Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:350.0 Ft
Dízel:371.0 Ft

Teszt: Ford Maverick 3.0 V6 - Valami amerikai

Szerző: levél küldés
Dátum: 2005.02.25. 06:55

Maga a Maverick név elég jól cseng a Fordnál. Már a hetvenes években létezett ilyen nevű autó, de akkor még egy amerikai gyártású kétüléses álsportkocsira ragasztották az emblémát. A név örök, csak az autó változik újra és újra.

1993 és 1999 között a Ford Maverick név egy Nissan Terrano kinézetű dzsipet jelentett. Egészen 1999-ig együtt készült a két autó, aztán 2000-ben jött a Maverick második generációja. Ekkor kezdődött a mazdás időszámítás. A Ford Maverick új ikertestvért kapott a Mazda Tribute személyében.

Ne tessék kétségbe esni, ha ennek ellenére a Ford Maverick név nem mondd semmit. Idehaza tavaly ősszel kezdték csak hirdetni az autót, Magyarországon alig három hónapos történelme van a Maverick-nek. Ugyanekkora datálódik a Maverick legutóbbi modellfrissítése, amit aprócska optikai változásokban ismerhetünk fel.

Azt mondják, a Maverick legnagyobb baja, hogy a szabadiőautóra vágyók egyáltalán nem ismerik az autót. Márka idegenek még csak véletlenül sem térnek be a Fordhoz, hogy ilyet szeretnének.

Valószínűleg azért, mert a Maverick semmitmondó külsejével eltűnik a szürke tömegautók között. Kár érte, mert alapjaiban véve ez egy jó autó. Látszik és érezni rajta, hogy az amerikai ízlésvilágnak kell megfelelnie, de ez önmagában nem tragédia.

Formatervezői bravúr vagy zenélve előugró pohártartó még véletlenül sincs. Cserébe irgalmatlan méretű az utastér, és minden apróságnak és nagyságnak találunk helyet. Öten panaszmentesen viselhetik a komolyabb utazásokat.

Egyáltalán nem terepjáró a Maverick, mivel elöl-hátul független kerékfelfüggesztéseket találunk, nem alvázas és nem állandó az összkerék-hajtás. Ezek alapján azonban a Maverick legtöbb ellenfele kihullik a kosárból. Ma már senki sem akar olyan terepjárót venni, mely aszfalton bizonytalan, városban kényelmetlen, 130-nál már hangos, és amúgy is ronda.

A Maverick szépségével kapcsolatban vannak fenntartásaink, de az előző három feltétel alapján a Maverick nem terepjáró. Egész csendes, kifejezetten kényelmes és magabiztosan kapaszkodik a kemény burkolatú utakba. A budapesti utak nem jelentettek komoly kihívást neki. Nagyobb sebességgel is őrzi magabiztosságát, csak a keménység halvány jelét sem mutató szervokormány bizonytalanít el 160-nál.

Alapjaiban elsőkerék-hajtású a Mavercik, automatika osztja el a nyomatékot szükség szerint a két tengely között. Ebbe beleszólni nem lehet, a központi differenciálmű nem zárható. Eleinte meglepett, ahogy a Maverick túlbuzgóan farol havon és jégen. Aztán már kerestem az alkalmat, hogy mikor lehet keresztbe tenni az autót.

Cikk nyomtatása

1 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

Szólj hozzá Te is!

Milyen autókra vadásznak valójában a tolvajok?

5

A rendőrség hivatalos listájától jelentősen eltérő top 10-et kaptunk, amikor elővettük a számológépet.

Amerikában tök más az autós élet

3

Floridában semmi sem úgy van, mint nálunk. Szabad jobbról előzni a sztrádán, nincs műszaki vizsga, olcsó a benzin és drága a ...

88 évesen kezdett vezetni a szomszéd bácsi

2

Olvasónk aggódik, hogy a 88 éves korában autóvezetésbe kezdő szomszédja, vajon alkalmas-e a közlekedésre. Jogi szempontból válaszol ...

Mit találtunk a rendőrség járműszerződéseiben?

7

Vettek Mercedeseket nettó 5,3 millióért és 15,3 millióért, Audikat 3,8 millióért és 10-ért. Havonta 46,9 milliót költenek az ...

Titkos Audi-labor működik a föld alatt

Autókról írni sokkal jobb, mint uránt bányászni: nemrég bejutottunk az Audi föld alatti fényszórófejlesztési központjába. Fantasztikus, ...

Rönkfával teli kamion hajtott át a bringáson

4

Elítélték a sofőrt, de nem fogadta el, fellebbezett. Neki lett igaza.

Az autósok semmit nem tudnak a kötelezőről

8

Kötelező biztosítási szerződés díjfizetési és felmondási határidők, gépjármű tulajdonosváltásakor esedékes teendők, káresemény ...

Az év legjobb autói

7

Összeszedtük az év legjobb autóit. Igaz, nem saját tudományunkra támaszkodtunk, hanem a 2015-ös Év Autója-választás jelöltjeit ...

Ezzel a páncélautóval járja Budapest utcáit Putyin

1

Óriási titokban tartották, hogy mivel fog közlekedni az orosz kormányfő a magyar fővárosban, de végre lehullt a lepel.

13
Kamionos előzési párbaj az M0-áson

Kamionos előzési párbaj az M0-áson

A két kamionos ádáz csatába kezd az elsőségért, körülbelül százas tempóval az M0-ás körgyűrűn.


F1: Tempót villantott a Merci, áttörés a McLarennél

A második barcelonai teszt második napján a Mercedes először villantotta meg, mit tud gyors körön, Rosberg csúcsot futott. A ...


3
Itt most ki a nagyobb bunkó?

Itt most ki a nagyobb bunkó?

Érdekes eset, és nehéz eldönteni, hogy ki volt a nagyobb bunkó: aki ledudálj az útról a bringást, vagy aki mutogat és nem engedi ...


F1: Felkerült a nevezési listára a Manor Marussia

Az FIA az utolsó pillanatig nyitva hagyta a 2015-ös F1-es nevezési listát, lehetőséget adva a Marussiának, hogy biztosítsa az ...


Oktatóközpontot épít Szentgotthárdon az Opel

Új oktatóközpontot hoz létre az Opel a szentgotthárdi motorgyár területén 1,7 millió eurós (500 millió forintos) beruházással.


F1: A pilóták örülnek az Alonso-vizsgálatnak

Fernando Alonso még múlt vasárnap szenvedett tesztbalesetet Barcelonában, az azóta is ellentmondásos ütközés miatt végül négy ...


Olvasónk álcázott franciát fotózott Londonban

A szállodából kilépve pillantottam meg és fotóztam le az autót, mely gyanúm szerint a Renault Kadjar lehet.


1
Kitolnák az EKAER  tesztjét

Kitolnák az EKAER tesztjét

A fuvarozók egyik érdekképviselete az EKAER tesztidőszakának meghosszabbítását kéri. Erre kevés esély van.


F1: Videón üzen Alonso

Fernando Alonso videóüzenetben igyekszik megnyugtatni a szurkolóit, azt mondja, hamarosan a pályán látjuk viszont.


F1: Életre kelt a Force India

A barcelonai Forma-1-es tesztelés második napján a tervezettnél korábban sikerült pályára küldeni a Force India 2015-ös modelljét. ...


2
Állami BMW-k az eBayen

Állami BMW-k az eBayen

Hivatali autók újabb csoportjától válik meg az olasz kormány, hogy ezzel is csökkentse a közkiadásokat, a bevételből pedig az ...


F1: Heti 400 millióért szerződne Hamilton

Brit sajtóértesülés szerint Lewis Hamilton világbajnokként és sztárként igen komoly összeget kér a Mercedestől a szerződéshosszabbításért. ...