Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:420.0 Ft
Dízel:427.0 Ft

Teszt: Hyundai Atos Prime Style GLS aut. - Helyi bérlet

Szerző: levél küldés
Dátum: 2005.11.04. 07:55
Lámpánál könnyű lerajtolni a többieket, az automata váltóval már akkor haladunk, mikor a kuplungos többség megtalálja a fogópontot. A váltó ráadásul ügyesen felismeri, hogy mikor sietünk és ennek függvényében értelmesen húzatja ki a motort.

A hagyományos nyomatékváltós automata overdrive funkciót is kínál, ami gyakorlatilag a negyedik fokozat kiiktatására jó. 70-80-as tempóról előzve elég kikapcsolni az overdrive-ot, a váltó rögtön visszakapcsol, a motor felbőg és már robogunk is 100 fölé.

Kisebb sebességnél a kívánt robbanékonyságot szintén a választókarral csalogathatjuk elő, amennyiben 2-be húzzuk és rálépünk a gázra. Stresszhelyzetben ne törődjünk a kar D-be áttolásával, a váltó magától feljebb kapcsol a leszabályozás helyett.

Ahogy a műszerfalon visszajelzik az overdrive kikapcsolását, ugyanígy megoldhatták volna az aktuális fokozat kijelzését is, hogy ne kelljen lefelé nézegetve meggyőződni arról, hogy D helyett nem húztuk-e 2-be a kart. Ez ránézésre egy villanykapcsoló bonyolultságú szerkezetet igényelne csak.

Tapasztalataink alapján az Atos-szal könnyű közlekedni, az autós társak nem gyanítanak benne ellenfelet és könnyen beengedik a budapesti tolakodásban. A magas üléshelyzet könnyebbé és biztonságosabbá is teszi a városi vezetést.

Alapáron jár a szervokormány, az automata Atos-nál csak a dodzsemet könnyebb vezetni, viszont pontosságra és jó visszajelzésekre ne is számítsunk. A fordulékonyság és a remekül áttekinthető karosszéria megkönnyíti, az öles C-oszlop pedig megnehezíti a parkolást.

Budapesten kívül hamar vergődés váltja fel a korábbi lendületet. Országúti sebességről nehezen rugaszkodik neki az autó, a motor csak bőg, de ereje ide már kevés. Hegyre fel végképp reménytelen a helyzet. Lendületből 100-zal kényelmesen elautózhatunk, ha nem gyorsítunk, az utastér csendes.

2 557 000 forintért első hallásra a tesztelt Atos drágának tűnik. Ha matatunk egy kicsit a vetélytársak weboldalain, kiderül, hogy csúcsfelszereltséggel és automata váltóval a konkurensek jóval nagyobb szeletet harapnak ki a büdzséből, vagy gyengébbek, ld. Spark. A városban mért 8,4 literes fogyasztás az automata váltó, a nyers motor és a hideg idő ismeretében kedvező.

A felszereltség nagyon vegyes, a két első mellől felárért is hiányzik például az oldallégzsák. Ez a biztonsági színvonal elfogadhatatlan, a csúcsmodellbe minimum felárért be kellene szerelni az oldallégzsákot. Európában vagyunk és 2005-öt írunk.

A kényelmi extrákkal viszont majdnem Dunát lehet rekeszteni, a klímaberendezésen kívül a hátsó elektromos ablakemelő is széria. Légkondicionáló már a kézi váltóval 2 157 000 forintos Atos Comfort kivitelhez is jár.

Cikk nyomtatása

Hozzászólok

Vezess.hu Top cikkek

Szólj hozzá Te is!

Exkluzív hazai randevú az új Opel Corsával

2

Rendhagyó módon még a világpremier előtt, Magyarországon leplezték le az új Opel Corsa ötödik generációját.

F1: Vettelt az apaság zavarta meg?

A 13-szoros futamgyőztes David Coultharddal a World Series by Renault hungaroringi fordulóján beszélgettünk a boldogságról, Vettelről, ...

Családi program: hamarosan VW-találkozó a Ringen

A VW hazai importőre kirakta az autós újságíróknak a teljes Golf- és Transporter-sort, hogy kicsit megtapasztaljuk a Volkswagen-életérzést ...

Olvasói verdák - Akik valóra váltották álmaikat

4

Amerikai V8 és a ralipályák japán sztárja boxermotorral, valamint a piros Zsiguli tér vissza újra, ezúttal hosszú leírással az ...

Visszatér valaha álmaink Opelje?

3

A legendás német kupé távozása olyan űrt hagyott maga után, amit azóta sem tudott betömni a német autóipar. Igény pedig lenne ...

Kamion előzi a traktort, a kamiont meg egy személyautó

15

A kamionos fékez, a személyautó felborul, súlyos sérüléseket szenved egy család négy tagja. Mire ítéli a bíróság a hibázó édesapát? ...

A közútnál fontosabb a kormánynak a vasút

5

102 oldalas dokumentumban foglalta össze a kormány, hogyan képzeli a magyar közlekedés fejlesztését az elkövetkező 36 évben.

F1: Rosberg megroppant, Hamilton győzött

Az Olasz Nagydíjat Nico Rosberg hibája után Lewis Hamilton nyerte, a dobogóra még Felipe Massa ért fel a Williamsszel. A Ferrari ...

Nahát, egy igazi francia autó!

7

Mind a formát, mind a tartalmat vizsgálva üvölt a felismerés, végre egy igazi francia autó! Ötletes, belevaló, újító szellemű, ...

Kiszakadt szívű Porsche a versenypályán

Porschék négyszáz lóerős motorral, hátsókerék-hajtással és az ausztráliai Sandown versenypálya első kanyarja.


F1: Cáfolják a Vettel-Alonso cserét

A Red Bull és maga Sebastian Vettel is reagált a két versenyző 2015-ös cseréjéről szóló spekulációra.


Gyönyörű galéria a 007-es első Astonjáról

Talán ez minden idők legszebb James Bond autója. Nézd meg a képeket és szavazz.


A leggyorsabb luxusautó a világon

Félelmetes sarokszámokkal támad a Bentley újdonsága, az 1100 Nm nyomatékú motorral és sportfutóművel szerelt Mulsanne Speed


F1: Mélyre kell ásnia a McLarennek, ha jót akar

Eric Boullier, a McLaren versenyigazgatója szerint nagyon rá kell pörögnie a csapatnak az utolsó hat versenyre, minden pontra ...


F1: Mercedes - barátságból háború

A Mercedes csapatfőnöke nem is titkolja, hogy a bajnoki címért küzdő Lewis Hamilton és Nico Rosberg immár ellenségként tekint ...


F1: Hihetetlen, Alonso-Vettel csere jön?

Olasz sajtóértesülés szerint szenzációs bejelentés közeleg, Fernando Alonso és Sebastian Vettel helyet cserél 2015-re.


2
Bosszú a szemetelő autósok ellen

Bosszú a szemetelő autósok ellen

Ezek az autósok kétszer is megbánták, hogy kidobták a szemetet a kocsiból.


4
Eldobható lengyel mentőautók

Eldobható lengyel mentőautók

Ma már csak az idősebbek emlékezhetnek rá, pedig egykoron mindig ez jött, ha baj volt. Igaz, nem bírták sokáig a kiképzést.


F1: Senkinek nem kell a sereghajtó ülése

A Caterham ugyan további versenyhétvégéken is beültetne egy-egy pénzesebb pilótát az egyik autójába, de a jelöltek inkább nem ...


Bomba miatt zárták le az M0-st

Lezárják az M0-s egy szakaszát egy feltételezett robbanótest miatt. Torlódás várható.


2
A boldog munkába járás titka

A boldog munkába járás titka

Jobb a közérzete annak, aki kocsi helyett gyalog vagy biciklivel jár munkába. Már megint a brit tudósok.