Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:415.0 Ft
Dízel:426.0 Ft

Barack Obama családi autója

Próba: Ford Escape Hybrid - 2008

Szerző: levél küldés
Fotók: Égő Ákos,
Dátum: 2009.03.12. 08:00
Első ránézésre semmi extra

A belső égésű, 2261 cm3-es sornégyes benzinnel üzemel és 133 lóerős. Ehhez kapcsolódik a 94 lóerős villanymotor. A kettő maximális összteljesítménye körülbelül 200 lóerő. A motortérbe tekintve először semmi érdekeset nem látunk.

Egy óriási Hybrid feliratú burkolat árulkodik a hajtásról. Ez a műanyagelem egy mozdulattal lepattintható, és alatta megint nincs semmi érdekes, csak a kisméretű benzines motor. Tőle jobbra egy nagy légszűrőház takarásában figyel a villanyhajtás, amire gyanús, vastag, piros vezetékek csatlakoznak.

Igy sincs semmi feltűnő, talán csak a piros madzag

A hivatalos álláspont szerint a hajtáslánc fejlesztésekor a Ford ugyanazon az úton indult el, ahol a Toyota. Aztán közben rájöttek, hogy gondot okozhatnak a Toyota szabadalmai, ezért inkább az íróasztalhoz ültek, és megelőzve a bajt 2004-ben kötöttek egy keresztlicenc-megállapodást, hogy a Toyota használhatja a Ford dízel és közvetlen befecskendezéses fejlesztéseit, a Ford meg megkapja a hibrid technikát.

Így gyakorlatilag azt mondhatjuk hogy az Escape villanyos részéhez komoly köze van a Toyotának. Olyannyira, hogy a hibrid hajtásláncot az Aisin Seiki Co. Ltd. szállítja, ami keményen Toyota érdekeltségű gyár. Én veszettül kerestem japán feliratokat, de bevallom, nem leltem sehol.

A szőnyeg alatt ott az aksi

A 330 Voltos akkumulátorcsomagot hátul a padlólemezbe süllyesztették. Ha kivesszük a hátsó szőnyeget, látunk egy nagy aludobozt, amiben 250 darab Sanyo NiMH (nikkel-metál hidrid) akkumulátor található.  Az egész installáció nem vastagabb 200 mm-nél, így a padlólemez alatt a pótkeréknek is jut hely.

Menettulajdonságaiban az általam eddig próbált hibridekhez képest nem vettem észre különbséget. Ha nem tudnám, hogy milyen autóban ülök, semmit sem érzékelek a működésből, rendes automata váltós autó. Csak néha a motor leállása adhat okot gyanúra. Az autó SUV mivoltjához képest nagyon jól gyorsul, végsebessége 170 km/ó körül van.


Sajnos pontos fogyasztási adatokról nem tudok beszámolni. A hibrid autók fogyasztás szempontjából még érzékenyebbek a forgalmi szituációkra, mint hagyományos társaik. Általánosságban elmondható erről a hibridről is, hogy a városi dugóban érzi otthon magát.

Hosszú folyamatos haladáskor - főleg nagyobb sebességű autópályázáskor - a motor nagy fordulatszámon pörög, és ezáltal a fogyasztása is kedvezőtlenebbül alakul. Például előfordulhat, hogy egy hétfő reggeli dugót kevesebb benzinnel teljesít, mint egy vasárnap hajnali átrohanást. Budaörs-Újpest vonalon kb. 6 liter/100 km fogyasztást produkált.

Nagyon szép a hybrid logo

A fejlesztés nem rekedt meg ennél a típusnál. Tavaly nyáron a Ford bemutatta a világ első Flex-Fuel Plug-in Hybrid Electric járművét. Vagyis egy  E85 bioetanollal is működő, konnektorról tölthető Ford Escape-et.

A 20 darab kísérleti példányban 10 kilowattos lítium-ion akkumulátorra cserélték a gyári telepeket, amivel 4,5 óra töltés után - ha nem megyünk gyorsabban mint 65 km/ó  -  50 kilométert tehetünk meg. Ez az átlagos távolság, amit egy amerikai naponta autózik. Ezzel a megoldással az Escape városban 2,7, országúton 4,7 litert fogyaszt 100 kilométeren.

Na én egy ilyet kérek.  Ráadásul az átalakítás nem túl bonyolult, és az elterjedése sem utópia. Akár a tesztelt járművet is viszonylag egyszerűen át lehetne építeni. Csupán a 7 millió körüli vételár riasztó kicsit. Kategóriájához képest egyáltalán nem drága, de az tény, hogy a környezetvédelem egyelőre még nem a szegények kiváltsága. De a vezető politikusok kiváltsága sem, legalábbis hazánkban, nálunk még nyoma sincs az Obamájéhoz hasonló elhivatottságnak.

Cikk nyomtatása

Hozzászólok

Vezess.hu Top cikkek

Szólj hozzá Te is!

Kétszer hibázott a nyugdíjas buszsofőr

Pedig 29 évig egyszer sem. Most kétszeres cserbenhagyásért kapott börtönbüntetést.

Miért utáljuk a bringásokat?

8

Nem, nem a szokásos, autós-bringás harcról lesz most szó. Gyalogos, sőt, másik bringás is utálhatja a biciklist. De vajon mennyire ...

KRESZ-táblát rak ki a magyar, ha úgy tartja kedve

1

Fotóink vannak önhatalmúlag, a hatóság tudta nélkül kiszerelt közlekedési táblákról. Meg olyanról is, amit épp az útfelújító ...

Verést kapott mert szabályosan autózott

6

Olvasónk betartotta a szabályokat, erre egy ámokfutó leszorította az útról, és bántalmazta is. Szerencsére a kamera mindent rögzített. ...

Miért halt meg a dzsesszdobos?

5

Szép dolog segíteni másokon, okos dolog, ha ezt úgy tesszük, ahogy tanultuk. Egyébként veszélyes, sőt, halálos is lehet a jó ...

1200-zal száguldott, most gyorsabban menne

1

A brit és közép-kelet-európai autóipari és repüléstechnikai cégek vezetői számára rendezett konferenciát a Brit Nagykövetség. ...

A 2015. Év Autója: a döntősök, szerintünk

14

Nyilvánosságra hozták az idei Év Autója-mezőny előzetes listáját. Nekiestünk, kigyomláltuk: szerintünk ezek az esélyes befutók. ...

F1: Mivel mozognak itthon az F1 sztárjai?

Räikkönen, Alonso, Button, Vettel és a többiek egész hétköznapi autókkal járnak itthon. Van, aki ©koda Rapiddal és Opel Astrával ...

F1: Az év versenye a Hungaroringen, Ricciardo nyert

Eső, balesetek, biztonsági autó, óriási csata a győzelemért - az idény legjobb futamát produkálta a Magyar Nagydíj. Daniel Ricciardo ...

1
Ilyen egy tökéletesen őrült előzés

Ilyen egy tökéletesen őrült előzés

Az ilyen előzésre nincs mentség, a videón szereplő autós felelőtlenségé életveszélyes helyzetet teremtett.


Adrian Newey kiábrándult a Forma-1-ből

A Red Bull mérnökzsenije az egyre szűkebb kereteket biztosító szabályok miatt fordít hátat a Forma-1-nek. Attól tart, hogy egyenszéria ...


1
Magyarország: harcban az Astra és az Octavia

Magyarország: harcban az Astra és az Octavia

Júliusban és az év első hét hónapjában is lendületesen nőtt a magyar autópiac. Az Astra ezúttal megszorongatta az Octaviát.


F1: Öt évre előre tervez a McLaren

A McLaren a jövő évi pilótafelállását a pilótapiac hosszabb távú alakulásához igazítja, nagyágyúkra várnak.


Ötszörösére nőtt az autógyártás az Audinál

Jól termel a győri Audi. Magasabb árbevétel, több motor és autó készült a vállaltnál. Az új A3-as variációk befutottak.


Megújul a kecskeméti Mercedes

Hamarosan bemutatkozik a Kecskeméten készülő Mercedes B-osztály felújított változata. Átalakított külső mellé modernebb technika ...


Räikkönen: Borzasztó hosszú út áll előttünk

Kimi Räikkönen a múlt hétvégi Magyar Nagydíjon valamelyest magára talált, de a 2014-es szezon pocsék első fele után nem túl boldog. ...


Így indulj nyaralni autóval

Mire érdemes figyelni autós nyaralás előtt? Itt a lista, hogy ne legyen nagyobb gond.


F1: Ricciardo még a bajnoki címre hajt

A Forma-1-es nyári szünetre a Red Bull-os Daniel Ricciardo mehetett a Mercedes-pilóták legközelebbi üldözőjeként. A ponthátránya ...


Zsiráfhalál az autópályán

Szállítás közben fejsérülést szenvedett és elpusztult egy zsiráf Dél-Afrikában. Alacsony híd alatt hajtottak át.


1
Tűzoltóautóból épített lakóautót

Tűzoltóautóból épített lakóautót

Egy holland fickó egy korábban tűzoltóautónak használt járművet alakított át komfortos kis lakóautóvá.


F1: 60 milliárdos mínuszban a Lotus

A Lotus-csapat pénzügyi helyzete nem javul, az alakulatot birtokló Genii Capitalnek már 60 milliárd forintnyi tartozása halmozódott ...