Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:394.0 Ft
Dízel:405.0 Ft

Teszt: Ford Maverick 3.0 V6 - Valami amerikai

Szerző: levél küldés
Dátum: 2005.02.25. 06:55

Maga a Maverick név elég jól cseng a Fordnál. Már a hetvenes években létezett ilyen nevű autó, de akkor még egy amerikai gyártású kétüléses álsportkocsira ragasztották az emblémát. A név örök, csak az autó változik újra és újra.

1993 és 1999 között a Ford Maverick név egy Nissan Terrano kinézetű dzsipet jelentett. Egészen 1999-ig együtt készült a két autó, aztán 2000-ben jött a Maverick második generációja. Ekkor kezdődött a mazdás időszámítás. A Ford Maverick új ikertestvért kapott a Mazda Tribute személyében.

Ne tessék kétségbe esni, ha ennek ellenére a Ford Maverick név nem mondd semmit. Idehaza tavaly ősszel kezdték csak hirdetni az autót, Magyarországon alig három hónapos történelme van a Maverick-nek. Ugyanekkora datálódik a Maverick legutóbbi modellfrissítése, amit aprócska optikai változásokban ismerhetünk fel.

Azt mondják, a Maverick legnagyobb baja, hogy a szabadiőautóra vágyók egyáltalán nem ismerik az autót. Márka idegenek még csak véletlenül sem térnek be a Fordhoz, hogy ilyet szeretnének.

Valószínűleg azért, mert a Maverick semmitmondó külsejével eltűnik a szürke tömegautók között. Kár érte, mert alapjaiban véve ez egy jó autó. Látszik és érezni rajta, hogy az amerikai ízlésvilágnak kell megfelelnie, de ez önmagában nem tragédia.

Formatervezői bravúr vagy zenélve előugró pohártartó még véletlenül sincs. Cserébe irgalmatlan méretű az utastér, és minden apróságnak és nagyságnak találunk helyet. Öten panaszmentesen viselhetik a komolyabb utazásokat.

Egyáltalán nem terepjáró a Maverick, mivel elöl-hátul független kerékfelfüggesztéseket találunk, nem alvázas és nem állandó az összkerék-hajtás. Ezek alapján azonban a Maverick legtöbb ellenfele kihullik a kosárból. Ma már senki sem akar olyan terepjárót venni, mely aszfalton bizonytalan, városban kényelmetlen, 130-nál már hangos, és amúgy is ronda.

A Maverick szépségével kapcsolatban vannak fenntartásaink, de az előző három feltétel alapján a Maverick nem terepjáró. Egész csendes, kifejezetten kényelmes és magabiztosan kapaszkodik a kemény burkolatú utakba. A budapesti utak nem jelentettek komoly kihívást neki. Nagyobb sebességgel is őrzi magabiztosságát, csak a keménység halvány jelét sem mutató szervokormány bizonytalanít el 160-nál.

Alapjaiban elsőkerék-hajtású a Mavercik, automatika osztja el a nyomatékot szükség szerint a két tengely között. Ebbe beleszólni nem lehet, a központi differenciálmű nem zárható. Eleinte meglepett, ahogy a Maverick túlbuzgóan farol havon és jégen. Aztán már kerestem az alkalmat, hogy mikor lehet keresztbe tenni az autót.

Cikk nyomtatása

1 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

Szólj hozzá Te is!

Négymillió forint, plusz az apró volt a tét

1

Betonfalba csapódott egy autó. A mögötte érkező csinált valamilyen manővert, így ebbe is belementek hátulról. A bíróság arra ...

Olvasói autók - Hedonista kabriótól az okosított dízelig

3

Az olvasói verdák köre minden alkalommal karakteres autókkal bővül, ma egy Ford Sierra, egy Volkswagen Golf, valamint egy BMW ...

Távirányítós busszal a világ minden tájára

1

A Setra ismét új szintre emelte a távolsági buszozás élményét. Aki egyszer kipróbálja az S 516 HDH-t, az többet nem akar más ...

Besárgult a fényszóró? Megrepedt a lökhárító?

4

Három lusta műanyagos cég után a negyedik vállalta el öreg Mazdám platódobozának javítását. Ha már ott voltam, alaposan belemerültem ...

Luxusautóval Azerbajdzsánba

4

Idén is részt vettünk a Porsche Performance Drive versenyén, és akárcsak tavaly, idén is sikerült elhozni az első helyet a magyar ...

Segítünk autót találni egy 50 éves hölgynek

4

Az ötven éves hölgyek napja jött el ma. Nekik segítünk autót vásárolni, illetve adunk vezetéstechnikai tanácsot.

Túléltük Albániát

1

Európa talán legutolsó olyan országában jártunk, ahol közúton is indokolt a terepjáró használata

Így vernek át egy gyanútlan autóst!

9

Ön lehet a következő áldozat, ha nem figyel. A most következő történet nem mese, és még javában íródik.

Volvo XC90 - Kultúrdzsip, újratöltve

Lámpája az ősi germán viharistent, utastere a skandináv otthonokat, biztonsági felszereltsége a jövőt idézi. Sokat kellett rá ...

Az Audi Alonsóval száll be a Forma-1-be?

Brit sajtóértesülés szerint az Audi a Forma-1-es indulást tervezi, méghozzá Fernando Alonsóval.


Michelisz a leggyorsabb Hondás Japánban

Michelisz Norbert volt a leggyorsabb Hondás a WTCC Japán futamának időmérőjén. Ám a Citroën győzelme ellen ő sem sokat tehet.


F1: Két csapat nem indul a következő futamon

Nem vesz részt a Forma-1 következő két futamán a Caterham és a Marussia csapat. Bernie Ecclestone hozta a rossz hírt.


A mexikói drogháború brutális járművei

Már 8 éve dúl a drogháború Mexikóban, a kartellek és a rendőrség vérre menő harcot vív egymással. Közel 100 ezer áldozatot követeltek ...


1
Dagad a légzsák-botrány

Dagad a légzsák-botrány

Újabb autók esetében vált szükségessé a légzsák cseréje, miután kiderült, hogy szintén érintettek az egyre dagadó visszahívási ...


Az oroszok már Törökországban vannak

Már semmi sem a régi, az oroszok Törökországban gyártják az európai piacra szánt modelljüket.


Porsche motor kerül Putyin limuzinjába

A Porsche fejlesztheti az új orosz elnöki limuzin motorját. 800 lóerő mozgathatja a páncélozott luxusautót.


1
Elaludt a nő, hármas baleset lett a vége!

Elaludt a nő, hármas baleset lett a vége!

Az éjszakai műszakból tartott hazafelé, nem bírta tovább, elaludt a volán mögött.


1
Repülő motorkerékpárt fejleszt a magyar feltaláló

Repülő motorkerékpárt fejleszt a magyar feltaláló

Egy Molnár Dezső nevű kaliforniai feltaláló olyan motorkerékpáron dolgozik, amely képes elemelkedni az aszfaltról.


Elektromos autót fejleszt a Porsche

A hírek szerint tisztán elektromos üzemű autót szeretne piacra dobni a Porsche. A fejlesztés alanya a Panamera tervezett kistestvére ...


F1: Abu-Dzabiig kimaradhat a Caterham

A Caterham-csapat a felszámolók kezébe került, igyekeznek rendbe tenni az alakulatot, hogy Austin és Sao Paulo kihagyásával a ...


Elkészült a világító út!

Két éve elméletben bemutatták, most pedig már gyakorlatban tesztelik a foszforeszkáló útfelfestést Hollandiában.