Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:418.0 Ft
Dízel:423.0 Ft

Német, spanyol, vagy cseh? Új SEAT Toledo

Vezettük: új SEAT Toledo

Szerző: levél küldés
Fotók: szintén,
Dátum: 2012.09.14. 08:00

Közel négy év tetszhalál után feltámadt a SEAT Toledo, bár tavasszal, Genfben még ennél valamivel izgalmasabb formát és tartalmat láthattunk a spanyoloktól. Már amennyire spanyol ez a németekkel, csehekkel együtt összehozott szedán. Klasszikus, megszokott autóforma, aránylag jellegtelen összképpel. Az Toledo szinte önműködően láthatatlanná válik a forgalomban.

A gyári galéria a képre kattintva bújik elő:



Külsőre nincs is nagy különbség a nemrég már látott és kipróbált ©koda Rapidhoz képest.  Csupán a lámpatestek, lökhárító, illetve a hűtőmaszk formája tér el a két autónál, illetve a ©koda két-, míg a SEAT csak egy törést képzelt el a motorháztetőre. A méretek, műszaki tartalom azonban egyforma. A ránézésre négyajtós szedánnak tűnő autóról hamar kiderül, hogy igazából ötajtós. Így az egyre menőbb forma mellett  - állítólag nemcsak kelet-Európában, hanem világszerte is egyre jobban fogy ez a klasszikus autó forma - még kényelmesen is rámolható a Toledo.

Belső

SEAT Toledo Német, spanyol, vagy cseh? Új SEAT Toledo
Könnyen beállítható a megfelelő pozíció

A kocsi belseje a várakozásnak megfelelően tényleg igen tágas -  4,48 méteres hossz mellett, 2,6 méteres a tengelytáv -  de az új Toledo nem éppen fényűző darab. De a válságban nem is süppedős szőnyegre, vagy vajpuha műszerfalra van a legnagyobb szükség. Legalábbis ebben a  kategóriában nem. Itt masszív műanyagok uralják a belteret, de mentségükre szóljon, hogy ez addig nem feltűnő, míg nem kezdjük nyomkodni a felületeket. Az ajtó kapaszkodója, illetve a lehajtható kartámasz egyaránt puha borítást kapott, így ha jólnevelten ülünk a kocsiban, és nem fogdossuk ott, ahol nem illik, még kellemesnek is érezhető a belső.

A térérzet azonban elsőrangú, nehéz elhinni, hogy egy kompakt autóban ülünk. A lábtér több, mint bőséges, a fejtérrel sem voltak gondok, egyedül amikor a két első ülés közti kurta helyre téved a tekintet, akkor döbbenünk rá, hogy ez igazából egy keskeny, Ibiza méretű kicsike autó, rafinált belsővel. Olyannyira rafinálttal, hogy csomagtérből ebben a kategóriában ha megveszünk sem találunk a Toledóénál nagyobbat. De nemcsak a méret meggyőző, hanem a pakolhatóság is. Az ötajtós kivitel miatt a csomagtartó megtöltése sem nehéz feladat, a dönthető ülésekkel pedig még igazán termetes dolgokat is elvihetünk saját magunk. Ilyenkor az alapból 550 literes csomagtér 1490-re duzzasztható.

Műszerfala a VW-es egyendarab, mindössze a számok rajzolatával játszhattak a SEAT-os tervezők, hogy valamelyest egyedi árnyalatot kapjon a Toledo. Vezetőtámogató-rendszerek szinte egyáltalán nincsenek az autóban, a tolatóradar és a tempomat az egyedüli segítsége a vezetőnek. 

Egymásra mutogatás

SEAT Toledo Német, spanyol, vagy cseh? Új SEAT Toledo
Spóroltak az ablakemelőkkel, a hátsókat innen nem lehet húzogatni

Igaz, a szemfüles kollégák már a Rapid bemutatón kiszúrták, hogy a modellben a vezető nem kapott a hátsó ablakemelőkhöz saját gombokat. Így legfeljebb elvenni tudja a hátsó ablakok mozgatásának jogát a sofőr, de beleszólni az ablakok helyzetébe már bajosan. Legfeljebb ha hátramászik. Kérdésünkre a SEAT emberei a ©kodásokra mutogattak, hogy elbaltázták, míg a ©koda a VW-re kente a dolgot.

És ebben lehet is valami, hiszen az utóbbi időben a cseh márka néha már a Volkswagenre is veszélyes, valahogy vissza kell őket fogni. De a lényeg, hogy hamarosan javítják és négy gomb lesz a kocsiban a jelenlegi kettő helyett.
Tesztutunk áldozatul esett annak a tévhitnek, hogy Toledót, csak Toledóban lehet minden szempontból kimerítően bemutatni. Így a hivatalos próbakör kétszer 110 kilométer autópályás szakaszból állt. Valószínűleg semmit nem tudtunk volna meg az autóról, ha nem térünk le vele a kijelölt útról. Így viszont elmondhatjuk, hogy futóműve határozott, inkább kemény, mint lágy, egészen jó vezetni, habár gyengébb minőségű utakon hallani, ahogy dolgozik.

SEAT Toledo Német, spanyol, vagy cseh? Új SEAT Toledo
Kényelmes méretű kívül-belül egyaránt

Kíváncsiak lennénk, akkor hogyan teljesít, ha teljesen kihasználjuk az autó terhelhetőségét. Pláne, hogy érzésem szerint a fék lehetne valamivel hatékonyabb is. Az 1,2 literes, 105 lóerős TSI motor remekül elbír ezzel a kasztnival is, és menet közben csendes is marad az autó. Legfeljebb a tükrök környékéről jöhet némi szélzaj, és sajnos bent a rideg plasztikok is hajlamosak a cicergésre.

A gyári emberek ezt a bravúros videót vágták össze a másfél órányi forgatottból, amit a fedélzeti kamerák készítettek rólunk az izgalmas autópályán. Szerintem mindent kihoztak a nyersanyagból, amit csak lehetett:


Mikortól, mennyiért?

A negyedik generációs Toledo Magyarországra várhatóan 2013 elején érkezik, de a hazai forgalmazó szerint az idei bemutatkozás sem teljesen elképzelhetetlen. De legalábbis dolgoznak rajta, hogy sikerüljön. Hasonlóan, mint a tervezett, 400 darabos értékesítési célon.
Korábban nem fogytak rosszul a Toledók, idehaza az első generációból 1991 és 1999 között 4391 darab talált gazdára, míg a második generációból 2004-ig 4254 darab ment el. A harmadik Toledo korántsem volt ennyire népszerű, még 900 darab sem fogyott belőle, 2009-es kihalásáig. Remélhetően a negyedik generáció ennél jóval sikeresebb lesz.

SEAT Toledo Német, spanyol, vagy cseh? Új SEAT Toledo
Lábtérben kényeztet a Toledo

Háromféle felszereltségi szinttel érkezik majd a Toledo, az alapfelszereltség - Entry - aránylag szegény, de a menetstabilizáló, a hat légzsák, a központi zár, valamint elöl az elektromos ablakok ebben is megtalálhatóak. A Reference ennél légkondival, állítható magasságú vezetőüléssel, távirányítós központi zárral, osztottan dönthető hátsó üléstámlával, fedélzeti számítógéppel és megvilágított kesztyűtartóval nyújt többet. A Style szint 16 colos könnyűfém kerekeket, állítható magasságú utasülést, bőrborítású kormányt, váltó- és kézifékkart is tartalmaz, illetve itt már a hátsó ablakok is elektromosan mozgathatók.


Motorváltozatok, adatok:

  1,2 MPI
 1,2 TSI
 1,2 TSI
 1,4 TSI DSG
 1,2 TSI Ecomotive
 1,6 TDI
1,6 TDI Ecomotive
 kW/HP
 55/75 63/85 77/105 90/122 77/105 77/105 77/105
 Nm@rpm 112 3750 160 1500-3500 175 1550-4100
 200 1500-4000
 175 1550-4100
 250 1500-2500
 250 1500-2500
 Csúcsseb. 175 183 195 206 195 190 190
 0-100 (s)
 13,9
 11,8
 10,4 9,5 10,4 10,6 10,6
 fogy. (l)
 6,1 5,1 5,4 5,8 5,0 4,4 3,9
 CO2 (g)
 137 119 125 134 116 114 104

Árak

Pontos adatokat még nem kaptunk, de várhatóan a belépőmodell ára 3,7 millió forint körül alakul. Ez egy aránylag gyengén felszerelt változat, így nyilván nem ez lesz a húzómodell. A nagyobb érdeklődésre számot tartó 1,2-es TSI motorral felszerelt kivitel 4,1 millió körül érkezik, a dízel változat árát pedig további 4-500 ezer forinttal kell megtoldani.

Újabb Toledo videó, ezúttal zavaró statiszták nélkül:



És hogy kik fogják megvenni? Az importőr a tágas, megfizethető árú autóra vágyó családokra, illetve a flottavásárlókra számít elsősorban, de az új Toledo taxiként is remekül megállná a helyét. Arra kérdésre pedig, hogy miben különbözik a SEAT a ©koda Rapidtól, azt a feleletet kaptuk, hogy a konzervatívabb vásárlók a ©kodát, míg a kicsit merészebb formájú modellt keresők a SEAT-ot választják majd. Mi ugyan nem találtunk annyira határozott különbséget a két típus között amely ezt megerősítené, de biztos így lesz. Legkésőbb a jövő év elején úgyis kiderül.

Vezess.hu Top cikkek

Cikk nyomtatása

38 hozzászólás

Kapcsolódó lap.hu oldalak

comment38 hozzászólás

SeatAlteaFR - 2012.09.22   14:19

10éve van Seatom és a családban is van volt semmi probléma vele szép formák sportosság az Altea és a Leon a legszebb szerintem illetve az ibiza is! Erről az autóról a véleményen a következő a riválisai a Skoda Rapid, Renault Fluence stb.. Külseje belseje rendben van az nem tetszik hogy ilyen gyenge szar motorokkal szerelik a legkisebb benzinesnek 1.4TSI-t tudok elképzelni 125LE-vel aztán 1.8T 163LE-vel 2.0T 211LE-vel dieselbe az 1.6CRTDI lenne a legkisebb aztán 2.0CRTDI 143LE-vel és végül 2.0CRTDI 170LE-vel szerintem így lenne jó :) ez az autó 10/9 de csak a motorok miatt!

TéGé - 2012.09.17   20:06

dumi1

ilyen JohnSmith féle hegedűművészeknek beszélhetsz "fenntarthatóságról, megbízhatóságról" náluk csak a vagány verda a menő. Már csak "büszkeségből" sem ülne bele Astrába, marad a huszonnyócas a kocsmaajtónak támasztva segílykor és a menő autókról való okoskodás. :)

TéGé - 2012.09.17   19:57

JohnSmith

Nem gondolod, hogy korlátoltságra utal az, ha valaki egyik autónál degradálja az adatok jelentőségét, a másiknál pedig pont arra hivatkozik, cica?

Gondolkozz ezen egy picit és próbálj meg kihozni valami számodra pozitívat a kialakult szituációból!

na puszi, cica XOXO
(tampont vegyél a likadba -a mellette lévőbe is) :)

dumi1 - 2012.09.16   23:24

Sziasztok,

Nem tudom mi itt a nagy vita tárgya! De nagyon gyerekes szinvonal uralkodik itt a kommentek között...

Szeretném leszögezni, voltam F Astra tulajdonos, Seat modellekből Ibiza, Toledo I, II, III Alhambra is van/volt a családomban és ezeken kivül, több japán és francia márka is fordult meg a kezeim között.

Szerintem az F Astra egy olcsón fenntartható, megbizható jármű ami arra, hogy elvigyen A-B-be teljesen megfelel a mai napig. Közben nem kell szakszerviben javitattni több százezerért, mint a mai "modern" elektronikával, tömegalkatrészekkel telerakott autókat.

SEAT-ról meg annyit, teljesen elégedett vagyok a márkával, ha volt is baja, azokon az alkatrészeken VW- Audi jelzés volt minden esetben. Csak azért nem fogok pluszban fizetni, az emlitett két konszern társ márkáiért, hogy a hűtőrácsra is az az embléma legyen aggatva.

Marad a SEAT meg a Skoda, forever!

v_johny - 2012.09.16   22:56

JohnSmith:
Ja, még valami: te az embereket az autójuk alapján ítéled meg? Sőt, abból egyenesen kiolvasod az életét/személyiségét? Igazi vesztes típus lehetsz, sok pofáraesést tartogat az élet még neked... Jó is ez így.

További 33 hozzászólás »

Szólj hozzá Te is!

A csörlőzés titkai - Hogyan ne csapjuk szét a fejünket?

1

Elakadt a terepjáró? Csörlőzzük ki! De pontosan hogyan is? A drótkötél-csévélés művészete.

Alfa Romeo vásárlás, csak a nosztalgia miatt?

11

Olvasónk a szép emlékek végett szeretne magának egy öreg, olcsó Alfa Romeót, lehetőleg V6-os motorral. Szakértőnk segít választani. ...

F1: Mercedes-uralom, halálos unalom

Az eseménytelen Kínai Nagydíjon a Mercedes újabb kettős győzelmet aratott, Hamilton behúzta idei 3. győzelmét, Rosberg a második. ...

Van autód? Kell az neked?

10

Fiatal, tiszta kocsi áll rendelkezésedre, amikor csak kell. Amikor meg nincs, nem neked ketyeg az értékvesztés, biztosítás, lopásveszély. ...

Van, aki öreg Volvóra vágyik

9

Olvasónk egy igazi kocka-Volvót szeretne garázsában tudni, még hátsókerék-hajtásút, a nyolcvanas évekből. Vajon belevágjon? Szakértőnk ...

Szélkerékért küzd az elektromos autós magyar Don Quijote

37

Girhes ló helyett 30 milliós limitált Teslával és kopottas Revával jár. Saját szélkerékkel maga termelné az áramot elektromos ...

Amerikás Ikarusok

Hazánk közel három évtizeden át ontotta Amerikának az autóbuszokat. A sikerben nagy szerepe volt az Ikarusból kinőtt NABI-nak.

Vége a legolcsóbb magyar autónak

12

2014 a Splash utolsó éve, helyét egy indiai kisautó töltheti be a jövőben. De idén az esztergomi gyár rákészül egy nagyon izgalmas ...

Busz vs. teherautó. Mi történt utána?

7

Másként emlékezett a balesetre a buszsofőr, a teherautó vezetője, de még az utasok is.

Karbantartási művészet a BKV-nál

Hogy mire rá nem érnek a karbantartók a buszgarázsban!


F1: Vettel ezt még megszívhatja

Mika Häkkinen úgy érzi, hogy Sebastian Vettel átlépett egy bizonyos határt, amikor nem engedelmeskedett elsőre a Red Bull utasításának ...


Retró luxusautó 180 millióért

Az egykori pártállami limuzinok gyártója immár magánembereknek is szállít. Kína legújabb luxuscikke hazai termék, úgy néz ki, ...


F1: A Mercedes nem akar mindig nyerni

Furcsa nyilatkozatot tett Niki Lauda, olyat mondott, amit Forma-1-es csapatoknál nem nagyon szoktak. Lepasszolna néhány győzelmet ...


Tavaszi buszpremierek Zsámbékon

Egy magyar és több külföldi gyártású autóbusz premierjét is a tegnapi Busexpón tartották. Velünk most az összes járművet megnézheted! ...


Égig érő Lego-tornyot épít Pesten a Ford

Az idén Magyarországon, a Szent István Bazilika előtti téren rendezi a Lego az évi rendes toronyépítési világrekord-kísérletet, ...


F1: Miért intették le korán a Kínai Nagydíjat?

Kiderült, hogy egyszerű félreértés okozta a szezon eddigi legnagyobb bakiját, nevezetesen, hogy egy körrel hamarabb intették ...


Az Audi a magyarok álommunkahelye

Egy felmérés szerint az Audi Magyarország legvonzóbb munkahelye, a megkérdezettek legszívesebben a győri vállalatnál dolgoznának. ...


Magyarok gyártják a világ legjobb autóját!

A Mazda3 és a BMW 4 elől orozta el győzelmet a WCOTY szavazáson az Audi A3. Nem először nyert a versenyen az ingolstadti márka.


Dubai Roadster: Fedél nélkül, fűzőben

Egy meg nem nevezett dubaji autóversenyző tervezte azt a radikális roadstert, amely a KTM X-Bow és a BAC Mono babérjaira törhet


Gondolnád, hogy ezek egyszerű dísztárcsák?

A művészet az utcán hever, csak le kell hajolnunk érte. Hihetetlen szobrok dísztárcsából.


2
Búcsúzik a világ legrusnyább autója

Búcsúzik a világ legrusnyább autója

Szeptembertől nem gyártják a Mitsuoka Orochit, a génhibás halra emlékeztető sportkocsit. Az utolsó öt példányt különleges kivitelben ...