Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:410.0 Ft
Dízel:423.0 Ft

Teszt: dízel családi autók

Peugeot 5008 HDi vs. Renault Grand Scénic dCi

Szerző: levél küldés
Fotók: Nagy Dénes,
Dátum: 2010.04.01. 18:00
Végletek: GTI és kompakt egyterű

Renault Scénic Teszt: dízel családi autók
Nagy falat: 955 ezer Ft az árkülönbség a Renault javára

Milyen furcsa, hogy a francia autóipar homlokegyenest különböző területeken alkotott nagyot. Az átlagból két téren kiemelkednek ki: az egyik a kis sportmodelleké, ahol a Peugeot 205 1,9 GTI, a Citroën Saxo 1,6 VTS vagy ma a Clio RS a fehér izzásig hevíti a sportos vezetőket.

A másik a megfizethető egyterűek világa, ahol a Renault volt az első európai márka a Scénic-kel 1996-tól és ahol a Citroën a Xsara és a C4 Picassókkal szépen aratott. Pár hete bevezette az újonnan 10-11 milliós 807 mellé a Peugeot be az 5008-ast, egészen más árakon.

Törésteszt: simán öt csillag
Egy családi autónál elsődleges a biztonság, amit jobb híján az igen kemény Euro NCAP-törésteszt eredményei alapján hasonlíthatunk össze. Az 5008 és a Scénic is igen jó értékeléssel zárta az új normák szerinti vizsgálatot. A Renault és a Peugeot esetében egyedül az első fejtámlák védelmét minősítették gyengének a szakemberek ráfutásos balesetben, máskülönben a francia egyterűek magas színvonalú védelmet nyújtanak a bennük utazó gyermekeknek és felnőtteknek.
Euro NCAP törésteszteredmények
5008
Grand Scénic
Felnőttutas-biztonság (pontszám / %)
32 / 89
33 / 91
Gyermekbiztonság (pontszám / %)
39 / 79
37 / 76
Gyalogosvédelem (pontszám / %) 13 / 37
15 / 42
Biztonsági segédeszközök (pontszám / %)6,8 / 97
6,9 / 99
Összeredmény
*****
*****

Láttak már kisgyermekes családot

Renault Scénic Teszt: dízel családi autók
Mindkét autó csomagtartója óriási

Mindkét autón látszik, hogy a tervezőik vagy maguk is családos emberek, vagy alaposan tanulmányozták, mire van szükség gyermekekkel. Például végtelen csomagtérre, amiben a Grand Scénic még a szintén gigantikus 5008-ast is lepipálja.

Ám a kismotor, a babakocsi, a gumicsónak és minden egyéb a jóval olcsóbb Berlingóban is kitűnően elfér, nem elég mindezt elnyelni. A Grand Scénic átgondoltságával, a milliónyi ötletes rakodóhellyel és jó minőséget sugalló, igényes műszerfali anyagaival magasra tette a lécet.

Renault Scénic Teszt: dízel családi autók
Változtatható a műszerfali TFT színe és grafikája

Az 5008-ban is van ügyes fiók, szőnyeg alatti rejtekhely a padlóban és az első ülések közötti láda is öblös, de például egy mobiltelefonnak nehéz jó helyet találni benne a váltó környékén. Belső téri minőségérzetben van olyan jó, mint a Scénic.

Örökség a Citroëntől

Nagy előnye a Peugeot-nak a második tetőoszlop borításában lévő levegőkilépő. Ezt a házon belüli testvérmodelltől, a Citroën C4 Picassótól örökölte az autó, itt is állítható a befúvás erőssége.

Renault Scénic Teszt: dízel családi autók
Rövid távon ki lehet bírni

Az 5008 asztalkái kifejezetten gyermekeknek szólnak, ha én lehajtom őket, nem fér el a térdem. A Scénicben az asztallap felfelé nyílik, így befér alá a lábunk, viszont a kicsiknek talán túl magasan vannak.

Eltérő üléskoncepció

A három különálló ülés a Scénicben és az 5008-ban sem az igazi magas felnőtteknek, keskeny és rövid ülőlapjuk miatt. Leghátra tolva őkt egy kosárcsapat tagjai is elférnek egymás mögött, átlagmagas utasokkal még arra is van hely, hogy leghátul felnőtteknek is elfogadható lábteret alakítsunk ki a középsők rovására.

A padlóba süllyeszthető középső ülések néhány áthidaló fedéllel sík rakteret adnak, a Renault ezzel szemben a maximális térfogatban mutathat fel előnyt, ha üléseit nemcsak előre buktatjuk, hanem ki is vesszük.

Cikk nyomtatása

6 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

comment6 hozzászólás

Gabbi75 - 2010.04.19   19:03

Vegyél Turhát Neked az való.

oszkopeter - 2010.04.06   15:14

Vegyél alap Touran-t 102 LE-s benzinmotorral. Gratulálok hozzá! Csak vigyázz, mert levillognak majd az ezerkettes Zsigák az érdi emelkedőn! Ha kicsit utánanéztél volna, rájössz, hogy 6 millió alatt (6.445.000 HUF listaár - 400-500 ezer HUF kedvezmény) Premium felszereltségű 110 LE-s dízel 5008-ast kaphatsz, amiben szinte minden benne van (ESP, elektromos kézifék, 6 légzsák, USB-s rádió, 16-os alufelnik, tempomat, automata fényszóró, stb....) ráadásul most 5 év / 200.000 Km garival akciózzák! Kicsit azért nézz körül mielőtt beírogatsz, bár ez kétségkívül fárasztó cselekedet! ;)

rsp200 - 2010.04.05   13:26

"alap turhant!!!"
LOL

Mini Cooper S - 2010.04.03   16:57

Nem tetszik egyik sem, ha lenne 6 millám, akkor egy alap Tourant vennék

Kama3 - 2010.04.03   12:22

Maximálisan egyetértek veled bár a jóval olcsóbb példádat kiváncsi leszek, hogy reagálják le a szakértők.

További 1 hozzászólás »

Szólj hozzá Te is!

Ugye az ön autója nem tört össze nyaraláskor?

3

Mindig nyáron van a legtöbb baleset, amit idén tovább növelt a szélsőségesen esős, viharos időjárás. A nyaralók amúgy is őrült ...

Olvasói Verdák - A Lada örök, és elpusztíthatatlan!

8

Újrainduló Olvasói Verda rovatunk friss válogatásába három Lada bizonyítja, hogy igenis itthon él a régi orosz vasak iránti rajongás! ...

Négymilliónál élesedett a Suzuki csodafegyvere

20

Bukdácsolva indult, ma hasít a legújabb Suzuki itthon. Büszkeség helyett az okosság jött be.

Lehúzás a ferihegyi reptéren

17

Sokba kerül, ha Ferihegyen nem sikerül öt percen belül kitenni vagy felvenni a családot. Több világvárosban is olcsóbb a rövid ...

Gigadugók szeptembertől Budapesten

8

Szeptembertől nemcsak az iskolásoknak kezdődnek kínos hetek, hanem az autósok is durva szívásokra készülhetnek. De inkább ez, ...

Egyetemisták a box utcában

A saját kezük által épített versenyautókkal állnak rajthoz. Ha esetleg nem érnek fel a dobogóra, attól még jól fizető állásra ...

F1: Ricciardo megint nyert, Hamilton feladta

A Magyar Nagydíj után Belgiumban is győzött Daniel Ricciardo, miközben a Mercinél újabb balhé tört ki: Lewis Hamilton feladta ...

A biztonságos közlekedésről papoló autós újságírók titkos élete

9

Magyarországon egyre inkább elválik egymástól a propaganda és a valóság, minden téren. Mi például állandóan dumálunk, milyen ...

4 hengerrel kevesebb - rosszabb így?

Egy ideje V12-es mellett V8-as motorral is elérhető a Bentley Continental GT. Vajon a négy henger hiányától kevesebb a luxuskupé? ...

Csőstül jönnek az elsőkerekes BMW-k!

Ha azt hitted, a 2-es Active Tourerrel vége a mókának, tévedtél: a BMW egész kis családot épít az új Mini padlólemezére


1
Ez már nem a nyugdíjasok Golfja?

Ez már nem a nyugdíjasok Golfja?

Nem nyer ralikat, a csajokról sem robbantja le a bugyit és 60 év múlva nem lesz restaurátorok főműve. De saját feladatát megejtő ...


Rengeteg pénz ömlött az útra

Ha felborul egy teherautó, olykor egészen gusztustalan dolgok kenődnek az aszfaltra. Ezúttal azonban rengeteg pénz borította ...


A Porschénak mindent lehet?

Tizenkilencre húzott lapot ezzel a színezéssel a német gyártó, döntsétek el Ti, hogy illik-e a márkához


Elakadt Ladán ennyire jót ritkán röhög az ember

Nehéz eldönteni, hogy kívül vagy belül áztak-e el jobban a felvételen szereplő srácok. Annyi biztos, hogy elakadt Ladán ennyire ...


Átlagos garázs volt, F1-es boksz lett

A Renault meglepett egy Clio RS-tulajdonost, akinek átlagos garázsában hatalmas átalakításokat eszközöltek.


Hangtalan, szagtalan

Mennyire lehet takarékos egy tágas szabadidő-autó, ha konnektorból is tölthetjük?


F1: A Lotus semmi jót nem vár Monzától

Romain Grosjean és Pastor Maldonado szerint a Lotus szenvedni fog a hétvégi Olasz Nagydíjon, a csapatnak a szingapúri versenyre ...


Titokzatos új modell a Suzukitól

A Worldcarfans.com egyelőre nem azonosított Suzuki prototípusról közölt felvételeket. Mini egyterűnek tűnik.


F1: Vettel szerint brutális a monzai pálya

Sebastian Vettel és Daniel Ricciardo szerint egyaránt nehéz összerakni egy igazán jó kört az Olasz Nagydíjnak otthont adó monzai ...


Csupasz és nagyon siet

Az egykori caterhames mérnökök által alapított Zenos Cars tavaly mutatta be első modelljét, a burkolatlan E10-est. Most itt a ...


5 videó, amit imádni fognak a kutyások

A nap kérdése: miért szeretnek a kutyák kihajolni az ablakon?