Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:372.0 Ft
Dízel:392.0 Ft

Meghalt a király, éljen a király! Mercedes CLS

Vezettük: Új Mercedes CLS

Szerző: levél küldés
Fotók: szintén,
Dátum: 2010.10.18. 16:00
Mercedes-benz CLS 350 BlueEFFICIENCY Aut. Meghalt a király, éljen a király! Mercedes CLS
Szélesebb lett az elődnél, mégis jobb a légellenállása

A második generációs CLS sem bírta ki, hogy ne nőjön nagyobbra, mint elődje. Huszonkilenc milliméterrel hosszabb, tizenhárommal magasabb és nyolccal lett szélesebb - miközben a légellenállása is javult - mint a korábbi CLS, és a tengelytávja is nagyobb lett két centiméterrel. A külső méretnövekedés odabent elöl 2,1, hátul 1,3 cm-es plusz vállteret jelent, és könyéktájon is tágasabb lett a kocsi.

Természetesen a motorok is erősebbek lettek és a fogyasztásból, CO2 kibocsátásból is sikerült lefaragni, nem is keveset, hanem nagyjából 25 százaléknyit. Igaz, a gyári fogyasztási adatok papírra vetőjének - akit nyilván valahol a Mercedes központ egyik dohos pincéjében, a külvilág elől elzártan rejtegetnek - már alaposan megnyúlhatott az orra.

Sikertörténet

2004 októbere óta 170 ezren döntöttek úgy, hogy egy CLS kormánya mögül szeretnék nézni a világot. A felmérések szerint ezeknek az embereknek a nagy része - egészen pontosan hatvannégy százalékuk - a dizájn miatt választották a CLS-t. Külön öröm volt a Mercedes-benz számára, hogy ezeknek az embereknek nagy része más gyártók modelljeit hagyták hátra a stílusos, csillagos modell kedvéért.



Szerezzünk egyet!

Mercedes-benz CLS 350 BlueEFFICIENCY Aut. Meghalt a király, éljen a király! Mercedes CLS
Erősebb és takarékosabb motorokat kapott a CLS

De inkább nézzük meg közelebbről az autókat. Az Autó-motor-os kiváló kollégával szerettünk volna egy CLS500-assal kezdeni - mégiscsak az a legnagyobb újdonság, győzködtük magunkat a dolog halaszthatatlanságáról - de ezeket jó előre lefoglalták nálunk szemfülesebb népek. Így kénytelenek voltunk a csupán 306 lóerős változat kormánya mögött vigaszt találni.

Az autó külseje ugyan már nem annyira újszerű, mint hét évvel ezelőtt, az első CLS bemutatásakor - azóta a konkurensektől is láttunk már szép megoldásokat - de a forma harmonikus, elegáns, merész. A belső, bár mindent tud, amit ebben a kategóriában kell, mégsem bonyolult, űrhajószerű. Nekem talán túl konzervatív is, talán még nem értem meg ahhoz, hogy Mercedesem legyen. Bár biztató jel, hogy a villanykézifékek korában örültem a CLS teljesen mechanikusan működő rögzítőfékjének.

Biztonságban

Mercedes-benz CLS 350 BlueEFFICIENCY Aut. Meghalt a király, éljen a király! Mercedes CLS
Szériában kilenc légzsák rejtőzik a kárpit alatt

Nem könnyű újabb biztonsági berendezéseket zsúfolni egy-egy autóba, így a CLS is csupán az aktív holttérfigyelő rendszert és a szintén aktív, kormányt is rezgető sávtartó rendszert tudta bepasszírozni a tucatnyi, már meglévő biztonsági rendszer mellé. Mindkét eszköz az ESP-hez csatoltan működik és a megfelelő oldali fékek aktiválásával ment meg a bajtól.

Biztonság tekintetében amúgy is jól áll a Mercedes, egy 2003 és 2007 közötti balesetek adatai alapján készült tanulmány szerint, annak, aki Mercedesben ül, 9,6 százalékkal kisebb az esélye, hogy súlyos vagy halálos balesetet szenved, mintha más márkát választott volna. Azért érdekelne, hogy ezt a következtetést miből vonták le.

Következzenek a CLS formájáért felelősök:



Mercedes-benz CLS 350 BlueEFFICIENCY Aut. Meghalt a király, éljen a király! Mercedes CLS
Príma anyagok mindenhol

A kidolgozás, valamint az anyagminőség hibátlan, itt lehetetlen belekötni egy-egy silányabb anyagba. Legfeljebb a kormány csúszós, fa-hangulatú részei szerencsétlenek. Nem jó itt fogni a volánt, mert odaizzad az ember keze. Olyan fújj érzés.

A középen trónoló, hatalmas automataváltó-kart a Mercedesnél nem tekintették szent tehénnek, és szívfájdalom nélkül csináltak helyette valami jobbat, szebbet. A vékonyka kar a régebbi kormányváltókat idézi. Bár nem itt debütál, mégis ügyes dolog.

Néma menet

Mercedes-benz CLS 350 BlueEFFICIENCY Aut. Meghalt a király, éljen a király! Mercedes CLS
Papíron 6 liter körül fogyaszt

Vezetés közben az autó könnyedsége lepett meg leginkább. Az 1,73 tonnás autóval élményszámba ment a vezetés, a kanyargós hegyi úton, nyugodtan letagadhatna pár mázsát a súlyából. A benzines motor hangja nem képes átszivárogni a motortérből az utastérbe, így szinte teljes néma csendben autózunk, még az autópályán is. A következő változat a gyengébb, de jóval nagyobb, 620Nm-es forgatónyomatékú 350 CDI volt.

Ezzel még vidámabb az élet, hangja ennek sincs, - valószínűtlenül hangtalanul ketyeg a motor - és a bitang nyomaték miatt a váltónak sem sokat dolgoznia, ha hirtelen meg kell lódítani a testet. És nem utolsó sorban az eltérő felszereltség miatt a kormányát mindenhol bőr borítja. Itt a fedélzeti számítógép által közölt fogyasztási adat is közelebb állt a valósághoz, mint a benzines esetében.

Mozgásban a CLS:



Mercedes-benz CLS 350 BlueEFFICIENCY Aut. Meghalt a király, éljen a király! Mercedes CLS
Ilyet magától sosem csinál

A nap végére, nem kevés lesben állás után sikerült elkötnünk egy 408 lóerős 500-ast is. Az együtt töltött idő nagy részét leengedett ablak mellett töltöttük, mert a V8-asnak hátborzongató hangja van. Ereje pedig letaglózó. A gyorsulások első pillanataiban szinte már csalódott az ember, de ilyenkor a 408 lóerőt - 600Nm nyomatékot - az elektronika nem engedi rá azonnal a hátsó kerekekre. Mert azok csak saját füstjükben forognának szomorúan, amíg le nem ég a horror árú gumikról a futófelület. Helyette akkor érkezik a péklapátos homlokon vágás, amikor már mozog az autó. 10 és 70 között nincs átmenet, a piros lámpától indulva az átlagos kereszteződés kétharmadánál már vadul fékezni kell. Remek móka, de gyenge gyomrúak ne próbálják ki, kár lenne a príma kárpitért.

Mikortól, mennyiért?

Mercedes-benz CLS 350 BlueEFFICIENCY Aut. Meghalt a király, éljen a király! Mercedes CLS
Egymás mellett a régi és az új

Az új CLS jövő év januárjától lesz kapható. Eleinte csak hátsókerék-hajtású változatban, de aki ráér 2011 szeptemberéig a vásárlással, az már négykerekes 4Matic változatot is választhatja. Eleinte a motorválaszték is szerényebb lesz, mindössze két darab V6-ossal kezd a modell. A benzines CLS350 (306LE) illetve a dízelmotoros CLS 350 CDI (265LE) lesznek az első megvehető CLS-ek az európai piacon, amelyeket alig két hónap múlva követ a CLS250 CDI, 204 lóerővel és papíron 5,1 literes átlagfogyasztással.

Áprilisban aztán megérkezik a hab tetejére a cseresznye is, a CLS 500-as formájában. Ez a 408 lóerős V8-as pont dupla olyan erős, mint a teljesítményskála legalsó szereplője.

A gyári képek ide kerültek:



Árak:

Modell:Teljesítmény::
Ár:
CLS 350 BlueEFFICIENCY
360LE
20 707 000 Ft
CLS 350 CDI BlueEFFICIENCY 265LE
18 646 000 Ft
CLS 250 CDI BlueEFFICIENCY 204LE
17 230 000 Ft


Az új CLS első pillantásra, és a menetpróba után egyaránt pompás jószágnak tűnik. De nekem valahogy kevés benne a látható, érezhető technikai varázslat. Valóban öregednem kell még a márkához - meg persze gazdagodnom is kéne, ami kicsit nehezebb -  de ha négyajtós, kupészerű autót keresnék magamnak embertelen áron, akkor egyelőre az A7-est választanám. De majd térjünk vissza a kérdésre tíz év múlva.

Cikk nyomtatása

40 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

comment39 hozzászólás

Brigi F?nöke - 2010.10.26   18:43

:))))))

Specialized78 - 2010.10.26   17:18

Kedves Vezess.hu!
Engem nem dobatott még ki?Meg a haveromat,Energyt.
Megéri nektek ez a gagyi komment szint itt?Kidobatlak titeket,kidobatok mindenkit!!!!!:)))))))

v_holiday - 2010.10.22   16:59

Ha tovább tahózol, ezen a nicken is repülni fogsz! Ezzel a stílussal a TC-n nézelődj. Ott írnak így. Tanulj Pélodaytől. Ő érdekes módon megtanult fogalmazni. Annyiszor dobatlak ki, ahányszor tahó leszel!

Brigi F?nöke - 2010.10.22   16:30

Gyereknap van a Nyomiházban, meghívhatod a debil barátaidat a zsúrra! :D

v_holiday - 2010.10.22   16:24

Béci! Ezt "elqrtad". Nagyon.
:-)
Nem csodálnám, ha nem élne a nicked...

További 34 hozzászólás »

Szólj hozzá Te is!

Szavazzon kedvenc autójára és nyerjen!

A jelenleg kapható autók közül Ön melyik mellett döntene legszívesebben? Szavazzon online játékunkban, és nyerjen újságelőfizetést. ...

Hamilton háta mögött birkózhat Alonso és Vettel

A Ferrari lesz előrébb jövőre, vagy a McLaren-Honda? Ki lehet 2015 meglepetéspilótája? Interjú Wéber Gábor F1-guruval.

Felrobbanhat egy benzinkút?

3

Az üzemanyag útja a finomítótól a kútig. Végállomás.

Milyen autót vegyen Alonso?

1

Mivel Alonso jövőre a McLaren-Hondánál folytatja el kell felejtenie a maranellói lovakat. Nehéz lesz, de van néhány alternatívánk, ...

Így bírságolják a szabályosan parkoló kocsikat

20

Érvényes matricával parkoltam a saját házam előtt, mégis Mikulás-csomagot rakott az ellenőr a kocsimra.

Bátor vagy okos döntés egy Fiat Multipla?

1

Olvasónk 6-7 üléses családi egyterűt vásárolna, de a használható fajtából. Vajon jól jár egy Fiat Multiplával? Szakértőnk segít ...

Vége a defektnek

1

A cím persze túlzás, de ha a gumi futófelületén áthatoló szög nem túl vaskos, akkor elég csak kihúznunk és mehetünk is tovább.

Ez a taxi ingyen tankol. Jó üzlet?

10

Ingyen tankolni klassz dolog. Pláne, ha közben pénzt is kereshetünk a kocsival. De ez valóban bombaüzlet? Vagy inkább valami ...

F1: Hamilton győzött, kétszeres bajnok

A szezonzáró Abu-Dzabi Nagydíjon Lewis Hamilton győzött, megszerezte második bajnoki címét, Rosbergnek csak a bocsánatkérés jutott. ...

Közlekedési eszköz, EGYETLEN kerékkel?

Jó pár óra és két lilára vert lábszár, mire az ember megtanulja használni, de utána nagyon vicces érzés Megvagy Hadnagyként zúzni ...


1
Koromfekete péntek a legdurvább dízelekkel

Koromfekete péntek a legdurvább dízelekkel

Összeszedtük a legalpáribb, legizmosabb dízelmotoros füstokádó szörnyeket, amelyek még videón nézve is rontják a levegő összetételét. ...


F1: Eltiltást érdemelt volna a Red Bull

A Force India technikai igazgatója, Andy Green szerint a Red Bull legalább egy versenyre szóló eltiltást érdemelt volna az abu-dzabi ...


A sors így bánik el a türelmetlen bunkókkal

Oké, hogy városi kisautó, és minden lyukba befér, de ettől meg nem kell szabálytalankodni, mert ez lesz a vége.


1
Kötelező beindítani a villanyautó-forradalmat

Kötelező beindítani a villanyautó-forradalmat

Az Európai Unió tagállamainak, köztük Magyarországnak két évük van arra, hogy felállítsák szakpolitikai keretüket az alternatív ...


Így talán még soha nem tört Maserati

Oszlopnak csapódtak az olasz sportautóval, mindkét fiút súlyos sérülésekkel szállították kórházba, egyiküknek a lábát már nem ...


F1: A több pont sem menti meg Buttont

Eric Boullier, a McLaren csapatfőnöke ismét utalt rá, hogy idei teljesítménye ellenére Jenson Buttonra nem számítanak többé Wokingban. ...


A BKK ott van a világ egyik kedvenc appjában

Péntektől a BKK közlekedési információi is megjelennek a közösségalapú közlekedési és navigációs alkalmazásban, a Google tulajdonában ...


Kirabolták a magyar kaminos csapatot

Kirabolták a magyar versenykamionos istállót, a Oxxo-csapatot. Mindent vittek ami mozdítható volt a műhelyben.


Bringásokat fogtak az M1 autópályán

Kerékpárral igyekezett Nyugat-Európába szökni két szerb állampolgár. Az M1-esen fogták el őket.


Gombnyomásra vadul be a Rolls-Royce

Jelentős, de váratlanul visszafogott optikai módosításokkal, valamint motor- és futóműtuninggal várja az elégedetlen Rolls-Royce-tulajdonosok ...


F1: Hülkenberg indul a Le Mans-i 24 óráson

Nico Hülkenberg jövőre marad a Force Indiánál a Forma-1-ben, a német versenyző azonban extraként a Le Mans-i 24 óráson is indul.