Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:376.0 Ft
Dízel:381.0 Ft

Teszt: Hyundai Getz 1.5 CRDi - Biztonsági kűr

Szerző: levél küldés
Dátum: 2005.07.08. 07:55
Meglepetésekről mentes kisautó a Hyundai Getz. Értékeit főként utasterével nyújtja, amit nem ártana megtámogatni kedvezőbb árral.
Kettesben, hármasban és még négyesben is inkább a dízelmotor jó nyomatéka érvényesül. 1900 és 2500 között 191 newtonméterrel gyorsíthatunk, a középső sebességtartományban rugalmas a motor és elfogadható a gyorsulás.

[bekkep]Finoman jár a háromhengeres turbódízel, bemelegedés után egészen puhán forog. Városban csendesen suhanhatunk a koreai kisautóban, autópályán viszont rázendít a motor.

A váltó jó kapcsolhatóságát nem sikerült összehozni, a kar lazán, pontatlanul és hosszú utakon mozog. A hosszú áttételezéssel viszonylag kis fordulatszámmal gyorsan haladhatunk, ami jót tesz a fogyasztásnak.

Városban a Getz CRDi csupán 6,5 litert fogyasztott százon, országúton elég lehet 5 liter. Ha valaki nagyon spórol, akár 4,3 literrel is elautózhat 100 kilométert.

[bekkep]Néha az volt az érzésünk, mintha a szervokormányt egy az egyben átemelték volna a valószínűleg könnyebb motorú benzines Getz-ből, parkolásnál időnként keveselltük a rásegítő erőt. A kormányzás szoros, az erőszükséglet a szervorásegítéshez képest nagy.

Sportosan vett kanyarokban érezni, hogy a Getz-nek nem kenyere a tempózás. Ilyenkor az autó erős oldaldőléssel, az ülés gyenge oldaltartással fejezi ki, hogy rossz ajtón kopogtatunk. A Getz akkor is barátságosan kanyarodik, ha elvesszük a gázt vagy belefékezünk a fordulóba. A rugózás kicsit dobál, a kényelem közepes.

Dízel Getz kétféle felszereltséggel kapható, a klímaberendezés alapáron jár. Az árkülönbség 100 000 forint a Comfort és a tesztelt Active modell között. A felár fejében fényezett külső tükör, motoros tükörállítás, elektromos hátsó ablakemelő jár a Comforton felül, és a központi zárhoz kapunk távirányítót.

[bekkep]Tavaly a Getz négy csillagot kapott az Euro NCAP törésteszten, ami jó eredmény. Nagyon szúrja a szemünket, hogy az itthoni felszereltségből viszont hiányzik oldallégzsák, amivel a töréstesztet teljesítette.

3 317 000 forintos árával a Getz CRDi Active túl sokba kerül, hiányzik belőle a dél-koreai autóktól elvárt és megszokott árelőny a konkurensekhez képest.

1 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

Szólj hozzá Te is!

Kávészünet a réten

Mit csináljunk, ha a közelben sehol nincs kávézó, de innánk egy feketét? Főzzünk egyet!

Dugóból érkeztünk az isztambuli autószalonra!

Gyűlik a kilométer rendesen, ma háromszor vágtunk át a 14 milliós Isztambulon. Igaz, csak egyszer tettük ezt kocsival.

Mennyire ismered a hazai autópark összetételét?

6

Ha a tíz kérdésből hétnél eltalálod a győztest, őszintén gratulálunk!

Itt áll előttünk Aegea - dögös szedán a Fiattól

2

Az Isztambuli Autószalon legnagyobb durranása a Fiat új világautójának leleplezése volt. Beülni nem lehetett az Aegeába, de legalább ...

Mehmet Tofas Sahinjával fogadott minket Törökország

Remek tempót futott a Vezess.hu két kiküldött tudósítója - azaz futott volna, ha a török bürokrácia nem lop el két órát az életükből. ...

Koponyák az út szélén - Szerbia, Bulgária

2

Kragujevacban az egykori Zastava-gyár, Nisben egy szerb nemzeti hős előtt tisztelegtünk, útban Isztambul felé.

Mit adtak nekünk a törökök?

2

A minden bizonnyal igen kellemetlen másfél évszázados török hódoltság is hozott sok értékes, hasznos dolgot magával, amelyek ...

Keleti nyitás: a szerb szakasz

Túl vagyunk az első napon. Hatalmasat nem autóztunk, de legalább láttuk a régi Zastava gyárat is

Megyünk Isztambulba, autókiállításra!

10

A Vezess.hu két újságírója küldöttségbe indul török barátainkhoz, és megtekinti az Isztambuli Autókiállítást, valamint hazavisz ...

Márkaszerviz vagy garázsműhely?*

Éves karbantartás minden 5 évnél idősebb Ford személyautóra.


Schumacher tovább "javul"

Mialatt Michael Schumacher otthonában lábadozik, menedzsere és az Audemars Piguet a hétszeres világbajnok ötletéből született ...


Aligátor a terepjáró ellen 1:0

A terepjáró egyértelmű fenyegetést jelentett, így meg kellett mutatni, hogy hol a helye. Az aligátor kíméletlenül lecsapott.


F1: Hülkenberg is lehet Räikkönen utódja?

Valtteri Bottas mellett a Force Indiá-s Nico Hülkenberg neve is felmerült a Ferrari esetleges versenyzőjeként, bár Maranellóban ...


39 mocskos autó, amit látva pánik törne ki minden mosóban

Ha úgy érzed koszos az autód, belül hegyekben áll a szemét, vagy már a színe se látszik a rászáradt sárréteg alatt, gördítsd ...


Ömlik a modern autóelektronika Szombathelyről

Felavatták a TDK csoporthoz tartozó Epcos Kft. 10,5 milliárd forintos beruházással épített, 14 ezer négyzetméter területű fejlesztő- ...


Vadonatúj szabadidőjárművek az Auditól

A következő három évben három új szabadidőjárművel rukkol elő az Audi. Lesz köztük pici, óriási és emissziómentes is.


Az évezred legfontosabb francia ráncfelvarrása

Egy új hűtőrács még sosem volt ennyire fontos a Citroën életében. A DS5 frissített verziója szerény nyitánya egy új kor kezdetének. ...


Megint nyomulnak az F1-es alkoholreklámok ellen

A Monacói Nagydíjon újabb támadást intéztek a Forma-1 ellen az alkoholreklámokkal kapcsolatban.


Medvék ellen kell védekezni egy horvát autópályán

Medvék és más vadon élő állatok ellen épít új védőrendszert a Rijeka és Zágráb közötti autópálya-szakaszon a horvát autópálya-kezelő ...


F1: 515 milliárdot követelnek Ecclestone-tól

A brit adóhatóság elővette Bernie Ecclestone egyik régi ügyét. 1,2 milliárd fontot hajthatnak be az üzletemberen.


Visszakapják az autósok a Nagykörutat

Május 24-től (vasárnaptól) újra a teljes vonalon jár a 4-es és a 6-os villamos, mert befejeződik a márciusban kezdődött felújítás ...