Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:362.0 Ft
Dízel:368.0 Ft

Meghalt a király, éljen a király! Mercedes CLS

Vezettük: Új Mercedes CLS

Szerző: levél küldés
Fotók: szintén,
Dátum: 2010.10.18. 16:00
Mercedes-benz CLS 350 BlueEFFICIENCY Aut. Meghalt a király, éljen a király! Mercedes CLS
Szélesebb lett az elődnél, mégis jobb a légellenállása

A második generációs CLS sem bírta ki, hogy ne nőjön nagyobbra, mint elődje. Huszonkilenc milliméterrel hosszabb, tizenhárommal magasabb és nyolccal lett szélesebb - miközben a légellenállása is javult - mint a korábbi CLS, és a tengelytávja is nagyobb lett két centiméterrel. A külső méretnövekedés odabent elöl 2,1, hátul 1,3 cm-es plusz vállteret jelent, és könyéktájon is tágasabb lett a kocsi.

Természetesen a motorok is erősebbek lettek és a fogyasztásból, CO2 kibocsátásból is sikerült lefaragni, nem is keveset, hanem nagyjából 25 százaléknyit. Igaz, a gyári fogyasztási adatok papírra vetőjének - akit nyilván valahol a Mercedes központ egyik dohos pincéjében, a külvilág elől elzártan rejtegetnek - már alaposan megnyúlhatott az orra.

Sikertörténet

2004 októbere óta 170 ezren döntöttek úgy, hogy egy CLS kormánya mögül szeretnék nézni a világot. A felmérések szerint ezeknek az embereknek a nagy része - egészen pontosan hatvannégy százalékuk - a dizájn miatt választották a CLS-t. Külön öröm volt a Mercedes-benz számára, hogy ezeknek az embereknek nagy része más gyártók modelljeit hagyták hátra a stílusos, csillagos modell kedvéért.



Szerezzünk egyet!

Mercedes-benz CLS 350 BlueEFFICIENCY Aut. Meghalt a király, éljen a király! Mercedes CLS
Erősebb és takarékosabb motorokat kapott a CLS

De inkább nézzük meg közelebbről az autókat. Az Autó-motor-os kiváló kollégával szerettünk volna egy CLS500-assal kezdeni - mégiscsak az a legnagyobb újdonság, győzködtük magunkat a dolog halaszthatatlanságáról - de ezeket jó előre lefoglalták nálunk szemfülesebb népek. Így kénytelenek voltunk a csupán 306 lóerős változat kormánya mögött vigaszt találni.

Az autó külseje ugyan már nem annyira újszerű, mint hét évvel ezelőtt, az első CLS bemutatásakor - azóta a konkurensektől is láttunk már szép megoldásokat - de a forma harmonikus, elegáns, merész. A belső, bár mindent tud, amit ebben a kategóriában kell, mégsem bonyolult, űrhajószerű. Nekem talán túl konzervatív is, talán még nem értem meg ahhoz, hogy Mercedesem legyen. Bár biztató jel, hogy a villanykézifékek korában örültem a CLS teljesen mechanikusan működő rögzítőfékjének.

Biztonságban

Mercedes-benz CLS 350 BlueEFFICIENCY Aut. Meghalt a király, éljen a király! Mercedes CLS
Szériában kilenc légzsák rejtőzik a kárpit alatt

Nem könnyű újabb biztonsági berendezéseket zsúfolni egy-egy autóba, így a CLS is csupán az aktív holttérfigyelő rendszert és a szintén aktív, kormányt is rezgető sávtartó rendszert tudta bepasszírozni a tucatnyi, már meglévő biztonsági rendszer mellé. Mindkét eszköz az ESP-hez csatoltan működik és a megfelelő oldali fékek aktiválásával ment meg a bajtól.

Biztonság tekintetében amúgy is jól áll a Mercedes, egy 2003 és 2007 közötti balesetek adatai alapján készült tanulmány szerint, annak, aki Mercedesben ül, 9,6 százalékkal kisebb az esélye, hogy súlyos vagy halálos balesetet szenved, mintha más márkát választott volna. Azért érdekelne, hogy ezt a következtetést miből vonták le.

Következzenek a CLS formájáért felelősök:



Mercedes-benz CLS 350 BlueEFFICIENCY Aut. Meghalt a király, éljen a király! Mercedes CLS
Príma anyagok mindenhol

A kidolgozás, valamint az anyagminőség hibátlan, itt lehetetlen belekötni egy-egy silányabb anyagba. Legfeljebb a kormány csúszós, fa-hangulatú részei szerencsétlenek. Nem jó itt fogni a volánt, mert odaizzad az ember keze. Olyan fújj érzés.

A középen trónoló, hatalmas automataváltó-kart a Mercedesnél nem tekintették szent tehénnek, és szívfájdalom nélkül csináltak helyette valami jobbat, szebbet. A vékonyka kar a régebbi kormányváltókat idézi. Bár nem itt debütál, mégis ügyes dolog.

Néma menet

Mercedes-benz CLS 350 BlueEFFICIENCY Aut. Meghalt a király, éljen a király! Mercedes CLS
Papíron 6 liter körül fogyaszt

Vezetés közben az autó könnyedsége lepett meg leginkább. Az 1,73 tonnás autóval élményszámba ment a vezetés, a kanyargós hegyi úton, nyugodtan letagadhatna pár mázsát a súlyából. A benzines motor hangja nem képes átszivárogni a motortérből az utastérbe, így szinte teljes néma csendben autózunk, még az autópályán is. A következő változat a gyengébb, de jóval nagyobb, 620Nm-es forgatónyomatékú 350 CDI volt.

Ezzel még vidámabb az élet, hangja ennek sincs, - valószínűtlenül hangtalanul ketyeg a motor - és a bitang nyomaték miatt a váltónak sem sokat dolgoznia, ha hirtelen meg kell lódítani a testet. És nem utolsó sorban az eltérő felszereltség miatt a kormányát mindenhol bőr borítja. Itt a fedélzeti számítógép által közölt fogyasztási adat is közelebb állt a valósághoz, mint a benzines esetében.

Mozgásban a CLS:



Mercedes-benz CLS 350 BlueEFFICIENCY Aut. Meghalt a király, éljen a király! Mercedes CLS
Ilyet magától sosem csinál

A nap végére, nem kevés lesben állás után sikerült elkötnünk egy 408 lóerős 500-ast is. Az együtt töltött idő nagy részét leengedett ablak mellett töltöttük, mert a V8-asnak hátborzongató hangja van. Ereje pedig letaglózó. A gyorsulások első pillanataiban szinte már csalódott az ember, de ilyenkor a 408 lóerőt - 600Nm nyomatékot - az elektronika nem engedi rá azonnal a hátsó kerekekre. Mert azok csak saját füstjükben forognának szomorúan, amíg le nem ég a horror árú gumikról a futófelület. Helyette akkor érkezik a péklapátos homlokon vágás, amikor már mozog az autó. 10 és 70 között nincs átmenet, a piros lámpától indulva az átlagos kereszteződés kétharmadánál már vadul fékezni kell. Remek móka, de gyenge gyomrúak ne próbálják ki, kár lenne a príma kárpitért.

Mikortól, mennyiért?

Mercedes-benz CLS 350 BlueEFFICIENCY Aut. Meghalt a király, éljen a király! Mercedes CLS
Egymás mellett a régi és az új

Az új CLS jövő év januárjától lesz kapható. Eleinte csak hátsókerék-hajtású változatban, de aki ráér 2011 szeptemberéig a vásárlással, az már négykerekes 4Matic változatot is választhatja. Eleinte a motorválaszték is szerényebb lesz, mindössze két darab V6-ossal kezd a modell. A benzines CLS350 (306LE) illetve a dízelmotoros CLS 350 CDI (265LE) lesznek az első megvehető CLS-ek az európai piacon, amelyeket alig két hónap múlva követ a CLS250 CDI, 204 lóerővel és papíron 5,1 literes átlagfogyasztással.

Áprilisban aztán megérkezik a hab tetejére a cseresznye is, a CLS 500-as formájában. Ez a 408 lóerős V8-as pont dupla olyan erős, mint a teljesítményskála legalsó szereplője.

A gyári képek ide kerültek:



Árak:

Modell:Teljesítmény::
Ár:
CLS 350 BlueEFFICIENCY
360LE
20 707 000 Ft
CLS 350 CDI BlueEFFICIENCY 265LE
18 646 000 Ft
CLS 250 CDI BlueEFFICIENCY 204LE
17 230 000 Ft


Az új CLS első pillantásra, és a menetpróba után egyaránt pompás jószágnak tűnik. De nekem valahogy kevés benne a látható, érezhető technikai varázslat. Valóban öregednem kell még a márkához - meg persze gazdagodnom is kéne, ami kicsit nehezebb -  de ha négyajtós, kupészerű autót keresnék magamnak embertelen áron, akkor egyelőre az A7-est választanám. De majd térjünk vissza a kérdésre tíz év múlva.

40 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

comment39 hozzászólás

Brigi F?nöke - 2010.10.26   18:43

:))))))

Specialized78 - 2010.10.26   17:18

Kedves Vezess.hu!
Engem nem dobatott még ki?Meg a haveromat,Energyt.
Megéri nektek ez a gagyi komment szint itt?Kidobatlak titeket,kidobatok mindenkit!!!!!:)))))))

v_holiday - 2010.10.22   16:59

Ha tovább tahózol, ezen a nicken is repülni fogsz! Ezzel a stílussal a TC-n nézelődj. Ott írnak így. Tanulj Pélodaytől. Ő érdekes módon megtanult fogalmazni. Annyiszor dobatlak ki, ahányszor tahó leszel!

Brigi F?nöke - 2010.10.22   16:30

Gyereknap van a Nyomiházban, meghívhatod a debil barátaidat a zsúrra! :D

v_holiday - 2010.10.22   16:24

Béci! Ezt "elqrtad". Nagyon.
:-)
Nem csodálnám, ha nem élne a nicked...

További 34 hozzászólás »

Szólj hozzá Te is!

Világméretű rendőr-összeesküvés a gyorshajtók ellen

7

Itt a sok szép új traffipax, szolgálnak és védenek bennünket vele a rendőrök. De biztos, hogy pont traffipaxvásárlással hasznosul ...

F1: Hamilton győzött, Räikkönen a dobogón

Lewis Hamilton az utolsó pillanatban adódott fékhiba ellenére is győzött Bahreinban, de Kimi Räikkönen viszont jó stratégiával ...

F1: Hamiltoné a pole, Vettel mögötte

A Bahreini Nagydíj időmérőjén Lewis Hamilton érinthetetlen volt, de Sebastian Vettel elvitte a második helyet Nico Rosberg elől. ...

Megújult Orbán Viktor kedvence

Egy literrel kevesebbet fogyaszt elődjénél a megújult Volkswagen Transporter. A premieren hiába kerestük Orbán Viktort, pedig ...

Életben tartottak egy álmot az alfások

3

Összefogással segítettek márkatársukon, és bizonyították, hogy egy autós közösség több a hétvégi grillezésnél és a konvojban ...

Nyárigumi-tesztek - Milyet vegyek?

4

Itt a jó idő, lassan illik lecserélni a téli abroncsot új nyári gumira. De milyet vegyünk? Tesztgyőztes, márkás nyári gumit, ...

Ön szeret szervizbe járni? Tényleg?

3

Az autórajongók még csak-csak, de sokaknak nyűg lehet a kocsi javíttatása. Megoldást ígér egy új szolgáltatás, ami nem csak időt ...

Ha azt mondom, majdnem garanciaidőn belül megtérülhet egy villanyautó ára, elhiszed?

1

A Kia Soulból hét és negyedmillió egy fullos dízel, 9,9 milla az elektromos változat. Ez még mindig túl nagy különbség, vagy ...

Melós Opel helyett szenvedélyes Alfa?

Öreg melós autóként szolgáló Opel helyett egy dízel Alfa Romeo 156? Ez a kérdés foglalkoztatja olvasónkat, és a válasz egyszerűbb, ...

A nyolcadik utas: a Chevy

Gyalázatosan kevés információt adott közre a távoli jövőben játszódó tanulmányáról a Chevrolet. Az FNR-t Sanghajban fejlesztették ...


F1: A Mercedes szándékosan kockáztatott a fékekkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint a beállítások megváltoztatása is hozzájárult Nico Rosberg és Lewis Hamilton fékproblémáihoz ...


Átlépte a 600-as tempót a japán szupervonat

Megdöntötte a világrekordot kedden a japán mágnesvasút, miután egy tesztszakaszon 603 km/h-s sebességgel száguldott - jelentette ...


1
Vadiúj Audi TT a magyar rendőrség kötelékében

Vadiúj Audi TT a magyar rendőrség kötelékében

Az Audi TTS a Győr-Moson-Sopron Megyei közlekedési rendőrök munkáját fogja segíteni.


Mégsem olyan jó a kínai fiataloknak

Megépítette 2013-as tanulmányának szériaváltozatát a Nissan. Az egykori radikális koncepcióból mára csak bátortalan részletek ...


Autójában találtak rá kisfiai a halott anyára

Egy ausztráliai fiatalasszonyra holtan találtak rá gyermekei autója utasülésén. A rendőrség a nő barátját vádolja a gyilkossággal. ...


BMW és kabrió. Hibátlan?!

Ha modern technikával, sok kényelmi extrával teletömünk egy hátsókerék-hajtású autót, akkor az tökéletes? A BMW 228i Cabrio volt ...


Ekkora bringás perecelést régen láttunk már

Itt a tavasz, a motorosok mellett a bringások is kirajzanak, szóval jobb ha odafigyelünk egymásra.


1
Mikor ez a két autó összekoccan, akkor azért felszisszen a világ

Mikor ez a két autó összekoccan, akkor azért felszisszen a világ

Éppen csak megérintette egymást a LaFerrari és az egyedi Bugatti Veyron L'Or Blanc, de ez elég volt egy világméretű felszisszenéshez. ...


F1: Räikkönen idegesítette a Mercedest

A nemzetközi sajtó Lewis Hamiltont és Kimi Räikkönent dicsérte a Bahreini Nagydíj után.


Elektromos teherautón suhannak a levelek

Hidrogéncellás elektromos teherautó állt forgalomba a francia Postánál. A kettős üzemű teherautó hatótávolsága duplája az elektromosénak. ...


Virslit lő egy Simson, és ez vicc!

Most állj meg egy pillanatra. Tisztítsd ki a fejed, engedj el minden zavaró gondolatot, mert ezt csak pangó aggyal tudod befogadni. ...