Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:394.0 Ft
Dízel:405.0 Ft

Teszt: Daewoo Evanda 2.0 CDX

Hús-krumpli, nagy adagban

Szerző: levél küldés
Dátum: 2003.03.19. 07:10

Szerintünk az Evanda vonzereje elsősorban a remekül sikerült formatervből ered. Ránézésre akár a Lincoln LS sorozat testvérének is nézhetnénk. Minden irányból jó ránézni az autóra. Orr-része erőteljes, farán lendületes vonalakkal találkozunk. Oldalnézetből is tetszetős az autó. Fekete színben az Evandának még tekintélye is van.

477 centis az Evanda karosszériája, ami levegős belső teret ígér. Nem csalódtunk, öt személynek is kellően tágas az autó. Elöl és hátul sem szenvednek helyhiányban az utasok.

A csupán átlagos fejteret kivéve széltében-hosszában igen sok a tér egy kellemes utazáshoz. A csomagtartó a kategóriához képest szűk, 435 literes.

Kellően tág tartományban állíthatók az első ülések, az üléshelyzet jó. A tesztautóban 150 000 forintos felárért motorral állíthattuk bőrhuzatú vezetőülést. A megfelelő minőségű bőrkárpit 550 000 forintért rendelhető meg. Egy távol-keleti autótól nagy vívmány, hogy egyenként válogathatók ki az extrák.

Gyenge oldaltartásuk ellenére jók az első ülések. Ülőlapjuk hosszú és széles, a gerinctámasztás jól eltalált. A fejtámlák elöl nem húzhatók ki elég magasra, sajnos hátul is ugyanez a helyzet. A rugózási kényelem átlagos, az Evanda megfelelően kiszűri az úthibák ütéseit.

Kihúzatáskor túl zajos a motor, egyenletes autópálya sebességnél elhalkul a kétliteres. Része a kényelemnek, hogy a motor hamar bemelegszik és a fűthetetlen bőrülések hidegét ellensúlyozza a gyorsan feléledő fűtés.

Sodrós kanyarban nem kell barátságtalan meglepetésekre számítani. A kanyarstabilitás megfelelő, a fekete limuzin gázelvételnél sem akart keresztbe fordulni. A kormányzás pontossága és az útfelületről adott visszajelzése nem az igazi.

A 200 km/órás végsebesség közelében a puha rugózás miatt több középkategóriás típusnál bizonytalanabbnak éreztük az egyenesfutást. Az Evanda nem csábít száguldozásra, kanyarban az erős oldaldőlés, egyenesben a nem tökéletes iránytartás miatt. A négy tárcsafékes fékrendszer jól ellátta feladatát, lassításnál nem éreztük bizonytalannak az autót.

Kilowattról átszámítva a motor 131 lóerős, de lóerőből és kilowattból többféle gyári adattal is találkozni. A kétliteres benzines az előd Leganza blokkján alapul.

Teljesítménye és nyomatéka lendületes tempóhoz is elég. A gyorsulás megfelelő, gyári adat szerint nulláról százra 10,7 másodperc alatt ér fel az autó.

A rugalmasságot jónak találtuk, visszakapcsolás nélkül is biztonságosan lehet előzni. A motor kihúzatását az ilyenkor nyers és túlzottan erős zaj miatt is jobb elkerülni. A sebességváltó útjai hosszúak, a kar pontatlanul jár, de az áttételek illenek a motorhoz.

Fogyasztásával nem okozott csalódást a tesztautó. Városban, télen 12,4 liter benzin fogyott el 100 kilométeren, ami nem vészes. Országúton és autópályán takarékosan működött az Evanda. Higgadtan vezetve 8,1 literes fogyasztást regisztráltunk, ami alacsonyabb mondjuk az 1,8 literes Nissan Primera étvágyánál.

Nem egy meglepően felületesen megoldott részlettel találkoztunk az Evanda utasterében. A rádiót nem érintette meg az RDS szele, így nem írja ki az adók nevét. Ennél nagyobb gond, hogy csak a páratlan tizedesjegyre végződő adókat sikerült beállítanunk, például a 95,8-on kilenc próbálkozásból egyszer sem állt meg a kereső.

Az első övek alsó bekötési pontja semmilyen burkolatot nem kapott, a nyers csavarfej áll ki a B-oszlop tövéből. A bőrkárpitozású ülésekhez nem is rendelhető ülésfűtés, a műanyag kézifékkar olcsó hatást kelt. Belső fül vagy markolat híján nincs mivel lecsukni a csomagtérfedelet. Az összes tetőoszlopot műanyag borítja, ráadásul anyaguk sem a legjobb. A puha gumi kapaszkodók sincsenek már divatban.

Néhány részletmegoldás igénytelenségén elcsodálkozva kellemes meglepetés volt a bőrrel borított ajtókárpitok rendkívül szép varrása és jóleső tapintása.

Alapáron 5 990 000 forintba kerül az Evanda. A tesztautó ára a beszerelt extrákkal elérte a 6,7 millió forintot. Ebben az árkategóriában a sokkal kifinomultabb középkategóriás autók már jóval magasabb színvonalat képviselnek.

Hozzájuk képest az Evanda abból ad többet, amihez nem kell a műszaki fejlettség különösebben magas fokára hágni. Vannak benne elektromos extrák, karosszériája kívül hosszú és belül is tágas, az ülések nagyok és kényelmesek.

Viszont a hús-krumpli-uborkasaláta menü minőségileg akkor sem válik többé, ha nagyobb bécsi szelet, még két kanál petrezselymes burgonya és plusz egy adag ubisali kerül a tányérra.

Rafinált ízeket tehát nem érdemes várni az Evandától. De abban, ami alapjában véve fontos egy autóban, megfelelően teljesít. Úttartása biztonságos, belső tere tágas és kényelmes, biztonsági és kényelmi felszereltsége nem marad el az elvárhatótól, fogyasztása városon kívül kedvező. Nekünk a helyenként olcsó hozzávalók ellenére ízlett ez az egyszerű menü.

Cikk nyomtatása

1 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

Szólj hozzá Te is!

Besárgult a fényszóró? Megrepedt a lökhárító?

Három lusta műanyagos cég után a negyedik vállalta el öreg Mazdám platódobozának javítását. Ha már ott voltam, alaposan belemerültem ...

Luxusautóval Azerbajdzsánba

3

Idén is részt vettünk a Porsche Performance Drive versenyén, és akárcsak tavaly, idén is sikerült elhozni az első helyet a magyar ...

Segítünk autót találni egy 50 éves hölgynek

4

Az ötven éves hölgyek napja jött el ma. Nekik segítünk autót vásárolni, illetve adunk vezetéstechnikai tanácsot.

Túléltük Albániát

1

Európa talán legutolsó olyan országában jártunk, ahol közúton is indokolt a terepjáró használata

Így vernek át egy gyanútlan autóst!

9

Ön lehet a következő áldozat, ha nem figyel. A most következő történet nem mese, és még javában íródik.

Volvo XC90 - Kultúrdzsip, újratöltve

Lámpája az ősi germán viharistent, utastere a skandináv otthonokat, biztonsági felszereltsége a jövőt idézi. Sokat kellett rá ...

F1: Hamilton győzött, bajnok a Mercedes

Sima körmeneten győzött Lewis Hamilton az első Orosz Nagydíjat, Nico Rosberg alaposan kitolt magával, de a 2. lett. Valtteri ...

SEAT Leon Cupra a BMW M3 ellen

6

Az egyik leggyorsabb elsőkerék-hajtású autó, és az egyik legismertebb hátul kaparós. Az új SEAT Leon Cupra 280 DSG a leköszönő ...

Családanya gázolt kerékpáros kisfiút

10

Az autós látta a bringás srácot, mégis elgázolta, ugyanis a gyerek hirtelen irányt váltott. Ki a hibás, hogy ítélt a bíróság?

Kővel dobálta a BMW-t, csúnyán elverték

Hatalmast verést kapott a dobálózó férfi, tuti soha többet nem vesz követ a kezébe.


F1: Nagyágyúkkal vizsgálják Bianchi balesetét

Az FIA nyilvánosságra hozta a Jules Bianchi szuzukai balesetét vizsgáló bizottság összetételét. Brawn, Domenicali, Fittipaldi ...


A nap képe - Életveszélyben a közönség

A lelátók nem véletlenül kerültek mára messze a pályától. Ez a kép jól bizonyítja az okokat.


F1: Lewis Hamilton párnát tett horkoló kedvencére

Hamilton és kutyája, Roscoe elválaszthatatlanok, még annak ellenére is, hogy a buldog hangosan horkol. De 2008 világbajnoka tudja ...


Partiállat lett az öreg Ikarusból

Eljött az idő a nyugdíjba vonulásra az Ikarus számára, de a roncstelep helyett egész más sors jutott a magyar busznak.


4
Többéves rekordra csökken az üzemanyagár

Többéves rekordra csökken az üzemanyagár

Tovább csökken, és a legújabb változtatással többéves mélypontra esik az üzemanyagok ára szerdán.


F1: Hamilton nem ígéri, hogy marad a Mercedesnél

Fernando Alonso nagyot húz vagy nagyot bukik - vajon lesz-e helye a Mercedesnél? Lewis Hamilton még nem ígéri, hogy 2015-ben ...


F1: Vettel a vereségben is úriember maradt

Daniel Ricciardo azt mondja, hogy a Red Bulltól csúnya veréssel távozó csapattársa, Sebastian Vettel egész évben kifogástalanul ...


Sofőr nélkül száguldott a versenypályán az Audi

Itt tart ma az autonóm közlekedés: az Audi vezető nélküli autója önállóan körbement a Hockenheimringen, nem lépéstempóban.


F1: Miért nem választhatnak gumikat a csapatok?

A Force India szerint meg kellene adni a lehetőséget a csapatoknak, hogy maguk döntsék el, melyik két keveréket akarják használni ...


Új pótkocsi-abroncs a Fuldától

A Fulda új pótkocsi-abroncsa nagyobb futásteljesítményt és kisebb üzemanyag-fogyasztást tesz lehetővé.


Jön a világ legerősebb utcai motorja

Novemberben mutatja be újdonságát, a kompresszoros blokkal szerelt H2-t a Kawasaki. Technológiája a félelmetes H2R-ből ered.