Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:387.0 Ft
Dízel:379.0 Ft

Teszt: Hyundai Getz 1.5 CRDi - Biztonsági kűr

Szerző: levél küldés
Dátum: 2005.07.08. 07:55
Meglepetésekről mentes kisautó a Hyundai Getz. Értékeit főként utasterével nyújtja, amit nem ártana megtámogatni kedvezőbb árral.
Kettesben, hármasban és még négyesben is inkább a dízelmotor jó nyomatéka érvényesül. 1900 és 2500 között 191 newtonméterrel gyorsíthatunk, a középső sebességtartományban rugalmas a motor és elfogadható a gyorsulás.

[bekkep]Finoman jár a háromhengeres turbódízel, bemelegedés után egészen puhán forog. Városban csendesen suhanhatunk a koreai kisautóban, autópályán viszont rázendít a motor.

A váltó jó kapcsolhatóságát nem sikerült összehozni, a kar lazán, pontatlanul és hosszú utakon mozog. A hosszú áttételezéssel viszonylag kis fordulatszámmal gyorsan haladhatunk, ami jót tesz a fogyasztásnak.

Városban a Getz CRDi csupán 6,5 litert fogyasztott százon, országúton elég lehet 5 liter. Ha valaki nagyon spórol, akár 4,3 literrel is elautózhat 100 kilométert.

[bekkep]Néha az volt az érzésünk, mintha a szervokormányt egy az egyben átemelték volna a valószínűleg könnyebb motorú benzines Getz-ből, parkolásnál időnként keveselltük a rásegítő erőt. A kormányzás szoros, az erőszükséglet a szervorásegítéshez képest nagy.

Sportosan vett kanyarokban érezni, hogy a Getz-nek nem kenyere a tempózás. Ilyenkor az autó erős oldaldőléssel, az ülés gyenge oldaltartással fejezi ki, hogy rossz ajtón kopogtatunk. A Getz akkor is barátságosan kanyarodik, ha elvesszük a gázt vagy belefékezünk a fordulóba. A rugózás kicsit dobál, a kényelem közepes.

Dízel Getz kétféle felszereltséggel kapható, a klímaberendezés alapáron jár. Az árkülönbség 100 000 forint a Comfort és a tesztelt Active modell között. A felár fejében fényezett külső tükör, motoros tükörállítás, elektromos hátsó ablakemelő jár a Comforton felül, és a központi zárhoz kapunk távirányítót.

[bekkep]Tavaly a Getz négy csillagot kapott az Euro NCAP törésteszten, ami jó eredmény. Nagyon szúrja a szemünket, hogy az itthoni felszereltségből viszont hiányzik oldallégzsák, amivel a töréstesztet teljesítette.

3 317 000 forintos árával a Getz CRDi Active túl sokba kerül, hiányzik belőle a dél-koreai autóktól elvárt és megszokott árelőny a konkurensekhez képest.

1 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

Szólj hozzá Te is!

Ilyen, amikor profi gyilkol a kocsiban

Gombák és baktériumok éldegélnek az autója klímájában? Szezonja van a tisztításnak, szinte mindenki akciós áron dolgozik.

Íme az új Audi A4

7

Ahogy azt várható volt, az Audinál haladtak tovább a precíz tervezettség útján, és minden területen csiszoltak valamit az új ...

Renault Sport R.S. 01: a legdurvább Renault

A World Series by Renault sorozat leglátványosabb és legújabb versenyautójával tettünk meg utasként egy kört a Hungaroringen. ...

Így kapunk ingyen benzint az autónkba külföldön!

Nyaraláskor kocsival bajba kerülni dupla szívás, már bocsánat. Ha tutira ki akarjuk zárni a parkolóban éjszakázást a külföldi ...

AMG-nap: 500 lóerő felett a Hungaroringen

Egy nap a Hungaroringen, amikor a 360 lóerős A45 AMG-nél gyengébb autót csak elvétve látni. Hogy megy az 585 lóerős S-osztály ...

Klímatisztítás olcsón, házilag

7

Fertelmes pocsolyaszag hömpölyög az autóban? Van megoldás. Akár fillérekből is kitisztítható a klíma.

2,5 másodperc miatt halt meg egy motoros

27

Jobban kellett volna figyelni az autósnak. A motorosnak pedig lassabban menni.

A modern Clio többet eszik, mint a 30 éves Opel

5

Olvasónk harmincéves Opeljét cserélte Renault Clióra, de nem elégedett a fogyasztással, másik kérdezőnk a kilométeróra-tekerés ...

105 éves az Alfa Romeo, ünnepeljük 10 különlegességgel

7

Az Alfa 105 év alatt olyan járműveket tett le az asztalra, amik szinte egytől egyig megdobbantják az autóbuzik szívét.

Elakadt az IFA, vajon kimenti a Kraz?

Ezt nézd, ne az Éjjel-nappal Budapestet, sokkal komolyabb dráma, mélyebb mondanivalóval, nem mellesleg V8-as dübörgéssel!


Gyerekekkel teli busz ütközött kamionnal az M6-osnál

Heten, köztük gyerekek sérültek meg autóbusz és kamion ütközése következtében hétfőn Babarcnál, az M6-os autópálya és az 57-es ...


Minek Lambó, ha lehet egy Wartburgod?

Dühös, pattogós alapjárat, még dühösebb, éles üvöltés fordulaton. Mert egy Wartburg 353 is tud élmény lenni!


Áldás helyett átok a head up display?

Egy friss kutatás szerint a vezetési biztonságot növelni hivatott szélvédős kivetítők épp az ellenkező hatást érik el, növelik ...


F1: Vettel megtartaná Räikkönent

Kimi Räikkönen ferraris széke egyre jobban inog, de ha Sebastian Vettelen múlna, a finn pilóta 2016-ra is szerződést kapna.


F1: Alonso szívesen indulna az Indy 500-on

Fernando Alonso twitteres kérdezz-feleleket tartott a hétvégén követői között. Kiderült, hogy szívesen kipróbálná magát az Indy ...


F1: A Red Bull a nyári szünet előtt dönt a jövőről

Továbbra is képlékeny, hogy mi lesz a Red Bull és a Renault Forma-1-es programjával. A Red Bull a nyári szünet előttre döntést ...


F1: A Ferrari-főnök unja a kamutempót

A Ferrari csapatfőnöke ezután nem akar hamis elsőségeket a szabadedzéseken, rendesen megtankolt autóval küldik a pályára Vetteléket. ...


Már tesztelik a Suzuki tereptörpéjét

Jövő év elején piacra kerül a Suzuki iv-4 tanulmány szériaváltozata. A prototípust Indiában fotózták le.


Több vevő is akadna a Forma-1-re

Három-négy potenciális vevő is érdeklődik a Forma-1 jogainak megvásárlása iránt, a jelenlegi tulajdonos, a CVC egyelőre tanakodik. ...


Díjazták a németek Kiss Norbit

Tovább növelte előnyét a Kamion Európa-bajnokságon Kiss Norbert. A magyar Európa-bajnok versenyző emellett különdíjat is kapott. ...


Bajnok lett a kis Piquet

A hétvégén lezárult a Formula E széria első idénye, az elektromos formaautós széria egyéni bajnoka Nelsinho Piquet, a csapatok ...