Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:376.0 Ft
Dízel:381.0 Ft

Teszt: Mazda2 1.25 CE - Férfias játékok

Szerző: levél küldés
Dátum: 2003.07.14. 06:55
Egy olyan kisautót üdvözölhetünk a Mazda2-ben, melyet férfiaknak sem ciki vezetniük. De e mellett hagyományos értelemben is remek az autó, hiszen tágas és praktikus is.
Erős képzelőerő kell hozzá, hogy sportosnak nézzük a Mazda2-t. Annak ellenére, hogy a jellegzetes Mazdás jegyek elöl, hátul és oldalt is felkerültek a legkisebb Mazdára, azért egyterű jellegét nehezen tudja leplezni a jármű. Ez egyébként abból adódik, hogy a Japánban Demio 2-nek nevezett autó tulajdonképpen előző életében nem is kisautó, hanem mini egyterű volt. A sors iróniája, hogy időközben a többi kiskategóriás autó is ebbe az irányba fejlődött és így a Mazda2-höz hasonlóan buszlimuzin jellegű formát kapott.

Jópofa a Mazda2-es belseje, az ülések kényelmesek, viszonylag kemények. A kormány csak fel-le állítható

Ez egyfelől nem is baj, mert ha beülünk, rögtön feltűnik az autó tágassága. Még langaléta felnőttek is pillanatok alatt belőhetik a legjobb vezetői helyzetet, amit az is alig zavar, hogy a kormány nem állítható ki és be, csak le és fel. Állíthatjuk viszont a vezetőülés magasságát, ami sokat segít.

Alapfeltétel egy kisautóban, hogy pohártartóból és rekeszből bőven jusson minden utas környékére. Ezt a feladatot a Mazda2 túl is teljesíti, a hagyományos kesztyűtartó, pohártartó, mütyürtartó zsebek mellett a középkonzol tetejére is tettek fedeles rekeszt és az első ülések támláján is van zseb - megjegyzem a Mazda6-nál hiába keresünk zsebet az üléseken. Ha már szóba került a Mazda6-os, egyből feltűnik, hogy a középkonzolt ez a sikeres autó ihlette. Az autóban ébredve nehéz öt másodpercen belül megmondani, hogy melyik típusban is aludtunk az este. A rádió sárga kijelzője és a manuális légkondicionáló lehet árulkodó.

Hasonló a Mazda6-oséhoz a középkonzol, csak a sárga kijelző mutat furán

Talán a Honda Jazz-nél látták a Mazda tervezői azt a lyukacsos, szépnek látszó, de egyébként kemény és nagyon fekete műanyagot, amely a műszerfal felső részét borítja. Igényes az utastér kárpitozása, a Mazda állítólag az európai igényekhez igazodva egyre több textilt használ az ajtókon és a mi ízlésvilágunkhoz igazítja a színösszeállítást is. Nem tudom, hogy ennek az eredménye-e, de a Ford Fiestával műszakilag rokon kisautó valóban otthonos utastérrel bír. A Fiestától örökölt hiba, hogy nincs taposó a bal lábnak.

Hátul is megfelelő a tér nagysága ahhoz, hogy két nagyon magas utas a lábával és a fejével együtt kényelmesen elférjen, ha elöl középtermetű utasok utaznak. Tágas a csomagtartó is, de csak literre. Sajnos az alapterület nem nagyobb az átlagnál, így magas bőröndökből vagy pálmafákból tudunk sokat vinni magunkkal. Mivel egyterű-, vagy ha jobban tetszik kombiszerűen egyenes a hátfal, a csomagteret könnyű megtölteni, a rakodás pofonegyszerű.

Szintén egyszerű az utastér bővítése. Bár a Mazda6 kombitól eltérően nem adtak nevet az ülésdöntögetésnek, a csomagtartó extratérrel való megáldása nem tart tovább néhány percnél.

1 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

Szólj hozzá Te is!

Kávészünet a réten

Mit csináljunk, ha a közelben sehol nincs kávézó, de innánk egy feketét? Főzzünk egyet!

Dugóból érkeztünk az isztambuli autószalonra!

Gyűlik a kilométer rendesen, ma háromszor vágtunk át a 14 milliós Isztambulon. Igaz, csak egyszer tettük ezt kocsival.

Mennyire ismered a hazai autópark összetételét?

6

Ha a tíz kérdésből hétnél eltalálod a győztest, őszintén gratulálunk!

Itt áll előttünk Aegea - dögös szedán a Fiattól

2

Az Isztambuli Autószalon legnagyobb durranása a Fiat új világautójának leleplezése volt. Beülni nem lehetett az Aegeába, de legalább ...

Mehmet Tofas Sahinjával fogadott minket Törökország

Remek tempót futott a Vezess.hu két kiküldött tudósítója - azaz futott volna, ha a török bürokrácia nem lop el két órát az életükből. ...

Koponyák az út szélén - Szerbia, Bulgária

2

Kragujevacban az egykori Zastava-gyár, Nisben egy szerb nemzeti hős előtt tisztelegtünk, útban Isztambul felé.

Mit adtak nekünk a törökök?

2

A minden bizonnyal igen kellemetlen másfél évszázados török hódoltság is hozott sok értékes, hasznos dolgot magával, amelyek ...

Keleti nyitás: a szerb szakasz

Túl vagyunk az első napon. Hatalmasat nem autóztunk, de legalább láttuk a régi Zastava gyárat is

Megyünk Isztambulba, autókiállításra!

10

A Vezess.hu két újságírója küldöttségbe indul török barátainkhoz, és megtekinti az Isztambuli Autókiállítást, valamint hazavisz ...

Márkaszerviz vagy garázsműhely?*

Éves karbantartás minden 5 évnél idősebb Ford személyautóra.


Schumacher tovább "javul"

Mialatt Michael Schumacher otthonában lábadozik, menedzsere és az Audemars Piguet a hétszeres világbajnok ötletéből született ...


Aligátor a terepjáró ellen 1:0

A terepjáró egyértelmű fenyegetést jelentett, így meg kellett mutatni, hogy hol a helye. Az aligátor kíméletlenül lecsapott.


F1: Hülkenberg is lehet Räikkönen utódja?

Valtteri Bottas mellett a Force Indiá-s Nico Hülkenberg neve is felmerült a Ferrari esetleges versenyzőjeként, bár Maranellóban ...


39 mocskos autó, amit látva pánik törne ki minden mosóban

Ha úgy érzed koszos az autód, belül hegyekben áll a szemét, vagy már a színe se látszik a rászáradt sárréteg alatt, gördítsd ...


Ömlik a modern autóelektronika Szombathelyről

Felavatták a TDK csoporthoz tartozó Epcos Kft. 10,5 milliárd forintos beruházással épített, 14 ezer négyzetméter területű fejlesztő- ...


Vadonatúj szabadidőjárművek az Auditól

A következő három évben három új szabadidőjárművel rukkol elő az Audi. Lesz köztük pici, óriási és emissziómentes is.


Az évezred legfontosabb francia ráncfelvarrása

Egy új hűtőrács még sosem volt ennyire fontos a Citroën életében. A DS5 frissített verziója szerény nyitánya egy új kor kezdetének. ...


Megint nyomulnak az F1-es alkoholreklámok ellen

A Monacói Nagydíjon újabb támadást intéztek a Forma-1 ellen az alkoholreklámokkal kapcsolatban.


Medvék ellen kell védekezni egy horvát autópályán

Medvék és más vadon élő állatok ellen épít új védőrendszert a Rijeka és Zágráb közötti autópálya-szakaszon a horvát autópálya-kezelő ...


F1: 515 milliárdot követelnek Ecclestone-tól

A brit adóhatóság elővette Bernie Ecclestone egyik régi ügyét. 1,2 milliárd fontot hajthatnak be az üzletemberen.


Visszakapják az autósok a Nagykörutat

Május 24-től (vasárnaptól) újra a teljes vonalon jár a 4-es és a 6-os villamos, mert befejeződik a márciusban kezdődött felújítás ...