Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:387.0 Ft
Dízel:379.0 Ft

Teszt: Daewoo Evanda 2.0 CDX

Hús-krumpli, nagy adagban

Szerző: levél küldés
Dátum: 2003.03.19. 07:10
Méreteihez képest kedvező árú autó a Daewoo Evanda. Helyenként igénytelen részletmegoldásai ellenére átlagos elvárásoknak bőven megfelel.

Szerintünk az Evanda vonzereje elsősorban a remekül sikerült formatervből ered. Ránézésre akár a Lincoln LS sorozat testvérének is nézhetnénk. Minden irányból jó ránézni az autóra. Orr-része erőteljes, farán lendületes vonalakkal találkozunk. Oldalnézetből is tetszetős az autó. Fekete színben az Evandának még tekintélye is van.

477 centis az Evanda karosszériája, ami levegős belső teret ígér. Nem csalódtunk, öt személynek is kellően tágas az autó. Elöl és hátul sem szenvednek helyhiányban az utasok.

A csupán átlagos fejteret kivéve széltében-hosszában igen sok a tér egy kellemes utazáshoz. A csomagtartó a kategóriához képest szűk, 435 literes.

Kellően tág tartományban állíthatók az első ülések, az üléshelyzet jó. A tesztautóban 150 000 forintos felárért motorral állíthattuk bőrhuzatú vezetőülést. A megfelelő minőségű bőrkárpit 550 000 forintért rendelhető meg. Egy távol-keleti autótól nagy vívmány, hogy egyenként válogathatók ki az extrák.

Gyenge oldaltartásuk ellenére jók az első ülések. Ülőlapjuk hosszú és széles, a gerinctámasztás jól eltalált. A fejtámlák elöl nem húzhatók ki elég magasra, sajnos hátul is ugyanez a helyzet. A rugózási kényelem átlagos, az Evanda megfelelően kiszűri az úthibák ütéseit.

Kihúzatáskor túl zajos a motor, egyenletes autópálya sebességnél elhalkul a kétliteres. Része a kényelemnek, hogy a motor hamar bemelegszik és a fűthetetlen bőrülések hidegét ellensúlyozza a gyorsan feléledő fűtés.

Sodrós kanyarban nem kell barátságtalan meglepetésekre számítani. A kanyarstabilitás megfelelő, a fekete limuzin gázelvételnél sem akart keresztbe fordulni. A kormányzás pontossága és az útfelületről adott visszajelzése nem az igazi.

A 200 km/órás végsebesség közelében a puha rugózás miatt több középkategóriás típusnál bizonytalanabbnak éreztük az egyenesfutást. Az Evanda nem csábít száguldozásra, kanyarban az erős oldaldőlés, egyenesben a nem tökéletes iránytartás miatt. A négy tárcsafékes fékrendszer jól ellátta feladatát, lassításnál nem éreztük bizonytalannak az autót.

Kilowattról átszámítva a motor 131 lóerős, de lóerőből és kilowattból többféle gyári adattal is találkozni. A kétliteres benzines az előd Leganza blokkján alapul.

Teljesítménye és nyomatéka lendületes tempóhoz is elég. A gyorsulás megfelelő, gyári adat szerint nulláról százra 10,7 másodperc alatt ér fel az autó.

A rugalmasságot jónak találtuk, visszakapcsolás nélkül is biztonságosan lehet előzni. A motor kihúzatását az ilyenkor nyers és túlzottan erős zaj miatt is jobb elkerülni. A sebességváltó útjai hosszúak, a kar pontatlanul jár, de az áttételek illenek a motorhoz.

Fogyasztásával nem okozott csalódást a tesztautó. Városban, télen 12,4 liter benzin fogyott el 100 kilométeren, ami nem vészes. Országúton és autópályán takarékosan működött az Evanda. Higgadtan vezetve 8,1 literes fogyasztást regisztráltunk, ami alacsonyabb mondjuk az 1,8 literes Nissan Primera étvágyánál.

Nem egy meglepően felületesen megoldott részlettel találkoztunk az Evanda utasterében. A rádiót nem érintette meg az RDS szele, így nem írja ki az adók nevét. Ennél nagyobb gond, hogy csak a páratlan tizedesjegyre végződő adókat sikerült beállítanunk, például a 95,8-on kilenc próbálkozásból egyszer sem állt meg a kereső.

Az első övek alsó bekötési pontja semmilyen burkolatot nem kapott, a nyers csavarfej áll ki a B-oszlop tövéből. A bőrkárpitozású ülésekhez nem is rendelhető ülésfűtés, a műanyag kézifékkar olcsó hatást kelt. Belső fül vagy markolat híján nincs mivel lecsukni a csomagtérfedelet. Az összes tetőoszlopot műanyag borítja, ráadásul anyaguk sem a legjobb. A puha gumi kapaszkodók sincsenek már divatban.

Néhány részletmegoldás igénytelenségén elcsodálkozva kellemes meglepetés volt a bőrrel borított ajtókárpitok rendkívül szép varrása és jóleső tapintása.

Alapáron 5 990 000 forintba kerül az Evanda. A tesztautó ára a beszerelt extrákkal elérte a 6,7 millió forintot. Ebben az árkategóriában a sokkal kifinomultabb középkategóriás autók már jóval magasabb színvonalat képviselnek.

Hozzájuk képest az Evanda abból ad többet, amihez nem kell a műszaki fejlettség különösebben magas fokára hágni. Vannak benne elektromos extrák, karosszériája kívül hosszú és belül is tágas, az ülések nagyok és kényelmesek.

Viszont a hús-krumpli-uborkasaláta menü minőségileg akkor sem válik többé, ha nagyobb bécsi szelet, még két kanál petrezselymes burgonya és plusz egy adag ubisali kerül a tányérra.

Rafinált ízeket tehát nem érdemes várni az Evandától. De abban, ami alapjában véve fontos egy autóban, megfelelően teljesít. Úttartása biztonságos, belső tere tágas és kényelmes, biztonsági és kényelmi felszereltsége nem marad el az elvárhatótól, fogyasztása városon kívül kedvező. Nekünk a helyenként olcsó hozzávalók ellenére ízlett ez az egyszerű menü.

1 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

Szólj hozzá Te is!

Megjártam a mennyeket

Stirling Moss egy '54-es Merci GP-autóval gurul, Ken Block a 800 lóerős Mustanggal pörög el az orrom előtt, 14 literes Fiat okád ...

Örök harc: Opelt vagy Volkswagent?

18

Egy Insignia vagy Passat nyilván sokkal drágább egy dízel Focusnál vagy Peugeot 308 GT-nél - gondolnánk. De az élet azt mutatja, ...

Ilyen, amikor profi gyilkol a kocsiban

2

Gombák és baktériumok éldegélnek az autója klímájában? Szezonja van a tisztításnak, szinte mindenki akciós áron dolgozik.

Íme az új Audi A4

8

Ahogy azt várható volt, az Audinál haladtak tovább a precíz tervezettség útján, és minden területen csiszoltak valamit az új ...

Renault Sport R.S. 01: a legdurvább Renault

A World Series by Renault sorozat leglátványosabb és legújabb versenyautójával tettünk meg utasként egy kört a Hungaroringen. ...

Így kapunk ingyen benzint az autónkba külföldön!

Nyaraláskor kocsival bajba kerülni dupla szívás, már bocsánat. Ha tutira ki akarjuk zárni a parkolóban éjszakázást a külföldi ...

AMG-nap: 500 lóerő felett a Hungaroringen

Egy nap a Hungaroringen, amikor a 360 lóerős A45 AMG-nél gyengébb autót csak elvétve látni. Hogy megy az 585 lóerős S-osztály ...

Klímatisztítás olcsón, házilag

7

Fertelmes pocsolyaszag hömpölyög az autóban? Van megoldás. Akár fillérekből is kitisztítható a klíma.

2,5 másodperc miatt halt meg egy motoros

27

Jobban kellett volna figyelni az autósnak. A motorosnak pedig lassabban menni.

Csütörtöktől vasárnapig lezárások lesznek Budapesten

Rendezvény miatt csütörtök déltől vasárnap estig forgalomkorlátozásokra kell számítani a fővárosban.


F1: Webber majdnem a Ferrarihoz igazolt

Mark Webber frissen megjelent könyvében elárulta, mennyire közel járt ahhoz, hogy 2013-ra a Ferrarihoz szerződjön.


Újra megvan a világ legbénább parkolója

Ennél nem kell jobb reklám a parkoló-automatikáknak. Az ilyen képességű sofőröknek kötelezővé kellene tenni a használatát.


Tavaly több gyalogos halt meg, mint 2013-ban

2014-ben 2499 személysérüléses közúti közlekedési baleset történt gyalogosok részvételével, 1,25 százalékkal több, mint egy évvel ...


F1: Hamilton elhülyéskedi a címvédést?

Az 1996-os világbajnok Damon Hill újra aggodalmát fejezte ki Lewis Hamilton viselkedése miatt, baj lehet a Mercedes-pilóta hozzáállásából. ...


Horror és csoda: gyalogosok közé csúszott egy teherautó

Egy hajszálon múlt a tragédia Moszkvában, de csodával határos módon mindenki megúszta ezt a hátborzongató balesetet.


F1: Új főnök a Saubernél

A Sauber a Red Bull és a Caterham korábbi technikai igazgatóját szerződtette, Mark Smith már ebben a hónapban munkába áll.


Sorok között haladó motorost ütött ki egy Lada

Nem ment túl gyorsan a motoros, a Ladás jelzett is, de már későn vette észre a sorok között közeledő kétkerekűt. Tipikus eset, ...


F1: Újabb hátrasorolások Alonsóéknak?

Az Osztrák Nagydíjon begyűjtött két 25 helyes büntetés után a hétvégi Brit Nagydíjon is hasonlók várhatnak a McLaren-Honda versenyzőire. ...


1
Ez a Wartburg reklám minden ízében hatalmas!

Ez a Wartburg reklám minden ízében hatalmas!

Vigyázz! Ha ezt megnézed azonnal loholsz majd a legközelebbi autópiacra, Wartburgot venni.


Kritikus nap vár a Forma-1-re

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport újra összeül, nagyon sok múlhat a tárgyalásokon.


Itt vehet új Ladákat Magyarországon

A Duna Autó Zrt. által alapított Lada Hungary Disztribúció Kft. forgalmazza majd Magyarországon a Lada modelljeit. A Vestát egyelőre ...