Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:350.0 Ft
Dízel:371.0 Ft

Teszt: Nissan Navara 2.5D

El az utamból!

Szerző: levél küldés
Dátum: 2006.03.27. 07:55
Legtöbbünket vonzanak a böszme nagy amerikai pickupok. Igazi macsóautók ezek, olyan szuperhősök járnak vele, mint Chuck Norris Texas Ranger. Külsőleg valami ilyesmi a Nissan Navara is, de annyival szerencsésebb, hogy elfér Európában is, és egy kitűnő dízelmotort szereltek bele. Ráadásul nem amcsi, hanem egy megbízható precíziós japán cucc.

Tetszett volna nekünk a hasonlóan erőteljes fellépésű Toyota Hilux is, de érthetetlen módon egyelőre csak egy 102 lóerős dízelmotort szerelnek bele. A Navara ezzel szemben egy 174 lóerős, 2,5 literes turbódízelt kapott, amivel nem csak vánszorgni, de a Hilux-hoz képest örülten lehet száguldani is.

Olyannyira jól szalad a Navara, hogy az óra szerinti 160-as tempó meg sem kottyan neki az autópályán, és még így is csak 10 liter körül fogyaszt, ami egy guruló tégla formájú szörnyetegtől egyáltalán nem rossz.

A teljesítmény és a forma kombinációja kihozza belőlünk az agresszív vezetőt, pláne, hogy az autópályán mindenki hanyatt-homlok menekül, amerre lát, mikor 180-nál megpillant bennünket a visszapillantóban. Sugárzik belőle az erő és a magabiztosság, félelmetes lehet egy személyautóban üldögélve.

A Navara 3 tonnát képes elcibálni maga mögött és 750 kilogramm a terhelhetősége, így nem csak egy betonkeverőt, hanem egy nagyobbacska hajót is nyugodtan utána köthetünk. Ha lehajtva hagyjuk a hátsó ólajtót, akkor akár egy quad is elfér a platón. Az ajtó bírja a strapát, és önmagában van vagy 100 kiló.

Nem igazán teherautónak, inkább szabadidőautónak hirdeti a Nissan a Navarát, aminek nagyjából meg is felel. Persze ez nem az a nyálverős, plázacica terepjáró, azoknál jóval nyersebb és öszintébb.

Ehhez képest meglepő, hogy nagy tempónál, végsebesség közelében is stabil a Navara, nem fütyül a tükör sem rajta. Jó az egyenesfutása, csak az éles kanyarokat kell elkerülnünk, azokat viszont messziről. A laprugó-merev tengely kombináció csak az apró útfelgyűrődéseken érződik - itt kellemetlen pattogásba kezd az autó, amúgy egész kényelmes.

A rugózásnál kellemetlenebb, hogy a Navarának irgalmatlan nagy a fordulóköre, napokon belül több ipszilont nyomtam le, mint az elmúlt néhány évben összesen. Ennek ellenére kifejezetten jól érezhető és átlátható a Navara, ami a magas üléspozíciónak és a szögletes formáknak köszönhető.

Alapvetően a hátsó kerekeket forgatja a 403 newtonméter, de a középkonzolról kapcsolható a négykerék-hajtás, a felező és a hátsó differenciálzár is. Mivel a hátsó tengelyre szinte alig jut a súly, semmiből nem áll kipörgetni kanyarban az abroncsokat, sőt, ha nem akarjuk, akkor is könnyen megesik velünk.

Cikk nyomtatása

1 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

Szólj hozzá Te is!

Feltűnt, hogy kicserélődött vagy 5000 lámpa?

1

A Magyar Közút az elmúlt fél évben 1,3 milliárd forint értékben cserélte újra az ország közlekedési lámpáinak nagy részét. Észrevette? ...

Milyen autókra vadásznak valójában a tolvajok?

6

A rendőrség hivatalos listájától jelentősen eltérő top 10-et kaptunk, amikor elővettük a számológépet.

Amerikában tök más az autós élet

5

Floridában semmi sem úgy van, mint nálunk. Szabad jobbról előzni a sztrádán, nincs műszaki vizsga, olcsó a benzin és drága a ...

88 évesen kezdett vezetni a szomszéd bácsi

2

Olvasónk aggódik, hogy a 88 éves korában autóvezetésbe kezdő szomszédja, vajon alkalmas-e a közlekedésre. Jogi szempontból válaszol ...

Mit találtunk a rendőrség járműszerződéseiben?

7

Vettek Mercedeseket nettó 5,3 millióért és 15,3 millióért, Audikat 3,8 millióért és 10-ért. Havonta 46,9 milliót költenek az ...

Titkos Audi-labor működik a föld alatt

Autókról írni sokkal jobb, mint uránt bányászni: nemrég bejutottunk az Audi föld alatti fényszórófejlesztési központjába. Fantasztikus, ...

Rönkfával teli kamion hajtott át a bringáson

4

Elítélték a sofőrt, de nem fogadta el, fellebbezett. Neki lett igaza.

Az autósok semmit nem tudnak a kötelezőről

8

Kötelező biztosítási szerződés díjfizetési és felmondási határidők, gépjármű tulajdonosváltásakor esedékes teendők, káresemény ...

Az év legjobb autói

7

Összeszedtük az év legjobb autóit. Igaz, nem saját tudományunkra támaszkodtunk, hanem a 2015-ös Év Autója-választás jelöltjeit ...

Részegen? Motorral? Inkább ne!

Óriási szerencse, hogy az egyik leesett, a másikat pedig megállította a fal, mielőtt kiértek volna az útra.


Kiszivárogtak a Suzuki új autói

Két új Suzuki modellről szivárogtak ki fotók. Jön a Jimny utódja és egy Swiftnél is nagyobb ferdehátú


F1: A Williams az élen, a Lotus a falban zárt

Barcelonában vasárnap késő délután befejeződött a 2015-ös téli Forma-1-es tesztelés. Az utolsó napon a Williams volt a leggyorsabb, ...


Egy raliversenyző drámai küzdelme a hóval

Többször eltévedt a méteres hóban, de nem adta fel, lemezig taposta a gázpedált, és kereste a helyes utat


2
Nem kell még félni a szuper-traffipaxokoktól

Nem kell még félni a szuper-traffipaxokoktól

Meghosszabbítja a szuper-traffipaxok tesztidőszakát a rendőrség. Az éles üzem előtt szólnak majd, addig nem büntetnek.


Baleset az M5-ös autópályán

Szalagkorlátnak ütközött az M5-ös autópályán egy a személyautó. Egy ember megsérült. Sávlezárás mellett dolgozik a rendőrség.


Ma 100 éves a budapesti buszközlekedés

100 éve, 1915. március 1-jén indult az első budapesti autóbuszjárat a mai Dózsa György út és a mai Bajcsy-Zsilinszky út) között ...


F1: A nézők közé ült a Ferrari-főnök

Maurizio Arrivabene szombaton a lelátóról, a nézők közül figyelte a tesztelést, így szeretné provokálni a Forma-1 uraként ismert ...


Képeken a nagykanizsai súlyos baleset

Rosszul lett és autójával oszlopnak csapódott a nagykanizsai férfi.


A nap képe: indokolatlan koala a volánnal

Végül sikerült megtalálni a hét legcukibb sztoriját, pedig igazából nem is kerestük.


1
Két éve porosodik a 600 milliós különlegesség

Két éve porosodik a 600 milliós különlegesség

Hamarosan elárverezik azt az egyedi sportkocsit, amelyet tulajdonosa vámcsalással akart Kínába vinni. A Koenigsegg Agera R több ...


Európai milliárdosok, eljött a ti időtök!

Eredetileg csak a közel-keleti piacokon forgalmazta exkluzív luxuslimuzinját az Aston Martin, mostantól azonban akár az Európából ...