Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:359.0 Ft
Dízel:373.0 Ft

Miért nem kell benzines Mazda6?

Teszt: Mazda6 2.0 TE Sport

Szerző: levél küldés
Dátum: 2008.03.21. 15:00
Mazda Mazda6 Miért nem kell benzines Mazda6?

Rögtön kezdem a lényeggel: tavaly a Mazda6-okból 81 százalék ment el dízelmotorral, 84 százalék kombi vagy ötajtós karosszériával. Vagyis ez a Mazda6 szedán, benzinmotorral, nem praktikus négyajtós testtel nem kell senkinek. 2007-ben összesen 680 hatos fogyott.

Ha még azt is tudjuk, hogy szedánon belül 38 százalékos a benzinpenetráció, rögtön kijön, hogy azok, akik a tesztben szereplő Mazda6 iránt konkrétan érdeklődnek, alig vannak többen, mint két alsó tagozatos átlag fogazatszámainak összege.

E fenti megállapítás még a korábbi Mazda6-ra volt igaz, ami nehezebb, lustább, faragatlanabb volt a mostaninál. De azért jó közelítéssel példázza, mire számíthat az új. Belőle is a dízelből adna el többet az importőr, és messze nem ebből a karosszériából - áll az idei tervekben.

Miért nem kell a szedán?

Mazda Mazda6 Miért nem kell benzines Mazda6?

Mára kifinomult ízléssel kotorászunk az autófelhozatalban, nem ragaszkodunk görcsösen az elején-végén lapos négyajtós szedán kasztnihoz. Messze nem a limuzin a legkeresettebb az Astrából, a Focusból, a Suzukikból. És a Mazda6-ból sem. Mert az ötajtós ferdehátú praktikusabb, könnyebben pakolható, és adott esetben még szebb is.

De nem a Mazda6-nál. Ez a Sedan átkozottul pofás darab. A túlméretezés hajszolása elkerülte a Mazda tervezőit, olyan ügyesen hajtogatták egymásba a motor-utastér-csomagtér hármasát, hogy elsőre fel sem tűnik, elegáns szedánba vagy sportos ötajtósba hajlik-e a feneke. Lágy íven találkozik a csomagtérfedél és a hátsó szélvédő, ami sajnos együtt jár azzal, hogy a csomagtérnyílás rövid. Ami oda bemegy, az ki nem jön - vagy legalábbis nehezen, hiába 519 literes a csomagtér.

Odabent

Mazda Mazda6 Miért nem kell benzines Mazda6?

Napjaink túlkomputerizált középkonzoljaival szemben a Mazda hagyományos körkapcsolós fűtés-szellőzés kezelői határtalanul praktikusabbak. Állandó harcot csak a levegő irányító apró gombjával vívtam, melyet a Mode félrevezető felirat miatt minduntalan keresnem kellett.

Szintén örökre száműzném az intelligensre mért fedélzeti rendszert, mely csak sokadik gombnyomásra és hosszan tartó figyelem elvonással képes elárulni, mennyit fogyaszt a jármű, vagy mennyi a pontos idő. Ennél praktikusabb egy szimpla gomb az index- vagy az ablaktörlőkar végén, nemde?

Cikk nyomtatása

1 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

Szólj hozzá Te is!

Letöltendő börtönt kapott az agresszív kamionos

6

Fékezett az Opel, ami nem tetszett a kamionosnak. Megelőzte, ráhúzta a szerelvényt. Mindketten megálltak, aztán elcsattant egy ...

Volkswagennek álcázták a kínai autót

Rendesen lenyúlta a derék kínai autógyártó a Volkswagen formatervét a Glory megrajzolásakor. A jókora egyterű itthon is megjelenhet. ...

Elindult az új Suzuki sorozatgyártása

12

Elindult az új Suzuki Vitara gyártása Esztergomban. Ebből az alkalomból Orbán Viktor azt is elárulta miért számít a Suzuki a ...

A Renault új crossoverei Genfben

A Renault attól fél, hogy elfogynak az aszfaltozott utak? Két új crossovert hozott Genfbe, így a Koleosszal és a Capturrel már ...

Ellenfél a Qashqainak a Hyundaitól

8

Tavaly megbicsaklott az értékesítések bővülése Európában, idén viszont a Hyundai kínálata 80 százalékát megújítja. A legfontosabb ...

Mennyit kell fizetni, ha elkap a szupertraffipax?

15

Bemutatásakor nem árult el minden részletet az autósok megkopasztására képes csodafegyverről a rendőrség. Néhány fontos kérdés ...

3 perc alatt tölthető villanyautók

1

Beültünk az immár teljesen kész Toyota Mirai hidrogénautóba, és sajnos a Honda prototípusába, az FCV-be is, aminek soha többé ...

És igen, megvan, sikerült: beültünk egy Mansoryba!

1

Hosszas könyörgésbe került, és megnézték, nincs-e a kárpitra veszélyes kulcs, karabiner vagy harci buzogány az övünkön, de végül ...

Befeküdtünk egy Mercedes alá

Mercedes 4x4 a négyzeten: gigantikus terepjáró, portáltengelyen. Szerencsére nem lesz belőle sorozatgyártású modell, csak show-carnak ...

Íme az ember, akit élve evett meg egy hószán

Ha azt hiszed, hogy idióta az állatidomár, aki az oroszlán szájába dugja a fejét, még nem láttad ezt a vakmerő embert.


2
Erősebb motor az összkerekes Daciában

Erősebb motor az összkerekes Daciában

Eddig csak elsőkerék-hajtással kínálták, mostantól 4x4 kivitelben is elérhető a legerősebb benzinmotor.


Nem a három autó a megoldás az F1 gondjaira!

A Ferrari csapatfőnöke, Maurizio Arrivabene szerint hosszú távon nem jelentene megoldást a Forma-1 gondjaira, ha a csapatok egyenként ...


1
Törököt fogott a BKV

Törököt fogott a BKV

Török midibuszokat vásárol a BKV. Az új buszok várhatóan a turisták által kedvelt útvonalakon állnak forgalomba.


Új csapatokat hívnak a Forma-1-be

A Nemzetközi Automobil Szövetség szeretné, ha új csapatokkal bővülne a Forma-1-es mezőny, hamarosan kiírhatják az újabb tendert. ...


Indiai egyterű, amiből még lehet valami

Hatszemélyes buszlimuzinját hozta el Európába az indiai autóipari óriás. Átgondolt konstrukciónak tűnik.


Apró hülyeségek a Genfi Autószalonon

Jártunkban-keltünkben néha meghökkentő kis jópofaságokat is találtunk Genfben a sok agyonpolírozott autócsoda között. Ezeket, ...


2 percnyi akció a Halálos iramban 7-ből

Szűk egy hónap, és sokkal többet láthatunk a várva várt hetedik részből, mint ez a két perc. Bár ez is elég erős.


F1: Szó sincs bojkottról!

Az Ausztrál Nagydíj szervezője kategorikusan cáfolta, hogy egyes csapatok a versenyhétvége bojkottjával fenyegetnének.


3
Egy perc sem kellett, hogy ellopják az 50 millás ritkaságot

Egy perc sem kellett, hogy ellopják az 50 millás ritkaságot

Nem éppen elegáns módszerekkel, de az biztos, hogy villámgyorsan elkötötték a 120 ezer fontot érő Ford-ritkaságot.


Többet járnak a magyar autósok márkaszervizbe

A márkakereskedői statisztikák alapján 10-15 százalékkal javult egyes márkaszervizek forgalma - derült ki a Magyar Gépjárműimportőrök ...


Így telnek az orosz hétköznapok

A héten nem voltunk túl aktívak fedélzeti kamerás felvételek terén, Genf nagyobb prioritást élvezett, de most bepótoljuk.