Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:362.0 Ft
Dízel:368.0 Ft

Barack Obama családi autója

Próba: Ford Escape Hybrid - 2008

Szerző: levél küldés
Fotók: Égő Ákos,
Dátum: 2009.03.12. 08:00
Első ránézésre semmi extra

A belső égésű, 2261 cm3-es sornégyes benzinnel üzemel és 133 lóerős. Ehhez kapcsolódik a 94 lóerős villanymotor. A kettő maximális összteljesítménye körülbelül 200 lóerő. A motortérbe tekintve először semmi érdekeset nem látunk.

Egy óriási Hybrid feliratú burkolat árulkodik a hajtásról. Ez a műanyagelem egy mozdulattal lepattintható, és alatta megint nincs semmi érdekes, csak a kisméretű benzines motor. Tőle jobbra egy nagy légszűrőház takarásában figyel a villanyhajtás, amire gyanús, vastag, piros vezetékek csatlakoznak.

Igy sincs semmi feltűnő, talán csak a piros madzag

A hivatalos álláspont szerint a hajtáslánc fejlesztésekor a Ford ugyanazon az úton indult el, ahol a Toyota. Aztán közben rájöttek, hogy gondot okozhatnak a Toyota szabadalmai, ezért inkább az íróasztalhoz ültek, és megelőzve a bajt 2004-ben kötöttek egy keresztlicenc-megállapodást, hogy a Toyota használhatja a Ford dízel és közvetlen befecskendezéses fejlesztéseit, a Ford meg megkapja a hibrid technikát.

Így gyakorlatilag azt mondhatjuk hogy az Escape villanyos részéhez komoly köze van a Toyotának. Olyannyira, hogy a hibrid hajtásláncot az Aisin Seiki Co. Ltd. szállítja, ami keményen Toyota érdekeltségű gyár. Én veszettül kerestem japán feliratokat, de bevallom, nem leltem sehol.

A szőnyeg alatt ott az aksi

A 330 Voltos akkumulátorcsomagot hátul a padlólemezbe süllyesztették. Ha kivesszük a hátsó szőnyeget, látunk egy nagy aludobozt, amiben 250 darab Sanyo NiMH (nikkel-metál hidrid) akkumulátor található.  Az egész installáció nem vastagabb 200 mm-nél, így a padlólemez alatt a pótkeréknek is jut hely.

Menettulajdonságaiban az általam eddig próbált hibridekhez képest nem vettem észre különbséget. Ha nem tudnám, hogy milyen autóban ülök, semmit sem érzékelek a működésből, rendes automata váltós autó. Csak néha a motor leállása adhat okot gyanúra. Az autó SUV mivoltjához képest nagyon jól gyorsul, végsebessége 170 km/ó körül van.


Sajnos pontos fogyasztási adatokról nem tudok beszámolni. A hibrid autók fogyasztás szempontjából még érzékenyebbek a forgalmi szituációkra, mint hagyományos társaik. Általánosságban elmondható erről a hibridről is, hogy a városi dugóban érzi otthon magát.

Hosszú folyamatos haladáskor - főleg nagyobb sebességű autópályázáskor - a motor nagy fordulatszámon pörög, és ezáltal a fogyasztása is kedvezőtlenebbül alakul. Például előfordulhat, hogy egy hétfő reggeli dugót kevesebb benzinnel teljesít, mint egy vasárnap hajnali átrohanást. Budaörs-Újpest vonalon kb. 6 liter/100 km fogyasztást produkált.

Nagyon szép a hybrid logo

A fejlesztés nem rekedt meg ennél a típusnál. Tavaly nyáron a Ford bemutatta a világ első Flex-Fuel Plug-in Hybrid Electric járművét. Vagyis egy  E85 bioetanollal is működő, konnektorról tölthető Ford Escape-et.

A 20 darab kísérleti példányban 10 kilowattos lítium-ion akkumulátorra cserélték a gyári telepeket, amivel 4,5 óra töltés után - ha nem megyünk gyorsabban mint 65 km/ó  -  50 kilométert tehetünk meg. Ez az átlagos távolság, amit egy amerikai naponta autózik. Ezzel a megoldással az Escape városban 2,7, országúton 4,7 litert fogyaszt 100 kilométeren.

Na én egy ilyet kérek.  Ráadásul az átalakítás nem túl bonyolult, és az elterjedése sem utópia. Akár a tesztelt járművet is viszonylag egyszerűen át lehetne építeni. Csupán a 7 millió körüli vételár riasztó kicsit. Kategóriájához képest egyáltalán nem drága, de az tény, hogy a környezetvédelem egyelőre még nem a szegények kiváltsága. De a vezető politikusok kiváltsága sem, legalábbis hazánkban, nálunk még nyoma sincs az Obamájéhoz hasonló elhivatottságnak.

1 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

Szólj hozzá Te is!

Vezetni tanulni, Porschével?

Ha drága és erős autóban ülsz, már vezetni is tudsz? Nem baj, ha nem, de akkor érdemes egy profi tréningen részt venni. Nem csak ...

214 milliót autóztak el a kormánytagok tavaly

26

Ötven állami vezető csinált egymilliósnál magasabb üzemanyagszámlát 2014-ben. Megint Lázáré a legerősebb autó.

F1: Megvan Vettel első ferraris győzelme

A Mercedes rossz gumikezelésének köszönhetően a Ferrari kiénekelte a sajtot a címvédő szájából, Sebastian Vettel megnyerte a ...

F1: Vettel majdnem elkapta Hamiltont

A Maláj Nagydíj esővel megkavart kvalifikációján Hamilton csak hajszállal előzte meg Vettelt a pole-csatában, Rosberg eltaktikázta ...

Megújult a Fiat Dobló Cargo

Egy kicsit egérszerű orral, sok-sok okos kis finomítással érkezett meg öt év után a Fiat kisteherautójának frissített verziója.

Az Audi idén tarolni akar a versenypályákon

Az Audinak nyomós oka volt a hírverésre, mert az idei év nagy változással indul, 2015-ben foglalják el az új, ultra-modern főhadiszállásukat ...

Sültbolond vagy zseni az önjáró versenyautó megálmodója?

1

Első hallásra elég hülye dolognak tűnik olyan versenyautót építeni, amibe nem kell pilóta. Vagy mégsem?

Audi A4, vagy BMW 3 egymillióért?

4

Olvasónk a két örök német rivális, az Audi A4, és a BMW 3-as között dönt majd jövőbeni autójáról. Egymillióért melyik a jobb ...

Húsz bőrbe, és krómba burkolt motortér

2

Az idén őrült érdeklődést kiváltó AMTS-ről egyedi gyűjtéssel jelenetkezünk. Befotóztunk a nyitott motorháztetők alá, és érdekesebbnél, ...

Ellopták, aztán begurították a tóba a Ladát

A rendőrök hat órán belül azonosították és elfogták azokat a tolvajokat, akik Sályról loptak el egy autót. Aztán elsüllyesztették. ...


3
Sose hittük, hogy ilyet is lehet gyertyákkal

Sose hittük, hogy ilyet is lehet gyertyákkal

A méltán híres klubsláger, a Voodoo People még sosem volt ennyire energikus. Egy gyújtógyertyából csiholt szikra szólaltatja ...


Luxuskupé, versenypályára

A neve még rejtély, de létezése bizonyított: a Mercedes már jövőre piacra dobja extrém sportos kupéját.


F1: A Hondának több segítség kell a McLarentől

Lassan összecsiszolódik a McLaren és a Honda, de a csapatfőnök Eric Boullier szerint vannak még területek, amelyeken dolgozni ...


Vadászat a tökéletes fényűzésre

Ami eddig készült, az a pórnépnek való: megérkezett minden idők legtutibb Range Rovere, az SVAutobiography. Átlagos földi halandó ...


F1: A Renault-t is felpörgette a Ferrari győzelme

A Renault ügyvezetője, Cyril Abiteboul szerint a Ferrari malajziai győzelme bizonyítja, hogy a Mercedes verhető. Dolgozni kell ...


1
Dízel furgon alázza a legkeményebb Nissant

Dízel furgon alázza a legkeményebb Nissant

Bármiből lehet sportkocsikat alázó szörnyet építeni, akár egy dízel Chevrolet pick-upból is, íme a bizonyíték, a Nissan GT-R ...


F1: Vettel újra apa lesz?

Az F1 uraként ismert Bernie Ecclestone elkottyanthatta a Sebastian Vettel által még őrizni kívánt titkot.


Halálos fenyegetést kapott a BBC a Top Gear miatt

Napi 24 órás biztonsági őrizet alatt áll Lord Tony Hall, a BBC vezérigazgatója, aki halálos fenyegetést kapott a Top Gear frontemberének ...


F1: Kiabálás, könnyek és buli

A nemzetközi sajtó főként a Mercedesek egyeduralmát megtörő ferraris Sebastian Vettel váratlan sikerét taglalta a vasárnapi Forma-1-es ...


A nap képe - árokba hajtott egy mentőautó

Árokba sodródott egy mentőautó az M5-ös autópálya M51-es autóútra vezető lehajtósávjánál.


Szupersztráda kötné össze Európát az USA-val

Gigantikus autópályával kötnék össze a brit fővárost és az amerikai metropoliszt. Az út persze nem az Atlanti-óceánon át vezetne... ...