Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:410.0 Ft
Dízel:420.0 Ft

Teszt: Nissan Navara 2.5D

El az utamból!

Szerző: levél küldés
Dátum: 2006.03.27. 07:55
Legtöbbünket vonzanak a böszme nagy amerikai pickupok. Igazi macsóautók ezek, olyan szuperhősök járnak vele, mint Chuck Norris Texas Ranger. Külsőleg valami ilyesmi a Nissan Navara is, de annyival szerencsésebb, hogy elfér Európában is, és egy kitűnő dízelmotort szereltek bele. Ráadásul nem amcsi, hanem egy megbízható precíziós japán cucc.

Tetszett volna nekünk a hasonlóan erőteljes fellépésű Toyota Hilux is, de érthetetlen módon egyelőre csak egy 102 lóerős dízelmotort szerelnek bele. A Navara ezzel szemben egy 174 lóerős, 2,5 literes turbódízelt kapott, amivel nem csak vánszorgni, de a Hilux-hoz képest örülten lehet száguldani is.

Olyannyira jól szalad a Navara, hogy az óra szerinti 160-as tempó meg sem kottyan neki az autópályán, és még így is csak 10 liter körül fogyaszt, ami egy guruló tégla formájú szörnyetegtől egyáltalán nem rossz.

A teljesítmény és a forma kombinációja kihozza belőlünk az agresszív vezetőt, pláne, hogy az autópályán mindenki hanyatt-homlok menekül, amerre lát, mikor 180-nál megpillant bennünket a visszapillantóban. Sugárzik belőle az erő és a magabiztosság, félelmetes lehet egy személyautóban üldögélve.

A Navara 3 tonnát képes elcibálni maga mögött és 750 kilogramm a terhelhetősége, így nem csak egy betonkeverőt, hanem egy nagyobbacska hajót is nyugodtan utána köthetünk. Ha lehajtva hagyjuk a hátsó ólajtót, akkor akár egy quad is elfér a platón. Az ajtó bírja a strapát, és önmagában van vagy 100 kiló.

Nem igazán teherautónak, inkább szabadidőautónak hirdeti a Nissan a Navarát, aminek nagyjából meg is felel. Persze ez nem az a nyálverős, plázacica terepjáró, azoknál jóval nyersebb és öszintébb.

Ehhez képest meglepő, hogy nagy tempónál, végsebesség közelében is stabil a Navara, nem fütyül a tükör sem rajta. Jó az egyenesfutása, csak az éles kanyarokat kell elkerülnünk, azokat viszont messziről. A laprugó-merev tengely kombináció csak az apró útfelgyűrődéseken érződik - itt kellemetlen pattogásba kezd az autó, amúgy egész kényelmes.

A rugózásnál kellemetlenebb, hogy a Navarának irgalmatlan nagy a fordulóköre, napokon belül több ipszilont nyomtam le, mint az elmúlt néhány évben összesen. Ennek ellenére kifejezetten jól érezhető és átlátható a Navara, ami a magas üléspozíciónak és a szögletes formáknak köszönhető.

Alapvetően a hátsó kerekeket forgatja a 403 newtonméter, de a középkonzolról kapcsolható a négykerék-hajtás, a felező és a hátsó differenciálzár is. Mivel a hátsó tengelyre szinte alig jut a súly, semmiből nem áll kipörgetni kanyarban az abroncsokat, sőt, ha nem akarjuk, akkor is könnyen megesik velünk.
Vezess.hu Top cikkek

Cikk nyomtatása

Hozzászólok

Kapcsolódó lap.hu oldalak

Szólj hozzá Te is!

F1: Hamilton a vízen járt Kínában

Lewis Hamilton érinthetetlen volt a Kínai Nagydíj esős időmérőjén, a küzdelem nem a pole-ért, csak a további helyekért folyt, ...

Van autód? Kell az neked?

8

Fiatal, tiszta kocsi áll rendelkezésedre, amikor csak kell. Amikor meg nincs, nem neked ketyeg az értékvesztés, biztosítás, lopásveszély. ...

Van, aki öreg Volvóra vágyik

9

Olvasónk egy igazi kocka-Volvót szeretne garázsában tudni, még hátsókerék-hajtásút, a nyolcvanas évekből. Vajon belevágjon? Szakértőnk ...

Szélkerékért küzd az elektromos autós magyar Don Quijote

37

Girhes ló helyett 30 milliós limitált Teslával és kopottas Revával jár. Saját szélkerékkel maga termelné az áramot elektromos ...

Amerikás Ikarusok

Hazánk közel három évtizeden át ontotta Amerikának az autóbuszokat. A sikerben nagy szerepe volt az Ikarusból kinőtt NABI-nak.

Vége a legolcsóbb magyar autónak

12

2014 a Splash utolsó éve, helyét egy indiai kisautó töltheti be a jövőben. De idén az esztergomi gyár rákészül egy nagyon izgalmas ...

Busz vs. teherautó. Mi történt utána?

7

Másként emlékezett a balesetre a buszsofőr, a teherautó vezetője, de még az utasok is.

Vignale: luxus Ford, Audi áron

15

Vignale néven fényűző modellekkel bővül a Ford kínálata. Ott voltunk a luxus S-Max leleplezésén, amit a cég a milánói bútorkiállításra ...

Első autót a lányomnak?

2

Olvasónk lánya számára keres ideális első autó, amivel beléphet a gépjármű-közlekedés világába. Mit válasszon? Szakértőnk segít!

Suzukit mentett, kettészakadt a szekér

A cím tökéletesen összegzi a következő fél percet, mégis meg kell nézni, mert ilyet még Oroszországban is ritkán látni!


Suzukit mentett, kettészakadt a szekér

A cím tökéletesen összegzi a következő fél percet, mégis meg kell nézni, mert ilyet még Oroszországban is ritkán látni!


F1: Alonso távozik az új főnök miatt?

A Ferrari a héten új csapatfőnököt kapott, egyesek úgy vélik, hogy Marco Mattiacci kinevezése adhat végső lökést Fernando Alonsónak ...


F1: A Mercedes ki akarta csinálni a Red Bullt

A Mercedes nem kispályázott: a Red Bull fellebbezési tárgyalásán a címvédők teljes szezonját lenullázó büntetést szerettek volna ...


F1: Maldonado megúszta a büntetést?

A Lotus Romain Grosjeannal idén először bejutott a Q3-ba, Pastor Maldonado nem is indult, mégis duplán jól járt.


Biodízeles teherautók a Renault-tól

Bár idehaza még rendes biodízelt sem lehet kapni, külföldön egyre nagyobb igény mutatkozik az alternatív üzemanyaggal hajtott ...


F1: Feltámadt és még többet akar a WIlliams

A szezon első két versenyén világosan látszott, hogy az egyébként jó Williams teljesen elveszett az esőben. Kínában fordult a ...


F1: A fékek babráltak ki Rosberggel

Nico Rosberg esett-kelt a Kínai Nagydíj időmérőjének fináléjában, így csak a negyedik helyről indulhat a futamon.


Kompakt szedán a Peugeot-tól

Lépcsőshátú 308? Igen, és nem: a 408 kizárólag a fejlődő piacokon kapható, ott viszont már második generációját mutatja be a ...


F1: Räikkönen a sebességváltó miatt szenvedett

Kimi Räikkönennek újabb rossz hétvégéje van, a finn alatt megint nincs rendben az autó. Fernando Alonso ellenben lelkes, a Red ...


Vettel: Ricciardo jobb nálam

Sebastian Vettel csalódottan vette tudomásul, hogy Daniel Ricciardo a Kínai Nagydíj időmérőjén fél másodperccel porolta el. Levonta ...


F1: Hamilton reméli, holnap is jó napja lesz

Lewis Hamilton nagy örömmel, Sebastian Vettel kissé csalódottan ült be az interjúszobába a Kínai Nagydíj időmérője után.