Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:370.0 Ft
Dízel:373.0 Ft

Miért nem kell benzines Mazda6?

Teszt: Mazda6 2.0 TE Sport

Szerző: levél küldés
Dátum: 2008.03.21. 15:00
Mazda Mazda6 Miért nem kell benzines Mazda6?

Rögtön kezdem a lényeggel: tavaly a Mazda6-okból 81 százalék ment el dízelmotorral, 84 százalék kombi vagy ötajtós karosszériával. Vagyis ez a Mazda6 szedán, benzinmotorral, nem praktikus négyajtós testtel nem kell senkinek. 2007-ben összesen 680 hatos fogyott.

Ha még azt is tudjuk, hogy szedánon belül 38 százalékos a benzinpenetráció, rögtön kijön, hogy azok, akik a tesztben szereplő Mazda6 iránt konkrétan érdeklődnek, alig vannak többen, mint két alsó tagozatos átlag fogazatszámainak összege.

E fenti megállapítás még a korábbi Mazda6-ra volt igaz, ami nehezebb, lustább, faragatlanabb volt a mostaninál. De azért jó közelítéssel példázza, mire számíthat az új. Belőle is a dízelből adna el többet az importőr, és messze nem ebből a karosszériából - áll az idei tervekben.

Miért nem kell a szedán?

Mazda Mazda6 Miért nem kell benzines Mazda6?

Mára kifinomult ízléssel kotorászunk az autófelhozatalban, nem ragaszkodunk görcsösen az elején-végén lapos négyajtós szedán kasztnihoz. Messze nem a limuzin a legkeresettebb az Astrából, a Focusból, a Suzukikból. És a Mazda6-ból sem. Mert az ötajtós ferdehátú praktikusabb, könnyebben pakolható, és adott esetben még szebb is.

De nem a Mazda6-nál. Ez a Sedan átkozottul pofás darab. A túlméretezés hajszolása elkerülte a Mazda tervezőit, olyan ügyesen hajtogatták egymásba a motor-utastér-csomagtér hármasát, hogy elsőre fel sem tűnik, elegáns szedánba vagy sportos ötajtósba hajlik-e a feneke. Lágy íven találkozik a csomagtérfedél és a hátsó szélvédő, ami sajnos együtt jár azzal, hogy a csomagtérnyílás rövid. Ami oda bemegy, az ki nem jön - vagy legalábbis nehezen, hiába 519 literes a csomagtér.

Odabent

Mazda Mazda6 Miért nem kell benzines Mazda6?

Napjaink túlkomputerizált középkonzoljaival szemben a Mazda hagyományos körkapcsolós fűtés-szellőzés kezelői határtalanul praktikusabbak. Állandó harcot csak a levegő irányító apró gombjával vívtam, melyet a Mode félrevezető felirat miatt minduntalan keresnem kellett.

Szintén örökre száműzném az intelligensre mért fedélzeti rendszert, mely csak sokadik gombnyomásra és hosszan tartó figyelem elvonással képes elárulni, mennyit fogyaszt a jármű, vagy mennyi a pontos idő. Ennél praktikusabb egy szimpla gomb az index- vagy az ablaktörlőkar végén, nemde?

1 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

Szólj hozzá Te is!

Bődületesen erős Porschékkal Szicília szívében

Életre lehet kelteni egy legendás versenysorozatot egy letűnt korból XXI. századi utcai sportautókkal? A Porsche megpróbálta.

Jópofa magyar kütyü autólopás ellen és komfortosabb garázsnyitásért

1

Egy kis fekete doboz valahol a műszerfal alatt, és a mobilról indítható az autó. Egy másik a kapu felett és telefonról nyitható ...

Hajnali 3-kor jöttek a rendőrök. Irány a börtön!

21

Pár ezer forintos közlekedési bírság csekkje maradt befizetetlenül. Nem vicceltek a zsaruk, tényleg elvitték hajnalban az autóst. ...

Mit csináljunk, ha kátyúba hajtottunk?

7

Eltűntek a téli kerekek az autókról, a szebb felniket és a peres nyári gumikat továbbra is veszélyeztetik a télről itt maradó ...

Miért drágább a gyári vonóhorog a kisiparinál?

2

Egy átlagos autóra egy utólagos vonóhorog úgy 30-40 ezer forintba kerül. A gyári szerelésű ennél jellemzően sokkal drágább. Miért? ...

Egy halálos autóbaleset utóélete

10

Koncertre indultak a srácok, a sofőr sokáig ellenállt a kísértésnek, hogy együtt igyon a többiekkel.

Baj van a mentőautókkal?

15

Nagy volt az öröm a sárga mentőjárművek érkezésekor, de a Crafter mentők hajtásláncával váratlanul sok probléma adódhat.

Öt magyar gép bizonyítja, mennyire menő lehet egy Simson

2

És milyen jól teszik! A Simson még ma is egy olcsó, hangulatos belépő a kétkerekűek világába. Van, aki rengeteg melót, munkaórát ...

Megkésve bár, de törve nem

Évekkel az Androidos telefonokon futó, tört iGo megjelenése után végre megjött a hivatalos kiadás is. Méghozzá teljesen ingyen.

Az ember, aki az életéért futott

Érezted már valaha, hogy a halál lohol a nyomodban? A videón szereplő gyalogos igen. Ez pokoli lehetett, de megúszta.


A múlt jövőképéi szívrabló hölgyekkel körítve

Pár évtizede sokkal menőbbnek képzelték el a jövőt. A tanulmányok és a mellettük csillogó ruhában pózoló modellek sci-fi regények ...


Ez a felvétel buktatta le a nyíregyházi tolvajokat

Perceken belül elfogták a gyanúsítottakat, miután a pont egy térfigyelő kamera előtt loptak üzemanyagot egy parkoló autóból.


Teszten a legszebb magyar családi autó

Ritka feltűnő autó lett a CLA Shooting Brake. A se nem kombi, se nem ferdehátú modellt az alap dízelmotorral teszteltük.


F1: Főnöke szerint Rosberg feltámad

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke szerint nem kérdés, hogy Nico Rosberg hamarosan magára talál, és alaposan megdolgoztatja ...


F1: Alonso újra orvosok között

Fernando Alonso hálás a barcelonai tesztbalesete után őt kezelő orvoscsapatnak, a héten újra találkozik velük.


Navigáció figyelmeztet a borulásra

Ha egy betonkeverő felborul, ritka nagy pusztítást tud okozni. Ennek elkerülésében segítene a Renault Trucks vadonatúj alkalmazása. ...


F1: Räikkönennek bejött az új mérnök

Kimi Räikkönen 2015-re új, brit versenymérnököt kapott, a finn pilóta javulásában ez is szerepet játszhatott.


F1: Nem lesz a Ferrari bábja az új csapat

A 2016-os Forma-1-es belépésre készülő amerikai Haas-csapat mindössze erős partnerségre törekszik a Ferrarival, de nem lesznek ...


Viszik az új magyar Suzukit, mint a cukrot

Áprilisban 6752 darab új személygépkocsit helyeztek forgalomba Magyarországon. Tavaly áprilishoz képest 21 százalékos a növekedés. ...


Forma-1 az Édenkertben?

Irán a legmagasabb szinten jelezte, hogy szívesen rendezne Forma-1-es versenyt. Vajon lehet ebből valami?


Hatalmas baleset egy francia ralin

A Citroën versenyzőinek hatalmas mázlija volt, ha a fa máshol kapja el az autó tetejét, a bukócsövek sem mentették volna meg ...