Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:359.0 Ft
Dízel:373.0 Ft

Teszt: Mazda2 1.25 CE - Férfias játékok

Szerző: levél küldés
Dátum: 2003.07.14. 06:55
Erős képzelőerő kell hozzá, hogy sportosnak nézzük a Mazda2-t. Annak ellenére, hogy a jellegzetes Mazdás jegyek elöl, hátul és oldalt is felkerültek a legkisebb Mazdára, azért egyterű jellegét nehezen tudja leplezni a jármű. Ez egyébként abból adódik, hogy a Japánban Demio 2-nek nevezett autó tulajdonképpen előző életében nem is kisautó, hanem mini egyterű volt. A sors iróniája, hogy időközben a többi kiskategóriás autó is ebbe az irányba fejlődött és így a Mazda2-höz hasonlóan buszlimuzin jellegű formát kapott.

Jópofa a Mazda2-es belseje, az ülések kényelmesek, viszonylag kemények. A kormány csak fel-le állítható

Ez egyfelől nem is baj, mert ha beülünk, rögtön feltűnik az autó tágassága. Még langaléta felnőttek is pillanatok alatt belőhetik a legjobb vezetői helyzetet, amit az is alig zavar, hogy a kormány nem állítható ki és be, csak le és fel. Állíthatjuk viszont a vezetőülés magasságát, ami sokat segít.

Alapfeltétel egy kisautóban, hogy pohártartóból és rekeszből bőven jusson minden utas környékére. Ezt a feladatot a Mazda2 túl is teljesíti, a hagyományos kesztyűtartó, pohártartó, mütyürtartó zsebek mellett a középkonzol tetejére is tettek fedeles rekeszt és az első ülések támláján is van zseb - megjegyzem a Mazda6-nál hiába keresünk zsebet az üléseken. Ha már szóba került a Mazda6-os, egyből feltűnik, hogy a középkonzolt ez a sikeres autó ihlette. Az autóban ébredve nehéz öt másodpercen belül megmondani, hogy melyik típusban is aludtunk az este. A rádió sárga kijelzője és a manuális légkondicionáló lehet árulkodó.

Hasonló a Mazda6-oséhoz a középkonzol, csak a sárga kijelző mutat furán

Talán a Honda Jazz-nél látták a Mazda tervezői azt a lyukacsos, szépnek látszó, de egyébként kemény és nagyon fekete műanyagot, amely a műszerfal felső részét borítja. Igényes az utastér kárpitozása, a Mazda állítólag az európai igényekhez igazodva egyre több textilt használ az ajtókon és a mi ízlésvilágunkhoz igazítja a színösszeállítást is. Nem tudom, hogy ennek az eredménye-e, de a Ford Fiestával műszakilag rokon kisautó valóban otthonos utastérrel bír. A Fiestától örökölt hiba, hogy nincs taposó a bal lábnak.

Hátul is megfelelő a tér nagysága ahhoz, hogy két nagyon magas utas a lábával és a fejével együtt kényelmesen elférjen, ha elöl középtermetű utasok utaznak. Tágas a csomagtartó is, de csak literre. Sajnos az alapterület nem nagyobb az átlagnál, így magas bőröndökből vagy pálmafákból tudunk sokat vinni magunkkal. Mivel egyterű-, vagy ha jobban tetszik kombiszerűen egyenes a hátfal, a csomagteret könnyű megtölteni, a rakodás pofonegyszerű.

Szintén egyszerű az utastér bővítése. Bár a Mazda6 kombitól eltérően nem adtak nevet az ülésdöntögetésnek, a csomagtartó extratérrel való megáldása nem tart tovább néhány percnél.

Cikk nyomtatása

1 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

Szólj hozzá Te is!

Letöltendő börtönt kapott az agresszív kamionos

Fékezett az Opel, ami nem tetszett a kamionosnak. Megelőzte, ráhúzta a szerelvényt. Mindketten megálltak, aztán elcsattant egy ...

Volkswagennek álcázták a kínai autót

Rendesen lenyúlta a derék kínai autógyártó a Volkswagen formatervét a Glory megrajzolásakor. A jókora egyterű itthon is megjelenhet. ...

Elindult az új Suzuki sorozatgyártása

5

Elindult az új Suzuki Vitara gyártása Esztergomban. Ebből az alkalomból Orbán Viktor azt is elárulta miért számít a Suzuki a ...

A Renault új crossoverei Genfben

A Renault attól fél, hogy elfogynak az aszfaltozott utak? Két új crossovert hozott Genfbe, így a Koleosszal és a Capturrel már ...

Ellenfél a Qashqainak a Hyundaitól

8

Tavaly megbicsaklott az értékesítések bővülése Európában, idén viszont a Hyundai kínálata 80 százalékát megújítja. A legfontosabb ...

Mennyit kell fizetni, ha elkap a szupertraffipax?

11

Bemutatásakor nem árult el minden részletet az autósok megkopasztására képes csodafegyverről a rendőrség. Néhány fontos kérdés ...

3 perc alatt tölthető villanyautók

1

Beültünk az immár teljesen kész Toyota Mirai hidrogénautóba, és sajnos a Honda prototípusába, az FCV-be is, aminek soha többé ...

És igen, megvan, sikerült: beültünk egy Mansoryba!

1

Hosszas könyörgésbe került, és megnézték, nincs-e a kárpitra veszélyes kulcs, karabiner vagy harci buzogány az övünkön, de végül ...

Befeküdtünk egy Mercedes alá

Mercedes 4x4 a négyzeten: gigantikus terepjáró, portáltengelyen. Szerencsére nem lesz belőle sorozatgyártású modell, csak show-carnak ...

Apró hülyeségek a Genfi Autószalonon

Jártunkban-keltünkben néha meghökkentő kis jópofaságokat is találtunk Genfben a sok agyonpolírozott autócsoda között. Ezeket, ...


2 percnyi akció a Halálos iramban 7-ből

Szűk egy hónap, és sokkal többet láthatunk a várva várt hetedik részből, mint ez a két perc. Bár ez is elég erős.


F1: Szó sincs bojkottról!

Az Ausztrál Nagydíj szervezője kategorikusan cáfolta, hogy egyes csapatok a versenyhétvége bojkottjával fenyegetnének.


1
Egy perc sem kellett, hogy ellopják az 50 millás ritkaságot

Egy perc sem kellett, hogy ellopják az 50 millás ritkaságot

Nem éppen elegáns módszerekkel, de az biztos, hogy villámgyorsan elkötötték a 120 ezer fontot érő Ford-ritkaságot.


Többet járnak a magyar autósok márkaszervizbe

A márkakereskedői statisztikák alapján 10-15 százalékkal javult egyes márkaszervizek forgalma - derült ki a Magyar Gépjárműimportőrök ...


Így telnek az orosz hétköznapok

A héten nem voltunk túl aktívak fedélzeti kamerás felvételek terén, Genf nagyobb prioritást élvezett, de most bepótoljuk.


F1: Gyári csapatot csinál a Renault?

A Renault-nál nem zárják ki, hogy a közeljövőben újra teljes értékű gyári csapattal induljanak a Forma-1-ben.


F1: A Sauber nem hagyja magát

A Sauber hivatalosan is megerősítette, hogy Giedo van Garde bírósági úton akar visszakerülni a csapathoz. Állnak elébe.


Ronaldo új autója ezúttal csupán 80 millióba került

Ezúttal egy Rolls-Royce szellemet villantott meg a spanyol focista, amivel épp edzésre indult.


F1: Ecclestone sem érti az Alonso-ügyet

A Forma-1 ura is úgy látja, hogy igen rejtélyes Fernando Alonso tesztbalesete, szerinte még a spanyol pilóta sem érti, mi történt. ...


Visszatér a hétszeres magyar ralibajnok

A hétszeres abszolút magyar ralibajnok ifjabb Tóth János három év kihagyás után visszatér a versenypályákra egy Peugeot 208 T16 ...


F1: Vettelt hét éve hívták a Ferrarihoz

Sebastian Vettel elárulta, hogy az elmúlt hét évben folyamatosan csábítgatták a Ferrarihoz, újra és újra tárgyalt az olasz csapat ...