Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:370.0 Ft
Dízel:373.0 Ft

Teszt: Hyundai Atos Prime Style GLS aut. - Helyi bérlet

Szerző: levél küldés
Dátum: 2005.11.04. 07:55
Lámpánál könnyű lerajtolni a többieket, az automata váltóval már akkor haladunk, mikor a kuplungos többség megtalálja a fogópontot. A váltó ráadásul ügyesen felismeri, hogy mikor sietünk és ennek függvényében értelmesen húzatja ki a motort.

A hagyományos nyomatékváltós automata overdrive funkciót is kínál, ami gyakorlatilag a negyedik fokozat kiiktatására jó. 70-80-as tempóról előzve elég kikapcsolni az overdrive-ot, a váltó rögtön visszakapcsol, a motor felbőg és már robogunk is 100 fölé.

Kisebb sebességnél a kívánt robbanékonyságot szintén a választókarral csalogathatjuk elő, amennyiben 2-be húzzuk és rálépünk a gázra. Stresszhelyzetben ne törődjünk a kar D-be áttolásával, a váltó magától feljebb kapcsol a leszabályozás helyett.

Ahogy a műszerfalon visszajelzik az overdrive kikapcsolását, ugyanígy megoldhatták volna az aktuális fokozat kijelzését is, hogy ne kelljen lefelé nézegetve meggyőződni arról, hogy D helyett nem húztuk-e 2-be a kart. Ez ránézésre egy villanykapcsoló bonyolultságú szerkezetet igényelne csak.

Tapasztalataink alapján az Atos-szal könnyű közlekedni, az autós társak nem gyanítanak benne ellenfelet és könnyen beengedik a budapesti tolakodásban. A magas üléshelyzet könnyebbé és biztonságosabbá is teszi a városi vezetést.

Alapáron jár a szervokormány, az automata Atos-nál csak a dodzsemet könnyebb vezetni, viszont pontosságra és jó visszajelzésekre ne is számítsunk. A fordulékonyság és a remekül áttekinthető karosszéria megkönnyíti, az öles C-oszlop pedig megnehezíti a parkolást.

Budapesten kívül hamar vergődés váltja fel a korábbi lendületet. Országúti sebességről nehezen rugaszkodik neki az autó, a motor csak bőg, de ereje ide már kevés. Hegyre fel végképp reménytelen a helyzet. Lendületből 100-zal kényelmesen elautózhatunk, ha nem gyorsítunk, az utastér csendes.

2 557 000 forintért első hallásra a tesztelt Atos drágának tűnik. Ha matatunk egy kicsit a vetélytársak weboldalain, kiderül, hogy csúcsfelszereltséggel és automata váltóval a konkurensek jóval nagyobb szeletet harapnak ki a büdzséből, vagy gyengébbek, ld. Spark. A városban mért 8,4 literes fogyasztás az automata váltó, a nyers motor és a hideg idő ismeretében kedvező.

A felszereltség nagyon vegyes, a két első mellől felárért is hiányzik például az oldallégzsák. Ez a biztonsági színvonal elfogadhatatlan, a csúcsmodellbe minimum felárért be kellene szerelni az oldallégzsákot. Európában vagyunk és 2005-öt írunk.

A kényelmi extrákkal viszont majdnem Dunát lehet rekeszteni, a klímaberendezésen kívül a hátsó elektromos ablakemelő is széria. Légkondicionáló már a kézi váltóval 2 157 000 forintos Atos Comfort kivitelhez is jár.

1 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

Szólj hozzá Te is!

Egy halálos autóbaleset utóélete

5

Koncertre indultak a srácok, a sofőr sokáig ellenállt a kísértésnek, hogy együtt igyon a többiekkel.

Baj van a mentőautókkal?

15

Nagy volt az öröm a sárga mentőjárművek érkezésekor, de a Crafter mentők hajtásláncával váratlanul sok probléma adódhat.

Öt magyar gép bizonyítja, mennyire menő lehet egy Simson

2

És milyen jól teszik! A Simson még ma is egy olcsó, hangulatos belépő a kétkerekűek világába. Van, aki rengeteg melót, munkaórát ...

Megkésve bár, de törve nem

Évekkel az Androidos telefonokon futó, tört iGo megjelenése után végre megjött a hivatalos kiadás is. Méghozzá teljesen ingyen.

Világméretű rendőr-összeesküvés a gyorshajtók ellen

21

Itt a sok szép új traffipax, szolgálnak és védenek bennünket vele a rendőrök. De biztos, hogy pont traffipaxvásárlással hasznosul ...

F1: Hamilton győzött, Räikkönen a dobogón

Lewis Hamilton az utolsó pillanatban adódott fékhiba ellenére is győzött Bahreinban, de Kimi Räikkönen viszont jó stratégiával ...

F1: Hamiltoné a pole, Vettel mögötte

A Bahreini Nagydíj időmérőjén Lewis Hamilton érinthetetlen volt, de Sebastian Vettel elvitte a második helyet Nico Rosberg elől. ...

Megújult Orbán Viktor kedvence

Egy literrel kevesebbet fogyaszt elődjénél a megújult Volkswagen Transporter. A premieren hiába kerestük Orbán Viktort, pedig ...

Életben tartottak egy álmot az alfások

3

Összefogással segítettek márkatársukon, és bizonyították, hogy egy autós közösség több a hétvégi grillezésnél és a konvojban ...

Baleset, teljes útzár az M43-as autópályán

Teljes útlezárás mellett helyszínel a rendőrség az M43-as autópályán Szeged közelében.


1
Ettől a furgontól leesik az állad!

Ettől a furgontól leesik az állad!

A Senzati olyan luxus furgonnal rukkolt elő, mely minden bizonnyal beindítja az arab olajhercegek, valamint az európai és az ...


1
Kinyílhat a Fordok ajtaja menet közben

Kinyílhat a Fordok ajtaja menet közben

Kicseréli autóinak ajtóreteszét a Ford, miután több apró incidensben bebizonyosodott, hogy maguktól kinyílhatnak az ajtók, akár ...


5
Óriási botrány a Volkswagennél

Óriási botrány a Volkswagennél

Azonnali hatállyal lemondott szombaton Ferdinand Piëch, a Volkswagen-csoport felügyelőbizottságának elnöke.


A rádióból tudta meg, hogy elhunyt terhes lánya

Dél-Afrikában súlyos közlekedési balesetben elhunyt egy várandós kismama. Édesapjának fogalma sem volt a történtekről, amikor ...


3
Így nézett ki ma Budapest - Bringások, bringások mindenhol

Így nézett ki ma Budapest - Bringások, bringások mindenhol

Az I Bike Budapest biciklis felvonulás résztvevői a Salkaházi Sára rakparton és az Erzsébet hídon.


Bringázol? Akkor ennek most nagyon fogsz örülni

Mintegy 760 kilométernyi kerékpározással összefüggő fejlesztés tervez a kormány.


Kemény baleset a II. kerületben és Szentendrén is

Szentendrén motoros és autó ütközött, a II. kerületben pedig oszlopot döntött az útra egy autós. Van baj...


Menj tankolni, mert ismét bekeményít az üzemanyagok ára

A nemzetközi folyamatok azt jelzik, hogy a jövő héten üzemanyag-áremelés várható Magyarországon. Itt vannak a várható árak.


Isten éltesse Transit Úr!

Hihetetlen, de már 50 éve gyártják a Ford legnépszerűbb haszonjárművét. Manapság 180 másodpercenként gördülnek le a Transitok ...


Teljes útlezárás a 6-oson, motor és teherautó ütközött

A baleset következtében a motorkerékpár vezetője megsérült. A rendőrök a helyszínelés, valamint idejére az utat teljes szélességében ...


11
Olyan helyről mér a szupertraffi, ahonnan eddig soha és ez nekünk jó

Olyan helyről mér a szupertraffi, ahonnan eddig soha és ez nekünk jó

Még a kapitányság épületéből sem kell kimenniük Kecskeméten a rendőröknek, hogy bevessék az új szupertraffipaxot.