Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:307.0 Ft
Dízel:300.0 Ft

Mercedes ML: Szolid luxus

Teszt: Mercedes-Benz ML 350 BlueTEC 4M

Szerző: levél küldés
Fotók: szintén,
Dátum: 2013.11.18. 06:00
Röviden - Mercedes-Benz ML 350 BlueTEC 4M
Mi ez?Prémium szabadidő-autó
Mit tud?Elegánsan megjelenni
Mibe kerül?16,1 millió forinttól 31,6 millióig tart az árlista, a tesztautó 20 millióba kerül
Kinek jó? 
Bárkinek, aki szeret egy fényűző nappalival közlekedni

Mercedes-Benz ML-osztály Mercedes ML: Szolid luxus
A legújabb, harmadik generációs ML bő két évvel ezelőtt, Frankfurtban mutatkozott be. A korábbinál sportosabb, a közlekedés többi résztvevőjét talán kevésbé nyomasztó forma, magasabb alapfelszereltség, és mégis lényegében változatlan saját tömeg jellemzi az autót, amely az új motoroknak, illetve az alumínium és magnézium intenzív használatának köszönhető. A már kipróbált, fogyasztásbajnok négyhengeres dízel után most egy V6-os dízelmotorral felszerelt változat járt nálunk. 

Egy másodpercig se gondolják, hogy az autós újságíró élete csak játék és mese. A teszt képcímeit a Mercedes sajtóanyagából kotortam össze, nagy szeretettel, csak Önöknek. Próbáljuk meg együtt megfejteni, mit is akart mondani a költő a " műszerfal rokonszenves lejtésével", vagy a "kiemelt közúti alkalmassággal".

Akár otthon

Belseje óriási, mintha nem is autóval, hanem sokkal inkább a déli-tájolású nappalival kelnénk útra. Kényelmes, fűthető, villanymotorok által mozgatott világos bőrszerű ülések illatoznak a fenekünk alatt, a mellettünk ülő kartávolságon kívül, a hátsó sor utasai pedig még ennél is messzebb ücsörögnek, az állítható dőlésszögű háttámlás második üléssorban. Kényelmünket kisasztalnyi, telerámolható könyöklő, deréktámasz, illetve a térdnél is puhára kárpitozott középkonzol fokozza szinte a végtelenségig.


Adatlap

MERCEDES-BENZ ML 350 BlueTEC Aut.

Mercedes-Benz ML-osztály Mercedes ML: Szolid luxus MERCEDES-BENZ ML 350 BlueTEC Aut.

Motor Diesel
Teljesítmény 190 kW (258 LE)
Gyorsulás (0-100 km/h) 7.4 mp
Nyomaték 620 Nm
Végsebesség 224 km/h
Fogyasztás (vegyes) 7.4 l/100km
Listaár: 17 404 920 Ft
Tovább az autó teljes adatlapjához
Adatok forrása: Eurotax
A pazar térérzetre még rátesz egy lapáttal a világos kárpitozás, sötétedés után pedig a mindenféle résből előszivárgó, háromféle színből kiválasztható hangulatvilágítás fénye. Pazar. 

Csak ne nézzünk a középkonzol, ebben a környezetben röhejesen szerény méretű kijelzőjére. A berendezés minősége, kidolgozása persze kifogástalan, de igazából nem hagy semmilyen nyomot az emberben. Ülhetnénk akármelyik Mercedesben. A megszokott ablakemelő-kapcsolók, gombok, hangulat mindenhol és például az a gomb, ami egy kisebb Mercedesben teljesen jól mutat, az ebben a méretarányban már könnyedén észrevehetetlenül apróvá zsugorodik. 

A csomagtartó ajtajával elméletben nem kell beszennyeznünk a kezünket, gombnyomásra nyílik, csukódik - akár a kulcsról, akár a vezetőülésből is vezérelhető a művelet - de a régimódi figurák a hagyományos, manuális megoldást is választhatják. 

Nekik jó hír, hogy ilyenkor egyáltalán nem szükséges a villanymotorral szkanderozni, könnyedén nyitható csukható a csomagtartó ajtaja kézi erővel is, ha éppen az a szimpatikusabb megoldás. 

Emellett a csukódás közben esetleg becsípett testrészeket sem csonkolja az ajtó, illetve a nyitási magasságot is korlátozni lehet benne, ha nem akarjuk egy alacsonyabb mélygarázsban végigszántani vele a tetőt. A poggyásztér sok és összetett trükkre nem képes - nincsenek rakomány-rögzítő fülek, rudak, háló -   legnagyobb előnye az óriási, 690 literes térfogat, amelyből az ülések hajtogatása után, ha hajszállal is, de két köbméternél is nagyobb barlangot lehet kialakítani.

Ezeket a trükköket tudja a 690 literes csomagtartó:

Mercedes-Benz ML-osztály Mercedes ML: Szolid luxus

Motor

Elöl kulturált járású, V6-os dízelmotor morog, szinte teljesen elszigetelve az utastértől. Az Euro6-os károsanyag-kibocsátási normát a teherautókhoz hasonlóan sajnos csak AdBlue adalékkal hozza az autó. Bivalyerős - egészen pontosan 258 lóerős - motorja 7,4 másodperc alatt gyorsítja a 2,1 tonnás, ám roppant áramvonalas - kategóriájának legjobbja - testet. A  száguldás papíron 224 km/órás sebességig folytatódhat. 

Városban, országúton egyaránt  lehengerlő lendülettel képes közlekedni. Futóművét sem könnyű zavarba hozni, de talán a 18 colos kerekeknek tudható be, hogy a gödrökön, úthibákon sajnos nem azzal a mérhetetlen határozottsággal és kényelemben vezeti át az utasokat, mint amit elvárnánk tőle. Biztos, hogy ez nem a változó keménységű, elektronikusan vezérelt adaptív lengéscsillapítók számlájára írható.

A váltásokat hétfokozatú, a ZF polcáról származó automatikus szerkezet végzi. Munkájába nem lehet belekötni, gyors, okos, kényelmes, pont ilyet képzel el magának az ember egy ilyen kaliberű járgányba. A kormány mögé rejtett, helyet alig foglaló, kecses váltókar pedig csak ráadás. A változó rásegítésű kormánnyal az autó méreteihez képest valószínűtlenül szűk helyen is meg tudunk fordulni, ha véletlenül túlcsúsznánk a legközelebbi Loui Vuitton diszkonton.


Háromliteres, 240 lóerő közötti motorral ilyen konkurensei vannak a Mercedesnek:

Az Mercedes-Benz ML 350 és vetélytársaiListaár, forint 

BMW X5 3,0 D (258 LE) 
16 556 000
Volkswagen Touareg 3,0 V6 TDi (245 LE)
16 239 060
Porsche Cayenne Diesel Aut. (240 LE)19 114 800

Range Rover 3,0 TD V6 (258 LE)28 775 230

Autostop

Egyedül a start-stop rendszerrel nem sikerült kibékülni, valahogy nem derült ki, pontosan mikor mit és miért csinál. Hideg motornál, amikor még teljesen ésszerűtlen minden percben leállítani a motort, ahogy megállít a forgalom, a motor is azonnal leáll. Aztán később, amikor eléri az üzemi hőmérsékletet, már nem ennyire következetes. De a legrosszabb, amikor sűrű tömött sorokban érkező autók között kéne szempillantás alatt átslisszolni, és araszolás, a megfelelő alkalomra vadászat közben másodpercenként leáll a motor. Igazán nagy szerencse, hogy a rendszer kikapcsolható. 



Az ML Mercedes egy túlméretes, de mégis roppant könnyedén és finoman vezethető, bentről nem igazán fantáziadús tankhajó, egy lakás áráért. Igazán kár, hogy lakni nem lehet benne.


Mellette

  • Csendes, erős motor
  • Korrekt anyagok a belsőben
  • Fürge váltó
 

Ellene

  • Unalmas szabvány belső
  • Idétlen lelkivilágú start-stop rendszer

ML 350 BlueTEC Aut. Extrái

MERCEDES-BENZ ML 350 BlueTEC Aut. modellt már nem forgalmazzák.
Adatok forrása: Eurotax

FELSZERELTSÉGI ADATOK

- 12 V-os csatlakozó- 12 V-os csatlakozó a csomagtérben- AUX - IN csatlakozó külső lejátszókhoz
- berség figyelő rendszer - ATTENTION ASSIST- Biztonsági gyermekzár a hátsó ajtóknál- Biztonsági övfeszítő rendszer
- Csomagtérben rakományrögzítő pontok- Defektkijelzés- Elektromos ablakemelők elöl-hátul
- Erőátvitel: állandó összkerékhajtás [4WD]- Fejtámlák elöl-hátul [5 db]- Fékrendszer: blokkolásgátló fékrendszer [ABS]
- Fékrendszer: elektromos rögzítőfék- Fékrendszer: fékerőszabályozó, elektronikus [EBV, EBD]- Fény és esőszenzor
- Figyelmeztető hangjelzés a biztonsági övek bekapcsolására- Fordulatszámmérő- Gyermekülés előkészítés [ISOFIX]
- Hátsó ablaktörlő-mosó berendezés- Indításblokkolás- Információs rendszer: multifunkciós kijelző
- Információs rendszer: szervíz-intervallum jelző- Járműstabilitás ellenőrzése: ESP [elektromos járműstabilizációsprogram]- Kárpit: szövet/műbőr
- Kartámla elöl fiókkal/rakodórekesszel- Kartámla hátul italtartóval- Keréknyomás ellenőrző rendszer
- Kesztyűtartó: hűtött- Kesztyűtartó: zárható- Kipörgésgátló [ASR]
- Könnyűfém keréktárcsa 17''-os- Kormánykerék: bőr, multifunkciós- Kormánykerék: magasság-és távolságállítású
- Követési távolság ellenőrző rendszer [Distronic, aktívsebesség-szabályozás]- Központizár- Króm csomag [külső]
- Külső hőmérsékletmérő- Külső visszapillantó tükrök a karosszéria színében- Külső visszapillantó tükrök elektromosan állíthatók és fűthetők
- Küszöbborítás elöl- Légkondícionáló berendezés [ACC] automatikus- Légzsák a vezető-és utasoldalon, oldallégzsákok elöl, függönylégzsák
- Lejtmenet vezérlő [Hill Descent Controll]- lések hátul: 1/3-2/3 arányban osztottan dönthető- lések: deréktámasz állítási lehetőség a vezetőülésnél
- lések: elektromosan állítható első ülések- Mikrofilter [por-és pollenszűrő]- MSR [nyomatékszabályzó]
- Oldalsó fellépő- Pohártartó elöl-hátul- PRE-SAFE rendszer: preventív balesetvédelmi rendszer
- Rádió-CD MP3 lejátszóval- Rádiótelefon-kihangosítás [Bluetooth]- Részecskeszűrő
- Rögzítőháló az első ülések háttámláján- Sebességszabályozó [tempomat]- Sebességváltó kapcsoló a kormánykeréken
- Sebességváltómű: 7 fokozatú automata kézi kapcsolási lehetőséggel- Szemüvegtartó- Szépítkezőtükör megvilágítással a vezető és az utasoldalon
- Szervokormánymű: sebességfüggő- Színezett üvegek: fény és hővédő- Térdlégzsák a vezetőoldalon
- Tetőcsomagtartó sín- USB csatlakozó- Vészhárítók és kilincsek a karosszéria színében
- Világítás: ködfényszórók elöl- Világítás: LED nappali menetfény- Visszagurulásgátló [Hill-Holder]

Szavazás: Mercedes-Benz ML 350 BlueTEC 4M

Mercedes-Benz ML 350 BlueTEC 4M

Szerinted hány pontot érdemel az ML Merci?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

4 hozzászólás

További cikkek

comment3 hozzászólás

Fogash73 - 2013.11.19   13:26

tizenharminc milliós autó, de a csomagtértakaró roló a levegőben lóg (nincs vezetősínje, mint akár egy Astrában is), illetve az utastérben egyáltalán nincs benne sok hely.

zoldfulu2000 - 2013.11.18   15:45

Lassan ők is fejlődnek a korral :P

Talán egy napon azt is megérjük hogy felteszik a tempomatot a kormányra és nem spórolják ki a jobboldali indexkart az ablaktörlőnek.

Megint egy Merci amit biztos a bevásárlólistám végére tennék.

De sebaj ott a fény az alagút végén, láttátok az új C klassét? Amint kijön megyek érdeklődni, nagyon bejövős így elsőre.

Guevara - 2013.11.18   14:23

Felülről lelógatott gázpedál egy Mercedesben?! Alig hiszem el.

Szólj hozzá Te is!

12
Vezettük: Lexus GS 2016

Vezettük: Lexus GS 2016

Modellfrissítéssel válaszolt a Lexus a GS kategóriájába özönlő új modellekre. A Grand Sedan jó autó volt, és az is maradt.

14
Vezettük: új Ford Focus RS

Vezettük: új Ford Focus RS

Összkerékhajtással és 350 lóerővel sokkol a vadonatúj RS. Affér a rendőrséggel, versenypálya, négy kerékkel füstölés driftelés ...

21
Teszt: Opel Astra 1.0 T

Teszt: Opel Astra 1.0 T

Nem ad okot fejtörésre, nem okoz meglepetést: az új Opel Astra, akárcsak összes elődje, egy tökéletes átlagra belőtt közlekedési ...

12
Összehasonlító teszt: Ford Focus ST-Honda Civic Type R

Összehasonlító teszt: Ford Focus ST-Honda Civic Type R

Ha a látványból és az adatokból indulunk ki, a Honda Civic Type R sokkal többet tud a Ford Focus ST-nél. Zárt pályán nem ez derült ...

F1: Na, ilyen ruhában sem láttuk még Vettelt!

A négyszeres bajnok zöldre cserélte a vörös overállját. Olaszországban gokartozott.


3
Valóra váltotta álmát az ózdi polgármester, a nép ezt nem akarta

Valóra váltotta álmát az ózdi polgármester, a nép ezt nem akarta

"A sorozatos támadások láttán arra jutottam, hogy nem szeretném, hogy ez alapján ítéljék meg a munkámat, esetleg Ózdot."


3
Keményen beszólt a magyar BMW-s, de nagyon jól tette!

Keményen beszólt a magyar BMW-s, de nagyon jól tette!

Kissé indulatos volt, de így biztos átjött az üzenet a vétkes sofőrnek is.


Olyan nincs, hogy a Tesla nyereséget tudjon termelni

A Tesla Motors csütörtökön sorban a tizenegyedik negyedéves veszteségéről számolt be, ami ráadásul messze nagyobbnak bizonyult ...


Erre a Mercedesre biztosan nem mondanál nemet

Luxuskiadással bővíti a Mercedes V-osztályt. Az exkluzív megjelenésű kisbuszt márciusban mutatják be, Genfben.


Teljes a Top Gear stábja, új arcokkal bővült a csapat

Chris Evans autó őrültekből álló csapatot toboroz össze a világ legnagyobb autós szórakoztató műsor újraindításáért.


F1: Nem fog alibizni a Renault újonca

A GP2-bajnok Jolyon Palmer azt ígéri, hogy odateszi magát első renault-s szezonjában. Nem fogja vissza magát.


Ha jót akarsz, vegyél jót!

Felvette a kesztyűt a lámpahamisítókkal az Osram. Címke és online adatbázis segít kiszűrni a kamu izzókat.


Így tanulnak vezetni a milliomosok

Ha 550 lóerős sportkocsival akarsz egy lefagyott mezőn szlalomozni, irányváltás után türelmesen várd meg, míg átterhelődik a ...


2
Amerikát váratlanul érte a hó, ahogy ezt a BMW-st is

Amerikát váratlanul érte a hó, ahogy ezt a BMW-st is

Egyesek szerint minden idők legdurvább hóvihara csapott le néhány hete az Egyesült Államokra, és erre ez a BMW M5-tulajdonos ...


F1: Még mindig bizonytalan az Olasz Nagydíj jövője

Noha az olasz autóklub elnöke nemrég azt mondta, sikerült megállapodni Bernie Ecclestone-nal, aláírt szerződése továbbra sincs ...


Visszatér a Mazda Wankel-kupéja

Fél évvel a világpremier után ismét színre lép a Mazda szépséges kupétanulmánya. Lehet, hogy tényleg gyártani fogják?