Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:387.0 Ft
Dízel:379.0 Ft

Teszt: Nissan Navara 2.5D

El az utamból!

Szerző: levél küldés
Dátum: 2006.03.27. 07:55
Kinézete alapján lehetne brutális amerikai pickup, menetteljesítménye alapján nagy benzinzabálóra tippelnénk. Ehelyett ez egy japó dízel vas, kedvező fogyasztással.
Legtöbbünket vonzanak a böszme nagy amerikai pickupok. Igazi macsóautók ezek, olyan szuperhősök járnak vele, mint Chuck Norris Texas Ranger. Külsőleg valami ilyesmi a Nissan Navara is, de annyival szerencsésebb, hogy elfér Európában is, és egy kitűnő dízelmotort szereltek bele. Ráadásul nem amcsi, hanem egy megbízható precíziós japán cucc.

Tetszett volna nekünk a hasonlóan erőteljes fellépésű Toyota Hilux is, de érthetetlen módon egyelőre csak egy 102 lóerős dízelmotort szerelnek bele. A Navara ezzel szemben egy 174 lóerős, 2,5 literes turbódízelt kapott, amivel nem csak vánszorgni, de a Hilux-hoz képest örülten lehet száguldani is.

Olyannyira jól szalad a Navara, hogy az óra szerinti 160-as tempó meg sem kottyan neki az autópályán, és még így is csak 10 liter körül fogyaszt, ami egy guruló tégla formájú szörnyetegtől egyáltalán nem rossz.

A teljesítmény és a forma kombinációja kihozza belőlünk az agresszív vezetőt, pláne, hogy az autópályán mindenki hanyatt-homlok menekül, amerre lát, mikor 180-nál megpillant bennünket a visszapillantóban. Sugárzik belőle az erő és a magabiztosság, félelmetes lehet egy személyautóban üldögélve.

A Navara 3 tonnát képes elcibálni maga mögött és 750 kilogramm a terhelhetősége, így nem csak egy betonkeverőt, hanem egy nagyobbacska hajót is nyugodtan utána köthetünk. Ha lehajtva hagyjuk a hátsó ólajtót, akkor akár egy quad is elfér a platón. Az ajtó bírja a strapát, és önmagában van vagy 100 kiló.

Nem igazán teherautónak, inkább szabadidőautónak hirdeti a Nissan a Navarát, aminek nagyjából meg is felel. Persze ez nem az a nyálverős, plázacica terepjáró, azoknál jóval nyersebb és öszintébb.

Ehhez képest meglepő, hogy nagy tempónál, végsebesség közelében is stabil a Navara, nem fütyül a tükör sem rajta. Jó az egyenesfutása, csak az éles kanyarokat kell elkerülnünk, azokat viszont messziről. A laprugó-merev tengely kombináció csak az apró útfelgyűrődéseken érződik - itt kellemetlen pattogásba kezd az autó, amúgy egész kényelmes.

A rugózásnál kellemetlenebb, hogy a Navarának irgalmatlan nagy a fordulóköre, napokon belül több ipszilont nyomtam le, mint az elmúlt néhány évben összesen. Ennek ellenére kifejezetten jól érezhető és átlátható a Navara, ami a magas üléspozíciónak és a szögletes formáknak köszönhető.

Alapvetően a hátsó kerekeket forgatja a 403 newtonméter, de a középkonzolról kapcsolható a négykerék-hajtás, a felező és a hátsó differenciálzár is. Mivel a hátsó tengelyre szinte alig jut a súly, semmiből nem áll kipörgetni kanyarban az abroncsokat, sőt, ha nem akarjuk, akkor is könnyen megesik velünk.

Cikk nyomtatása

1 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

Szólj hozzá Te is!





Hogyan készüljünk a nyárra?

2

Vannak, akik fogyókúrával, mások intenzív spórolással készülnek a nyárra. Nem elég azonban, ha saját magunkat ráncba szedjük: ...

Olcsón értékesítették az állami autókat

4

Jóval a használtautós piac átlagára alatt adott el az állam járműveket 2007 és 2014 között.

F1: Hamilton nyerte az agyament Brit Nagydíjat

Lewis Hamilton győzött a Williams elképesztő rajtjával kezdődő, esővel záruló Brit Nagydíjon, mögötte Rosberg és Vettel végzett. ...

Kötelező lesz a légkondi a buszokon

Persze csak a hőhullámra való tekintettel, egészen addig míg kitart a rendkívüli hőség.

F1: Hamiltoné a hazai pole

Lewis Hamilton idei 8. pole pozícióját szerezte meg a Brit Nagydíj időmérőjén, mögötte Nico Rosberg és Felipe Massa végzett. ...

Ha ránk támad az ablakmosó koldus

12

Isztambuli túránk során Kragujevacban állta körül autónkat úgy három erőszakos koldus, hogy nem tudtunk továbbmenni. Mit tehet ...

Nyaralás autóval - Erre figyeljünk!

3

Aki itthon szabályosan autózik, még nem biztos, hogy külföldön is megússza büntetés nélkül. Nyaralási tippek a környező országokba ...

Exkluzív: mit akar a Lada Magyarországon?

11

Európa más országait megelőzve, a magyar LADA-importőr tegnap szerződést írt alá a gyárral a márka visszatéréséről. Igazán jó ...

Agglomerációba költöztünk, milyen autót vegyünk?

5

Szakértőnk melóba járós, olcsó autót ajánl egy fiatal párnak, valamint kiderül, hogy a kabriósok sem mentesülnek a parkolási ...

Eladó a ritka Lamborghini, amivel egy métert sem mentek

Csak egy vérbeli üzletember lehet olyan elvetemült, hogy megvesz egy 999 kilós szupersportautót, és egyszer sem áll ki vele a ...


4
Használt autó: vegyünk Volvót, ha ennyire olcsó?

Használt autó: vegyünk Volvót, ha ennyire olcsó?

Mostanra elég olcsó lett használtan az S40 és a V40 első generációja. Mekkora rizikó beleszeretni az elegáns Volvóba?


"Átlátszó" autót könnyű előzni

A Samsung látványos demója után itt egy újabb fejlesztés, amely a megelőzni kívánt jármű "átlátszóvá" tételével segítheti az ...


1
47,5 fok!!! - Itthon mérték, mutatjuk, hol

47,5 fok!!! - Itthon mérték, mutatjuk, hol

Pokoli a hőség, de nyáron azért ez nem annyira meglepő, mi pedig megkértük olvasóinkat, hogy küldjék el, mit mutat éppen autójuk ...


F1: Alonso magyarázkodik

Fernando Alonso magyarázkodásra kényszerült a Brit Nagydíj időmérője után tett nyilatkozata miatt. Félreértették a spanyolt.


F1: Az olaszok nekiestek Räikkönennek

Az olasz sajtó nem kímélte a Brit Nagydíj után Kimi Räikkönent, a többség szerint ideje lecserélni a finn versenyzőt.


Megújult a Seat Alhambra

A VW Sharan nyomán annak ikertestvére, a Seat Alhambra is levedlette régi gúnyáját.


F1: A Red Bull nem engedi el Verstappent

A nemrég a Ferrarival is hírbe hozott Max Verstappen biztosan nem megy sehova, állítja a Red Bull motorsportfőnöke, Helmut Marko. ...


1
Új kamerákkal lesik a díjfizetést az utakon

Új kamerákkal lesik a díjfizetést az utakon

Kilenc fix telepítésű és hat mobil berendezéssel bővíti az útdíj-ellenőrzési rendszert a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt.


F1: Button biztosan kap még egy évet

A McLaren vezére azt mondja, Jenson Buttonnak nem kell visszavonulnia az idei, siralmas év után, biztosan marad jövőre is. Ron ...


A múlt és a jelen különleges találkozása

Ezt a Ford F100-ast szokatlan módon támasztották fel, ennek ellenére gyönyörű lett. Még a rozsdafoltok sem zavaróak, hiszen olyan, ...


Elkaszálta az utcai drifter a nézőket

Az egy dolog, hogy a verseny nem teljesen legális keretek között zajlik, de legalább a nézőknek lenne több esze.