Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:410.0 Ft
Dízel:420.0 Ft

Teszt: Hyundai Getz 1.5 CRDi - Biztonsági kűr

Szerző: levél küldés
Dátum: 2005.07.08. 07:55
Kettesben, hármasban és még négyesben is inkább a dízelmotor jó nyomatéka érvényesül. 1900 és 2500 között 191 newtonméterrel gyorsíthatunk, a középső sebességtartományban rugalmas a motor és elfogadható a gyorsulás.

[bekkep]Finoman jár a háromhengeres turbódízel, bemelegedés után egészen puhán forog. Városban csendesen suhanhatunk a koreai kisautóban, autópályán viszont rázendít a motor.

A váltó jó kapcsolhatóságát nem sikerült összehozni, a kar lazán, pontatlanul és hosszú utakon mozog. A hosszú áttételezéssel viszonylag kis fordulatszámmal gyorsan haladhatunk, ami jót tesz a fogyasztásnak.

Városban a Getz CRDi csupán 6,5 litert fogyasztott százon, országúton elég lehet 5 liter. Ha valaki nagyon spórol, akár 4,3 literrel is elautózhat 100 kilométert.

[bekkep]Néha az volt az érzésünk, mintha a szervokormányt egy az egyben átemelték volna a valószínűleg könnyebb motorú benzines Getz-ből, parkolásnál időnként keveselltük a rásegítő erőt. A kormányzás szoros, az erőszükséglet a szervorásegítéshez képest nagy.

Sportosan vett kanyarokban érezni, hogy a Getz-nek nem kenyere a tempózás. Ilyenkor az autó erős oldaldőléssel, az ülés gyenge oldaltartással fejezi ki, hogy rossz ajtón kopogtatunk. A Getz akkor is barátságosan kanyarodik, ha elvesszük a gázt vagy belefékezünk a fordulóba. A rugózás kicsit dobál, a kényelem közepes.

Dízel Getz kétféle felszereltséggel kapható, a klímaberendezés alapáron jár. Az árkülönbség 100 000 forint a Comfort és a tesztelt Active modell között. A felár fejében fényezett külső tükör, motoros tükörállítás, elektromos hátsó ablakemelő jár a Comforton felül, és a központi zárhoz kapunk távirányítót.

[bekkep]Tavaly a Getz négy csillagot kapott az Euro NCAP törésteszten, ami jó eredmény. Nagyon szúrja a szemünket, hogy az itthoni felszereltségből viszont hiányzik oldallégzsák, amivel a töréstesztet teljesítette.

3 317 000 forintos árával a Getz CRDi Active túl sokba kerül, hiányzik belőle a dél-koreai autóktól elvárt és megszokott árelőny a konkurensekhez képest.
Vezess.hu Top cikkek

Cikk nyomtatása

Szólj hozzá Te is!

F1: Hamilton a vízen járt Kínában

Lewis Hamilton érinthetetlen volt a Kínai Nagydíj esős időmérőjén, a küzdelem nem a pole-ért, csak a további helyekért folyt, ...

Van autód? Kell az neked?

8

Fiatal, tiszta kocsi áll rendelkezésedre, amikor csak kell. Amikor meg nincs, nem neked ketyeg az értékvesztés, biztosítás, lopásveszély. ...

Van, aki öreg Volvóra vágyik

9

Olvasónk egy igazi kocka-Volvót szeretne garázsában tudni, még hátsókerék-hajtásút, a nyolcvanas évekből. Vajon belevágjon? Szakértőnk ...

Szélkerékért küzd az elektromos autós magyar Don Quijote

37

Girhes ló helyett 30 milliós limitált Teslával és kopottas Revával jár. Saját szélkerékkel maga termelné az áramot elektromos ...

Amerikás Ikarusok

Hazánk közel három évtizeden át ontotta Amerikának az autóbuszokat. A sikerben nagy szerepe volt az Ikarusból kinőtt NABI-nak.

Vége a legolcsóbb magyar autónak

12

2014 a Splash utolsó éve, helyét egy indiai kisautó töltheti be a jövőben. De idén az esztergomi gyár rákészül egy nagyon izgalmas ...

Busz vs. teherautó. Mi történt utána?

7

Másként emlékezett a balesetre a buszsofőr, a teherautó vezetője, de még az utasok is.

Vignale: luxus Ford, Audi áron

15

Vignale néven fényűző modellekkel bővül a Ford kínálata. Ott voltunk a luxus S-Max leleplezésén, amit a cég a milánói bútorkiállításra ...

Első autót a lányomnak?

2

Olvasónk lánya számára keres ideális első autó, amivel beléphet a gépjármű-közlekedés világába. Mit válasszon? Szakértőnk segít!

Suzukit mentett, kettészakadt a szekér

A cím tökéletesen összegzi a következő fél percet, mégis meg kell nézni, mert ilyet még Oroszországban is ritkán látni!


F1: Alonso távozik az új főnök miatt?

A Ferrari a héten új csapatfőnököt kapott, egyesek úgy vélik, hogy Marco Mattiacci kinevezése adhat végső lökést Fernando Alonsónak ...


F1: A Mercedes ki akarta csinálni a Red Bullt

A Mercedes nem kispályázott: a Red Bull fellebbezési tárgyalásán a címvédők teljes szezonját lenullázó büntetést szerettek volna ...


F1: Maldonado megúszta a büntetést?

A Lotus Romain Grosjeannal idén először bejutott a Q3-ba, Pastor Maldonado nem is indult, mégis duplán jól járt.


Biodízeles teherautók a Renault-tól

Bár idehaza még rendes biodízelt sem lehet kapni, külföldön egyre nagyobb igény mutatkozik az alternatív üzemanyaggal hajtott ...


F1: Feltámadt és még többet akar a WIlliams

A szezon első két versenyén világosan látszott, hogy az egyébként jó Williams teljesen elveszett az esőben. Kínában fordult a ...


F1: A fékek babráltak ki Rosberggel

Nico Rosberg esett-kelt a Kínai Nagydíj időmérőjének fináléjában, így csak a negyedik helyről indulhat a futamon.


Kompakt szedán a Peugeot-tól

Lépcsőshátú 308? Igen, és nem: a 408 kizárólag a fejlődő piacokon kapható, ott viszont már második generációját mutatja be a ...


F1: Räikkönen a sebességváltó miatt szenvedett

Kimi Räikkönennek újabb rossz hétvégéje van, a finn alatt megint nincs rendben az autó. Fernando Alonso ellenben lelkes, a Red ...


Vettel: Ricciardo jobb nálam

Sebastian Vettel csalódottan vette tudomásul, hogy Daniel Ricciardo a Kínai Nagydíj időmérőjén fél másodperccel porolta el. Levonta ...


F1: Hamilton reméli, holnap is jó napja lesz

Lewis Hamilton nagy örömmel, Sebastian Vettel kissé csalódottan ült be az interjúszobába a Kínai Nagydíj időmérője után.


Méregdrága gyári tuningos Audi

Az Audi amerikai tagozata állította össze azt a látványos RS7-est, amely a gyári kiegészítők választékát hivatott reklámozni, ...