Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:376.0 Ft
Dízel:396.0 Ft

Teszt: Mercedes-Benz ML 320 CDI

Magaslati levegő

Szerző: levél küldés
Dátum: 2006.07.26. 07:59
Repülés, Normafa, Havanna telep

Nemrég olvastam valakitől, hogy fent azért jobb, mint lent, mert szebb a kilátás és kevesebb az ember. Vagy azért vannak kevesen a magasban, mert strapás odajutni (hegycsúcsok), vagy sokba kerül (Hold, repülés, alpesi villa). Ebben van igazság, például én is szívesebben laknék a Normafánál, mint a Havanna lakótelepen.

Hasonló felfele törekvést látunk az autók között is. Tényleg jobb érzés magas autóban ülni, mint alulról nézni egy Kamaz kipufogójába a smart roadsterben. Az új ML-ben nem fenyeget ilyesmi a 2,2 tonna élősúllyal, 15 milliós alapáron. Az M-osztály komoly tényező az utakon Murmanszktól Los Angelesig. Annyian követték 1997 óta, hogy már rég nem kell megmagyarázni, miért elég egy SUV-nak aszfalton remekelnie, nem pedig ott, ahol az örök és utolérhetetlen G-osztály teszi.

Velünk van az erő

Sokan azért szeretnek bele a megemelt csatahajókba, mert bennük biztonságban érzik magukat, jól kilátnak belőlük és egyébként is unják sima kombikra vagy limuzinokra szórni a pénzüket. Az ML-re mindez áll, és ott van még a megállíthatatlanság és a legyőzhetetlenség ígérete az összkerék-hajtással.

Érdemes megjegyezni a 7G Tronic nevet, mert ez ma a világ valószínűleg legjobb automata váltója. Kifinomultabban szortírozza a fokozatokat, mint eddig bármi, amit vezettünk. Megesik, hogy átugrik több áttételt, de olyan arisztokratikus diszkrécióval dolgozik, mint egy brit komornyik.

A kormány mögötti háromszögek révén kézzel is kapcsolható váltóval mindig lesi parancsunkat a 224 lóerős dízelmotor. Nekiveselkedik és elszántan gyorsul, ha kell, ha nem muszáj, akkor a háttérbe vonul és szavát sem lehet venni. Ennél kisebb vagy gyengébb motort biztosan nem szeretnénk ebbe az autóba, a középső dízelmotor a kényelmesen elegendő szintet hozza.

Cikk nyomtatása

1 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

Szólj hozzá Te is!

Szavazzon kedvenc autójára és nyerjen!

A jelenleg kapható autók közül Ön melyik mellett döntene legszívesebben? Szavazzon online játékunkban, és nyerjen újságelőfizetést. ...

Sörözgetés után mentek autót feltörni a tolvajok

Nem a piás bűnözők napja volt. Sörözgettek, veszítettek a játékgépen, aztán kiszúrták őket egy Focus feltörése közben.

F1: Hamilton nem bírta, Rosbergé a pole

A szezonzáró Abu-Dzabi Nagydíj kvalifikációján Nico Rosberg szerezte meg a pole-t, bajnoki riválisa, Lewis Hamilton a 2. lett. ...

Nincs ellene észérv

6

Lassan, de fáradhatatlanul rágja előre magát a Hyundai az európai autópiaci tortában. Az új i20-szal talán most egy kicsit nagyobbat ...

Milyen Ferrarit vegyen Vettel?

1

Ha már úgyis a Ferrarihoz igazol Sebastian Vettel, tudunk ajánlani neki néhány közúti autót, amivel új csapata is meg lenne elégedve. ...

A 3,5 milliós kérdés - Mazda vagy Ford?

11

Olvasónk egy középkategóriás, pár éves autót szeretne magáénak tudni. 3,5 millió forintot érő választásában szakértőnk segít.

9 tipp a biztonságos téli autózáshoz

10

Hátha azoknak is megragad valami, akik azt hiszik, hogy rutinnal bármilyen helyzetet meg lehet oldani, és a téli gumi is csak ...

Csodás példa a magyar jogrendszer balfaszságára

6

Aki csak úgy tartana otthon egy autót, a garázsban, jobb időkre várva, fizet. Aki az erdőbe akarja kidobni a romját, meg tudja ...

Vezettük a legnagyobb új Opelt

5

Idén év végén az Opel meghatározó autóit cseréli le. A Vivaro B a könnyű haszonjárművek között olyan fontos, mint Corsa E a személyautók ...

Räikkönen a világ legdurvább hullámvasútját is unta

Ha ez a reakció őszinte volt, akkor a finn pilóta tényleg rászolgál a jégember becenévre, unottan rágózva viselte, ahogy a gyorsulástól ...


Millimétereken múlt a robogós élete

Motorral autók között előretörni a forgalomban nem éppen veszélytelen mutatvány. Ennek a robogósnak például csak millimétereken ...


Felfoghatatlan összeget költ fejlesztésre a Volkswagen

Új modellek, környezetvédelmi fejlesztések, modern gyártóüzemek és költségmegtakarítások: a Volkswagen világelsőségre tör.


F1: Hogyan lehet bajnok Nico Rosberg?

A vasárnap délutáni Abu-Dzabi Nagydíjon a valamelyik Mercedes-pilóta világbajnok lesz. Hamilton duplázik vagy Rosberg lép be ...


Durvul a harc a taxisok és privát sofőrök között

Taxisokat vettek őrizetbe Spanyolországban, mert megtámadtak egy Uber-sofőrt. Vagyis személyszállítási engedéllyel nem rendelkező ...


James Bond is megnyalná utána az ujját

Mit kapunk, ha összeeresztünk egy videojáték-fejlesztő céget a legflúgosabb angol mérnökkel? Valamit, ami minden képzeletet felülmúl! ...


F1: Négy pilóta esélyes a McLarennél

A McLaren-vezér Ron Dennis tagadja, hogy eldőlt volna a csapat 2015-ös felállása, Alonso igazolása még nem tény. Négy versenyző ...


Pimaszul kapzsi a Ferrari!

Hatalmas a kereslet a Ferrari újdonsága iránt, ám a cég nem érkezési sorrendben szeretné kiszolgálni a vevőket: az viheti az ...


Tizenegy emeletnyit zuhant, túlélte!

Péppé zúzott egy Toyotát, de túlélte a harminc méteres zuhanást az a férfi, aki ablakmosáshoz készülődve zuhant le egy San Francisco-i ...


F1: Kizárták a Red Bullt az időmérőről

A Nemzetközi Automobil Szövetség a Red Bull mindkét autóját kizárta az Abu-Dzabi Nagydíj időmérőjéről a szabálytalan, túl hajlékony ...


F1: A tankolócső tréfálta meg a McLarent

Az Abu-Dzabi Nagydíj időmérőjének vicces pillanata volt, amikor a McLaren hirtelen behívta a bokszba Jenson Buttont.


F1: Perezt is lekötötte a Force India

A Force India az Abu-Dzabi Nagydíj időmérője után véglegesítette 2015-ös felállását, Nico Hülkenberg mellett Sergio Perez is ...