Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:362.0 Ft
Dízel:368.0 Ft

Teszt: Citroën C3 1.4 HDi SX - Formabontó kisautó

Szerző: levél küldés
Dátum: 2002.07.02. 13:02

A Citroën C3-ban sokan a legendás kacsa utódját vélik felfedezni. A különböző hírforrásokból származó információk eltérőek a C3 családfáját illetően. Egyesek szerint a C3 a kacsa utódja, mások szerint meg nem. Az egymásnak teljesen ellentmondó hírzuhatagban lassan már mi sem tudjuk, mi az igazság. A legutóbbi, megbízható hírforrásból származó értesülésünk szerint a Citroën Pluriel néven bemutatott tanulmányautó talán már egy éven belül sorozatgyártásba kerül C2 néven, és az lesz a kacsa valódi utóda. A C2 pedig szinte csak tetőmegoldásában, és néhány egyedi részletmegoldásával fog eltérni a C3-tól, az alap azonban azonos lesz.

A Citroën C3-ról mindenkinek van véleménye. Van, akinek tetszik, és van, aki határozottan elutasítja az új Citroën kisautó formáját, de olyan ember nincs, aki ne mondana róla valamit. A bumfordi első rész örömöt és szeretetet sugároz, az autó hátulja azonban egy kicsit mintha elnagyolt lenne. Egyszer egy formatervező azt mesélte, hogy az autó hátulját a legnehezebb megrajzolni. A C3-nál szerintem profilból nem sikerült túl szerencsésre a hátsó ajtó mögötti rész. A tetővonal egyedi kupolás kialakítása nem csak tetszetős, de bőséges fejteret is eredményez mindkét üléssorban.

Az összhatás nagyon jó, a forma telitalálat. Leginkább a hölgyek zárják azonnal a szívükbe, de férfiak is gyakran megfordulnak utána. Amikor a C3-mal jártam az utakat, általános feltűnést keltettem. Akkor sem lehettem volna feltűnőbb, ha mondjuk Cindy Crawforddal sétáltam volna.

Az ötletes külsőhöz friss, fiatalos belső társul. Sajnos az anyagok minősége elmarad a német konkurensek által diktálttól, de ezt sikeresen ellensúlyozzák a játékos formatervvel. A szellőzőrács jól mutat, és sok irányba terelhető vele a levegő. A középkonzol ergonómiailag és formailag is jól eltalált. A váltókar is szépen kivitelezett, és meglepően kezes. Rövid úton, pontosan mozog.

Kesztyűtartóból az SX kivitelben kettő van, és az első utasülés alatt is van egy fiók. Tesztautónkban a felső kesztyűtartó ajtaja nyiklett-nyaklott, és nehezen csukódott. A vezető oldali ajtót is ritkán sikerült elsőre becsukni.

A digitális kijelzésű középkonzolt is túl egyszerűnek találtuk. A hat ledből álló benzintank mutató nem ad pontos visszajelzést a tank tartalmáról. A fordulatszámmérő nehezen leolvasható, de legalább van, a Citroën Xsara Picassóból ezt nagyon hiányoltuk.

Az első ülések hatalmasak, mintha eggyel nagyobb kategóriájú autóból, vagy egyenesen a C5-ből származnának. Kár, hogy nem eléggé formázottak, így kanyarban nem sokat tartanak. A hosszú ülőlap és a jó szögbe állítható háttámla viszont messzi úton is kényelmes. A kormánykerék formája jó, rideg anyaga miatt viszont fogása nem tetszett. A négy irányban állítható volán minden vezető-mérettel kompatibilis.

A Citroën C3 mellett egyelőre továbbra is gyártásban marad a Saxo, mely eddig hivatott volt betölteni a kisautó szerepet a francia márka palettáján. A C3 egyáltalán nem lett nagyobb, mint az átlagos kisautók. 3,85 méteres hosszával a C3 kissé lemarad a Volkswagen Polótól vagy a Ford Fiestától, ami leginkább a hátsó üléssorban érezhető. A fejtér az előbb említett kupola-tetőnek köszönhetően nagy, de lábnak és vállnak már nem jut elég tér. Leginkább gyerekeknek, vagy kistermetű felnőtteknek ajánlható hosszú távra a hátsó üléssor.

Kisautók közt nagy a 305 literes csomagtartó. Az SX felszereltségű autóban széria a Moduboard elnevezésű hajtogatható műanyag lapka, mellyel vízszintesen kettéosztható a csomagtartó. Ekkor a kalaptartó és a műanyag lapok közti hely 279 literre szűkül. A Moduboard lehajtásának értelme, hogy így az üléstámlák előredöntésekor vízszintes felület keletkezik. A Moduboard kivitele egyébként olyan egyszerű, mint a használata.

A nagyon jó forma mellett a tesztautó legjobb részének vitán felül az 1,4 literes, 68 lóerős HDi motort találtuk. A kis dízelmotorból létezik 90 lóerős is, amelyben változó geometriájú turbófeltöltő és töltőlevegő-hűtő segítségével jutottak többletteljesítményhez. Az erősebb dízellel csak szeptembertől kapható a C3, addig be kell érni kistestvérével.

A 68 lóerős turbódízel azonban egyáltalán nem csak ideiglenes hiánypótló. Bár a 13,4 másodperces 100-ra gyorsulás és a 165 km/órás végsebesség nem túl bizalomgerjesztő, kellemesen csalódtunk a motorban. Az üresen 1 tonna körüli kasztnit igazán fürgén viszi a csepp dízelmotor. A rövid fokozatoknak köszönhetően városban fickándozós, de országúton, úgy 130 felett kifogy a szufla. E fölötti sebességgel is könnyedén megy, de itt már nem olyan virgonc. A megadott végsebességet lazán megfutotta, óra szerint 182 km/óra volt a maximum. Ha nem gyötörjük az autót, országúton 4 liter alatt is tartható a fogyasztás, de ez szinte csak elméleti érték, ha városban is sokat járunk az autóval. Vegyes üzemben valójában 5 liter körüli átlagfogyasztással kell számolni.

Autópályán kellemes vezetni az autót, egyedül az zavaró, hogy a nagy szél hajlamos belekapni a karosszériába. Országúton is jó partner a C3. Futóműve szabvány panelekből épül fel. Elöl McPherson rugóstagot, hátul hosszanti lengőkart és torziós rudat találunk. Kanyarban nem dől meg az autó, hátulját fékezésre vagy hirtelen kormánymozdulatra sem dobja el. A futómű városban is jól végzi feladatát, a kisebb úthibákat problémamentesen kiszűri, de hangos. A zajos futómű mellett nagy sebességnél a szélzaj is bántó.

A 68 lóerős dízelmotorral a legolcsóbb, X kivitelű Citroën C3-as 3 030 000 forintba kerül. Már ez a változat is bőségesen felszerelt, ám mégis megéri az SX 110 ezer forintos felára. Az X-hez kínált két első légzsák, a sebességfüggő szervokormány, a blokkolásgátló, a központi zár, az első elektromos ablakemelő mellett az SX-ben széria még a két oldalsó légzsák, a ködfényszóró, a Moduboard és a gyermek csomag. A felárat már a két oldallégzsák is megéri, a többi szinte ajándék. Sajnos az elektromos tükörállítás feláras, 40 ezer forintért rendelhető.

Olajcserére 30 000 kilométerenként kell vinni a Citroën C3-ast, az általános garancia egy év, ami felárért három évre is kitolható. A Citroën C3 egy vonzó formájú, szerethető kisautó. Lehet, hogy nem a legjobb a kisautók közt, de formája talán a legelbűvölőbb. Leginkább kisgyermekes családoknak, fiatal pároknak, vagy a feleségek számára, bevásárló autóként ajánlható.


1 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

Szólj hozzá Te is!

Világméretű rendőr-összeesküvés a gyorshajtók ellen

11

Itt a sok szép új traffipax, szolgálnak és védenek bennünket vele a rendőrök. De biztos, hogy pont traffipaxvásárlással hasznosul ...

F1: Hamilton győzött, Räikkönen a dobogón

Lewis Hamilton az utolsó pillanatban adódott fékhiba ellenére is győzött Bahreinban, de Kimi Räikkönen viszont jó stratégiával ...

F1: Hamiltoné a pole, Vettel mögötte

A Bahreini Nagydíj időmérőjén Lewis Hamilton érinthetetlen volt, de Sebastian Vettel elvitte a második helyet Nico Rosberg elől. ...

Megújult Orbán Viktor kedvence

Egy literrel kevesebbet fogyaszt elődjénél a megújult Volkswagen Transporter. A premieren hiába kerestük Orbán Viktort, pedig ...

Életben tartottak egy álmot az alfások

3

Összefogással segítettek márkatársukon, és bizonyították, hogy egy autós közösség több a hétvégi grillezésnél és a konvojban ...

Nyárigumi-tesztek - Milyet vegyek?

4

Itt a jó idő, lassan illik lecserélni a téli abroncsot új nyári gumira. De milyet vegyünk? Tesztgyőztes, márkás nyári gumit, ...

Ön szeret szervizbe járni? Tényleg?

3

Az autórajongók még csak-csak, de sokaknak nyűg lehet a kocsi javíttatása. Megoldást ígér egy új szolgáltatás, ami nem csak időt ...

Ha azt mondom, majdnem garanciaidőn belül megtérülhet egy villanyautó ára, elhiszed?

1

A Kia Soulból hét és negyedmillió egy fullos dízel, 9,9 milla az elektromos változat. Ez még mindig túl nagy különbség, vagy ...

Melós Opel helyett szenvedélyes Alfa?

Öreg melós autóként szolgáló Opel helyett egy dízel Alfa Romeo 156? Ez a kérdés foglalkoztatja olvasónkat, és a válasz egyszerűbb, ...

F1: Nevetséges, ami a Renault-nál megy

A Toro Rossónál fogyóban a türelem a Renault irányába, miután a Bahreini Nagydíjon a csapat egyik autója sem ért célba.


1
Már az is baj, ha nem iszunk eleget vezetés előtt

Már az is baj, ha nem iszunk eleget vezetés előtt

A kevés folyadékot fogyasztó gépkocsivezetők kétszer annyi hibát követnek el, mint azok a társaik, akik elegendő folyadékot isznak ...


Elkészült a világ legbiztonságosabb kerékpárja

Beépített bukókerettel, biztonsági övvel és félig fekvő üléshelyzettel igyekszik védeni utasát a Babel Bike.


F1: Vettel tudja, mitől lehet jobb a Ferrari

Noha Sebastian Vettel nem áll rosszul a világbajnoki pontversenyben, a négyszeres győztes egyelőre nem gondol az ötödik címére.


Megdöbbentően jópofa a legújabb SUV-tanulmány

A Szlovákiában már értékesítő bázissal rendelkező kínai-nemzetközi Qoros túllépni készül VW-klón imázsán. Friss tereptanulmányuk ...


Luxusautókat talált a rendőrség

Ha hiányzik a fehér Audi A5-ösöd vagy a sötétszínű Range Rovered, akkor van egy jó hírünk a rendőrség talált ilyen lopott autókat. ...


A nyolcadik utas: a Chevy

Gyalázatosan kevés információt adott közre a távoli jövőben játszódó tanulmányáról a Chevrolet. Az FNR-t Sanghajban fejlesztették ...


F1: A Mercedes szándékosan kockáztatott a fékekkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint a beállítások megváltoztatása is hozzájárult Nico Rosberg és Lewis Hamilton fékproblémáihoz ...


Átlépte a 600-as tempót a japán szupervonat

Megdöntötte a világrekordot kedden a japán mágnesvasút, miután egy tesztszakaszon 603 km/h-s sebességgel száguldott - jelentette ...


4
Vadiúj Audi TT a magyar rendőrség kötelékében

Vadiúj Audi TT a magyar rendőrség kötelékében

Az Audi TTS a Győr-Moson-Sopron Megyei közlekedési rendőrök munkáját fogja segíteni.


Mégsem olyan jó a kínai fiataloknak

Megépítette 2013-as tanulmányának szériaváltozatát a Nissan. Az egykori radikális koncepcióból mára csak bátortalan részletek ...


Autójában találtak rá kisfiai a halott anyára

Egy ausztráliai fiatalasszonyra holtan találtak rá gyermekei autója utasülésén. A rendőrség a nő barátját vádolja a gyilkossággal. ...