Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:418.0 Ft
Dízel:423.0 Ft

Teszt: Nissan Navara 2.5D

El az utamból!

Szerző: levél küldés
Dátum: 2006.03.27. 07:55
Legtöbbünket vonzanak a böszme nagy amerikai pickupok. Igazi macsóautók ezek, olyan szuperhősök járnak vele, mint Chuck Norris Texas Ranger. Külsőleg valami ilyesmi a Nissan Navara is, de annyival szerencsésebb, hogy elfér Európában is, és egy kitűnő dízelmotort szereltek bele. Ráadásul nem amcsi, hanem egy megbízható precíziós japán cucc.

Tetszett volna nekünk a hasonlóan erőteljes fellépésű Toyota Hilux is, de érthetetlen módon egyelőre csak egy 102 lóerős dízelmotort szerelnek bele. A Navara ezzel szemben egy 174 lóerős, 2,5 literes turbódízelt kapott, amivel nem csak vánszorgni, de a Hilux-hoz képest örülten lehet száguldani is.

Olyannyira jól szalad a Navara, hogy az óra szerinti 160-as tempó meg sem kottyan neki az autópályán, és még így is csak 10 liter körül fogyaszt, ami egy guruló tégla formájú szörnyetegtől egyáltalán nem rossz.

A teljesítmény és a forma kombinációja kihozza belőlünk az agresszív vezetőt, pláne, hogy az autópályán mindenki hanyatt-homlok menekül, amerre lát, mikor 180-nál megpillant bennünket a visszapillantóban. Sugárzik belőle az erő és a magabiztosság, félelmetes lehet egy személyautóban üldögélve.

A Navara 3 tonnát képes elcibálni maga mögött és 750 kilogramm a terhelhetősége, így nem csak egy betonkeverőt, hanem egy nagyobbacska hajót is nyugodtan utána köthetünk. Ha lehajtva hagyjuk a hátsó ólajtót, akkor akár egy quad is elfér a platón. Az ajtó bírja a strapát, és önmagában van vagy 100 kiló.

Nem igazán teherautónak, inkább szabadidőautónak hirdeti a Nissan a Navarát, aminek nagyjából meg is felel. Persze ez nem az a nyálverős, plázacica terepjáró, azoknál jóval nyersebb és öszintébb.

Ehhez képest meglepő, hogy nagy tempónál, végsebesség közelében is stabil a Navara, nem fütyül a tükör sem rajta. Jó az egyenesfutása, csak az éles kanyarokat kell elkerülnünk, azokat viszont messziről. A laprugó-merev tengely kombináció csak az apró útfelgyűrődéseken érződik - itt kellemetlen pattogásba kezd az autó, amúgy egész kényelmes.

A rugózásnál kellemetlenebb, hogy a Navarának irgalmatlan nagy a fordulóköre, napokon belül több ipszilont nyomtam le, mint az elmúlt néhány évben összesen. Ennek ellenére kifejezetten jól érezhető és átlátható a Navara, ami a magas üléspozíciónak és a szögletes formáknak köszönhető.

Alapvetően a hátsó kerekeket forgatja a 403 newtonméter, de a középkonzolról kapcsolható a négykerék-hajtás, a felező és a hátsó differenciálzár is. Mivel a hátsó tengelyre szinte alig jut a súly, semmiből nem áll kipörgetni kanyarban az abroncsokat, sőt, ha nem akarjuk, akkor is könnyen megesik velünk.
Vezess.hu Top cikkek

Cikk nyomtatása

Hozzászólok

Kapcsolódó lap.hu oldalak

Szólj hozzá Te is!

A csörlőzés titkai - Hogyan ne csapjuk szét a fejünket?

2

Elakadt a terepjáró? Csörlőzzük ki! De pontosan hogyan is? A drótkötél-csévélés művészete.

Alfa Romeo vásárlás, csak a nosztalgia miatt?

12

Olvasónk a szép emlékek végett szeretne magának egy öreg, olcsó Alfa Romeót, lehetőleg V6-os motorral. Szakértőnk segít választani. ...

F1: Mercedes-uralom, halálos unalom

Az eseménytelen Kínai Nagydíjon a Mercedes újabb kettős győzelmet aratott, Hamilton behúzta idei 3. győzelmét, Rosberg a második. ...

Van autód? Kell az neked?

10

Fiatal, tiszta kocsi áll rendelkezésedre, amikor csak kell. Amikor meg nincs, nem neked ketyeg az értékvesztés, biztosítás, lopásveszély. ...

Van, aki öreg Volvóra vágyik

9

Olvasónk egy igazi kocka-Volvót szeretne garázsában tudni, még hátsókerék-hajtásút, a nyolcvanas évekből. Vajon belevágjon? Szakértőnk ...

Szélkerékért küzd az elektromos autós magyar Don Quijote

37

Girhes ló helyett 30 milliós limitált Teslával és kopottas Revával jár. Saját szélkerékkel maga termelné az áramot elektromos ...

Amerikás Ikarusok

Hazánk közel három évtizeden át ontotta Amerikának az autóbuszokat. A sikerben nagy szerepe volt az Ikarusból kinőtt NABI-nak.

Vége a legolcsóbb magyar autónak

12

2014 a Splash utolsó éve, helyét egy indiai kisautó töltheti be a jövőben. De idén az esztergomi gyár rákészül egy nagyon izgalmas ...

Busz vs. teherautó. Mi történt utána?

7

Másként emlékezett a balesetre a buszsofőr, a teherautó vezetője, de még az utasok is.

1
Lányok, titeket meg lehetne fűzni ezzel?

Lányok, titeket meg lehetne fűzni ezzel?

Új körömlakk-sorozatot mutatnak be Amerikában, amit az 50 éves Ford Mustang ihletett.


A nap képe - Ross Brawn köszönti a lapátra tett Ferrari főnököt

Ross Brawn a visszavonult csapatfőnökök csodavilágában várja a Ferrari csapat lapátra tett vezetőjét, igaz csak egy karikatúrán ...


1
Őrült közúti káosz, ami mégis működik

Őrült közúti káosz, ami mégis működik

Itt a négy irányból érkező tömeget nem irányítja közlekedési lámpa, rendőr, csak a vakszerencse.


F1: Maldonado, a balesetek királya

Sokan úgy vélik Pastor Maldonado csak a hazájából érkező szponzori pénzeknek köszönheti helyét a Lotus csapatnál


Új appal rendelhetünk taxit a fővárosban

Telefonon követhetjük, hol jár a taxi, amit hívtunk. Tiszta scifi.


Budapesten nyílt a világ első MINI bárja

A közelmúltban hivatalosan is megnyílt a világ első MINI bárja, a brit kisautó által inspirált MINI BAR BUDAPEST.


F1: Tisztogatás a Ferrarinál

Stefano Domenicali nem az egyetlen áldozat a Ferrarinál, a csapat alapos átszervezésbe kezd annak érdekében, hogy újra futamgyőzelmekért ...


Kapkodtak az autógumikért Európában

Az Európai Gumiabroncs- és Gumigyártók Szövetségének adatai szerint az ágazat az idei év első negyedévében kétszámjegyű növekedést ...


4
Karbantartási művészet a BKV-nál

Karbantartási művészet a BKV-nál

Hogy mire rá nem érnek a karbantartók a buszgarázsban!


F1: Vettel ezt még megszívhatja

Mika Häkkinen úgy érzi, hogy Sebastian Vettel átlépett egy bizonyos határt, amikor nem engedelmeskedett elsőre a Red Bull utasításának ...


Retró luxusautó 180 millióért

Az egykori pártállami limuzinok gyártója immár magánembereknek is szállít. Kína legújabb luxuscikke hazai termék, úgy néz ki, ...


F1: A Mercedes nem akar mindig nyerni

Furcsa nyilatkozatot tett Niki Lauda, olyat mondott, amit Forma-1-es csapatoknál nem nagyon szoktak. Lepasszolna néhány győzelmet ...