Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:387.0 Ft
Dízel:379.0 Ft

Mazda3 - Egy valódi japán autó

Teszt: Mazda3 1.6 TX

Szerző: levél küldés
Dátum: 2009.07.08. 08:00
Nem egészen hat év után a Mazda leváltotta legfontosabb autóját, pedig az értékesítések nem estek vissza és színvonalban a Mazda3 végig a legjobbak közé tartozott. Az új Mazda3 igazi japán autó, ennek előnyeivel és hátrányaival.
Kívül nagy, belül nem

Mazda  Mazda3 - Egy valódi japán autó
Rossz helykihasználás: hátul kevés a lábtér 4,46 méteres autóban

4,4 méter feletti hosszával a Mazda3 mindig is túlnyúlt a kategórián. Nem tudjuk, mit rontottak el a tervezők, de a sok-sok centiből másodszorra is kevés helyet sikerült kihozni.

A Mazda5 öt centivel sem hosszabb, viszont beleférnek öten nagyon sok csomaggal vagy heten két szatyorral, de hagyjuk az egyterűket! Az Auris 24 centivel rövidebb, mégis jóval több helyet kínál a második sorban, mint a hátul egyértelműen szűk Mazda3.

Mazda 323: Élt 26 évet

Mazda  Mazda3 - Egy valódi japán autó
Pedig ez még nem is a turbós 1.8 GT-R!

Hat évvel ezelőtt a Mazda elbúcsúzott a 323-tól és bedobta a Mazda3-at. Így a 626 után a másik jól bejáratott szám is eltűnt. A 323 1977 és 2003 között a Mazda legnagyobb darabszámban gyártott autója volt, kezdetben hátsókerék-hajtással. Japánban Familiaként futott, észak-amerikai neve GLC, mint great little car (nagyszerű kiskocsi).

Turbó, 4x4

Idővel a Mazdában is leáldozott a farolgatásnak, a Ford Escorttal és az Opel Kadettel együtt. 1980-tól az összes széria az első kerekeit hajtotta.

Mazda  Mazda3 - Egy valódi japán autó
Nagy szám volt a bukólámpás 323F

Izgalmas darabok így is maradtak, főleg az 1,6 majd 1,8 literes Mazda 323 GT-R emlékétől párásodik be a szeme egy törzsasztalnyi illuminált autóbuzinak. A turbós, összkerekes vadorzók részben ralis edzőautóként végezték, a 140-150 illetve 185 lóerő sokszor csak kiindulási alap volt.

Bukólámpa: 323F

Nagy szám volt a 323F is. Na nem az utolsó széria kutyaközönséges ferdehátú ötajtósa, hanem a kicsit kupésra rajzolt ötajtós az 1989-1994 közötti BG-sorozatból. Az első MX-5-höz hasonlóan a Mazda a kompakt autónál is meg merte lépni a bukólámpát. Utána még két széria következett, a 323 BA 1998-ig, a 323 BJ 2003-ig készült, jó minőségben, de különösebb highlightok nélkül.
Használt 323-as Mazdák
Nem mindig izgalmas, de eredendően megbízható autók, 130 ezer és 1,8 millió forint között. Irány az Autókereső!

Legalább tíz évre

Mazda  Mazda3 - Egy valódi japán autó
Rászánták a pénzt a szebb műanyagokra

Sokkal jobb érzés beszállni a bal egyre. A csinos műszerfallal nem a gagyi anyagokról, a slampos összerakásról akarják elterelni a figyelmet, mert nincs mit takargatni. Nem olyan nagystílű a belső tér, mint az ellenfélnek választott Audi A3-ban, de van köztük legalább egymillió forint.

A gyár arra tervezte a kocsit, hogy tíz évig jól szolgálja tulajdonosát, amit érezni a tesztautó minőségén is. Nagyon egyben van, finom, precíz munka. Nehéz szabadulni a rút előítéletektől, hogy azért is ennyire meggyőző, mert Japánban készül.

Mínusz 15 kg

Jelentős fogyást, mint a Mazda2 vagy a Mazda6 esetében, új padlólemezzel lehet elérni, de a Mazda3 is leadott 15 kilót. A súlycsökkentésből 11 kiló jut a növelt szilárdságú, ezért kisebb falvastagságban is elég erős acélfajtákra, kettő a műszerfal új tartószerkezetére. 70 dekát a hátsó futóműben találtak a fejlesztők, 1,3 kilót pedig grammról grammra faragtak le több alkatrészcsoportnál.

Panaszkodunk egy adagot a következő oldalon, aztán szégyentelenül örülünk a futóműnek és a fogyasztásnak

3 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

comment2 hozzászólás

Jaga77 - 2012.02.09   08:48

.

Jaga77 - 2012.02.09   08:47

A futóműben a Ford Focus, Mazda 3-on kívül a Honda Civic még a csúcs 200-2005, és ugyan más futóművel, mégis jól hangolt a Civic 2005 után gyártott típusa is. Jónak mondják ugyan az Audi A3 és a Mercedes A-Class-ot is, de a három legjobb a Focus, Mazda 3, Honda Civic. Sokan a legjobbnak a 2004-ig gyártott Focus-t tartják, és megbízhatóbb is, ez verte meg először európai autóként a japánokat megbízhatóságban.

Szólj hozzá Te is!

Örök harc: Opelt vagy Volkswagent?

Egy Insignia vagy Passat nyilván sokkal drágább egy dízel Focusnál vagy Peugeot 308 GT-nél - gondolnánk. De az élet azt mutatja, ...

Ilyen, amikor profi gyilkol a kocsiban

Gombák és baktériumok éldegélnek az autója klímájában? Szezonja van a tisztításnak, szinte mindenki akciós áron dolgozik.

Íme az új Audi A4

7

Ahogy azt várható volt, az Audinál haladtak tovább a precíz tervezettség útján, és minden területen csiszoltak valamit az új ...

Renault Sport R.S. 01: a legdurvább Renault

A World Series by Renault sorozat leglátványosabb és legújabb versenyautójával tettünk meg utasként egy kört a Hungaroringen. ...

Így kapunk ingyen benzint az autónkba külföldön!

Nyaraláskor kocsival bajba kerülni dupla szívás, már bocsánat. Ha tutira ki akarjuk zárni a parkolóban éjszakázást a külföldi ...

AMG-nap: 500 lóerő felett a Hungaroringen

Egy nap a Hungaroringen, amikor a 360 lóerős A45 AMG-nél gyengébb autót csak elvétve látni. Hogy megy az 585 lóerős S-osztály ...

Klímatisztítás olcsón, házilag

7

Fertelmes pocsolyaszag hömpölyög az autóban? Van megoldás. Akár fillérekből is kitisztítható a klíma.

2,5 másodperc miatt halt meg egy motoros

27

Jobban kellett volna figyelni az autósnak. A motorosnak pedig lassabban menni.

A modern Clio többet eszik, mint a 30 éves Opel

5

Olvasónk harmincéves Opeljét cserélte Renault Clióra, de nem elégedett a fogyasztással, másik kérdezőnk a kilométeróra-tekerés ...

Lopott autóval próbálta megölni barátnőjét

A történet rövid és velős, de vérfagyasztó: egy férfit annyira felidegesített a barátnője, hogy kis híján megölte azt.


Elakadt az IFA, vajon kimenti a Kraz?

Ezt nézd, ne az Éjjel-nappal Budapestet, sokkal komolyabb dráma, mélyebb mondanivalóval, nem mellesleg V8-as dübörgéssel!


Gyerekekkel teli busz ütközött kamionnal az M6-osnál

Heten, köztük gyerekek sérültek meg autóbusz és kamion ütközése következtében hétfőn Babarcnál, az M6-os autópálya és az 57-es ...


Minek Lambó, ha lehet egy Wartburgod?

Dühös, pattogós alapjárat, még dühösebb, éles üvöltés fordulaton. Mert egy Wartburg 353 is tud élmény lenni!


Áldás helyett átok a head up display?

Egy friss kutatás szerint a vezetési biztonságot növelni hivatott szélvédős kivetítők épp az ellenkező hatást érik el, növelik ...


F1: Vettel megtartaná Räikkönent

Kimi Räikkönen ferraris széke egyre jobban inog, de ha Sebastian Vettelen múlna, a finn pilóta 2016-ra is szerződést kapna.


F1: Alonso szívesen indulna az Indy 500-on

Fernando Alonso twitteres kérdezz-feleleket tartott a hétvégén követői között. Kiderült, hogy szívesen kipróbálná magát az Indy ...


F1: A Red Bull a nyári szünet előtt dönt a jövőről

Továbbra is képlékeny, hogy mi lesz a Red Bull és a Renault Forma-1-es programjával. A Red Bull a nyári szünet előttre döntést ...


F1: A Ferrari-főnök unja a kamutempót

A Ferrari csapatfőnöke ezután nem akar hamis elsőségeket a szabadedzéseken, rendesen megtankolt autóval küldik a pályára Vetteléket. ...


Már tesztelik a Suzuki tereptörpéjét

Jövő év elején piacra kerül a Suzuki iv-4 tanulmány szériaváltozata. A prototípust Indiában fotózták le.


Több vevő is akadna a Forma-1-re

Három-négy potenciális vevő is érdeklődik a Forma-1 jogainak megvásárlása iránt, a jelenlegi tulajdonos, a CVC egyelőre tanakodik. ...


Díjazták a németek Kiss Norbit

Tovább növelte előnyét a Kamion Európa-bajnokságon Kiss Norbert. A magyar Európa-bajnok versenyző emellett különdíjat is kapott. ...