Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:387.0 Ft
Dízel:379.0 Ft

Teszt: dízel családi autók

Peugeot 5008 HDi vs. Renault Grand Scénic dCi

Szerző: levél küldés
Fotók: Nagy Dénes,
Dátum: 2010.04.01. 18:00
Egy dízelmotoros kompakt egyterű közel ideális családi autó. Az 5008 és a Grand Scénic a kisebbik dízellel keveset fogyaszt, kényelmes, biztonságos, tágas és orbitálisan nagy csomagtartóval áll a mindennapi feladatok elébe. De melyik a jobb a kettő közül?
Végletek: GTI és kompakt egyterű

Renault  Teszt: dízel családi autók
Nagy falat: 955 ezer Ft az árkülönbség a Renault javára

Milyen furcsa, hogy a francia autóipar homlokegyenest különböző területeken alkotott nagyot. Az átlagból két téren kiemelkednek ki: az egyik a kis sportmodelleké, ahol a Peugeot 205 1,9 GTI, a Citroën Saxo 1,6 VTS vagy ma a Clio RS a fehér izzásig hevíti a sportos vezetőket.

A másik a megfizethető egyterűek világa, ahol a Renault volt az első európai márka a Scénic-kel 1996-tól és ahol a Citroën a Xsara és a C4 Picassókkal szépen aratott. Pár hete bevezette az újonnan 10-11 milliós 807 mellé a Peugeot be az 5008-ast, egészen más árakon.

Törésteszt: simán öt csillag
Egy családi autónál elsődleges a biztonság, amit jobb híján az igen kemény Euro NCAP-törésteszt eredményei alapján hasonlíthatunk össze. Az 5008 és a Scénic is igen jó értékeléssel zárta az új normák szerinti vizsgálatot. A Renault és a Peugeot esetében egyedül az első fejtámlák védelmét minősítették gyengének a szakemberek ráfutásos balesetben, máskülönben a francia egyterűek magas színvonalú védelmet nyújtanak a bennük utazó gyermekeknek és felnőtteknek.
Euro NCAP törésteszteredmények
5008
Grand Scénic
Felnőttutas-biztonság (pontszám / %)
32 / 89
33 / 91
Gyermekbiztonság (pontszám / %)
39 / 79
37 / 76
Gyalogosvédelem (pontszám / %) 13 / 37
15 / 42
Biztonsági segédeszközök (pontszám / %)6,8 / 97
6,9 / 99
Összeredmény
*****
*****

Láttak már kisgyermekes családot

Renault  Teszt: dízel családi autók
Mindkét autó csomagtartója óriási

Mindkét autón látszik, hogy a tervezőik vagy maguk is családos emberek, vagy alaposan tanulmányozták, mire van szükség gyermekekkel. Például végtelen csomagtérre, amiben a Grand Scénic még a szintén gigantikus 5008-ast is lepipálja.

Ám a kismotor, a babakocsi, a gumicsónak és minden egyéb a jóval olcsóbb Berlingóban is kitűnően elfér, nem elég mindezt elnyelni. A Grand Scénic átgondoltságával, a milliónyi ötletes rakodóhellyel és jó minőséget sugalló, igényes műszerfali anyagaival magasra tette a lécet.

Renault  Teszt: dízel családi autók
Változtatható a műszerfali TFT színe és grafikája

Az 5008-ban is van ügyes fiók, szőnyeg alatti rejtekhely a padlóban és az első ülések közötti láda is öblös, de például egy mobiltelefonnak nehéz jó helyet találni benne a váltó környékén. Belső téri minőségérzetben van olyan jó, mint a Scénic.

Örökség a Citroëntől

Nagy előnye a Peugeot-nak a második tetőoszlop borításában lévő levegőkilépő. Ezt a házon belüli testvérmodelltől, a Citroën C4 Picassótól örökölte az autó, itt is állítható a befúvás erőssége.

Renault  Teszt: dízel családi autók
Rövid távon ki lehet bírni

Az 5008 asztalkái kifejezetten gyermekeknek szólnak, ha én lehajtom őket, nem fér el a térdem. A Scénicben az asztallap felfelé nyílik, így befér alá a lábunk, viszont a kicsiknek talán túl magasan vannak.

Eltérő üléskoncepció

A három különálló ülés a Scénicben és az 5008-ban sem az igazi magas felnőtteknek, keskeny és rövid ülőlapjuk miatt. Leghátra tolva őkt egy kosárcsapat tagjai is elférnek egymás mögött, átlagmagas utasokkal még arra is van hely, hogy leghátul felnőtteknek is elfogadható lábteret alakítsunk ki a középsők rovására.

A padlóba süllyeszthető középső ülések néhány áthidaló fedéllel sík rakteret adnak, a Renault ezzel szemben a maximális térfogatban mutathat fel előnyt, ha üléseit nemcsak előre buktatjuk, hanem ki is vesszük.

7 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

comment6 hozzászólás

Gabbi75 - 2010.04.19   19:03

Vegyél Turhát Neked az való.

oszkopeter - 2010.04.06   15:14

Vegyél alap Touran-t 102 LE-s benzinmotorral. Gratulálok hozzá! Csak vigyázz, mert levillognak majd az ezerkettes Zsigák az érdi emelkedőn! Ha kicsit utánanéztél volna, rájössz, hogy 6 millió alatt (6.445.000 HUF listaár - 400-500 ezer HUF kedvezmény) Premium felszereltségű 110 LE-s dízel 5008-ast kaphatsz, amiben szinte minden benne van (ESP, elektromos kézifék, 6 légzsák, USB-s rádió, 16-os alufelnik, tempomat, automata fényszóró, stb....) ráadásul most 5 év / 200.000 Km garival akciózzák! Kicsit azért nézz körül mielőtt beírogatsz, bár ez kétségkívül fárasztó cselekedet! ;)

rsp200 - 2010.04.05   13:26

"alap turhant!!!"
LOL

Mini Cooper S - 2010.04.03   16:57

Nem tetszik egyik sem, ha lenne 6 millám, akkor egy alap Tourant vennék

Kama3 - 2010.04.03   12:22

Maximálisan egyetértek veled bár a jóval olcsóbb példádat kiváncsi leszek, hogy reagálják le a szakértők.

További 1 hozzászólás »

Szólj hozzá Te is!

Örök harc: Opelt vagy Volkswagent?

13

Egy Insignia vagy Passat nyilván sokkal drágább egy dízel Focusnál vagy Peugeot 308 GT-nél - gondolnánk. De az élet azt mutatja, ...

Ilyen, amikor profi gyilkol a kocsiban

Gombák és baktériumok éldegélnek az autója klímájában? Szezonja van a tisztításnak, szinte mindenki akciós áron dolgozik.

Íme az új Audi A4

7

Ahogy azt várható volt, az Audinál haladtak tovább a precíz tervezettség útján, és minden területen csiszoltak valamit az új ...

Renault Sport R.S. 01: a legdurvább Renault

A World Series by Renault sorozat leglátványosabb és legújabb versenyautójával tettünk meg utasként egy kört a Hungaroringen. ...

Így kapunk ingyen benzint az autónkba külföldön!

Nyaraláskor kocsival bajba kerülni dupla szívás, már bocsánat. Ha tutira ki akarjuk zárni a parkolóban éjszakázást a külföldi ...

AMG-nap: 500 lóerő felett a Hungaroringen

Egy nap a Hungaroringen, amikor a 360 lóerős A45 AMG-nél gyengébb autót csak elvétve látni. Hogy megy az 585 lóerős S-osztály ...

Klímatisztítás olcsón, házilag

7

Fertelmes pocsolyaszag hömpölyög az autóban? Van megoldás. Akár fillérekből is kitisztítható a klíma.

2,5 másodperc miatt halt meg egy motoros

27

Jobban kellett volna figyelni az autósnak. A motorosnak pedig lassabban menni.

A modern Clio többet eszik, mint a 30 éves Opel

5

Olvasónk harmincéves Opeljét cserélte Renault Clióra, de nem elégedett a fogyasztással, másik kérdezőnk a kilométeróra-tekerés ...

F1: A Michelin szerint lehetséges a gumiháború

A Michelin szerint elvben lehetséges a gumigyártók közötti újbóli rivalizálás a Forma-1-ben, a költségek elszabadulása nélkül.


Újdonságok a Volvo dömperekhez

Öt új fejlesztést kínál a Volvo Trucks az építőipari alkalmazásokra tervezett FMX-modellhez.


Jót tenne az F1-nek a Red Bull kiszállása?

A Force India csapatvezetője szerint a Forma-1 számára hasznos lenne, ha a Red Bull beváltaná a fenyegetését, a távozásuk ugyanis ...


Extrém különkiadás a Ferraritól

Egy idő előtt élesített online konfigurátor árulkodott a Ferrari újdonságáról: a GTO nem csak nevében izgalmas.


Webber: A Red Bull nem tudta kezelni a pilótákat

Mark Webber egy friss interjúban azt állította, hogy a Sebastian Vettellel közös éveik alatt a csapat vezetése impotens volt, ...


1
Minden lopott autóval felmentek az M7-esre

Minden lopott autóval felmentek az M7-esre

Vádat emeltek Zalában egy budapesti és egy dunakeszi férfi ellen, aki hónapokon át a Balaton északnyugati térségéből főként német ...


Dobj el mindent, ezt a pengeélen táncoló Jeepet látnod kell

A Jeep Rubicon előtt szinte nincs lehetetlen terep, viszont ha a nehéz körülmények mellé amatőr hozzáállás társul, ilyen izzasztó ...


Új vezér kerül a Suzuki élére

A Suzuki Motor Corp. vezetését Szuzuki Tosihiro ügyvezető alelnök, Szuzuki Oszamu elnök-vezérigazgató legidősebb fia veszi át ...


2
Ez a legfurább baleset, amit ma láthatsz

Ez a legfurább baleset, amit ma láthatsz

A Renault Twingo megcsúszott a nedves aszfalton, de ami ezután következett, az filmvászonra kívánkozik.


Légből kapott széria a Bentley-től

A világ egyik legismertebb műrepülő köteléke előtt tiszteleg a Bentley. Ahogy a Breitling csapatában a repülők, csupán heten ...


A nap képe: amit a visszajelző lámpákról eddig nem tudtál

A spriccelő bálnától és a részeg robottól tuti leolvadnak a karjaid.


Todt: Ecclestone ne károgjon!

A Nemzetközi Automobil Szövetség elnöke, Jean Todt nem örül, hogy Bernie Ecclestone nyilvánosan kritizálja a Forma-1-et. Zárt ...