Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:370.0 Ft
Dízel:373.0 Ft

Teszt: Daewoo Evanda 2.0 CDX

Hús-krumpli, nagy adagban

Szerző: levél küldés
Dátum: 2003.03.19. 07:10

Szerintünk az Evanda vonzereje elsősorban a remekül sikerült formatervből ered. Ránézésre akár a Lincoln LS sorozat testvérének is nézhetnénk. Minden irányból jó ránézni az autóra. Orr-része erőteljes, farán lendületes vonalakkal találkozunk. Oldalnézetből is tetszetős az autó. Fekete színben az Evandának még tekintélye is van.

477 centis az Evanda karosszériája, ami levegős belső teret ígér. Nem csalódtunk, öt személynek is kellően tágas az autó. Elöl és hátul sem szenvednek helyhiányban az utasok.

A csupán átlagos fejteret kivéve széltében-hosszában igen sok a tér egy kellemes utazáshoz. A csomagtartó a kategóriához képest szűk, 435 literes.

Kellően tág tartományban állíthatók az első ülések, az üléshelyzet jó. A tesztautóban 150 000 forintos felárért motorral állíthattuk bőrhuzatú vezetőülést. A megfelelő minőségű bőrkárpit 550 000 forintért rendelhető meg. Egy távol-keleti autótól nagy vívmány, hogy egyenként válogathatók ki az extrák.

Gyenge oldaltartásuk ellenére jók az első ülések. Ülőlapjuk hosszú és széles, a gerinctámasztás jól eltalált. A fejtámlák elöl nem húzhatók ki elég magasra, sajnos hátul is ugyanez a helyzet. A rugózási kényelem átlagos, az Evanda megfelelően kiszűri az úthibák ütéseit.

Kihúzatáskor túl zajos a motor, egyenletes autópálya sebességnél elhalkul a kétliteres. Része a kényelemnek, hogy a motor hamar bemelegszik és a fűthetetlen bőrülések hidegét ellensúlyozza a gyorsan feléledő fűtés.

Sodrós kanyarban nem kell barátságtalan meglepetésekre számítani. A kanyarstabilitás megfelelő, a fekete limuzin gázelvételnél sem akart keresztbe fordulni. A kormányzás pontossága és az útfelületről adott visszajelzése nem az igazi.

A 200 km/órás végsebesség közelében a puha rugózás miatt több középkategóriás típusnál bizonytalanabbnak éreztük az egyenesfutást. Az Evanda nem csábít száguldozásra, kanyarban az erős oldaldőlés, egyenesben a nem tökéletes iránytartás miatt. A négy tárcsafékes fékrendszer jól ellátta feladatát, lassításnál nem éreztük bizonytalannak az autót.

Kilowattról átszámítva a motor 131 lóerős, de lóerőből és kilowattból többféle gyári adattal is találkozni. A kétliteres benzines az előd Leganza blokkján alapul.

Teljesítménye és nyomatéka lendületes tempóhoz is elég. A gyorsulás megfelelő, gyári adat szerint nulláról százra 10,7 másodperc alatt ér fel az autó.

A rugalmasságot jónak találtuk, visszakapcsolás nélkül is biztonságosan lehet előzni. A motor kihúzatását az ilyenkor nyers és túlzottan erős zaj miatt is jobb elkerülni. A sebességváltó útjai hosszúak, a kar pontatlanul jár, de az áttételek illenek a motorhoz.

Fogyasztásával nem okozott csalódást a tesztautó. Városban, télen 12,4 liter benzin fogyott el 100 kilométeren, ami nem vészes. Országúton és autópályán takarékosan működött az Evanda. Higgadtan vezetve 8,1 literes fogyasztást regisztráltunk, ami alacsonyabb mondjuk az 1,8 literes Nissan Primera étvágyánál.

Nem egy meglepően felületesen megoldott részlettel találkoztunk az Evanda utasterében. A rádiót nem érintette meg az RDS szele, így nem írja ki az adók nevét. Ennél nagyobb gond, hogy csak a páratlan tizedesjegyre végződő adókat sikerült beállítanunk, például a 95,8-on kilenc próbálkozásból egyszer sem állt meg a kereső.

Az első övek alsó bekötési pontja semmilyen burkolatot nem kapott, a nyers csavarfej áll ki a B-oszlop tövéből. A bőrkárpitozású ülésekhez nem is rendelhető ülésfűtés, a műanyag kézifékkar olcsó hatást kelt. Belső fül vagy markolat híján nincs mivel lecsukni a csomagtérfedelet. Az összes tetőoszlopot műanyag borítja, ráadásul anyaguk sem a legjobb. A puha gumi kapaszkodók sincsenek már divatban.

Néhány részletmegoldás igénytelenségén elcsodálkozva kellemes meglepetés volt a bőrrel borított ajtókárpitok rendkívül szép varrása és jóleső tapintása.

Alapáron 5 990 000 forintba kerül az Evanda. A tesztautó ára a beszerelt extrákkal elérte a 6,7 millió forintot. Ebben az árkategóriában a sokkal kifinomultabb középkategóriás autók már jóval magasabb színvonalat képviselnek.

Hozzájuk képest az Evanda abból ad többet, amihez nem kell a műszaki fejlettség különösebben magas fokára hágni. Vannak benne elektromos extrák, karosszériája kívül hosszú és belül is tágas, az ülések nagyok és kényelmesek.

Viszont a hús-krumpli-uborkasaláta menü minőségileg akkor sem válik többé, ha nagyobb bécsi szelet, még két kanál petrezselymes burgonya és plusz egy adag ubisali kerül a tányérra.

Rafinált ízeket tehát nem érdemes várni az Evandától. De abban, ami alapjában véve fontos egy autóban, megfelelően teljesít. Úttartása biztonságos, belső tere tágas és kényelmes, biztonsági és kényelmi felszereltsége nem marad el az elvárhatótól, fogyasztása városon kívül kedvező. Nekünk a helyenként olcsó hozzávalók ellenére ízlett ez az egyszerű menü.

1 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

Szólj hozzá Te is!

Bődületesen erős Porschékkal Szicília szívében

Életre lehet kelteni egy legendás versenysorozatot egy letűnt korból XXI. századi utcai sportautókkal? A Porsche megpróbálta.

Jópofa magyar kütyü autólopás ellen és komfortosabb garázsnyitásért

1

Egy kis fekete doboz valahol a műszerfal alatt, és a mobilról indítható az autó. Egy másik a kapu felett és telefonról nyitható ...

Hajnali 3-kor jöttek a rendőrök. Irány a börtön!

21

Pár ezer forintos közlekedési bírság csekkje maradt befizetetlenül. Nem vicceltek a zsaruk, tényleg elvitték hajnalban az autóst. ...

Mit csináljunk, ha kátyúba hajtottunk?

7

Eltűntek a téli kerekek az autókról, a szebb felniket és a peres nyári gumikat továbbra is veszélyeztetik a télről itt maradó ...

Miért drágább a gyári vonóhorog a kisiparinál?

2

Egy átlagos autóra egy utólagos vonóhorog úgy 30-40 ezer forintba kerül. A gyári szerelésű ennél jellemzően sokkal drágább. Miért? ...

Egy halálos autóbaleset utóélete

10

Koncertre indultak a srácok, a sofőr sokáig ellenállt a kísértésnek, hogy együtt igyon a többiekkel.

Baj van a mentőautókkal?

15

Nagy volt az öröm a sárga mentőjárművek érkezésekor, de a Crafter mentők hajtásláncával váratlanul sok probléma adódhat.

Öt magyar gép bizonyítja, mennyire menő lehet egy Simson

2

És milyen jól teszik! A Simson még ma is egy olcsó, hangulatos belépő a kétkerekűek világába. Van, aki rengeteg melót, munkaórát ...

Megkésve bár, de törve nem

Évekkel az Androidos telefonokon futó, tört iGo megjelenése után végre megjött a hivatalos kiadás is. Méghozzá teljesen ingyen.

Navigáció figyelmeztet a borulásra

Ha egy betonkeverő felborul, ritka nagy pusztítást tud okozni. Ennek elkerülésében segítene a Renault Trucks vadonatúj alkalmazása. ...


F1: Räikkönennek bejött az új mérnök

Kimi Räikkönen 2015-re új, brit versenymérnököt kapott, a finn pilóta javulásában ez is szerepet játszhatott.


F1: Nem lesz a Ferrari bábja az új csapat

A 2016-os Forma-1-es belépésre készülő amerikai Haas-csapat mindössze erős partnerségre törekszik a Ferrarival, de nem lesznek ...


Viszik az új magyar Suzukit, mint a cukrot

Áprilisban 6752 darab új személygépkocsit helyeztek forgalomba Magyarországon. Tavaly áprilishoz képest 21 százalékos a növekedés. ...


Forma-1 az Édenkertben?

Irán a legmagasabb szinten jelezte, hogy szívesen rendezne Forma-1-es versenyt. Vajon lehet ebből valami?


Hatalmas baleset egy francia ralin

A Citroën versenyzőinek hatalmas mázlija volt, ha a fa máshol kapja el az autó tetejét, a bukócsövek sem mentették volna meg ...


F1: A szürke 50 árnyalatával jön a McLaren?

Brit sajtóértesülés szerint a hétvégi Spanyol Nagydíjra új festést kaphat a McLaren. Izgulni nem kell, a szürke színnel dolgoznak ...


Gyönyörű ahogy újraéled egy veterán F1-es Maserati

Miért sírjuk vissza a régi korokat? Az évtizedeket, amiket sosem láttunk? Az ilyen pillanatok miatt!


F1: Miért kéne Hamilton a Ferrarinak?

A Ferrari csapatfőnöke leszögezte, hogy nincs szükségük Lewis Hamiltonra, jövőre valószínűleg megtartják Kimi Räikkönent, utána ...


Leánykérés lett a letartóztatásból

Egy fiatal párt első randevújukon igazoltatott egy járőr. A fiú két évvel később megkereste ugyanazokat a rendőröket, és a segítségüket ...


A szürkeimportos autó megvásárlásának buktatói

Jól hangzik, amikor a kereskedésben odasúgja az eladó, hogy egyből a te nevedre kerül majd a németektől hozott autó. Kár, hogy ...


1
Hajszál híján három kisgyereket gázolt halálra a terepjárós

Hajszál híján három kisgyereket gázolt halálra a terepjárós

Az iskolabusz megállt, a gyerekek majdnem leléptek az aszfaltra, amikor súrolta őket a felelőtlen terepjárós. Hajszálon múlt ...