Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:394.0 Ft
Dízel:405.0 Ft

Teszt: Nissan Navara 2.5D

El az utamból!

Szerző: levél küldés
Dátum: 2006.03.27. 07:55
Legtöbbünket vonzanak a böszme nagy amerikai pickupok. Igazi macsóautók ezek, olyan szuperhősök járnak vele, mint Chuck Norris Texas Ranger. Külsőleg valami ilyesmi a Nissan Navara is, de annyival szerencsésebb, hogy elfér Európában is, és egy kitűnő dízelmotort szereltek bele. Ráadásul nem amcsi, hanem egy megbízható precíziós japán cucc.

Tetszett volna nekünk a hasonlóan erőteljes fellépésű Toyota Hilux is, de érthetetlen módon egyelőre csak egy 102 lóerős dízelmotort szerelnek bele. A Navara ezzel szemben egy 174 lóerős, 2,5 literes turbódízelt kapott, amivel nem csak vánszorgni, de a Hilux-hoz képest örülten lehet száguldani is.

Olyannyira jól szalad a Navara, hogy az óra szerinti 160-as tempó meg sem kottyan neki az autópályán, és még így is csak 10 liter körül fogyaszt, ami egy guruló tégla formájú szörnyetegtől egyáltalán nem rossz.

A teljesítmény és a forma kombinációja kihozza belőlünk az agresszív vezetőt, pláne, hogy az autópályán mindenki hanyatt-homlok menekül, amerre lát, mikor 180-nál megpillant bennünket a visszapillantóban. Sugárzik belőle az erő és a magabiztosság, félelmetes lehet egy személyautóban üldögélve.

A Navara 3 tonnát képes elcibálni maga mögött és 750 kilogramm a terhelhetősége, így nem csak egy betonkeverőt, hanem egy nagyobbacska hajót is nyugodtan utána köthetünk. Ha lehajtva hagyjuk a hátsó ólajtót, akkor akár egy quad is elfér a platón. Az ajtó bírja a strapát, és önmagában van vagy 100 kiló.

Nem igazán teherautónak, inkább szabadidőautónak hirdeti a Nissan a Navarát, aminek nagyjából meg is felel. Persze ez nem az a nyálverős, plázacica terepjáró, azoknál jóval nyersebb és öszintébb.

Ehhez képest meglepő, hogy nagy tempónál, végsebesség közelében is stabil a Navara, nem fütyül a tükör sem rajta. Jó az egyenesfutása, csak az éles kanyarokat kell elkerülnünk, azokat viszont messziről. A laprugó-merev tengely kombináció csak az apró útfelgyűrődéseken érződik - itt kellemetlen pattogásba kezd az autó, amúgy egész kényelmes.

A rugózásnál kellemetlenebb, hogy a Navarának irgalmatlan nagy a fordulóköre, napokon belül több ipszilont nyomtam le, mint az elmúlt néhány évben összesen. Ennek ellenére kifejezetten jól érezhető és átlátható a Navara, ami a magas üléspozíciónak és a szögletes formáknak köszönhető.

Alapvetően a hátsó kerekeket forgatja a 403 newtonméter, de a középkonzolról kapcsolható a négykerék-hajtás, a felező és a hátsó differenciálzár is. Mivel a hátsó tengelyre szinte alig jut a súly, semmiből nem áll kipörgetni kanyarban az abroncsokat, sőt, ha nem akarjuk, akkor is könnyen megesik velünk.

Cikk nyomtatása

1 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

Szólj hozzá Te is!

Négymillió forint, plusz az apró volt a tét

1

Betonfalba csapódott egy autó. A mögötte érkező csinált valamilyen manővert, így ebbe is belementek hátulról. A bíróság arra ...

Olvasói autók - Hedonista kabriótól az okosított dízelig

3

Az olvasói verdák köre minden alkalommal karakteres autókkal bővül, ma egy Ford Sierra, egy Volkswagen Golf, valamint egy BMW ...

Távirányítós busszal a világ minden tájára

1

A Setra ismét új szintre emelte a távolsági buszozás élményét. Aki egyszer kipróbálja az S 516 HDH-t, az többet nem akar más ...

Besárgult a fényszóró? Megrepedt a lökhárító?

4

Három lusta műanyagos cég után a negyedik vállalta el öreg Mazdám platódobozának javítását. Ha már ott voltam, alaposan belemerültem ...

Luxusautóval Azerbajdzsánba

4

Idén is részt vettünk a Porsche Performance Drive versenyén, és akárcsak tavaly, idén is sikerült elhozni az első helyet a magyar ...

Segítünk autót találni egy 50 éves hölgynek

4

Az ötven éves hölgyek napja jött el ma. Nekik segítünk autót vásárolni, illetve adunk vezetéstechnikai tanácsot.

Túléltük Albániát

1

Európa talán legutolsó olyan országában jártunk, ahol közúton is indokolt a terepjáró használata

Így vernek át egy gyanútlan autóst!

9

Ön lehet a következő áldozat, ha nem figyel. A most következő történet nem mese, és még javában íródik.

Volvo XC90 - Kultúrdzsip, újratöltve

Lámpája az ősi germán viharistent, utastere a skandináv otthonokat, biztonsági felszereltsége a jövőt idézi. Sokat kellett rá ...

F1: Grosjean nem menekül a Lotustól

Romain Gorsjean arra utal, hogy katasztrofális 2014-es idény ellenére, is marad a Lotusnál, főképp, hogy jövőre már a Mercedes ...


Az Audi Alonsóval száll be a Forma-1-be?

Brit sajtóértesülés szerint az Audi a Forma-1-es indulást tervezi, méghozzá Fernando Alonsóval.


Michelisz a leggyorsabb Hondás Japánban

Michelisz Norbert volt a leggyorsabb Hondás a WTCC Japán futamának időmérőjén. Ám a Citroën győzelme ellen ő sem sokat tehet.


F1: Két csapat nem indul a következő futamon

Nem vesz részt a Forma-1 következő két futamán a Caterham és a Marussia csapat. Bernie Ecclestone hozta a rossz hírt.


A mexikói drogháború brutális járművei

Már 8 éve dúl a drogháború Mexikóban, a kartellek és a rendőrség vérre menő harcot vív egymással. Közel 100 ezer áldozatot követeltek ...


1
Dagad a légzsák-botrány

Dagad a légzsák-botrány

Újabb autók esetében vált szükségessé a légzsák cseréje, miután kiderült, hogy szintén érintettek az egyre dagadó visszahívási ...


Az oroszok már Törökországban vannak

Már semmi sem a régi, az oroszok Törökországban gyártják az európai piacra szánt modelljüket.


Porsche motor kerül Putyin limuzinjába

A Porsche fejlesztheti az új orosz elnöki limuzin motorját. 800 lóerő mozgathatja a páncélozott luxusautót.


2
Elaludt a nő, hármas baleset lett a vége!

Elaludt a nő, hármas baleset lett a vége!

Az éjszakai műszakból tartott hazafelé, nem bírta tovább, elaludt a volán mögött.


1
Repülő motorkerékpárt fejleszt a magyar feltaláló

Repülő motorkerékpárt fejleszt a magyar feltaláló

Egy Molnár Dezső nevű kaliforniai feltaláló olyan motorkerékpáron dolgozik, amely képes elemelkedni az aszfaltról.


Elektromos autót fejleszt a Porsche

A hírek szerint tisztán elektromos üzemű autót szeretne piacra dobni a Porsche. A fejlesztés alanya a Panamera tervezett kistestvére ...


F1: Abu-Dzabiig kimaradhat a Caterham

A Caterham-csapat a felszámolók kezébe került, igyekeznek rendbe tenni az alakulatot, hogy Austin és Sao Paulo kihagyásával a ...