Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:370.0 Ft
Dízel:373.0 Ft

Mercedes ML: Szolid luxus

Teszt: Mercedes-Benz ML 350 BlueTEC 4M

Szerző: levél küldés
Fotók: szintén,
Dátum: 2013.11.18. 06:00
Röviden - Mercedes-Benz ML 350 BlueTEC 4M
Mi ez?Prémium szabadidő-autó
Mit tud?Elegánsan megjelenni
Mibe kerül?16,1 millió forinttól 31,6 millióig tart az árlista, a tesztautó 20 millióba kerül
Kinek jó? 
Bárkinek, aki szeret egy fényűző nappalival közlekedni

Mercedes-benz ML 350 BlueTEC Aut. Mercedes ML: Szolid luxus
A legújabb, harmadik generációs ML bő két évvel ezelőtt, Frankfurtban mutatkozott be. A korábbinál sportosabb, a közlekedés többi résztvevőjét talán kevésbé nyomasztó forma, magasabb alapfelszereltség, és mégis lényegében változatlan saját tömeg jellemzi az autót, amely az új motoroknak, illetve az alumínium és magnézium intenzív használatának köszönhető. A már kipróbált, fogyasztásbajnok négyhengeres dízel után most egy V6-os dízelmotorral felszerelt változat járt nálunk. 

Egy másodpercig se gondolják, hogy az autós újságíró élete csak játék és mese. A teszt képcímeit a Mercedes sajtóanyagából kotortam össze, nagy szeretettel, csak Önöknek. Próbáljuk meg együtt megfejteni, mit is akart mondani a költő a " műszerfal rokonszenves lejtésével", vagy a "kiemelt közúti alkalmassággal".

Akár otthon

Belseje óriási, mintha nem is autóval, hanem sokkal inkább a déli-tájolású nappalival kelnénk útra. Kényelmes, fűthető, villanymotorok által mozgatott világos bőrszerű ülések illatoznak a fenekünk alatt, a mellettünk ülő kartávolságon kívül, a hátsó sor utasai pedig még ennél is messzebb ücsörögnek, az állítható dőlésszögű háttámlás második üléssorban. Kényelmünket kisasztalnyi, telerámolható könyöklő, deréktámasz, illetve a térdnél is puhára kárpitozott középkonzol fokozza szinte a végtelenségig.


Adatlap

MERCEDES-BENZ ML 350 BlueTEC Aut.

Mercedes-benz ML 350 BlueTEC Aut. Mercedes ML: Szolid luxus MERCEDES-BENZ ML 350 BlueTEC Aut.

Motor Diesel
Teljesítmény 190 kW (258 LE)
Gyorsulás (0-100 km/h) 7.4 mp
Nyomaték 620 Nm
Végsebesség 224 km/h
Fogyasztás (vegyes) 7.4 l/100km
Listaár: 17 404 920 Ft
Tovább az autó teljes adatlapjához
Adatok forrása: Eurotax
A pazar térérzetre még rátesz egy lapáttal a világos kárpitozás, sötétedés után pedig a mindenféle résből előszivárgó, háromféle színből kiválasztható hangulatvilágítás fénye. Pazar. 

Csak ne nézzünk a középkonzol, ebben a környezetben röhejesen szerény méretű kijelzőjére. A berendezés minősége, kidolgozása persze kifogástalan, de igazából nem hagy semmilyen nyomot az emberben. Ülhetnénk akármelyik Mercedesben. A megszokott ablakemelő-kapcsolók, gombok, hangulat mindenhol és például az a gomb, ami egy kisebb Mercedesben teljesen jól mutat, az ebben a méretarányban már könnyedén észrevehetetlenül apróvá zsugorodik. 

A csomagtartó ajtajával elméletben nem kell beszennyeznünk a kezünket, gombnyomásra nyílik, csukódik - akár a kulcsról, akár a vezetőülésből is vezérelhető a művelet - de a régimódi figurák a hagyományos, manuális megoldást is választhatják. 

Nekik jó hír, hogy ilyenkor egyáltalán nem szükséges a villanymotorral szkanderozni, könnyedén nyitható csukható a csomagtartó ajtaja kézi erővel is, ha éppen az a szimpatikusabb megoldás. 

Emellett a csukódás közben esetleg becsípett testrészeket sem csonkolja az ajtó, illetve a nyitási magasságot is korlátozni lehet benne, ha nem akarjuk egy alacsonyabb mélygarázsban végigszántani vele a tetőt. A poggyásztér sok és összetett trükkre nem képes - nincsenek rakomány-rögzítő fülek, rudak, háló -   legnagyobb előnye az óriási, 690 literes térfogat, amelyből az ülések hajtogatása után, ha hajszállal is, de két köbméternél is nagyobb barlangot lehet kialakítani.

Ezeket a trükköket tudja a 690 literes csomagtartó:

Mercedes-benz ML 350 BlueTEC Aut. Mercedes ML: Szolid luxus

Motor

Elöl kulturált járású, V6-os dízelmotor morog, szinte teljesen elszigetelve az utastértől. Az Euro6-os károsanyag-kibocsátási normát a teherautókhoz hasonlóan sajnos csak AdBlue adalékkal hozza az autó. Bivalyerős - egészen pontosan 258 lóerős - motorja 7,4 másodperc alatt gyorsítja a 2,1 tonnás, ám roppant áramvonalas - kategóriájának legjobbja - testet. A  száguldás papíron 224 km/órás sebességig folytatódhat. 

Városban, országúton egyaránt  lehengerlő lendülettel képes közlekedni. Futóművét sem könnyű zavarba hozni, de talán a 18 colos kerekeknek tudható be, hogy a gödrökön, úthibákon sajnos nem azzal a mérhetetlen határozottsággal és kényelemben vezeti át az utasokat, mint amit elvárnánk tőle. Biztos, hogy ez nem a változó keménységű, elektronikusan vezérelt adaptív lengéscsillapítók számlájára írható.

A váltásokat hétfokozatú, a ZF polcáról származó automatikus szerkezet végzi. Munkájába nem lehet belekötni, gyors, okos, kényelmes, pont ilyet képzel el magának az ember egy ilyen kaliberű járgányba. A kormány mögé rejtett, helyet alig foglaló, kecses váltókar pedig csak ráadás. A változó rásegítésű kormánnyal az autó méreteihez képest valószínűtlenül szűk helyen is meg tudunk fordulni, ha véletlenül túlcsúsznánk a legközelebbi Loui Vuitton diszkonton.


Háromliteres, 240 lóerő közötti motorral ilyen konkurensei vannak a Mercedesnek:

Az Mercedes-Benz ML 350 és vetélytársaiListaár, forint 

BMW X5 3,0 D (258 LE) 
16 556 000
Volkswagen Touareg 3,0 V6 TDi (245 LE)
16 239 060
Porsche Cayenne Diesel Aut. (240 LE)19 114 800

Range Rover 3,0 TD V6 (258 LE)28 775 230

Autostop

Egyedül a start-stop rendszerrel nem sikerült kibékülni, valahogy nem derült ki, pontosan mikor mit és miért csinál. Hideg motornál, amikor még teljesen ésszerűtlen minden percben leállítani a motort, ahogy megállít a forgalom, a motor is azonnal leáll. Aztán később, amikor eléri az üzemi hőmérsékletet, már nem ennyire következetes. De a legrosszabb, amikor sűrű tömött sorokban érkező autók között kéne szempillantás alatt átslisszolni, és araszolás, a megfelelő alkalomra vadászat közben másodpercenként leáll a motor. Igazán nagy szerencse, hogy a rendszer kikapcsolható. 



Az ML Mercedes egy túlméretes, de mégis roppant könnyedén és finoman vezethető, bentről nem igazán fantáziadús tankhajó, egy lakás áráért. Igazán kár, hogy lakni nem lehet benne.


Mellette

  • Csendes, erős motor
  • Korrekt anyagok a belsőben
  • Fürge váltó
 

Ellene

  • Unalmas szabvány belső
  • Idétlen lelkivilágú start-stop rendszer

Extrák

Az autó ára extrákkal együtt: 17 404 920 Ft
Adatok forrása: Eurotax

FELSZERELTSÉGI ADATOK

- 12 V-os csatlakozó- 12 V-os csatlakozó a csomagtérben- AUX - IN csatlakozó külső lejátszókhoz
- berség figyelő rendszer - ATTENTION ASSIST- Biztonsági gyermekzár a hátsó ajtóknál- Biztonsági övfeszítő rendszer
- Csomagtérben rakományrögzítő pontok- Defektkijelzés- Elektromos ablakemelők elöl-hátul
- Erőátvitel: állandó összkerékhajtás [4WD]- Fejtámlák elöl-hátul [5 db]- Fékrendszer: blokkolásgátló fékrendszer [ABS]
- Fékrendszer: elektromos rögzítőfék- Fékrendszer: fékerőszabályozó, elektronikus [EBV, EBD]- Fény és esőszenzor
- Figyelmeztető hangjelzés a biztonsági övek bekapcsolására- Fordulatszámmérő- Gyermekülés előkészítés [ISOFIX]
- Hátsó ablaktörlő-mosó berendezés- Indításblokkolás- Információs rendszer: multifunkciós kijelző
- Információs rendszer: szervíz-intervallum jelző- Járműstabilitás ellenőrzése: ESP [elektromos járműstabilizációsprogram]- Kárpit: szövet/műbőr
- Kartámla elöl fiókkal/rakodórekesszel- Kartámla hátul italtartóval- Keréknyomás ellenőrző rendszer
- Kesztyűtartó: hűtött- Kesztyűtartó: zárható- Kipörgésgátló [ASR]
- Könnyűfém keréktárcsa 17''-os- Kormánykerék: bőr, multifunkciós- Kormánykerék: magasság-és távolságállítású
- Követési távolság ellenőrző rendszer [Distronic, aktívsebesség-szabályozás]- Központizár- Króm csomag [külső]
- Külső hőmérsékletmérő- Külső visszapillantó tükrök a karosszéria színében- Külső visszapillantó tükrök elektromosan állíthatók és fűthetők
- Küszöbborítás elöl- Légkondícionáló berendezés [ACC] automatikus- Légzsák a vezető-és utasoldalon, oldallégzsákok elöl, függönylégzsák
- Lejtmenet vezérlő [Hill Descent Controll]- lések hátul: 1/3-2/3 arányban osztottan dönthető- lések: deréktámasz állítási lehetőség a vezetőülésnél
- lések: elektromosan állítható első ülések- Mikrofilter [por-és pollenszűrő]- MSR [nyomatékszabályzó]
- Oldalsó fellépő- Pohártartó elöl-hátul- PRE-SAFE rendszer: preventív balesetvédelmi rendszer
- Rádió-CD MP3 lejátszóval- Rádiótelefon-kihangosítás [Bluetooth]- Részecskeszűrő
- Rögzítőháló az első ülések háttámláján- Sebességszabályozó [tempomat]- Sebességváltó kapcsoló a kormánykeréken
- Sebességváltómű: 7 fokozatú automata kézi kapcsolási lehetőséggel- Szemüvegtartó- Szépítkezőtükör megvilágítással a vezető és az utasoldalon
- Szervokormánymű: sebességfüggő- Színezett üvegek: fény és hővédő- Térdlégzsák a vezetőoldalon
- Tetőcsomagtartó sín- USB csatlakozó- Vészhárítók és kilincsek a karosszéria színében
- Világítás: ködfényszórók elöl- Világítás: LED nappali menetfény- Visszagurulásgátló [Hill-Holder]

Szavazás: Mercedes-Benz ML 350 BlueTEC 4M

Mercedes-Benz ML 350 BlueTEC 4M

Szerinted hány pontot érdemel az ML Merci?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

4 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

comment3 hozzászólás

Fogash73 - 2013.11.19   13:26

tizenharminc milliós autó, de a csomagtértakaró roló a levegőben lóg (nincs vezetősínje, mint akár egy Astrában is), illetve az utastérben egyáltalán nincs benne sok hely.

zoldfulu2000 - 2013.11.18   15:45

Lassan ők is fejlődnek a korral :P

Talán egy napon azt is megérjük hogy felteszik a tempomatot a kormányra és nem spórolják ki a jobboldali indexkart az ablaktörlőnek.

Megint egy Merci amit biztos a bevásárlólistám végére tennék.

De sebaj ott a fény az alagút végén, láttátok az új C klassét? Amint kijön megyek érdeklődni, nagyon bejövős így elsőre.

Guevara - 2013.11.18   14:23

Felülről lelógatott gázpedál egy Mercedesben?! Alig hiszem el.

Szólj hozzá Te is!

Használt autó Németországból: rosszul is lehet járni

Ha használt dízelt veszünk Németországban, az számos kockázattal jár. Akkor is, ha nem veszünk tudomást róla.

Egy halálos autóbaleset utóélete

7

Koncertre indultak a srácok, a sofőr sokáig ellenállt a kísértésnek, hogy együtt igyon a többiekkel.

Baj van a mentőautókkal?

15

Nagy volt az öröm a sárga mentőjárművek érkezésekor, de a Crafter mentők hajtásláncával váratlanul sok probléma adódhat.

Öt magyar gép bizonyítja, mennyire menő lehet egy Simson

2

És milyen jól teszik! A Simson még ma is egy olcsó, hangulatos belépő a kétkerekűek világába. Van, aki rengeteg melót, munkaórát ...

Megkésve bár, de törve nem

Évekkel az Androidos telefonokon futó, tört iGo megjelenése után végre megjött a hivatalos kiadás is. Méghozzá teljesen ingyen.

Világméretű rendőr-összeesküvés a gyorshajtók ellen

21

Itt a sok szép új traffipax, szolgálnak és védenek bennünket vele a rendőrök. De biztos, hogy pont traffipaxvásárlással hasznosul ...

F1: Hamilton győzött, Räikkönen a dobogón

Lewis Hamilton az utolsó pillanatban adódott fékhiba ellenére is győzött Bahreinban, de Kimi Räikkönen viszont jó stratégiával ...

F1: Hamiltoné a pole, Vettel mögötte

A Bahreini Nagydíj időmérőjén Lewis Hamilton érinthetetlen volt, de Sebastian Vettel elvitte a második helyet Nico Rosberg elől. ...

Megújult Orbán Viktor kedvence

Egy literrel kevesebbet fogyaszt elődjénél a megújult Volkswagen Transporter. A premieren hiába kerestük Orbán Viktort, pedig ...

Megkopott Dacia-hirdetés, amit még ma is imádunk

A legendás Merkur autószalon egyik korhű plakátjára bukkantunk, amin gyors, modern és elegáns kényelmet kínálnak.


A Volkswagen nekifuthat a Forma-1-nek?

A Volkswagen-csoport élén történt változás a német autóipari óriás Forma-1-hez való viszonyának is új irányt szabhat. Jöhet a ...


Olyan balhé lett a sávváltásból, amilyet csak az oroszok tudnak

Ajtócsapkodás, autórugdosás, gázspray és kakaskodás. Oroszország, így szeretünk.


Zűrök lehetnek a Volkswagennél

Stratégiai kihívás elé állította a felügyelőbizottság elnökének távozásával keletkezett hatalmi űr a Volkswagen-konszernt - vélik ...


Ford Escort RS Cosworth - Még ma is odaver!

Ne kezdj ki az éjfekete bombázóval! - üzeni sokkal drágább és modernebb autók vezetőinek az Escort RS Cosworth. Valóban nagy ...


F1: Saját gumikat minden csapatnak?

A Force India a csapatok egyéni gumiválasztási lehetőségével szeretné színesebbé tenni a versenyhétvégéket és kiélezni a versenyt. ...


Sportmodellel erősít a Dacia!

Az anyacég emblémájával és technológiájával lép színre a Dacia első sportos modellje. A Sandero RS-től 150 lóerős teljesítményre ...


Biztonságban 125 éve

Európa első számú biztosító társasága egyidős a mobilitás legnagyszerűbb találmányával. Nem véletlen, hogy az Allianz és az autó ...


F1: Alonso kinyírta a karrierjét?

Az 1997-es világbajnok Jacques Villeneuve szerint Fernando Alonso hatalmas hibát követett el, amikor a Ferraritól a McLarenhez ...


Fantasztikus magyar siker: Kiss Norbi az élen

Hétvégén elstartolt a FIA Kamion Európa-bajnokság idei szezonja. Kiss Norbert címvédőként újra az élre állt.


Örömhír a Schumacher-családban: Mick győzött!

Michael Schumacher 16 éves fia a hétvégén futamgyőzelemmel indította formaautós karrierjét.


A Nürburgringen tesztelt a Bugatti Veyron utódja

Hatalmas szárnya már korábban is gyanút keltett, most pedig immár bizonyos, hogy ez a torzszülött Veyron valójában a következő ...