Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:372.0 Ft
Dízel:392.0 Ft

Miért nem kell benzines Mazda6?

Teszt: Mazda6 2.0 TE Sport

Szerző: levél küldés
Dátum: 2008.03.21. 15:00
Mazda Mazda6 Miért nem kell benzines Mazda6?

Rögtön kezdem a lényeggel: tavaly a Mazda6-okból 81 százalék ment el dízelmotorral, 84 százalék kombi vagy ötajtós karosszériával. Vagyis ez a Mazda6 szedán, benzinmotorral, nem praktikus négyajtós testtel nem kell senkinek. 2007-ben összesen 680 hatos fogyott.

Ha még azt is tudjuk, hogy szedánon belül 38 százalékos a benzinpenetráció, rögtön kijön, hogy azok, akik a tesztben szereplő Mazda6 iránt konkrétan érdeklődnek, alig vannak többen, mint két alsó tagozatos átlag fogazatszámainak összege.

E fenti megállapítás még a korábbi Mazda6-ra volt igaz, ami nehezebb, lustább, faragatlanabb volt a mostaninál. De azért jó közelítéssel példázza, mire számíthat az új. Belőle is a dízelből adna el többet az importőr, és messze nem ebből a karosszériából - áll az idei tervekben.

Miért nem kell a szedán?

Mazda Mazda6 Miért nem kell benzines Mazda6?

Mára kifinomult ízléssel kotorászunk az autófelhozatalban, nem ragaszkodunk görcsösen az elején-végén lapos négyajtós szedán kasztnihoz. Messze nem a limuzin a legkeresettebb az Astrából, a Focusból, a Suzukikból. És a Mazda6-ból sem. Mert az ötajtós ferdehátú praktikusabb, könnyebben pakolható, és adott esetben még szebb is.

De nem a Mazda6-nál. Ez a Sedan átkozottul pofás darab. A túlméretezés hajszolása elkerülte a Mazda tervezőit, olyan ügyesen hajtogatták egymásba a motor-utastér-csomagtér hármasát, hogy elsőre fel sem tűnik, elegáns szedánba vagy sportos ötajtósba hajlik-e a feneke. Lágy íven találkozik a csomagtérfedél és a hátsó szélvédő, ami sajnos együtt jár azzal, hogy a csomagtérnyílás rövid. Ami oda bemegy, az ki nem jön - vagy legalábbis nehezen, hiába 519 literes a csomagtér.

Odabent

Mazda Mazda6 Miért nem kell benzines Mazda6?

Napjaink túlkomputerizált középkonzoljaival szemben a Mazda hagyományos körkapcsolós fűtés-szellőzés kezelői határtalanul praktikusabbak. Állandó harcot csak a levegő irányító apró gombjával vívtam, melyet a Mode félrevezető felirat miatt minduntalan keresnem kellett.

Szintén örökre száműzném az intelligensre mért fedélzeti rendszert, mely csak sokadik gombnyomásra és hosszan tartó figyelem elvonással képes elárulni, mennyit fogyaszt a jármű, vagy mennyi a pontos idő. Ennél praktikusabb egy szimpla gomb az index- vagy az ablaktörlőkar végén, nemde?

Cikk nyomtatása

1 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

Szólj hozzá Te is!

Szavazzon kedvenc autójára és nyerjen!

A jelenleg kapható autók közül Ön melyik mellett döntene legszívesebben? Szavazzon online játékunkban, és nyerjen újságelőfizetést. ...

Hamilton háta mögött birkózhat Alonso és Vettel

A Ferrari lesz előrébb jövőre, vagy a McLaren-Honda? Ki lehet 2015 meglepetéspilótája? Interjú Wéber Gábor F1-guruval.

Felrobbanhat egy benzinkút?

3

Az üzemanyag útja a finomítótól a kútig. Végállomás.

Milyen autót vegyen Alonso?

1

Mivel Alonso jövőre a McLaren-Hondánál folytatja el kell felejtenie a maranellói lovakat. Nehéz lesz, de van néhány alternatívánk, ...

Így bírságolják a szabályosan parkoló kocsikat

20

Érvényes matricával parkoltam a saját házam előtt, mégis Mikulás-csomagot rakott az ellenőr a kocsimra.

Bátor vagy okos döntés egy Fiat Multipla?

1

Olvasónk 6-7 üléses családi egyterűt vásárolna, de a használható fajtából. Vajon jól jár egy Fiat Multiplával? Szakértőnk segít ...

Vége a defektnek

1

A cím persze túlzás, de ha a gumi futófelületén áthatoló szög nem túl vaskos, akkor elég csak kihúznunk és mehetünk is tovább.

Ez a taxi ingyen tankol. Jó üzlet?

10

Ingyen tankolni klassz dolog. Pláne, ha közben pénzt is kereshetünk a kocsival. De ez valóban bombaüzlet? Vagy inkább valami ...

F1: Hamilton győzött, kétszeres bajnok

A szezonzáró Abu-Dzabi Nagydíjon Lewis Hamilton győzött, megszerezte második bajnoki címét, Rosbergnek csak a bocsánatkérés jutott. ...

F1: Még többet dolgoztatják a női pilótát

Susie Wolff a jövőben még nagyobb szerepet kap a Williams munkájában, a versenyzőnőt hivatalos tesztpilótának nevezték ki.


Bárki jelentkezhet a Mercedes iskolájába

A kecskeméti Mercedes-Benz iskola a 2015/16-os tanévben először nyitja meg kapuit a magyar gyermekek részére.


F1: Megszólalt a Ferrari kirúgott csapatfőnöke

Marco Mattiaccit teljesen váratlanul menesztette a Ferrari-elnök Sergio Marchionne a hét elején. A távozott csapatfőnök először ...


Közlekedési eszköz, EGYETLEN kerékkel?

Jó pár óra és két lilára vert lábszár, mire az ember megtanulja használni, de utána nagyon vicces érzés Megvagy Hadnagyként zúzni ...


1
Koromfekete péntek a legdurvább dízelekkel

Koromfekete péntek a legdurvább dízelekkel

Összeszedtük a legalpáribb, legizmosabb dízelmotoros füstokádó szörnyeket, amelyek még videón nézve is rontják a levegő összetételét. ...


F1: Eltiltást érdemelt volna a Red Bull

A Force India technikai igazgatója, Andy Green szerint a Red Bull legalább egy versenyre szóló eltiltást érdemelt volna az abu-dzabi ...


A sors így bánik el a türelmetlen bunkókkal

Oké, hogy városi kisautó, és minden lyukba befér, de ettől meg nem kell szabálytalankodni, mert ez lesz a vége.


2
Kötelező beindítani a villanyautó-forradalmat

Kötelező beindítani a villanyautó-forradalmat

Az Európai Unió tagállamainak, köztük Magyarországnak két évük van arra, hogy felállítsák szakpolitikai keretüket az alternatív ...


Így talán még soha nem tört Maserati

Oszlopnak csapódtak az olasz sportautóval, mindkét fiút súlyos sérülésekkel szállították kórházba, egyiküknek a lábát már nem ...


F1: A több pont sem menti meg Buttont

Eric Boullier, a McLaren csapatfőnöke ismét utalt rá, hogy idei teljesítménye ellenére Jenson Buttonra nem számítanak többé Wokingban. ...


A BKK ott van a világ egyik kedvenc appjában

Péntektől a BKK közlekedési információi is megjelennek a közösségalapú közlekedési és navigációs alkalmazásban, a Google tulajdonában ...


Kirabolták a magyar kaminos csapatot

Kirabolták a magyar versenykamionos istállót, a Oxxo-csapatot. Mindent vittek ami mozdítható volt a műhelyben.