Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:382.0 Ft
Dízel:364.0 Ft

Mazda3 - Egy valódi japán autó

Teszt: Mazda3 1.6 TX

Szerző: levél küldés
Dátum: 2009.07.08. 08:00
Nem egészen hat év után a Mazda leváltotta legfontosabb autóját, pedig az értékesítések nem estek vissza és színvonalban a Mazda3 végig a legjobbak közé tartozott. Az új Mazda3 igazi japán autó, ennek előnyeivel és hátrányaival.
Kívül nagy, belül nem

Mazda  Mazda3 - Egy valódi japán autó
Rossz helykihasználás: hátul kevés a lábtér 4,46 méteres autóban

4,4 méter feletti hosszával a Mazda3 mindig is túlnyúlt a kategórián. Nem tudjuk, mit rontottak el a tervezők, de a sok-sok centiből másodszorra is kevés helyet sikerült kihozni.

A Mazda5 öt centivel sem hosszabb, viszont beleférnek öten nagyon sok csomaggal vagy heten két szatyorral, de hagyjuk az egyterűket! Az Auris 24 centivel rövidebb, mégis jóval több helyet kínál a második sorban, mint a hátul egyértelműen szűk Mazda3.

Mazda 323: Élt 26 évet

Mazda  Mazda3 - Egy valódi japán autó
Pedig ez még nem is a turbós 1.8 GT-R!

Hat évvel ezelőtt a Mazda elbúcsúzott a 323-tól és bedobta a Mazda3-at. Így a 626 után a másik jól bejáratott szám is eltűnt. A 323 1977 és 2003 között a Mazda legnagyobb darabszámban gyártott autója volt, kezdetben hátsókerék-hajtással. Japánban Familiaként futott, észak-amerikai neve GLC, mint great little car (nagyszerű kiskocsi).

Turbó, 4x4

Idővel a Mazdában is leáldozott a farolgatásnak, a Ford Escorttal és az Opel Kadettel együtt. 1980-tól az összes széria az első kerekeit hajtotta.

Mazda  Mazda3 - Egy valódi japán autó
Nagy szám volt a bukólámpás 323F

Izgalmas darabok így is maradtak, főleg az 1,6 majd 1,8 literes Mazda 323 GT-R emlékétől párásodik be a szeme egy törzsasztalnyi illuminált autóbuzinak. A turbós, összkerekes vadorzók részben ralis edzőautóként végezték, a 140-150 illetve 185 lóerő sokszor csak kiindulási alap volt.

Bukólámpa: 323F

Nagy szám volt a 323F is. Na nem az utolsó széria kutyaközönséges ferdehátú ötajtósa, hanem a kicsit kupésra rajzolt ötajtós az 1989-1994 közötti BG-sorozatból. Az első MX-5-höz hasonlóan a Mazda a kompakt autónál is meg merte lépni a bukólámpát. Utána még két széria következett, a 323 BA 1998-ig, a 323 BJ 2003-ig készült, jó minőségben, de különösebb highlightok nélkül.
Használt 323-as Mazdák
Nem mindig izgalmas, de eredendően megbízható autók, 130 ezer és 1,8 millió forint között. Irány az Autókereső!

Legalább tíz évre

Mazda  Mazda3 - Egy valódi japán autó
Rászánták a pénzt a szebb műanyagokra

Sokkal jobb érzés beszállni a bal egyre. A csinos műszerfallal nem a gagyi anyagokról, a slampos összerakásról akarják elterelni a figyelmet, mert nincs mit takargatni. Nem olyan nagystílű a belső tér, mint az ellenfélnek választott Audi A3-ban, de van köztük legalább egymillió forint.

A gyár arra tervezte a kocsit, hogy tíz évig jól szolgálja tulajdonosát, amit érezni a tesztautó minőségén is. Nagyon egyben van, finom, precíz munka. Nehéz szabadulni a rút előítéletektől, hogy azért is ennyire meggyőző, mert Japánban készül.

Mínusz 15 kg

Jelentős fogyást, mint a Mazda2 vagy a Mazda6 esetében, új padlólemezzel lehet elérni, de a Mazda3 is leadott 15 kilót. A súlycsökkentésből 11 kiló jut a növelt szilárdságú, ezért kisebb falvastagságban is elég erős acélfajtákra, kettő a műszerfal új tartószerkezetére. 70 dekát a hátsó futóműben találtak a fejlesztők, 1,3 kilót pedig grammról grammra faragtak le több alkatrészcsoportnál.

Panaszkodunk egy adagot a következő oldalon, aztán szégyentelenül örülünk a futóműnek és a fogyasztásnak

3 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

comment2 hozzászólás

Jaga77 - 2012.02.09   08:48

.

Jaga77 - 2012.02.09   08:47

A futóműben a Ford Focus, Mazda 3-on kívül a Honda Civic még a csúcs 200-2005, és ugyan más futóművel, mégis jól hangolt a Civic 2005 után gyártott típusa is. Jónak mondják ugyan az Audi A3 és a Mercedes A-Class-ot is, de a három legjobb a Focus, Mazda 3, Honda Civic. Sokan a legjobbnak a 2004-ig gyártott Focus-t tartják, és megbízhatóbb is, ez verte meg először európai autóként a japánokat megbízhatóságban.

Szólj hozzá Te is!

Akinek az Ikarus volt a bölcsője és a sírja is egyben

2

Az általa tervezett típusokkal rendszeresen elhozta az ipari formatervezési díjakat. Torma Lajos nélkül az Ikarus nem lett volna ...

Felborult a Balaton felé száguldó sportkocsi, börtön lett a vége

7

Hősünk RS5-ös Audit vett Hollandiában, gondolta, megnézi mennyit megy. Üldözni kezdték a rendőrök, ütközött, felborult.

Az ember, akinek az okmányiroda ellopta az autóját

8

Levente kapott egy levelet, amiben biztosítója értesítette: nincs többé kötelezője. De miért nincs, kérdezte meg őket telefonon. ...

Csodaszép autók érkeztek Magyarországra!

Porschék, Aston Martinok, W111-es Mercedesek, Ferrarik, plusz Quattroporték, Monte Carlók, i3-asok, Amazonok, F-Type-ok - többek ...

F1: Az év versenye a Magyar Nagydíjon!

Szenzációs, őrületes futamot hozott a 30. Magyar Nagydíj, Sebastian Vettel nyert a Ferrarival, a Red Bullok mögötte, pontot szereztek ...

A hétvége, amikor minden a Ferrariról szólt

1

Szikár, minimalista képgyűjtemény következik a hétvégéről, amikor a Ferrari birtokba vette a Hungaroringet. Fotógaléria a Ferrari ...

Ezekkel járnak az F1-sztárok Magyarországon

557 lóerős kombi és negyvenéves motor is szerepel a Forma-1-es pilóták járműparkjában, amellyel idén a Hungaroringre érkeznek. ...

"Lányokat válogattam a Magyar Nagydíjra Laudával"

És ez csak egy sztori a Forma-1 sűrűjéből. A Hungaroring 30 éves jubileuma alkalmából 40 rapid kérdést szegeztünk a Forma-1-es ...

F1: A Magyar Nagydíj legjei

Legek, elsőségek, statisztikák a Magyar Nagydíj elmúlt 29 évéből. Ki nyert a legtöbbször, mi volt a legkisebb különbség, kik ...

Ezen a videón audis, BMW-s egyformán bunkó

A márkarajongóktól rendszeresen megkapjuk a vádat, hogy csak egy gyártót emelünk ki, és állítunk be vétkesként. Ez esetben másképp ...


Kétezer mókás kacsa lepte el Lengyelországot

Az észak-lengyelországi Torunban rendezett Citroën 2CV-találkozón több mint kétezer autó vett részt.


Így lehet kamionversenyt nyerni

Egy sportpszichológus elárulta, hogyan nyerjünk kamionos versenyt. A jó tanácsok ősszel jól jöhetnek.


Az én furgonomat nem viszitek el soha!

Újabb horogra akadt autós gondolta úgy, jó ötlet letépni a gépet a vontatóról, és lelépni a helyszínről, mintha mi se történt ...


6
Bringás és motoros balhéja Budapesten

Bringás és motoros balhéja Budapesten

Gergő videója bejárja a hazai sajtót. Épp a váci úton kerekezett, amikor a kátyúkat kerülgetve összetűzésbe került egy igazságosztó ...


1
Az M1-esen még mindig kilométeres dugó, ne menj arra!

Az M1-esen még mindig kilométeres dugó, ne menj arra!

Tegnap óta nem sokat javult a helyzet, torlódik a forgalom mert javítják az utat.


2
Új szabadidőjármű a Mitsubishitől

Új szabadidőjármű a Mitsubishitől

Haszonjármű alapokon nyugszik, de modern hajtásláncot kapott az a Mitsubishi Pajero Sport szabadidőjármű, amelyek az ázsiai piacokon ...


Repülőgép zuhant az autópiacra, négy halott

Egy használtautó-árverés résztvevői közé zuhant Nagy-Britanniában egy kisrepülőgép pénteken délután. Cikkünk írásakor még csak ...


5
Babát mentett a tűzforró autóból a tatai rendőrnő

Babát mentett a tűzforró autóból a tatai rendőrnő

Szegény kisbaba úgy izzadt, mintha egy vödör vízzel öntötték volna le


Baleset, hatalmas dugók és szívás az M0, M7, M3

Továbbra is kínszenvedés hazánk legforgalmasabb útjain közlekedni.


Újabb gerincműtétet hajtottak végre Bunkoczi Lászlón

Az orvosok a szeptember 9-re tervezett felülvizsgálaton döntik majd el, hogy a másodpilóta folytathatja-e pályafutását.


7
Ez nem előzés, ez orosz rulett!

Ez nem előzés, ez orosz rulett!

Épp beértek a lakott területre, épp lett volna elég hely, de nem, neki mindenkit azonnal, kíméletlenül le kellett hagynia.