Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:370.0 Ft
Dízel:373.0 Ft

Teszt: Opel Corsa 1.2 Enjoy

Buknak rá a nők

Szerző: levél küldés
Dátum: 2006.10.20. 07:54
Amire az ifjúság harap

Most egy kicsit kihúzhatjuk magunkat: az Opel összeurópai mókakutatásában (Pan-European Fun Survey) mi magyarok is részt vettünk - egyetlen kelet-közép-európai országként. Összesen kétszáz debreceni, szegedi, pécsi, miskolci és budapesti fiatal nyilatkozott arról, hogy mi okoz nekik örömöt úgy általában. Rajtuk kívül még 1401 nyugat-európai kortárs felelt a Corsa bevezetése kapcsán feltett kérdésekre.

Szesz vagy szex

Ezek szerint leginkább a barátainknak örülünk, konkrétan annak, ha zenés-táncos helyeken múlatjuk velük az időt. Biztató jel, hogy a válaszolók a drogokra és a szeszre kevésbé buknak, mint a tengerparti szexre.

Az ifjúkori örömforrások közül veri az autózást a "partnerünkkel értelmesen eltöltött idő" (ez alatt bélyeggyűjtést vagy diótörést sejtsünk?), az ismerkedés, meg a vegyülés koncerteken és fesztiválokon.

Corsa D 1.2: itthon ez a lényeg

Vezetni viszont kicsit jobban szeretnek a 20-29 év közöttiek, mint mindenféle gúnyára szórni a pénzt. 82 százalék ikszelte be a csípem/nagyon csípem választ, amivel mi is így vagyunk. Kiválasztottunk hát két egyedet az itthon legfontosabb új Corsa tesztelésére. Jelen állás szerint ez a változat az ötajtós modell, ezerkettes benzines motorral. A kiegyensúlyozott tájékoztatás jegyében lehetőséget kapott Csilla, 25 éves csepeli szigetlakó és András, 29 éves kontinentális választópolgár.

Tényleg több

A Corsa D topikban is megy a vita arról, ugyan miben jobb egy Corsa a Swiftnél, amely ugyanannyiért erősebb, több benne az extra. Az az igazság, hogy a Corsa tényleg egy új kisautó-generációhoz tartozik, frissessége, mérete, viselkedése alapján tényleg többet tud, mint a szokványos kiskocsik.

Elég beleülni és fordulni vele kettőt. Nyomban bizalmat kelt, érezni, mennyire ott van az úton. Ritkán sikerül ennyire eltalálni egy futóművet. Az autó kezdettől fogva azt szuggerálja, hogy nem véletlenül jóval nagyobb és drágább az elődnél.

Itt más világba csöppenünk, ahol minden szép, jó minőségű és értünk van, ráadásul a Grande Punto rokonság alapján a Corsánál is kijött az öt csillag az Euro NCAP teszten.

Végre kapunk hosszirányban is állítható kormányt, kényelmes az ülés, gyorsan megtaláltuk helyünket az autóban. Ránk van szabva az egész, és a váltót kivéve minden jó benne, amivel autózás közben foglalatoskodunk.

Fűt, zenél, világít

Mikor Csillának jutott a vezetés, utasként is átéltem a nagyautós kiskocsi érzést. Ez egy felnőtt autó, kényelmes ülésekkel, elöl rengeteg hellyel, nem túl zajos motorral. A fűthető kormányt utoljára a Caddy Vaderben használtam intergalaktikus utazásokon, kisautóban ilyesmit még sosem láttunk. Elöl még ülésfűtés is kényeztette az embert, persze felárért, de a hátsóknak nem jutott ennyi plusz. Itt be kell érni közepes lábtérrel, amin nem is érezni, mennyivel nagyobb lett a Corsa.

80 lóerő: valaha sok volt

A 80 lóerős motor Csillának is kevés volt, és nem azért, mert megvadul a kormány mögött. Amíg nem kell sietni, és hamar felváltunk, csak annyit érezni, hogy erő sehol. Sebaj, majd padlógázra biztosan megugrik, mint Ruzsa Sándor lova.

De biza nem ugrik. A következő ötlet a fordulatszám, mindhiába. Az elődben még életteli motor minden lelkesedés nélkül forog, csak fent kap erőre némileg, de inkább zajos, mint élénk. Köszönöm, inkább ráérek, de csendben. A 8,9 literes tesztfogyasztás végképp túlzás ezért a produkcióért, inkább spórolnék egy dízelre.

És mit mond egy nő? A lényeg egy kattintásnyira van

1 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

Szólj hozzá Te is!

Egy halálos autóbaleset utóélete

7

Koncertre indultak a srácok, a sofőr sokáig ellenállt a kísértésnek, hogy együtt igyon a többiekkel.

Baj van a mentőautókkal?

15

Nagy volt az öröm a sárga mentőjárművek érkezésekor, de a Crafter mentők hajtásláncával váratlanul sok probléma adódhat.

Öt magyar gép bizonyítja, mennyire menő lehet egy Simson

2

És milyen jól teszik! A Simson még ma is egy olcsó, hangulatos belépő a kétkerekűek világába. Van, aki rengeteg melót, munkaórát ...

Megkésve bár, de törve nem

Évekkel az Androidos telefonokon futó, tört iGo megjelenése után végre megjött a hivatalos kiadás is. Méghozzá teljesen ingyen.

Világméretű rendőr-összeesküvés a gyorshajtók ellen

21

Itt a sok szép új traffipax, szolgálnak és védenek bennünket vele a rendőrök. De biztos, hogy pont traffipaxvásárlással hasznosul ...

F1: Hamilton győzött, Räikkönen a dobogón

Lewis Hamilton az utolsó pillanatban adódott fékhiba ellenére is győzött Bahreinban, de Kimi Räikkönen viszont jó stratégiával ...

F1: Hamiltoné a pole, Vettel mögötte

A Bahreini Nagydíj időmérőjén Lewis Hamilton érinthetetlen volt, de Sebastian Vettel elvitte a második helyet Nico Rosberg elől. ...

Megújult Orbán Viktor kedvence

Egy literrel kevesebbet fogyaszt elődjénél a megújult Volkswagen Transporter. A premieren hiába kerestük Orbán Viktort, pedig ...

Életben tartottak egy álmot az alfások

3

Összefogással segítettek márkatársukon, és bizonyították, hogy egy autós közösség több a hétvégi grillezésnél és a konvojban ...

Az Apple okosórájáról is vezérelhetők az elektromos BMW-k

A napokban debütáló Apple Watch okosórára telepíthető BMW i Remote alkalmazás az elektromos BMW-k több funkciójához is hozzáférést ...


1
Letaszíthatja trónjáról a Swiftet a Vitara

Letaszíthatja trónjáról a Swiftet a Vitara

A Suzuki várakozásai szerint a Swiftnél is nagyobb népszerűségre tehet szert az új Vitara. A márka európai jövője szempontjából ...


F1: Alonso szerint nem figyelnek a pilótákra

Fernando Alonso azt állítja, hogy továbbra is élvezi a versenyzést, azonban az autók és a Forma-1 légköre annyira nem tetszik ...


1
Megkopott Dacia-hirdetés, amit még ma is imádunk

Megkopott Dacia-hirdetés, amit még ma is imádunk

A legendás Merkur autószalon egyik korhű plakátjára bukkantunk, amin gyors, modern és elegáns kényelmet kínálnak.


A Volkswagen nekifuthat a Forma-1-nek?

A Volkswagen-csoport élén történt változás a német autóipari óriás Forma-1-hez való viszonyának is új irányt szabhat. Jöhet a ...


Olyan balhé lett a sávváltásból, amilyet csak az oroszok tudnak

Ajtócsapkodás, autórugdosás, gázspray és kakaskodás. Oroszország, így szeretünk.


Zűrök lehetnek a Volkswagennél

Stratégiai kihívás elé állította a felügyelőbizottság elnökének távozásával keletkezett hatalmi űr a Volkswagen-konszernt - vélik ...


Ford Escort RS Cosworth - Még ma is odaver!

Ne kezdj ki az éjfekete bombázóval! - üzeni sokkal drágább és modernebb autók vezetőinek az Escort RS Cosworth. Valóban nagy ...


F1: Saját gumikat minden csapatnak?

A Force India a csapatok egyéni gumiválasztási lehetőségével szeretné színesebbé tenni a versenyhétvégéket és kiélezni a versenyt. ...


Sportmodellel erősít a Dacia!

Az anyacég emblémájával és technológiájával lép színre a Dacia első sportos modellje. A Sandero RS-től 150 lóerős teljesítményre ...


F1: Alonso kinyírta a karrierjét?

Az 1997-es világbajnok Jacques Villeneuve szerint Fernando Alonso hatalmas hibát követett el, amikor a Ferraritól a McLarenhez ...


Fantasztikus magyar siker: Kiss Norbi az élen

Hétvégén elstartolt a FIA Kamion Európa-bajnokság idei szezonja. Kiss Norbert címvédőként újra az élre állt.