Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:382.0 Ft
Dízel:364.0 Ft

Teszt: Hyundai Atos Prime Style GLS aut. - Helyi bérlet

Szerző: levél küldés
Dátum: 2005.11.04. 07:55
Ezt a szögletes autócskát automata váltóval mintha csak a fővárosi dugókra szabták volna. Városon kívül aztán oda a lendület.
Lámpánál könnyű lerajtolni a többieket, az automata váltóval már akkor haladunk, mikor a kuplungos többség megtalálja a fogópontot. A váltó ráadásul ügyesen felismeri, hogy mikor sietünk és ennek függvényében értelmesen húzatja ki a motort.

A hagyományos nyomatékváltós automata overdrive funkciót is kínál, ami gyakorlatilag a negyedik fokozat kiiktatására jó. 70-80-as tempóról előzve elég kikapcsolni az overdrive-ot, a váltó rögtön visszakapcsol, a motor felbőg és már robogunk is 100 fölé.

Kisebb sebességnél a kívánt robbanékonyságot szintén a választókarral csalogathatjuk elő, amennyiben 2-be húzzuk és rálépünk a gázra. Stresszhelyzetben ne törődjünk a kar D-be áttolásával, a váltó magától feljebb kapcsol a leszabályozás helyett.

Ahogy a műszerfalon visszajelzik az overdrive kikapcsolását, ugyanígy megoldhatták volna az aktuális fokozat kijelzését is, hogy ne kelljen lefelé nézegetve meggyőződni arról, hogy D helyett nem húztuk-e 2-be a kart. Ez ránézésre egy villanykapcsoló bonyolultságú szerkezetet igényelne csak.

Tapasztalataink alapján az Atos-szal könnyű közlekedni, az autós társak nem gyanítanak benne ellenfelet és könnyen beengedik a budapesti tolakodásban. A magas üléshelyzet könnyebbé és biztonságosabbá is teszi a városi vezetést.

Alapáron jár a szervokormány, az automata Atos-nál csak a dodzsemet könnyebb vezetni, viszont pontosságra és jó visszajelzésekre ne is számítsunk. A fordulékonyság és a remekül áttekinthető karosszéria megkönnyíti, az öles C-oszlop pedig megnehezíti a parkolást.

Budapesten kívül hamar vergődés váltja fel a korábbi lendületet. Országúti sebességről nehezen rugaszkodik neki az autó, a motor csak bőg, de ereje ide már kevés. Hegyre fel végképp reménytelen a helyzet. Lendületből 100-zal kényelmesen elautózhatunk, ha nem gyorsítunk, az utastér csendes.

2 557 000 forintért első hallásra a tesztelt Atos drágának tűnik. Ha matatunk egy kicsit a vetélytársak weboldalain, kiderül, hogy csúcsfelszereltséggel és automata váltóval a konkurensek jóval nagyobb szeletet harapnak ki a büdzséből, vagy gyengébbek, ld. Spark. A városban mért 8,4 literes fogyasztás az automata váltó, a nyers motor és a hideg idő ismeretében kedvező.

A felszereltség nagyon vegyes, a két első mellől felárért is hiányzik például az oldallégzsák. Ez a biztonsági színvonal elfogadhatatlan, a csúcsmodellbe minimum felárért be kellene szerelni az oldallégzsákot. Európában vagyunk és 2005-öt írunk.

A kényelmi extrákkal viszont majdnem Dunát lehet rekeszteni, a klímaberendezésen kívül a hátsó elektromos ablakemelő is széria. Légkondicionáló már a kézi váltóval 2 157 000 forintos Atos Comfort kivitelhez is jár.

1 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

Szólj hozzá Te is!

Megkérdeztük a hekkert, pontosan hogy is "kapcsolta ki" a Jeep fékjét

Bejárta a hír a világsajtót, hogy szorgos hackerek kikapcsolták egy autó fékét, leállították a motort a sztrádán, mindezt a távolból, ...

Akinek az Ikarus volt a bölcsője és a sírja is egyben

3

Az általa tervezett típusokkal rendszeresen elhozta az ipari formatervezési díjakat. Torma Lajos nélkül az Ikarus nem lett volna ...

Felborult a Balaton felé száguldó sportkocsi, börtön lett a vége

7

Hősünk RS5-ös Audit vett Hollandiában, gondolta, megnézi mennyit megy. Üldözni kezdték a rendőrök, ütközött, felborult.

Az ember, akinek az okmányiroda ellopta az autóját

8

Levente kapott egy levelet, amiben biztosítója értesítette: nincs többé kötelezője. De miért nincs, kérdezte meg őket telefonon. ...

Csodaszép autók érkeztek Magyarországra!

Porschék, Aston Martinok, W111-es Mercedesek, Ferrarik, plusz Quattroporték, Monte Carlók, i3-asok, Amazonok, F-Type-ok - többek ...

F1: Az év versenye a Magyar Nagydíjon!

Szenzációs, őrületes futamot hozott a 30. Magyar Nagydíj, Sebastian Vettel nyert a Ferrarival, a Red Bullok mögötte, pontot szereztek ...

A hétvége, amikor minden a Ferrariról szólt

1

Szikár, minimalista képgyűjtemény következik a hétvégéről, amikor a Ferrari birtokba vette a Hungaroringet. Fotógaléria a Ferrari ...

Ezekkel járnak az F1-sztárok Magyarországon

557 lóerős kombi és negyvenéves motor is szerepel a Forma-1-es pilóták járműparkjában, amellyel idén a Hungaroringre érkeznek. ...

"Lányokat válogattam a Magyar Nagydíjra Laudával"

És ez csak egy sztori a Forma-1 sűrűjéből. A Hungaroring 30 éves jubileuma alkalmából 40 rapid kérdést szegeztünk a Forma-1-es ...

Saját szerelőit gázolta el az autóversenyző

A Nascar hétvégi futamán Brad Keselowski túl gyorsan érkezett ki kerékcserére, és elgázolta a felé rohanó szerelőket. Szerencsére ...


Súlyos tömegkarambol Dunakeszinél, egy ember meghalt

Egy ember meghalt, további hét, köztük két gyermek pedig súlyosan megsérült.


4
Torzszülött BMW, igényesnek eladó

Torzszülött BMW, igényesnek eladó

"Egészen egyedi kombináció, igényesnek eladó, ilyen nem jön szembe még egy" - Na az tuti!


Szomszéd, van még sör? Átviszem az asztalt!

Ha a sör nem jön az asztalhoz, az asztal megy a sörhöz. Talán ez lehetett az ihlető gondolat? Nem tudjuk, de a végeredmény zseniális! ...


3
Még ilyet: összefogott az Audi, a BMW és a Mercedes!

Még ilyet: összefogott az Audi, a BMW és a Mercedes!

Hivatalosan hétfőn jelentik majd be, hogy a germán autós triumvirátus közösen felvásárolja a Nokia ingyenes navigációs szolgáltatását. ...


3
Saját kislányát gázolta el a részeg anyuka

Saját kislányát gázolta el a részeg anyuka

Egy nyolcéves kislány meg akarta akadályozni, hogy merev részeg anyja autót vezessen. A nő azonban kizárta a gyereket, és elindult, ...


Alig látszik, de jobb lett: SEAT Alhambra

Szebb, takarékosabb és biztonságosabb lett a megújult SEAT Alhambra. Egy kicsivel.


1
Ezen a videón audis, BMW-s egyformán bunkó

Ezen a videón audis, BMW-s egyformán bunkó

A márkarajongóktól rendszeresen megkapjuk a vádat, hogy csak egy gyártót emelünk ki, és állítunk be vétkesként. Ez esetben másképp ...


Kétezer mókás kacsa lepte el Lengyelországot

Az észak-lengyelországi Torunban rendezett Citroën 2CV-találkozón több mint kétezer autó vett részt.


Így lehet kamionversenyt nyerni

Egy sportpszichológus elárulta, hogyan nyerjünk kamionos versenyt. A jó tanácsok ősszel jól jöhetnek.


Az én furgonomat nem viszitek el soha!

Újabb horogra akadt autós gondolta úgy, jó ötlet letépni a gépet a vontatóról, és lelépni a helyszínről, mintha mi se történt ...


8
Bringás és motoros balhéja Budapesten

Bringás és motoros balhéja Budapesten

Gergő videója bejárja a hazai sajtót. Épp a váci úton kerekezett, amikor a kátyúkat kerülgetve összetűzésbe került egy igazságosztó ...