Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:325.0 Ft
Dízel:345.0 Ft

Meghalt a király, éljen a király! Mercedes CLS

Vezettük: Új Mercedes CLS

Szerző: levél küldés
Fotók: szintén,
Dátum: 2010.10.18. 16:00
Mercedes-benz CLS 350 BlueEFFICIENCY Aut. Meghalt a király, éljen a király! Mercedes CLS
Szélesebb lett az elődnél, mégis jobb a légellenállása

A második generációs CLS sem bírta ki, hogy ne nőjön nagyobbra, mint elődje. Huszonkilenc milliméterrel hosszabb, tizenhárommal magasabb és nyolccal lett szélesebb - miközben a légellenállása is javult - mint a korábbi CLS, és a tengelytávja is nagyobb lett két centiméterrel. A külső méretnövekedés odabent elöl 2,1, hátul 1,3 cm-es plusz vállteret jelent, és könyéktájon is tágasabb lett a kocsi.

Természetesen a motorok is erősebbek lettek és a fogyasztásból, CO2 kibocsátásból is sikerült lefaragni, nem is keveset, hanem nagyjából 25 százaléknyit. Igaz, a gyári fogyasztási adatok papírra vetőjének - akit nyilván valahol a Mercedes központ egyik dohos pincéjében, a külvilág elől elzártan rejtegetnek - már alaposan megnyúlhatott az orra.

Sikertörténet

2004 októbere óta 170 ezren döntöttek úgy, hogy egy CLS kormánya mögül szeretnék nézni a világot. A felmérések szerint ezeknek az embereknek a nagy része - egészen pontosan hatvannégy százalékuk - a dizájn miatt választották a CLS-t. Külön öröm volt a Mercedes-benz számára, hogy ezeknek az embereknek nagy része más gyártók modelljeit hagyták hátra a stílusos, csillagos modell kedvéért.



Szerezzünk egyet!

Mercedes-benz CLS 350 BlueEFFICIENCY Aut. Meghalt a király, éljen a király! Mercedes CLS
Erősebb és takarékosabb motorokat kapott a CLS

De inkább nézzük meg közelebbről az autókat. Az Autó-motor-os kiváló kollégával szerettünk volna egy CLS500-assal kezdeni - mégiscsak az a legnagyobb újdonság, győzködtük magunkat a dolog halaszthatatlanságáról - de ezeket jó előre lefoglalták nálunk szemfülesebb népek. Így kénytelenek voltunk a csupán 306 lóerős változat kormánya mögött vigaszt találni.

Az autó külseje ugyan már nem annyira újszerű, mint hét évvel ezelőtt, az első CLS bemutatásakor - azóta a konkurensektől is láttunk már szép megoldásokat - de a forma harmonikus, elegáns, merész. A belső, bár mindent tud, amit ebben a kategóriában kell, mégsem bonyolult, űrhajószerű. Nekem talán túl konzervatív is, talán még nem értem meg ahhoz, hogy Mercedesem legyen. Bár biztató jel, hogy a villanykézifékek korában örültem a CLS teljesen mechanikusan működő rögzítőfékjének.

Biztonságban

Mercedes-benz CLS 350 BlueEFFICIENCY Aut. Meghalt a király, éljen a király! Mercedes CLS
Szériában kilenc légzsák rejtőzik a kárpit alatt

Nem könnyű újabb biztonsági berendezéseket zsúfolni egy-egy autóba, így a CLS is csupán az aktív holttérfigyelő rendszert és a szintén aktív, kormányt is rezgető sávtartó rendszert tudta bepasszírozni a tucatnyi, már meglévő biztonsági rendszer mellé. Mindkét eszköz az ESP-hez csatoltan működik és a megfelelő oldali fékek aktiválásával ment meg a bajtól.

Biztonság tekintetében amúgy is jól áll a Mercedes, egy 2003 és 2007 közötti balesetek adatai alapján készült tanulmány szerint, annak, aki Mercedesben ül, 9,6 százalékkal kisebb az esélye, hogy súlyos vagy halálos balesetet szenved, mintha más márkát választott volna. Azért érdekelne, hogy ezt a következtetést miből vonták le.

Következzenek a CLS formájáért felelősök:



Mercedes-benz CLS 350 BlueEFFICIENCY Aut. Meghalt a király, éljen a király! Mercedes CLS
Príma anyagok mindenhol

A kidolgozás, valamint az anyagminőség hibátlan, itt lehetetlen belekötni egy-egy silányabb anyagba. Legfeljebb a kormány csúszós, fa-hangulatú részei szerencsétlenek. Nem jó itt fogni a volánt, mert odaizzad az ember keze. Olyan fújj érzés.

A középen trónoló, hatalmas automataváltó-kart a Mercedesnél nem tekintették szent tehénnek, és szívfájdalom nélkül csináltak helyette valami jobbat, szebbet. A vékonyka kar a régebbi kormányváltókat idézi. Bár nem itt debütál, mégis ügyes dolog.

Néma menet

Mercedes-benz CLS 350 BlueEFFICIENCY Aut. Meghalt a király, éljen a király! Mercedes CLS
Papíron 6 liter körül fogyaszt

Vezetés közben az autó könnyedsége lepett meg leginkább. Az 1,73 tonnás autóval élményszámba ment a vezetés, a kanyargós hegyi úton, nyugodtan letagadhatna pár mázsát a súlyából. A benzines motor hangja nem képes átszivárogni a motortérből az utastérbe, így szinte teljes néma csendben autózunk, még az autópályán is. A következő változat a gyengébb, de jóval nagyobb, 620Nm-es forgatónyomatékú 350 CDI volt.

Ezzel még vidámabb az élet, hangja ennek sincs, - valószínűtlenül hangtalanul ketyeg a motor - és a bitang nyomaték miatt a váltónak sem sokat dolgoznia, ha hirtelen meg kell lódítani a testet. És nem utolsó sorban az eltérő felszereltség miatt a kormányát mindenhol bőr borítja. Itt a fedélzeti számítógép által közölt fogyasztási adat is közelebb állt a valósághoz, mint a benzines esetében.

Mozgásban a CLS:



Mercedes-benz CLS 350 BlueEFFICIENCY Aut. Meghalt a király, éljen a király! Mercedes CLS
Ilyet magától sosem csinál

A nap végére, nem kevés lesben állás után sikerült elkötnünk egy 408 lóerős 500-ast is. Az együtt töltött idő nagy részét leengedett ablak mellett töltöttük, mert a V8-asnak hátborzongató hangja van. Ereje pedig letaglózó. A gyorsulások első pillanataiban szinte már csalódott az ember, de ilyenkor a 408 lóerőt - 600Nm nyomatékot - az elektronika nem engedi rá azonnal a hátsó kerekekre. Mert azok csak saját füstjükben forognának szomorúan, amíg le nem ég a horror árú gumikról a futófelület. Helyette akkor érkezik a péklapátos homlokon vágás, amikor már mozog az autó. 10 és 70 között nincs átmenet, a piros lámpától indulva az átlagos kereszteződés kétharmadánál már vadul fékezni kell. Remek móka, de gyenge gyomrúak ne próbálják ki, kár lenne a príma kárpitért.

Mikortól, mennyiért?

Mercedes-benz CLS 350 BlueEFFICIENCY Aut. Meghalt a király, éljen a király! Mercedes CLS
Egymás mellett a régi és az új

Az új CLS jövő év januárjától lesz kapható. Eleinte csak hátsókerék-hajtású változatban, de aki ráér 2011 szeptemberéig a vásárlással, az már négykerekes 4Matic változatot is választhatja. Eleinte a motorválaszték is szerényebb lesz, mindössze két darab V6-ossal kezd a modell. A benzines CLS350 (306LE) illetve a dízelmotoros CLS 350 CDI (265LE) lesznek az első megvehető CLS-ek az európai piacon, amelyeket alig két hónap múlva követ a CLS250 CDI, 204 lóerővel és papíron 5,1 literes átlagfogyasztással.

Áprilisban aztán megérkezik a hab tetejére a cseresznye is, a CLS 500-as formájában. Ez a 408 lóerős V8-as pont dupla olyan erős, mint a teljesítményskála legalsó szereplője.

A gyári képek ide kerültek:



Árak:

Modell:Teljesítmény::
Ár:
CLS 350 BlueEFFICIENCY
360LE
20 707 000 Ft
CLS 350 CDI BlueEFFICIENCY 265LE
18 646 000 Ft
CLS 250 CDI BlueEFFICIENCY 204LE
17 230 000 Ft


Az új CLS első pillantásra, és a menetpróba után egyaránt pompás jószágnak tűnik. De nekem valahogy kevés benne a látható, érezhető technikai varázslat. Valóban öregednem kell még a márkához - meg persze gazdagodnom is kéne, ami kicsit nehezebb -  de ha négyajtós, kupészerű autót keresnék magamnak embertelen áron, akkor egyelőre az A7-est választanám. De majd térjünk vissza a kérdésre tíz év múlva.

Cikk nyomtatása

40 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

comment39 hozzászólás

Brigi F?nöke - 2010.10.26   18:43

:))))))

Specialized78 - 2010.10.26   17:18

Kedves Vezess.hu!
Engem nem dobatott még ki?Meg a haveromat,Energyt.
Megéri nektek ez a gagyi komment szint itt?Kidobatlak titeket,kidobatok mindenkit!!!!!:)))))))

v_holiday - 2010.10.22   16:59

Ha tovább tahózol, ezen a nicken is repülni fogsz! Ezzel a stílussal a TC-n nézelődj. Ott írnak így. Tanulj Pélodaytől. Ő érdekes módon megtanult fogalmazni. Annyiszor dobatlak ki, ahányszor tahó leszel!

Brigi F?nöke - 2010.10.22   16:30

Gyereknap van a Nyomiházban, meghívhatod a debil barátaidat a zsúrra! :D

v_holiday - 2010.10.22   16:24

Béci! Ezt "elqrtad". Nagyon.
:-)
Nem csodálnám, ha nem élne a nicked...

További 34 hozzászólás »

Szólj hozzá Te is!

Mentünk az új Mercedes és Audi rendőrautóval

3

Természetesen az Octavia Combiba is beültünk. Pedig jóformán még szolgálatba sem álltak.

Csodálatos menekülés a tökföldről

2

Már-már mesébe illő ennek az Ikarus 31-esnek a megmenekülése az enyészet elől, az elvarázsolt tökföldről.

Beültünk a 250 milliós tűzoltóautókba

Nemrég öt új emelőkosaras járművet szerzett be a katasztrófavédelem. Elkísértük a tűzoltókat az első találkozásra az újdonságokkal. ...

Ki ócsítja az olajat? A gyíkemberek? Az UFÓ-k? Obama?

5

Egy éve 400 forint volt a benzin, 420 a gázolaj. Most 330 illetve 350 forint literje az üzemanyagnak. No de kinek áll ez érdekében? ...

Opel Astra vagy Audi A3?

9

Tágasabb Opel, vagy menőbb Audi? Erre a 3,3 milliót érő kérdésre keresi a választ olvasónk, szakértőnk pedig több szemszögből ...

Hivatalos: így változik az útdíj

16

A szerdai kormányülésen a kabinet döntött az útdíjrendszer átalakításáról. Ingyenes a reptér, a megyematricák a következő megye ...

Mivel autózik az amerikai nagykövet?

3

Biztonsági okokból titkolják. Az izraeli, az orosz és a kínai csúcsdiplomaták járműveiről sem adnak infót. Mi viszont megmutatjuk ...

Nagyobb feneket kerítettek a Mercedes CLA-nak

2

Orbán Viktor maga vezette le a kecskeméti gyártósorról a legújabb kombi CLA egyik első példányát.

Egy évet kell várni a 41 milliós BMW-re

3

Érdekes az új BMW-k piaca: a legolcsóbból alig adnak el, a drágábbakból annál többet és a hátsókerék-hajtás sem vonzza a vásárlókat. ...

Apróért vett új autót egy férfi Kínában

Csak az a kérdés foglalkoztat, mekkora malacperselyben tartotta a pénzt, és hogy törte össze, mikor eljött a nagy nap?


Árulják az M7-esen összetört Lambó fékjét

A magyar leleményesség határtalan, bár ha ez valóban annak a Lamborghini Huracánnak a fékrendszere, akkor lenne néhány kérdésünk ...


Tóban landolt a 2000 lóerős Lamborghini

A dupla turbóval megvadított Lamborghini 2000 lóerejét nem sikerült megzabolázni, de a csúcsebesség közelében történt balesetet ...


F1: Kék-sárga lehet az új Sauber

Több más csapathoz hasonlóan a Sauber is lecserélheti festését az új idényre, a fehér-szürke fényezés helyett kék-sárga lehet ...


Fércmunka

Sokak szerint nem elég vad a Lamborghini új belépő modellje. Egy japán tuningműhely frappáns megoldással szolgál az elégedetleneknek. ...


A nap képe - nekiment a BKV-s műhelykocsi a HÉV-nek

Kisteherautó és HÉV-szerelvény karambolozott Budakalászon, a Vasútsoron, a HÉV-megálló közelében.


Fa dőlt a Mercire, de nem akárhogy

Nem ez az első parkoló autó, amire fa dőlt. Viszont a körülményeket látva már sokkal különlegesebb az eset.


F1: Leleplezték az új Lotust

A Lotus-csapat hétfő délután megmutatta az első képeket a 2015-ös modellről, az E23 Hybridről. Meghozza az autó a feltámadást?


Előzékenységből jeles

Tulajdonosának már a közeledtére is szélesre tárja csomagterének ajtaját az új Kia Sorento, és ez csak egy, amit örömmel megtesz ...


F1: Elkeresztelték Vettelék Ferrariját

A Ferrari pénteken leplezi le új autóját, amelynek immár a nevét is tudjuk.


Feltámadt a 60 éves elektromos Audi

Hét év alatt alig 100 darab készült belőle, de a közel 60 évet mindössze két példány élte meg.


Eltűnt a furgonja, azt hitte, viccelnek vele

Azt hitte, egy ismerőse viccel vele, amikor hűlt helyét találta a furgonjának, ezért egy ideig nem hívta a rendőrséget.