Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:410.0 Ft
Dízel:423.0 Ft

Teszt: Opel Corsa 1.2 Enjoy

Buknak rá a nők

Szerző: levél küldés
Dátum: 2006.10.20. 07:54
Amire az ifjúság harap

Most egy kicsit kihúzhatjuk magunkat: az Opel összeurópai mókakutatásában (Pan-European Fun Survey) mi magyarok is részt vettünk - egyetlen kelet-közép-európai országként. Összesen kétszáz debreceni, szegedi, pécsi, miskolci és budapesti fiatal nyilatkozott arról, hogy mi okoz nekik örömöt úgy általában. Rajtuk kívül még 1401 nyugat-európai kortárs felelt a Corsa bevezetése kapcsán feltett kérdésekre.

Szesz vagy szex

Ezek szerint leginkább a barátainknak örülünk, konkrétan annak, ha zenés-táncos helyeken múlatjuk velük az időt. Biztató jel, hogy a válaszolók a drogokra és a szeszre kevésbé buknak, mint a tengerparti szexre.

Az ifjúkori örömforrások közül veri az autózást a "partnerünkkel értelmesen eltöltött idő" (ez alatt bélyeggyűjtést vagy diótörést sejtsünk?), az ismerkedés, meg a vegyülés koncerteken és fesztiválokon.

Corsa D 1.2: itthon ez a lényeg

Vezetni viszont kicsit jobban szeretnek a 20-29 év közöttiek, mint mindenféle gúnyára szórni a pénzt. 82 százalék ikszelte be a csípem/nagyon csípem választ, amivel mi is így vagyunk. Kiválasztottunk hát két egyedet az itthon legfontosabb új Corsa tesztelésére. Jelen állás szerint ez a változat az ötajtós modell, ezerkettes benzines motorral. A kiegyensúlyozott tájékoztatás jegyében lehetőséget kapott Csilla, 25 éves csepeli szigetlakó és András, 29 éves kontinentális választópolgár.

Tényleg több

A Corsa D topikban is megy a vita arról, ugyan miben jobb egy Corsa a Swiftnél, amely ugyanannyiért erősebb, több benne az extra. Az az igazság, hogy a Corsa tényleg egy új kisautó-generációhoz tartozik, frissessége, mérete, viselkedése alapján tényleg többet tud, mint a szokványos kiskocsik.

Elég beleülni és fordulni vele kettőt. Nyomban bizalmat kelt, érezni, mennyire ott van az úton. Ritkán sikerül ennyire eltalálni egy futóművet. Az autó kezdettől fogva azt szuggerálja, hogy nem véletlenül jóval nagyobb és drágább az elődnél.

Itt más világba csöppenünk, ahol minden szép, jó minőségű és értünk van, ráadásul a Grande Punto rokonság alapján a Corsánál is kijött az öt csillag az Euro NCAP teszten.

Végre kapunk hosszirányban is állítható kormányt, kényelmes az ülés, gyorsan megtaláltuk helyünket az autóban. Ránk van szabva az egész, és a váltót kivéve minden jó benne, amivel autózás közben foglalatoskodunk.

Fűt, zenél, világít

Mikor Csillának jutott a vezetés, utasként is átéltem a nagyautós kiskocsi érzést. Ez egy felnőtt autó, kényelmes ülésekkel, elöl rengeteg hellyel, nem túl zajos motorral. A fűthető kormányt utoljára a Caddy Vaderben használtam intergalaktikus utazásokon, kisautóban ilyesmit még sosem láttunk. Elöl még ülésfűtés is kényeztette az embert, persze felárért, de a hátsóknak nem jutott ennyi plusz. Itt be kell érni közepes lábtérrel, amin nem is érezni, mennyivel nagyobb lett a Corsa.

80 lóerő: valaha sok volt

A 80 lóerős motor Csillának is kevés volt, és nem azért, mert megvadul a kormány mögött. Amíg nem kell sietni, és hamar felváltunk, csak annyit érezni, hogy erő sehol. Sebaj, majd padlógázra biztosan megugrik, mint Ruzsa Sándor lova.

De biza nem ugrik. A következő ötlet a fordulatszám, mindhiába. Az elődben még életteli motor minden lelkesedés nélkül forog, csak fent kap erőre némileg, de inkább zajos, mint élénk. Köszönöm, inkább ráérek, de csendben. A 8,9 literes tesztfogyasztás végképp túlzás ezért a produkcióért, inkább spórolnék egy dízelre.

És mit mond egy nő? A lényeg egy kattintásnyira van

Cikk nyomtatása

Hozzászólok

Vezess.hu Top cikkek

Szólj hozzá Te is!

Ugye az ön autója nem tört össze nyaraláskor?

2

Mindig nyáron van a legtöbb baleset, amit idén tovább növelt a szélsőségesen esős, viharos időjárás. A nyaralók amúgy is őrült ...

Olvasói Verdák - A Lada örök, és elpusztíthatatlan!

3

Újrainduló Olvasói Verda rovatunk friss válogatásába három Lada bizonyítja, hogy igenis itthon él a régi orosz vasak iránti rajongás! ...

Négymilliónál élesedett a Suzuki csodafegyvere

19

Bukdácsolva indult, ma hasít a legújabb Suzuki itthon. Büszkeség helyett az okosság jött be.

Lehúzás a ferihegyi reptéren

17

Sokba kerül, ha Ferihegyen nem sikerül öt percen belül kitenni vagy felvenni a családot. Több világvárosban is olcsóbb a rövid ...

Gigadugók szeptembertől Budapesten

8

Szeptembertől nemcsak az iskolásoknak kezdődnek kínos hetek, hanem az autósok is durva szívásokra készülhetnek. De inkább ez, ...

Egyetemisták a box utcában

A saját kezük által épített versenyautókkal állnak rajthoz. Ha esetleg nem érnek fel a dobogóra, attól még jól fizető állásra ...

F1: Ricciardo megint nyert, Hamilton feladta

A Magyar Nagydíj után Belgiumban is győzött Daniel Ricciardo, miközben a Mercinél újabb balhé tört ki: Lewis Hamilton feladta ...

A biztonságos közlekedésről papoló autós újságírók titkos élete

9

Magyarországon egyre inkább elválik egymástól a propaganda és a valóság, minden téren. Mi például állandóan dumálunk, milyen ...

4 hengerrel kevesebb - rosszabb így?

Egy ideje V12-es mellett V8-as motorral is elérhető a Bentley Continental GT. Vajon a négy henger hiányától kevesebb a luxuskupé? ...

F1: Vettel szerint brutális a monzai pálya

Sebastian Vettel és Daniel Ricciardo szerint egyaránt nehéz összerakni egy igazán jó kört az Olasz Nagydíjnak otthont adó monzai ...


Csupasz és nagyon siet

Az egykori caterhames mérnökök által alapított Zenos Cars tavaly mutatta be első modelljét, a burkolatlan E10-est. Most itt a ...


5 videó, amit imádni fognak a kutyások

A nap kérdése: miért szeretnek a kutyák kihajolni az ablakon?


F1: A dobogóért küzdhet a Force India?

Bár a fejlesztési versenyben és a bajnokságban is lemaradtak nyáron, a Force Indiánál sokat várnak a monzai pályától, a hétvégi ...


Ezért ne vigyél nőt a versenypályára

Amikor az embert megpróbálja kilapítani másfél tonna, kontrollálatlanul repülő acél, nem hiányzik a nyakára még egy ijedős őzike. ...


A Ford Focus beelőzte a ©koda Octaviát

Augusztusban is nőtt a forgalomba helyezett új autók száma Magyarországon. Az Octavia csak második lett a modellek versenyében.


Ismét gyártja nyugdíjazott modelljét a Toyota

Tíz év szünet után visszatér a Land Cruiser 70, hogy megörvendeztesse rajongóit. Csupán 12 hónapig lesz kapható.


Meghalt az F1 nagy öregje

Elhunyt a Forma-1-es versenyszervezők egyik veteránja, a Paul Ricard, a szepangi és az abu-dzabi pálya atyja.


1
Balszerencsés hétvége Csehországban

Balszerencsés hétvége Csehországban

Jól indult a csehországi verseny a magyar kamionos csapat számára, aztán jött a hideg zuhany.


F1: Együtt maradna Bottas és a Williams

A Forma-1 egyik új csillagának számító Valtteri Bottas egyelőre nem szeretné elhagyni a Williamst - a csapat is ragaszkodik hozzá. ...


F1: Alonso hétfőtől szabad préda?

Bár a Ferrari-főnök azt állítja, mindkét pilótája marad a csapatnál, sajtóértesülések szerint Fernando Alonso mától szabadon ...


Hétfőtől csak sárga taxi jöhet Budapesten

Az új taxirendelet egy évvel ezelőtti bevezetése után minden taxisnak meg kellett újítania engedélyét, annak egyik feltétele ...