Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:376.0 Ft
Dízel:381.0 Ft

Teszt: Daewoo Evanda 2.0 CDX

Hús-krumpli, nagy adagban

Szerző: levél küldés
Dátum: 2003.03.19. 07:10
Méreteihez képest kedvező árú autó a Daewoo Evanda. Helyenként igénytelen részletmegoldásai ellenére átlagos elvárásoknak bőven megfelel.

Szerintünk az Evanda vonzereje elsősorban a remekül sikerült formatervből ered. Ránézésre akár a Lincoln LS sorozat testvérének is nézhetnénk. Minden irányból jó ránézni az autóra. Orr-része erőteljes, farán lendületes vonalakkal találkozunk. Oldalnézetből is tetszetős az autó. Fekete színben az Evandának még tekintélye is van.

477 centis az Evanda karosszériája, ami levegős belső teret ígér. Nem csalódtunk, öt személynek is kellően tágas az autó. Elöl és hátul sem szenvednek helyhiányban az utasok.

A csupán átlagos fejteret kivéve széltében-hosszában igen sok a tér egy kellemes utazáshoz. A csomagtartó a kategóriához képest szűk, 435 literes.

Kellően tág tartományban állíthatók az első ülések, az üléshelyzet jó. A tesztautóban 150 000 forintos felárért motorral állíthattuk bőrhuzatú vezetőülést. A megfelelő minőségű bőrkárpit 550 000 forintért rendelhető meg. Egy távol-keleti autótól nagy vívmány, hogy egyenként válogathatók ki az extrák.

Gyenge oldaltartásuk ellenére jók az első ülések. Ülőlapjuk hosszú és széles, a gerinctámasztás jól eltalált. A fejtámlák elöl nem húzhatók ki elég magasra, sajnos hátul is ugyanez a helyzet. A rugózási kényelem átlagos, az Evanda megfelelően kiszűri az úthibák ütéseit.

Kihúzatáskor túl zajos a motor, egyenletes autópálya sebességnél elhalkul a kétliteres. Része a kényelemnek, hogy a motor hamar bemelegszik és a fűthetetlen bőrülések hidegét ellensúlyozza a gyorsan feléledő fűtés.

Sodrós kanyarban nem kell barátságtalan meglepetésekre számítani. A kanyarstabilitás megfelelő, a fekete limuzin gázelvételnél sem akart keresztbe fordulni. A kormányzás pontossága és az útfelületről adott visszajelzése nem az igazi.

A 200 km/órás végsebesség közelében a puha rugózás miatt több középkategóriás típusnál bizonytalanabbnak éreztük az egyenesfutást. Az Evanda nem csábít száguldozásra, kanyarban az erős oldaldőlés, egyenesben a nem tökéletes iránytartás miatt. A négy tárcsafékes fékrendszer jól ellátta feladatát, lassításnál nem éreztük bizonytalannak az autót.

Kilowattról átszámítva a motor 131 lóerős, de lóerőből és kilowattból többféle gyári adattal is találkozni. A kétliteres benzines az előd Leganza blokkján alapul.

Teljesítménye és nyomatéka lendületes tempóhoz is elég. A gyorsulás megfelelő, gyári adat szerint nulláról százra 10,7 másodperc alatt ér fel az autó.

A rugalmasságot jónak találtuk, visszakapcsolás nélkül is biztonságosan lehet előzni. A motor kihúzatását az ilyenkor nyers és túlzottan erős zaj miatt is jobb elkerülni. A sebességváltó útjai hosszúak, a kar pontatlanul jár, de az áttételek illenek a motorhoz.

Fogyasztásával nem okozott csalódást a tesztautó. Városban, télen 12,4 liter benzin fogyott el 100 kilométeren, ami nem vészes. Országúton és autópályán takarékosan működött az Evanda. Higgadtan vezetve 8,1 literes fogyasztást regisztráltunk, ami alacsonyabb mondjuk az 1,8 literes Nissan Primera étvágyánál.

Nem egy meglepően felületesen megoldott részlettel találkoztunk az Evanda utasterében. A rádiót nem érintette meg az RDS szele, így nem írja ki az adók nevét. Ennél nagyobb gond, hogy csak a páratlan tizedesjegyre végződő adókat sikerült beállítanunk, például a 95,8-on kilenc próbálkozásból egyszer sem állt meg a kereső.

Az első övek alsó bekötési pontja semmilyen burkolatot nem kapott, a nyers csavarfej áll ki a B-oszlop tövéből. A bőrkárpitozású ülésekhez nem is rendelhető ülésfűtés, a műanyag kézifékkar olcsó hatást kelt. Belső fül vagy markolat híján nincs mivel lecsukni a csomagtérfedelet. Az összes tetőoszlopot műanyag borítja, ráadásul anyaguk sem a legjobb. A puha gumi kapaszkodók sincsenek már divatban.

Néhány részletmegoldás igénytelenségén elcsodálkozva kellemes meglepetés volt a bőrrel borított ajtókárpitok rendkívül szép varrása és jóleső tapintása.

Alapáron 5 990 000 forintba kerül az Evanda. A tesztautó ára a beszerelt extrákkal elérte a 6,7 millió forintot. Ebben az árkategóriában a sokkal kifinomultabb középkategóriás autók már jóval magasabb színvonalat képviselnek.

Hozzájuk képest az Evanda abból ad többet, amihez nem kell a műszaki fejlettség különösebben magas fokára hágni. Vannak benne elektromos extrák, karosszériája kívül hosszú és belül is tágas, az ülések nagyok és kényelmesek.

Viszont a hús-krumpli-uborkasaláta menü minőségileg akkor sem válik többé, ha nagyobb bécsi szelet, még két kanál petrezselymes burgonya és plusz egy adag ubisali kerül a tányérra.

Rafinált ízeket tehát nem érdemes várni az Evandától. De abban, ami alapjában véve fontos egy autóban, megfelelően teljesít. Úttartása biztonságos, belső tere tágas és kényelmes, biztonsági és kényelmi felszereltsége nem marad el az elvárhatótól, fogyasztása városon kívül kedvező. Nekünk a helyenként olcsó hozzávalók ellenére ízlett ez az egyszerű menü.

1 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

Szólj hozzá Te is!

F1: Hamiltonék elszúrták, Rosberg újra győzött

Max Verstappen balesete utáni rossz döntéssel a Mercedes eldobta a címvédő győzelmét, Nico Rosberg sorozatban harmadszor győzött ...

Vannak akik szívből választanak használt autót

Olyan olvasóink leveleit gyűjtöttük össze, akik racionális érvek helyett a szívükre hallgatva akarnak használt autót vásárolni. ...

Attila lefejelt egy törököt

A mai nap fénypontja egyértelműen Babaeski városa volt, köhögtetően poros főútjával és csodás iskender kebabjával. A mélypontja ...

F1: Rosberg nem bírta, Hamiltoné a pole

A Monacói Nagydíj időmérőjén zsinórban harmadik évben lett a Mercedesé az első sor, de Nico Rosberg helyett ezúttal karrierje ...

Törökország egy végtelen Monty Python jelenet

Törökország mókás hely, a maga átláthatatlan útvesztőivel és a megoldásukhoz szükséges logikájával.

Ezt láttuk az Isztambuli Autókiállításon

A török metropoliszban tartott nemzetközi autókiállítás inkább tűnt szolid helyi látványosságnak, de a szervezők szándéka szerint ...

Dugóból érkeztünk az isztambuli autószalonra!

Gyűlik a kilométer rendesen, ma háromszor vágtunk át a 14 milliós Isztambulon. Igaz, csak egyszer tettük ezt kocsival.

Mennyire ismered a hazai autópark összetételét?

6

Ha a tíz kérdésből hétnél eltalálod a győztest, őszintén gratulálunk!

Itt áll előttünk Aegea - dögös szedán a Fiattól

2

Az Isztambuli Autószalon legnagyobb durranása a Fiat új világautójának leleplezése volt. Beülni nem lehetett az Aegeába, de legalább ...

F1: A többiek versenyeznek, Alonso csak nyilatkozik

A McLaren a Monacói Nagydíjon megszerezte idei első pontjait, de a csapatnál nem voltak túl boldogok, Fernando Alonso megint ...


F1: Verstappen nem is akart előzni

A Monacói Nagydíjat balesetével megfordító Max Verstappen a verseny után azt mondta, nem készült előzésre, amikor Grosjeannal ...


F1: Räikkönen kiakadt Ricciardo manőverén

Kimi Räikkönen nem érti, hogyan úszhatta meg Daniel Ricciardo büntetés nélkül a verseny utolsó köreiben végrehajtott manőverét.


F1: Hamilton is benne volt az év bakijában

Lewis Hamilton elismerte, hogy részben a saját döntése volt a második kiállás a Monacói Nagydíjon. Elment rajta a győzelme.


Wolff: Ezt jól elcsesztük Hamiltonnak

A Mercedes rögtön a Monacói Nagydíj leintése után elnézést kért Lewis Hamiltontól az érthetetlen bokszutcai döntés miatt. Toto ...


Rosberg: Ezt Hamilton érdemelte volna!

Nico Rosberg a monacói dobogón elismerte, hogy csak szerencsével nyerte meg a versenyt. A dobogósok nyilatkozatai.


F1: Hatalmas baleset Monte-Carlóban

Max Verstappen orral a falba repült nem sokkal a futam vége előtt.


F1: Szigorítanak a motorfejlesztésen

A Nemzetközi Automobil Szövetség igyekszik kiküszöbölni, hogy a gyártók megbízhatósági javítás ürügyén teljesítményjavító fejlesztéseket ...


Driftelni márpedig nyergesvontatóval is lehet

Ha egy teherautó driftelni kezd, akkor azt inkább távolról nézed, hiszen nem pehelysúlyú jószágról van szó.


F1: Három csapat is kliensautóra váltana?

Bár a Force India, a Lotus és a Sauber is határozottan ellenzi a kliensautók bevezetését, a Mercedes főnöke azt állítja, több ...


1
Nem a mobiltelefonok miatt karambolozunk!

Nem a mobiltelefonok miatt karambolozunk!

Egy szakember szerint nem a telefonhasználattal van a baj, hanem azzal, hogy tiltjuk azt. Meg is magyarázza, miért.


F1: Vettel kicselezte a sisaktilalmat

Noha a pilóták az idei szezontól nem cserélgethetik a sisakjaikat, Sebastian Vettelnek sikerült egyedi modellt készítettetnie ...