Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:315.0 Ft
Dízel:300.0 Ft

Mazda3 - Egy valódi japán autó

Teszt: Mazda3 1.6 TX

Szerző: levél küldés
Dátum: 2009.07.08. 08:00
Nem egészen hat év után a Mazda leváltotta legfontosabb autóját, pedig az értékesítések nem estek vissza és színvonalban a Mazda3 végig a legjobbak közé tartozott. Az új Mazda3 igazi japán autó, ennek előnyeivel és hátrányaival.
Kívül nagy, belül nem

Mazda  Mazda3 - Egy valódi japán autó
Rossz helykihasználás: hátul kevés a lábtér 4,46 méteres autóban

4,4 méter feletti hosszával a Mazda3 mindig is túlnyúlt a kategórián. Nem tudjuk, mit rontottak el a tervezők, de a sok-sok centiből másodszorra is kevés helyet sikerült kihozni.

A Mazda5 öt centivel sem hosszabb, viszont beleférnek öten nagyon sok csomaggal vagy heten két szatyorral, de hagyjuk az egyterűket! Az Auris 24 centivel rövidebb, mégis jóval több helyet kínál a második sorban, mint a hátul egyértelműen szűk Mazda3.

Mazda 323: Élt 26 évet

Mazda  Mazda3 - Egy valódi japán autó
Pedig ez még nem is a turbós 1.8 GT-R!

Hat évvel ezelőtt a Mazda elbúcsúzott a 323-tól és bedobta a Mazda3-at. Így a 626 után a másik jól bejáratott szám is eltűnt. A 323 1977 és 2003 között a Mazda legnagyobb darabszámban gyártott autója volt, kezdetben hátsókerék-hajtással. Japánban Familiaként futott, észak-amerikai neve GLC, mint great little car (nagyszerű kiskocsi).

Turbó, 4x4

Idővel a Mazdában is leáldozott a farolgatásnak, a Ford Escorttal és az Opel Kadettel együtt. 1980-tól az összes széria az első kerekeit hajtotta.

Mazda  Mazda3 - Egy valódi japán autó
Nagy szám volt a bukólámpás 323F

Izgalmas darabok így is maradtak, főleg az 1,6 majd 1,8 literes Mazda 323 GT-R emlékétől párásodik be a szeme egy törzsasztalnyi illuminált autóbuzinak. A turbós, összkerekes vadorzók részben ralis edzőautóként végezték, a 140-150 illetve 185 lóerő sokszor csak kiindulási alap volt.

Bukólámpa: 323F

Nagy szám volt a 323F is. Na nem az utolsó széria kutyaközönséges ferdehátú ötajtósa, hanem a kicsit kupésra rajzolt ötajtós az 1989-1994 közötti BG-sorozatból. Az első MX-5-höz hasonlóan a Mazda a kompakt autónál is meg merte lépni a bukólámpát. Utána még két széria következett, a 323 BA 1998-ig, a 323 BJ 2003-ig készült, jó minőségben, de különösebb highlightok nélkül.
Használt 323-as Mazdák
Nem mindig izgalmas, de eredendően megbízható autók, 130 ezer és 1,8 millió forint között. Irány az Autókereső!

Legalább tíz évre

Mazda  Mazda3 - Egy valódi japán autó
Rászánták a pénzt a szebb műanyagokra

Sokkal jobb érzés beszállni a bal egyre. A csinos műszerfallal nem a gagyi anyagokról, a slampos összerakásról akarják elterelni a figyelmet, mert nincs mit takargatni. Nem olyan nagystílű a belső tér, mint az ellenfélnek választott Audi A3-ban, de van köztük legalább egymillió forint.

A gyár arra tervezte a kocsit, hogy tíz évig jól szolgálja tulajdonosát, amit érezni a tesztautó minőségén is. Nagyon egyben van, finom, precíz munka. Nehéz szabadulni a rút előítéletektől, hogy azért is ennyire meggyőző, mert Japánban készül.

Mínusz 15 kg

Jelentős fogyást, mint a Mazda2 vagy a Mazda6 esetében, új padlólemezzel lehet elérni, de a Mazda3 is leadott 15 kilót. A súlycsökkentésből 11 kiló jut a növelt szilárdságú, ezért kisebb falvastagságban is elég erős acélfajtákra, kettő a műszerfal új tartószerkezetére. 70 dekát a hátsó futóműben találtak a fejlesztők, 1,3 kilót pedig grammról grammra faragtak le több alkatrészcsoportnál.

Panaszkodunk egy adagot a következő oldalon, aztán szégyentelenül örülünk a futóműnek és a fogyasztásnak

3 hozzászólás

További cikkek

comment2 hozzászólás

Jaga77 - 2012.02.09   08:48

.

Jaga77 - 2012.02.09   08:47

A futóműben a Ford Focus, Mazda 3-on kívül a Honda Civic még a csúcs 200-2005, és ugyan más futóművel, mégis jól hangolt a Civic 2005 után gyártott típusa is. Jónak mondják ugyan az Audi A3 és a Mercedes A-Class-ot is, de a három legjobb a Focus, Mazda 3, Honda Civic. Sokan a legjobbnak a 2004-ig gyártott Focus-t tartják, és megbízhatóbb is, ez verte meg először európai autóként a japánokat megbízhatóságban.

Szólj hozzá Te is!

11
Teszt: Opel Astra 1.0 T

Teszt: Opel Astra 1.0 T

Nem ad okot fejtörésre, nem okoz meglepetést: az új Opel Astra, akárcsak összes elődje, egy tökéletes átlagra belőtt közlekedési ...

12
Összehasonlító teszt: Ford Focus ST-Honda Civic Type R

Összehasonlító teszt: Ford Focus ST-Honda Civic Type R

Ha a látványból és az adatokból indulunk ki, a Honda Civic Type R sokkal többet tud a Ford Focus ST-nél. Zárt pályán nem ez derült ...

8
Teszt: BMW 730 xd 2016

Teszt: BMW 730 xd 2016

A hatodik hetes BMW.

31
Vezettük: Lexus RC 200t és 300h

Vezettük: Lexus RC 200t és 300h

Lélekemelő a 477 lóerős V8, de a Lexus RC-ből sem a csúcsváltozatot veszik majd a népek. Nemrég vezettük a látványos kupét a ...

Horrorisztikus baleset quaddal

Amikor minden szabályt megszeg valaki, ott már Fortunától sem várhatja, hogy mellé szegődik. A hülyeség veszélyes dolog.


20 tonnás dömperrel menekült a rendőrök elől

14 hónap börtön kapott a férfi, aki tavaly egy 20 tonnás dömperrel randalírozott Nagy-Britanniában.


Baleset, dugó az M7-esen

A baleset történt az M7-es autópályán a 35-ös kilométernél, a Balaton felé vezető oldalon. Közel egy kilométeres a torlódás.


Brazil őserdők német hőse

Brazíliában készül, legfőképp a dél-amerikai piac igényeinek megfelelően. Mégis annyira európainak tűnik a Volkswagen Constellation. ...


A férfi, aki allergiás az Audira

Igazi rémálom lehet, ha veszel egy új kocsit és nem tudod használni, mert kiütéses leszel és begyullad a szemed. Ez történt egy ...


10 milliárd egy kocsiért

Rekordösszegért kelt el egy klasszikus Ferrari versenyautó Párizsban. A Ferrari 335-össel anno Stirling Moss is versenyzett.


Túlélte a lehetetlent a kerékpáros

Egy kamion gázolta el a kínai kerékpárost, aki az eset után felállt és leporolta magát.


Amit a BMW sem mert megépíteni

A terepkupé viszonylag értelmetlen, de érdekfeszítő műfaj. Az indiai Mahindra úgy döntött, a racionalitás utolsó morzsáját is ...


25 menő Lada, amitől megszédülsz

Nálunk Hondát, BMW-t vagy éppen Suzukit tuningolnak, Oroszországban meg Ladákat. Ez ennyire egyszerű és egyben csodálatos.


1
Fotók a Solymáron történt súlyos balesetről

Fotók a Solymáron történt súlyos balesetről

Többen megsérültek péntek este Solymáron, ahol két autó frontálisan ütközött.


Városi terepjáró 200 lóerővel? Ide vele!

Szokatlan, de nagyon is aktuális modellel bővíti kínálatát az Abarth: az 500X a cég egyik legnépszerűbb terméke lehet.


Majdnem letépte saját fejét a kétbalkezes sofőr

Már jól van az az amerikai tinédzser, akinek a feje a mozgó autó és egy épület fala közé szorult a múlt hétvégén.