Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:376.0 Ft
Dízel:381.0 Ft

Barack Obama családi autója

Próba: Ford Escape Hybrid - 2008

Szerző: levél küldés
Fotók: Égő Ákos,
Dátum: 2009.03.12. 08:00
Barack Obama kampányában azt ígérte, hogy a CO2-kibocsátást 80%-kal csökkentik, az energiatakarékos technológiákra 15 milliárd dollárt fordítanak. De legelőször Chrysler 300C autóját egy Ford Escape Hybridre cserélte.
Első ránézésre semmi extra

A belső égésű, 2261 cm3-es sornégyes benzinnel üzemel és 133 lóerős. Ehhez kapcsolódik a 94 lóerős villanymotor. A kettő maximális összteljesítménye körülbelül 200 lóerő. A motortérbe tekintve először semmi érdekeset nem látunk.

Egy óriási Hybrid feliratú burkolat árulkodik a hajtásról. Ez a műanyagelem egy mozdulattal lepattintható, és alatta megint nincs semmi érdekes, csak a kisméretű benzines motor. Tőle jobbra egy nagy légszűrőház takarásában figyel a villanyhajtás, amire gyanús, vastag, piros vezetékek csatlakoznak.

Igy sincs semmi feltűnő, talán csak a piros madzag

A hivatalos álláspont szerint a hajtáslánc fejlesztésekor a Ford ugyanazon az úton indult el, ahol a Toyota. Aztán közben rájöttek, hogy gondot okozhatnak a Toyota szabadalmai, ezért inkább az íróasztalhoz ültek, és megelőzve a bajt 2004-ben kötöttek egy keresztlicenc-megállapodást, hogy a Toyota használhatja a Ford dízel és közvetlen befecskendezéses fejlesztéseit, a Ford meg megkapja a hibrid technikát.

Így gyakorlatilag azt mondhatjuk hogy az Escape villanyos részéhez komoly köze van a Toyotának. Olyannyira, hogy a hibrid hajtásláncot az Aisin Seiki Co. Ltd. szállítja, ami keményen Toyota érdekeltségű gyár. Én veszettül kerestem japán feliratokat, de bevallom, nem leltem sehol.

A szőnyeg alatt ott az aksi

A 330 Voltos akkumulátorcsomagot hátul a padlólemezbe süllyesztették. Ha kivesszük a hátsó szőnyeget, látunk egy nagy aludobozt, amiben 250 darab Sanyo NiMH (nikkel-metál hidrid) akkumulátor található.  Az egész installáció nem vastagabb 200 mm-nél, így a padlólemez alatt a pótkeréknek is jut hely.

Menettulajdonságaiban az általam eddig próbált hibridekhez képest nem vettem észre különbséget. Ha nem tudnám, hogy milyen autóban ülök, semmit sem érzékelek a működésből, rendes automata váltós autó. Csak néha a motor leállása adhat okot gyanúra. Az autó SUV mivoltjához képest nagyon jól gyorsul, végsebessége 170 km/ó körül van.


Sajnos pontos fogyasztási adatokról nem tudok beszámolni. A hibrid autók fogyasztás szempontjából még érzékenyebbek a forgalmi szituációkra, mint hagyományos társaik. Általánosságban elmondható erről a hibridről is, hogy a városi dugóban érzi otthon magát.

Hosszú folyamatos haladáskor - főleg nagyobb sebességű autópályázáskor - a motor nagy fordulatszámon pörög, és ezáltal a fogyasztása is kedvezőtlenebbül alakul. Például előfordulhat, hogy egy hétfő reggeli dugót kevesebb benzinnel teljesít, mint egy vasárnap hajnali átrohanást. Budaörs-Újpest vonalon kb. 6 liter/100 km fogyasztást produkált.

Nagyon szép a hybrid logo

A fejlesztés nem rekedt meg ennél a típusnál. Tavaly nyáron a Ford bemutatta a világ első Flex-Fuel Plug-in Hybrid Electric járművét. Vagyis egy  E85 bioetanollal is működő, konnektorról tölthető Ford Escape-et.

A 20 darab kísérleti példányban 10 kilowattos lítium-ion akkumulátorra cserélték a gyári telepeket, amivel 4,5 óra töltés után - ha nem megyünk gyorsabban mint 65 km/ó  -  50 kilométert tehetünk meg. Ez az átlagos távolság, amit egy amerikai naponta autózik. Ezzel a megoldással az Escape városban 2,7, országúton 4,7 litert fogyaszt 100 kilométeren.

Na én egy ilyet kérek.  Ráadásul az átalakítás nem túl bonyolult, és az elterjedése sem utópia. Akár a tesztelt járművet is viszonylag egyszerűen át lehetne építeni. Csupán a 7 millió körüli vételár riasztó kicsit. Kategóriájához képest egyáltalán nem drága, de az tény, hogy a környezetvédelem egyelőre még nem a szegények kiváltsága. De a vezető politikusok kiváltsága sem, legalábbis hazánkban, nálunk még nyoma sincs az Obamájéhoz hasonló elhivatottságnak.

1 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

Szólj hozzá Te is!

Teljesen átalakulhat a járműadóztatás

31

Valószínűleg nem lesz 0 százalékos áfa a villanyautókra, és a zöld rendszám színe sem tetszik az államtitkárnak, viszont a dízeleket ...

Kíváncsi vagy, mennyit lehet autózni egyetlen liter benzinnel?

Shell Eco-marathon 2015, Hollandia, Rotterdam

Három BMW, ami előtt térdre rogytunk a Balatonnál

6

Menni kell velük, kiélvezni minden egyes pillanatot, ezzel tehetünk a legjobbat, sofőrnek-autónak egyaránt.

F1: Hamiltonék elszúrták, Rosberg újra győzött

Max Verstappen balesete utáni rossz döntéssel a Mercedes eldobta a címvédő győzelmét, Nico Rosberg sorozatban harmadszor győzött ...

Vannak akik szívből választanak használt autót

Olyan olvasóink leveleit gyűjtöttük össze, akik racionális érvek helyett a szívükre hallgatva akarnak használt autót vásárolni. ...

Attila lefejelt egy törököt

A mai nap fénypontja egyértelműen Babaeski városa volt, köhögtetően poros főútjával és csodás iskender kebabjával. A mélypontja ...

F1: Rosberg nem bírta, Hamiltoné a pole

A Monacói Nagydíj időmérőjén zsinórban harmadik évben lett a Mercedesé az első sor, de Nico Rosberg helyett ezúttal karrierje ...

Törökország egy végtelen Monty Python jelenet

Törökország mókás hely, a maga átláthatatlan útvesztőivel és a megoldásukhoz szükséges logikájával.

Ezt láttuk az Isztambuli Autókiállításon

A török metropoliszban tartott nemzetközi autókiállítás inkább tűnt szolid helyi látványosságnak, de a szervezők szándéka szerint ...

Tömeges balesetek országszerte, rosszul indul a hétvége

Az idő remek, mindenki megindult hazafelé vagy a szülőkhöz, nagyszülőkhöz a hétvégére, az erős forgalom pedig nem kegyelmez hazánk ...


Nyáron jön az új Mitsubishi Pajero

Várhatóan heteken belül bemutatja az új generációs Pajero európai kiadását a Mitsubishi. Tele lesz fejlett konnektivitási megoldásokkal. ...


Huszonhárom gyerekülésből négy bukott a teszten

A német autóklub éves tesztjén többségében tisztességgel helyt álltak a gyermekülések, minden hatodik ülést azonban jobb visszatenni ...


Kizárt az F1-es gumiháború

Úgy tűnik, hogy az évtized végéig biztosan nem lesz gumiháború a Forma-1-ben, a csapatok nem kérnek belőle, az FIA kizárólagos ...


25 új busz áll forgalomba Budapesten

Júniusban további 25 új, alacsonypadlós, környezetbarát, légkondicionált autóbusz áll forgalomba Budapesten, a járműveket a VT-Arriva ...


Komoly átépítések kezdődnek az M7-esen

Júniusban megkezdődik az M0-M7 törökbálinti, és az M7 autópálya kapacitáshiányos Érd, Iparos úti csomópontjainak átépítése.


F1: A Renault-t nem lepte meg a szigorítás

A Renault-nál egyáltalán nem csodálkoznak, hogy az FIA minden egyes motorfejlesztési lépést a lehető legalaposabban megvizsgál.


10
Itt nem büntetik többé a bicikliseket

Itt nem büntetik többé a bicikliseket

Kezdeményezésünkre a BKK kerékpárosbaráttá teszi a Tímár utcai felüljárót. Azt a helyet, ahol a közterületesek eddig előszeretettel ...


Öt másodperc alatt szabadult el a pokol

Egy csendes sarkon állt az utcai árus, akinek valószínűleg ez volt eddig a legrosszabb napja.


F1: Ecclestone visszavenné Indiát

A Forma-1 ura már 2016-ban szeretné újra látni a mindössze három rendezés után ejtett, tetszhalott Indiai Nagydíjat.


F1: Vizsgálat indult a Ferrari ellen

Jövőre csatlakozik a Forma-1 mezőnyéhez az amerikai Haas, a tulajdonos Gene Haas szerint nő az érdeklődés a pilóták részéről. ...


A pilóták életjeleit figyelnék az F1-ben

A Nemzetközi Automobil Szövetség az emberi "telemetria" bevezetését fontolgatja a Forma-1-ben. Baleseteknél lehetne hasznos az ...