Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:325.0 Ft
Dízel:345.0 Ft

Teszt: Ford Maverick 3.0 V6 - Valami amerikai

Szerző: levél küldés
Dátum: 2005.02.25. 06:55

Maga a Maverick név elég jól cseng a Fordnál. Már a hetvenes években létezett ilyen nevű autó, de akkor még egy amerikai gyártású kétüléses álsportkocsira ragasztották az emblémát. A név örök, csak az autó változik újra és újra.

1993 és 1999 között a Ford Maverick név egy Nissan Terrano kinézetű dzsipet jelentett. Egészen 1999-ig együtt készült a két autó, aztán 2000-ben jött a Maverick második generációja. Ekkor kezdődött a mazdás időszámítás. A Ford Maverick új ikertestvért kapott a Mazda Tribute személyében.

Ne tessék kétségbe esni, ha ennek ellenére a Ford Maverick név nem mondd semmit. Idehaza tavaly ősszel kezdték csak hirdetni az autót, Magyarországon alig három hónapos történelme van a Maverick-nek. Ugyanekkora datálódik a Maverick legutóbbi modellfrissítése, amit aprócska optikai változásokban ismerhetünk fel.

Azt mondják, a Maverick legnagyobb baja, hogy a szabadiőautóra vágyók egyáltalán nem ismerik az autót. Márka idegenek még csak véletlenül sem térnek be a Fordhoz, hogy ilyet szeretnének.

Valószínűleg azért, mert a Maverick semmitmondó külsejével eltűnik a szürke tömegautók között. Kár érte, mert alapjaiban véve ez egy jó autó. Látszik és érezni rajta, hogy az amerikai ízlésvilágnak kell megfelelnie, de ez önmagában nem tragédia.

Formatervezői bravúr vagy zenélve előugró pohártartó még véletlenül sincs. Cserébe irgalmatlan méretű az utastér, és minden apróságnak és nagyságnak találunk helyet. Öten panaszmentesen viselhetik a komolyabb utazásokat.

Egyáltalán nem terepjáró a Maverick, mivel elöl-hátul független kerékfelfüggesztéseket találunk, nem alvázas és nem állandó az összkerék-hajtás. Ezek alapján azonban a Maverick legtöbb ellenfele kihullik a kosárból. Ma már senki sem akar olyan terepjárót venni, mely aszfalton bizonytalan, városban kényelmetlen, 130-nál már hangos, és amúgy is ronda.

A Maverick szépségével kapcsolatban vannak fenntartásaink, de az előző három feltétel alapján a Maverick nem terepjáró. Egész csendes, kifejezetten kényelmes és magabiztosan kapaszkodik a kemény burkolatú utakba. A budapesti utak nem jelentettek komoly kihívást neki. Nagyobb sebességgel is őrzi magabiztosságát, csak a keménység halvány jelét sem mutató szervokormány bizonytalanít el 160-nál.

Alapjaiban elsőkerék-hajtású a Mavercik, automatika osztja el a nyomatékot szükség szerint a két tengely között. Ebbe beleszólni nem lehet, a központi differenciálmű nem zárható. Eleinte meglepett, ahogy a Maverick túlbuzgóan farol havon és jégen. Aztán már kerestem az alkalmat, hogy mikor lehet keresztbe tenni az autót.

Cikk nyomtatása

1 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

Szólj hozzá Te is!

Szokatlan dolgokat műveltünk a BMW álomautójával

4

Láttuk már, hogy gyorsul, hogy megy pályán, milyen a hangja, ezért mi rendhagyó dolgokat próbáltunk ki a BMW álomautójával.

Joystick és érintőképernyő: ilyen egy modern traktor

1

Egy korszerű traktor vezetése, kezelése inkább szellemi munka, mint fizikai. Nem is ment valami fényesen elsőre.

Íme 2015 legjobb Super Bowl reklámjai

Itteni idő szerint vasárnap éjszaka sugározzák a világ legnézettebb műsorát, és ezúttal sem fognak unatkozni a szünetekben az ...

Itt a legfrissebb autólopásos toplista

3

Miket visznek most a tolvajok? Honnan lopnak többet, honnan kevesebbet? Mi a tendencia?

Mindent visz az Opel?

11

Egyetlen márka favorizálásával szerezne be feltűnően erős és feltűnően jól felszerelt autókat a Nemzeti Közlekedési Hatóság.

Mentünk az új Mercedes és Audi rendőrautóval

7

Természetesen az Octavia Combiba is beültünk. Pedig jóformán még szolgálatba sem álltak.

Csodálatos menekülés a tökföldről

2

Már-már mesébe illő ennek az Ikarus 31-esnek a megmenekülése az enyészet elől, az elvarázsolt tökföldről.

Beültünk a 250 milliós tűzoltóautókba

Nemrég öt új emelőkosaras járművet szerzett be a katasztrófavédelem. Elkísértük a tűzoltókat az első találkozásra az újdonságokkal. ...

Ki ócsítja az olajat? A gyíkemberek? Az UFÓ-k? Obama?

5

Egy éve 400 forint volt a benzin, 420 a gázolaj. Most 330 illetve 350 forint literje az üzemanyagnak. No de kinek áll ez érdekében? ...

F1: Megmutatták a kis Red Bullt

A Red Bull kisebbik csapata, a Toro Rosso a jerezi pályán leleplezte idei autóját, az STR10-est. Vele érkezik a legfiatalabb ...


2
Horrordrága fényezés a Mercinél

Horrordrága fényezés a Mercinél

Eredetileg katonai járműnek született mára viszont a gazdagok játékszere a Mercedes G-osztály. Most őrült drága fényezés is rendelhető ...


F1: Kik vezetnek a teszten?

Vasárnap reggel a spanyolországi Jerezben megkezdődik az első 2015-ös Forma-1-es teszt. Mutatjuk, ki mikor ül autóba.


3
A nap képe - Halálos baleset Nagykálló közelében

A nap képe - Halálos baleset Nagykálló közelében

Meghalt egy ember, amikor két személygépkocsi összeütközött Nagykálló és Biri között szombat reggel.


Lenyomná a BMW-t az Audi

Évi kétmilliós értékesítésre törekszik az Audi, a Volkswagen-csoporthoz tartozó márka célja, hogy megelőzze a BMW-t.


Megizmosodott francia dömperek

A dömpereknek gyakran extrém körülmények között kell megállniuk a helyüket. A kényelem érdekében a Renault K-széria mostantól ...


Képeken a keleti régiót beterítő havazás

Hajnalra Borsod, Szabolcs és Hajdú-Bihar megyében is durván rákezdett a havazás, sűrű pelyhekben ömlött, és a szél csak rontott ...


F1: Alonso nem léphet le a McLarentől

A McLaren-vezér cáfolta, hogy Fernando Alonso 2016-ra távozhatna a csapattól, ha nem jönnek az eredmények és jobb ajánlatot kap.


Merkel megbénítja Budapestet

Forgalomkorlátozások lesznek hétfőn a fővárosban Angela Merkel német kancellár budapesti látogatása miatt. Sokfelé tilos lesz ...


Lecsapott a tél Borsodra

Útlezárások, korlátozások nehezítik a közlekedést Borsodban. A télies útviszonyok miatt kamionok akadtak el.


Razziát indít a rendőrség

Fokozott közúti ellenőrzés várható vasárnap Pest megyében. A rendőrség ki akarja szűrni a szabályszegőket.


A nő, aki baltával ment exférje autójára

A nők haragjától ments meg minket Uram, mert ők mindig oda szúrnak, ahol a legjobban fáj.