Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:355.0 Ft
Dízel:377.0 Ft

Német, spanyol, vagy cseh? Új SEAT Toledo

Vezettük: új SEAT Toledo

Szerző: levél küldés
Fotók: szintén,
Dátum: 2012.09.14. 08:00

Közel négy év tetszhalál után feltámadt a SEAT Toledo, bár tavasszal, Genfben még ennél valamivel izgalmasabb formát és tartalmat láthattunk a spanyoloktól. Már amennyire spanyol ez a németekkel, csehekkel együtt összehozott szedán. Klasszikus, megszokott autóforma, aránylag jellegtelen összképpel. Az Toledo szinte önműködően láthatatlanná válik a forgalomban.

A gyári galéria a képre kattintva bújik elő:



Külsőre nincs is nagy különbség a nemrég már látott és kipróbált ©koda Rapidhoz képest.  Csupán a lámpatestek, lökhárító, illetve a hűtőmaszk formája tér el a két autónál, illetve a ©koda két-, míg a SEAT csak egy törést képzelt el a motorháztetőre. A méretek, műszaki tartalom azonban egyforma. A ránézésre négyajtós szedánnak tűnő autóról hamar kiderül, hogy igazából ötajtós. Így az egyre menőbb forma mellett  - állítólag nemcsak kelet-Európában, hanem világszerte is egyre jobban fogy ez a klasszikus autó forma - még kényelmesen is rámolható a Toledo.

Belső

SEAT Toledo Német, spanyol, vagy cseh? Új SEAT Toledo
Könnyen beállítható a megfelelő pozíció

A kocsi belseje a várakozásnak megfelelően tényleg igen tágas -  4,48 méteres hossz mellett, 2,6 méteres a tengelytáv -  de az új Toledo nem éppen fényűző darab. De a válságban nem is süppedős szőnyegre, vagy vajpuha műszerfalra van a legnagyobb szükség. Legalábbis ebben a  kategóriában nem. Itt masszív műanyagok uralják a belteret, de mentségükre szóljon, hogy ez addig nem feltűnő, míg nem kezdjük nyomkodni a felületeket. Az ajtó kapaszkodója, illetve a lehajtható kartámasz egyaránt puha borítást kapott, így ha jólnevelten ülünk a kocsiban, és nem fogdossuk ott, ahol nem illik, még kellemesnek is érezhető a belső.

A térérzet azonban elsőrangú, nehéz elhinni, hogy egy kompakt autóban ülünk. A lábtér több, mint bőséges, a fejtérrel sem voltak gondok, egyedül amikor a két első ülés közti kurta helyre téved a tekintet, akkor döbbenünk rá, hogy ez igazából egy keskeny, Ibiza méretű kicsike autó, rafinált belsővel. Olyannyira rafinálttal, hogy csomagtérből ebben a kategóriában ha megveszünk sem találunk a Toledóénál nagyobbat. De nemcsak a méret meggyőző, hanem a pakolhatóság is. Az ötajtós kivitel miatt a csomagtartó megtöltése sem nehéz feladat, a dönthető ülésekkel pedig még igazán termetes dolgokat is elvihetünk saját magunk. Ilyenkor az alapból 550 literes csomagtér 1490-re duzzasztható.

Műszerfala a VW-es egyendarab, mindössze a számok rajzolatával játszhattak a SEAT-os tervezők, hogy valamelyest egyedi árnyalatot kapjon a Toledo. Vezetőtámogató-rendszerek szinte egyáltalán nincsenek az autóban, a tolatóradar és a tempomat az egyedüli segítsége a vezetőnek. 

Egymásra mutogatás

SEAT Toledo Német, spanyol, vagy cseh? Új SEAT Toledo
Spóroltak az ablakemelőkkel, a hátsókat innen nem lehet húzogatni

Igaz, a szemfüles kollégák már a Rapid bemutatón kiszúrták, hogy a modellben a vezető nem kapott a hátsó ablakemelőkhöz saját gombokat. Így legfeljebb elvenni tudja a hátsó ablakok mozgatásának jogát a sofőr, de beleszólni az ablakok helyzetébe már bajosan. Legfeljebb ha hátramászik. Kérdésünkre a SEAT emberei a ©kodásokra mutogattak, hogy elbaltázták, míg a ©koda a VW-re kente a dolgot.

És ebben lehet is valami, hiszen az utóbbi időben a cseh márka néha már a Volkswagenre is veszélyes, valahogy vissza kell őket fogni. De a lényeg, hogy hamarosan javítják és négy gomb lesz a kocsiban a jelenlegi kettő helyett.
Tesztutunk áldozatul esett annak a tévhitnek, hogy Toledót, csak Toledóban lehet minden szempontból kimerítően bemutatni. Így a hivatalos próbakör kétszer 110 kilométer autópályás szakaszból állt. Valószínűleg semmit nem tudtunk volna meg az autóról, ha nem térünk le vele a kijelölt útról. Így viszont elmondhatjuk, hogy futóműve határozott, inkább kemény, mint lágy, egészen jó vezetni, habár gyengébb minőségű utakon hallani, ahogy dolgozik.

SEAT Toledo Német, spanyol, vagy cseh? Új SEAT Toledo
Kényelmes méretű kívül-belül egyaránt

Kíváncsiak lennénk, akkor hogyan teljesít, ha teljesen kihasználjuk az autó terhelhetőségét. Pláne, hogy érzésem szerint a fék lehetne valamivel hatékonyabb is. Az 1,2 literes, 105 lóerős TSI motor remekül elbír ezzel a kasztnival is, és menet közben csendes is marad az autó. Legfeljebb a tükrök környékéről jöhet némi szélzaj, és sajnos bent a rideg plasztikok is hajlamosak a cicergésre.

A gyári emberek ezt a bravúros videót vágták össze a másfél órányi forgatottból, amit a fedélzeti kamerák készítettek rólunk az izgalmas autópályán. Szerintem mindent kihoztak a nyersanyagból, amit csak lehetett:


Mikortól, mennyiért?

A negyedik generációs Toledo Magyarországra várhatóan 2013 elején érkezik, de a hazai forgalmazó szerint az idei bemutatkozás sem teljesen elképzelhetetlen. De legalábbis dolgoznak rajta, hogy sikerüljön. Hasonlóan, mint a tervezett, 400 darabos értékesítési célon.
Korábban nem fogytak rosszul a Toledók, idehaza az első generációból 1991 és 1999 között 4391 darab talált gazdára, míg a második generációból 2004-ig 4254 darab ment el. A harmadik Toledo korántsem volt ennyire népszerű, még 900 darab sem fogyott belőle, 2009-es kihalásáig. Remélhetően a negyedik generáció ennél jóval sikeresebb lesz.

SEAT Toledo Német, spanyol, vagy cseh? Új SEAT Toledo
Lábtérben kényeztet a Toledo

Háromféle felszereltségi szinttel érkezik majd a Toledo, az alapfelszereltség - Entry - aránylag szegény, de a menetstabilizáló, a hat légzsák, a központi zár, valamint elöl az elektromos ablakok ebben is megtalálhatóak. A Reference ennél légkondival, állítható magasságú vezetőüléssel, távirányítós központi zárral, osztottan dönthető hátsó üléstámlával, fedélzeti számítógéppel és megvilágított kesztyűtartóval nyújt többet. A Style szint 16 colos könnyűfém kerekeket, állítható magasságú utasülést, bőrborítású kormányt, váltó- és kézifékkart is tartalmaz, illetve itt már a hátsó ablakok is elektromosan mozgathatók.


Motorváltozatok, adatok:

  1,2 MPI
 1,2 TSI
 1,2 TSI
 1,4 TSI DSG
 1,2 TSI Ecomotive
 1,6 TDI
1,6 TDI Ecomotive
 kW/HP
 55/75 63/85 77/105 90/122 77/105 77/105 77/105
 Nm@rpm 112 3750 160 1500-3500 175 1550-4100
 200 1500-4000
 175 1550-4100
 250 1500-2500
 250 1500-2500
 Csúcsseb. 175 183 195 206 195 190 190
 0-100 (s)
 13,9
 11,8
 10,4 9,5 10,4 10,6 10,6
 fogy. (l)
 6,1 5,1 5,4 5,8 5,0 4,4 3,9
 CO2 (g)
 137 119 125 134 116 114 104

Árak

Pontos adatokat még nem kaptunk, de várhatóan a belépőmodell ára 3,7 millió forint körül alakul. Ez egy aránylag gyengén felszerelt változat, így nyilván nem ez lesz a húzómodell. A nagyobb érdeklődésre számot tartó 1,2-es TSI motorral felszerelt kivitel 4,1 millió körül érkezik, a dízel változat árát pedig további 4-500 ezer forinttal kell megtoldani.

Újabb Toledo videó, ezúttal zavaró statiszták nélkül:



És hogy kik fogják megvenni? Az importőr a tágas, megfizethető árú autóra vágyó családokra, illetve a flottavásárlókra számít elsősorban, de az új Toledo taxiként is remekül megállná a helyét. Arra kérdésre pedig, hogy miben különbözik a SEAT a ©koda Rapidtól, azt a feleletet kaptuk, hogy a konzervatívabb vásárlók a ©kodát, míg a kicsit merészebb formájú modellt keresők a SEAT-ot választják majd. Mi ugyan nem találtunk annyira határozott különbséget a két típus között amely ezt megerősítené, de biztos így lesz. Legkésőbb a jövő év elején úgyis kiderül.

Cikk nyomtatása

39 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

comment38 hozzászólás

SeatAlteaFR - 2012.09.22   14:19

10éve van Seatom és a családban is van volt semmi probléma vele szép formák sportosság az Altea és a Leon a legszebb szerintem illetve az ibiza is! Erről az autóról a véleményen a következő a riválisai a Skoda Rapid, Renault Fluence stb.. Külseje belseje rendben van az nem tetszik hogy ilyen gyenge szar motorokkal szerelik a legkisebb benzinesnek 1.4TSI-t tudok elképzelni 125LE-vel aztán 1.8T 163LE-vel 2.0T 211LE-vel dieselbe az 1.6CRTDI lenne a legkisebb aztán 2.0CRTDI 143LE-vel és végül 2.0CRTDI 170LE-vel szerintem így lenne jó :) ez az autó 10/9 de csak a motorok miatt!

TéGé - 2012.09.17   20:06

dumi1

ilyen JohnSmith féle hegedűművészeknek beszélhetsz "fenntarthatóságról, megbízhatóságról" náluk csak a vagány verda a menő. Már csak "büszkeségből" sem ülne bele Astrába, marad a huszonnyócas a kocsmaajtónak támasztva segílykor és a menő autókról való okoskodás. :)

TéGé - 2012.09.17   19:57

JohnSmith

Nem gondolod, hogy korlátoltságra utal az, ha valaki egyik autónál degradálja az adatok jelentőségét, a másiknál pedig pont arra hivatkozik, cica?

Gondolkozz ezen egy picit és próbálj meg kihozni valami számodra pozitívat a kialakult szituációból!

na puszi, cica XOXO
(tampont vegyél a likadba -a mellette lévőbe is) :)

dumi1 - 2012.09.16   23:24

Sziasztok,

Nem tudom mi itt a nagy vita tárgya! De nagyon gyerekes szinvonal uralkodik itt a kommentek között...

Szeretném leszögezni, voltam F Astra tulajdonos, Seat modellekből Ibiza, Toledo I, II, III Alhambra is van/volt a családomban és ezeken kivül, több japán és francia márka is fordult meg a kezeim között.

Szerintem az F Astra egy olcsón fenntartható, megbizható jármű ami arra, hogy elvigyen A-B-be teljesen megfelel a mai napig. Közben nem kell szakszerviben javitattni több százezerért, mint a mai "modern" elektronikával, tömegalkatrészekkel telerakott autókat.

SEAT-ról meg annyit, teljesen elégedett vagyok a márkával, ha volt is baja, azokon az alkatrészeken VW- Audi jelzés volt minden esetben. Csak azért nem fogok pluszban fizetni, az emlitett két konszern társ márkáiért, hogy a hűtőrácsra is az az embléma legyen aggatva.

Marad a SEAT meg a Skoda, forever!

v_johny - 2012.09.16   22:56

JohnSmith:
Ja, még valami: te az embereket az autójuk alapján ítéled meg? Sőt, abból egyenesen kiolvasod az életét/személyiségét? Igazi vesztes típus lehetsz, sok pofáraesést tartogat az élet még neked... Jó is ez így.

További 33 hozzászólás »

Szólj hozzá Te is!

Kiveszik a kormányt a kezünkből?

4

Egyre többet tud és egyre kevésbé nélkülözhető a menetstabilizáló rendszer a modern autókban. És egyre ritkább, hogy ki lehessen ...

Bírságmentesen indul a fizetős M0-s!

19

Hiába jön a bírságpapír januártól a fizetőssé tett M0-s matricájának elblicceléséért, meg lehet úszni a 15 ezer forintos büntetést. ...

Elütöttek a zebrán, ki a hibás?

4

Olvasónkat elütötte egy motoros a zebrán, jogi szakértőnk segít tisztázni a baleset körülményeit.

5 tuti módszer, hogyan vidd haza a karácsonyfát

Nézzünk pár példát arra, hogy milyen kreatív módon lehet hazajuttatni a karácsonyfát, ha Jézuska éppen nem ér rá.

Benzines vagy dízel - melyik éri meg?

17

Mentünk jó 1200 kilométert az 1,6-os benzines és dízel Sx4 S-Cross-szal, hogy megtudjuk, melyiket éri meg megvenni. Meglepődtünk ...

Nemcsak a fizetős M0 növeli az autósok költségeit

9

Megdrágítja a téli és a nyári gumik használatát az új autókban nemrég kötelezővé vált légnyomás-ellenőrzés. Utánanéztünk, mennyibe ...

Képeink a forgalomlassító tüntetésről

3

A mai, szakszervezetek által szervezett tüntetés eddigi eredménye, hogy ma szokatlanul könnyen lehetett autózni a fővárosban.

Döbbenetes közelharcot vívott két autós Pesten

6

Először a kocsijukból szólogattak be egymásnak, majd egyikük a másik autója elé állt. Az meg gázt adott, és araszolgatva, a lábához ...

Ez a magyar autósok véleménye a fizetős M0-ról

18

Van aki felháborodott, van aki örül, és olyan is akad, akit hidegen hagy az egész.

Ecclestone visszavinné Dél-Afrikába az F1-et

Az utolsó F1-es versenyt 1993-ban rendezték Dél-Afrikában, Bernie Ecclestone most azon dolgozik, hogy visszavigye a sorozatot ...


Schumacher fia titokban lopakodik az F1 felé

Michael Schumacher 15 éves fia, a gokartversenyeken a feltűnés elkerülése végett Junior vezetéknéven induló Mick elindult a formaautós ...


F1: Hülkenberg végre sínen van

2010 óta szerepel a Forma-1-ben, de most először kezdi a következő évet versenyzőként ugyanannál a csapatnál - Nico Hülkenberg ...


F1: De la Rosa követi Alonsót?

A Ferrari veterán tesztpilótája követheti a McLarenhez honfitársát - de la Rosa számára hazatérés lenne a wokingi igazolás.


F1: A Sauber autója is átvitte a lécet

A Sauber-csapat 2015-ös kasztnija sikerrel teljesítette az FIA kötelező töréstesztjeit.


1
Okostelefonos versenyautó-alkalmazás a Volkswagentől

Okostelefonos versenyautó-alkalmazás a Volkswagentől

Nem adhatott volna szebb karácsonyi ajándékot a hobbi-versenyzőknek a VW: új fejlesztésük komplett versenydiagnosztikai szolgáltatásokat ...


A férfi, aki 11 éve tolatva közlekedik

Négy sebességi fokozat hátra, egy előre. Az átalakított Fiat úgy hasít rükiben, hogy öröm nézni.


F1: Newey ott lesz pár futamon

A Red Bull háttérbe vonult sztármérnöke nem engedi el teljesen a Forma-1-es csapat kezét, 2015-ben is besegít, ha kell.


Bringásokat ment a Volvo világújdonsága

Egy svéd fejlesztés révén csökkenhetnek a kerékpáros gázolások. A gyakorlati megvalósításhoz még teljesülnie kell néhány feltételnek. ...


F1: Ecclestone-t visszahelyezték a hatalomba

Bernie Ecclestone visszavették a Forma-1 igazgatótanácsába, mellette a volt Ferrari-elnök, Luca di Montezemolo is bekerült a ...


Ekkora troll robogóst még nem láttál

Azzal szórakozott, hogy a mellette álló motoros gázkarját húzogatta, nem lett jó vége.


Szerencsés csillagzat alatt született

Egy tudománytörténeti jelentőségű csillagról nevezte el legelső teljes kollekcióját a Rolls-Royce.