Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:387.0 Ft
Dízel:379.0 Ft

Teszt: Mercedes-Benz ML 320 CDI

Magaslati levegő

Szerző: levél küldés
Dátum: 2006.07.26. 07:59
Az előző sorozatból eladott 650 000 darab azt jelzi, hogy temérdek embertársunk vágyik M-osztályra, és ezt sokan meg is engedhetik maguknak. Mit esznek ezeken az autókon?
Repülés, Normafa, Havanna telep

Nemrég olvastam valakitől, hogy fent azért jobb, mint lent, mert szebb a kilátás és kevesebb az ember. Vagy azért vannak kevesen a magasban, mert strapás odajutni (hegycsúcsok), vagy sokba kerül (Hold, repülés, alpesi villa). Ebben van igazság, például én is szívesebben laknék a Normafánál, mint a Havanna lakótelepen.

Hasonló felfele törekvést látunk az autók között is. Tényleg jobb érzés magas autóban ülni, mint alulról nézni egy Kamaz kipufogójába a smart roadsterben. Az új ML-ben nem fenyeget ilyesmi a 2,2 tonna élősúllyal, 15 milliós alapáron. Az M-osztály komoly tényező az utakon Murmanszktól Los Angelesig. Annyian követték 1997 óta, hogy már rég nem kell megmagyarázni, miért elég egy SUV-nak aszfalton remekelnie, nem pedig ott, ahol az örök és utolérhetetlen G-osztály teszi.

Velünk van az erő

Sokan azért szeretnek bele a megemelt csatahajókba, mert bennük biztonságban érzik magukat, jól kilátnak belőlük és egyébként is unják sima kombikra vagy limuzinokra szórni a pénzüket. Az ML-re mindez áll, és ott van még a megállíthatatlanság és a legyőzhetetlenség ígérete az összkerék-hajtással.

Érdemes megjegyezni a 7G Tronic nevet, mert ez ma a világ valószínűleg legjobb automata váltója. Kifinomultabban szortírozza a fokozatokat, mint eddig bármi, amit vezettünk. Megesik, hogy átugrik több áttételt, de olyan arisztokratikus diszkrécióval dolgozik, mint egy brit komornyik.

A kormány mögötti háromszögek révén kézzel is kapcsolható váltóval mindig lesi parancsunkat a 224 lóerős dízelmotor. Nekiveselkedik és elszántan gyorsul, ha kell, ha nem muszáj, akkor a háttérbe vonul és szavát sem lehet venni. Ennél kisebb vagy gyengébb motort biztosan nem szeretnénk ebbe az autóba, a középső dízelmotor a kényelmesen elegendő szintet hozza.

1 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

Szólj hozzá Te is!

Exkluzív: mit akar a Lada Magyarországon?

8

Európa más országait megelőzve, a magyar LADA-importőr tegnap szerződést írt alá a gyárral a márka visszatéréséről. Igazán jó ...

Agglomerációba költöztünk, milyen autót vegyünk?

4

Szakértőnk melóba járós, olcsó autót ajánl egy fiatal párnak, valamint kiderül, hogy a kabriósok sem mentesülnek a parkolási ...

Megjártam a mennyeket

Stirling Moss egy '54-es Merci GP-autóval gurul, Ken Block a 800 lóerős Mustanggal pörög el az orrom előtt, 14 literes Fiat okád ...

Örök harc: Opelt vagy Volkswagent?

20

Egy Insignia vagy Passat nyilván sokkal drágább egy dízel Focusnál vagy Peugeot 308 GT-nél - gondolnánk. De az élet azt mutatja, ...

Ilyen, amikor profi gyilkol a kocsiban

2

Gombák és baktériumok éldegélnek az autója klímájában? Szezonja van a tisztításnak, szinte mindenki akciós áron dolgozik.

Íme az új Audi A4

8

Ahogy azt várható volt, az Audinál haladtak tovább a precíz tervezettség útján, és minden területen csiszoltak valamit az új ...

Renault Sport R.S. 01: a legdurvább Renault

A World Series by Renault sorozat leglátványosabb és legújabb versenyautójával tettünk meg utasként egy kört a Hungaroringen. ...

Így kapunk ingyen benzint az autónkba külföldön!

Nyaraláskor kocsival bajba kerülni dupla szívás, már bocsánat. Ha tutira ki akarjuk zárni a parkolóban éjszakázást a külföldi ...

AMG-nap: 500 lóerő felett a Hungaroringen

Egy nap a Hungaroringen, amikor a 360 lóerős A45 AMG-nél gyengébb autót csak elvétve látni. Hogy megy az 585 lóerős S-osztály ...

Egy bejáratós Nivát valaki? Mi rákívántunk

Akad keveset futott Lada Niva, de ez az 1981-es darab ritka a ritkák között. Kilométerórája csak 1301-et mutat!


Baleset miatt lezárták a fővárosi gyorsforgalmi utat

Két autó összeütközött Budapesten a Ferihegyi repülőtérre vezető úton. Az utat részben lezárta a rendőrség.


Madár okozott tömegkarambolt a sztrádán

Egy félelmet nem ismerő sirály és egy betoji autós: ennyi kellett ahhoz, hogy Isztambul mellett tucatnyian karambolozzanak az ...


F1: Elmarad a kánikula Silverstone-ban

A hét elején ugyan abszolút hőségrekord dőlt meg Nagy-Britanniában, a hétvégi Brit Nagydíjra enyhül az idő.


1
Különleges blokkal támad fel a legendás német motorkerékpár-márka

Különleges blokkal támad fel a legendás német motorkerékpár-márka

Több mint ötven éve beszüntették a gyártását, de a mai napig sokan emlegetik a Horex márka legendás motorkerékpárjait. Most új ...


Szereted a katonai járműveket? Vegyél egyet!

Amerikában mindenből üzletet csinálnak, így a szépséghibás katonai járművek értékesítéséből is.


Radarral a biciklisgázolás ellen

A Garmin egy startup felkarolásával komoly segítő eszközt ad a biciklisek kezébe, a kerékpáros jó előre értesül, ha autó közelít ...


F1: A McLaren nem áll át 2016-ra

A McLaren a pocsék szezonkezdet ellenére sem áll le az idei autó fejlesztésével, részben kényszerből folytatódik a 2015-ös gép ...


Teljes lezárás az M5-ös autópályán

A rendőrök a Budapest felől érkezőket a balástyai lehajtónál leterelik a sztrádáról.


Ünnepeljünk, itt a BMW M2!

Már novemberben beindulhat a tűzforró kis kupé gyártása: a BMW M2 látványból és teljesítményből is sokat ígér.


Friss erővel támad a VW Transporter

A Transporterek hatodik generációjaként mutatta be a Volkswagen az autós szaksajtónak a kocsit, de valójában csak a T5-ös sorozat ...


F1: Alonso sem tudta megfúrni Hamilton szerződését

Toto Wolff szerint az utolsó pillanatig küzdött néhány pilóta Lewis Hamilton helyéért, de a Mercedes nem hagyta megfúrni az üzletet. ...