Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:343.0 Ft
Dízel:345.0 Ft

Teszt: Nissan Almera 1.5 Acenta P2

Csak semmi kilengés!

Szerző: levél küldés
Dátum: 2002.12.19. 07:10
A Nissan Almera annyira józan és praktikus autó, hogy nála derekabb segítőtársat elképzelni is nehéz. Ötajtós karosszériával teszteltük a 2003-as Almerát.

A modellfrissítés utáni Almerát kimondottan feldobja az előd jellegtelen orr-részét leváltó markáns orrkialakítás. A fekete hátterű, vetítőlencsés fényszórókkal jóval dinamikusabbnak mutatja magát az Almera. Oldalról, ahogy a modellfrissítéseknél megszokhattuk, nem változott a kép. Hátul az eddigi csíkos helyébe lépő kerek lámpák jelentenek eltérést a ráncfelvarrás előtti típushoz képest.

Elöl jó a térkínálat, hátul nem igazán. Magas emberek feje és térde sem fér el kényelmesen. Két átlagtermetű embernek azonban nincs oka panaszra. A hátsó ülés is kényelmes, ráadásul még lehajtható kartámasz is van.

Utasterének kiváló használhatóságával néhány egyterűre is rápiríthatna az alsó középkategóriás Nissan. Praktikus részletmegoldások sorát jegyeztük fel a belső térben. A három izzós belső világítás kapcsolói mögül szemüvegtartó fordítható ki a tetőkárpitból. Az első ülések közötti kartámasz alatti üregbe is pakolhatunk, tágas a kesztyűtartó, mélyedés van a CD-s autórádió alatt, megfelelő méretűek az ajtózsebek.

Bal térdénél egy apró kesztyűtartót is használhat a vezető, a középkonzolból pohártartók csúsznak elő. A legjobban mégis a középkonzolból kihajtható akasztónak örültünk, így az első utas lábterében elhelyezett zacskók nem borultak ki.

Van mit ellensúlyozni ezzel az átgondoltsággal, mivel mindenhol kemény műanyagokkal találkozhatunk a belső térben. Az utastéri műanyagok ridegek, színük is túl komor. A műszerezettség a klasszikus sémának megfelelően négy kerek órából áll. A számlapokon alkalmazott karakterekben nyoma sincs a modernségnek, viszont tökéletesen leolvashatók.

A csomagtér oldalában található üreget leválasztó hálót nagyon nagyra értékeltük. Végre egy autó, amiben nem szóródnak szét a szatyor nélkül összevásárolt holmik, amíg hazaérünk. Mint később megtudtuk, az előző modellben még mindkét oldalra jutott ebből a rugalmas hálóból, de mindez nem von le semmit a 2003-as típus érdemeiből, mivel a konkurensek legtöbbje egyáltalán nem ad ilyesmit. A csomagtérkárpit megfelelő minőségű, a poggyásztér átlagos, 355 literes.

Újdonság a tesztelt Primerához hasonló képernyő. A monitor háza jóval nagyobb a képernyőnél, olyan mintha szélesvásznú filmet néznénk a tévében, csak függőlegesen is megmarad fekete keret a kép széleinél. Itt láthatóak a fűtés és a rádió beállításai. A rendszer hamar kiismerhető, de a hagyományos forgókapcsolóknál nehezebben kezelhető és jobban elvonja a figyelmet a vezetéstől.

Kényelmes az üléshelyzet. Az ülőlap eleje és hátulja külön dönthető, hosszirányban 190 centisen kimerítettük az állítási lehetőségeket, ami ma már szokatlan. A kormány csak magasságában állítható, de az eltalált távolság miatt ez elég ahhoz, hogy kényelmesen vezethessük az Almerát.

Menet közben túlságosan erős a gördülési zaj. A futómű maga nem zajos, a szélzaj 180-nál sem kritikus. A motorzaj alapos kihúzatásnál erősebb a kelleténél, egyenletes tempónál elfogadható a zajszint.

A futómű közepesen kezeli az úthibákat, a rugózási komfort átlagos. Az első ülések a kategória legjobbjai közé tartoznak. Felületük nagy, kialakításuk jó, kárpitjuk kitűnő minőségű és nem spóroltak az ülőlap hosszán sem. Külön előnye a vezetőülésnek az állítható deréktámasz.

Elöl rugóstagok és alsó lengőkarok dolgoznak, a bevált első McPherson felfüggesztést Scott-Russel karos, félmerev kerékfelfüggesztés egészíti ki. Az egyenesfutás jó, az új Primerából átvett, nagyon jó fogású kormánnyal pontosan irányítható az autó. A kormányerők is jók, oldalszélre nem reagál hevesen a józanságával hódító autó.

Amikor nedves úton az első kerekek kezdenek kicsúszni az ívről, a keletkező remegéstől elhallgat az Acenta modellekben széria CD-lejátszó. Talán azért teszi ezt, hogy a vezető figyelmét ne vonja el az autó megfogásától. Pedig az Almera különösebb bűvészmutatványok nélkül is könnyen uralható sodródás közben, futóműve jóindulatú. Kanyarban gázelvételre vagy fékezésre nem volt érzékeny a terhelés nélkül végrehajtott próbák tanúsága szerint.

Az ezerötös motor hozta a hengerenként négyszelepes japán benzinesektől megszokott magas színvonalat. Igen jól reagál a gázadásra és könnyedén felpörög. Külön erénye az agilis motornak, hogy nagyon hamar bemelegszik, farkasordító hidegben sem kell sokáig várni a meleg levegőre.

A modellfrissítéssel ugyan 90-ről 98 lóerőre nőtt a teljesítmény, de az érthetetlenül hosszú áttételek megfojtják a pörgős motort. Gyári adatok szerint 13,1 másodperc alatt gyorsul százra az Almera, végsebessége is szerény 177 km/óra. Egy közel 100 lóerős alsó középkategóriás autótól ezek nem túl fényes eredmények.

Fölöslegesen hosszú az áttételezés, harmadikban például 154 km/óráig húzatható az autó, a kettes is száz fölé ér. Mivel az egyes is hosszabb a kelleténél, az átlagnál nehezebb elindulni az Almerával. A váltó hosszú utakon jár, ám pontos és könnyen kapcsolható.

Dicséretére legyen mondva a 1,5 literes motornak, hogy a menetteljesítmények még így is élvezhetők. A motort 5500-6000-ig kihúzatva kettesben és hármasban nem gyorsul rosszul az autó, amihez az ilyenkor felszökő, harcias motorzaj ad megfelelő körítést.

A fogyasztás városban magas, országúton és autópályán jó. Télen, rövid utakon 10,8 liter volt a városi átlag, országúton 6,3 literrel megelégedett a tesztautó.

Listaáron 4 100 000 forint a tesztelt Almera ára Acenta P2 kivitelben. Most az új modell bevezetésekor minden Almera óriási kedvezménnyel vihető haza. A tesztelt modellért így 3 640 000 forintot kérnek.

Az akción kívül magas alapárat rendkívül gazdag felszereltség kompenzálja. Felár nélkül jár a hathangszórós rádió CD-lejátszóval, az elektromos első és hátsó ablakemelő, a távirányítható központi zár, a motoros tükörállítás, a fedélzeti számítógép és egy igazán nagy dobás, az automata klíma. Hiánytalan a biztonsági felszereltség is, alapáras a blokkolásgátló, a négy légzsák, az aktív fejtámla elöl, a fékasszisztens és a fékerő-elosztó.

3 640 000 forintért már nagyon jó ajánlat egy ezerötös Almera ezzel a felszereltséggel. Mint minden 1999. január elseje óta forgalomba helyezett Nissan, a tesztelt Almera is 3+2 éves garanciát kínál. Ez nem csak hazánkban egyedülálló, hanem Európában is, mivel a plusz két évet csak a magyar importőr vállalja, a megszokott 100 000 kilométeres futásteljesítményen belül.

A Nissanok értéktartása jó, megbízhatósága kiváló. 2000-ben éppen az Almerának sikerült letaszítania az ADAC megbízhatósági statisztikájának trónjáról az örök elsőnek számító Toyota Corollát. Az Almera azoknak jó választás, akik józan szempontok alapján, a mindennapokban kitűnően használható autót keresnek. Nem lángoltunk fel érte első látásra, de korrektségével és jó minőségével megszerettette magát.

1 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

Szólj hozzá Te is!

Kegyetlenül büntetnek a Dagálynál

Megbüntettek, de végül élveztem. Már amennyire egy ilyet lehet.

Beültünk az első újkori Ladába Magyarországon

2

Záhony helyett Hegyeshalomnál lépett be Magyarországra az új importőr első autója. Megnéztük közelről a Kalina Crosst.

Magyar valóság: Félmilliós, megbízható autó kell

1

Olvasónk józanul választ autót. Alacsony fogyasztással keres megbízható kocsit napi munkába járáshoz, félmillióért.

Migránsveszély az autópályán

Sok bevándorló tart nyugatra Szeged felől az M5 mentén, esetleg rajta, néha át is sétálnak a sztrádán. Vigyázzunk rájuk - és ...

Minden, amit a hétvégi kamion-Eb-ről tudnod kell

Negyed század után újra visszatér a Hungaroringre a Kamion Eb. Összeszedtük a legfontosabb tudnivalókat, hogy ne pislogj, mint ...

Emelkednek a sebességhatárok

17

Gyorsabban mehetünk több sztrádán és autóúton. Jön a fapados autópálya!

Vad- és kutyaveszély az autópályán

4

Vadkerítés fut végig a sztrádák mellett, fizetünk, hogy 130-cal mehessünk és mégis az arcunkba tolja az autópálya-kezelő: Vadveszély! ...

Egy nőt nem illik letaszítani a dobogóról

Hőség, hosszú combú lányok és sima Kiss Norbi rajt-cél győzelem. A helyszínről követtük végig a Kamion Európa-bajnokág cseh futamának ...

Börtönbe küldik a figyelmetlen nyugdíjast

8

2,5 millió balesetmentes kilométer után hogyan hibázhat valaki ekkorát?

F1: Az utolsó előtti Olasz Nagydíj jön?

Bernie Ecclestone továbbra sem elégedett Monza fizetési hajlandóságával, valószínűnek tartja, hogy nem hosszabbít szerződést ...


F1: Ecclestone helyre tette a pilótákat

A Forma-1 ura gumis tanácskozást hívott össze Monzában, a versenyzőkre rászólt, amiért a sajtónak panaszkodtak a Pirelliről.


Autóbusz és két autó ütközött az M3-ason, nagy a torlódás

Egy menetrendszerűen közlekedő autóbusz és két személyautó ütközött az M3-as autópályán.


F1: A Mercedes megfoghatatlan Monzában

Az Olasz Nagydíj második szabadedzésén is kényelmes előnnyel zárt az élen a Mercedes párosa, de Rosberg közelebb került Hamiltonhoz, ...


Új P+R parkoló nyílik Budapesten

Szeptember 7-én hétfőtől már használhatják az autósok az új P+R parkolót az Etele téren.


F1: Decemberig tart a 2016-os idény?

Lehetséges, hogy a jövő évben egészen december közepéig tart majd a Forma-1-es világbajnokság, mivel a csapatok nem akarnak megválni ...


Kiss Norbi tovább növelheti előnyét a Hungaroringen

Negyedszázad után újra felbőgnek a versenykamionok a Hungaroringen. A címvédő Európa-bajnok Kiss Norbi személyében magyar versenyzőnek ...


F1: A Williamsnek eszében sem volt eladni Bottast

Noha Valtteri Bottast sokáig emlegették lehetséges befutóként a Ferrarinál, a Williams szerint soha nem akarták "eladni" a finnt. ...


Gigantikus csőtörés Budapesten

Többméteres sugárral tört fel a víz pénteken Budapesten. Nem egy mobil gejzír költözött a Kolosy térre, hanem egy építkezésen ...


Gyalogoló menekültek bénítják meg az M7-eset

Nagy a torlódás Budapesten, miután az eddig a Keleti pályaudvar előtt táborozó menekültek gyalog indultak el Ausztriába.


Ideges vagy? Tanulj nyugalmat ettől a madártól!

A hollófélék a legokosabb madarak közé tartoznak. Ez a példány például rájött a szívrohammentes élet titkára.


Mercedes versenyautó pályára és utcára

A C-osztályos kupé premierje után néhány nappal az abból készült versenyautót is bemutatta a Mercedes. A túraautó jövőre áll ...