Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:325.0 Ft
Dízel:345.0 Ft

Teszt: Citroën C3 1.4 HDi SX - Formabontó kisautó

Szerző: levél küldés
Dátum: 2002.07.02. 13:02

A Citroën C3-ban sokan a legendás kacsa utódját vélik felfedezni. A különböző hírforrásokból származó információk eltérőek a C3 családfáját illetően. Egyesek szerint a C3 a kacsa utódja, mások szerint meg nem. Az egymásnak teljesen ellentmondó hírzuhatagban lassan már mi sem tudjuk, mi az igazság. A legutóbbi, megbízható hírforrásból származó értesülésünk szerint a Citroën Pluriel néven bemutatott tanulmányautó talán már egy éven belül sorozatgyártásba kerül C2 néven, és az lesz a kacsa valódi utóda. A C2 pedig szinte csak tetőmegoldásában, és néhány egyedi részletmegoldásával fog eltérni a C3-tól, az alap azonban azonos lesz.

A Citroën C3-ról mindenkinek van véleménye. Van, akinek tetszik, és van, aki határozottan elutasítja az új Citroën kisautó formáját, de olyan ember nincs, aki ne mondana róla valamit. A bumfordi első rész örömöt és szeretetet sugároz, az autó hátulja azonban egy kicsit mintha elnagyolt lenne. Egyszer egy formatervező azt mesélte, hogy az autó hátulját a legnehezebb megrajzolni. A C3-nál szerintem profilból nem sikerült túl szerencsésre a hátsó ajtó mögötti rész. A tetővonal egyedi kupolás kialakítása nem csak tetszetős, de bőséges fejteret is eredményez mindkét üléssorban.

Az összhatás nagyon jó, a forma telitalálat. Leginkább a hölgyek zárják azonnal a szívükbe, de férfiak is gyakran megfordulnak utána. Amikor a C3-mal jártam az utakat, általános feltűnést keltettem. Akkor sem lehettem volna feltűnőbb, ha mondjuk Cindy Crawforddal sétáltam volna.

Az ötletes külsőhöz friss, fiatalos belső társul. Sajnos az anyagok minősége elmarad a német konkurensek által diktálttól, de ezt sikeresen ellensúlyozzák a játékos formatervvel. A szellőzőrács jól mutat, és sok irányba terelhető vele a levegő. A középkonzol ergonómiailag és formailag is jól eltalált. A váltókar is szépen kivitelezett, és meglepően kezes. Rövid úton, pontosan mozog.

Kesztyűtartóból az SX kivitelben kettő van, és az első utasülés alatt is van egy fiók. Tesztautónkban a felső kesztyűtartó ajtaja nyiklett-nyaklott, és nehezen csukódott. A vezető oldali ajtót is ritkán sikerült elsőre becsukni.

A digitális kijelzésű középkonzolt is túl egyszerűnek találtuk. A hat ledből álló benzintank mutató nem ad pontos visszajelzést a tank tartalmáról. A fordulatszámmérő nehezen leolvasható, de legalább van, a Citroën Xsara Picassóból ezt nagyon hiányoltuk.

Az első ülések hatalmasak, mintha eggyel nagyobb kategóriájú autóból, vagy egyenesen a C5-ből származnának. Kár, hogy nem eléggé formázottak, így kanyarban nem sokat tartanak. A hosszú ülőlap és a jó szögbe állítható háttámla viszont messzi úton is kényelmes. A kormánykerék formája jó, rideg anyaga miatt viszont fogása nem tetszett. A négy irányban állítható volán minden vezető-mérettel kompatibilis.

A Citroën C3 mellett egyelőre továbbra is gyártásban marad a Saxo, mely eddig hivatott volt betölteni a kisautó szerepet a francia márka palettáján. A C3 egyáltalán nem lett nagyobb, mint az átlagos kisautók. 3,85 méteres hosszával a C3 kissé lemarad a Volkswagen Polótól vagy a Ford Fiestától, ami leginkább a hátsó üléssorban érezhető. A fejtér az előbb említett kupola-tetőnek köszönhetően nagy, de lábnak és vállnak már nem jut elég tér. Leginkább gyerekeknek, vagy kistermetű felnőtteknek ajánlható hosszú távra a hátsó üléssor.

Kisautók közt nagy a 305 literes csomagtartó. Az SX felszereltségű autóban széria a Moduboard elnevezésű hajtogatható műanyag lapka, mellyel vízszintesen kettéosztható a csomagtartó. Ekkor a kalaptartó és a műanyag lapok közti hely 279 literre szűkül. A Moduboard lehajtásának értelme, hogy így az üléstámlák előredöntésekor vízszintes felület keletkezik. A Moduboard kivitele egyébként olyan egyszerű, mint a használata.

A nagyon jó forma mellett a tesztautó legjobb részének vitán felül az 1,4 literes, 68 lóerős HDi motort találtuk. A kis dízelmotorból létezik 90 lóerős is, amelyben változó geometriájú turbófeltöltő és töltőlevegő-hűtő segítségével jutottak többletteljesítményhez. Az erősebb dízellel csak szeptembertől kapható a C3, addig be kell érni kistestvérével.

A 68 lóerős turbódízel azonban egyáltalán nem csak ideiglenes hiánypótló. Bár a 13,4 másodperces 100-ra gyorsulás és a 165 km/órás végsebesség nem túl bizalomgerjesztő, kellemesen csalódtunk a motorban. Az üresen 1 tonna körüli kasztnit igazán fürgén viszi a csepp dízelmotor. A rövid fokozatoknak köszönhetően városban fickándozós, de országúton, úgy 130 felett kifogy a szufla. E fölötti sebességgel is könnyedén megy, de itt már nem olyan virgonc. A megadott végsebességet lazán megfutotta, óra szerint 182 km/óra volt a maximum. Ha nem gyötörjük az autót, országúton 4 liter alatt is tartható a fogyasztás, de ez szinte csak elméleti érték, ha városban is sokat járunk az autóval. Vegyes üzemben valójában 5 liter körüli átlagfogyasztással kell számolni.

Autópályán kellemes vezetni az autót, egyedül az zavaró, hogy a nagy szél hajlamos belekapni a karosszériába. Országúton is jó partner a C3. Futóműve szabvány panelekből épül fel. Elöl McPherson rugóstagot, hátul hosszanti lengőkart és torziós rudat találunk. Kanyarban nem dől meg az autó, hátulját fékezésre vagy hirtelen kormánymozdulatra sem dobja el. A futómű városban is jól végzi feladatát, a kisebb úthibákat problémamentesen kiszűri, de hangos. A zajos futómű mellett nagy sebességnél a szélzaj is bántó.

A 68 lóerős dízelmotorral a legolcsóbb, X kivitelű Citroën C3-as 3 030 000 forintba kerül. Már ez a változat is bőségesen felszerelt, ám mégis megéri az SX 110 ezer forintos felára. Az X-hez kínált két első légzsák, a sebességfüggő szervokormány, a blokkolásgátló, a központi zár, az első elektromos ablakemelő mellett az SX-ben széria még a két oldalsó légzsák, a ködfényszóró, a Moduboard és a gyermek csomag. A felárat már a két oldallégzsák is megéri, a többi szinte ajándék. Sajnos az elektromos tükörállítás feláras, 40 ezer forintért rendelhető.

Olajcserére 30 000 kilométerenként kell vinni a Citroën C3-ast, az általános garancia egy év, ami felárért három évre is kitolható. A Citroën C3 egy vonzó formájú, szerethető kisautó. Lehet, hogy nem a legjobb a kisautók közt, de formája talán a legelbűvölőbb. Leginkább kisgyermekes családoknak, fiatal pároknak, vagy a feleségek számára, bevásárló autóként ajánlható.


Cikk nyomtatása

1 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

Szólj hozzá Te is!

Szabadságon a józanság: Autók csillagmotorral

A következő csillagmotoros autók építői beleestek a sosem növök fel kategóriába, és megvalósították mindazt, amit mi lerajzolni ...

Szokatlan dolgokat műveltünk a BMW álomautójával

4

Láttuk már, hogy gyorsul, hogy megy pályán, milyen a hangja, ezért mi rendhagyó dolgokat próbáltunk ki a BMW álomautójával.

Joystick és érintőképernyő: ilyen egy modern traktor

1

Egy korszerű traktor vezetése, kezelése inkább szellemi munka, mint fizikai. Nem is ment valami fényesen elsőre.

Íme 2015 legjobb Super Bowl reklámjai

Itteni idő szerint vasárnap éjszaka sugározzák a világ legnézettebb műsorát, és ezúttal sem fognak unatkozni a szünetekben az ...

Itt a legfrissebb autólopásos toplista

3

Miket visznek most a tolvajok? Honnan lopnak többet, honnan kevesebbet? Mi a tendencia?

Mindent visz az Opel?

11

Egyetlen márka favorizálásával szerezne be feltűnően erős és feltűnően jól felszerelt autókat a Nemzeti Közlekedési Hatóság.

Mentünk az új Mercedes és Audi rendőrautóval

7

Természetesen az Octavia Combiba is beültünk. Pedig jóformán még szolgálatba sem álltak.

Csodálatos menekülés a tökföldről

2

Már-már mesébe illő ennek az Ikarus 31-esnek a megmenekülése az enyészet elől, az elvarázsolt tökföldről.

Beültünk a 250 milliós tűzoltóautókba

Nemrég öt új emelőkosaras járművet szerzett be a katasztrófavédelem. Elkísértük a tűzoltókat az első találkozásra az újdonságokkal. ...

1
Kegyetlen látvány a féktelenül romboló kamion

Kegyetlen látvány a féktelenül romboló kamion

Az eset Oroszországban történt, a nagy sebességgel haladó teherautón nem fogott a fék, 100 km/óra felett tört előre a sűrű forgalomban. ...


F1: Vettel az élen nyitott a Ferrarival

Az első 2015-ös Forma-1-es teszt nyitónapján Sebastian Vettel volt a leggyorsabb a Ferrarival. A Mercedes bombabiztos, a Red ...


3
Az ilyen balesetek miatt várjuk a robotautókat

Az ilyen balesetek miatt várjuk a robotautókat

Színtiszta emberi hiba okozta a balesetet, egyszerűen elkerülhető lett volna a kicsúszás, ha a sofőr idejében átgondolja a helyzetet. ...


Idén érkezhet az új Audi A4

Várhatóan még idén bemutatkozik az új Audi A4. Élesebb ívek és továbbfejlesztett technika különbözteti meg a mostanitól.


Több millió autóban kinyílhat a légzsák

Több mint kétmillió autót rendelt szervizekbe az amerikai közúti közlekedésbiztonsági hatóság, mert ok nélkül kinyílhat a légzsák. ...


Tetovált kamionok lepték el Németországot

Tarka-barka, úgynevezett tetovált kamionok róják az utakat Németországban. Az ötlet egy rocksztár fejéből pattant ki.


12
Ilyen a BMW-s legkellemetlenebb napja

Ilyen a BMW-s legkellemetlenebb napja

Amondó vagyok, hogy jobb ha az autó hátul kapar, de van az a helyzet, mikor felettébb kínos a dolog. Pláne, ha nincs fent téli ...


A nap képe - busz ütközött személyautóval Budapesten

Két embert kórházba került miután egy személygépkocsi és egy busz ütközött Budapesten 2015. január 31-én.


F1: Meglepetés, álcafestést kapott az új Red Bull

A Red Bull Racing váratlan dolgot húzott, a 2015-ös autó fekete-fehér álcafestést kapott az első tesztre.


F1: A Williamsről is lekerült a lepel

A Mercedes után a Williams is megmutatta 2015-ös autóját a jerezi bokszutcában, megjött az FW37-es. Mindjárt indul a tesztelés.


F1: Megérkezett a bajnoki autó

A pénteki ízelítők után a Mercedes AMG vasárnap reggel a jerezi bokszutcában teljes valójában megmutatta a 2015-ös címvédésre ...


1
Ilyen hülye okból még nem történt baleset!

Ilyen hülye okból még nem történt baleset!

Összetörte kamionját, és hatalmas dugót okozott egy amerikai sofőr, aki úgy döntött, menet közben kihúzza kilazult fogát.