Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:382.0 Ft
Dízel:364.0 Ft

Miért nem kell benzines Mazda6?

Teszt: Mazda6 2.0 TE Sport

Szerző: levél küldés
Dátum: 2008.03.21. 15:00
E heti kötelezően elrendelt Mazda-penzumunk alanya egy újabb hatos, kétliteres benzinmotorral és szedán karosszériával. Ugye milyen hátborzongatóan izgalmasan hangzik?
Mazda  Miért nem kell benzines Mazda6?

Rögtön kezdem a lényeggel: tavaly a Mazda6-okból 81 százalék ment el dízelmotorral, 84 százalék kombi vagy ötajtós karosszériával. Vagyis ez a Mazda6 szedán, benzinmotorral, nem praktikus négyajtós testtel nem kell senkinek. 2007-ben összesen 680 hatos fogyott.

Ha még azt is tudjuk, hogy szedánon belül 38 százalékos a benzinpenetráció, rögtön kijön, hogy azok, akik a tesztben szereplő Mazda6 iránt konkrétan érdeklődnek, alig vannak többen, mint két alsó tagozatos átlag fogazatszámainak összege.

E fenti megállapítás még a korábbi Mazda6-ra volt igaz, ami nehezebb, lustább, faragatlanabb volt a mostaninál. De azért jó közelítéssel példázza, mire számíthat az új. Belőle is a dízelből adna el többet az importőr, és messze nem ebből a karosszériából - áll az idei tervekben.

Miért nem kell a szedán?

Mazda  Miért nem kell benzines Mazda6?

Mára kifinomult ízléssel kotorászunk az autófelhozatalban, nem ragaszkodunk görcsösen az elején-végén lapos négyajtós szedán kasztnihoz. Messze nem a limuzin a legkeresettebb az Astrából, a Focusból, a Suzukikból. És a Mazda6-ból sem. Mert az ötajtós ferdehátú praktikusabb, könnyebben pakolható, és adott esetben még szebb is.

De nem a Mazda6-nál. Ez a Sedan átkozottul pofás darab. A túlméretezés hajszolása elkerülte a Mazda tervezőit, olyan ügyesen hajtogatták egymásba a motor-utastér-csomagtér hármasát, hogy elsőre fel sem tűnik, elegáns szedánba vagy sportos ötajtósba hajlik-e a feneke. Lágy íven találkozik a csomagtérfedél és a hátsó szélvédő, ami sajnos együtt jár azzal, hogy a csomagtérnyílás rövid. Ami oda bemegy, az ki nem jön - vagy legalábbis nehezen, hiába 519 literes a csomagtér.

Odabent

Mazda  Miért nem kell benzines Mazda6?

Napjaink túlkomputerizált középkonzoljaival szemben a Mazda hagyományos körkapcsolós fűtés-szellőzés kezelői határtalanul praktikusabbak. Állandó harcot csak a levegő irányító apró gombjával vívtam, melyet a Mode félrevezető felirat miatt minduntalan keresnem kellett.

Szintén örökre száműzném az intelligensre mért fedélzeti rendszert, mely csak sokadik gombnyomásra és hosszan tartó figyelem elvonással képes elárulni, mennyit fogyaszt a jármű, vagy mennyi a pontos idő. Ennél praktikusabb egy szimpla gomb az index- vagy az ablaktörlőkar végén, nemde?

1 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

Szólj hozzá Te is!

Az ember, akinek az okmányiroda ellopta az autóját

8

Levente kapott egy levelet, amiben biztosítója értesítette: nincs többé kötelezője. De miért nincs, kérdezte meg őket telefonon. ...

Csodaszép autók érkeztek Magyarországra!

Porschék, Aston Martinok, W111-es Mercedesek, Ferrarik, plusz Quattroporték, Monte Carlók, i3-asok, Amazonok, F-Type-ok - többek ...

F1: Az év versenye a Magyar Nagydíjon!

Szenzációs, őrületes futamot hozott a 30. Magyar Nagydíj, Sebastian Vettel nyert a Ferrarival, a Red Bullok mögötte, pontot szereztek ...

A hétvége, amikor minden a Ferrariról szólt

1

Szikár, minimalista képgyűjtemény következik a hétvégéről, amikor a Ferrari birtokba vette a Hungaroringet. Fotógaléria a Ferrari ...

Ezekkel járnak az F1-sztárok Magyarországon

557 lóerős kombi és negyvenéves motor is szerepel a Forma-1-es pilóták járműparkjában, amellyel idén a Hungaroringre érkeznek. ...

"Lányokat válogattam a Magyar Nagydíjra Laudával"

És ez csak egy sztori a Forma-1 sűrűjéből. A Hungaroring 30 éves jubileuma alkalmából 40 rapid kérdést szegeztünk a Forma-1-es ...

F1: A Magyar Nagydíj legjei

Legek, elsőségek, statisztikák a Magyar Nagydíj elmúlt 29 évéből. Ki nyert a legtöbbször, mi volt a legkisebb különbség, kik ...

F1: A Magyar Nagydíj legdurvább balesetei

1

A 30. Magyar Nagydíjra készülve csokorba gyűjtöttük a neten fellelhető legemlékezetesebb eseteket!

F1: 30 kép a 30 éves Magyar Nagydíjról

A hétvégén immár 30. alkalommal rendezik meg a Magyar Nagydíjat a Hungaroringen, a jubileum alkalmából óriásgalériával tekintünk ...

Megvan hol folytatja a Top Gear volt csapata

A három muskétás, Jeremy Clarksonnal az élen olyan szerződést írt alá, amire senki nem számított.


Elkészült a tökéletes terepjáró, és nagyon állat!

Ennél lenyűgözőbb közlekedési eszköz a segway óta nem született. És akkor még semmit nem mondtam.


F1: Vettel fenyegetést jelent Hamiltonékra

Mika Häkkinen úgy véli, Sebastian Vettel még harcban lehet a 2015-ös Forma-1-es bajnoki címért, nem csak a Mercedes-pilótákkal ...


2
Vajna Tímea lesz az első női kamionversenyző?

Vajna Tímea lesz az első női kamionversenyző?

Tímea régóta a sebesség megszállottja, így nem csoda, hogy bátran vette kézbe Kiss Norbi versenykamionjának kormányát.


Szomorú egy terepre termett UAZ-t így látni

Az UAZ 469 sokak számára ismerős lehet, még mindig szolgál pár a Magyar Honvédség kötelékében, a videón szereplő darab azonban ...


Új Jazz - Majd én megmondom, mi kell neked

Nem hagy sok választási lehetőséget vásárlóinak az új generációs Honda Jazz. Kérdés, hogy eltalálták-e az arany középutat, vagy ...


F1: Szingapúrig várhat a Red Bull

A hungaroringi 2-3. hely után a Red Bull főnöke nem vár azonnal további hasonló eredményeket, legközelebb szeptember közepén, ...


Ez a kerékpáros fittyet hányt a tilos jelzésre

Azt hitte, hogy törvények felett álló bringásként neki nem szól a tilos jelzés, és ugratónak jó lesz az útból kiemelkedő barikád. ...


F1: Button kidobná a szenzorokat

Jenson Button is úgy véli, hogy a Forma-1-ben manapság túl sok információval rendelkeznek a pilóták, jót tenne a versenynek, ...


Durva tömegbaleset, útzár és sok sérült Dunavarsánynál

Egy kamion és három személyautó ütközött össze az 51-es főúton Dunavarsány térségében délben, többen megsérültek, az utat lezárták. ...


Teherabroncs-csereprogramot jelentett be a Continental

Tizenkétezer gumiabroncsot érintő, önkéntes gumiabroncs-csereprogramot jelentett be a Continental.


F1: Baj lesz a rekordhosszú naptárból?

Több csapatnak sem tetszik a 2016-r tervezett 21 futamos Forma-1-es versenynaptár, de egyelőre kivárnak, hátha kipottyan egy-két ...