Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:343.0 Ft
Dízel:345.0 Ft

Teszt: Mazda2 1.25 CE - Férfias játékok

Szerző: levél küldés
Dátum: 2003.07.14. 06:55
Egy olyan kisautót üdvözölhetünk a Mazda2-ben, melyet férfiaknak sem ciki vezetniük. De e mellett hagyományos értelemben is remek az autó, hiszen tágas és praktikus is.
Erős képzelőerő kell hozzá, hogy sportosnak nézzük a Mazda2-t. Annak ellenére, hogy a jellegzetes Mazdás jegyek elöl, hátul és oldalt is felkerültek a legkisebb Mazdára, azért egyterű jellegét nehezen tudja leplezni a jármű. Ez egyébként abból adódik, hogy a Japánban Demio 2-nek nevezett autó tulajdonképpen előző életében nem is kisautó, hanem mini egyterű volt. A sors iróniája, hogy időközben a többi kiskategóriás autó is ebbe az irányba fejlődött és így a Mazda2-höz hasonlóan buszlimuzin jellegű formát kapott.

Jópofa a Mazda2-es belseje, az ülések kényelmesek, viszonylag kemények. A kormány csak fel-le állítható

Ez egyfelől nem is baj, mert ha beülünk, rögtön feltűnik az autó tágassága. Még langaléta felnőttek is pillanatok alatt belőhetik a legjobb vezetői helyzetet, amit az is alig zavar, hogy a kormány nem állítható ki és be, csak le és fel. Állíthatjuk viszont a vezetőülés magasságát, ami sokat segít.

Alapfeltétel egy kisautóban, hogy pohártartóból és rekeszből bőven jusson minden utas környékére. Ezt a feladatot a Mazda2 túl is teljesíti, a hagyományos kesztyűtartó, pohártartó, mütyürtartó zsebek mellett a középkonzol tetejére is tettek fedeles rekeszt és az első ülések támláján is van zseb - megjegyzem a Mazda6-nál hiába keresünk zsebet az üléseken. Ha már szóba került a Mazda6-os, egyből feltűnik, hogy a középkonzolt ez a sikeres autó ihlette. Az autóban ébredve nehéz öt másodpercen belül megmondani, hogy melyik típusban is aludtunk az este. A rádió sárga kijelzője és a manuális légkondicionáló lehet árulkodó.

Hasonló a Mazda6-oséhoz a középkonzol, csak a sárga kijelző mutat furán

Talán a Honda Jazz-nél látták a Mazda tervezői azt a lyukacsos, szépnek látszó, de egyébként kemény és nagyon fekete műanyagot, amely a műszerfal felső részét borítja. Igényes az utastér kárpitozása, a Mazda állítólag az európai igényekhez igazodva egyre több textilt használ az ajtókon és a mi ízlésvilágunkhoz igazítja a színösszeállítást is. Nem tudom, hogy ennek az eredménye-e, de a Ford Fiestával műszakilag rokon kisautó valóban otthonos utastérrel bír. A Fiestától örökölt hiba, hogy nincs taposó a bal lábnak.

Hátul is megfelelő a tér nagysága ahhoz, hogy két nagyon magas utas a lábával és a fejével együtt kényelmesen elférjen, ha elöl középtermetű utasok utaznak. Tágas a csomagtartó is, de csak literre. Sajnos az alapterület nem nagyobb az átlagnál, így magas bőröndökből vagy pálmafákból tudunk sokat vinni magunkkal. Mivel egyterű-, vagy ha jobban tetszik kombiszerűen egyenes a hátfal, a csomagteret könnyű megtölteni, a rakodás pofonegyszerű.

Szintén egyszerű az utastér bővítése. Bár a Mazda6 kombitól eltérően nem adtak nevet az ülésdöntögetésnek, a csomagtartó extratérrel való megáldása nem tart tovább néhány percnél.

1 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

Szólj hozzá Te is!

Beültünk az első újkori Ladába Magyarországon

1

Záhony helyett Hegyeshalomnál lépett be Magyarországra az új importőr első autója. Megnéztük közelről a Kalina Crosst.

Magyar valóság: Félmilliós, megbízható autó kell

1

Olvasónk józanul választ autót. Alacsony fogyasztással keres megbízható kocsit napi munkába járáshoz, félmillióért.

Migránsveszély az autópályán

Sok bevándorló tart nyugatra Szeged felől az M5 mentén, esetleg rajta, néha át is sétálnak a sztrádán. Vigyázzunk rájuk - és ...

Minden, amit a hétvégi kamion-Eb-ről tudnod kell

Negyed század után újra visszatér a Hungaroringre a Kamion Eb. Összeszedtük a legfontosabb tudnivalókat, hogy ne pislogj, mint ...

Emelkednek a sebességhatárok

17

Gyorsabban mehetünk több sztrádán és autóúton. Jön a fapados autópálya!

Vad- és kutyaveszély az autópályán

4

Vadkerítés fut végig a sztrádák mellett, fizetünk, hogy 130-cal mehessünk és mégis az arcunkba tolja az autópálya-kezelő: Vadveszély! ...

Egy nőt nem illik letaszítani a dobogóról

Hőség, hosszú combú lányok és sima Kiss Norbi rajt-cél győzelem. A helyszínről követtük végig a Kamion Európa-bajnokág cseh futamának ...

Börtönbe küldik a figyelmetlen nyugdíjast

8

2,5 millió balesetmentes kilométer után hogyan hibázhat valaki ekkorát?

Jó választás 600 ezerért, alacsony fogyasztással?

Olvasónk a tipikus átlagautót keresi. Árban a 600-700 ezres sávban, minél alacsonyabb fogyasztással, fenntartási költséggel. ...

F1: Hamilton agyonverte a mezőnyt

A frissített erőforrású Mercedesszel Lewis Hamilton elképesztő fölénnyel verte a mezőnyt az Olasz Nagydíj első szabadedzésén. ...


F1: A pilóták is bezárnák a versenyautókat

Justin Wilson augusztusi indycaros balesete óta az F1-es versenyzők egyre inkább támogatják a zárt pilótafülkék bevezetését.


Pofátlanul hazudott a lengyel autónepper

Ha ez igaz, akkor újabb bizonyítékot kapunk arra, hogy vannak autókereskedők, akik könnyedén csapnak be bárkit.


E-matricát venne? Csak ne hétfő hajnalban!

Szünetel az e-matrica értékesítés szeptember 7-én hétfőn hajnali 0.30 és 4.30 között, várhatóan 2 óra időtartamban, a rendszer ...


Hamilton: A Merci ne adjon motort a Red Bullnak!

Lewis Hamilton szerint önsorsrontó lépés lenne, ha a Mercedes erőforrásokat adna a Renault-val szakítani készülő Red Bullnak. ...


1
Előadta a nagy halált a gyökér bringás

Előadta a nagy halált a gyökér bringás

Ha kell, a kerékpárosok pártját fogjuk, melléjük állunk, de aki ilyen szánalmas mutatvánnyal akar az áldozat szerepébe kerülni, ...


Gyalogost gázolt a Lada, elég csúnyán

Minden történés afelé mutatott, hogy ennek a gyalogosnak találkoznia kell a Ladával.


F1: A Mercedes ellőtte az összes puskaport

A Mercedes az Olasz Nagydíjra hozott új erőforrására egyszerre költötte el a rendelkezésére álló összes fejlesztési zsetont.


Ez minden idők legaljasabb kanyarja

A felvétel egy olasz ralin készült, ahol olyan fordulóval színesítették a gyorsasági szakaszt, ami a legtöbb versenyzőnek egekig ...


Elvették a jogsiját, azóta játékautóval jár a csaj

Egy húszéves amerikai egyetemista ovisoknak tervezett, elemes játékautóval közlekedik a campuson. Hogy miért? Mert csak.


A 360 fokos driftet láttad már? Itt az ideje!

Valahogy így kell ezt csinálni, nem a városban vagánykodni. Annak nem sok értelme van.


Pick-uppal erősít a Renault

Látványos, de robusztus pick-up-tanulmánnyal készíti elő egy éven belül érkező, sorozatgyártású platós kisteherjét a Renault.