Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:325.0 Ft
Dízel:345.0 Ft

Teszt: BMW 316i: Túl kevés a jóból

Szerző: levél küldés
Dátum: 2002.07.04. 18:00

Alapmodellnek lenni hálátlan feladat. Kicsit hasonló, mint a sorban állás. Sajnos olyan sor nincs, aminek a végén ne kellene állni. Alapmodellnek is mindig kell lennie, akármennyire is nehéz ez. A BMW hármas sorozatán belül az alapmodell a 316-os, mely "kezdetektől fogva a BMW hazai eladásainak jelentős részét teszi ki" (áll a BMW sajtóközleményében).

A hármas BMW tavaly ősszel felfrissült és motorkínálata is átalakult. Kívülről az új hármas még agresszívebb lett, nagyobb a táska az egybeolvadt két kereklámpa alatt. A hátsó lámpabura is megváltozott, de csak a színek eloszlása más. Ezek a minimális külső változások azonban csak arra elegendőek, hogy a bajor márka szerelmesei tudjanak miről beszélni az új hármas megjelenéséig. Áthangolták a rugózást, mely a sportosan keménytől a lágyan ringó felé tett egy apró lépést, és kissé átalakították az autó belsejét is.

A módosított külsővel új motor is jár. A 316-os alapmodellt 1,6 literes motor hajtja. Európa többi országában a 316-os jelzés mögött 1,8-as motor áll, az 318-as mögött pedig kétliteres. Szinte csak a magyar piac sajátossága az 1596 köbcentis motor, mely egyébként a BMW Compactban debütált.

A 16 szelepes, változó szelepvezérléses (Valvetronic) motor 116 lóerős, vagyis 11 lóerővel erősebb, mint a korábbi nyolcszelepes, hasonló lökettérfogatú erőforrás. Forgatónyomatéka azonban egy dekát sem növekedett, maradt 150 Nm. Az autó menetteljesítménye is javult, pedig az össztömeg közel 1,4 tonnára nőtt. Az ide vonatkozó reklámszöveg így hangzik: "200 fölött, 6,6 alatt!". Az előbbi szám a végsebességre, az utóbbi pedig az árra vonatkozik.

Ha idejében belátjuk, hogy a motor gyenge és úgy viszonyulunk hozzá, a végén még meg is kedveljük (legalábbis én megkedveltem), pedig a 116 lóerővel a 3-as BMW finoman szólva is kissé tompa. A százra gyorsulás elméletileg 11,4 másodpercig tart, gyakorlatilag viszont kiábrándítóan hosszúnak tűnik.

Pedig mindent elkövettek annak érdekében, hogy valamiféle dinamikát kifacsarjanak az autóból. Mindegyik fokozat nagyon rövid, így ötödikben 130-nél 4100 körül jár a fordulatszámmérő. Ám a gyakori pörgetéssel sem érünk el semmit, nyomaték vagy teljesítmény a felső fordulatszámtartományban is csak elvétve akad. Cserébe viszont gyönyörű az 1,6-os motor hangja. Amolyan igazi, majdnem hathengeres BMW hang.

Nagyon tudatában kell lennünk annak, hogy csak 316-os BMW-ben ülünk, mivel az agresszív orr és a BMW érzés átjárja az elvakult vezetőt, és felelőtlenül belemegy mindenféle versenyekbe, aminek a vége legtöbbször csúfos vereség. Versenybe belemenni szigorúan tilos, vagy rendkívül körültekintően kell megválasztani az ellenfelet. Kispolszki, régi Skoda jöhet, 1200-es Zsiguli fenntartásokkal, kockalámpás kizárva.

Be kell látni, hogy a 316-os BMW ennyit tud, és akkor nem lesz baj. Pörgetni sem kell a motort, és akkor a fogyasztás is nagyon alacsony. Városban alulról súrolja a 10 litert (ez is kedvező), országúton viszont, kíméletes üzemben 7,1 literes fogyasztást regisztráltunk. Igaz, ekkor nem használtuk ki a motor szerény képességeit, és 2500 fölé csak elvétve tereltük a fordulatszámmérőt.

A BMW 316i igazi lendületautó. Ha nagyon sok időnk van, és találunk egy hosszú, vízszintes autópálya szakaszt Németországban, akár a 206 km/órás végsebesség elérésére is van esélyünk. 160 felett a fogyasztás megnő, ilyenkor meghaladja a 10 litert.

A modellfrissítéskor áthangolták a futóművet, amely sportos keménységéből vesztett egy kicsit, de azért az élvezetes vezethetőség maradt a fő szempont. A kormány pontos, közvetlen, a váltókar nagyon precíz, rövid úton jár. Elvileg tehát minden adott az élvezetes autózáshoz, a motort leszámítva. Hegyi szerpentinen felfelé nem nagy öröm autózni, mivel a lendület hamar elfogy.

Kikerülhetetlen kérdés, hogy jár-e bármiféle hátránnyal vagy mások számára előnnyel a hátsókerék-hajtás. A 316-os szériában kap kipörgésgátlót, ami legfeljebb murván vagy jégen szükséges. Az autó megfaroltatni csak hasonló jellegű úton lehet. Persze ha százzal beveszünk egy derékszögű kanyart, farolni fog, efelől nincs kétség. Kérdés, hogy túléljük-e.

Amúgy a 316-os is igazi BMW. Nagyon kifinomult, minden kezelőszerve tökéletesen működik, a belső térben makulátlan rend uralkodik. A vezető üléshelyzete mintaértékű. A kormány tág tartományban, miden irányba állítható, fogása jó, és kialakítása is tetszetős.

Az első ülések mélyre engedhetők. A váltókar kézre áll, rövid úton mozog és hagyományosan jól kapcsolható. A belső tér szépen burkolt, a kidolgozási minőséget nem érheti kritika, az alkalmazott műanyagok minősége kiváló. Bármit tapintunk is meg, puha műanyaggal találkozunk, de ott is színvonalasak az anyagok, ahova még véletlenül sem nyúlnánk soha.

Az első üléseken nagy a hely, a hátsó üléssorban elfogadható. Egyedül a középen ülő panaszkodhat a széles kardánalagút miatt, valamint azért, hogy ő csak kétpontos övet kap, fejtámlát pedig egyáltalán nem. A szélső utasoknak sem felhőtlen az örömük, mivel a kurblis ablaktekerő kényelmetlen, de ennél nagyobb baj, hogy a műanyag fekete tekerő nem illik a bézs belsőhöz. A csomagtartó átlagos méretű, 440 literes, jól kihasználható. Az igényes, többlengőkaros kerékfelfüggesztés belóg a csomagtérbe, ami kicsit korlátozza a használatot.

A hármas BMW alapmodellje megjelenésben, felszereltségben, kidolgozási minőségben hozza azt, amit egy beugró modelltől elvárnánk. Menetteljesítménye azonban kiábrándító, kíméletes üzemben fogyasztása kedvező. A BMW 316i ára 6 590 000 forint. A két első és két oldalsó légzsák mellett első fejlégzsák is van, széria a kipörgésgátló, az ABS, a központi zár, a elektromos tükörállítás és az első elektromos ablakemelő. A július 31-ig megrendelt 316-os BMW-khez széria még az automatikus légkondicionáló és a metálfényezés is.

Cikk nyomtatása

1 hozzászólás

 BMW
Vezess.hu Top cikkek

Szólj hozzá Te is!

Szokatlan dolgokat műveltünk a BMW álomautójával

4

Láttuk már, hogy gyorsul, hogy megy pályán, milyen a hangja, ezért mi rendhagyó dolgokat próbáltunk ki a BMW álomautójával.

Joystick és érintőképernyő: ilyen egy modern traktor

1

Egy korszerű traktor vezetése, kezelése inkább szellemi munka, mint fizikai. Nem is ment valami fényesen elsőre.

Íme 2015 legjobb Super Bowl reklámjai

Itteni idő szerint vasárnap éjszaka sugározzák a világ legnézettebb műsorát, és ezúttal sem fognak unatkozni a szünetekben az ...

Itt a legfrissebb autólopásos toplista

3

Miket visznek most a tolvajok? Honnan lopnak többet, honnan kevesebbet? Mi a tendencia?

Mindent visz az Opel?

11

Egyetlen márka favorizálásával szerezne be feltűnően erős és feltűnően jól felszerelt autókat a Nemzeti Közlekedési Hatóság.

Mentünk az új Mercedes és Audi rendőrautóval

7

Természetesen az Octavia Combiba is beültünk. Pedig jóformán még szolgálatba sem álltak.

Csodálatos menekülés a tökföldről

2

Már-már mesébe illő ennek az Ikarus 31-esnek a megmenekülése az enyészet elől, az elvarázsolt tökföldről.

Beültünk a 250 milliós tűzoltóautókba

Nemrég öt új emelőkosaras járművet szerzett be a katasztrófavédelem. Elkísértük a tűzoltókat az első találkozásra az újdonságokkal. ...

Ki ócsítja az olajat? A gyíkemberek? Az UFÓ-k? Obama?

5

Egy éve 400 forint volt a benzin, 420 a gázolaj. Most 330 illetve 350 forint literje az üzemanyagnak. No de kinek áll ez érdekében? ...

Képeken a keleti régiót beterítő havazás

Hajnalra Borsod, Szabolcs és Hajdú-Bihar megyében is durván rákezdett a havazás, sűrű pelyhekben ömlött, és a szél csak rontott ...


F1: Alonso nem léphet le a McLarentől

A McLaren-vezér cáfolta, hogy Fernando Alonso 2016-ra távozhatna a csapattól, ha nem jönnek az eredmények és jobb ajánlatot kap.


Merkel megbénítja Budapestet

Forgalomkorlátozások lesznek hétfőn a fővárosban Angela Merkel német kancellár budapesti látogatása miatt. Sokfelé tilos lesz ...


Lecsapott a tél Borsodra

Útlezárások, korlátozások nehezítik a közlekedést Borsodban. A télies útviszonyok miatt kamionok akadtak el.


Razziát indít a rendőrség

Fokozott közúti ellenőrzés várható vasárnap Pest megyében. A rendőrség ki akarja szűrni a szabályszegőket.


A nő, aki baltával ment exférje autójára

A nők haragjától ments meg minket Uram, mert ők mindig oda szúrnak, ahol a legjobban fáj.


Így váltható vissza a megyei e-matrica

Mit kell tenni, ha az új útdíjrendszer februártól érvényes szabályozása szerint januárban feleslegesen vásárolt megyei matricát? ...


1
Íme, a világ leggyorsabb autója

Íme, a világ leggyorsabb autója

Miután a brit Radical tavaly bemutatta új zászlóshajóját, idén megfosztotta azt tetejétől. A létrehozott RXC Spyderben minden ...


Hókotró gázolt Gyulafirátótnál

Egy hókotró ütött el egy gyalogost Gyulafirátótnál. A nő meghalt.


1
Képeken az év legkegyetlenebb buszbalesete

Képeken az év legkegyetlenebb buszbalesete

50 utas ült a buszon, mikor a járművet szó szerint megskalpolta a magasságkorlátozást jelző vasszerkezet.


Nyomokban terepjárót tartalmazhat: Jeep Renegade

Kínzó kérdés: Milyen Jeep-et építenek az olaszok?


3
Előszedi féltve őrzött drágaságait a Mercedes

Előszedi féltve őrzött drágaságait a Mercedes

Február elején rendezik Franciaországban a Retromobile kiállítást, a Mercedes pedig féltve őrzött csodáit viszi el Versailles-ba. ...