Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:382.0 Ft
Dízel:364.0 Ft

Teszt: Ford Maverick 3.0 V6 - Valami amerikai

Szerző: levél küldés
Dátum: 2005.02.25. 06:55
2004 őszén szinte a semmiből jött elő a Ford Maverick. Pedig a Ford hobbi terepjárója régi bútordarab, 2000 óta egyivású a Mazda Tribute-tel.

Maga a Maverick név elég jól cseng a Fordnál. Már a hetvenes években létezett ilyen nevű autó, de akkor még egy amerikai gyártású kétüléses álsportkocsira ragasztották az emblémát. A név örök, csak az autó változik újra és újra.

1993 és 1999 között a Ford Maverick név egy Nissan Terrano kinézetű dzsipet jelentett. Egészen 1999-ig együtt készült a két autó, aztán 2000-ben jött a Maverick második generációja. Ekkor kezdődött a mazdás időszámítás. A Ford Maverick új ikertestvért kapott a Mazda Tribute személyében.

Ne tessék kétségbe esni, ha ennek ellenére a Ford Maverick név nem mondd semmit. Idehaza tavaly ősszel kezdték csak hirdetni az autót, Magyarországon alig három hónapos történelme van a Maverick-nek. Ugyanekkora datálódik a Maverick legutóbbi modellfrissítése, amit aprócska optikai változásokban ismerhetünk fel.

Azt mondják, a Maverick legnagyobb baja, hogy a szabadiőautóra vágyók egyáltalán nem ismerik az autót. Márka idegenek még csak véletlenül sem térnek be a Fordhoz, hogy ilyet szeretnének.

Valószínűleg azért, mert a Maverick semmitmondó külsejével eltűnik a szürke tömegautók között. Kár érte, mert alapjaiban véve ez egy jó autó. Látszik és érezni rajta, hogy az amerikai ízlésvilágnak kell megfelelnie, de ez önmagában nem tragédia.

Formatervezői bravúr vagy zenélve előugró pohártartó még véletlenül sincs. Cserébe irgalmatlan méretű az utastér, és minden apróságnak és nagyságnak találunk helyet. Öten panaszmentesen viselhetik a komolyabb utazásokat.

Egyáltalán nem terepjáró a Maverick, mivel elöl-hátul független kerékfelfüggesztéseket találunk, nem alvázas és nem állandó az összkerék-hajtás. Ezek alapján azonban a Maverick legtöbb ellenfele kihullik a kosárból. Ma már senki sem akar olyan terepjárót venni, mely aszfalton bizonytalan, városban kényelmetlen, 130-nál már hangos, és amúgy is ronda.

A Maverick szépségével kapcsolatban vannak fenntartásaink, de az előző három feltétel alapján a Maverick nem terepjáró. Egész csendes, kifejezetten kényelmes és magabiztosan kapaszkodik a kemény burkolatú utakba. A budapesti utak nem jelentettek komoly kihívást neki. Nagyobb sebességgel is őrzi magabiztosságát, csak a keménység halvány jelét sem mutató szervokormány bizonytalanít el 160-nál.

Alapjaiban elsőkerék-hajtású a Mavercik, automatika osztja el a nyomatékot szükség szerint a két tengely között. Ebbe beleszólni nem lehet, a központi differenciálmű nem zárható. Eleinte meglepett, ahogy a Maverick túlbuzgóan farol havon és jégen. Aztán már kerestem az alkalmat, hogy mikor lehet keresztbe tenni az autót.

1 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

Szólj hozzá Te is!

Csodaszép autók érkeztek Magyarországra!

Porschék, Aston Martinok, W111-es Mercedesek, Ferrarik, plusz Quattroporték, Monte Carlók, i3-asok, Amazonok, F-Type-ok - többek ...

F1: Az év versenye a Magyar Nagydíjon!

Szenzációs, őrületes futamot hozott a 30. Magyar Nagydíj, Sebastian Vettel nyert a Ferrarival, a Red Bullok mögötte, pontot szereztek ...

A hétvége, amikor minden a Ferrariról szólt

1

Szikár, minimalista képgyűjtemény következik a hétvégéről, amikor a Ferrari birtokba vette a Hungaroringet. Fotógaléria a Ferrari ...

Ezekkel járnak az F1-sztárok Magyarországon

557 lóerős kombi és negyvenéves motor is szerepel a Forma-1-es pilóták járműparkjában, amellyel idén a Hungaroringre érkeznek. ...

"Lányokat válogattam a Magyar Nagydíjra Laudával"

És ez csak egy sztori a Forma-1 sűrűjéből. A Hungaroring 30 éves jubileuma alkalmából 40 rapid kérdést szegeztünk a Forma-1-es ...

F1: A Magyar Nagydíj legjei

Legek, elsőségek, statisztikák a Magyar Nagydíj elmúlt 29 évéből. Ki nyert a legtöbbször, mi volt a legkisebb különbség, kik ...

F1: A Magyar Nagydíj legdurvább balesetei

1

A 30. Magyar Nagydíjra készülve csokorba gyűjtöttük a neten fellelhető legemlékezetesebb eseteket!

F1: 30 kép a 30 éves Magyar Nagydíjról

A hétvégén immár 30. alkalommal rendezik meg a Magyar Nagydíjat a Hungaroringen, a jubileum alkalmából óriásgalériával tekintünk ...

"Button 350-nél lerobbantott a pályáról"

Saját Forma-1-es beugrásáról, Schumacher emberségéről és Alonso kudarcos átigazolásáról is beszél az exversenyző.

Péppé verték a tinit egy koccanás miatt

Egy gyakorlatlan vezető autójával nekikoccant egy pick-up vonóhorgának. A másik sofőr reakciója felfoghatatlan és embertelen ...


Végre igazi BMW az X1

A Hármas frissítéssel párhuzamosan érkezett az új X1, ami végre úgy néz ki, mint egy BMW, de vajon érzésre is olyan?


Hangos a zene a kocsidban? Jön a bírság!

London vezetése azt fontolgatja, lecsapnak a luxusautós suttyókra. Egy sor olyan rendelkezés van napirenden, amely betiltaná ...


1
Modern belsőt kap az új Lada szedán

Modern belsőt kap az új Lada szedán

Miután szemfüles fotósok elcsípték a Lada közelgő szabadidőjárművének, az X-Ray-nek az utasterét, most a Vesta műszerfalát kapták ...


F1: Hamilton úgy vezetett, mint egy részeg

A magyar és a nemzetközi sajtó a szezon legjobb futamának nevezte a vasárnapi Forma-1-es Magyar Nagydíjat, Vettel dicsérték, ...


F1: Ricciardo a kupáját sem kímélte a Hungaroringen

Daniel Ricciardo Red Bullja igen ütött-kopottan fejezte be a küzdelmes Magyar Nagydíjat, de az ausztrál még rátett egy lapáttal, ...


Ez a gumit égető Kispolák mutatja: csak akarni kell!

Kicsinek, gyengének érzed magad? Céljaid elérhetetlen távolságban? Ez a gumiégető Polski hatásosabb bármilyen Coelho-idézetnél. ...


Ismét csökken az üzemanyagok ára

Csökkenti a 95-ös benzin és a gázolaj literenkénti nagykereskedelmi árát szerdán a Mol


F1: Ezért sült be a Magyar Nagydíj rajtja

A Williams megvizsgálja, miért nem volt képes Felipe Massa pontosan beállni a rajthelyére a Magyar Nagydíjon. Módosíthatnak az ...


Motort tiport a kanyarodó teherautó

Drámai felvétel Londonból: egy kanyarodó teherautó és egy motoros ütközése, ami kis híján tragédiával végződött.


Gyerekülés, ami a hőség ellen is véd

A kisgyermekek autóban felejtését megakadályozó gyermekülést dobtak piacra.


F1: 186 ezren voltak a Hungaroringen

A 30. Magyar Nagydíj hétvégéjének négy napjára összesen 186 ezer jegyet adtak el a Hungaroringen, közölte a pálya főnöke.