Elegáns benyomást kelt a késleltetve kialvó és bekapcsolódó belső világítás.

Kényelmesek az ülések, hosszabb távon sem fárasztó bennük ülni. Az alapfelszereltség fölött egy szinttel következő tesztelt Comfort kivitelben állítható az ülés-, valamint a kormánymagasság. Ezzel kényelmes testhelyzet vehető fel hosszabb utak megtételéhez is.

Elöl magas emberek számára nem húzhatók ki kellően magasra a fejtámlák. Fontos biztonsági szolgáltatása a Corsának, hogy az első fejtámlák aktívak, tehát, ha hátulról ütköznek az autónak, a hátralendülő nyaknak az előreugró fejtámla jobb védelmet biztosít.

Érdemes megrendelni a 235 700 forintos blokkolásgátlót, mert e nélkül egy autópályás vészfékezésnél akár egy egész garnitúra gumit az aszfaltra kenhet a vezető. A fékek kiegyensúlyozottan adagolhatók, nem "kapnak be", jól lassítják az autót.

Kiváló a Corsa kezelhetősége. A fogyasztást csökkentő elektromos szervokormány könnyen forgatható, a kis erőszükséglet ellenére is érezhetővé teszi, milyen minőségű úton futnak az első kerekek. A 75 lovas motor minden erejét a kerekre eresztve sem éreztünk hajtási befolyásokat a kormánykeréken.

Ütközéstől-ütközésig csupán hármat fordul a kormánykerék. Kanyar előtt pillanatok alatt vissza lehet kapcsolni kettőt-hármat, a magas fordulaton járatott motorral a kanyarokba így beesve nincs szükség a GSi változatra, hogy sportos tulajdonságokat mutasson a Corsa.

Remek az úttartás, szépen egyenletesen kezd sodródni a kocsi, nem tapasztaltunk zavaró alulkormányozottságot. Megbízható az egyenesfutás. Nagyra értékeltük a nagyméretű, jól használható tükröket.

Kifejezetten harmonikus benyomást kelt a Corsa 1199 köbcentis motorja. Maximális teljesítménye 75 lóerő, ami a kis hengerűrtartalmú négyszelepesekre jellemzőnél alacsonyabb fordulaton, már percenként 5600-nál jelentkezik. Könnyen felpörgő motorjával kimondottan agilis az ezerkettes Corsa.

Fontos erénye, hogy nemcsak a fordulatszámot kedveli, hanem egyenletesen is húz, ami nem általánosan jellemző az ezerkettes 16 szelepesek között. Hamar fel lehet kapcsolni. Az Opel négyszelepes Ecotec motorcsaládjába tartozó erőforrás csak magas fordulaton bocsát ki erősebb zajt. A váltó áttételezése a pörgős motorhoz illeszkedik. A fokozatok inkább rövidek, a majdnem 6500-ig húzatható motornak köszönhetően minden fokozatban tág tartományban autózható az ezerkettes Corsa.

A háromliteres Volkswagen Lupóban használthoz hasonlóan automatizált kézi váltóval kapcsolhatók a fokozatok a Corsa Easytronic változatában.

A kizárólag az 1.2 literes motorhoz kínált váltó három elektromos motorral választja szét a motort és az erőátvitelt, valamint kapcsolja fokozatokat. Az elektromos motor gyorsabb, mintha hidraulika látná el ugyanezt a feladatot.

A váltó alapesetben automatán kapcsol, ezt a fordulatszámmérőben található kijelző A betűvel teszi egyértelművé. A váltókart balra mozdítva válthatunk át automatáról kézi üzemmódra. A botot előre mozdítva kapcsolhatunk fel, hátrahúzva egy fokozatot le. Mindez pofonegyszerűen működik, az igényes technikát könnyen befogadhatóvá és szerethetővé teszi, nem pedig elriasztja az autósokat használatától.

Automata váltóként használva lassabban vált az Easytronic, mint kézzel kapcsolva. Ez nem hiba, mert az automatával autózók jellemzően nem arra figyelnek, hogy 0,3 vagy 0,8 másodpercig tart-e a kuplung kinyomása felengedése és közben maga a váltás. A rugalmas motort elég volna kevésbé pörgetnie az automatának.

Azon az emelkedőn, ahol automata váltóval kettesben négyezres fordulaton tartotta a motort a rendszer, kézzel kapcsolva hármasban is könnyedén fel tudtunk menni. Ez a fogyasztást és a környezetszennyezést is csökkenti. A Corsa ezerkettes motorja nagyon tiszta, megfelel az Euro 4-es környezetvédelmi szabványnak. Fogyasztása még az étvágyát növelő automata üzemben sokat autózva sem nő magasra.

Az Easytronic 36 km/óránál padlógázt adva az elérhető legjobb gyorsulás érdekében még visszakapcsol egyesbe. Mi ezt túlzásnak éreztük. A kiegyensúlyozott teljesítménykarakterisztikájú motor nem igényli lendületes gyorsításhoz ezt a visszakapcsolást. A visszaváltással, majd 45 kilométer/óránál a kettesbe kapcsolással nem ugrik jobban a Corsa, mintha egyszerűen kettesben hagyná gyorsulni a kocsit az elektronika.

Mostoha körülmények között használható a téli program. Ekkor kettesből indul a Corsa és az intelligens vezérlés váltás után óvatosabban engedi a kerekekre a nyomatékot a megcsúszást elkerülendő. Az Easytronic legnagyobb előnye a hagyományos és a fokozat nélküli automata váltókkal szemben, hogy igen magas hatásfokkal dolgozik, egy easytronicos Corsa fogyasztása kézi váltós társaival megegyezően alacsony.

Megfelelő elektronikus vezérléssel egy automatizált kézi váltó takarékosabb lehet a kézi kapcsolású sebességváltónál. Kisebb hiányosságai ellenére az Easytronic jó szívvel ajánlható mindenkinek. Kézi váltóként használva gyorsabban válthatunk, mint hagyományos váltóval tennénk.

A Corsára jó szívvel gondolunk majd vissza, mert az Easytronic nagyban növelte az autó vonzerejét. A tesztelő biztos, hogy legalább háromszor annyit váltott a teszt Corsával, mint azt a rugalmas motor szükségessé tette volna. Egyszerűen jó érzés a szép és sportos hangulatú alumínium kart előre-hátra pöcögtetve állandóan az ideális fordulatszámon tartani a motort. A kézi váltónál sokkal gyorsabban lehet egymás után két-három fokozatot fel-, vagy visszakapcsolni az Easytronic-kal.

Tetszett a kétállású kickdown kapcsoló. A gázt az első akadópontig nyomva az Easytronic kézi üzemmódban nem kapcsol fel a legnagyobb fordulatszám elérésekor. Még mélyebbre taposva a gázt, a leszabályozás előtt felvált a gép, hogy a lendületes gyorsulás ne törjön meg.

Hármasban 120-nál, négyesben 150-nél kóstolna bele a fordulatszámmérő mutatója a piros mezőbe. Száznál ötödikben 3400-at fordul a főtengely, 160-nál 5500-körül jár a mutató. Az óra szerint a 170 km/órás végsebességet könnyen elérte a tesztautó. Nulláról százra 13 másodperc alatt gyorsul a Corsa 1.2.

Könnyen fenntartható az Opel kisautója. Fogyasztása hét liter körül alakult főként városban járva, lakott területen kívül ez hat liter alá esik. Magyarországon nagy a bizalom az Opelek tartósságában, a Corsák értéktartása még a kisautók között is átlagon felüli. A szériafelszereltség része az indításgátló, a központi zár, az elektromos szervokormány, a két első légzsák és a rádiósmagnó.

A vezess.hu tesztautóinak tisztaságáról a Műegyetem rakparton lévő autómosó gondoskodik.

Cikk nyomtatása

1 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

Szólj hozzá Te is!

Szokatlan dolgokat műveltünk a BMW álomautójával

4

Láttuk már, hogy gyorsul, hogy megy pályán, milyen a hangja, ezért mi rendhagyó dolgokat próbáltunk ki a BMW álomautójával.

Joystick és érintőképernyő: ilyen egy modern traktor

1

Egy korszerű traktor vezetése, kezelése inkább szellemi munka, mint fizikai. Nem is ment valami fényesen elsőre.

Íme 2015 legjobb Super Bowl reklámjai

Itteni idő szerint vasárnap éjszaka sugározzák a világ legnézettebb műsorát, és ezúttal sem fognak unatkozni a szünetekben az ...

Itt a legfrissebb autólopásos toplista

3

Miket visznek most a tolvajok? Honnan lopnak többet, honnan kevesebbet? Mi a tendencia?

Mindent visz az Opel?

11

Egyetlen márka favorizálásával szerezne be feltűnően erős és feltűnően jól felszerelt autókat a Nemzeti Közlekedési Hatóság.

Mentünk az új Mercedes és Audi rendőrautóval

7

Természetesen az Octavia Combiba is beültünk. Pedig jóformán még szolgálatba sem álltak.

Csodálatos menekülés a tökföldről

2

Már-már mesébe illő ennek az Ikarus 31-esnek a megmenekülése az enyészet elől, az elvarázsolt tökföldről.

Beültünk a 250 milliós tűzoltóautókba

Nemrég öt új emelőkosaras járművet szerzett be a katasztrófavédelem. Elkísértük a tűzoltókat az első találkozásra az újdonságokkal. ...

Ki ócsítja az olajat? A gyíkemberek? Az UFÓ-k? Obama?

5

Egy éve 400 forint volt a benzin, 420 a gázolaj. Most 330 illetve 350 forint literje az üzemanyagnak. No de kinek áll ez érdekében? ...

F1: Ecclestone lemondott a Német Nagydíjról?

Bernie Ecclestone szerint kevesebb mint ötven százalék az esély arra, hogy Németország Forma-1-es futamot rendez az idén.


Gyártásra kész az Opel Corsa OPC

Márciusi világpremierje előtt az Opel videóelőzetesben árult el sok mindent városi méregzsákjáról. Már csak a konkrétumok hiányoznak. ...


Korlátozások a havazás miatt

Ismét gondot okoz a havazás, az M1-es autópálya Győr felé vezető oldalán leterelik a kamionokat. Szlovákiába be sem mehetnek.


F1: Lekési a tesztet a Red Bull?

Olasz sajtóértesülés szerint a Red Bull autója elhasalt a törésteszten, a csapat lemaradhat a jerezi teszt kezdetéről. A Lotus ...


1
Nagyon nagy, és csak kicsit csúnya

Nagyon nagy, és csak kicsit csúnya

A luxusautókra szakosodott osztrák tuningcég legújabb munkája túlmutat az egyszerű stílusfésülésen: elképesztő, hatszemélyes ...


Munkagéppel sosem volt még ekkora pörgés

A finn tél hosszú, unalmas, sötét és hideg. Ezt a monoton fagyoskodást meg kell törni néha valami őrültséggel.


F1: Csinos lett Vettel első Ferrarija

Pénteken délben a Ferrari megmutatta 2015-ös Forma-1-es modelljét, az SF15-T-t. Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen csinos autót ...


A világ első elektromos turistabusza

A kínai BYD bemutatta világ első elektromos turistabuszát, mely tud annyit, mint egy dízeles busz.


2
Döntésképtelen milliárdosok, szevasztok!

Döntésképtelen milliárdosok, szevasztok!

Nem tudta eldönteni, hogy melyik szuperhibridet vegye, megvette mind a hármat. Ilyen ez a dolce vita.


F1: Alonso miatt került lejtőre a Ferrari?

A Ferrari egyik korábbi mérnöke szerint Fernando Alonsónak is szerepe van abban, hogy az elmúlt években rosszul szerepelt a csapat. ...


Pokolba az autómegosztással és a villanyautóval!

Rácáfolt két divatos témára, a car-sharing megoldások népszerűségének növekedésére és az elektromos autók imázsának javulására ...


A Toyota visszatér a WRC-be

Tizennyolc év szünet után 2017-ben visszatér a rali-világbajnokság mezőnyébe a Toyota. Yarisszal versenyeznek majd.