Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:382.0 Ft
Dízel:364.0 Ft

Barack Obama családi autója

Próba: Ford Escape Hybrid - 2008

Szerző: levél küldés
Fotók: Égő Ákos,
Dátum: 2009.03.12. 08:00
Barack Obama kampányában azt ígérte, hogy a CO2-kibocsátást 80%-kal csökkentik, az energiatakarékos technológiákra 15 milliárd dollárt fordítanak. De legelőször Chrysler 300C autóját egy Ford Escape Hybridre cserélte.
Első ránézésre semmi extra

A belső égésű, 2261 cm3-es sornégyes benzinnel üzemel és 133 lóerős. Ehhez kapcsolódik a 94 lóerős villanymotor. A kettő maximális összteljesítménye körülbelül 200 lóerő. A motortérbe tekintve először semmi érdekeset nem látunk.

Egy óriási Hybrid feliratú burkolat árulkodik a hajtásról. Ez a műanyagelem egy mozdulattal lepattintható, és alatta megint nincs semmi érdekes, csak a kisméretű benzines motor. Tőle jobbra egy nagy légszűrőház takarásában figyel a villanyhajtás, amire gyanús, vastag, piros vezetékek csatlakoznak.

Igy sincs semmi feltűnő, talán csak a piros madzag

A hivatalos álláspont szerint a hajtáslánc fejlesztésekor a Ford ugyanazon az úton indult el, ahol a Toyota. Aztán közben rájöttek, hogy gondot okozhatnak a Toyota szabadalmai, ezért inkább az íróasztalhoz ültek, és megelőzve a bajt 2004-ben kötöttek egy keresztlicenc-megállapodást, hogy a Toyota használhatja a Ford dízel és közvetlen befecskendezéses fejlesztéseit, a Ford meg megkapja a hibrid technikát.

Így gyakorlatilag azt mondhatjuk hogy az Escape villanyos részéhez komoly köze van a Toyotának. Olyannyira, hogy a hibrid hajtásláncot az Aisin Seiki Co. Ltd. szállítja, ami keményen Toyota érdekeltségű gyár. Én veszettül kerestem japán feliratokat, de bevallom, nem leltem sehol.

A szőnyeg alatt ott az aksi

A 330 Voltos akkumulátorcsomagot hátul a padlólemezbe süllyesztették. Ha kivesszük a hátsó szőnyeget, látunk egy nagy aludobozt, amiben 250 darab Sanyo NiMH (nikkel-metál hidrid) akkumulátor található.  Az egész installáció nem vastagabb 200 mm-nél, így a padlólemez alatt a pótkeréknek is jut hely.

Menettulajdonságaiban az általam eddig próbált hibridekhez képest nem vettem észre különbséget. Ha nem tudnám, hogy milyen autóban ülök, semmit sem érzékelek a működésből, rendes automata váltós autó. Csak néha a motor leállása adhat okot gyanúra. Az autó SUV mivoltjához képest nagyon jól gyorsul, végsebessége 170 km/ó körül van.


Sajnos pontos fogyasztási adatokról nem tudok beszámolni. A hibrid autók fogyasztás szempontjából még érzékenyebbek a forgalmi szituációkra, mint hagyományos társaik. Általánosságban elmondható erről a hibridről is, hogy a városi dugóban érzi otthon magát.

Hosszú folyamatos haladáskor - főleg nagyobb sebességű autópályázáskor - a motor nagy fordulatszámon pörög, és ezáltal a fogyasztása is kedvezőtlenebbül alakul. Például előfordulhat, hogy egy hétfő reggeli dugót kevesebb benzinnel teljesít, mint egy vasárnap hajnali átrohanást. Budaörs-Újpest vonalon kb. 6 liter/100 km fogyasztást produkált.

Nagyon szép a hybrid logo

A fejlesztés nem rekedt meg ennél a típusnál. Tavaly nyáron a Ford bemutatta a világ első Flex-Fuel Plug-in Hybrid Electric járművét. Vagyis egy  E85 bioetanollal is működő, konnektorról tölthető Ford Escape-et.

A 20 darab kísérleti példányban 10 kilowattos lítium-ion akkumulátorra cserélték a gyári telepeket, amivel 4,5 óra töltés után - ha nem megyünk gyorsabban mint 65 km/ó  -  50 kilométert tehetünk meg. Ez az átlagos távolság, amit egy amerikai naponta autózik. Ezzel a megoldással az Escape városban 2,7, országúton 4,7 litert fogyaszt 100 kilométeren.

Na én egy ilyet kérek.  Ráadásul az átalakítás nem túl bonyolult, és az elterjedése sem utópia. Akár a tesztelt járművet is viszonylag egyszerűen át lehetne építeni. Csupán a 7 millió körüli vételár riasztó kicsit. Kategóriájához képest egyáltalán nem drága, de az tény, hogy a környezetvédelem egyelőre még nem a szegények kiváltsága. De a vezető politikusok kiváltsága sem, legalábbis hazánkban, nálunk még nyoma sincs az Obamájéhoz hasonló elhivatottságnak.

1 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

Szólj hozzá Te is!

Amikor Ecclestone meghackelte a kamionversenyeket

1

Akinek még mond valamit a "Hungarocamion" elnevezés, annak bizonyára a rendszerváltás előtti magyar kamionversenyes sikereket ...

Pénzbehajtás fenyegeti a magyar autósokat

19

Itthon az idő múlásával megsokszorozódnak bizonyos pótdíjak. Így fizethetünk egyazon kihágásért 14 875 helyett 59 500 forintot. ...

Így kapcsolták ki egy autó fékjeit távolról

4

Bejárta a hír a világsajtót, hogy szorgos hackerek kikapcsolták egy autó fékét, leállították a motort a sztrádán, mindezt a távolból, ...

Akinek az Ikarus volt a bölcsője és a sírja is egyben

3

Az általa tervezett típusokkal rendszeresen elhozta az ipari formatervezési díjakat. Torma Lajos nélkül az Ikarus nem lett volna ...

Felborult a Balaton felé száguldó sportkocsi, börtön lett a vége

7

Hősünk RS5-ös Audit vett Hollandiában, gondolta, megnézi mennyit megy. Üldözni kezdték a rendőrök, ütközött, felborult.

Az ember, akinek az okmányiroda ellopta az autóját

8

Levente kapott egy levelet, amiben biztosítója értesítette: nincs többé kötelezője. De miért nincs, kérdezte meg őket telefonon. ...

Csodaszép autók érkeztek Magyarországra!

Porschék, Aston Martinok, W111-es Mercedesek, Ferrarik, plusz Quattroporték, Monte Carlók, i3-asok, Amazonok, F-Type-ok - többek ...

F1: Az év versenye a Magyar Nagydíjon!

Szenzációs, őrületes futamot hozott a 30. Magyar Nagydíj, Sebastian Vettel nyert a Ferrarival, a Red Bullok mögötte, pontot szereztek ...

A hétvége, amikor minden a Ferrariról szólt

1

Szikár, minimalista képgyűjtemény következik a hétvégéről, amikor a Ferrari birtokba vette a Hungaroringet. Fotógaléria a Ferrari ...

F1: Teljesen új motorra vált a Honda

A hungaroringi dupla pontszerzés után Belgiumban teljesen új specifikációjú motorra vált a Honda. Optimalizálják az égésteret.


Vettel: Közelítünk a Mercedeshez

Sebastian Vettel szerint a Ferrari jó úton jár, hogy idén közel kerüljön a Mercedeshez, jövőre pedig már a bajnoki címért küzdhessen. ...


Kelendő a VW Transporter

A Volkswagen június végéig összesen 222 900 haszonjárművet értékesített világszerte, ami 2,4 százalékos bővülést jelent 2014 ...


Új lökhárítógyár épül Kecskeméten

Lökhárítógyárat épít az indiai Samvardhana Motherson Group autóipari beszállító Kecskeméten.


A jövő megérkezett - itt a működő légdeszka!

Ilyen nincs és mégis van: a Lexus megalkotta a Vissza a jövőbe 2. részéből ismert légdeszkát, sőt, ez a darab még vízen is megy.


Örök garancia a Volvo-alkatrészekre

Az egyre élesedő piaci harc extrém lépésekre kényszeríti az autógyártókat. A Volvo legújabb ajánlatának mi is örülnénk, de Európa ...


Ismét Lego kisautók a Shell-kutakon

Egy komplett autóverseny lejátszható azokkal a minifigurákkal, amelyek a Shell, a Lego és a Ferrari idei kollekcióját alkotják. ...


F1: A Williams berágott a Ferrarira

A Williamsnél cseppet sem örülnek neki, hogy Valtteri Bottas igazolását lebegtetik a Ferrarinál, a pletykák destabilizálják a ...


Új védőkerítést építenek az M7-es mellé

Az M7-es autópálya mellett 33 kilométer hosszúságban sűrített védőhálót, míg 60 kilométeren hüllőterelő hálót építenek, amelyek ...


Négy hónapos csecsemő zárta ki apját a kocsiból

Kizárta egy négy hónapos német csecsemő édesapját az autóból. A tűzoltók gyorsan rendezték a helyzetet.


Rolls-Royce, zenerajongóknak

Központi látvány- és stíluselemként értelmezte a Wraith igényes audiorendszerét a Rolls-Royce. Jól áll az autónak a rézszín.


1
Részeg buszsofőröket fogtak Magyarországon

Részeg buszsofőröket fogtak Magyarországon

Július 22-24. között kiemelten ellenőrizték a teherautókat és a buszokat Magyarországon. Közzétették a razzia eredményeit.