Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:376.0 Ft
Dízel:381.0 Ft

Miért nem kell benzines Mazda6?

Teszt: Mazda6 2.0 TE Sport

Szerző: levél küldés
Dátum: 2008.03.21. 15:00
E heti kötelezően elrendelt Mazda-penzumunk alanya egy újabb hatos, kétliteres benzinmotorral és szedán karosszériával. Ugye milyen hátborzongatóan izgalmasan hangzik?
Mazda Mazda6 Miért nem kell benzines Mazda6?

Rögtön kezdem a lényeggel: tavaly a Mazda6-okból 81 százalék ment el dízelmotorral, 84 százalék kombi vagy ötajtós karosszériával. Vagyis ez a Mazda6 szedán, benzinmotorral, nem praktikus négyajtós testtel nem kell senkinek. 2007-ben összesen 680 hatos fogyott.

Ha még azt is tudjuk, hogy szedánon belül 38 százalékos a benzinpenetráció, rögtön kijön, hogy azok, akik a tesztben szereplő Mazda6 iránt konkrétan érdeklődnek, alig vannak többen, mint két alsó tagozatos átlag fogazatszámainak összege.

E fenti megállapítás még a korábbi Mazda6-ra volt igaz, ami nehezebb, lustább, faragatlanabb volt a mostaninál. De azért jó közelítéssel példázza, mire számíthat az új. Belőle is a dízelből adna el többet az importőr, és messze nem ebből a karosszériából - áll az idei tervekben.

Miért nem kell a szedán?

Mazda Mazda6 Miért nem kell benzines Mazda6?

Mára kifinomult ízléssel kotorászunk az autófelhozatalban, nem ragaszkodunk görcsösen az elején-végén lapos négyajtós szedán kasztnihoz. Messze nem a limuzin a legkeresettebb az Astrából, a Focusból, a Suzukikból. És a Mazda6-ból sem. Mert az ötajtós ferdehátú praktikusabb, könnyebben pakolható, és adott esetben még szebb is.

De nem a Mazda6-nál. Ez a Sedan átkozottul pofás darab. A túlméretezés hajszolása elkerülte a Mazda tervezőit, olyan ügyesen hajtogatták egymásba a motor-utastér-csomagtér hármasát, hogy elsőre fel sem tűnik, elegáns szedánba vagy sportos ötajtósba hajlik-e a feneke. Lágy íven találkozik a csomagtérfedél és a hátsó szélvédő, ami sajnos együtt jár azzal, hogy a csomagtérnyílás rövid. Ami oda bemegy, az ki nem jön - vagy legalábbis nehezen, hiába 519 literes a csomagtér.

Odabent

Mazda Mazda6 Miért nem kell benzines Mazda6?

Napjaink túlkomputerizált középkonzoljaival szemben a Mazda hagyományos körkapcsolós fűtés-szellőzés kezelői határtalanul praktikusabbak. Állandó harcot csak a levegő irányító apró gombjával vívtam, melyet a Mode félrevezető felirat miatt minduntalan keresnem kellett.

Szintén örökre száműzném az intelligensre mért fedélzeti rendszert, mely csak sokadik gombnyomásra és hosszan tartó figyelem elvonással képes elárulni, mennyit fogyaszt a jármű, vagy mennyi a pontos idő. Ennél praktikusabb egy szimpla gomb az index- vagy az ablaktörlőkar végén, nemde?

1 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

Szólj hozzá Te is!

Dugóból érkeztünk az isztambuli autószalonra!

Gyűlik a kilométer rendesen, ma háromszor vágtunk át a 14 milliós Isztambulon. Igaz, csak egyszer tettük ezt kocsival.

Mennyire ismered a hazai autópark összetételét?

6

Ha a tíz kérdésből hétnél eltalálod a győztest, őszintén gratulálunk!

Itt áll előttünk Aegea - dögös szedán a Fiattól

2

Az Isztambuli Autószalon legnagyobb durranása a Fiat új világautójának leleplezése volt. Beülni nem lehetett az Aegeába, de legalább ...

Mehmet Tofas Sahinjával fogadott minket Törökország

Remek tempót futott a Vezess.hu két kiküldött tudósítója - azaz futott volna, ha a török bürokrácia nem lop el két órát az életükből. ...

Koponyák az út szélén - Szerbia, Bulgária

2

Kragujevacban az egykori Zastava-gyár, Nisben egy szerb nemzeti hős előtt tisztelegtünk, útban Isztambul felé.

Mit adtak nekünk a törökök?

2

A minden bizonnyal igen kellemetlen másfél évszázados török hódoltság is hozott sok értékes, hasznos dolgot magával, amelyek ...

Keleti nyitás: a szerb szakasz

Túl vagyunk az első napon. Hatalmasat nem autóztunk, de legalább láttuk a régi Zastava gyárat is

Megyünk Isztambulba, autókiállításra!

10

A Vezess.hu két újságírója küldöttségbe indul török barátainkhoz, és megtekinti az Isztambuli Autókiállítást, valamint hazavisz ...

Szent őrület, avagy a gőzmotorok világa

Szerencsére rengeteg megszállott akad világszerte, akik szabadidejüket valamilyen régi gép életben tartásának, életre keltésének ...

F1: Hülkenberg is lehet Räikkönen utódja?

Valtteri Bottas mellett a Force Indiá-s Nico Hülkenberg neve is felmerült a Ferrari esetleges versenyzőjeként, bár Maranellóban ...


39 mocskos autó, amit látva pánik törne ki minden mosóban

Ha úgy érzed koszos az autód, belül hegyekben áll a szemét, vagy már a színe se látszik a rászáradt sárréteg alatt, gördítsd ...


Ömlik a modern autóelektronika Szombathelyről

Felavatták a TDK csoporthoz tartozó Epcos Kft. 10,5 milliárd forintos beruházással épített, 14 ezer négyzetméter területű fejlesztő- ...


Vadonatúj szabadidőjárművek az Auditól

A következő három évben három új szabadidőjárművel rukkol elő az Audi. Lesz köztük pici, óriási és emissziómentes is.


Az évezred legfontosabb francia ráncfelvarrása

Egy új hűtőrács még sosem volt ennyire fontos a Citroën életében. A DS5 frissített verziója szerény nyitánya egy új kor kezdetének. ...


Megint nyomulnak az F1-es alkoholreklámok ellen

A Monacói Nagydíjon újabb támadást intéztek a Forma-1 ellen az alkoholreklámokkal kapcsolatban.


Medvék ellen kell védekezni egy horvát autópályán

Medvék és más vadon élő állatok ellen épít új védőrendszert a Rijeka és Zágráb közötti autópálya-szakaszon a horvát autópálya-kezelő ...


F1: 515 milliárdot követelnek Ecclestone-tól

A brit adóhatóság elővette Bernie Ecclestone egyik régi ügyét. 1,2 milliárd fontot hajthatnak be az üzletemberen.


Visszakapják az autósok a Nagykörutat

Május 24-től (vasárnaptól) újra a teljes vonalon jár a 4-es és a 6-os villamos, mert befejeződik a márciusban kezdődött felújítás ...


Nyaralás a Marson? No problem

Ha nem csak úrvezetői jogsival rendelkezel, és nagyon unod már a civilizációt, megtaláltuk számodra a tökéletes nyaralómobilt. ...


Isztambul kajái és autós slágere

Még mielőtt elindultunk volna, kaptuk ezeket a gasztronómiai tippeket és egy autós tematikájú, rettenetes popsláger Youtube-linkjét ...


Így lesz villanybiciklid egy kerékcserével

Koreai fejlesztők szerint felesleges új kerékpárt venni, ha egy kicsi kényelemre vágyunk: elég lecserélni a hátsó kereket az ...