Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:394.0 Ft
Dízel:405.0 Ft

Teszt: Mercedes-Benz ML 320 CDI

Magaslati levegő

Szerző: levél küldés
Dátum: 2006.07.26. 07:59
Repülés, Normafa, Havanna telep

Nemrég olvastam valakitől, hogy fent azért jobb, mint lent, mert szebb a kilátás és kevesebb az ember. Vagy azért vannak kevesen a magasban, mert strapás odajutni (hegycsúcsok), vagy sokba kerül (Hold, repülés, alpesi villa). Ebben van igazság, például én is szívesebben laknék a Normafánál, mint a Havanna lakótelepen.

Hasonló felfele törekvést látunk az autók között is. Tényleg jobb érzés magas autóban ülni, mint alulról nézni egy Kamaz kipufogójába a smart roadsterben. Az új ML-ben nem fenyeget ilyesmi a 2,2 tonna élősúllyal, 15 milliós alapáron. Az M-osztály komoly tényező az utakon Murmanszktól Los Angelesig. Annyian követték 1997 óta, hogy már rég nem kell megmagyarázni, miért elég egy SUV-nak aszfalton remekelnie, nem pedig ott, ahol az örök és utolérhetetlen G-osztály teszi.

Velünk van az erő

Sokan azért szeretnek bele a megemelt csatahajókba, mert bennük biztonságban érzik magukat, jól kilátnak belőlük és egyébként is unják sima kombikra vagy limuzinokra szórni a pénzüket. Az ML-re mindez áll, és ott van még a megállíthatatlanság és a legyőzhetetlenség ígérete az összkerék-hajtással.

Érdemes megjegyezni a 7G Tronic nevet, mert ez ma a világ valószínűleg legjobb automata váltója. Kifinomultabban szortírozza a fokozatokat, mint eddig bármi, amit vezettünk. Megesik, hogy átugrik több áttételt, de olyan arisztokratikus diszkrécióval dolgozik, mint egy brit komornyik.

A kormány mögötti háromszögek révén kézzel is kapcsolható váltóval mindig lesi parancsunkat a 224 lóerős dízelmotor. Nekiveselkedik és elszántan gyorsul, ha kell, ha nem muszáj, akkor a háttérbe vonul és szavát sem lehet venni. Ennél kisebb vagy gyengébb motort biztosan nem szeretnénk ebbe az autóba, a középső dízelmotor a kényelmesen elegendő szintet hozza.

Cikk nyomtatása

1 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

Szólj hozzá Te is!

Besárgult a fényszóró? Megrepedt a lökhárító?

Három lusta műanyagos cég után a negyedik vállalta el öreg Mazdám platódobozának javítását. Ha már ott voltam, alaposan belemerültem ...

Luxusautóval Azerbajdzsánba

3

Idén is részt vettünk a Porsche Performance Drive versenyén, és akárcsak tavaly, idén is sikerült elhozni az első helyet a magyar ...

Segítünk autót találni egy 50 éves hölgynek

4

Az ötven éves hölgyek napja jött el ma. Nekik segítünk autót vásárolni, illetve adunk vezetéstechnikai tanácsot.

Túléltük Albániát

1

Európa talán legutolsó olyan országában jártunk, ahol közúton is indokolt a terepjáró használata

Így vernek át egy gyanútlan autóst!

9

Ön lehet a következő áldozat, ha nem figyel. A most következő történet nem mese, és még javában íródik.

Volvo XC90 - Kultúrdzsip, újratöltve

Lámpája az ősi germán viharistent, utastere a skandináv otthonokat, biztonsági felszereltsége a jövőt idézi. Sokat kellett rá ...

F1: Hamilton győzött, bajnok a Mercedes

Sima körmeneten győzött Lewis Hamilton az első Orosz Nagydíjat, Nico Rosberg alaposan kitolt magával, de a 2. lett. Valtteri ...

SEAT Leon Cupra a BMW M3 ellen

6

Az egyik leggyorsabb elsőkerék-hajtású autó, és az egyik legismertebb hátul kaparós. Az új SEAT Leon Cupra 280 DSG a leköszönő ...

Családanya gázolt kerékpáros kisfiút

10

Az autós látta a bringás srácot, mégis elgázolta, ugyanis a gyerek hirtelen irányt váltott. Ki a hibás, hogy ítélt a bíróság?

Kővel dobálta a BMW-t, csúnyán elverték

Hatalmast verést kapott a dobálózó férfi, tuti soha többet nem vesz követ a kezébe.


F1: Nagyágyúkkal vizsgálják Bianchi balesetét

Az FIA nyilvánosságra hozta a Jules Bianchi szuzukai balesetét vizsgáló bizottság összetételét. Brawn, Domenicali, Fittipaldi ...


A nap képe - Életveszélyben a közönség

A lelátók nem véletlenül kerültek mára messze a pályától. Ez a kép jól bizonyítja az okokat.


F1: Lewis Hamilton párnát tett horkoló kedvencére

Hamilton és kutyája, Roscoe elválaszthatatlanok, még annak ellenére is, hogy a buldog hangosan horkol. De 2008 világbajnoka tudja ...


Partiállat lett az öreg Ikarusból

Eljött az idő a nyugdíjba vonulásra az Ikarus számára, de a roncstelep helyett egész más sors jutott a magyar busznak.


4
Többéves rekordra csökken az üzemanyagár

Többéves rekordra csökken az üzemanyagár

Tovább csökken, és a legújabb változtatással többéves mélypontra esik az üzemanyagok ára szerdán.


F1: Hamilton nem ígéri, hogy marad a Mercedesnél

Fernando Alonso nagyot húz vagy nagyot bukik - vajon lesz-e helye a Mercedesnél? Lewis Hamilton még nem ígéri, hogy 2015-ben ...


F1: Vettel a vereségben is úriember maradt

Daniel Ricciardo azt mondja, hogy a Red Bulltól csúnya veréssel távozó csapattársa, Sebastian Vettel egész évben kifogástalanul ...


Sofőr nélkül száguldott a versenypályán az Audi

Itt tart ma az autonóm közlekedés: az Audi vezető nélküli autója önállóan körbement a Hockenheimringen, nem lépéstempóban.


F1: Miért nem választhatnak gumikat a csapatok?

A Force India szerint meg kellene adni a lehetőséget a csapatoknak, hogy maguk döntsék el, melyik két keveréket akarják használni ...


Új pótkocsi-abroncs a Fuldától

A Fulda új pótkocsi-abroncsa nagyobb futásteljesítményt és kisebb üzemanyag-fogyasztást tesz lehetővé.


Jön a világ legerősebb utcai motorja

Novemberben mutatja be újdonságát, a kompresszoros blokkal szerelt H2-t a Kawasaki. Technológiája a félelmetes H2R-ből ered.