Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:359.0 Ft
Dízel:373.0 Ft

Meghalt a király, éljen a király! Mercedes CLS

Vezettük: Új Mercedes CLS

Szerző: levél küldés
Fotók: szintén,
Dátum: 2010.10.18. 16:00
Mercedes-benz CLS 350 BlueEFFICIENCY Aut. Meghalt a király, éljen a király! Mercedes CLS
Szélesebb lett az elődnél, mégis jobb a légellenállása

A második generációs CLS sem bírta ki, hogy ne nőjön nagyobbra, mint elődje. Huszonkilenc milliméterrel hosszabb, tizenhárommal magasabb és nyolccal lett szélesebb - miközben a légellenállása is javult - mint a korábbi CLS, és a tengelytávja is nagyobb lett két centiméterrel. A külső méretnövekedés odabent elöl 2,1, hátul 1,3 cm-es plusz vállteret jelent, és könyéktájon is tágasabb lett a kocsi.

Természetesen a motorok is erősebbek lettek és a fogyasztásból, CO2 kibocsátásból is sikerült lefaragni, nem is keveset, hanem nagyjából 25 százaléknyit. Igaz, a gyári fogyasztási adatok papírra vetőjének - akit nyilván valahol a Mercedes központ egyik dohos pincéjében, a külvilág elől elzártan rejtegetnek - már alaposan megnyúlhatott az orra.

Sikertörténet

2004 októbere óta 170 ezren döntöttek úgy, hogy egy CLS kormánya mögül szeretnék nézni a világot. A felmérések szerint ezeknek az embereknek a nagy része - egészen pontosan hatvannégy százalékuk - a dizájn miatt választották a CLS-t. Külön öröm volt a Mercedes-benz számára, hogy ezeknek az embereknek nagy része más gyártók modelljeit hagyták hátra a stílusos, csillagos modell kedvéért.



Szerezzünk egyet!

Mercedes-benz CLS 350 BlueEFFICIENCY Aut. Meghalt a király, éljen a király! Mercedes CLS
Erősebb és takarékosabb motorokat kapott a CLS

De inkább nézzük meg közelebbről az autókat. Az Autó-motor-os kiváló kollégával szerettünk volna egy CLS500-assal kezdeni - mégiscsak az a legnagyobb újdonság, győzködtük magunkat a dolog halaszthatatlanságáról - de ezeket jó előre lefoglalták nálunk szemfülesebb népek. Így kénytelenek voltunk a csupán 306 lóerős változat kormánya mögött vigaszt találni.

Az autó külseje ugyan már nem annyira újszerű, mint hét évvel ezelőtt, az első CLS bemutatásakor - azóta a konkurensektől is láttunk már szép megoldásokat - de a forma harmonikus, elegáns, merész. A belső, bár mindent tud, amit ebben a kategóriában kell, mégsem bonyolult, űrhajószerű. Nekem talán túl konzervatív is, talán még nem értem meg ahhoz, hogy Mercedesem legyen. Bár biztató jel, hogy a villanykézifékek korában örültem a CLS teljesen mechanikusan működő rögzítőfékjének.

Biztonságban

Mercedes-benz CLS 350 BlueEFFICIENCY Aut. Meghalt a király, éljen a király! Mercedes CLS
Szériában kilenc légzsák rejtőzik a kárpit alatt

Nem könnyű újabb biztonsági berendezéseket zsúfolni egy-egy autóba, így a CLS is csupán az aktív holttérfigyelő rendszert és a szintén aktív, kormányt is rezgető sávtartó rendszert tudta bepasszírozni a tucatnyi, már meglévő biztonsági rendszer mellé. Mindkét eszköz az ESP-hez csatoltan működik és a megfelelő oldali fékek aktiválásával ment meg a bajtól.

Biztonság tekintetében amúgy is jól áll a Mercedes, egy 2003 és 2007 közötti balesetek adatai alapján készült tanulmány szerint, annak, aki Mercedesben ül, 9,6 százalékkal kisebb az esélye, hogy súlyos vagy halálos balesetet szenved, mintha más márkát választott volna. Azért érdekelne, hogy ezt a következtetést miből vonták le.

Következzenek a CLS formájáért felelősök:



Mercedes-benz CLS 350 BlueEFFICIENCY Aut. Meghalt a király, éljen a király! Mercedes CLS
Príma anyagok mindenhol

A kidolgozás, valamint az anyagminőség hibátlan, itt lehetetlen belekötni egy-egy silányabb anyagba. Legfeljebb a kormány csúszós, fa-hangulatú részei szerencsétlenek. Nem jó itt fogni a volánt, mert odaizzad az ember keze. Olyan fújj érzés.

A középen trónoló, hatalmas automataváltó-kart a Mercedesnél nem tekintették szent tehénnek, és szívfájdalom nélkül csináltak helyette valami jobbat, szebbet. A vékonyka kar a régebbi kormányváltókat idézi. Bár nem itt debütál, mégis ügyes dolog.

Néma menet

Mercedes-benz CLS 350 BlueEFFICIENCY Aut. Meghalt a király, éljen a király! Mercedes CLS
Papíron 6 liter körül fogyaszt

Vezetés közben az autó könnyedsége lepett meg leginkább. Az 1,73 tonnás autóval élményszámba ment a vezetés, a kanyargós hegyi úton, nyugodtan letagadhatna pár mázsát a súlyából. A benzines motor hangja nem képes átszivárogni a motortérből az utastérbe, így szinte teljes néma csendben autózunk, még az autópályán is. A következő változat a gyengébb, de jóval nagyobb, 620Nm-es forgatónyomatékú 350 CDI volt.

Ezzel még vidámabb az élet, hangja ennek sincs, - valószínűtlenül hangtalanul ketyeg a motor - és a bitang nyomaték miatt a váltónak sem sokat dolgoznia, ha hirtelen meg kell lódítani a testet. És nem utolsó sorban az eltérő felszereltség miatt a kormányát mindenhol bőr borítja. Itt a fedélzeti számítógép által közölt fogyasztási adat is közelebb állt a valósághoz, mint a benzines esetében.

Mozgásban a CLS:



Mercedes-benz CLS 350 BlueEFFICIENCY Aut. Meghalt a király, éljen a király! Mercedes CLS
Ilyet magától sosem csinál

A nap végére, nem kevés lesben állás után sikerült elkötnünk egy 408 lóerős 500-ast is. Az együtt töltött idő nagy részét leengedett ablak mellett töltöttük, mert a V8-asnak hátborzongató hangja van. Ereje pedig letaglózó. A gyorsulások első pillanataiban szinte már csalódott az ember, de ilyenkor a 408 lóerőt - 600Nm nyomatékot - az elektronika nem engedi rá azonnal a hátsó kerekekre. Mert azok csak saját füstjükben forognának szomorúan, amíg le nem ég a horror árú gumikról a futófelület. Helyette akkor érkezik a péklapátos homlokon vágás, amikor már mozog az autó. 10 és 70 között nincs átmenet, a piros lámpától indulva az átlagos kereszteződés kétharmadánál már vadul fékezni kell. Remek móka, de gyenge gyomrúak ne próbálják ki, kár lenne a príma kárpitért.

Mikortól, mennyiért?

Mercedes-benz CLS 350 BlueEFFICIENCY Aut. Meghalt a király, éljen a király! Mercedes CLS
Egymás mellett a régi és az új

Az új CLS jövő év januárjától lesz kapható. Eleinte csak hátsókerék-hajtású változatban, de aki ráér 2011 szeptemberéig a vásárlással, az már négykerekes 4Matic változatot is választhatja. Eleinte a motorválaszték is szerényebb lesz, mindössze két darab V6-ossal kezd a modell. A benzines CLS350 (306LE) illetve a dízelmotoros CLS 350 CDI (265LE) lesznek az első megvehető CLS-ek az európai piacon, amelyeket alig két hónap múlva követ a CLS250 CDI, 204 lóerővel és papíron 5,1 literes átlagfogyasztással.

Áprilisban aztán megérkezik a hab tetejére a cseresznye is, a CLS 500-as formájában. Ez a 408 lóerős V8-as pont dupla olyan erős, mint a teljesítményskála legalsó szereplője.

A gyári képek ide kerültek:



Árak:

Modell:Teljesítmény::
Ár:
CLS 350 BlueEFFICIENCY
360LE
20 707 000 Ft
CLS 350 CDI BlueEFFICIENCY 265LE
18 646 000 Ft
CLS 250 CDI BlueEFFICIENCY 204LE
17 230 000 Ft


Az új CLS első pillantásra, és a menetpróba után egyaránt pompás jószágnak tűnik. De nekem valahogy kevés benne a látható, érezhető technikai varázslat. Valóban öregednem kell még a márkához - meg persze gazdagodnom is kéne, ami kicsit nehezebb -  de ha négyajtós, kupészerű autót keresnék magamnak embertelen áron, akkor egyelőre az A7-est választanám. De majd térjünk vissza a kérdésre tíz év múlva.

Cikk nyomtatása

40 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

comment39 hozzászólás

Brigi F?nöke - 2010.10.26   18:43

:))))))

Specialized78 - 2010.10.26   17:18

Kedves Vezess.hu!
Engem nem dobatott még ki?Meg a haveromat,Energyt.
Megéri nektek ez a gagyi komment szint itt?Kidobatlak titeket,kidobatok mindenkit!!!!!:)))))))

v_holiday - 2010.10.22   16:59

Ha tovább tahózol, ezen a nicken is repülni fogsz! Ezzel a stílussal a TC-n nézelődj. Ott írnak így. Tanulj Pélodaytől. Ő érdekes módon megtanult fogalmazni. Annyiszor dobatlak ki, ahányszor tahó leszel!

Brigi F?nöke - 2010.10.22   16:30

Gyereknap van a Nyomiházban, meghívhatod a debil barátaidat a zsúrra! :D

v_holiday - 2010.10.22   16:24

Béci! Ezt "elqrtad". Nagyon.
:-)
Nem csodálnám, ha nem élne a nicked...

További 34 hozzászólás »

Szólj hozzá Te is!

Letöltendő börtönt kapott az agresszív kamionos

6

Fékezett az Opel, ami nem tetszett a kamionosnak. Megelőzte, ráhúzta a szerelvényt. Mindketten megálltak, aztán elcsattant egy ...

Volkswagennek álcázták a kínai autót

Rendesen lenyúlta a derék kínai autógyártó a Volkswagen formatervét a Glory megrajzolásakor. A jókora egyterű itthon is megjelenhet. ...

Elindult az új Suzuki sorozatgyártása

13

Elindult az új Suzuki Vitara gyártása Esztergomban. Ebből az alkalomból Orbán Viktor azt is elárulta miért számít a Suzuki a ...

A Renault új crossoverei Genfben

A Renault attól fél, hogy elfogynak az aszfaltozott utak? Két új crossovert hozott Genfbe, így a Koleosszal és a Capturrel már ...

Ellenfél a Qashqainak a Hyundaitól

8

Tavaly megbicsaklott az értékesítések bővülése Európában, idén viszont a Hyundai kínálata 80 százalékát megújítja. A legfontosabb ...

Mennyit kell fizetni, ha elkap a szupertraffipax?

16

Bemutatásakor nem árult el minden részletet az autósok megkopasztására képes csodafegyverről a rendőrség. Néhány fontos kérdés ...

3 perc alatt tölthető villanyautók

1

Beültünk az immár teljesen kész Toyota Mirai hidrogénautóba, és sajnos a Honda prototípusába, az FCV-be is, aminek soha többé ...

És igen, megvan, sikerült: beültünk egy Mansoryba!

1

Hosszas könyörgésbe került, és megnézték, nincs-e a kárpitra veszélyes kulcs, karabiner vagy harci buzogány az övünkön, de végül ...

Befeküdtünk egy Mercedes alá

Mercedes 4x4 a négyzeten: gigantikus terepjáró, portáltengelyen. Szerencsére nem lesz belőle sorozatgyártású modell, csak show-carnak ...

Három autó ütközött a Váci úton, súlyos sérültek

A balesetben ketten sérültek meg súlyosan, őket a mentők kórházba vitték.


Íme az ember, akit élve evett meg egy hószán

Ha azt hiszed, hogy idióta az állatidomár, aki az oroszlán szájába dugja a fejét, még nem láttad ezt a vakmerő embert.


2
Erősebb motor az összkerekes Daciában

Erősebb motor az összkerekes Daciában

Eddig csak elsőkerék-hajtással kínálták, mostantól 4x4 kivitelben is elérhető a legerősebb benzinmotor.


Nem a három autó a megoldás az F1 gondjaira!

A Ferrari csapatfőnöke, Maurizio Arrivabene szerint hosszú távon nem jelentene megoldást a Forma-1 gondjaira, ha a csapatok egyenként ...


1
Törököt fogott a BKV

Törököt fogott a BKV

Török midibuszokat vásárol a BKV. Az új buszok várhatóan a turisták által kedvelt útvonalakon állnak forgalomba.


Új csapatokat hívnak a Forma-1-be

A Nemzetközi Automobil Szövetség szeretné, ha új csapatokkal bővülne a Forma-1-es mezőny, hamarosan kiírhatják az újabb tendert. ...


Indiai egyterű, amiből még lehet valami

Hatszemélyes buszlimuzinját hozta el Európába az indiai autóipari óriás. Átgondolt konstrukciónak tűnik.


Apró hülyeségek a Genfi Autószalonon

Jártunkban-keltünkben néha meghökkentő kis jópofaságokat is találtunk Genfben a sok agyonpolírozott autócsoda között. Ezeket, ...


1
2 percnyi akció a Halálos iramban 7-ből

2 percnyi akció a Halálos iramban 7-ből

Szűk egy hónap, és sokkal többet láthatunk a várva várt hetedik részből, mint ez a két perc. Bár ez is elég erős.


F1: Szó sincs bojkottról!

Az Ausztrál Nagydíj szervezője kategorikusan cáfolta, hogy egyes csapatok a versenyhétvége bojkottjával fenyegetnének.


3
Egy perc sem kellett, hogy ellopják az 50 millás ritkaságot

Egy perc sem kellett, hogy ellopják az 50 millás ritkaságot

Nem éppen elegáns módszerekkel, de az biztos, hogy villámgyorsan elkötötték a 120 ezer fontot érő Ford-ritkaságot.


Többet járnak a magyar autósok márkaszervizbe

A márkakereskedői statisztikák alapján 10-15 százalékkal javult egyes márkaszervizek forgalma - derült ki a Magyar Gépjárműimportőrök ...