Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:325.0 Ft
Dízel:345.0 Ft

Teszt: Daewoo Evanda 2.0 CDX

Hús-krumpli, nagy adagban

Szerző: levél küldés
Dátum: 2003.03.19. 07:10

Szerintünk az Evanda vonzereje elsősorban a remekül sikerült formatervből ered. Ránézésre akár a Lincoln LS sorozat testvérének is nézhetnénk. Minden irányból jó ránézni az autóra. Orr-része erőteljes, farán lendületes vonalakkal találkozunk. Oldalnézetből is tetszetős az autó. Fekete színben az Evandának még tekintélye is van.

477 centis az Evanda karosszériája, ami levegős belső teret ígér. Nem csalódtunk, öt személynek is kellően tágas az autó. Elöl és hátul sem szenvednek helyhiányban az utasok.

A csupán átlagos fejteret kivéve széltében-hosszában igen sok a tér egy kellemes utazáshoz. A csomagtartó a kategóriához képest szűk, 435 literes.

Kellően tág tartományban állíthatók az első ülések, az üléshelyzet jó. A tesztautóban 150 000 forintos felárért motorral állíthattuk bőrhuzatú vezetőülést. A megfelelő minőségű bőrkárpit 550 000 forintért rendelhető meg. Egy távol-keleti autótól nagy vívmány, hogy egyenként válogathatók ki az extrák.

Gyenge oldaltartásuk ellenére jók az első ülések. Ülőlapjuk hosszú és széles, a gerinctámasztás jól eltalált. A fejtámlák elöl nem húzhatók ki elég magasra, sajnos hátul is ugyanez a helyzet. A rugózási kényelem átlagos, az Evanda megfelelően kiszűri az úthibák ütéseit.

Kihúzatáskor túl zajos a motor, egyenletes autópálya sebességnél elhalkul a kétliteres. Része a kényelemnek, hogy a motor hamar bemelegszik és a fűthetetlen bőrülések hidegét ellensúlyozza a gyorsan feléledő fűtés.

Sodrós kanyarban nem kell barátságtalan meglepetésekre számítani. A kanyarstabilitás megfelelő, a fekete limuzin gázelvételnél sem akart keresztbe fordulni. A kormányzás pontossága és az útfelületről adott visszajelzése nem az igazi.

A 200 km/órás végsebesség közelében a puha rugózás miatt több középkategóriás típusnál bizonytalanabbnak éreztük az egyenesfutást. Az Evanda nem csábít száguldozásra, kanyarban az erős oldaldőlés, egyenesben a nem tökéletes iránytartás miatt. A négy tárcsafékes fékrendszer jól ellátta feladatát, lassításnál nem éreztük bizonytalannak az autót.

Kilowattról átszámítva a motor 131 lóerős, de lóerőből és kilowattból többféle gyári adattal is találkozni. A kétliteres benzines az előd Leganza blokkján alapul.

Teljesítménye és nyomatéka lendületes tempóhoz is elég. A gyorsulás megfelelő, gyári adat szerint nulláról százra 10,7 másodperc alatt ér fel az autó.

A rugalmasságot jónak találtuk, visszakapcsolás nélkül is biztonságosan lehet előzni. A motor kihúzatását az ilyenkor nyers és túlzottan erős zaj miatt is jobb elkerülni. A sebességváltó útjai hosszúak, a kar pontatlanul jár, de az áttételek illenek a motorhoz.

Fogyasztásával nem okozott csalódást a tesztautó. Városban, télen 12,4 liter benzin fogyott el 100 kilométeren, ami nem vészes. Országúton és autópályán takarékosan működött az Evanda. Higgadtan vezetve 8,1 literes fogyasztást regisztráltunk, ami alacsonyabb mondjuk az 1,8 literes Nissan Primera étvágyánál.

Nem egy meglepően felületesen megoldott részlettel találkoztunk az Evanda utasterében. A rádiót nem érintette meg az RDS szele, így nem írja ki az adók nevét. Ennél nagyobb gond, hogy csak a páratlan tizedesjegyre végződő adókat sikerült beállítanunk, például a 95,8-on kilenc próbálkozásból egyszer sem állt meg a kereső.

Az első övek alsó bekötési pontja semmilyen burkolatot nem kapott, a nyers csavarfej áll ki a B-oszlop tövéből. A bőrkárpitozású ülésekhez nem is rendelhető ülésfűtés, a műanyag kézifékkar olcsó hatást kelt. Belső fül vagy markolat híján nincs mivel lecsukni a csomagtérfedelet. Az összes tetőoszlopot műanyag borítja, ráadásul anyaguk sem a legjobb. A puha gumi kapaszkodók sincsenek már divatban.

Néhány részletmegoldás igénytelenségén elcsodálkozva kellemes meglepetés volt a bőrrel borított ajtókárpitok rendkívül szép varrása és jóleső tapintása.

Alapáron 5 990 000 forintba kerül az Evanda. A tesztautó ára a beszerelt extrákkal elérte a 6,7 millió forintot. Ebben az árkategóriában a sokkal kifinomultabb középkategóriás autók már jóval magasabb színvonalat képviselnek.

Hozzájuk képest az Evanda abból ad többet, amihez nem kell a műszaki fejlettség különösebben magas fokára hágni. Vannak benne elektromos extrák, karosszériája kívül hosszú és belül is tágas, az ülések nagyok és kényelmesek.

Viszont a hús-krumpli-uborkasaláta menü minőségileg akkor sem válik többé, ha nagyobb bécsi szelet, még két kanál petrezselymes burgonya és plusz egy adag ubisali kerül a tányérra.

Rafinált ízeket tehát nem érdemes várni az Evandától. De abban, ami alapjában véve fontos egy autóban, megfelelően teljesít. Úttartása biztonságos, belső tere tágas és kényelmes, biztonsági és kényelmi felszereltsége nem marad el az elvárhatótól, fogyasztása városon kívül kedvező. Nekünk a helyenként olcsó hozzávalók ellenére ízlett ez az egyszerű menü.

Cikk nyomtatása

1 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

Szólj hozzá Te is!

Csodálatos menekülés a tökföldről

1

Szinte már-már mesébe illő ennek az Ikarus 31-esnek a megmenekülése az enyészet elől, az elvarázsolt tökföldről.

Beültünk a 250 milliós tűzoltóautókba

Nemrég öt új emelőkosaras járművet szerzett be a katasztrófavédelem. Elkísértük a tűzoltókat az első találkozásra az újdonságokkal. ...

Ki ócsítja az olajat? A gyíkemberek? Az UFÓ-k? Obama?

5

Egy éve 400 forint volt a benzin, 420 a gázolaj. Most 330 illetve 350 forint literje az üzemanyagnak. No de kinek áll ez érdekében? ...

Opel Astra vagy Audi A3?

9

Tágasabb Opel, vagy menőbb Audi? Erre a 3,3 milliót érő kérdésre keresi a választ olvasónk, szakértőnk pedig több szemszögből ...

Hivatalos: így változik az útdíj

17

A szerdai kormányülésen a kabinet döntött az útdíjrendszer átalakításáról. Ingyenes a reptér, a megyematricák a következő megye ...

Mivel autózik az amerikai nagykövet?

3

Biztonsági okokból titkolják. Az izraeli, az orosz és a kínai csúcsdiplomaták járműveiről sem adnak infót. Mi viszont megmutatjuk ...

Nagyobb feneket kerítettek a Mercedes CLA-nak

2

Orbán Viktor maga vezette le a kecskeméti gyártósorról a legújabb kombi CLA egyik első példányát.

Egy évet kell várni a 41 milliós BMW-re

3

Érdekes az új BMW-k piaca: a legolcsóbból alig adnak el, a drágábbakból annál többet és a hátsókerék-hajtás sem vonzza a vásárlókat. ...

Melyik motorolajat szabad megvenni?

26

Elképesztő árkülönbségeket találunk a motorolajok között, pedig a flakonon ugyanazok a kódszámok olvashatók. Meg szabad venni ...

Egy vérbeli King of the Road

Az amerikai országúti King of the Road-oknak magas elvárásoknak kell megfelelniük, lévén, hogy a sofőrök gyakran napokig a kamionokban ...


4
Ilyen Zsigulira vágyunk mindannyian titokban

Ilyen Zsigulira vágyunk mindannyian titokban

Már pár éve felkerültek ezek a képek a netre, de mi csak most fedeztük fel. Egyszerűen kihagyhatatlan, és felfoghatatlan, hogy ...


Az átlagmagyar 24%-kal többet tankolhat

Az elmúlt időszakban annyit csökkent az üzemanyagok ára, hogy negyedével többet lehet megvenni a magyar átlagkeresetből.


Lezárják az utakat az ország több pontján

Az erős szél újra visszahordja a havat az útkara, így több szakasz is lezárásra került a Dunántúlon.


F1: Gyerekjáték lenne felhangosítani a motorokat

A jelenleg a Renault-val és a Red Bull-lal együtt dolgozó motorszakértő, Mario Illien szerint viszonylag könnyű lenne felhangosítani ...


12
Kőkemény sportkupé a Peugeot-tól

Kőkemény sportkupé a Peugeot-tól

Az olasz Bimota motormárkával közösen fejlesztették ki sportautója csúcsváltozatát a Peugeot. Korlátozott számban gyárthatják.


Vége a rozsdának: itt a víztaszító fém!

Brit kutatók lézeres megmunkálással szélsőségesen víztaszítóvá tettek fémfelületeket. A technológiában rejlő lehetőségek végtelenek. ...


Fokozott figyelmet kér a közlekedőktől a rendőrség

A téli időjárási körülmények és a megváltozott útviszonyok miatt óvatosságot és fokozott figyelmet kér a rendőrség a közlekedőktől. ...


1
Még rámolta az autót, amikor lecsaptak a rendőrök

Még rámolta az autót, amikor lecsaptak a rendőrök

A gépjárművekre szakosodott tolvaj találomra választott autót, de lebukott.


Az audis, aki sínek közé hajtott Kisvárdánál

A vasúti átjáróban lévő balra ívelő kanyarban a jármű letért az útról, majd a vasúti sínek közé hajtott


1
Az év buszai jöhetnek Miskolcra

Az év buszai jöhetnek Miskolcra

75 darab sűrített földgázzal (CNG) közlekedő autóbuszt vásárol a Miskolci Közlekedési Vállalat (MVK).


Tehervonat és autó ütközött Kaposvárnál

Tehervonattal ütközött össze egy személyautó egy vasúti átjáróban Kaposvár és Taszár között szombat délelőtt, az érintett szakaszon ...