Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:376.0 Ft
Dízel:381.0 Ft

Teszt: Mercedes-Benz ML 320 CDI

Magaslati levegő

Szerző: levél küldés
Dátum: 2006.07.26. 07:59
Az előző sorozatból eladott 650 000 darab azt jelzi, hogy temérdek embertársunk vágyik M-osztályra, és ezt sokan meg is engedhetik maguknak. Mit esznek ezeken az autókon?
Repülés, Normafa, Havanna telep

Nemrég olvastam valakitől, hogy fent azért jobb, mint lent, mert szebb a kilátás és kevesebb az ember. Vagy azért vannak kevesen a magasban, mert strapás odajutni (hegycsúcsok), vagy sokba kerül (Hold, repülés, alpesi villa). Ebben van igazság, például én is szívesebben laknék a Normafánál, mint a Havanna lakótelepen.

Hasonló felfele törekvést látunk az autók között is. Tényleg jobb érzés magas autóban ülni, mint alulról nézni egy Kamaz kipufogójába a smart roadsterben. Az új ML-ben nem fenyeget ilyesmi a 2,2 tonna élősúllyal, 15 milliós alapáron. Az M-osztály komoly tényező az utakon Murmanszktól Los Angelesig. Annyian követték 1997 óta, hogy már rég nem kell megmagyarázni, miért elég egy SUV-nak aszfalton remekelnie, nem pedig ott, ahol az örök és utolérhetetlen G-osztály teszi.

Velünk van az erő

Sokan azért szeretnek bele a megemelt csatahajókba, mert bennük biztonságban érzik magukat, jól kilátnak belőlük és egyébként is unják sima kombikra vagy limuzinokra szórni a pénzüket. Az ML-re mindez áll, és ott van még a megállíthatatlanság és a legyőzhetetlenség ígérete az összkerék-hajtással.

Érdemes megjegyezni a 7G Tronic nevet, mert ez ma a világ valószínűleg legjobb automata váltója. Kifinomultabban szortírozza a fokozatokat, mint eddig bármi, amit vezettünk. Megesik, hogy átugrik több áttételt, de olyan arisztokratikus diszkrécióval dolgozik, mint egy brit komornyik.

A kormány mögötti háromszögek révén kézzel is kapcsolható váltóval mindig lesi parancsunkat a 224 lóerős dízelmotor. Nekiveselkedik és elszántan gyorsul, ha kell, ha nem muszáj, akkor a háttérbe vonul és szavát sem lehet venni. Ennél kisebb vagy gyengébb motort biztosan nem szeretnénk ebbe az autóba, a középső dízelmotor a kényelmesen elegendő szintet hozza.

1 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

Szólj hozzá Te is!

Teljesen átalakulhat a járműadóztatás

31

Valószínűleg nem lesz 0 százalékos áfa a villanyautókra, és a zöld rendszám színe sem tetszik az államtitkárnak, viszont a dízeleket ...

Kíváncsi vagy, mennyit lehet autózni egyetlen liter benzinnel?

Shell Eco-marathon 2015, Hollandia, Rotterdam

Három BMW, ami előtt térdre rogytunk a Balatonnál

6

Menni kell velük, kiélvezni minden egyes pillanatot, ezzel tehetünk a legjobbat, sofőrnek-autónak egyaránt.

F1: Hamiltonék elszúrták, Rosberg újra győzött

Max Verstappen balesete utáni rossz döntéssel a Mercedes eldobta a címvédő győzelmét, Nico Rosberg sorozatban harmadszor győzött ...

Vannak akik szívből választanak használt autót

Olyan olvasóink leveleit gyűjtöttük össze, akik racionális érvek helyett a szívükre hallgatva akarnak használt autót vásárolni. ...

Attila lefejelt egy törököt

A mai nap fénypontja egyértelműen Babaeski városa volt, köhögtetően poros főútjával és csodás iskender kebabjával. A mélypontja ...

F1: Rosberg nem bírta, Hamiltoné a pole

A Monacói Nagydíj időmérőjén zsinórban harmadik évben lett a Mercedesé az első sor, de Nico Rosberg helyett ezúttal karrierje ...

Törökország egy végtelen Monty Python jelenet

Törökország mókás hely, a maga átláthatatlan útvesztőivel és a megoldásukhoz szükséges logikájával.

Ezt láttuk az Isztambuli Autókiállításon

A török metropoliszban tartott nemzetközi autókiállítás inkább tűnt szolid helyi látványosságnak, de a szervezők szándéka szerint ...

F1: A Renault-t nem lepte meg a szigorítás

A Renault-nál egyáltalán nem csodálkoznak, hogy az FIA minden egyes motorfejlesztési lépést a lehető legalaposabban megvizsgál.


Itt nem büntetik többé a bicikliseket

Kezdeményezésünkre a BKK kerékpárosbaráttá teszi a Tímár utcai felüljárót. Azt a helyet, ahol a közterületesek eddig előszeretettel ...


Öt másodperc alatt szabadult el a pokol

Egy csendes sarkon állt az utcai árus, akinek valószínűleg ez volt eddig a legrosszabb napja.


F1: Ecclestone visszavenné Indiát

A Forma-1 ura már 2016-ban szeretné újra látni a mindössze három rendezés után ejtett, tetszhalott Indiai Nagydíjat.


F1: Vizsgálat indult a Ferrari ellen

Jövőre csatlakozik a Forma-1 mezőnyéhez az amerikai Haas, a tulajdonos Gene Haas szerint nő az érdeklődés a pilóták részéről. ...


A pilóták életjeleit figyelnék az F1-ben

A Nemzetközi Automobil Szövetség az emberi "telemetria" bevezetését fontolgatja a Forma-1-ben. Baleseteknél lehetne hasznos az ...


Két halott az oldalára borult autóban

Meghalt egy másik sérült is annak a személyautónak az utasai közül, amely az oldalára borult Nagykőrös és Kecskemét között péntek ...


Nyugatra nyit a Hyundai

Míg mi Keletre, addig a dél-koreaiak Nyugatra nyitnak. Ennek köszönhetően a Hyundai a jövőben Scania-motorokkal szereli a kotrógépeit. ...


5 menő autós poszter a faladra, ha bírod a minimált

Nem olcsó mulatság ha ezekkel szeretnéd feldobni a lakást, de vigasztaljon az, hogy egyszer kell megvenni, és onnantól örökre ...


F1: Pilótacsere jöhet a Red Bullnál

Holland lapértesülés szerint elképzelhető, hogy a Red Bull akár mindkét pilótáját lecseréli a következő szezonra. Feljebb léphetnek ...


Tesztpályán nyúzzák a SEAT első szabadidőautóját

Jövő év derekán mutatja be első szabadidőjárművét a SEAT. A kompakt SUV a Leon technikájára épül.


Gázolás, teljes útlezárás az M0-s autóúton

Halálos baleset történt az M0-s autóút 71-es kilométerénél, ezért lezárták az M1-es felé vezető oldalon.