Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:420.0 Ft
Dízel:427.0 Ft

Teszt: Hyundai Atos Prime Style GLS aut. - Helyi bérlet

Szerző: levél küldés
Dátum: 2005.11.04. 07:55
Lámpánál könnyű lerajtolni a többieket, az automata váltóval már akkor haladunk, mikor a kuplungos többség megtalálja a fogópontot. A váltó ráadásul ügyesen felismeri, hogy mikor sietünk és ennek függvényében értelmesen húzatja ki a motort.

A hagyományos nyomatékváltós automata overdrive funkciót is kínál, ami gyakorlatilag a negyedik fokozat kiiktatására jó. 70-80-as tempóról előzve elég kikapcsolni az overdrive-ot, a váltó rögtön visszakapcsol, a motor felbőg és már robogunk is 100 fölé.

Kisebb sebességnél a kívánt robbanékonyságot szintén a választókarral csalogathatjuk elő, amennyiben 2-be húzzuk és rálépünk a gázra. Stresszhelyzetben ne törődjünk a kar D-be áttolásával, a váltó magától feljebb kapcsol a leszabályozás helyett.

Ahogy a műszerfalon visszajelzik az overdrive kikapcsolását, ugyanígy megoldhatták volna az aktuális fokozat kijelzését is, hogy ne kelljen lefelé nézegetve meggyőződni arról, hogy D helyett nem húztuk-e 2-be a kart. Ez ránézésre egy villanykapcsoló bonyolultságú szerkezetet igényelne csak.

Tapasztalataink alapján az Atos-szal könnyű közlekedni, az autós társak nem gyanítanak benne ellenfelet és könnyen beengedik a budapesti tolakodásban. A magas üléshelyzet könnyebbé és biztonságosabbá is teszi a városi vezetést.

Alapáron jár a szervokormány, az automata Atos-nál csak a dodzsemet könnyebb vezetni, viszont pontosságra és jó visszajelzésekre ne is számítsunk. A fordulékonyság és a remekül áttekinthető karosszéria megkönnyíti, az öles C-oszlop pedig megnehezíti a parkolást.

Budapesten kívül hamar vergődés váltja fel a korábbi lendületet. Országúti sebességről nehezen rugaszkodik neki az autó, a motor csak bőg, de ereje ide már kevés. Hegyre fel végképp reménytelen a helyzet. Lendületből 100-zal kényelmesen elautózhatunk, ha nem gyorsítunk, az utastér csendes.

2 557 000 forintért első hallásra a tesztelt Atos drágának tűnik. Ha matatunk egy kicsit a vetélytársak weboldalain, kiderül, hogy csúcsfelszereltséggel és automata váltóval a konkurensek jóval nagyobb szeletet harapnak ki a büdzséből, vagy gyengébbek, ld. Spark. A városban mért 8,4 literes fogyasztás az automata váltó, a nyers motor és a hideg idő ismeretében kedvező.

A felszereltség nagyon vegyes, a két első mellől felárért is hiányzik például az oldallégzsák. Ez a biztonsági színvonal elfogadhatatlan, a csúcsmodellbe minimum felárért be kellene szerelni az oldallégzsákot. Európában vagyunk és 2005-öt írunk.

A kényelmi extrákkal viszont majdnem Dunát lehet rekeszteni, a klímaberendezésen kívül a hátsó elektromos ablakemelő is széria. Légkondicionáló már a kézi váltóval 2 157 000 forintos Atos Comfort kivitelhez is jár.

Cikk nyomtatása

Hozzászólok

Vezess.hu Top cikkek

Szólj hozzá Te is!

Olcsóbban autózhatnak a budapestiek

Kártyával elvihető autók forgalomba állításával akarják csökkenteni a járműforgalmat Budapesten. Ellentmondás? A Bubi után itt ...

Németet vagy japánt 4 millióért?

18

Olvasónk 4,3 millió forintért vásárolna új autót. A fontos döntés meghozatalához kérte szakértőnk segítségét, Skoda Octavia, ...

Vízkáros autók - tények és tippek

1

A víz szemét dolog, ha éppen nem vagyunk szomjasak, viszont van autónk. Néha nem csak lassan rohasztja el szegény négykerekűt, ...

Volkswagen rajzás a ringen

13

Hemzsegnek a Hungaroring környékén a Volkswagenek. Nézd meg a képeinek a VW-találkozó legjobbjairól.

Főnyeremény: a 20 éves Golf

18

Egy szép állapotú hármas Golf megkapta az esélyt, hogy murván porladó használt autóból dédelgetett kedvenccé váljon.

Kaszkadőr és ruha nélkül

Rendhagyó interjú Imréről, aki kislány, autós üldözésről, és arról, hogy ha milliárdos lenne a színésznő, akkor a rossz utak ...

Miért utáljuk a robogósokat?

1

Pár hete egy álmos reggelen arra ébredtem, hogy varázsütésre megutáltam a robogósokat. Elárulom, hogy miért.

Így hozz be álomautót Amerikából

4

Ki ne szeretne egy V8-as csodát bagóért az USA-ból! És milyen könnyű orbitális buktát összehozni a dologból! Megmondjuk, hogy ...

Csak a korháztól fél a merész motoros

Folyatódik a világ legizgalmasabb motoros túrái című sorozat. Interjú Henry Cole-lal, a műsor motorosával, akiknek a kedvence ...

A legfeltűnőbb Ferrari, amit valaha láttál

Ezt a színt egy jéghideg koktélban, vagy egy trópusi nyaraláson tudnánk elképzelni. Döntsétek el Ti, hogy jól áll-e ez a Ferrarinak. ...


1
Újabb tahó csapatás 120 millióval

Újabb tahó csapatás 120 millióval

Igen, Taxtherich visszatért a gyökerekhez, és újra gyökér módon csapat egy 120 milliós Rolls-Royce volánja mögött, mintha csak ...


Újabb tahó csapatás 120 millióval

Igen, Taxtherich visszatért a gyökerekhez, és újra gyökér módon csapat egy 120 milliós Rolls-Royce volánja mögött, mintha csak ...


F1: Button tapasztalt pilótákat ajánl a Hondának

Jenson Button nyilván erősen hazabeszélve azt tanácsolja a Hondának, hogy tapasztalt pilótákkal fusson neki a 2015-ös visszatérésnek. ...


1
Nem csak erős, nagyon ritka is

Nem csak erős, nagyon ritka is

Lehet, hogy a Renault szakemberei jobban rálátnak a piacra, és a vásárlók igényeire, én pedig csak a saját vágyaim irányából ...


F1: Verstappent nem a rekordok pörgetik

Max Verstappen a Japán Nagydíj első szabadedzésén csak a tapasztalatszerzésre koncentrál majd, a kedden 17 éves hollandot nem ...


6
Dunába süllyedt egy BMW X5-ös

Dunába süllyedt egy BMW X5-ös

Elsodort egy BMW X5-öst a Mosoni-Duna, a szerencsétlenül járt autót búvárok emelték ki a vízből.


A Honda legmenőbb autói

2015-ben érkezik az új Civic Type R, amivel ismét megrengetheti a japán gyártó az autóipart. De van olyan szép, mint az eddigi ...


F1: Vettel nem orrol Ricciardóra

Daniel Ricciardo azt mondja, az idei fölénye ellenére Sebastian Vettel egyáltalán nem neheztel rá, ragyogó a kapcsolatuk.


2
Ajtó nélküli autóval kapcsolták le a rendőrök

Ajtó nélküli autóval kapcsolták le a rendőrök

Alaposan lecsupaszított autóval közlekedett egy autós Győrben. A rendőrök feljelentették.


Babaarcú démon

Tíz százalékkal megnövelt teljesítmény, feljavított futómű, mechanikus sperrdifi - a Juke Nismo RS igazi utcai versenysportautó, ...


F1: Veszélyben a Japán Nagydíj?

Az Ontake vulkán aktivitása akár a hétvégi Japán Nagydíj megtartását is veszélybe sodorhatja.