Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:343.0 Ft
Dízel:345.0 Ft

Teszt: Mercedes-Benz ML 320 CDI

Magaslati levegő

Szerző: levél küldés
Dátum: 2006.07.26. 07:59
Az előző sorozatból eladott 650 000 darab azt jelzi, hogy temérdek embertársunk vágyik M-osztályra, és ezt sokan meg is engedhetik maguknak. Mit esznek ezeken az autókon?
Repülés, Normafa, Havanna telep

Nemrég olvastam valakitől, hogy fent azért jobb, mint lent, mert szebb a kilátás és kevesebb az ember. Vagy azért vannak kevesen a magasban, mert strapás odajutni (hegycsúcsok), vagy sokba kerül (Hold, repülés, alpesi villa). Ebben van igazság, például én is szívesebben laknék a Normafánál, mint a Havanna lakótelepen.

Hasonló felfele törekvést látunk az autók között is. Tényleg jobb érzés magas autóban ülni, mint alulról nézni egy Kamaz kipufogójába a smart roadsterben. Az új ML-ben nem fenyeget ilyesmi a 2,2 tonna élősúllyal, 15 milliós alapáron. Az M-osztály komoly tényező az utakon Murmanszktól Los Angelesig. Annyian követték 1997 óta, hogy már rég nem kell megmagyarázni, miért elég egy SUV-nak aszfalton remekelnie, nem pedig ott, ahol az örök és utolérhetetlen G-osztály teszi.

Velünk van az erő

Sokan azért szeretnek bele a megemelt csatahajókba, mert bennük biztonságban érzik magukat, jól kilátnak belőlük és egyébként is unják sima kombikra vagy limuzinokra szórni a pénzüket. Az ML-re mindez áll, és ott van még a megállíthatatlanság és a legyőzhetetlenség ígérete az összkerék-hajtással.

Érdemes megjegyezni a 7G Tronic nevet, mert ez ma a világ valószínűleg legjobb automata váltója. Kifinomultabban szortírozza a fokozatokat, mint eddig bármi, amit vezettünk. Megesik, hogy átugrik több áttételt, de olyan arisztokratikus diszkrécióval dolgozik, mint egy brit komornyik.

A kormány mögötti háromszögek révén kézzel is kapcsolható váltóval mindig lesi parancsunkat a 224 lóerős dízelmotor. Nekiveselkedik és elszántan gyorsul, ha kell, ha nem muszáj, akkor a háttérbe vonul és szavát sem lehet venni. Ennél kisebb vagy gyengébb motort biztosan nem szeretnénk ebbe az autóba, a középső dízelmotor a kényelmesen elegendő szintet hozza.

1 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

Szólj hozzá Te is!

Magyar valóság: Félmilliós, megbízható autó kell

1

Olvasónk józanul választ autót. Alacsony fogyasztással keres megbízható kocsit napi munkába járáshoz, félmillióért.

Migránsveszély az autópályán

Sok bevándorló tart nyugatra Szeged felől az M5 mentén, esetleg rajta, néha át is sétálnak a sztrádán. Vigyázzunk rájuk - és ...

Minden, amit a hétvégi kamion-Eb-ről tudnod kell

Negyed század után újra visszatér a Hungaroringre a Kamion Eb. Összeszedtük a legfontosabb tudnivalókat, hogy ne pislogj, mint ...

Emelkednek a sebességhatárok

17

Gyorsabban mehetünk több sztrádán és autóúton. Jön a fapados autópálya!

Vad- és kutyaveszély az autópályán

4

Vadkerítés fut végig a sztrádák mellett, fizetünk, hogy 130-cal mehessünk és mégis az arcunkba tolja az autópálya-kezelő: Vadveszély! ...

Egy nőt nem illik letaszítani a dobogóról

Hőség, hosszú combú lányok és sima Kiss Norbi rajt-cél győzelem. A helyszínről követtük végig a Kamion Európa-bajnokág cseh futamának ...

Börtönbe küldik a figyelmetlen nyugdíjast

8

2,5 millió balesetmentes kilométer után hogyan hibázhat valaki ekkorát?

Jó választás 600 ezerért, alacsony fogyasztással?

Olvasónk a tipikus átlagautót keresi. Árban a 600-700 ezres sávban, minél alacsonyabb fogyasztással, fenntartási költséggel. ...

"Volt bennem félelem"

1

Hogyan lett kamionversenyző Michelisz Norbert és Wéber Gábor egykori legyőzője? Majd hogyan lett 3 év alatt Európa legjobbja?

Svájci ingatlan eladó, F1-es autóval a nappaliban

Tévénézés közben azért megnyugtató, hogy egy Benetton-Renault pihen a kanapé mögött.


1
5 dolog, amit tudnod kell az új NFS-ről

5 dolog, amit tudnod kell az új NFS-ről

Ha azt hiszed, hogy elég lesz versenyeket nyerni, hogy te legyél a legnagyobb király az új Need for Speedben, akkor nagyon tévedsz. ...


Kifejlesztették a "láthatatlan" utánfutót

A Land Rover újabb innovációval állt elő: kamerás rendszerével az utánfutó "láthatatlanná" válik a vezető számára, megkönnyítve ...


F1: A sereghajtó nyitott lenne a Honda ajánlatára

Régóta téma, hogy a Hondának egy második csapatra is szüksége lenne arra, hogy érdemben fel tudjon zárkózni az F1-ben. A Manor ...


1
A szőke csaj megijedt és anyázott a zebrán

A szőke csaj megijedt és anyázott a zebrán

Na ezért ne szólj be egy ferrarisnak, különben a telefonod bánja.


F1: Kiderült, mi okozta Vettel defektjét

Monzában nyilvánosságra hozta a Sebastian Vettel spái defektje miatt indított vizsgálat eredményét a Pirelli. Törmelék okozta ...


James Bond emlékautó, extrákkal

Fél évszázada vezet Aston Martint őfelsége legtitkosabb titkos ügynöke. Ezt meg kellett ünnepelni: erre szolgál a DB9 GT Bond ...


F1: A Ferrari megtartotta a főnököt

A korábbi spekulációkkal ellentétben a Ferrari szerződést hosszabbított technikai igazgatójával, James Allisonnal.


F1: Újabb büntetések Alonsóéknak

A McLaren-Hondánál Belgium után a hétvégi Olasz Nagydíjon újra motorokat cserélnek, Fernando Alonso és Jenson Button megint a ...


Lezárnak egy fontos főutat Budapesten

Vasárnap hajnaltól délelőttig végzik a Kerepesi úti közúti híd próbaterhelését.


F1: Sírva röhögős Hamilton új tetkója

Lewis Hamilton új tetoválást varratott magára, és coelhói magasságokba emelkedve el is árulta, mit szimbolizál az alkotás.


2
18 éves kölyök játszott istent a Mercijével

18 éves kölyök játszott istent a Mercijével

Biztos azt hitte, természetfeletti, isteni erővel rendelkezik. Másképp hogy gondolhatta, hogy 130 km/órával elfordul ebben a ...