Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:387.0 Ft
Dízel:379.0 Ft

Teszt: Hyundai Atos Prime Style GLS aut. - Helyi bérlet

Szerző: levél küldés
Dátum: 2005.11.04. 07:55
Ezt a szögletes autócskát automata váltóval mintha csak a fővárosi dugókra szabták volna. Városon kívül aztán oda a lendület.
Lámpánál könnyű lerajtolni a többieket, az automata váltóval már akkor haladunk, mikor a kuplungos többség megtalálja a fogópontot. A váltó ráadásul ügyesen felismeri, hogy mikor sietünk és ennek függvényében értelmesen húzatja ki a motort.

A hagyományos nyomatékváltós automata overdrive funkciót is kínál, ami gyakorlatilag a negyedik fokozat kiiktatására jó. 70-80-as tempóról előzve elég kikapcsolni az overdrive-ot, a váltó rögtön visszakapcsol, a motor felbőg és már robogunk is 100 fölé.

Kisebb sebességnél a kívánt robbanékonyságot szintén a választókarral csalogathatjuk elő, amennyiben 2-be húzzuk és rálépünk a gázra. Stresszhelyzetben ne törődjünk a kar D-be áttolásával, a váltó magától feljebb kapcsol a leszabályozás helyett.

Ahogy a műszerfalon visszajelzik az overdrive kikapcsolását, ugyanígy megoldhatták volna az aktuális fokozat kijelzését is, hogy ne kelljen lefelé nézegetve meggyőződni arról, hogy D helyett nem húztuk-e 2-be a kart. Ez ránézésre egy villanykapcsoló bonyolultságú szerkezetet igényelne csak.

Tapasztalataink alapján az Atos-szal könnyű közlekedni, az autós társak nem gyanítanak benne ellenfelet és könnyen beengedik a budapesti tolakodásban. A magas üléshelyzet könnyebbé és biztonságosabbá is teszi a városi vezetést.

Alapáron jár a szervokormány, az automata Atos-nál csak a dodzsemet könnyebb vezetni, viszont pontosságra és jó visszajelzésekre ne is számítsunk. A fordulékonyság és a remekül áttekinthető karosszéria megkönnyíti, az öles C-oszlop pedig megnehezíti a parkolást.

Budapesten kívül hamar vergődés váltja fel a korábbi lendületet. Országúti sebességről nehezen rugaszkodik neki az autó, a motor csak bőg, de ereje ide már kevés. Hegyre fel végképp reménytelen a helyzet. Lendületből 100-zal kényelmesen elautózhatunk, ha nem gyorsítunk, az utastér csendes.

2 557 000 forintért első hallásra a tesztelt Atos drágának tűnik. Ha matatunk egy kicsit a vetélytársak weboldalain, kiderül, hogy csúcsfelszereltséggel és automata váltóval a konkurensek jóval nagyobb szeletet harapnak ki a büdzséből, vagy gyengébbek, ld. Spark. A városban mért 8,4 literes fogyasztás az automata váltó, a nyers motor és a hideg idő ismeretében kedvező.

A felszereltség nagyon vegyes, a két első mellől felárért is hiányzik például az oldallégzsák. Ez a biztonsági színvonal elfogadhatatlan, a csúcsmodellbe minimum felárért be kellene szerelni az oldallégzsákot. Európában vagyunk és 2005-öt írunk.

A kényelmi extrákkal viszont majdnem Dunát lehet rekeszteni, a klímaberendezésen kívül a hátsó elektromos ablakemelő is széria. Légkondicionáló már a kézi váltóval 2 157 000 forintos Atos Comfort kivitelhez is jár.

1 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

Szólj hozzá Te is!

F1: Hamilton nyerte az agyament Brit Nagydíjat

Lewis Hamilton győzött a Williams elképesztő rajtjával kezdődő, esővel záruló Brit Nagydíjon, mögötte Rosberg és Vettel végzett. ...

Kötelező lesz a légkondi a buszokon

Persze csak a hőhullámra való tekintettel, egészen addig míg kitart a rendkívüli hőség.

F1: Hamiltoné a hazai pole

Lewis Hamilton idei 8. pole pozícióját szerezte meg a Brit Nagydíj időmérőjén, mögötte Nico Rosberg és Felipe Massa végzett. ...

Ha ránk támad az ablakmosó koldus

11

Isztambuli túránk során Kragujevacban állta körül autónkat úgy három erőszakos koldus, hogy nem tudtunk továbbmenni. Mit tehet ...

Nyaralás autóval - Erre figyeljünk!

3

Aki itthon szabályosan autózik, még nem biztos, hogy külföldön is megússza büntetés nélkül. Nyaralási tippek a környező országokba ...

Exkluzív: mit akar a Lada Magyarországon?

11

Európa más országait megelőzve, a magyar LADA-importőr tegnap szerződést írt alá a gyárral a márka visszatéréséről. Igazán jó ...

Agglomerációba költöztünk, milyen autót vegyünk?

5

Szakértőnk melóba járós, olcsó autót ajánl egy fiatal párnak, valamint kiderül, hogy a kabriósok sem mentesülnek a parkolási ...

Megjártam a mennyeket

Stirling Moss egy '54-es Merci GP-autóval gurul, Ken Block a 800 lóerős Mustanggal pörög el az orrom előtt, 14 literes Fiat okád ...

Örök harc: Opelt vagy Volkswagent?

20

Egy Insignia vagy Passat nyilván sokkal drágább egy dízel Focusnál vagy Peugeot 308 GT-nél - gondolnánk. De az élet azt mutatja, ...

Ezért vigyél rétegvastagság-mérőt, ha használt autót veszel!

Valamiért a lengyeleknél divat netre tölteni az ilyen kontár javításokat, okulásképp. Nálunk sem lehet sokkal rózsásabb a helyzet. ...


F1: Bevált a Force India új autója

A Force India otthon bevetett új autója kettős pontszerzést hozott a silverstone-i csapatnak, kiváló volt a bemutatkozás.


F1: Mindenki megúszta a büntetést

A Brit Nagydíj versenybírói egyetlen pilótát sem találtak egyértelműen hibásnak a rajt utáni lökdösődésért, amely a két Lotus ...


F1: Alonso nem érdemelt pontot

Fernando Alonso 2015-ben először pontot szerzett a McLaren-Hondával, de nem örül, ennél jóval több kell, hogy elégedett legyen.


F1: Mindent elbénázott a Williams

Rob Smedley főmérnök szerint nem a csapatutasításon, hanem a késői második kiálláson múlt a Williams dobogója a Brit Nagydíjon.


F1: Räikkönen döntése volt a korai kiállás

Az állásáért küzdő Kimi Räikkönen rossz döntést hozott a Brit Nagydíjon, a korai köztes abroncsokra váltás miatt csak nyolcadik ...


Brutális dugó várható az M7-esen Budapest felé

Aki teheti inkább maradjon a Balaton partján, az M7-esen két baleset is történt a Budapest felé vezető irányban.


F1: Hamilton sose döntött még ilyen jól

Lewis Hamilton szerint nagyon jól sikerült a kiállásainak időzítése a Brit Nagydíjon. A dobogósok nyilatkozatai.


Teherautón lógott be a csokigyárba egy cica

Egyelőre nem tudni, nagyon éhes vagy nagyon szerencsétlen volt-e az a kismacska, amelyet egy teherautó motorterében találtak ...


F1: Csak Rosberg mentheti meg a bajnokságot

Az F1 ura, Bernie Ecclestone szerint csakis Nico Rosbergben bízhatunk, ha nem akarjuk, hogy unalomba fulladjon a 2015-ös bajnokság. ...


Diszkóféklámpa gyárilag a BMW-től

Különleges féklámpát fejlesztett ki a BMW Motorrad. A rendszer két fázisban, kiegészítő fények segítségével figyelmezteti a mögöttes ...


Íme öt tízhengeres BMW, ami eszméletlen szépen szól

Ma már egy kihalásra ítélt faj büszke példányainak látjuk őket, az autóipar elfordult ezektől a csodás, sokhengeres őrült gépektől. ...