Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:410.0 Ft
Dízel:420.0 Ft

Teszt: Citroën C3 1.4 HDi SX - Formabontó kisautó

Szerző: levél küldés
Dátum: 2002.07.02. 13:02

A Citroën C3-ban sokan a legendás kacsa utódját vélik felfedezni. A különböző hírforrásokból származó információk eltérőek a C3 családfáját illetően. Egyesek szerint a C3 a kacsa utódja, mások szerint meg nem. Az egymásnak teljesen ellentmondó hírzuhatagban lassan már mi sem tudjuk, mi az igazság. A legutóbbi, megbízható hírforrásból származó értesülésünk szerint a Citroën Pluriel néven bemutatott tanulmányautó talán már egy éven belül sorozatgyártásba kerül C2 néven, és az lesz a kacsa valódi utóda. A C2 pedig szinte csak tetőmegoldásában, és néhány egyedi részletmegoldásával fog eltérni a C3-tól, az alap azonban azonos lesz.

A Citroën C3-ról mindenkinek van véleménye. Van, akinek tetszik, és van, aki határozottan elutasítja az új Citroën kisautó formáját, de olyan ember nincs, aki ne mondana róla valamit. A bumfordi első rész örömöt és szeretetet sugároz, az autó hátulja azonban egy kicsit mintha elnagyolt lenne. Egyszer egy formatervező azt mesélte, hogy az autó hátulját a legnehezebb megrajzolni. A C3-nál szerintem profilból nem sikerült túl szerencsésre a hátsó ajtó mögötti rész. A tetővonal egyedi kupolás kialakítása nem csak tetszetős, de bőséges fejteret is eredményez mindkét üléssorban.

Az összhatás nagyon jó, a forma telitalálat. Leginkább a hölgyek zárják azonnal a szívükbe, de férfiak is gyakran megfordulnak utána. Amikor a C3-mal jártam az utakat, általános feltűnést keltettem. Akkor sem lehettem volna feltűnőbb, ha mondjuk Cindy Crawforddal sétáltam volna.

Az ötletes külsőhöz friss, fiatalos belső társul. Sajnos az anyagok minősége elmarad a német konkurensek által diktálttól, de ezt sikeresen ellensúlyozzák a játékos formatervvel. A szellőzőrács jól mutat, és sok irányba terelhető vele a levegő. A középkonzol ergonómiailag és formailag is jól eltalált. A váltókar is szépen kivitelezett, és meglepően kezes. Rövid úton, pontosan mozog.

Kesztyűtartóból az SX kivitelben kettő van, és az első utasülés alatt is van egy fiók. Tesztautónkban a felső kesztyűtartó ajtaja nyiklett-nyaklott, és nehezen csukódott. A vezető oldali ajtót is ritkán sikerült elsőre becsukni.

A digitális kijelzésű középkonzolt is túl egyszerűnek találtuk. A hat ledből álló benzintank mutató nem ad pontos visszajelzést a tank tartalmáról. A fordulatszámmérő nehezen leolvasható, de legalább van, a Citroën Xsara Picassóból ezt nagyon hiányoltuk.

Az első ülések hatalmasak, mintha eggyel nagyobb kategóriájú autóból, vagy egyenesen a C5-ből származnának. Kár, hogy nem eléggé formázottak, így kanyarban nem sokat tartanak. A hosszú ülőlap és a jó szögbe állítható háttámla viszont messzi úton is kényelmes. A kormánykerék formája jó, rideg anyaga miatt viszont fogása nem tetszett. A négy irányban állítható volán minden vezető-mérettel kompatibilis.

A Citroën C3 mellett egyelőre továbbra is gyártásban marad a Saxo, mely eddig hivatott volt betölteni a kisautó szerepet a francia márka palettáján. A C3 egyáltalán nem lett nagyobb, mint az átlagos kisautók. 3,85 méteres hosszával a C3 kissé lemarad a Volkswagen Polótól vagy a Ford Fiestától, ami leginkább a hátsó üléssorban érezhető. A fejtér az előbb említett kupola-tetőnek köszönhetően nagy, de lábnak és vállnak már nem jut elég tér. Leginkább gyerekeknek, vagy kistermetű felnőtteknek ajánlható hosszú távra a hátsó üléssor.

Kisautók közt nagy a 305 literes csomagtartó. Az SX felszereltségű autóban széria a Moduboard elnevezésű hajtogatható műanyag lapka, mellyel vízszintesen kettéosztható a csomagtartó. Ekkor a kalaptartó és a műanyag lapok közti hely 279 literre szűkül. A Moduboard lehajtásának értelme, hogy így az üléstámlák előredöntésekor vízszintes felület keletkezik. A Moduboard kivitele egyébként olyan egyszerű, mint a használata.

A nagyon jó forma mellett a tesztautó legjobb részének vitán felül az 1,4 literes, 68 lóerős HDi motort találtuk. A kis dízelmotorból létezik 90 lóerős is, amelyben változó geometriájú turbófeltöltő és töltőlevegő-hűtő segítségével jutottak többletteljesítményhez. Az erősebb dízellel csak szeptembertől kapható a C3, addig be kell érni kistestvérével.

A 68 lóerős turbódízel azonban egyáltalán nem csak ideiglenes hiánypótló. Bár a 13,4 másodperces 100-ra gyorsulás és a 165 km/órás végsebesség nem túl bizalomgerjesztő, kellemesen csalódtunk a motorban. Az üresen 1 tonna körüli kasztnit igazán fürgén viszi a csepp dízelmotor. A rövid fokozatoknak köszönhetően városban fickándozós, de országúton, úgy 130 felett kifogy a szufla. E fölötti sebességgel is könnyedén megy, de itt már nem olyan virgonc. A megadott végsebességet lazán megfutotta, óra szerint 182 km/óra volt a maximum. Ha nem gyötörjük az autót, országúton 4 liter alatt is tartható a fogyasztás, de ez szinte csak elméleti érték, ha városban is sokat járunk az autóval. Vegyes üzemben valójában 5 liter körüli átlagfogyasztással kell számolni.

Autópályán kellemes vezetni az autót, egyedül az zavaró, hogy a nagy szél hajlamos belekapni a karosszériába. Országúton is jó partner a C3. Futóműve szabvány panelekből épül fel. Elöl McPherson rugóstagot, hátul hosszanti lengőkart és torziós rudat találunk. Kanyarban nem dől meg az autó, hátulját fékezésre vagy hirtelen kormánymozdulatra sem dobja el. A futómű városban is jól végzi feladatát, a kisebb úthibákat problémamentesen kiszűri, de hangos. A zajos futómű mellett nagy sebességnél a szélzaj is bántó.

A 68 lóerős dízelmotorral a legolcsóbb, X kivitelű Citroën C3-as 3 030 000 forintba kerül. Már ez a változat is bőségesen felszerelt, ám mégis megéri az SX 110 ezer forintos felára. Az X-hez kínált két első légzsák, a sebességfüggő szervokormány, a blokkolásgátló, a központi zár, az első elektromos ablakemelő mellett az SX-ben széria még a két oldalsó légzsák, a ködfényszóró, a Moduboard és a gyermek csomag. A felárat már a két oldallégzsák is megéri, a többi szinte ajándék. Sajnos az elektromos tükörállítás feláras, 40 ezer forintért rendelhető.

Olajcserére 30 000 kilométerenként kell vinni a Citroën C3-ast, az általános garancia egy év, ami felárért három évre is kitolható. A Citroën C3 egy vonzó formájú, szerethető kisautó. Lehet, hogy nem a legjobb a kisautók közt, de formája talán a legelbűvölőbb. Leginkább kisgyermekes családoknak, fiatal pároknak, vagy a feleségek számára, bevásárló autóként ajánlható.


Vezess.hu Top cikkek

Cikk nyomtatása

Hozzászólok

Szólj hozzá Te is!

F1: Hamilton a vízen járt Kínában

Lewis Hamilton érinthetetlen volt a Kínai Nagydíj esős időmérőjén, a küzdelem nem a pole-ért, csak a további helyekért folyt, ...

Van autód? Kell az neked?

8

Fiatal, tiszta kocsi áll rendelkezésedre, amikor csak kell. Amikor meg nincs, nem neked ketyeg az értékvesztés, biztosítás, lopásveszély. ...

Van, aki öreg Volvóra vágyik

9

Olvasónk egy igazi kocka-Volvót szeretne garázsában tudni, még hátsókerék-hajtásút, a nyolcvanas évekből. Vajon belevágjon? Szakértőnk ...

Szélkerékért küzd az elektromos autós magyar Don Quijote

37

Girhes ló helyett 30 milliós limitált Teslával és kopottas Revával jár. Saját szélkerékkel maga termelné az áramot elektromos ...

Amerikás Ikarusok

Hazánk közel három évtizeden át ontotta Amerikának az autóbuszokat. A sikerben nagy szerepe volt az Ikarusból kinőtt NABI-nak.

Vége a legolcsóbb magyar autónak

12

2014 a Splash utolsó éve, helyét egy indiai kisautó töltheti be a jövőben. De idén az esztergomi gyár rákészül egy nagyon izgalmas ...

Busz vs. teherautó. Mi történt utána?

7

Másként emlékezett a balesetre a buszsofőr, a teherautó vezetője, de még az utasok is.

Vignale: luxus Ford, Audi áron

15

Vignale néven fényűző modellekkel bővül a Ford kínálata. Ott voltunk a luxus S-Max leleplezésén, amit a cég a milánói bútorkiállításra ...

Első autót a lányomnak?

2

Olvasónk lánya számára keres ideális első autó, amivel beléphet a gépjármű-közlekedés világába. Mit válasszon? Szakértőnk segít!

F1: Alonso távozik az új főnök miatt?

A Ferrari a héten új csapatfőnököt kapott, egyesek úgy vélik, hogy Marco Mattiacci kinevezése adhat végső lökést Fernando Alonsónak ...


F1: A Mercedes ki akarta csinálni a Red Bullt

A Mercedes nem kispályázott: a Red Bull fellebbezési tárgyalásán a címvédők teljes szezonját lenullázó büntetést szerettek volna ...


F1: Maldonado megúszta a büntetést?

A Lotus Romain Grosjeannal idén először bejutott a Q3-ba, Pastor Maldonado nem is indult, mégis duplán jól járt.


Biodízeles teherautók a Renault-tól

Bár idehaza még rendes biodízelt sem lehet kapni, külföldön egyre nagyobb igény mutatkozik az alternatív üzemanyaggal hajtott ...


F1: Feltámadt és még többet akar a WIlliams

A szezon első két versenyén világosan látszott, hogy az egyébként jó Williams teljesen elveszett az esőben. Kínában fordult a ...


F1: A fékek babráltak ki Rosberggel

Nico Rosberg esett-kelt a Kínai Nagydíj időmérőjének fináléjában, így csak a negyedik helyről indulhat a futamon.


Kompakt szedán a Peugeot-tól

Lépcsőshátú 308? Igen, és nem: a 408 kizárólag a fejlődő piacokon kapható, ott viszont már második generációját mutatja be a ...


F1: Räikkönen a sebességváltó miatt szenvedett

Kimi Räikkönennek újabb rossz hétvégéje van, a finn alatt megint nincs rendben az autó. Fernando Alonso ellenben lelkes, a Red ...


Vettel: Ricciardo jobb nálam

Sebastian Vettel csalódottan vette tudomásul, hogy Daniel Ricciardo a Kínai Nagydíj időmérőjén fél másodperccel porolta el. Levonta ...


F1: Hamilton reméli, holnap is jó napja lesz

Lewis Hamilton nagy örömmel, Sebastian Vettel kissé csalódottan ült be az interjúszobába a Kínai Nagydíj időmérője után.


Méregdrága gyári tuningos Audi

Az Audi amerikai tagozata állította össze azt a látványos RS7-est, amely a gyári kiegészítők választékát hivatott reklámozni, ...


A húsvét így az igazi!

A nyuszi és a hímes tojás az autókat sem kíméli, van aki saját maga díszíti fel járművét húsvét alkalmából, de vannak akik inkább ...