Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:376.0 Ft
Dízel:396.0 Ft

Melyik jobb? - Astra, Auris, i30 vagy Mazda3

Összehasonlító teszt 1,6-os motorral

Szerző: levél küldés
Fotók: Földes és Földi D. Attila,
Dátum: 2010.04.15. 08:00
Összefogtunk az új Autó2 Autó és Stílus magazinnál dolgozó kollégákkal és egybegyűjtöttük összehasonlító tesztre a Hyundai i30-at, a Mazda3-at, az új Opel Astrát és a frissen átdolgozott Toyota Aurist, mindet ezerhatos, benzines motorral. Mindegyiket ismertük, de az egyikből a másikba átülve kíváncsian vártuk, melyik lesz a legmeggyőzőbb.

Tágasabbak a rövidebbek

Melyik jobb? - Astra, Auris, i30 vagy Mazda3
Hátul a Mazda3 a legszűkebb

Térkínálatban az i30 és az Auris fölényben van a jóval hosszabb Mazdával és Opellel szemben. Főleg a Mazda helykihasználása gyenge, hátul ez a legszűkebb, míg a többiben elférnek 190 centis utasok is. Az Aurisban találtuk legkevésbé a helyünket, nem tetszett rövid ülőlapja és főleg magas vezetőülése.

A vezetőülés a másik három autóban egyaránt kényelmes, üléshelyzetben a Hyundai jó, a Mazda még jobb, az Astra tökéletes: ebben állítható a legtágabb tartományban az ülés és a kormány.

Törésteszt-eredmények  i30 Mazda3
 Astra J
 Auris
Felnőttutas-biztonság (pontszám / %) 34
31/86
34/95
35
Gyermekbiztonság (pontszám / %) 38
41/84
41/84
37
Gyalogosvédelem (pontszám / %) 14
18/51
16/46
21
Biztonsági segédeszközök (pontszám / %) nincs adat
5/71
5/71
nincs adat
Összeredmény ***** ***** ***** *****

Forrás: Euro NCAP töréstesztek. Az i30-at és az Aurist a korábbi, kevésbé szigorú értékelési rendszerben tesztelte az Euro NCAP, ezért hiányoznak bizonyos adatok.

Csinos a Mazda, praktikus a Hyundai

Melyik jobb? - Astra, Auris, i30 vagy Mazda3
Látványra az Astra belseje a legjobb

Sok ügyes rakodóhely, semmi csicsa: a hétköznapokban jól jön az i30 praktikussága. A Mazda designja látványosabb és minőségérzetre is kicsit nívósabb. Az Auris belsejének jót tett az átdolgozás, de így is az Astra a legvonzóbb belülről.

A temérdek tekerentyű és kapcsoló nehezebben kiismerhető, mint a többiek logikája, de a szép anyagokkal, a fehérről vörösre váltó műszerfali fényekkel az Opel kelti a legigényesebb benyomást és az előddel szemben a rakodóhelyeket sem felejtették ki a tervezők.

A Toyotáé a legfejlettebb, a Hyundai a legjobb ezerhatos

Melyik jobb? - Astra, Auris, i30 vagy Mazda3
Motorja a legjobb, futóműve messze nem

Hegynek fel az i30 látványosan elhúzott a többiektől, vehemens motorja a legjobban harap kis fordulaton, és ha nem rezelünk be a hangjától, ötezer felett még egyet rápakol. Egész felvillanyozza az embert.

Városban gurulva nem érezni, mitől volna 132 lóerős az Auris. Halkan, finoman, de lanyhán lódul neki. A nagyon fejlett, a szívó- és kipufogószelepek vezérlésén kívül a szelepemelést is változtató motornak van egy másik arca is: nagy fordulaton egész tüzes.


További képek a galériában. Fotók: Földi D. Attila és Földes Attila

Életteli Mazda, tétova Opel

Melyik jobb? - Astra, Auris, i30 vagy Mazda3
A Mazdát tényleg jó vezetni, futóműve és kormányzása is remek

A másik japán motorját nem véletlenül hívják MZR-nek, ami a Mazda a Responsive Engine-ből jön. A jó gázreakció nem kamu, a motor élénksége elhiteti velünk, hogy jobban gyorsul a ténylegesnél, és sokszor ez az, ami számít. Az Auris és az i30 maga mögé utasítja, a 105 lóerőnek adottak a korlátai, de a Mazdát nem éreztük lassúnak.

Szemben az Opellel, amely érzésre a leghaloványabb. A kilométerórán alig nőnek lassabban a számok, mint a konkurensekben, de lustán reagál a gázra, nem táltosodik meg kihúzatva, csak kiegyensúlyozott erőleadása szól mellette.


Hyundai i30 1,6
Mazda3 1,6
Opel Astra 1,6
Toyota Auris 1,6
Gyári átlagfogy. (l/100 km)
6,2 6,3 6,3 6,6
Tesztfogyasztás (l/100 km)
6,1
7,0 7,0 6,7
Fordulatszám/perc 100 km/óránál
2950 (5.)
2800 (5.)
2550 (5.)
2650 (6.)
Saját tömeg (kg) 1168
1155
1308 1250
Kétszázvalahány kilométert tettünk meg fogyasztásméréskor, gyakori sofőrcserével, főleg autóúton és dimbes-dombos országúton. A jó erőben lévő Hyundai volt a legtakarékosabb, az Auris kicsivel megelőzte az Astrát és a könnyű Mazdát. Az Opelben gyakran padlóig kellett taposni a gázt, hogy követni lehessen a többieket, talán a hosszú áttételű váltó segített kompenzálni a magas súlyt és a nagy terhelést.

Csak az Aurisban van hatodik

Melyik jobb? - Astra, Auris, i30 vagy Mazda3
Az Aurisé jeladó, a többieké slusszkulcs

Szomorú, hogy a sebességváltó egyedül az Aurisban hatfokozatú, pedig a többiek motorja is igényelné a zajszintet és fogyasztást csökkentő, a rugalmasságot javító hatgangos váltót.

Az Opel kicsit megakadó váltója nem az igazi, az ázsiai konkurencia előrébb tart. A Hyundaié pontos, jól kapcsolható, a Toyotáé mozog a legkisebb erővel, de a Mazdáé tetszett legjobban.

A második oldalon: nehéz volt eldönteni, melyik autó a legjobb a négy közül, de az élen ezúttal sincs holtverseny

Cikk nyomtatása

83 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

comment82 hozzászólás

ad50 - 2010.04.20   16:20

Gil Grissom:Én nem a Totalcart favorizáltam, csak az ott működő "népítélet" rovatra hivatkoztam, ahol az átlag emberek, felhasználók mindennapi használat alapján kialakult véleményüket osztják meg a nagyérdeművel.

Az olajfogyasztásos vitánk terén számottevő, mérhető fogyásról beszéltünk, mint ahogyan példaként említettem a VW, amikbe a szervizesek elmondása alapján olyan 2-3 l olajat kell pótolni 10ezer km -enként.
Mondjuk akkor azt, hogy nekem a 10ezres ciklus alatt a nívópálca optimálisnak jelölt szakaszában marad az olajszintem és nincs szemmel látható fogyás, mindössze az eredendően szép, aranysárga olajam randa sötétbarnára változik. És ahogy látom, olvasom, ez nem egyedi jelenség, csak ritka. Ezt valószínűleg köszönhetem a gondos előző tulajdonosnak, a jó motorkonstrukciónak és valahol magamnak is mert nem taposom ki szegény autóm belét, csak mert GT.
Egyszerűen nem tehetek róla, ha ez nálam így van, még akkor sem, ha ezért egyesek keresztben lenyelnek, vagy elhordanak mindenféle hülye, idiótának.

Gil Grissom - 2010.04.20   15:52

Nem tudom én nem keverném bele a totalcart mert SZERINTEM az a legtrébb autós oldal. Minden autó eszi az olajat csak lehet nem olyan mértékben, hogy ez feltünjön. A fiatról pedig csak anyit, hogy akasszanak fel mint, hogy bele üljek.

ad50 - 2010.04.20   14:43

Elmagyarázod? Te? Mert nekem nagyon úgy tűnik, hogy egy komplett szöveget másoltál be innen (ennyit a linkek keresgetéséről, csak én legalább nem úgy állítottam be, mintha az én fejemből pattant volna ki, ezért írtam a forrást):

http://www.olajkereso.hu/olajfogyasztas.html

Képzeld, én is is ismerem az oldalt, mert olvastam már, nem most, hanem régebben, szóval rögtön leesett, honnan idézed azt, amit a saját szakértői mivoltodnak szeretnél bemutatni. Emeld ki kérlek azt a részt, amelyik azt írja, hogy minden autó okvetlenül fogyaszt olajat, mert én csak az olajfogyasztás LEHETSÉGES(!!!) okait találtam benne, amik a különböző konstrukciós gyengeségekből adódnak. És ha nem tűnt volna fel, a cikk egy részben pont azt taglalja, amit alább már említettem és tudod miért, mert én is innen tudom.
A szövegértésről meg csak annyit, hogy az általam belinkelt cikkben a hangsúly az első mondaton volt, miszerint a levélíró kérdezte, hogyan lehet, hogy az ő 20éves Clio-ja NEM FOGYASZT olajat, erre pedig a válaszadó ("idióta")Elmesélte, hogy szerencsés estben van ilyen egész, pontosan "van aki sokáig megőrzi az egészségét, van aki már fiatalon sokat betegeskedik". Nem tudom, hol volt itt a baj a szövegértésemmel.
De megelőlegezem neked a bizalmat, s azt feltételezem, hogy talán te is pontosan megértetted, csak nehezedre esik beismerni, hogy nem volt igazad. Komolyan mondom, már-már szánalomra méltó, ahogyan próbálod kiharcolni az igazad, ami jelen esetben cseppet sem igaz. Reménytelen, fényt a jó isten sem gyújthat senki fejében, nem hogy én...

Köcsögnepper - 2010.04.20   08:57

Elmagyarázom, hátha...
.
A viszkozitás csökkenését elsősorban a gyakori rövidtávú üzemben nagyobb mértékben az olajba kerülő üzemanyag és a mechanikus terhelésből származó nyírási veszteség idézi elő. Az alacsonyabb viszkozitású olajnak romlik a tömítő képessége, vagyis egy kopottabb motor illesztéseinél több olajat eszik meg. Az olajba került benzin vagy gázolaj a viszkozitáson túl lecsökkenti az olaj párolgási intervallumát is, amivel megnő az olajfogyasztás egyik eleme, a párolgási veszteség. A nagyobb terheléssel növekvő olajhőmérséklet növeli a párolgási veszteség mértékét. Több autógyárnál (pölö a VW) a motorolaj jóváhagyásának feltételei közt szerepel az olaj párolgási veszteségének mértéke.
.
Az olajfogyasztást befolyásolhatja akár az olaj habosodása is, mivel a felhabosodott olajnak nagyobb a párolgási hajlama. A habosodást elsősorban a tartósan magas sebességű padlógázas menetek, a helytelenül megválasztott viszkozitási osztály idézhetik elő.
.
A motorolajok oxidációja IS befolyásolhatja az olajfogyasztást. Az oxidálódott olajból hamarabb képződnek lerakódások az olajfogyasztás szempontjából kritikus helyeken, így a gyűrűzónában és a szelepeken.
(A szintetikus olajok párolgási tartománya magasabb, nyírási és oxidációs stabilitásuk jobb mint az ásványi olajoké, így ezek használatával az elvből fakadó olajfogyasztás is csökkenthető.)
.
Például ha a nívópálca maximum jelzésén felül töltöd az olajat, az is hamar elfogy a motorból, bár ezt a jelenséget klasszikus értelemben nem sorolhatjuk az olajfogyasztáshoz.
A motorolaj fizikai-kémiai tulajdonságai mellett a motor konstrukciója és üzemeltetési körülményei is az olajfogyasztás meghatározói lehetnek. A konstrukcióval kapcsolatos legfontosabb probléma a gyűrűzóna kialakítása. A dugattyú mentén jelentkező szivattyúhatást alapvetően a gyűrűk radiális és tengelyirányú játéka és előfeszítése határozza meg. Ugyan ilyen fontos a szelepvezetők illesztése. A négyütemű motorok szívó ütemében fellépő vákuum hatására a szelepszár mentén olaj (IS) kerülhet az égéstérbe, aminek nagy része a kipufog a motorból.
.
Számottevően megnövelheti az olajfogyasztást a tömítések állapota is természetesen. Rossz olajválasztáskor a beöntött olaj akár nem egész tömítőbarát viselkedése lényegesen befolyásolhatja a kenőanyag fogyását.

A forgattyúsház nem megfelelő szellőzése is megnövelheti az olajfogyasztást.
Bejáratáskor: a legmodernebb motorokat is be kell járatni -még a lomodat is anno-, bár már nem úgy kell csinálni, mint régen a Ladáknál... Bejáratáskor az olajfogyasztás még a gyár által előírt mennyiséget is überelheti, főleg addig, amíg a gyűrűk tömítőéle nem csiszolódik be kellőképpen. A fordulatszám vagy a terhelési előírásokat huzamosan túllépve "örökké" magas olajfogyasztás is bekövetkezhet. Az előírásszerűen végrehajtott bejáratás sem egyenlő a tuti olajfogyasztással. A motor későbbi túlterhelése (akár egyetlen alkalommal, például hidegterhelés) is okozhat vissza nem fordítható problémákat.
Tehát a motor eszi az olajat, mert különben egyszerűen nem működne.

Köcsögnepper - 2010.04.20   08:08

"Nem várom, hogy belásd, tévedtél..."
.
Miben is?
.
"hülye vagy", "idióta vagy"
.
Na ebben egyet értünk, bár nem teljesen mert a linkek keresgetése már nagyon megy, csak a szövegértés nem.
.
"s nem én szorulok tanulásra"
.
Ezt kizárólag a hozzád hasonló konzumidióták merik csak kijelenteni.
.
Ha a szövegértés egy picit is az erősséged lenne(no meg lenne hangyafingnyi műszaki ismereted), akkor hamar rájönnél, hogy a fenti tanács az olaj minőségét vonta párhuzammal az olajfogyasztással és a motor élettartamával. Javaslom, írj a fenti helyre egy levelet a témával kapcsolatban, hátha a kolléga válasza kielégítő lesz számodra.
Tanulni nem szégyen, hülyének lenni sem, csak ciki hangoztatni.
Tettszik vagy sem, az öreg mocskod is eszi az olajat, az élet már csak ilyen kegyetlen.

További 77 hozzászólás »

Szólj hozzá Te is!

Szavazzon kedvenc autójára és nyerjen!

A jelenleg kapható autók közül Ön melyik mellett döntene legszívesebben? Szavazzon online játékunkban, és nyerjen újságelőfizetést. ...

Milyen Ferrarit vegyen Vettel?

Ha már úgyis a Ferrarihoz igazol Sebastian Vettel, tudunk ajánlani neki néhány közúti autót, amivel új csapata is meg lenne elégedve. ...

A 3,5 milliós kérdés - Mazda vagy Ford?

3

Olvasónk egy középkategóriás, pár éves autót szeretne magáénak tudni. 3,5 millió forintot érő választásában szakértőnk segít.

9 tipp a biztonságos téli autózáshoz

10

Hátha azoknak is megragad valami, akik azt hiszik, hogy rutinnal bármilyen helyzetet meg lehet oldani, és a téli gumi is csak ...

Csodás példa a magyar jogrendszer balfaszságára

6

Aki csak úgy tartana otthon egy autót, a garázsban, jobb időkre várva, fizet. Aki az erdőbe akarja kidobni a romját, meg tudja ...

Vezettük a legnagyobb új Opelt

5

Idén év végén az Opel meghatározó autóit cseréli le. A Vivaro B a könnyű haszonjárművek között olyan fontos, mint Corsa E a személyautók ...

Így nem fizettem tízezer forintot a parkolásért

7

A 10 000 forintos bírságot a KRESZ 40. paragrafusának első cikke szerint szabta ki a munkáját végző közterület-felügyelő. Végül ...

Védekezési módszerek autótolvajok ellen

Rejtett kapcsoló, néma riasztó, esetleg GPS? Legelső tanács: hipermarketben tejet vegyél!

Nem német a mindentudó terepjáró

10

Könnyebb, okosabb és hétülésesként is kapható a Freelander helyébe lépő Land Rover. A Discovery Sportba Párizsban ültünk be.

Gigantikus "hajszárító" a tesztpályán

Mindössze két-három óra kellett hozzá, hogy az 550 Celsius fokot előállító gép felszárítsa a vizes pálya 1000 méteres szakaszát


F1: Ezzel a sisakkal búcsúzik Alonso

A Ferrari csapatnál töltött évek emlékére egyedi sisakmintával indul Fernando Alonso a hétvégi futamon.


F1: Vettel egy őrült autószerelő bőrébe bújt

Emlékezetes lett Sebastian Vettel utolsó Infiniti márkát népszerűsítő szereplése. Így még sosem láttuk a négyszeres világbajnokot. ...


F1: Alonso már tavaly el akarta hagyni a Ferrarit

Csütörtökön végre hivatalosan is bejelentették, amit már az egész világ tudott. Fernando Alonso beszélt a távozás hátteréről


Elkészült a kétmilliomodik Nissan Qashqai

Nyolc évvel bemutatása után a sunderlandi üzemben elkészült a kétmilliomodik Nissan Qashqai.


F1: Új szerződés Abu-Dzabinak, visszatér India

Az Abu-Dzabi Nagydíj 2016 után is marad a Forma-1-ben, két év múlva pedig India is visszakerülhet a versenynaptárba.


Összkerékhajtás a Mazda6-ban

Jelentős hajtáslánc-változásokkal és visszafogott esztétikai ráncgondozással lép színre a Mazda két modelljének jövő évi kiadása. ...


Hamilton-papa találmányát tesztelik az F1-ben

Lewis Hamilton apja, a korábban a menedzsereként dolgozó Anthony Hamilton találmányát tesztelik a Forma-1-ben az Abu-Dzabi Nagydíjon, ...


Így került a Mustang a világ legmagasabb épületére

A Ford a világ legmagasabb épülete, a Burdzs Kalifa tetején mutatta be a vadonatúj Mustangot, ezzel is hangsúlyozva bátor növekedési ...


A Batmobil lópikula ehhez képest!

Elképesztő technológiája ne tévesszen meg senkit: a Chevrolet Chaparral 2X VGT egy videojátékhoz készült, ezért nem érvényesek ...


2
Ezt a durva balesetet te sem fogod érteni

Ezt a durva balesetet te sem fogod érteni

Ez a frontális ütközés sokkal megdöbbentőbb az interneten fellelhető átlagnál, mivel a balesetet elszenvedő autós meg sem próbálta ...


F1: Megvan a második Caterham-pilóta

Az Abu-Dzabiban visszatérő Caterham-csapat kiválasztotta második versenyzőjét, Kobajasi Kamui mellett a "tékozló fiú", Will Stevens ...