Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:418.0 Ft
Dízel:423.0 Ft

Teszt: dízel családi autók

Peugeot 5008 HDi vs. Renault Grand Scénic dCi

Szerző: levél küldés
Fotók: Nagy Dénes,
Dátum: 2010.04.01. 18:00
Végletek: GTI és kompakt egyterű

Renault Scénic Teszt: dízel családi autók
Nagy falat: 955 ezer Ft az árkülönbség a Renault javára

Milyen furcsa, hogy a francia autóipar homlokegyenest különböző területeken alkotott nagyot. Az átlagból két téren kiemelkednek ki: az egyik a kis sportmodelleké, ahol a Peugeot 205 1,9 GTI, a Citroën Saxo 1,6 VTS vagy ma a Clio RS a fehér izzásig hevíti a sportos vezetőket.

A másik a megfizethető egyterűek világa, ahol a Renault volt az első európai márka a Scénic-kel 1996-tól és ahol a Citroën a Xsara és a C4 Picassókkal szépen aratott. Pár hete bevezette az újonnan 10-11 milliós 807 mellé a Peugeot be az 5008-ast, egészen más árakon.

Törésteszt: simán öt csillag
Egy családi autónál elsődleges a biztonság, amit jobb híján az igen kemény Euro NCAP-törésteszt eredményei alapján hasonlíthatunk össze. Az 5008 és a Scénic is igen jó értékeléssel zárta az új normák szerinti vizsgálatot. A Renault és a Peugeot esetében egyedül az első fejtámlák védelmét minősítették gyengének a szakemberek ráfutásos balesetben, máskülönben a francia egyterűek magas színvonalú védelmet nyújtanak a bennük utazó gyermekeknek és felnőtteknek.
Euro NCAP törésteszteredmények
5008
Grand Scénic
Felnőttutas-biztonság (pontszám / %)
32 / 89
33 / 91
Gyermekbiztonság (pontszám / %)
39 / 79
37 / 76
Gyalogosvédelem (pontszám / %) 13 / 37
15 / 42
Biztonsági segédeszközök (pontszám / %)6,8 / 97
6,9 / 99
Összeredmény
*****
*****

Láttak már kisgyermekes családot

Renault Scénic Teszt: dízel családi autók
Mindkét autó csomagtartója óriási

Mindkét autón látszik, hogy a tervezőik vagy maguk is családos emberek, vagy alaposan tanulmányozták, mire van szükség gyermekekkel. Például végtelen csomagtérre, amiben a Grand Scénic még a szintén gigantikus 5008-ast is lepipálja.

Ám a kismotor, a babakocsi, a gumicsónak és minden egyéb a jóval olcsóbb Berlingóban is kitűnően elfér, nem elég mindezt elnyelni. A Grand Scénic átgondoltságával, a milliónyi ötletes rakodóhellyel és jó minőséget sugalló, igényes műszerfali anyagaival magasra tette a lécet.

Renault Scénic Teszt: dízel családi autók
Változtatható a műszerfali TFT színe és grafikája

Az 5008-ban is van ügyes fiók, szőnyeg alatti rejtekhely a padlóban és az első ülések közötti láda is öblös, de például egy mobiltelefonnak nehéz jó helyet találni benne a váltó környékén. Belső téri minőségérzetben van olyan jó, mint a Scénic.

Örökség a Citroëntől

Nagy előnye a Peugeot-nak a második tetőoszlop borításában lévő levegőkilépő. Ezt a házon belüli testvérmodelltől, a Citroën C4 Picassótól örökölte az autó, itt is állítható a befúvás erőssége.

Renault Scénic Teszt: dízel családi autók
Rövid távon ki lehet bírni

Az 5008 asztalkái kifejezetten gyermekeknek szólnak, ha én lehajtom őket, nem fér el a térdem. A Scénicben az asztallap felfelé nyílik, így befér alá a lábunk, viszont a kicsiknek talán túl magasan vannak.

Eltérő üléskoncepció

A három különálló ülés a Scénicben és az 5008-ban sem az igazi magas felnőtteknek, keskeny és rövid ülőlapjuk miatt. Leghátra tolva őkt egy kosárcsapat tagjai is elférnek egymás mögött, átlagmagas utasokkal még arra is van hely, hogy leghátul felnőtteknek is elfogadható lábteret alakítsunk ki a középsők rovására.

A padlóba süllyeszthető középső ülések néhány áthidaló fedéllel sík rakteret adnak, a Renault ezzel szemben a maximális térfogatban mutathat fel előnyt, ha üléseit nemcsak előre buktatjuk, hanem ki is vesszük.
Vezess.hu Top cikkek

Cikk nyomtatása

6 hozzászólás

Kapcsolódó lap.hu oldalak

comment6 hozzászólás

Gabbi75 - 2010.04.19   19:03

Vegyél Turhát Neked az való.

oszkopeter - 2010.04.06   15:14

Vegyél alap Touran-t 102 LE-s benzinmotorral. Gratulálok hozzá! Csak vigyázz, mert levillognak majd az ezerkettes Zsigák az érdi emelkedőn! Ha kicsit utánanéztél volna, rájössz, hogy 6 millió alatt (6.445.000 HUF listaár - 400-500 ezer HUF kedvezmény) Premium felszereltségű 110 LE-s dízel 5008-ast kaphatsz, amiben szinte minden benne van (ESP, elektromos kézifék, 6 légzsák, USB-s rádió, 16-os alufelnik, tempomat, automata fényszóró, stb....) ráadásul most 5 év / 200.000 Km garival akciózzák! Kicsit azért nézz körül mielőtt beírogatsz, bár ez kétségkívül fárasztó cselekedet! ;)

rsp200 - 2010.04.05   13:26

"alap turhant!!!"
LOL

Mini Cooper S - 2010.04.03   16:57

Nem tetszik egyik sem, ha lenne 6 millám, akkor egy alap Tourant vennék

Kama3 - 2010.04.03   12:22

Maximálisan egyetértek veled bár a jóval olcsóbb példádat kiváncsi leszek, hogy reagálják le a szakértők.

További 1 hozzászólás »

Szólj hozzá Te is!

A csörlőzés titkai - Hogyan ne csapjuk szét a fejünket?

1

Elakadt a terepjáró? Csörlőzzük ki! De pontosan hogyan is? A drótkötél-csévélés művészete.

Alfa Romeo vásárlás, csak a nosztalgia miatt?

11

Olvasónk a szép emlékek végett szeretne magának egy öreg, olcsó Alfa Romeót, lehetőleg V6-os motorral. Szakértőnk segít választani. ...

F1: Mercedes-uralom, halálos unalom

Az eseménytelen Kínai Nagydíjon a Mercedes újabb kettős győzelmet aratott, Hamilton behúzta idei 3. győzelmét, Rosberg a második. ...

Van autód? Kell az neked?

10

Fiatal, tiszta kocsi áll rendelkezésedre, amikor csak kell. Amikor meg nincs, nem neked ketyeg az értékvesztés, biztosítás, lopásveszély. ...

Van, aki öreg Volvóra vágyik

9

Olvasónk egy igazi kocka-Volvót szeretne garázsában tudni, még hátsókerék-hajtásút, a nyolcvanas évekből. Vajon belevágjon? Szakértőnk ...

Szélkerékért küzd az elektromos autós magyar Don Quijote

37

Girhes ló helyett 30 milliós limitált Teslával és kopottas Revával jár. Saját szélkerékkel maga termelné az áramot elektromos ...

Amerikás Ikarusok

Hazánk közel három évtizeden át ontotta Amerikának az autóbuszokat. A sikerben nagy szerepe volt az Ikarusból kinőtt NABI-nak.

Vége a legolcsóbb magyar autónak

12

2014 a Splash utolsó éve, helyét egy indiai kisautó töltheti be a jövőben. De idén az esztergomi gyár rákészül egy nagyon izgalmas ...

Busz vs. teherautó. Mi történt utána?

7

Másként emlékezett a balesetre a buszsofőr, a teherautó vezetője, de még az utasok is.

Karbantartási művészet a BKV-nál

Hogy mire rá nem érnek a karbantartók a buszgarázsban!


F1: Vettel ezt még megszívhatja

Mika Häkkinen úgy érzi, hogy Sebastian Vettel átlépett egy bizonyos határt, amikor nem engedelmeskedett elsőre a Red Bull utasításának ...


Retró luxusautó 180 millióért

Az egykori pártállami limuzinok gyártója immár magánembereknek is szállít. Kína legújabb luxuscikke hazai termék, úgy néz ki, ...


F1: A Mercedes nem akar mindig nyerni

Furcsa nyilatkozatot tett Niki Lauda, olyat mondott, amit Forma-1-es csapatoknál nem nagyon szoktak. Lepasszolna néhány győzelmet ...


Tavaszi buszpremierek Zsámbékon

Egy magyar és több külföldi gyártású autóbusz premierjét is a tegnapi Busexpón tartották. Velünk most az összes járművet megnézheted! ...


Égig érő Lego-tornyot épít Pesten a Ford

Az idén Magyarországon, a Szent István Bazilika előtti téren rendezi a Lego az évi rendes toronyépítési világrekord-kísérletet, ...


F1: Miért intették le korán a Kínai Nagydíjat?

Kiderült, hogy egyszerű félreértés okozta a szezon eddigi legnagyobb bakiját, nevezetesen, hogy egy körrel hamarabb intették ...


Az Audi a magyarok álommunkahelye

Egy felmérés szerint az Audi Magyarország legvonzóbb munkahelye, a megkérdezettek legszívesebben a győri vállalatnál dolgoznának. ...


Magyarok gyártják a világ legjobb autóját!

A Mazda3 és a BMW 4 elől orozta el győzelmet a WCOTY szavazáson az Audi A3. Nem először nyert a versenyen az ingolstadti márka.


Dubai Roadster: Fedél nélkül, fűzőben

Egy meg nem nevezett dubaji autóversenyző tervezte azt a radikális roadstert, amely a KTM X-Bow és a BAC Mono babérjaira törhet


Gondolnád, hogy ezek egyszerű dísztárcsák?

A művészet az utcán hever, csak le kell hajolnunk érte. Hihetetlen szobrok dísztárcsából.


2
Búcsúzik a világ legrusnyább autója

Búcsúzik a világ legrusnyább autója

Szeptembertől nem gyártják a Mitsuoka Orochit, a génhibás halra emlékeztető sportkocsit. Az utolsó öt példányt különleges kivitelben ...