Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:394.0 Ft
Dízel:405.0 Ft

Teszt: BMW 316i: Túl kevés a jóból

Szerző: levél küldés
Dátum: 2002.07.04. 18:00

Alapmodellnek lenni hálátlan feladat. Kicsit hasonló, mint a sorban állás. Sajnos olyan sor nincs, aminek a végén ne kellene állni. Alapmodellnek is mindig kell lennie, akármennyire is nehéz ez. A BMW hármas sorozatán belül az alapmodell a 316-os, mely "kezdetektől fogva a BMW hazai eladásainak jelentős részét teszi ki" (áll a BMW sajtóközleményében).

A hármas BMW tavaly ősszel felfrissült és motorkínálata is átalakult. Kívülről az új hármas még agresszívebb lett, nagyobb a táska az egybeolvadt két kereklámpa alatt. A hátsó lámpabura is megváltozott, de csak a színek eloszlása más. Ezek a minimális külső változások azonban csak arra elegendőek, hogy a bajor márka szerelmesei tudjanak miről beszélni az új hármas megjelenéséig. Áthangolták a rugózást, mely a sportosan keménytől a lágyan ringó felé tett egy apró lépést, és kissé átalakították az autó belsejét is.

A módosított külsővel új motor is jár. A 316-os alapmodellt 1,6 literes motor hajtja. Európa többi országában a 316-os jelzés mögött 1,8-as motor áll, az 318-as mögött pedig kétliteres. Szinte csak a magyar piac sajátossága az 1596 köbcentis motor, mely egyébként a BMW Compactban debütált.

A 16 szelepes, változó szelepvezérléses (Valvetronic) motor 116 lóerős, vagyis 11 lóerővel erősebb, mint a korábbi nyolcszelepes, hasonló lökettérfogatú erőforrás. Forgatónyomatéka azonban egy dekát sem növekedett, maradt 150 Nm. Az autó menetteljesítménye is javult, pedig az össztömeg közel 1,4 tonnára nőtt. Az ide vonatkozó reklámszöveg így hangzik: "200 fölött, 6,6 alatt!". Az előbbi szám a végsebességre, az utóbbi pedig az árra vonatkozik.

Ha idejében belátjuk, hogy a motor gyenge és úgy viszonyulunk hozzá, a végén még meg is kedveljük (legalábbis én megkedveltem), pedig a 116 lóerővel a 3-as BMW finoman szólva is kissé tompa. A százra gyorsulás elméletileg 11,4 másodpercig tart, gyakorlatilag viszont kiábrándítóan hosszúnak tűnik.

Pedig mindent elkövettek annak érdekében, hogy valamiféle dinamikát kifacsarjanak az autóból. Mindegyik fokozat nagyon rövid, így ötödikben 130-nél 4100 körül jár a fordulatszámmérő. Ám a gyakori pörgetéssel sem érünk el semmit, nyomaték vagy teljesítmény a felső fordulatszámtartományban is csak elvétve akad. Cserébe viszont gyönyörű az 1,6-os motor hangja. Amolyan igazi, majdnem hathengeres BMW hang.

Nagyon tudatában kell lennünk annak, hogy csak 316-os BMW-ben ülünk, mivel az agresszív orr és a BMW érzés átjárja az elvakult vezetőt, és felelőtlenül belemegy mindenféle versenyekbe, aminek a vége legtöbbször csúfos vereség. Versenybe belemenni szigorúan tilos, vagy rendkívül körültekintően kell megválasztani az ellenfelet. Kispolszki, régi Skoda jöhet, 1200-es Zsiguli fenntartásokkal, kockalámpás kizárva.

Be kell látni, hogy a 316-os BMW ennyit tud, és akkor nem lesz baj. Pörgetni sem kell a motort, és akkor a fogyasztás is nagyon alacsony. Városban alulról súrolja a 10 litert (ez is kedvező), országúton viszont, kíméletes üzemben 7,1 literes fogyasztást regisztráltunk. Igaz, ekkor nem használtuk ki a motor szerény képességeit, és 2500 fölé csak elvétve tereltük a fordulatszámmérőt.

A BMW 316i igazi lendületautó. Ha nagyon sok időnk van, és találunk egy hosszú, vízszintes autópálya szakaszt Németországban, akár a 206 km/órás végsebesség elérésére is van esélyünk. 160 felett a fogyasztás megnő, ilyenkor meghaladja a 10 litert.

A modellfrissítéskor áthangolták a futóművet, amely sportos keménységéből vesztett egy kicsit, de azért az élvezetes vezethetőség maradt a fő szempont. A kormány pontos, közvetlen, a váltókar nagyon precíz, rövid úton jár. Elvileg tehát minden adott az élvezetes autózáshoz, a motort leszámítva. Hegyi szerpentinen felfelé nem nagy öröm autózni, mivel a lendület hamar elfogy.

Kikerülhetetlen kérdés, hogy jár-e bármiféle hátránnyal vagy mások számára előnnyel a hátsókerék-hajtás. A 316-os szériában kap kipörgésgátlót, ami legfeljebb murván vagy jégen szükséges. Az autó megfaroltatni csak hasonló jellegű úton lehet. Persze ha százzal beveszünk egy derékszögű kanyart, farolni fog, efelől nincs kétség. Kérdés, hogy túléljük-e.

Amúgy a 316-os is igazi BMW. Nagyon kifinomult, minden kezelőszerve tökéletesen működik, a belső térben makulátlan rend uralkodik. A vezető üléshelyzete mintaértékű. A kormány tág tartományban, miden irányba állítható, fogása jó, és kialakítása is tetszetős.

Az első ülések mélyre engedhetők. A váltókar kézre áll, rövid úton mozog és hagyományosan jól kapcsolható. A belső tér szépen burkolt, a kidolgozási minőséget nem érheti kritika, az alkalmazott műanyagok minősége kiváló. Bármit tapintunk is meg, puha műanyaggal találkozunk, de ott is színvonalasak az anyagok, ahova még véletlenül sem nyúlnánk soha.

Az első üléseken nagy a hely, a hátsó üléssorban elfogadható. Egyedül a középen ülő panaszkodhat a széles kardánalagút miatt, valamint azért, hogy ő csak kétpontos övet kap, fejtámlát pedig egyáltalán nem. A szélső utasoknak sem felhőtlen az örömük, mivel a kurblis ablaktekerő kényelmetlen, de ennél nagyobb baj, hogy a műanyag fekete tekerő nem illik a bézs belsőhöz. A csomagtartó átlagos méretű, 440 literes, jól kihasználható. Az igényes, többlengőkaros kerékfelfüggesztés belóg a csomagtérbe, ami kicsit korlátozza a használatot.

A hármas BMW alapmodellje megjelenésben, felszereltségben, kidolgozási minőségben hozza azt, amit egy beugró modelltől elvárnánk. Menetteljesítménye azonban kiábrándító, kíméletes üzemben fogyasztása kedvező. A BMW 316i ára 6 590 000 forint. A két első és két oldalsó légzsák mellett első fejlégzsák is van, széria a kipörgésgátló, az ABS, a központi zár, a elektromos tükörállítás és az első elektromos ablakemelő. A július 31-ig megrendelt 316-os BMW-khez széria még az automatikus légkondicionáló és a metálfényezés is.

Cikk nyomtatása

1 hozzászólás

 BMW
Vezess.hu Top cikkek

Szólj hozzá Te is!

Olvasói autók - Hedonista kabriótól az okosított dízelig

3

Az olvasói verdák köre minden alkalommal karakteres autókkal bővül, ma egy Ford Sierra, egy Volkswagen Golf, valamint egy BMW ...

Távirányítós busszal a világ minden tájára

1

A Setra ismét új szintre emelte a távolsági buszozás élményét. Aki egyszer kipróbálja az S 516 HDH-t, az többet nem akar más ...

Besárgult a fényszóró? Megrepedt a lökhárító?

4

Három lusta műanyagos cég után a negyedik vállalta el öreg Mazdám platódobozának javítását. Ha már ott voltam, alaposan belemerültem ...

Luxusautóval Azerbajdzsánba

4

Idén is részt vettünk a Porsche Performance Drive versenyén, és akárcsak tavaly, idén is sikerült elhozni az első helyet a magyar ...

Segítünk autót találni egy 50 éves hölgynek

4

Az ötven éves hölgyek napja jött el ma. Nekik segítünk autót vásárolni, illetve adunk vezetéstechnikai tanácsot.

Túléltük Albániát

1

Európa talán legutolsó olyan országában jártunk, ahol közúton is indokolt a terepjáró használata

Így vernek át egy gyanútlan autóst!

9

Ön lehet a következő áldozat, ha nem figyel. A most következő történet nem mese, és még javában íródik.

Volvo XC90 - Kultúrdzsip, újratöltve

Lámpája az ősi germán viharistent, utastere a skandináv otthonokat, biztonsági felszereltsége a jövőt idézi. Sokat kellett rá ...

F1: Hamilton győzött, bajnok a Mercedes

Sima körmeneten győzött Lewis Hamilton az első Orosz Nagydíjat, Nico Rosberg alaposan kitolt magával, de a 2. lett. Valtteri ...

F1: Perez is maradni akar a Force Indiánál

A Force India már bejelentette, hogy jövőre is megtartja Nico Hülkenberget, de Sergio Perezről még nem tudni. A mexikói azt mondja, ...


Elhajtották a rendőrt a pofátlan motorosok

Reméljük erősítésért sietett az egyenruhás motoros, hiszen a banda megérdemelné, hogy valaki letörje a szarvukat.


Meglepő, melyik F1-es videót látták a legtöbben

Ha a Youtube keresőjébe beírod, hogy F1, ezt a videót dobja az első helyre. Furcsa, de megmagyarázzuk, miért.


A Mercedes-csapat elképesztő sikerei számokban

Történelmet írt a német gyártó, 2014-ben sikerült beiratkozniuk a legkiválóbb F1-es alakulatok klubjába.


F1: A szabályok miatt a legjobb motor is kutyaütő

Ron Dennis, a McLaren főnöke szerint a jelenlegi motorszabályok gyakorlatilag kizárják, hogy a különböző gyártók partnercsapatainak ...


Lábbal vezetett az anyósülésről!

Reméljük, hogy ez a kamionsofőr soha nem fogja átlépni az országunk határát. Nem szeretnénk találkozni vele.


2
Műanyagrugó a megújult A6-os Audiban

Műanyagrugó a megújult A6-os Audiban

Az új A6-os pont ugyanolyan, mint a régi, csak kicsit megkavarták a motorlistát, bejött pár friss extra a katalógusba és MŰANYAGRUGÓT ...


F1: Főnök távozik a McLarentől

Az idei szezon végén elhagyja a McLarent a sportigazgató Sam Michael, aki körül az elmúlt hónapokban feltűnően nagy volt a csend. ...


F1: Grosjean leléphet a Lotustól, de hova?

A Lotus tulajdonos-főnöke elismeri, hogy Romain Grosjean szabadon távozhat a csapattól, de bízik benne, hogy a francia pilóta ...


Ezek az év legtisztább autói

Kihirdették az Év Zöld Autója díj döntőseit. A végső szavazás eredményét egy hónap múlva tudhatjuk meg.


Alig álcázzák már a Focus RS-t

A Ford közelgő sportos ferdehátújának újabb prototípusa bukkant fel Németországban. A Nürburgring közelében lefotózott autónak ...


2
Megszűnik a Honda Accord

Megszűnik a Honda Accord

Jövőre volna esedékes a modellváltás, a Honda azonban úgy döntött, Európában elbúcsúzik az Accordtól. Az észak-amerikai modell ...