Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:416.0 Ft
Dízel:427.0 Ft

Teszt: Nissan Almera 1.5 Acenta P2

Csak semmi kilengés!

Szerző: levél küldés
Dátum: 2002.12.19. 07:10

A modellfrissítés utáni Almerát kimondottan feldobja az előd jellegtelen orr-részét leváltó markáns orrkialakítás. A fekete hátterű, vetítőlencsés fényszórókkal jóval dinamikusabbnak mutatja magát az Almera. Oldalról, ahogy a modellfrissítéseknél megszokhattuk, nem változott a kép. Hátul az eddigi csíkos helyébe lépő kerek lámpák jelentenek eltérést a ráncfelvarrás előtti típushoz képest.

Elöl jó a térkínálat, hátul nem igazán. Magas emberek feje és térde sem fér el kényelmesen. Két átlagtermetű embernek azonban nincs oka panaszra. A hátsó ülés is kényelmes, ráadásul még lehajtható kartámasz is van.

Utasterének kiváló használhatóságával néhány egyterűre is rápiríthatna az alsó középkategóriás Nissan. Praktikus részletmegoldások sorát jegyeztük fel a belső térben. A három izzós belső világítás kapcsolói mögül szemüvegtartó fordítható ki a tetőkárpitból. Az első ülések közötti kartámasz alatti üregbe is pakolhatunk, tágas a kesztyűtartó, mélyedés van a CD-s autórádió alatt, megfelelő méretűek az ajtózsebek.

Bal térdénél egy apró kesztyűtartót is használhat a vezető, a középkonzolból pohártartók csúsznak elő. A legjobban mégis a középkonzolból kihajtható akasztónak örültünk, így az első utas lábterében elhelyezett zacskók nem borultak ki.

Van mit ellensúlyozni ezzel az átgondoltsággal, mivel mindenhol kemény műanyagokkal találkozhatunk a belső térben. Az utastéri műanyagok ridegek, színük is túl komor. A műszerezettség a klasszikus sémának megfelelően négy kerek órából áll. A számlapokon alkalmazott karakterekben nyoma sincs a modernségnek, viszont tökéletesen leolvashatók.

A csomagtér oldalában található üreget leválasztó hálót nagyon nagyra értékeltük. Végre egy autó, amiben nem szóródnak szét a szatyor nélkül összevásárolt holmik, amíg hazaérünk. Mint később megtudtuk, az előző modellben még mindkét oldalra jutott ebből a rugalmas hálóból, de mindez nem von le semmit a 2003-as típus érdemeiből, mivel a konkurensek legtöbbje egyáltalán nem ad ilyesmit. A csomagtérkárpit megfelelő minőségű, a poggyásztér átlagos, 355 literes.

Újdonság a tesztelt Primerához hasonló képernyő. A monitor háza jóval nagyobb a képernyőnél, olyan mintha szélesvásznú filmet néznénk a tévében, csak függőlegesen is megmarad fekete keret a kép széleinél. Itt láthatóak a fűtés és a rádió beállításai. A rendszer hamar kiismerhető, de a hagyományos forgókapcsolóknál nehezebben kezelhető és jobban elvonja a figyelmet a vezetéstől.

Kényelmes az üléshelyzet. Az ülőlap eleje és hátulja külön dönthető, hosszirányban 190 centisen kimerítettük az állítási lehetőségeket, ami ma már szokatlan. A kormány csak magasságában állítható, de az eltalált távolság miatt ez elég ahhoz, hogy kényelmesen vezethessük az Almerát.

Menet közben túlságosan erős a gördülési zaj. A futómű maga nem zajos, a szélzaj 180-nál sem kritikus. A motorzaj alapos kihúzatásnál erősebb a kelleténél, egyenletes tempónál elfogadható a zajszint.

A futómű közepesen kezeli az úthibákat, a rugózási komfort átlagos. Az első ülések a kategória legjobbjai közé tartoznak. Felületük nagy, kialakításuk jó, kárpitjuk kitűnő minőségű és nem spóroltak az ülőlap hosszán sem. Külön előnye a vezetőülésnek az állítható deréktámasz.

Elöl rugóstagok és alsó lengőkarok dolgoznak, a bevált első McPherson felfüggesztést Scott-Russel karos, félmerev kerékfelfüggesztés egészíti ki. Az egyenesfutás jó, az új Primerából átvett, nagyon jó fogású kormánnyal pontosan irányítható az autó. A kormányerők is jók, oldalszélre nem reagál hevesen a józanságával hódító autó.

Amikor nedves úton az első kerekek kezdenek kicsúszni az ívről, a keletkező remegéstől elhallgat az Acenta modellekben széria CD-lejátszó. Talán azért teszi ezt, hogy a vezető figyelmét ne vonja el az autó megfogásától. Pedig az Almera különösebb bűvészmutatványok nélkül is könnyen uralható sodródás közben, futóműve jóindulatú. Kanyarban gázelvételre vagy fékezésre nem volt érzékeny a terhelés nélkül végrehajtott próbák tanúsága szerint.

Az ezerötös motor hozta a hengerenként négyszelepes japán benzinesektől megszokott magas színvonalat. Igen jól reagál a gázadásra és könnyedén felpörög. Külön erénye az agilis motornak, hogy nagyon hamar bemelegszik, farkasordító hidegben sem kell sokáig várni a meleg levegőre.

A modellfrissítéssel ugyan 90-ről 98 lóerőre nőtt a teljesítmény, de az érthetetlenül hosszú áttételek megfojtják a pörgős motort. Gyári adatok szerint 13,1 másodperc alatt gyorsul százra az Almera, végsebessége is szerény 177 km/óra. Egy közel 100 lóerős alsó középkategóriás autótól ezek nem túl fényes eredmények.

Fölöslegesen hosszú az áttételezés, harmadikban például 154 km/óráig húzatható az autó, a kettes is száz fölé ér. Mivel az egyes is hosszabb a kelleténél, az átlagnál nehezebb elindulni az Almerával. A váltó hosszú utakon jár, ám pontos és könnyen kapcsolható.

Dicséretére legyen mondva a 1,5 literes motornak, hogy a menetteljesítmények még így is élvezhetők. A motort 5500-6000-ig kihúzatva kettesben és hármasban nem gyorsul rosszul az autó, amihez az ilyenkor felszökő, harcias motorzaj ad megfelelő körítést.

A fogyasztás városban magas, országúton és autópályán jó. Télen, rövid utakon 10,8 liter volt a városi átlag, országúton 6,3 literrel megelégedett a tesztautó.

Listaáron 4 100 000 forint a tesztelt Almera ára Acenta P2 kivitelben. Most az új modell bevezetésekor minden Almera óriási kedvezménnyel vihető haza. A tesztelt modellért így 3 640 000 forintot kérnek.

Az akción kívül magas alapárat rendkívül gazdag felszereltség kompenzálja. Felár nélkül jár a hathangszórós rádió CD-lejátszóval, az elektromos első és hátsó ablakemelő, a távirányítható központi zár, a motoros tükörállítás, a fedélzeti számítógép és egy igazán nagy dobás, az automata klíma. Hiánytalan a biztonsági felszereltség is, alapáras a blokkolásgátló, a négy légzsák, az aktív fejtámla elöl, a fékasszisztens és a fékerő-elosztó.

3 640 000 forintért már nagyon jó ajánlat egy ezerötös Almera ezzel a felszereltséggel. Mint minden 1999. január elseje óta forgalomba helyezett Nissan, a tesztelt Almera is 3+2 éves garanciát kínál. Ez nem csak hazánkban egyedülálló, hanem Európában is, mivel a plusz két évet csak a magyar importőr vállalja, a megszokott 100 000 kilométeres futásteljesítményen belül.

A Nissanok értéktartása jó, megbízhatósága kiváló. 2000-ben éppen az Almerának sikerült letaszítania az ADAC megbízhatósági statisztikájának trónjáról az örök elsőnek számító Toyota Corollát. Az Almera azoknak jó választás, akik józan szempontok alapján, a mindennapokban kitűnően használható autót keresnek. Nem lángoltunk fel érte első látásra, de korrektségével és jó minőségével megszerettette magát.

Cikk nyomtatása

Hozzászólok

Vezess.hu Top cikkek

Szólj hozzá Te is!

Tízezres bírságba került a feledékenység

4

Mindig minden papír, igazolás legyen nálunk! Feledékenységünk könnyen tízezer forintos bírságot érhet, ha megállít egy járőr, ...

Ugye az ön autója nem tört össze nyaraláskor?

5

Mindig nyáron van a legtöbb baleset, amit idén tovább növelt a szélsőségesen esős, viharos időjárás. A nyaralók amúgy is őrült ...

Olvasói Verdák - A Lada örök, és elpusztíthatatlan!

10

Újrainduló Olvasói Verda rovatunk friss válogatásába három Lada bizonyítja, hogy igenis itthon él a régi orosz vasak iránti rajongás! ...

Négymilliónál élesedett a Suzuki csodafegyvere

20

Bukdácsolva indult, ma hasít a legújabb Suzuki itthon. Büszkeség helyett az okosság jött be.

Lehúzás a ferihegyi reptéren

17

Sokba kerül, ha Ferihegyen nem sikerül öt percen belül kitenni vagy felvenni a családot. Több világvárosban is olcsóbb a rövid ...

Gigadugók szeptembertől Budapesten

8

Szeptembertől nemcsak az iskolásoknak kezdődnek kínos hetek, hanem az autósok is durva szívásokra készülhetnek. De inkább ez, ...

Egyetemisták a box utcában

A saját kezük által épített versenyautókkal állnak rajthoz. Ha esetleg nem érnek fel a dobogóra, attól még jól fizető állásra ...

F1: Ricciardo megint nyert, Hamilton feladta

A Magyar Nagydíj után Belgiumban is győzött Daniel Ricciardo, miközben a Mercinél újabb balhé tört ki: Lewis Hamilton feladta ...

A biztonságos közlekedésről papoló autós újságírók titkos élete

9

Magyarországon egyre inkább elválik egymástól a propaganda és a valóság, minden téren. Mi például állandóan dumálunk, milyen ...

Videó: Menet közben drogozott a buszsofőr!

Kis híján halálos balesetet szenvedett az az ausztrál buszsofőr, aki vezetés közben vette be a napi kábítószer-adagját. Rögtön ...


A világ legnagyobb motorgyűjteménye

A 300 hektáros létesítmény legnagyobb különlegessége a motorkerékpár múzeum, ami 1200 kétkerekűnek ad otthont.


1
Tekegolyóként pusztít a Lada

Tekegolyóként pusztít a Lada

Tömegkarambolt okozott az orosz technikával birkózó sofőr, de nem ő volt a hibás.


A modern Forma-1 igenis gyönyörű!

Azt biztosan nem róhatjuk fel kritikaként a mai F1-nek, hogy ne lenne gyönyörű a nagy felbontású, lassított felvételeknek köszönhetően. ...


Ingyenes versenyhétvége a Hungaroringen

Családi programok, látványos, gyors autóversenyek, Forma-1-es parádé David Coultharddal... idén nyolcadszor is World Series by ...


F1: Ronaldo célzottan lőtte Button autóját

Reklámfilm-forgatáson dolgozott együtt a két világhírű sportoló, Christiano Ronaldo és Jenson Button.


Sokkal többet parkolunk mobillal

2,3 millió mobilparkolási tranzakciót hajtottak végre a felhasználók az új mobilfizetési rendszer július 1-jei indulása óta eltelt ...


A Terminátornak már nem kell, ki veszi meg?

Arnold Schwarzenegger megválik a brutális Unimogtól, amit akár Európában is el tudnának képzelni.


F1: Itt kezdődött a Hamilton-Rosberg háború

A hétvégi Olasz Nagydíjnak otthont adó monzai pálya a Mercedes mindkét pilótája számára különleges helyszín.


F1: A Williams odacsap, Massa új fékeket kér

A hétvégi Olasz Nagydíj előtt Felipe Massa arra kérte a Williamst, hogy a csapat cseréljen fékeket. A monzai futamtól mindkét ...


Nem hiszünk a tökéletes autóban

Villámgyors, semmit nem fogyaszt, és saját maga pakolja be a csomagtartóba a poggyászt. A jelek szerint mégsem érdekli a kutyát ...


F1: Monzában is beugrik a Le Mans-bajnok?

Alig néhány nappal az Olasz Nagydíj előtt továbbra sem világos, ki is vezeti majd a Caterham egyik autóját. Megint jöhet André ...