Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:394.0 Ft
Dízel:405.0 Ft

Teszt: Citroën C3 1.4 HDi SX - Formabontó kisautó

Szerző: levél küldés
Dátum: 2002.07.02. 13:02

A Citroën C3-ban sokan a legendás kacsa utódját vélik felfedezni. A különböző hírforrásokból származó információk eltérőek a C3 családfáját illetően. Egyesek szerint a C3 a kacsa utódja, mások szerint meg nem. Az egymásnak teljesen ellentmondó hírzuhatagban lassan már mi sem tudjuk, mi az igazság. A legutóbbi, megbízható hírforrásból származó értesülésünk szerint a Citroën Pluriel néven bemutatott tanulmányautó talán már egy éven belül sorozatgyártásba kerül C2 néven, és az lesz a kacsa valódi utóda. A C2 pedig szinte csak tetőmegoldásában, és néhány egyedi részletmegoldásával fog eltérni a C3-tól, az alap azonban azonos lesz.

A Citroën C3-ról mindenkinek van véleménye. Van, akinek tetszik, és van, aki határozottan elutasítja az új Citroën kisautó formáját, de olyan ember nincs, aki ne mondana róla valamit. A bumfordi első rész örömöt és szeretetet sugároz, az autó hátulja azonban egy kicsit mintha elnagyolt lenne. Egyszer egy formatervező azt mesélte, hogy az autó hátulját a legnehezebb megrajzolni. A C3-nál szerintem profilból nem sikerült túl szerencsésre a hátsó ajtó mögötti rész. A tetővonal egyedi kupolás kialakítása nem csak tetszetős, de bőséges fejteret is eredményez mindkét üléssorban.

Az összhatás nagyon jó, a forma telitalálat. Leginkább a hölgyek zárják azonnal a szívükbe, de férfiak is gyakran megfordulnak utána. Amikor a C3-mal jártam az utakat, általános feltűnést keltettem. Akkor sem lehettem volna feltűnőbb, ha mondjuk Cindy Crawforddal sétáltam volna.

Az ötletes külsőhöz friss, fiatalos belső társul. Sajnos az anyagok minősége elmarad a német konkurensek által diktálttól, de ezt sikeresen ellensúlyozzák a játékos formatervvel. A szellőzőrács jól mutat, és sok irányba terelhető vele a levegő. A középkonzol ergonómiailag és formailag is jól eltalált. A váltókar is szépen kivitelezett, és meglepően kezes. Rövid úton, pontosan mozog.

Kesztyűtartóból az SX kivitelben kettő van, és az első utasülés alatt is van egy fiók. Tesztautónkban a felső kesztyűtartó ajtaja nyiklett-nyaklott, és nehezen csukódott. A vezető oldali ajtót is ritkán sikerült elsőre becsukni.

A digitális kijelzésű középkonzolt is túl egyszerűnek találtuk. A hat ledből álló benzintank mutató nem ad pontos visszajelzést a tank tartalmáról. A fordulatszámmérő nehezen leolvasható, de legalább van, a Citroën Xsara Picassóból ezt nagyon hiányoltuk.

Az első ülések hatalmasak, mintha eggyel nagyobb kategóriájú autóból, vagy egyenesen a C5-ből származnának. Kár, hogy nem eléggé formázottak, így kanyarban nem sokat tartanak. A hosszú ülőlap és a jó szögbe állítható háttámla viszont messzi úton is kényelmes. A kormánykerék formája jó, rideg anyaga miatt viszont fogása nem tetszett. A négy irányban állítható volán minden vezető-mérettel kompatibilis.

A Citroën C3 mellett egyelőre továbbra is gyártásban marad a Saxo, mely eddig hivatott volt betölteni a kisautó szerepet a francia márka palettáján. A C3 egyáltalán nem lett nagyobb, mint az átlagos kisautók. 3,85 méteres hosszával a C3 kissé lemarad a Volkswagen Polótól vagy a Ford Fiestától, ami leginkább a hátsó üléssorban érezhető. A fejtér az előbb említett kupola-tetőnek köszönhetően nagy, de lábnak és vállnak már nem jut elég tér. Leginkább gyerekeknek, vagy kistermetű felnőtteknek ajánlható hosszú távra a hátsó üléssor.

Kisautók közt nagy a 305 literes csomagtartó. Az SX felszereltségű autóban széria a Moduboard elnevezésű hajtogatható műanyag lapka, mellyel vízszintesen kettéosztható a csomagtartó. Ekkor a kalaptartó és a műanyag lapok közti hely 279 literre szűkül. A Moduboard lehajtásának értelme, hogy így az üléstámlák előredöntésekor vízszintes felület keletkezik. A Moduboard kivitele egyébként olyan egyszerű, mint a használata.

A nagyon jó forma mellett a tesztautó legjobb részének vitán felül az 1,4 literes, 68 lóerős HDi motort találtuk. A kis dízelmotorból létezik 90 lóerős is, amelyben változó geometriájú turbófeltöltő és töltőlevegő-hűtő segítségével jutottak többletteljesítményhez. Az erősebb dízellel csak szeptembertől kapható a C3, addig be kell érni kistestvérével.

A 68 lóerős turbódízel azonban egyáltalán nem csak ideiglenes hiánypótló. Bár a 13,4 másodperces 100-ra gyorsulás és a 165 km/órás végsebesség nem túl bizalomgerjesztő, kellemesen csalódtunk a motorban. Az üresen 1 tonna körüli kasztnit igazán fürgén viszi a csepp dízelmotor. A rövid fokozatoknak köszönhetően városban fickándozós, de országúton, úgy 130 felett kifogy a szufla. E fölötti sebességgel is könnyedén megy, de itt már nem olyan virgonc. A megadott végsebességet lazán megfutotta, óra szerint 182 km/óra volt a maximum. Ha nem gyötörjük az autót, országúton 4 liter alatt is tartható a fogyasztás, de ez szinte csak elméleti érték, ha városban is sokat járunk az autóval. Vegyes üzemben valójában 5 liter körüli átlagfogyasztással kell számolni.

Autópályán kellemes vezetni az autót, egyedül az zavaró, hogy a nagy szél hajlamos belekapni a karosszériába. Országúton is jó partner a C3. Futóműve szabvány panelekből épül fel. Elöl McPherson rugóstagot, hátul hosszanti lengőkart és torziós rudat találunk. Kanyarban nem dől meg az autó, hátulját fékezésre vagy hirtelen kormánymozdulatra sem dobja el. A futómű városban is jól végzi feladatát, a kisebb úthibákat problémamentesen kiszűri, de hangos. A zajos futómű mellett nagy sebességnél a szélzaj is bántó.

A 68 lóerős dízelmotorral a legolcsóbb, X kivitelű Citroën C3-as 3 030 000 forintba kerül. Már ez a változat is bőségesen felszerelt, ám mégis megéri az SX 110 ezer forintos felára. Az X-hez kínált két első légzsák, a sebességfüggő szervokormány, a blokkolásgátló, a központi zár, az első elektromos ablakemelő mellett az SX-ben széria még a két oldalsó légzsák, a ködfényszóró, a Moduboard és a gyermek csomag. A felárat már a két oldallégzsák is megéri, a többi szinte ajándék. Sajnos az elektromos tükörállítás feláras, 40 ezer forintért rendelhető.

Olajcserére 30 000 kilométerenként kell vinni a Citroën C3-ast, az általános garancia egy év, ami felárért három évre is kitolható. A Citroën C3 egy vonzó formájú, szerethető kisautó. Lehet, hogy nem a legjobb a kisautók közt, de formája talán a legelbűvölőbb. Leginkább kisgyermekes családoknak, fiatal pároknak, vagy a feleségek számára, bevásárló autóként ajánlható.


Cikk nyomtatása

1 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

Szólj hozzá Te is!

Olvasói autók - Hedonista kabriótól az okosított dízelig

3

Az olvasói verdák köre minden alkalommal karakteres autókkal bővül, ma egy Ford Sierra, egy Volkswagen Golf, valamint egy BMW ...

Távirányítós busszal a világ minden tájára

1

A Setra ismét új szintre emelte a távolsági buszozás élményét. Aki egyszer kipróbálja az S 516 HDH-t, az többet nem akar más ...

Besárgult a fényszóró? Megrepedt a lökhárító?

4

Három lusta műanyagos cég után a negyedik vállalta el öreg Mazdám platódobozának javítását. Ha már ott voltam, alaposan belemerültem ...

Luxusautóval Azerbajdzsánba

4

Idén is részt vettünk a Porsche Performance Drive versenyén, és akárcsak tavaly, idén is sikerült elhozni az első helyet a magyar ...

Segítünk autót találni egy 50 éves hölgynek

4

Az ötven éves hölgyek napja jött el ma. Nekik segítünk autót vásárolni, illetve adunk vezetéstechnikai tanácsot.

Túléltük Albániát

1

Európa talán legutolsó olyan országában jártunk, ahol közúton is indokolt a terepjáró használata

Így vernek át egy gyanútlan autóst!

9

Ön lehet a következő áldozat, ha nem figyel. A most következő történet nem mese, és még javában íródik.

Volvo XC90 - Kultúrdzsip, újratöltve

Lámpája az ősi germán viharistent, utastere a skandináv otthonokat, biztonsági felszereltsége a jövőt idézi. Sokat kellett rá ...

F1: Hamilton győzött, bajnok a Mercedes

Sima körmeneten győzött Lewis Hamilton az első Orosz Nagydíjat, Nico Rosberg alaposan kitolt magával, de a 2. lett. Valtteri ...

F1: Perez is maradni akar a Force Indiánál

A Force India már bejelentette, hogy jövőre is megtartja Nico Hülkenberget, de Sergio Perezről még nem tudni. A mexikói azt mondja, ...


Elhajtották a rendőrt a pofátlan motorosok

Reméljük erősítésért sietett az egyenruhás motoros, hiszen a banda megérdemelné, hogy valaki letörje a szarvukat.


Meglepő, melyik F1-es videót látták a legtöbben

Ha a Youtube keresőjébe beírod, hogy F1, ezt a videót dobja az első helyre. Furcsa, de megmagyarázzuk, miért.


A Mercedes-csapat elképesztő sikerei számokban

Történelmet írt a német gyártó, 2014-ben sikerült beiratkozniuk a legkiválóbb F1-es alakulatok klubjába.


F1: A szabályok miatt a legjobb motor is kutyaütő

Ron Dennis, a McLaren főnöke szerint a jelenlegi motorszabályok gyakorlatilag kizárják, hogy a különböző gyártók partnercsapatainak ...


Lábbal vezetett az anyósülésről!

Reméljük, hogy ez a kamionsofőr soha nem fogja átlépni az országunk határát. Nem szeretnénk találkozni vele.


1
Műanyagrugó a megújult A6-os Audiban

Műanyagrugó a megújult A6-os Audiban

Az új A6-os pont ugyanolyan, mint a régi, csak kicsit megkavarták a motorlistát, bejött pár friss extra a katalógusba és MŰANYAGRUGÓT ...


F1: Főnök távozik a McLarentől

Az idei szezon végén elhagyja a McLarent a sportigazgató Sam Michael, aki körül az elmúlt hónapokban feltűnően nagy volt a csend. ...


F1: Grosjean leléphet a Lotustól, de hova?

A Lotus tulajdonos-főnöke elismeri, hogy Romain Grosjean szabadon távozhat a csapattól, de bízik benne, hogy a francia pilóta ...


Ezek az év legtisztább autói

Kihirdették az Év Zöld Autója díj döntőseit. A végső szavazás eredményét egy hónap múlva tudhatjuk meg.


Alig álcázzák már a Focus RS-t

A Ford közelgő sportos ferdehátújának újabb prototípusa bukkant fel Németországban. A Nürburgring közelében lefotózott autónak ...


2
Megszűnik a Honda Accord

Megszűnik a Honda Accord

Jövőre volna esedékes a modellváltás, a Honda azonban úgy döntött, Európában elbúcsúzik az Accordtól. Az észak-amerikai modell ...