Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:410.0 Ft
Dízel:423.0 Ft

Melyik jobb? - Astra, Auris, i30 vagy Mazda3

Összehasonlító teszt 1,6-os motorral

Szerző: levél küldés
Fotók: Földes és Földi D. Attila,
Dátum: 2010.04.15. 08:00
Összefogtunk az új Autó2 Autó és Stílus magazinnál dolgozó kollégákkal és egybegyűjtöttük összehasonlító tesztre a Hyundai i30-at, a Mazda3-at, az új Opel Astrát és a frissen átdolgozott Toyota Aurist, mindet ezerhatos, benzines motorral. Mindegyiket ismertük, de az egyikből a másikba átülve kíváncsian vártuk, melyik lesz a legmeggyőzőbb.

Tágasabbak a rövidebbek

Melyik jobb? - Astra, Auris, i30 vagy Mazda3
Hátul a Mazda3 a legszűkebb

Térkínálatban az i30 és az Auris fölényben van a jóval hosszabb Mazdával és Opellel szemben. Főleg a Mazda helykihasználása gyenge, hátul ez a legszűkebb, míg a többiben elférnek 190 centis utasok is. Az Aurisban találtuk legkevésbé a helyünket, nem tetszett rövid ülőlapja és főleg magas vezetőülése.

A vezetőülés a másik három autóban egyaránt kényelmes, üléshelyzetben a Hyundai jó, a Mazda még jobb, az Astra tökéletes: ebben állítható a legtágabb tartományban az ülés és a kormány.

Törésteszt-eredmények  i30 Mazda3
 Astra J
 Auris
Felnőttutas-biztonság (pontszám / %) 34
31/86
34/95
35
Gyermekbiztonság (pontszám / %) 38
41/84
41/84
37
Gyalogosvédelem (pontszám / %) 14
18/51
16/46
21
Biztonsági segédeszközök (pontszám / %) nincs adat
5/71
5/71
nincs adat
Összeredmény ***** ***** ***** *****

Forrás: Euro NCAP töréstesztek. Az i30-at és az Aurist a korábbi, kevésbé szigorú értékelési rendszerben tesztelte az Euro NCAP, ezért hiányoznak bizonyos adatok.

Csinos a Mazda, praktikus a Hyundai

Melyik jobb? - Astra, Auris, i30 vagy Mazda3
Látványra az Astra belseje a legjobb

Sok ügyes rakodóhely, semmi csicsa: a hétköznapokban jól jön az i30 praktikussága. A Mazda designja látványosabb és minőségérzetre is kicsit nívósabb. Az Auris belsejének jót tett az átdolgozás, de így is az Astra a legvonzóbb belülről.

A temérdek tekerentyű és kapcsoló nehezebben kiismerhető, mint a többiek logikája, de a szép anyagokkal, a fehérről vörösre váltó műszerfali fényekkel az Opel kelti a legigényesebb benyomást és az előddel szemben a rakodóhelyeket sem felejtették ki a tervezők.

A Toyotáé a legfejlettebb, a Hyundai a legjobb ezerhatos

Melyik jobb? - Astra, Auris, i30 vagy Mazda3
Motorja a legjobb, futóműve messze nem

Hegynek fel az i30 látványosan elhúzott a többiektől, vehemens motorja a legjobban harap kis fordulaton, és ha nem rezelünk be a hangjától, ötezer felett még egyet rápakol. Egész felvillanyozza az embert.

Városban gurulva nem érezni, mitől volna 132 lóerős az Auris. Halkan, finoman, de lanyhán lódul neki. A nagyon fejlett, a szívó- és kipufogószelepek vezérlésén kívül a szelepemelést is változtató motornak van egy másik arca is: nagy fordulaton egész tüzes.


További képek a galériában. Fotók: Földi D. Attila és Földes Attila

Életteli Mazda, tétova Opel

Melyik jobb? - Astra, Auris, i30 vagy Mazda3
A Mazdát tényleg jó vezetni, futóműve és kormányzása is remek

A másik japán motorját nem véletlenül hívják MZR-nek, ami a Mazda a Responsive Engine-ből jön. A jó gázreakció nem kamu, a motor élénksége elhiteti velünk, hogy jobban gyorsul a ténylegesnél, és sokszor ez az, ami számít. Az Auris és az i30 maga mögé utasítja, a 105 lóerőnek adottak a korlátai, de a Mazdát nem éreztük lassúnak.

Szemben az Opellel, amely érzésre a leghaloványabb. A kilométerórán alig nőnek lassabban a számok, mint a konkurensekben, de lustán reagál a gázra, nem táltosodik meg kihúzatva, csak kiegyensúlyozott erőleadása szól mellette.


Hyundai i30 1,6
Mazda3 1,6
Opel Astra 1,6
Toyota Auris 1,6
Gyári átlagfogy. (l/100 km)
6,2 6,3 6,3 6,6
Tesztfogyasztás (l/100 km)
6,1
7,0 7,0 6,7
Fordulatszám/perc 100 km/óránál
2950 (5.)
2800 (5.)
2550 (5.)
2650 (6.)
Saját tömeg (kg) 1168
1155
1308 1250
Kétszázvalahány kilométert tettünk meg fogyasztásméréskor, gyakori sofőrcserével, főleg autóúton és dimbes-dombos országúton. A jó erőben lévő Hyundai volt a legtakarékosabb, az Auris kicsivel megelőzte az Astrát és a könnyű Mazdát. Az Opelben gyakran padlóig kellett taposni a gázt, hogy követni lehessen a többieket, talán a hosszú áttételű váltó segített kompenzálni a magas súlyt és a nagy terhelést.

Csak az Aurisban van hatodik

Melyik jobb? - Astra, Auris, i30 vagy Mazda3
Az Aurisé jeladó, a többieké slusszkulcs

Szomorú, hogy a sebességváltó egyedül az Aurisban hatfokozatú, pedig a többiek motorja is igényelné a zajszintet és fogyasztást csökkentő, a rugalmasságot javító hatgangos váltót.

Az Opel kicsit megakadó váltója nem az igazi, az ázsiai konkurencia előrébb tart. A Hyundaié pontos, jól kapcsolható, a Toyotáé mozog a legkisebb erővel, de a Mazdáé tetszett legjobban.

A második oldalon: nehéz volt eldönteni, melyik autó a legjobb a négy közül, de az élen ezúttal sincs holtverseny

Cikk nyomtatása

82 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

comment82 hozzászólás

ad50 - 2010.04.20   16:20

Gil Grissom:Én nem a Totalcart favorizáltam, csak az ott működő "népítélet" rovatra hivatkoztam, ahol az átlag emberek, felhasználók mindennapi használat alapján kialakult véleményüket osztják meg a nagyérdeművel.

Az olajfogyasztásos vitánk terén számottevő, mérhető fogyásról beszéltünk, mint ahogyan példaként említettem a VW, amikbe a szervizesek elmondása alapján olyan 2-3 l olajat kell pótolni 10ezer km -enként.
Mondjuk akkor azt, hogy nekem a 10ezres ciklus alatt a nívópálca optimálisnak jelölt szakaszában marad az olajszintem és nincs szemmel látható fogyás, mindössze az eredendően szép, aranysárga olajam randa sötétbarnára változik. És ahogy látom, olvasom, ez nem egyedi jelenség, csak ritka. Ezt valószínűleg köszönhetem a gondos előző tulajdonosnak, a jó motorkonstrukciónak és valahol magamnak is mert nem taposom ki szegény autóm belét, csak mert GT.
Egyszerűen nem tehetek róla, ha ez nálam így van, még akkor sem, ha ezért egyesek keresztben lenyelnek, vagy elhordanak mindenféle hülye, idiótának.

Gil Grissom - 2010.04.20   15:52

Nem tudom én nem keverném bele a totalcart mert SZERINTEM az a legtrébb autós oldal. Minden autó eszi az olajat csak lehet nem olyan mértékben, hogy ez feltünjön. A fiatról pedig csak anyit, hogy akasszanak fel mint, hogy bele üljek.

ad50 - 2010.04.20   14:43

Elmagyarázod? Te? Mert nekem nagyon úgy tűnik, hogy egy komplett szöveget másoltál be innen (ennyit a linkek keresgetéséről, csak én legalább nem úgy állítottam be, mintha az én fejemből pattant volna ki, ezért írtam a forrást):

http://www.olajkereso.hu/olajfogyasztas.html

Képzeld, én is is ismerem az oldalt, mert olvastam már, nem most, hanem régebben, szóval rögtön leesett, honnan idézed azt, amit a saját szakértői mivoltodnak szeretnél bemutatni. Emeld ki kérlek azt a részt, amelyik azt írja, hogy minden autó okvetlenül fogyaszt olajat, mert én csak az olajfogyasztás LEHETSÉGES(!!!) okait találtam benne, amik a különböző konstrukciós gyengeségekből adódnak. És ha nem tűnt volna fel, a cikk egy részben pont azt taglalja, amit alább már említettem és tudod miért, mert én is innen tudom.
A szövegértésről meg csak annyit, hogy az általam belinkelt cikkben a hangsúly az első mondaton volt, miszerint a levélíró kérdezte, hogyan lehet, hogy az ő 20éves Clio-ja NEM FOGYASZT olajat, erre pedig a válaszadó ("idióta")Elmesélte, hogy szerencsés estben van ilyen egész, pontosan "van aki sokáig megőrzi az egészségét, van aki már fiatalon sokat betegeskedik". Nem tudom, hol volt itt a baj a szövegértésemmel.
De megelőlegezem neked a bizalmat, s azt feltételezem, hogy talán te is pontosan megértetted, csak nehezedre esik beismerni, hogy nem volt igazad. Komolyan mondom, már-már szánalomra méltó, ahogyan próbálod kiharcolni az igazad, ami jelen esetben cseppet sem igaz. Reménytelen, fényt a jó isten sem gyújthat senki fejében, nem hogy én...

Köcsögnepper - 2010.04.20   08:57

Elmagyarázom, hátha...
.
A viszkozitás csökkenését elsősorban a gyakori rövidtávú üzemben nagyobb mértékben az olajba kerülő üzemanyag és a mechanikus terhelésből származó nyírási veszteség idézi elő. Az alacsonyabb viszkozitású olajnak romlik a tömítő képessége, vagyis egy kopottabb motor illesztéseinél több olajat eszik meg. Az olajba került benzin vagy gázolaj a viszkozitáson túl lecsökkenti az olaj párolgási intervallumát is, amivel megnő az olajfogyasztás egyik eleme, a párolgási veszteség. A nagyobb terheléssel növekvő olajhőmérséklet növeli a párolgási veszteség mértékét. Több autógyárnál (pölö a VW) a motorolaj jóváhagyásának feltételei közt szerepel az olaj párolgási veszteségének mértéke.
.
Az olajfogyasztást befolyásolhatja akár az olaj habosodása is, mivel a felhabosodott olajnak nagyobb a párolgási hajlama. A habosodást elsősorban a tartósan magas sebességű padlógázas menetek, a helytelenül megválasztott viszkozitási osztály idézhetik elő.
.
A motorolajok oxidációja IS befolyásolhatja az olajfogyasztást. Az oxidálódott olajból hamarabb képződnek lerakódások az olajfogyasztás szempontjából kritikus helyeken, így a gyűrűzónában és a szelepeken.
(A szintetikus olajok párolgási tartománya magasabb, nyírási és oxidációs stabilitásuk jobb mint az ásványi olajoké, így ezek használatával az elvből fakadó olajfogyasztás is csökkenthető.)
.
Például ha a nívópálca maximum jelzésén felül töltöd az olajat, az is hamar elfogy a motorból, bár ezt a jelenséget klasszikus értelemben nem sorolhatjuk az olajfogyasztáshoz.
A motorolaj fizikai-kémiai tulajdonságai mellett a motor konstrukciója és üzemeltetési körülményei is az olajfogyasztás meghatározói lehetnek. A konstrukcióval kapcsolatos legfontosabb probléma a gyűrűzóna kialakítása. A dugattyú mentén jelentkező szivattyúhatást alapvetően a gyűrűk radiális és tengelyirányú játéka és előfeszítése határozza meg. Ugyan ilyen fontos a szelepvezetők illesztése. A négyütemű motorok szívó ütemében fellépő vákuum hatására a szelepszár mentén olaj (IS) kerülhet az égéstérbe, aminek nagy része a kipufog a motorból.
.
Számottevően megnövelheti az olajfogyasztást a tömítések állapota is természetesen. Rossz olajválasztáskor a beöntött olaj akár nem egész tömítőbarát viselkedése lényegesen befolyásolhatja a kenőanyag fogyását.

A forgattyúsház nem megfelelő szellőzése is megnövelheti az olajfogyasztást.
Bejáratáskor: a legmodernebb motorokat is be kell járatni -még a lomodat is anno-, bár már nem úgy kell csinálni, mint régen a Ladáknál... Bejáratáskor az olajfogyasztás még a gyár által előírt mennyiséget is überelheti, főleg addig, amíg a gyűrűk tömítőéle nem csiszolódik be kellőképpen. A fordulatszám vagy a terhelési előírásokat huzamosan túllépve "örökké" magas olajfogyasztás is bekövetkezhet. Az előírásszerűen végrehajtott bejáratás sem egyenlő a tuti olajfogyasztással. A motor későbbi túlterhelése (akár egyetlen alkalommal, például hidegterhelés) is okozhat vissza nem fordítható problémákat.
Tehát a motor eszi az olajat, mert különben egyszerűen nem működne.

Köcsögnepper - 2010.04.20   08:08

"Nem várom, hogy belásd, tévedtél..."
.
Miben is?
.
"hülye vagy", "idióta vagy"
.
Na ebben egyet értünk, bár nem teljesen mert a linkek keresgetése már nagyon megy, csak a szövegértés nem.
.
"s nem én szorulok tanulásra"
.
Ezt kizárólag a hozzád hasonló konzumidióták merik csak kijelenteni.
.
Ha a szövegértés egy picit is az erősséged lenne(no meg lenne hangyafingnyi műszaki ismereted), akkor hamar rájönnél, hogy a fenti tanács az olaj minőségét vonta párhuzammal az olajfogyasztással és a motor élettartamával. Javaslom, írj a fenti helyre egy levelet a témával kapcsolatban, hátha a kolléga válasza kielégítő lesz számodra.
Tanulni nem szégyen, hülyének lenni sem, csak ciki hangoztatni.
Tettszik vagy sem, az öreg mocskod is eszi az olajat, az élet már csak ilyen kegyetlen.

További 77 hozzászólás »

Szólj hozzá Te is!

Ugye az ön autója nem tört össze nyaraláskor?

3

Mindig nyáron van a legtöbb baleset, amit idén tovább növelt a szélsőségesen esős, viharos időjárás. A nyaralók amúgy is őrült ...

Olvasói Verdák - A Lada örök, és elpusztíthatatlan!

8

Újrainduló Olvasói Verda rovatunk friss válogatásába három Lada bizonyítja, hogy igenis itthon él a régi orosz vasak iránti rajongás! ...

Négymilliónál élesedett a Suzuki csodafegyvere

20

Bukdácsolva indult, ma hasít a legújabb Suzuki itthon. Büszkeség helyett az okosság jött be.

Lehúzás a ferihegyi reptéren

17

Sokba kerül, ha Ferihegyen nem sikerül öt percen belül kitenni vagy felvenni a családot. Több világvárosban is olcsóbb a rövid ...

Gigadugók szeptembertől Budapesten

8

Szeptembertől nemcsak az iskolásoknak kezdődnek kínos hetek, hanem az autósok is durva szívásokra készülhetnek. De inkább ez, ...

Egyetemisták a box utcában

A saját kezük által épített versenyautókkal állnak rajthoz. Ha esetleg nem érnek fel a dobogóra, attól még jól fizető állásra ...

F1: Ricciardo megint nyert, Hamilton feladta

A Magyar Nagydíj után Belgiumban is győzött Daniel Ricciardo, miközben a Mercinél újabb balhé tört ki: Lewis Hamilton feladta ...

A biztonságos közlekedésről papoló autós újságírók titkos élete

9

Magyarországon egyre inkább elválik egymástól a propaganda és a valóság, minden téren. Mi például állandóan dumálunk, milyen ...

4 hengerrel kevesebb - rosszabb így?

Egy ideje V12-es mellett V8-as motorral is elérhető a Bentley Continental GT. Vajon a négy henger hiányától kevesebb a luxuskupé? ...

A Porschénak mindent lehet?

Tizenkilencre húzott lapot ezzel a színezéssel a német gyártó, döntsétek el Ti, hogy illik-e a márkához


Elakadt Ladán ennyire jót ritkán röhög az ember

Nehéz eldönteni, hogy kívül vagy belül áztak-e el jobban a felvételen szereplő srácok. Annyi biztos, hogy elakadt Ladán ennyire ...


Átlagos garázs volt, F1-es boksz lett

A Renault meglepett egy Clio RS-tulajdonost, akinek átlagos garázsában hatalmas átalakításokat eszközöltek.


Hangtalan, szagtalan

Mennyire lehet takarékos egy tágas szabadidő-autó, ha konnektorból is tölthetjük?


F1: A Lotus semmi jót nem vár Monzától

Romain Grosjean és Pastor Maldonado szerint a Lotus szenvedni fog a hétvégi Olasz Nagydíjon, a csapatnak a szingapúri versenyre ...


Titokzatos új modell a Suzukitól

A Worldcarfans.com egyelőre nem azonosított Suzuki prototípusról közölt felvételeket. Mini egyterűnek tűnik.


F1: Vettel szerint brutális a monzai pálya

Sebastian Vettel és Daniel Ricciardo szerint egyaránt nehéz összerakni egy igazán jó kört az Olasz Nagydíjnak otthont adó monzai ...


Csupasz és nagyon siet

Az egykori caterhames mérnökök által alapított Zenos Cars tavaly mutatta be első modelljét, a burkolatlan E10-est. Most itt a ...


5 videó, amit imádni fognak a kutyások

A nap kérdése: miért szeretnek a kutyák kihajolni az ablakon?


F1: A dobogóért küzdhet a Force India?

Bár a fejlesztési versenyben és a bajnokságban is lemaradtak nyáron, a Force Indiánál sokat várnak a monzai pályától, a hétvégi ...


Ezért ne vigyél nőt a versenypályára

Amikor az embert megpróbálja kilapítani másfél tonna, kontrollálatlanul repülő acél, nem hiányzik a nyakára még egy ijedős őzike. ...


A Ford Focus beelőzte a ©koda Octaviát

Augusztusban is nőtt a forgalomba helyezett új autók száma Magyarországon. Az Octavia csak második lett a modellek versenyében.