Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:376.0 Ft
Dízel:396.0 Ft

Teszt: Ford Maverick 3.0 V6 - Valami amerikai

Szerző: levél küldés
Dátum: 2005.02.25. 06:55

Maga a Maverick név elég jól cseng a Fordnál. Már a hetvenes években létezett ilyen nevű autó, de akkor még egy amerikai gyártású kétüléses álsportkocsira ragasztották az emblémát. A név örök, csak az autó változik újra és újra.

1993 és 1999 között a Ford Maverick név egy Nissan Terrano kinézetű dzsipet jelentett. Egészen 1999-ig együtt készült a két autó, aztán 2000-ben jött a Maverick második generációja. Ekkor kezdődött a mazdás időszámítás. A Ford Maverick új ikertestvért kapott a Mazda Tribute személyében.

Ne tessék kétségbe esni, ha ennek ellenére a Ford Maverick név nem mondd semmit. Idehaza tavaly ősszel kezdték csak hirdetni az autót, Magyarországon alig három hónapos történelme van a Maverick-nek. Ugyanekkora datálódik a Maverick legutóbbi modellfrissítése, amit aprócska optikai változásokban ismerhetünk fel.

Azt mondják, a Maverick legnagyobb baja, hogy a szabadiőautóra vágyók egyáltalán nem ismerik az autót. Márka idegenek még csak véletlenül sem térnek be a Fordhoz, hogy ilyet szeretnének.

Valószínűleg azért, mert a Maverick semmitmondó külsejével eltűnik a szürke tömegautók között. Kár érte, mert alapjaiban véve ez egy jó autó. Látszik és érezni rajta, hogy az amerikai ízlésvilágnak kell megfelelnie, de ez önmagában nem tragédia.

Formatervezői bravúr vagy zenélve előugró pohártartó még véletlenül sincs. Cserébe irgalmatlan méretű az utastér, és minden apróságnak és nagyságnak találunk helyet. Öten panaszmentesen viselhetik a komolyabb utazásokat.

Egyáltalán nem terepjáró a Maverick, mivel elöl-hátul független kerékfelfüggesztéseket találunk, nem alvázas és nem állandó az összkerék-hajtás. Ezek alapján azonban a Maverick legtöbb ellenfele kihullik a kosárból. Ma már senki sem akar olyan terepjárót venni, mely aszfalton bizonytalan, városban kényelmetlen, 130-nál már hangos, és amúgy is ronda.

A Maverick szépségével kapcsolatban vannak fenntartásaink, de az előző három feltétel alapján a Maverick nem terepjáró. Egész csendes, kifejezetten kényelmes és magabiztosan kapaszkodik a kemény burkolatú utakba. A budapesti utak nem jelentettek komoly kihívást neki. Nagyobb sebességgel is őrzi magabiztosságát, csak a keménység halvány jelét sem mutató szervokormány bizonytalanít el 160-nál.

Alapjaiban elsőkerék-hajtású a Mavercik, automatika osztja el a nyomatékot szükség szerint a két tengely között. Ebbe beleszólni nem lehet, a központi differenciálmű nem zárható. Eleinte meglepett, ahogy a Maverick túlbuzgóan farol havon és jégen. Aztán már kerestem az alkalmat, hogy mikor lehet keresztbe tenni az autót.

Cikk nyomtatása

1 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

Szólj hozzá Te is!

Szavazzon kedvenc autójára és nyerjen!

A jelenleg kapható autók közül Ön melyik mellett döntene legszívesebben? Szavazzon online játékunkban, és nyerjen újságelőfizetést. ...

Ez a taxi ingyen tankol. Jó üzlet?

8

Ingyen tankolni klassz dolog. Pláne, ha közben pénzt is kereshetünk a kocsival. De ez valóban bombaüzlet? Vagy inkább valami ...

F1: Hamilton győzött, kétszeres bajnok

A szezonzáró Abu-Dzabi Nagydíjon Lewis Hamilton győzött, megszerezte második bajnoki címét, Rosbergnek csak a bocsánatkérés jutott. ...

Sörözgetés után mentek autót feltörni a tolvajok

Nem a piás bűnözők napja volt. Sörözgettek, veszítettek a játékgépen, aztán kiszúrták őket egy Focus feltörése közben.

F1: Hamilton nem bírta, Rosbergé a pole

A szezonzáró Abu-Dzabi Nagydíj kvalifikációján Nico Rosberg szerezte meg a pole-t, bajnoki riválisa, Lewis Hamilton a 2. lett. ...

Nincs ellene észérv

6

Lassan, de fáradhatatlanul rágja előre magát a Hyundai az európai autópiaci tortában. Az új i20-szal talán most egy kicsit nagyobbat ...

Milyen Ferrarit vegyen Vettel?

1

Ha már úgyis a Ferrarihoz igazol Sebastian Vettel, tudunk ajánlani neki néhány közúti autót, amivel új csapata is meg lenne elégedve. ...

A 3,5 milliós kérdés - Mazda vagy Ford?

12

Olvasónk egy középkategóriás, pár éves autót szeretne magáénak tudni. 3,5 millió forintot érő választásában szakértőnk segít.

9 tipp a biztonságos téli autózáshoz

10

Hátha azoknak is megragad valami, akik azt hiszik, hogy rutinnal bármilyen helyzetet meg lehet oldani, és a téli gumi is csak ...

F1: A Mercedes decemberig békén hagyja Hamiltont

Toto Wolff, a Mercedes sportigazgatója szerint a csapat először részletesen kielemzi az évet angliai bázisán, és csak ezt követően ...


Formához a tartalom

Azoknak kínál teljesítménynövelő készletet a Brabus, akik optikai sportcsomaggal rendelték meg Mercedesüket, és most a látványhoz ...


F1: Leváltották a Ferrari-főnököt

A Ferrari megerősítette, hogy távozik a csapat éléről az áprilisban kinevezett Marco Mattiacci, az alakulat harmadik csapatfőnöke ...


Eláll a szavad ezektől a brutális átépítésektől

A tisztelet legnagyobb jele, ha merünk kreatív kézzel hozzányúlni egy nagyszerű műalkotáshoz. Nézd meg például ezeket a nagyszerűen ...


F1: Hamilton nem kért a macskajajból

Lewis Hamilton dinnyelével és pár korty konyakkal ünnepelt vasárnap éjszaka, hétfő délelőtt már sajtótájékoztatót tartott.


A Caddy lett az év haszonjárműve

A Volkswagen idén is kiválóan szerepelt a Camion Truck&Bus által szervezett olvasói szavazáson, ahol két kategóriában is megkapta ...


Ezek az év legtisztább autói

Egy jelentős ökoautós weboldal megválasztotta az év legfontosabb zöld gépjárműveit. Majdnem minden kategóriában lehet tiszta ...


Lehetetlen tippelni Schumacher felépüléséről

Michael Schumacher menedzsere szerint továbbra is hosszú és nehéz út áll a Forma-1-es legenda előtt, a felépüléséről lehetetlen ...


F1: Hamiltonnak nem kell a bajnoki rajtszám

Lewis Hamilton 2015-ben nem szeretne a világbajnoknak járó 1-es rajtszámmal versenyezni, ragaszkodik a 44-eshez.


Lépcsős háttal is pofás a legkisebb Mazda

Thaiföldön mutatta be vadonatúj modelljét, és ott is kezdi meg annak forgalmazását a Mazda. Az esetleges európai import még kérdéses. ...


Mélyponton: a Ferrari a Caterham szintjén

Az Abu-Dzabi Nagydíjon a Ferrari siralmas idényét kínos lassúsággal koronázta meg, a Caterham tempóját hozta a vörös autó.


2
120 óra közösségi munka három ember haláláért?!

120 óra közösségi munka három ember haláláért?!

Egy lengyel autós halálra gázolt egy kétéves kislányt és nagyszüleit Hollandiában. A bíróság gyakorlatilag elengedte egy ejnye-bejnyével. ...