Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:355.0 Ft
Dízel:377.0 Ft

Teszt: Ford Maverick 3.0 V6 - Valami amerikai

Szerző: levél küldés
Dátum: 2005.02.25. 06:55

Maga a Maverick név elég jól cseng a Fordnál. Már a hetvenes években létezett ilyen nevű autó, de akkor még egy amerikai gyártású kétüléses álsportkocsira ragasztották az emblémát. A név örök, csak az autó változik újra és újra.

1993 és 1999 között a Ford Maverick név egy Nissan Terrano kinézetű dzsipet jelentett. Egészen 1999-ig együtt készült a két autó, aztán 2000-ben jött a Maverick második generációja. Ekkor kezdődött a mazdás időszámítás. A Ford Maverick új ikertestvért kapott a Mazda Tribute személyében.

Ne tessék kétségbe esni, ha ennek ellenére a Ford Maverick név nem mondd semmit. Idehaza tavaly ősszel kezdték csak hirdetni az autót, Magyarországon alig három hónapos történelme van a Maverick-nek. Ugyanekkora datálódik a Maverick legutóbbi modellfrissítése, amit aprócska optikai változásokban ismerhetünk fel.

Azt mondják, a Maverick legnagyobb baja, hogy a szabadiőautóra vágyók egyáltalán nem ismerik az autót. Márka idegenek még csak véletlenül sem térnek be a Fordhoz, hogy ilyet szeretnének.

Valószínűleg azért, mert a Maverick semmitmondó külsejével eltűnik a szürke tömegautók között. Kár érte, mert alapjaiban véve ez egy jó autó. Látszik és érezni rajta, hogy az amerikai ízlésvilágnak kell megfelelnie, de ez önmagában nem tragédia.

Formatervezői bravúr vagy zenélve előugró pohártartó még véletlenül sincs. Cserébe irgalmatlan méretű az utastér, és minden apróságnak és nagyságnak találunk helyet. Öten panaszmentesen viselhetik a komolyabb utazásokat.

Egyáltalán nem terepjáró a Maverick, mivel elöl-hátul független kerékfelfüggesztéseket találunk, nem alvázas és nem állandó az összkerék-hajtás. Ezek alapján azonban a Maverick legtöbb ellenfele kihullik a kosárból. Ma már senki sem akar olyan terepjárót venni, mely aszfalton bizonytalan, városban kényelmetlen, 130-nál már hangos, és amúgy is ronda.

A Maverick szépségével kapcsolatban vannak fenntartásaink, de az előző három feltétel alapján a Maverick nem terepjáró. Egész csendes, kifejezetten kényelmes és magabiztosan kapaszkodik a kemény burkolatú utakba. A budapesti utak nem jelentettek komoly kihívást neki. Nagyobb sebességgel is őrzi magabiztosságát, csak a keménység halvány jelét sem mutató szervokormány bizonytalanít el 160-nál.

Alapjaiban elsőkerék-hajtású a Mavercik, automatika osztja el a nyomatékot szükség szerint a két tengely között. Ebbe beleszólni nem lehet, a központi differenciálmű nem zárható. Eleinte meglepett, ahogy a Maverick túlbuzgóan farol havon és jégen. Aztán már kerestem az alkalmat, hogy mikor lehet keresztbe tenni az autót.

Cikk nyomtatása

1 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

Szólj hozzá Te is!

Kiveszik a kormányt a kezünkből?

4

Egyre többet tud és egyre kevésbé nélkülözhető a menetstabilizáló rendszer a modern autókban. És egyre ritkább, hogy ki lehessen ...

Bírságmentesen indul a fizetős M0-s!

18

Hiába jön a bírságpapír januártól a fizetőssé tett M0-s matricájának elblicceléséért, meg lehet úszni a 15 ezer forintos büntetést. ...

Elütöttek a zebrán, ki a hibás?

4

Olvasónkat elütötte egy motoros a zebrán, jogi szakértőnk segít tisztázni a baleset körülményeit.

5 tuti módszer, hogyan vidd haza a karácsonyfát

Nézzünk pár példát arra, hogy milyen kreatív módon lehet hazajuttatni a karácsonyfát, ha Jézuska éppen nem ér rá.

Benzines vagy dízel - melyik éri meg?

17

Mentünk jó 1200 kilométert az 1,6-os benzines és dízel Sx4 S-Cross-szal, hogy megtudjuk, melyiket éri meg megvenni. Meglepődtünk ...

Nemcsak a fizetős M0 növeli az autósok költségeit

9

Megdrágítja a téli és a nyári gumik használatát az új autókban nemrég kötelezővé vált légnyomás-ellenőrzés. Utánanéztünk, mennyibe ...

Képeink a forgalomlassító tüntetésről

3

A mai, szakszervezetek által szervezett tüntetés eddigi eredménye, hogy ma szokatlanul könnyen lehetett autózni a fővárosban.

Döbbenetes közelharcot vívott két autós Pesten

6

Először a kocsijukból szólogattak be egymásnak, majd egyikük a másik autója elé állt. Az meg gázt adott, és araszolgatva, a lábához ...

Ez a magyar autósok véleménye a fizetős M0-ról

18

Van aki felháborodott, van aki örül, és olyan is akad, akit hidegen hagy az egész.

Több kilométeres sor áll az M1-esen

Az M1-es autópálya főváros felé vezető oldalán, az M0-s autóút csomópontja előtt már több kilométer hosszan torlódnak a járművek ...


Csődbe jutott a Spyker

Lehúzta a rolót a holland sportautó-gyártó, miután nem sikerült finanszíroznia az átalakulási folyamatot. A tulajdonos még bizakodik. ...


Ingyen lehet tankolni Budaörsön

Csütörtökön megnyílt az első, hipermarket melletti olyan töltőállomás, ahol az elektromos autók is tankolhatnak.


A nap képe - villanyoszlopnak ütközött egy BKV-busz

Egy menetrend szerint közlekedő busz vezetője rosszul lett, emiatt a jármű villanyoszlopnak ütközött a budapesti Szent Orbán ...


3
Megtörtént esetek: átverések használt autóval

Megtörtént esetek: átverések használt autóval

Köztudottan ingoványos terület a használtautó-vásárlás. Cikkünkben olyan eseteket közlünk, amelyek nagyon fájtak a vevőknek.


Csajok akik mocskosul szeretik a Land Rovereket

A baltával faragott, robusztus Land Rover Discovery mellett üdítő látványt nyújtanak a lengén öltözött, csinos hölgyek.


F1: Nagyon rosszul is elsülhet a költségplafon

Eric Boullier, a McLaren csapatfőnöke szerint veszélyes lehet bevezetni bármilyen költségplafont az F1-ben, mert ennek a lépésnek ...


Okostelefonra költözik a Bubi

Okostelefonról és tabletről is elérhetővé válik csütörtöktől a budapesti közbringarendszer használatát segítő alkalmazás.


F1: Híres motorguruval állt össze a Renault

Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke megerősítette, hogy a motorszállító Renault-nál beszállt a fejlesztésekbe Mario Illien. ...


2
Ilyen, amikor pánikba esik egy ügyetlen sofőr

Ilyen, amikor pánikba esik egy ügyetlen sofőr

A tolatva kiállás feladata meghaladta a sofőr képességeit, és láthatólag teljesen elvesztette uralmát az autó felett.


Felfüggesztették az újautó-forgalmazást Oroszországban

A rubel értékvesztése miatt átmenetileg több autóforgalmazó is beszüntette tevékenységét Oroszországban.


Ezektől a helyektől óvakodj télen

Ezeket a szituációkat próbáld meg elkerülni, hogy a karácsony ne a biztosítónak legyen boldog!