Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:376.0 Ft
Dízel:396.0 Ft

Mazda3 - Egy valódi japán autó

Teszt: Mazda3 1.6 TX

Szerző: levél küldés
Dátum: 2009.07.08. 08:00
Kívül nagy, belül nem

Mazda Mazda3 Mazda3 - Egy valódi japán autó
Rossz helykihasználás: hátul kevés a lábtér 4,46 méteres autóban

4,4 méter feletti hosszával a Mazda3 mindig is túlnyúlt a kategórián. Nem tudjuk, mit rontottak el a tervezők, de a sok-sok centiből másodszorra is kevés helyet sikerült kihozni.

A Mazda5 öt centivel sem hosszabb, viszont beleférnek öten nagyon sok csomaggal vagy heten két szatyorral, de hagyjuk az egyterűket! Az Auris 24 centivel rövidebb, mégis jóval több helyet kínál a második sorban, mint a hátul egyértelműen szűk Mazda3.

Mazda 323: Élt 26 évet

Mazda Mazda3 Mazda3 - Egy valódi japán autó
Pedig ez még nem is a turbós 1.8 GT-R!

Hat évvel ezelőtt a Mazda elbúcsúzott a 323-tól és bedobta a Mazda3-at. Így a 626 után a másik jól bejáratott szám is eltűnt. A 323 1977 és 2003 között a Mazda legnagyobb darabszámban gyártott autója volt, kezdetben hátsókerék-hajtással. Japánban Familiaként futott, észak-amerikai neve GLC, mint great little car (nagyszerű kiskocsi).

Turbó, 4x4

Idővel a Mazdában is leáldozott a farolgatásnak, a Ford Escorttal és az Opel Kadettel együtt. 1980-tól az összes széria az első kerekeit hajtotta.

Mazda Mazda3 Mazda3 - Egy valódi japán autó
Nagy szám volt a bukólámpás 323F

Izgalmas darabok így is maradtak, főleg az 1,6 majd 1,8 literes Mazda 323 GT-R emlékétől párásodik be a szeme egy törzsasztalnyi illuminált autóbuzinak. A turbós, összkerekes vadorzók részben ralis edzőautóként végezték, a 140-150 illetve 185 lóerő sokszor csak kiindulási alap volt.

Bukólámpa: 323F

Nagy szám volt a 323F is. Na nem az utolsó széria kutyaközönséges ferdehátú ötajtósa, hanem a kicsit kupésra rajzolt ötajtós az 1989-1994 közötti BG-sorozatból. Az első MX-5-höz hasonlóan a Mazda a kompakt autónál is meg merte lépni a bukólámpát. Utána még két széria következett, a 323 BA 1998-ig, a 323 BJ 2003-ig készült, jó minőségben, de különösebb highlightok nélkül.
Használt 323-as Mazdák
Nem mindig izgalmas, de eredendően megbízható autók, 130 ezer és 1,8 millió forint között. Irány az Autókereső!

Legalább tíz évre

Mazda Mazda3 Mazda3 - Egy valódi japán autó
Rászánták a pénzt a szebb műanyagokra

Sokkal jobb érzés beszállni a bal egyre. A csinos műszerfallal nem a gagyi anyagokról, a slampos összerakásról akarják elterelni a figyelmet, mert nincs mit takargatni. Nem olyan nagystílű a belső tér, mint az ellenfélnek választott Audi A3-ban, de van köztük legalább egymillió forint.

A gyár arra tervezte a kocsit, hogy tíz évig jól szolgálja tulajdonosát, amit érezni a tesztautó minőségén is. Nagyon egyben van, finom, precíz munka. Nehéz szabadulni a rút előítéletektől, hogy azért is ennyire meggyőző, mert Japánban készül.

Mínusz 15 kg

Jelentős fogyást, mint a Mazda2 vagy a Mazda6 esetében, új padlólemezzel lehet elérni, de a Mazda3 is leadott 15 kilót. A súlycsökkentésből 11 kiló jut a növelt szilárdságú, ezért kisebb falvastagságban is elég erős acélfajtákra, kettő a műszerfal új tartószerkezetére. 70 dekát a hátsó futóműben találtak a fejlesztők, 1,3 kilót pedig grammról grammra faragtak le több alkatrészcsoportnál.

Panaszkodunk egy adagot a következő oldalon, aztán szégyentelenül örülünk a futóműnek és a fogyasztásnak

Cikk nyomtatása

3 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

comment2 hozzászólás

Jaga77 - 2012.02.09   08:48

.

Jaga77 - 2012.02.09   08:47

A futóműben a Ford Focus, Mazda 3-on kívül a Honda Civic még a csúcs 200-2005, és ugyan más futóművel, mégis jól hangolt a Civic 2005 után gyártott típusa is. Jónak mondják ugyan az Audi A3 és a Mercedes A-Class-ot is, de a három legjobb a Focus, Mazda 3, Honda Civic. Sokan a legjobbnak a 2004-ig gyártott Focus-t tartják, és megbízhatóbb is, ez verte meg először európai autóként a japánokat megbízhatóságban.

Szólj hozzá Te is!

Szavazzon kedvenc autójára és nyerjen!

A jelenleg kapható autók közül Ön melyik mellett döntene legszívesebben? Szavazzon online játékunkban, és nyerjen újságelőfizetést. ...

Milyen Ferrarit vegyen Vettel?

Ha már úgyis a Ferrarihoz igazol Sebastian Vettel, tudunk ajánlani neki néhány közúti autót, amivel új csapata is meg lenne elégedve. ...

A 3,5 milliós kérdés - Mazda vagy Ford?

3

Olvasónk egy középkategóriás, pár éves autót szeretne magáénak tudni. 3,5 millió forintot érő választásában szakértőnk segít.

9 tipp a biztonságos téli autózáshoz

10

Hátha azoknak is megragad valami, akik azt hiszik, hogy rutinnal bármilyen helyzetet meg lehet oldani, és a téli gumi is csak ...

Csodás példa a magyar jogrendszer balfaszságára

6

Aki csak úgy tartana otthon egy autót, a garázsban, jobb időkre várva, fizet. Aki az erdőbe akarja kidobni a romját, meg tudja ...

Vezettük a legnagyobb új Opelt

5

Idén év végén az Opel meghatározó autóit cseréli le. A Vivaro B a könnyű haszonjárművek között olyan fontos, mint Corsa E a személyautók ...

Így nem fizettem tízezer forintot a parkolásért

7

A 10 000 forintos bírságot a KRESZ 40. paragrafusának első cikke szerint szabta ki a munkáját végző közterület-felügyelő. Végül ...

Védekezési módszerek autótolvajok ellen

Rejtett kapcsoló, néma riasztó, esetleg GPS? Legelső tanács: hipermarketben tejet vegyél!

Nem német a mindentudó terepjáró

10

Könnyebb, okosabb és hétülésesként is kapható a Freelander helyébe lépő Land Rover. A Discovery Sportba Párizsban ültünk be.

Gigantikus "hajszárító" a tesztpályán

Mindössze két-három óra kellett hozzá, hogy az 550 Celsius fokot előállító gép felszárítsa a vizes pálya 1000 méteres szakaszát


F1: Ezzel a sisakkal búcsúzik Alonso

A Ferrari csapatnál töltött évek emlékére egyedi sisakmintával indul Fernando Alonso a hétvégi futamon.


F1: Vettel egy őrült autószerelő bőrébe bújt

Emlékezetes lett Sebastian Vettel utolsó Infiniti márkát népszerűsítő szereplése. Így még sosem láttuk a négyszeres világbajnokot. ...


F1: Alonso már tavaly el akarta hagyni a Ferrarit

Csütörtökön végre hivatalosan is bejelentették, amit már az egész világ tudott. Fernando Alonso beszélt a távozás hátteréről


Elkészült a kétmilliomodik Nissan Qashqai

Nyolc évvel bemutatása után a sunderlandi üzemben elkészült a kétmilliomodik Nissan Qashqai.


F1: Új szerződés Abu-Dzabinak, visszatér India

Az Abu-Dzabi Nagydíj 2016 után is marad a Forma-1-ben, két év múlva pedig India is visszakerülhet a versenynaptárba.


Összkerékhajtás a Mazda6-ban

Jelentős hajtáslánc-változásokkal és visszafogott esztétikai ráncgondozással lép színre a Mazda két modelljének jövő évi kiadása. ...


Hamilton-papa találmányát tesztelik az F1-ben

Lewis Hamilton apja, a korábban a menedzsereként dolgozó Anthony Hamilton találmányát tesztelik a Forma-1-ben az Abu-Dzabi Nagydíjon, ...


Így került a Mustang a világ legmagasabb épületére

A Ford a világ legmagasabb épülete, a Burdzs Kalifa tetején mutatta be a vadonatúj Mustangot, ezzel is hangsúlyozva bátor növekedési ...


A Batmobil lópikula ehhez képest!

Elképesztő technológiája ne tévesszen meg senkit: a Chevrolet Chaparral 2X VGT egy videojátékhoz készült, ezért nem érvényesek ...


2
Ezt a durva balesetet te sem fogod érteni

Ezt a durva balesetet te sem fogod érteni

Ez a frontális ütközés sokkal megdöbbentőbb az interneten fellelhető átlagnál, mivel a balesetet elszenvedő autós meg sem próbálta ...


F1: Megvan a második Caterham-pilóta

Az Abu-Dzabiban visszatérő Caterham-csapat kiválasztotta második versenyzőjét, Kobajasi Kamui mellett a "tékozló fiú", Will Stevens ...