Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:365.0 Ft
Dízel:368.0 Ft

Teszt: Hyundai Atos Prime Style GLS aut. - Helyi bérlet

Szerző: levél küldés
Dátum: 2005.11.04. 07:55
Lámpánál könnyű lerajtolni a többieket, az automata váltóval már akkor haladunk, mikor a kuplungos többség megtalálja a fogópontot. A váltó ráadásul ügyesen felismeri, hogy mikor sietünk és ennek függvényében értelmesen húzatja ki a motort.

A hagyományos nyomatékváltós automata overdrive funkciót is kínál, ami gyakorlatilag a negyedik fokozat kiiktatására jó. 70-80-as tempóról előzve elég kikapcsolni az overdrive-ot, a váltó rögtön visszakapcsol, a motor felbőg és már robogunk is 100 fölé.

Kisebb sebességnél a kívánt robbanékonyságot szintén a választókarral csalogathatjuk elő, amennyiben 2-be húzzuk és rálépünk a gázra. Stresszhelyzetben ne törődjünk a kar D-be áttolásával, a váltó magától feljebb kapcsol a leszabályozás helyett.

Ahogy a műszerfalon visszajelzik az overdrive kikapcsolását, ugyanígy megoldhatták volna az aktuális fokozat kijelzését is, hogy ne kelljen lefelé nézegetve meggyőződni arról, hogy D helyett nem húztuk-e 2-be a kart. Ez ránézésre egy villanykapcsoló bonyolultságú szerkezetet igényelne csak.

Tapasztalataink alapján az Atos-szal könnyű közlekedni, az autós társak nem gyanítanak benne ellenfelet és könnyen beengedik a budapesti tolakodásban. A magas üléshelyzet könnyebbé és biztonságosabbá is teszi a városi vezetést.

Alapáron jár a szervokormány, az automata Atos-nál csak a dodzsemet könnyebb vezetni, viszont pontosságra és jó visszajelzésekre ne is számítsunk. A fordulékonyság és a remekül áttekinthető karosszéria megkönnyíti, az öles C-oszlop pedig megnehezíti a parkolást.

Budapesten kívül hamar vergődés váltja fel a korábbi lendületet. Országúti sebességről nehezen rugaszkodik neki az autó, a motor csak bőg, de ereje ide már kevés. Hegyre fel végképp reménytelen a helyzet. Lendületből 100-zal kényelmesen elautózhatunk, ha nem gyorsítunk, az utastér csendes.

2 557 000 forintért első hallásra a tesztelt Atos drágának tűnik. Ha matatunk egy kicsit a vetélytársak weboldalain, kiderül, hogy csúcsfelszereltséggel és automata váltóval a konkurensek jóval nagyobb szeletet harapnak ki a büdzséből, vagy gyengébbek, ld. Spark. A városban mért 8,4 literes fogyasztás az automata váltó, a nyers motor és a hideg idő ismeretében kedvező.

A felszereltség nagyon vegyes, a két első mellől felárért is hiányzik például az oldallégzsák. Ez a biztonsági színvonal elfogadhatatlan, a csúcsmodellbe minimum felárért be kellene szerelni az oldallégzsákot. Európában vagyunk és 2005-öt írunk.

A kényelmi extrákkal viszont majdnem Dunát lehet rekeszteni, a klímaberendezésen kívül a hátsó elektromos ablakemelő is széria. Légkondicionáló már a kézi váltóval 2 157 000 forintos Atos Comfort kivitelhez is jár.

Cikk nyomtatása

1 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

Szólj hozzá Te is!

F1: Vettel majdnem elkapta Hamiltont

A Maláj Nagydíj esővel megkavart kvalifikációján Hamilton csak hajszállal előzte meg Vettelt a pole-csatában, Rosberg eltaktikázta ...

Megújult a Fiat Dobló Cargo

Egy kicsit egérszerű orral, sok-sok okos kis finomítással érkezett meg öt év után a Fiat kisteherautójának frissített verziója.

Az Audi idén tarolni akar a versenypályákon

Az Audinak nyomós oka volt a hírverésre, mert az idei év nagy változással indul, 2015-ben foglalják el az új, ultra-modern főhadiszállásukat ...

Sültbolond vagy zseni az önjáró versenyautó megálmodója?

1

Első hallásra elég hülye dolognak tűnik olyan versenyautót építeni, amibe nem kell pilóta. Vagy mégsem?

Audi A4, vagy BMW 3 egymillióért?

4

Olvasónk a két örök német rivális, az Audi A4, és a BMW 3-as között dönt majd jövőbeni autójáról. Egymillióért melyik a jobb ...

Húsz bőrbe, és krómba burkolt motortér

2

Az idén őrült érdeklődést kiváltó AMTS-ről egyedi gyűjtéssel jelenetkezünk. Befotóztunk a nyitott motorháztetők alá, és érdekesebbnél, ...

Az AMTS idén végképp túlmutat a tuningon

A 10. éves fennállását ünneplő AMTS-ről idén őszintén leírhatjuk, hogy ez a legnagyobb, legszínesebb hazai benzingőzös buli, ...

Mikor lesz nálunk gyorstöltő-hálózat a villanyautókhoz?

1

Tudtad, hogy Vácon van Európa legkomolyabb gyorstöltőgyára? Míg nálunk alig pár darab működik, Észtország és Hollandia hálózatot ...

Nyitva maradt egy BMW ajtaja. Mit csinál erre Pista?

3

Hát kirámolja. Aztán a haverjával megpróbálja ellopatni. Közben pár méterrel arrébb valaki cigizik a pesti éjszakában, és figyel. ...

A Red Bull megvehetné a Forma-1-et

Az F1 uraként ismert Bernie Ecclestone azt mondja, hogy szerinte a Forma-1 kereskedelmi jogainak tulajdonosa, a CVC befektetési ...


1

Halálos tragédia a Nürburgringen

Egy néző meghalt, többen megsérültek a VLN széria nyitó futamán a Nürburgringen.


Halálos baleset a 62-es úton

Egy férfi életét vesztette a Szabadegyháza közelében történt közúti közlekedési balesetben.


F1: Fél évszázada nem volt ilyen erős ifjonc

A Toro Rosso 17 éves újonca, Max Verstappen nagyot villantott a Maláj Nagydíj időmérőjén. Apja egyik szeme sír, a másik nevet.


F1: A Williams nem bírja az esőt

Az edzéseken még a harmadik erőnek látszó Williams csúnyán felsült a Maláj Nagydíj időmérőjén. Száraz futamot remélnek.


F1: Mind a 20 autó elrajtolhat

A versenybíróktól kapott felmentés után a Maláj Nagydíjra kvalifikálni nem Manor versenyzői is elrajtolhatnak majd a vasárnapi ...


F1: Hátrasorolás az időmérő után

A Maláj Nagydíj versenybírói a kvalifikáció után kéthelyes rajtbüntetéssel sújtották a lotusos Romain Grosjant.


Kőkemény BMW sportkupé jön

Akár 370 lóerős lehet az M2, a BMW klasszikus vonalvezetésű, kompakt sportkupéja. Soros hathengeres motort kap.


F1: Ricciardo mindent kihozott a Red Bullból

A pozíciók alapján jó időmérője volt a Red Bullnak Malajziában, Daniel Ricciardo a negyedik, Danyiil Kvjat az ötödik helyről ...


4
Mit keres a négyhengeres dízel egy luxuskupéban?

Mit keres a négyhengeres dízel egy luxuskupéban?

Ritka látvány az utakon a CLS. Az előkelő négyajtós egy ideje kapható a taxik dízelmotorjával. Rangon aluli kombináció?


2
Újabb durva kátyúk, amiktől idegbajt kapnál

Újabb durva kátyúk, amiktől idegbajt kapnál

Ezt tényleg nem lehet útnak nevezni, ez valóságos aknamező. A hold felszínén is könnyebb lenne autózni, mint itt.


F1: Räikkönent a Ferrari terve ütötte ki

Kimi Räikkönen balszerencsés volt a Maláj Nagydíj időmérőjén, éppen csak lecsúszott a Q3-ról. Eltaktikázta magát a csapat.