Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:383.0 Ft
Dízel:402.0 Ft

Barack Obama családi autója

Próba: Ford Escape Hybrid - 2008

Szerző: levél küldés
Fotók: Égő Ákos,
Dátum: 2009.03.12. 08:00
Első ránézésre semmi extra

A belső égésű, 2261 cm3-es sornégyes benzinnel üzemel és 133 lóerős. Ehhez kapcsolódik a 94 lóerős villanymotor. A kettő maximális összteljesítménye körülbelül 200 lóerő. A motortérbe tekintve először semmi érdekeset nem látunk.

Egy óriási Hybrid feliratú burkolat árulkodik a hajtásról. Ez a műanyagelem egy mozdulattal lepattintható, és alatta megint nincs semmi érdekes, csak a kisméretű benzines motor. Tőle jobbra egy nagy légszűrőház takarásában figyel a villanyhajtás, amire gyanús, vastag, piros vezetékek csatlakoznak.

Igy sincs semmi feltűnő, talán csak a piros madzag

A hivatalos álláspont szerint a hajtáslánc fejlesztésekor a Ford ugyanazon az úton indult el, ahol a Toyota. Aztán közben rájöttek, hogy gondot okozhatnak a Toyota szabadalmai, ezért inkább az íróasztalhoz ültek, és megelőzve a bajt 2004-ben kötöttek egy keresztlicenc-megállapodást, hogy a Toyota használhatja a Ford dízel és közvetlen befecskendezéses fejlesztéseit, a Ford meg megkapja a hibrid technikát.

Így gyakorlatilag azt mondhatjuk hogy az Escape villanyos részéhez komoly köze van a Toyotának. Olyannyira, hogy a hibrid hajtásláncot az Aisin Seiki Co. Ltd. szállítja, ami keményen Toyota érdekeltségű gyár. Én veszettül kerestem japán feliratokat, de bevallom, nem leltem sehol.

A szőnyeg alatt ott az aksi

A 330 Voltos akkumulátorcsomagot hátul a padlólemezbe süllyesztették. Ha kivesszük a hátsó szőnyeget, látunk egy nagy aludobozt, amiben 250 darab Sanyo NiMH (nikkel-metál hidrid) akkumulátor található.  Az egész installáció nem vastagabb 200 mm-nél, így a padlólemez alatt a pótkeréknek is jut hely.

Menettulajdonságaiban az általam eddig próbált hibridekhez képest nem vettem észre különbséget. Ha nem tudnám, hogy milyen autóban ülök, semmit sem érzékelek a működésből, rendes automata váltós autó. Csak néha a motor leállása adhat okot gyanúra. Az autó SUV mivoltjához képest nagyon jól gyorsul, végsebessége 170 km/ó körül van.


Sajnos pontos fogyasztási adatokról nem tudok beszámolni. A hibrid autók fogyasztás szempontjából még érzékenyebbek a forgalmi szituációkra, mint hagyományos társaik. Általánosságban elmondható erről a hibridről is, hogy a városi dugóban érzi otthon magát.

Hosszú folyamatos haladáskor - főleg nagyobb sebességű autópályázáskor - a motor nagy fordulatszámon pörög, és ezáltal a fogyasztása is kedvezőtlenebbül alakul. Például előfordulhat, hogy egy hétfő reggeli dugót kevesebb benzinnel teljesít, mint egy vasárnap hajnali átrohanást. Budaörs-Újpest vonalon kb. 6 liter/100 km fogyasztást produkált.

Nagyon szép a hybrid logo

A fejlesztés nem rekedt meg ennél a típusnál. Tavaly nyáron a Ford bemutatta a világ első Flex-Fuel Plug-in Hybrid Electric járművét. Vagyis egy  E85 bioetanollal is működő, konnektorról tölthető Ford Escape-et.

A 20 darab kísérleti példányban 10 kilowattos lítium-ion akkumulátorra cserélték a gyári telepeket, amivel 4,5 óra töltés után - ha nem megyünk gyorsabban mint 65 km/ó  -  50 kilométert tehetünk meg. Ez az átlagos távolság, amit egy amerikai naponta autózik. Ezzel a megoldással az Escape városban 2,7, országúton 4,7 litert fogyaszt 100 kilométeren.

Na én egy ilyet kérek.  Ráadásul az átalakítás nem túl bonyolult, és az elterjedése sem utópia. Akár a tesztelt járművet is viszonylag egyszerűen át lehetne építeni. Csupán a 7 millió körüli vételár riasztó kicsit. Kategóriájához képest egyáltalán nem drága, de az tény, hogy a környezetvédelem egyelőre még nem a szegények kiváltsága. De a vezető politikusok kiváltsága sem, legalábbis hazánkban, nálunk még nyoma sincs az Obamájéhoz hasonló elhivatottságnak.

Cikk nyomtatása

1 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

Szólj hozzá Te is!

Esik a benzinár! Csökken a sör kilója?

3

Mitől olcsó most az üzemanyag, és meddig esik az ára? Milyen hatásai lesznek ennek? Több autó az utakon? Netán árcsökkenés várható ...

Lélegzetelállító tempóban épül a magyar vasút!

12

Ne légy szeles. Bár a munkádon más keres - dolgozni csak pontosan, szépen, ahogy a csillag megy az égen, úgy érdemes. (József ...

Négymillió forint, plusz az apró volt a tét

1

Betonfalba csapódott egy autó. A mögötte érkező csinált valamilyen manővert, így ebbe is belementek hátulról. A bíróság arra ...

Olvasói autók - Hedonista kabriótól az okosított dízelig

3

Az olvasói verdák köre minden alkalommal karakteres autókkal bővül, ma egy Ford Sierra, egy Volkswagen Golf, valamint egy BMW ...

Távirányítós busszal a világ minden tájára

1

A Setra ismét új szintre emelte a távolsági buszozás élményét. Aki egyszer kipróbálja az S 516 HDH-t, az többet nem akar más ...

Besárgult a fényszóró? Megrepedt a lökhárító?

4

Három lusta műanyagos cég után a negyedik vállalta el öreg Mazdám platódobozának javítását. Ha már ott voltam, alaposan belemerültem ...

Luxusautóval Azerbajdzsánba

4

Idén is részt vettünk a Porsche Performance Drive versenyén, és akárcsak tavaly, idén is sikerült elhozni az első helyet a magyar ...

Segítünk autót találni egy 50 éves hölgynek

4

Az ötven éves hölgyek napja jött el ma. Nekik segítünk autót vásárolni, illetve adunk vezetéstechnikai tanácsot.

Túléltük Albániát

1

Európa talán legutolsó olyan országában jártunk, ahol közúton is indokolt a terepjáró használata

Szombattól az Audinál dolgozik Stefano Domenicali

Az Audi megerősítette, hogy november 1-jétől munkába áll náluk a Ferrari volt Forma-1-es csapatfőnöke, Stefano Domenicali.


Nem fogod elhinni, hogy ez Oroszországban történik!

Kalapot emelő idős férfi, keresztet vető nagymama, integető kisgyerekek és még sorolhatnám, de inkább nézd meg a videót!


Így nő ki a földből egy Forma-1-es gyár

A 2016-os Forma-1-es beszállásra készülő amerikai Haas-csapat központjának építése látványos videón.


Az új Fabia megmutatja hogyan spórolhatsz 40 ezret

A ©koda Fabia több újdonságot is tartogat, de mind közül a legmókásabbak a telefonon elérhető alkalmazások.


A családanyák álma, kicsit másként

A családanyák kedvencét olyan köntösbe öltöztették, ami az apukákat is elvarázsolja.


F1: Ricciardo eszement bajusszal arat

Daniel Ricciardo igen stílusosan készül az Amerikai Nagydíjra: a Red Bull ausztrál pilótája elképesztő texasi bajszot villantott ...


Vadító csajok két és négy keréken

Ezek a lányok nem törődnek azzal, hány kerék dolgozik alattuk, csak a száguldás a lényeg!


Ez a szimulátor még Räikkönennek is tetszett

Kimi Räikkönen a Ferrari egyik szponzoránál olyan szimulátorra akadt, amelyik még neki is kedvére volt - a 2007-es bajnok repülőgép-pilótaként ...


Tíznapos autópálya-matrica is lesz a németeknél

Németországban a közlekedési tárca elkészítette a külföldi autósokat terhelő autópályadíj tervét. A németek is fizetnek, de leírhatják ...


1
Top 10 - A legdurvább autószárnyak

Top 10 - A legdurvább autószárnyak

Az autók képtelenek rendeltetésszerűen használni a szárnyaikat, repülés helyett inkább földhöz ragadáshoz használják. Összeszedtük ...


F1: Versenyautót tesztelt Vettel öccse

Noha Sebastian Vettel 15 éves öccsét, Fabiant eddig igyekezett távol tartani a család a motorsporttól, a legfiatalabb Vettel ...


F1: Nem javul Bianchi állapota

Friss közlemény a még a Japán Nagydíjon súlyos agysérülést szenvedett Jules Bianchiról: állapota továbbra is kritikus, szállítását ...