Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:410.0 Ft
Dízel:423.0 Ft

Teszt: Ford Maverick 3.0 V6 - Valami amerikai

Szerző: levél küldés
Dátum: 2005.02.25. 06:55

Maga a Maverick név elég jól cseng a Fordnál. Már a hetvenes években létezett ilyen nevű autó, de akkor még egy amerikai gyártású kétüléses álsportkocsira ragasztották az emblémát. A név örök, csak az autó változik újra és újra.

1993 és 1999 között a Ford Maverick név egy Nissan Terrano kinézetű dzsipet jelentett. Egészen 1999-ig együtt készült a két autó, aztán 2000-ben jött a Maverick második generációja. Ekkor kezdődött a mazdás időszámítás. A Ford Maverick új ikertestvért kapott a Mazda Tribute személyében.

Ne tessék kétségbe esni, ha ennek ellenére a Ford Maverick név nem mondd semmit. Idehaza tavaly ősszel kezdték csak hirdetni az autót, Magyarországon alig három hónapos történelme van a Maverick-nek. Ugyanekkora datálódik a Maverick legutóbbi modellfrissítése, amit aprócska optikai változásokban ismerhetünk fel.

Azt mondják, a Maverick legnagyobb baja, hogy a szabadiőautóra vágyók egyáltalán nem ismerik az autót. Márka idegenek még csak véletlenül sem térnek be a Fordhoz, hogy ilyet szeretnének.

Valószínűleg azért, mert a Maverick semmitmondó külsejével eltűnik a szürke tömegautók között. Kár érte, mert alapjaiban véve ez egy jó autó. Látszik és érezni rajta, hogy az amerikai ízlésvilágnak kell megfelelnie, de ez önmagában nem tragédia.

Formatervezői bravúr vagy zenélve előugró pohártartó még véletlenül sincs. Cserébe irgalmatlan méretű az utastér, és minden apróságnak és nagyságnak találunk helyet. Öten panaszmentesen viselhetik a komolyabb utazásokat.

Egyáltalán nem terepjáró a Maverick, mivel elöl-hátul független kerékfelfüggesztéseket találunk, nem alvázas és nem állandó az összkerék-hajtás. Ezek alapján azonban a Maverick legtöbb ellenfele kihullik a kosárból. Ma már senki sem akar olyan terepjárót venni, mely aszfalton bizonytalan, városban kényelmetlen, 130-nál már hangos, és amúgy is ronda.

A Maverick szépségével kapcsolatban vannak fenntartásaink, de az előző három feltétel alapján a Maverick nem terepjáró. Egész csendes, kifejezetten kényelmes és magabiztosan kapaszkodik a kemény burkolatú utakba. A budapesti utak nem jelentettek komoly kihívást neki. Nagyobb sebességgel is őrzi magabiztosságát, csak a keménység halvány jelét sem mutató szervokormány bizonytalanít el 160-nál.

Alapjaiban elsőkerék-hajtású a Mavercik, automatika osztja el a nyomatékot szükség szerint a két tengely között. Ebbe beleszólni nem lehet, a központi differenciálmű nem zárható. Eleinte meglepett, ahogy a Maverick túlbuzgóan farol havon és jégen. Aztán már kerestem az alkalmat, hogy mikor lehet keresztbe tenni az autót.

Cikk nyomtatása

Hozzászólok

Vezess.hu Top cikkek

Szólj hozzá Te is!

Gigadugók szeptembertől Budapesten

6

Szeptembertől nemcsak az iskolásoknak kezdődnek kínos hetek, hanem az autósok is durva szívásokra készülhetnek. De inkább ez, ...

Egyetemisták a box utcában

A saját kezük által épített versenyautókkal állnak rajthoz. Ha esetleg nem érnek fel a dobogóra, attól még jól fizető állásra ...

F1: Ricciardo megint nyert, Hamilton feladta

A Magyar Nagydíj után Belgiumban is győzött Daniel Ricciardo, miközben a Mercinél újabb balhé tört ki: Lewis Hamilton feladta ...

A biztonságos közlekedésről papoló autós újságírók titkos élete

8

Magyarországon egyre inkább elválik egymástól a propaganda és a valóság, minden téren. Mi például állandóan dumálunk, milyen ...

4 hengerrel kevesebb - rosszabb így?

Egy ideje V12-es mellett V8-as motorral is elérhető a Bentley Continental GT. Vajon a négy henger hiányától kevesebb a luxuskupé? ...

Ellopták - Suzuki Ignis - IPR 556

Ellopták kolléganőnk 2003-as Ignisét. Értékének 10 százaléka a becsületes megtalálóé.

Így fogyaszt keveset egy Volkswagen

Áramvonalasítás, tömegcsökkentés, start-stop rendszer, kis ellenállású gumiabroncs - egy sor megoldás, ami nem mai találmány. ...

Érdemes BMW-t venni félmillióért?

12

Olvasónk félmillió forintért szeretne E36-os generációjú BMW-t, de a gazdaságosság miatt hezitál. Szakértőnk segít dönteni a ...

Miért nincs európai KRESZ?

4

Közös agrárpolitika, monetáris unió (már akinek, ugye), európai parlament, eurovíziós dalfesztivál. De miért nincsenek közös ...

Kimaxolták a jeges vödröt!

Új szintre emelte az amerikai srác a jeges zuhanyt, csoda, hogy nem fulladt meg.


1
Az apa, aki fél milliárdot költött a lányára

Az apa, aki fél milliárdot költött a lányára

Szeretné ha négyéves kislánya minél előbb körbejárná a világot.


F1: Vettel új kasztnit kap Monzára

Sebastian Vettelnek a Belga Nagydíjon ismét kijutott a jóból. Az idén másodszor kap új autót a rejtélyes műszaki gondok miatt.


Az első autó, amiben nem lehet meghalni?

Elvileg nem ütközik az előtte fékezővel, az oldalról érkezővel, nem gázolja el a gyalogosokat és a bringásokat.


F1: A Honda levadássza Vettelt és Neweyt?

A korábbi csapattulajdonos Giancarlo Minardi szerint a Honda komoly célokkal érkezik jövőre a Forma-1-be. Csúcspilóta kell.


Tűzpárbajjal fogták el a kínai autótolvajokat

Autó- és motorlopásra specializálódott dél-kínai bűnözői csoportok több mint 220 tagját vették őrizetbe Kuangtung tartományban.


2
Dögös a vadonatúj Lada!

Dögös a vadonatúj Lada!

A mai nap megnyitott Moszkvai Autószalon nagy újdonsága a Lada Vesta szedán. A hivatalos premier még nem volt meg, de a fotók ...


3
Itt az új magyar Suzuki!

Itt az új magyar Suzuki!

Az új generációs Suzuki Vitara az egy éve bemutatott iV-4 tanulmány szériaváltozataként lép színre, hazai gyártással!


F1: Rosberg kigúnyolta Hamiltont

Noha videóblogjában Nico Rosberg érdemben semmit nem mondott a belgiumi balhéról, a Sport Bild szerint a német azért nem hagyta ...


Örök üzemanyag, ingyen?

Kutatók laboratóriumi körülmények között sikeresen reprodukálták a fotoszintézis egy kulcsfontosságú folyamatát. Munkájuk kiapadhatatlan ...


Kétszintes csomópont épül a Budaörsi úton

A 4-es metróvonal kapcsolódó felszíni beruházásaként megkezdődik a Budaörsi úti új közúti csomópont építése, a beruházás 7,2 ...


Tökös, vagy egyszerűen elment az esze?

A híd kellős közepén kezdte el égetni a gumit. Vajon megérte?