Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:376.0 Ft
Dízel:381.0 Ft

Teszt: Nissan Navara 2.5D

El az utamból!

Szerző: levél küldés
Dátum: 2006.03.27. 07:55
Kinézete alapján lehetne brutális amerikai pickup, menetteljesítménye alapján nagy benzinzabálóra tippelnénk. Ehelyett ez egy japó dízel vas, kedvező fogyasztással.
Legtöbbünket vonzanak a böszme nagy amerikai pickupok. Igazi macsóautók ezek, olyan szuperhősök járnak vele, mint Chuck Norris Texas Ranger. Külsőleg valami ilyesmi a Nissan Navara is, de annyival szerencsésebb, hogy elfér Európában is, és egy kitűnő dízelmotort szereltek bele. Ráadásul nem amcsi, hanem egy megbízható precíziós japán cucc.

Tetszett volna nekünk a hasonlóan erőteljes fellépésű Toyota Hilux is, de érthetetlen módon egyelőre csak egy 102 lóerős dízelmotort szerelnek bele. A Navara ezzel szemben egy 174 lóerős, 2,5 literes turbódízelt kapott, amivel nem csak vánszorgni, de a Hilux-hoz képest örülten lehet száguldani is.

Olyannyira jól szalad a Navara, hogy az óra szerinti 160-as tempó meg sem kottyan neki az autópályán, és még így is csak 10 liter körül fogyaszt, ami egy guruló tégla formájú szörnyetegtől egyáltalán nem rossz.

A teljesítmény és a forma kombinációja kihozza belőlünk az agresszív vezetőt, pláne, hogy az autópályán mindenki hanyatt-homlok menekül, amerre lát, mikor 180-nál megpillant bennünket a visszapillantóban. Sugárzik belőle az erő és a magabiztosság, félelmetes lehet egy személyautóban üldögélve.

A Navara 3 tonnát képes elcibálni maga mögött és 750 kilogramm a terhelhetősége, így nem csak egy betonkeverőt, hanem egy nagyobbacska hajót is nyugodtan utána köthetünk. Ha lehajtva hagyjuk a hátsó ólajtót, akkor akár egy quad is elfér a platón. Az ajtó bírja a strapát, és önmagában van vagy 100 kiló.

Nem igazán teherautónak, inkább szabadidőautónak hirdeti a Nissan a Navarát, aminek nagyjából meg is felel. Persze ez nem az a nyálverős, plázacica terepjáró, azoknál jóval nyersebb és öszintébb.

Ehhez képest meglepő, hogy nagy tempónál, végsebesség közelében is stabil a Navara, nem fütyül a tükör sem rajta. Jó az egyenesfutása, csak az éles kanyarokat kell elkerülnünk, azokat viszont messziről. A laprugó-merev tengely kombináció csak az apró útfelgyűrődéseken érződik - itt kellemetlen pattogásba kezd az autó, amúgy egész kényelmes.

A rugózásnál kellemetlenebb, hogy a Navarának irgalmatlan nagy a fordulóköre, napokon belül több ipszilont nyomtam le, mint az elmúlt néhány évben összesen. Ennek ellenére kifejezetten jól érezhető és átlátható a Navara, ami a magas üléspozíciónak és a szögletes formáknak köszönhető.

Alapvetően a hátsó kerekeket forgatja a 403 newtonméter, de a középkonzolról kapcsolható a négykerék-hajtás, a felező és a hátsó differenciálzár is. Mivel a hátsó tengelyre szinte alig jut a súly, semmiből nem áll kipörgetni kanyarban az abroncsokat, sőt, ha nem akarjuk, akkor is könnyen megesik velünk.

1 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

Szólj hozzá Te is!

F1: Hamiltonék elszúrták, Rosberg újra győzött

Max Verstappen balesete utáni rossz döntéssel a Mercedes eldobta a címvédő győzelmét, Nico Rosberg sorozatban harmadszor győzött ...

Vannak akik szívből választanak használt autót

Olyan olvasóink leveleit gyűjtöttük össze, akik racionális érvek helyett a szívükre hallgatva akarnak használt autót vásárolni. ...

Attila lefejelt egy törököt

A mai nap fénypontja egyértelműen Babaeski városa volt, köhögtetően poros főútjával és csodás iskender kebabjával. A mélypontja ...

F1: Rosberg nem bírta, Hamiltoné a pole

A Monacói Nagydíj időmérőjén zsinórban harmadik évben lett a Mercedesé az első sor, de Nico Rosberg helyett ezúttal karrierje ...

Törökország egy végtelen Monty Python jelenet

Törökország mókás hely, a maga átláthatatlan útvesztőivel és a megoldásukhoz szükséges logikájával.

Ezt láttuk az Isztambuli Autókiállításon

A török metropoliszban tartott nemzetközi autókiállítás inkább tűnt szolid helyi látványosságnak, de a szervezők szándéka szerint ...

Dugóból érkeztünk az isztambuli autószalonra!

Gyűlik a kilométer rendesen, ma háromszor vágtunk át a 14 milliós Isztambulon. Igaz, csak egyszer tettük ezt kocsival.

Mennyire ismered a hazai autópark összetételét?

6

Ha a tíz kérdésből hétnél eltalálod a győztest, őszintén gratulálunk!

Itt áll előttünk Aegea - dögös szedán a Fiattól

2

Az Isztambuli Autószalon legnagyobb durranása a Fiat új világautójának leleplezése volt. Beülni nem lehetett az Aegeába, de legalább ...

F1: A Lotus lenyúlta Hamilton haverját

A Lotus F1 stratégiai megállapodást között Pharrell Williamsszel, aki korábban rendszeresen mutatkozott Lewis Hamilton társaságában. ...


Így készül egy profi 3D-s ceruzarajz

Nincs nap, hogy ne botlanánk bele zseniális térhatású rajzokba, de ez most mindent visz.


2
Prémium terepjáró épülhet Magyarországon?

Prémium terepjáró épülhet Magyarországon?

A Financial Times szerint a következő generációs Land Rover Defender valahol Kelet-Európában, potenciálisan Magyarországon készülhet. ...


F1: Ecclestone szemtől szembe alázta Rosberget

A Forma-1 ura Nico Rosberg szemébe mondta, hogy az üzlet szempontjából ő semmit sem ér, Lewis Hamilton a sportág "hasznos" sztárja. ...


A BMW mágnesként vonzza a csinos hölgyeket?

A kérdésre nem kapunk egyértelmű választ a képeket mustrálva, de talán nem is ez a cél.


2
Megmentőből így lesz a nap vesztese

Megmentőből így lesz a nap vesztese

A felkészült terepjárós nyújtott segítséget a szorult helyzetbe került autósnak. Majd ő felhúzza a meredek emelkedőn, de végül ...


Hülyét csinált a rendőrökből egy furcsa férfi

Egyet üldöztek, de végül két embert tartóztattak le a kaliforniai rendőrök, amikor véget ért az év legfurcsább autós üldözése.


Elektromos, önjáró szupersportkocsi az Auditól

Két külön fejlesztési irány találkozása: az Audi autonóm technológiákkal szerelte fel a villanymotoros R8 e-tront.


Kamion ütközött busszal, tíz halott

Egy csomagküldeményeket szállító kamion frontálisan ütközött egy busszal. Nem derült ki, mi okozta a balesetet.


Juan Pablo Montoya újra a csúcson

A Forma-1-ben is megfordult kolumbiai pilóta vasárnap 15 év szünet után másodszor is megnyerte az Indianapolisi 500-as futamot.


2
Szép magyar diáksiker Hollandiában

Szép magyar diáksiker Hollandiában

Harmadik lett a győri Széchenyi István Egyetem csapata a rotterdami Shell Eco Marathonon.


Vettel: De hol voltak a lányok?!

A Monacói Nagydíjon a 2. helyen beérő Sebastian Vettel nagyon nem értette, miért cserélték le a csinos lányokat grid boyokra.