Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:362.0 Ft
Dízel:368.0 Ft

Mazda3 - Egy valódi japán autó

Teszt: Mazda3 1.6 TX

Szerző: levél küldés
Dátum: 2009.07.08. 08:00
Kívül nagy, belül nem

Mazda Mazda3 Mazda3 - Egy valódi japán autó
Rossz helykihasználás: hátul kevés a lábtér 4,46 méteres autóban

4,4 méter feletti hosszával a Mazda3 mindig is túlnyúlt a kategórián. Nem tudjuk, mit rontottak el a tervezők, de a sok-sok centiből másodszorra is kevés helyet sikerült kihozni.

A Mazda5 öt centivel sem hosszabb, viszont beleférnek öten nagyon sok csomaggal vagy heten két szatyorral, de hagyjuk az egyterűket! Az Auris 24 centivel rövidebb, mégis jóval több helyet kínál a második sorban, mint a hátul egyértelműen szűk Mazda3.

Mazda 323: Élt 26 évet

Mazda Mazda3 Mazda3 - Egy valódi japán autó
Pedig ez még nem is a turbós 1.8 GT-R!

Hat évvel ezelőtt a Mazda elbúcsúzott a 323-tól és bedobta a Mazda3-at. Így a 626 után a másik jól bejáratott szám is eltűnt. A 323 1977 és 2003 között a Mazda legnagyobb darabszámban gyártott autója volt, kezdetben hátsókerék-hajtással. Japánban Familiaként futott, észak-amerikai neve GLC, mint great little car (nagyszerű kiskocsi).

Turbó, 4x4

Idővel a Mazdában is leáldozott a farolgatásnak, a Ford Escorttal és az Opel Kadettel együtt. 1980-tól az összes széria az első kerekeit hajtotta.

Mazda Mazda3 Mazda3 - Egy valódi japán autó
Nagy szám volt a bukólámpás 323F

Izgalmas darabok így is maradtak, főleg az 1,6 majd 1,8 literes Mazda 323 GT-R emlékétől párásodik be a szeme egy törzsasztalnyi illuminált autóbuzinak. A turbós, összkerekes vadorzók részben ralis edzőautóként végezték, a 140-150 illetve 185 lóerő sokszor csak kiindulási alap volt.

Bukólámpa: 323F

Nagy szám volt a 323F is. Na nem az utolsó széria kutyaközönséges ferdehátú ötajtósa, hanem a kicsit kupésra rajzolt ötajtós az 1989-1994 közötti BG-sorozatból. Az első MX-5-höz hasonlóan a Mazda a kompakt autónál is meg merte lépni a bukólámpát. Utána még két széria következett, a 323 BA 1998-ig, a 323 BJ 2003-ig készült, jó minőségben, de különösebb highlightok nélkül.
Használt 323-as Mazdák
Nem mindig izgalmas, de eredendően megbízható autók, 130 ezer és 1,8 millió forint között. Irány az Autókereső!

Legalább tíz évre

Mazda Mazda3 Mazda3 - Egy valódi japán autó
Rászánták a pénzt a szebb műanyagokra

Sokkal jobb érzés beszállni a bal egyre. A csinos műszerfallal nem a gagyi anyagokról, a slampos összerakásról akarják elterelni a figyelmet, mert nincs mit takargatni. Nem olyan nagystílű a belső tér, mint az ellenfélnek választott Audi A3-ban, de van köztük legalább egymillió forint.

A gyár arra tervezte a kocsit, hogy tíz évig jól szolgálja tulajdonosát, amit érezni a tesztautó minőségén is. Nagyon egyben van, finom, precíz munka. Nehéz szabadulni a rút előítéletektől, hogy azért is ennyire meggyőző, mert Japánban készül.

Mínusz 15 kg

Jelentős fogyást, mint a Mazda2 vagy a Mazda6 esetében, új padlólemezzel lehet elérni, de a Mazda3 is leadott 15 kilót. A súlycsökkentésből 11 kiló jut a növelt szilárdságú, ezért kisebb falvastagságban is elég erős acélfajtákra, kettő a műszerfal új tartószerkezetére. 70 dekát a hátsó futóműben találtak a fejlesztők, 1,3 kilót pedig grammról grammra faragtak le több alkatrészcsoportnál.

Panaszkodunk egy adagot a következő oldalon, aztán szégyentelenül örülünk a futóműnek és a fogyasztásnak

3 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

comment2 hozzászólás

Jaga77 - 2012.02.09   08:48

.

Jaga77 - 2012.02.09   08:47

A futóműben a Ford Focus, Mazda 3-on kívül a Honda Civic még a csúcs 200-2005, és ugyan más futóművel, mégis jól hangolt a Civic 2005 után gyártott típusa is. Jónak mondják ugyan az Audi A3 és a Mercedes A-Class-ot is, de a három legjobb a Focus, Mazda 3, Honda Civic. Sokan a legjobbnak a 2004-ig gyártott Focus-t tartják, és megbízhatóbb is, ez verte meg először európai autóként a japánokat megbízhatóságban.

Szólj hozzá Te is!

Parasztvakítás, vagy tényleg jobb a xenon és a LED?

12

Megéri a felárat a xenon lámpa? A LED tényleg jobb nála? Vagy érjük be az olcsó halogénnel? Gyors teszten a fényszórók.

Vezetni tanulni, Porschével?

Ha drága és erős autóban ülsz, már vezetni is tudsz? Nem baj, ha nem, de akkor érdemes egy profi tréningen részt venni. Nem csak ...

214 milliót autóztak el a kormánytagok tavaly

29

Ötven állami vezető csinált egymilliósnál magasabb üzemanyagszámlát 2014-ben. Megint Lázáré a legerősebb autó.

F1: Megvan Vettel első ferraris győzelme

A Mercedes rossz gumikezelésének köszönhetően a Ferrari kiénekelte a sajtot a címvédő szájából, Sebastian Vettel megnyerte a ...

F1: Vettel majdnem elkapta Hamiltont

A Maláj Nagydíj esővel megkavart kvalifikációján Hamilton csak hajszállal előzte meg Vettelt a pole-csatában, Rosberg eltaktikázta ...

Megújult a Fiat Dobló Cargo

Egy kicsit egérszerű orral, sok-sok okos kis finomítással érkezett meg öt év után a Fiat kisteherautójának frissített verziója.

Az Audi idén tarolni akar a versenypályákon

Az Audinak nyomós oka volt a hírverésre, mert az idei év nagy változással indul, 2015-ben foglalják el az új, ultra-modern főhadiszállásukat ...

Sültbolond vagy zseni az önjáró versenyautó megálmodója?

1

Első hallásra elég hülye dolognak tűnik olyan versenyautót építeni, amibe nem kell pilóta. Vagy mégsem?

Audi A4, vagy BMW 3 egymillióért?

4

Olvasónk a két örök német rivális, az Audi A4, és a BMW 3-as között dönt majd jövőbeni autójáról. Egymillióért melyik a jobb ...

Felnyársalta a szalagkorlát az Opelt a 82-esen

Szolgálaton kívüli rendőr segített a balesetben megsérült férfinak.


Nem hagyta, hogy a közteresek elvigyék az autóját

"Lopósautóról" menekült el egy Jeep sofőrje. Már a vontatóra akasztva állt az autó, amikor a tilosban járó ráeszmélt, hogy van ...


Életmentésre tanítják a taxisokat

Március 30-án indult a Főtaxi és a TEVAgy a Hős! program együttműködése. Ezer sofőr újraélesztési ismeretekkel gazdagodik.


2
Itt a videó a tóba küldött Ladáról

Itt a videó a tóba küldött Ladáról

Jogosítvány nélkül, részegen vezette a sofőr azt a lopott, 25 éves Ladát, amit társaival éjjel egy sályi udvarról nyúltak le.


Autó elé dőlő fa még sosem volt ilyen fura

Nem először fordul elő, hogy az erős szél fát dönt az útra, pont egy autó elé. Viszont az már ritkábban fordul elő, hogy rögtön ...


F1: Mini-Vettel a mini-Mercik ellen

Így még nem láttunk Forma-1-es nagydíjat: a Ferrari szórakoztató animációs grafikával meséli el a Sebastian Vettel szepangi győzelmét. ...


F1: A Mercedes véget vethet az egyenlősdinek

Komoly következményei lehetnek a Mercedes malajziai stratégiai bénázásának. A jövőben külön taktikát dolgozhatnak ki a két pilótának. ...


10
Azonnal leáll az M4-es autópálya építése

Azonnal leáll az M4-es autópálya építése

Lázár János és Seszták Miklós miniszterek utasítást adtak arra, hogy azonnali hatállyal állítsák le az M4-es autópálya Abony ...


Itt a fotó a kis Räikkönenről

Kimi Räikkönen megmutatta kisfiát, Robin, Kimi és a büszke anyuka egy fotón.


F1: Hátsó szándékot sejtenek az ötödik motor mögött

A kiscsapatok tartanak attól, hogy az ötödik motor váratlan engedélyezése nem a show-ról szól, hátsó szándék, egyedi igények ...


F1: Vettel ne legyen bazári majom!

Sebastian Vettel korábbi csapatfőnöke szerint Bernie Ecclestone rosszul teszi, hogy a német szupersztártól celebeskedést vár.


1
Friss jogsival borult fel az M5-ösön

Friss jogsival borult fel az M5-ösön

Balesetet szenvedett egy bolgár rendszámú autó az M5-ös autópályán Balástya közelében.