Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:376.0 Ft
Dízel:396.0 Ft

Teszt: Alfa Spider 3.2 V6 24V - Dzsigoló

Szerző: levél küldés
Dátum: 2003.09.18. 06:56

Az Alfa formatervezőire ritkán lehet bárkitől panaszt hallani, mivel az olaszok egyik legnagyobb erénye vitathatatlanul a dinamikus, szemet gyönyörködtető formák utcára vitele. Ennek iskolapéldája az 1994-ben napvilágot látott Spider is, ami szinte időtlenül tűrte az évek megpróbáltatásait. Most egy komolyabb és látványosabb változást vehetünk észre, ami főként a Spider orr-részét érintette.

A Pininfarina stúdió ismét kifogástalanul dolgozott, mivel fényképen és élőben egyaránt remekül mutat a megújult Spider. Aligha találni olyan embert, aki szimplán szépnek nevezi az autót, jóval gyakoribb a dögös jelző. Az Alfa mostani arculatának megfelelően egy a korábbinál hangsúlyosabb, pajzs alakú hűtőrács pompázik elöl, melyet négy kör alakú fényszóró ölel körül. A lámpatestek a látszat ellenére hagyományos formájúak, mindössze a motorháztetőben kialakított lyukak tévesztik meg az átlag nézelődőt.

A motorháztető ezenkívül a két oldalsó - kerékíveket követő - elemet is magában foglalja, így annak felnyitásával meglehetősen csupaszon fest az autó, ami rendkívül agresszívvá teszi.

Tesztautónkat a Spiderbe rendelhető legnagyobb erőforrással, a 3,2 literes V6-ossal szerelték, amely egyszerűen gyönyörűen mutat a motortérben. A hathengeres benzines mellett még két motorral gördül ki a Spider a gyárból, méghozzá a kétliteres, 150 lóerős Twin Spark-kal és az azonos hengerűrtartalmú, 165 lóerős, közvetlen befecskendezéses benzinmotorral. Ez utóbbinál 75 lóerővel és - 286 newtonméteres nyomatékával - 83 newtonméterrel produkál többet a 24 szelepes hathengeres.

Ekkora teljesítménnyel és nyomatékkal, a hatsebességes kézi váltóval kombinálva, meglehetősen sportos autózásra nyílik lehetőségünk. A motor jól viseli a pörgetést, és az Alfákra jellemző gyönyörű kipufogóhang szinte kívánja is ezt, de alacsony fordulatnál is hihetetlenül nyomatékos a motor. Akár már 30 km/órás sebességnél is kapcsolhatjuk a hatodik fokozatot, ahonnan némi lendületvétel után tisztességes gyorsulásba kezd a Spider.

Persze korántsem erre találták ki az autót, habár a kabriók általában erős hajtépésbe kezdenek nagyobb sebességnél. A Spider utastere meglepően jól védett a széltől, főleg ha a szélfogót is a helyére applikáljuk. Ez utóbbit azonban nemigen használtuk, mivel megakadályozta az elektromos mozgatású tető záródását. Miután feltártuk a hiba okát, a háló szépen bekerült a csomagtartóba, ahol jókora helyet elfoglalt a pótkerék nélküli, 147 literes csomagtérből. A pótkereket egy defektjavító készlet és egy akkumulátorra köthető kompresszor helyettesítette.

A tető nyitása az ablakkerettől való eloldással kezdődik, a zárás pedig értelemszerűen ezzel végződik. A kézifék mellett, a két ülés között található a tetőmozgató gomb, melynek folyamatos nyomásával érhető el a kívánt eredmény, üres sebességfokozatba kapcsolva és a kézifék behúzása mellett. Az sem javította a tető megítélését, hogy egy nyár végi kiadós esőben álló helyzetben a lábunkra csöpögött a víz az utastérben.

Főként nyitottan használtuk a Spidert, de azért csukott tetővel sem mutatkoztak rajtunk a klausztrofóbia jelei. A kis kesztyűtartón és a könyöklőben található rekeszen kívül az ülések mögött találunk egy hálóból kialakított zsebet, mely a papírfecnik mellett vékonyabb tárgyak elhelyezésére szolgál.

A két ülés mögött egy viszonylag nagy, zárható fedelű teret is találunk, ahová két hátizsákot is elhelyezhetünk, így a csomagtartóval együtt már egész tágas tér áll rendelkezésre pakolási célokra. A bőr és alumínium uralta belsőt egyedül a kissé nagyra sikerült kormány rondítja el, ami még a vezethetőséget is jócskán rontja.

A kényelmes üléspozíció megkívánná, hogy jóval közelebb állíthassuk magunkhoz a kormányt. Így ha a lábunk megfelelő távolságban van a pedáloktól, akkor csak nyújtott kézzel érjük el a kormányt. Ha a lábtérből engedünk, akkor a kormány és az ülés közötti kis távolság és a kemény középkonzol széle okozhat bosszúságot.

Ennek ellenére mindig szívesen ültünk a volán mögé és hagytuk, hogy a lóerők rabul ejtsenek bennünket. A hatsebességes kézi váltó kapcsolása nem sikeredett tökéletesre. Középhosszú úton jár a kar, a fokozatok nem túlságosan behatároltak és gyors váltásnál sikerül néha megrecsegtetni a szerkezetet. A motorral viszont tökéletes összhangban áll a váltó és a gyors kapcsolások mellett, kis fordulatszám mellett nyomatékból is kellemesen autózhatunk.

Országúti fogyasztásra 10 liter körüli értéket ad meg a gyár, ami igen kedvezőnek tűnik a 19,9 literes városihoz képest. Nagyra értékeljük, hogy a gyár nem titkolja el a mértéktelen benzinfogyasztást, ám nekünk inkább 23-24 liter körüli értéket sikerült produkálnunk, bár az is igaz, hogy nem tettünk tojást a gázpedál alá.

Lévén, hogy a Spider első kerekei viszik át a talajra 240 lóerős teljesítményt, nem csodálkoztunk, hogy kanyarból kigyorsításkor jobb két kézzel tartani a kormányt. Ennek ellenére a hajtás jelesen vizsgázott, nem éreztük komolyabb jelét annak, hogy ne tudna megbirkózni az autó a lóerőkkel. A kabrió felépítésből adódó merevítések miatt majdnem 1,5 tonnát nyom a Spider, ami masszív kinézetéhez képest nem is tűnik soknak.

A menetteljesítményekre sem lehet panasz, mivel meglehetős könnyedséggel száguldozhatunk az autóval akár 240 km/órás sebességgel is. Ezt természetesen csak zárt tetővel próbáltuk. A megengedett autópálya tempó körül kezd jelentősen erősödni a szél okozta hangzavar, és ez a hosszabb utazásokat fárasztóvá teheti.

Nem ez a helyzet azonban a szerpentineken, ahol nem érünk rá ezzel foglalkozni és a beszűrődő motor és kipufogó hangok amúgy is mindenért kárpótolnak bennünket. A kanyarokban rendkívül stabilan viselkedik az autó és kiválóan tűri a terhelésváltásokat is. A kicsinek éppen nem nevezhető motor ellenére, és a sportos vezetési élmények fokozása érdekében enyhe túlkormányozottság jellemző az autóra. A kemény úttartás és sportos viselkedés ellenére, az autó használható maradt még rossz minőségű, kátyús utakon is, ami ritka a sportkabrióktól.

A karosszéria merevsége érzésre átlagosnak tűnik. Kihagyták a motortérből a toronymerevítőt is, ami a szilárdság mellett tovább díszíthette volna a motor környékét. Az ajtók a hagyományos zárszerkezeten kívül egy másik ponton is rögzültek a karosszériához zárt állapotban, ami valószínűleg jótékony hatású az ajtó lógásának megakadályozására.

A Spider amellett, hogy vad élményekben részesít, jó futóművével és viszonylag szélvédett utasterével jól használható a hétköznapokon is. Mindennapi használatából adódó örömérzetünket mindössze a 20 liter feletti városi fogyasztás árnyalja kissé.

Mindezen örömöket nem kevesebb, mint 10 495 000 forintért tapasztalhatjuk meg. Ennyiért megkapjuk a Momo bőrüléseket, az automata légkondicionálót, jár mindenféle elektronika és légzsák, azonban felárat kell fizetnünk az elektromos tetőmozgatásért.

Cikk nyomtatása

1 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

Szólj hozzá Te is!

Szavazzon kedvenc autójára és nyerjen!

A jelenleg kapható autók közül Ön melyik mellett döntene legszívesebben? Szavazzon online játékunkban, és nyerjen újságelőfizetést. ...

Milyen Ferrarit vegyen Vettel?

Ha már úgyis a Ferrarihoz igazol Sebastian Vettel, tudunk ajánlani neki néhány közúti autót, amivel új csapata is meg lenne elégedve. ...

A 3,5 milliós kérdés - Mazda vagy Ford?

3

Olvasónk egy középkategóriás, pár éves autót szeretne magáénak tudni. 3,5 millió forintot érő választásában szakértőnk segít.

9 tipp a biztonságos téli autózáshoz

10

Hátha azoknak is megragad valami, akik azt hiszik, hogy rutinnal bármilyen helyzetet meg lehet oldani, és a téli gumi is csak ...

Csodás példa a magyar jogrendszer balfaszságára

6

Aki csak úgy tartana otthon egy autót, a garázsban, jobb időkre várva, fizet. Aki az erdőbe akarja kidobni a romját, meg tudja ...

Vezettük a legnagyobb új Opelt

5

Idén év végén az Opel meghatározó autóit cseréli le. A Vivaro B a könnyű haszonjárművek között olyan fontos, mint Corsa E a személyautók ...

Így nem fizettem tízezer forintot a parkolásért

7

A 10 000 forintos bírságot a KRESZ 40. paragrafusának első cikke szerint szabta ki a munkáját végző közterület-felügyelő. Végül ...

Védekezési módszerek autótolvajok ellen

Rejtett kapcsoló, néma riasztó, esetleg GPS? Legelső tanács: hipermarketben tejet vegyél!

Nem német a mindentudó terepjáró

10

Könnyebb, okosabb és hétülésesként is kapható a Freelander helyébe lépő Land Rover. A Discovery Sportba Párizsban ültünk be.

Gigantikus "hajszárító" a tesztpályán

Mindössze két-három óra kellett hozzá, hogy az 550 Celsius fokot előállító gép felszárítsa a vizes pálya 1000 méteres szakaszát


F1: Ezzel a sisakkal búcsúzik Alonso

A Ferrari csapatnál töltött évek emlékére egyedi sisakmintával indul Fernando Alonso a hétvégi futamon.


F1: Vettel egy őrült autószerelő bőrébe bújt

Emlékezetes lett Sebastian Vettel utolsó Infiniti márkát népszerűsítő szereplése. Így még sosem láttuk a négyszeres világbajnokot. ...


F1: Alonso már tavaly el akarta hagyni a Ferrarit

Csütörtökön végre hivatalosan is bejelentették, amit már az egész világ tudott. Fernando Alonso beszélt a távozás hátteréről


Elkészült a kétmilliomodik Nissan Qashqai

Nyolc évvel bemutatása után a sunderlandi üzemben elkészült a kétmilliomodik Nissan Qashqai.


F1: Új szerződés Abu-Dzabinak, visszatér India

Az Abu-Dzabi Nagydíj 2016 után is marad a Forma-1-ben, két év múlva pedig India is visszakerülhet a versenynaptárba.


Összkerékhajtás a Mazda6-ban

Jelentős hajtáslánc-változásokkal és visszafogott esztétikai ráncgondozással lép színre a Mazda két modelljének jövő évi kiadása. ...


Hamilton-papa találmányát tesztelik az F1-ben

Lewis Hamilton apja, a korábban a menedzsereként dolgozó Anthony Hamilton találmányát tesztelik a Forma-1-ben az Abu-Dzabi Nagydíjon, ...


Így került a Mustang a világ legmagasabb épületére

A Ford a világ legmagasabb épülete, a Burdzs Kalifa tetején mutatta be a vadonatúj Mustangot, ezzel is hangsúlyozva bátor növekedési ...


A Batmobil lópikula ehhez képest!

Elképesztő technológiája ne tévesszen meg senkit: a Chevrolet Chaparral 2X VGT egy videojátékhoz készült, ezért nem érvényesek ...


2
Ezt a durva balesetet te sem fogod érteni

Ezt a durva balesetet te sem fogod érteni

Ez a frontális ütközés sokkal megdöbbentőbb az interneten fellelhető átlagnál, mivel a balesetet elszenvedő autós meg sem próbálta ...


F1: Megvan a második Caterham-pilóta

Az Abu-Dzabiban visszatérő Caterham-csapat kiválasztotta második versenyzőjét, Kobajasi Kamui mellett a "tékozló fiú", Will Stevens ...