Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:350.0 Ft
Dízel:371.0 Ft

A legszebb Audit teszteltük

Audi A7 3.0TDI Quattro - 2011

Szerző: levél küldés
Dátum: 2011.06.22. 07:00
Hivatalos sajtós tesztautó nincs Magyarországon az A7-esből. Mellesleg A8-asból sincs: a válság, ugye. No, sebaj, megoldottuk, találtunk egy ügyfél-tesztautót, kipróbáltuk azt. És most itt zokogunk, hogy miért nem inkább bűnözőnek, politikusnak vagy vállalkozónak mentünk, hogy erkölcsi fenntartások nélkül lehetne esélyünk hosszabb távra is megszerezni egy ilyen csodálatos gyönyörűséget.

A legszebb Audit teszteltük
500 Nm, 245 lóerő tolja előre

Aki Magyarországon nem bűnöző, politikus vagy vállalkozó, általában úgy gondolja, a nagy, pláne nagy fekete Audik a bűnözők, politikusok vagy vállalkozók kedvenc szolgálati autói. (A kis fekete, esetleg kis fehér Audik pedig a barátnőikéi.) Az A7 tesztje során viszont megfogadtam, az összes előítéletemet félreteszem majd, és fenntartások nélkül, boldogan irigykedem, ha egy ilyen áll mellém a lámpánál.

Az A7-ben pontosan ugyanazt éreztem, mint az A8 bemutatóján, tavaly: innen nincsen hova tovább. A belsőégésű motorral hajtott, emberi sofőrrel vezetett autó intézménye elérte a tökélyt, kérem szépen a következő Genfi Autószalonra a belsőégésű érát váltó villanyautókat, tüzelőanyagcellás kocsikat, automatizáltan haladó, égen sikló kabinokat, teleport-állomást, mert amit négy keréken, pöfögő motorral meg lehet csinálni, az már mind meg van csinálva.

Ráadásul az A7 az A8-cal szemben nem csak elegáns és arányos, de még gyönyörű is.
Jaj, de szép! És jaj, de nagy!

A kupéforma ráhúzása a szedánokra nagy divat, csinálja a Mercedes a CLS-sel, a Volkswagen a Passat CC-vel, de az Audinak sikerült a legjobban a trükk. A keret nélküli ajtók, a fantasztikusan lejtő tető ugyanis egy pillanatig sem megy a funkció rovására.

A legszebb Audit teszteltük
Ergonómiában az Audi - szerintünk - veri a másik két nagy német presztízsmárkát

A7-ben ülni nem rosszabb, mint A8-ban. A 31 milliméter híján öt méter hosszú kocsi simán elmegy sofőrös kocsinak (látni is őket szállodák előtt szerte Európában), ugyanolyan tágas és kényelmes, mint a nagy szedánok, csak szebb. Még a csomagtérben sincs kompromisszum: az A8-nál 16,8 centivel rövidebb kocsi csomagtere 25 literrel nagyobb, mint a nagytesóé (535 liter). Ezt hogy csinálták?

Minden a helyén

Szép és tágas, és még ergonomikus is. A legújabb generációs Audik valahogy átgondoltabbnak, passzosabbnak tűnnek a Merciknél, BMW-knél. Más kérdés, hogy épp ez a tökéletesség segít fenntartani a német presztízs-trió hagyományos status quo-ját: a Mercedes elegáns-kényelmes, a BMW elegáns-sportos, az Audi meg elegáns-tökéletes-semmilyen.

A legszebb Audit teszteltük
Kézírás-felismerő navigáció

Az ülésektől a klímán és a hifin át az Audi legújabb büszkeségéig, a kézírás-felismerő navigációig minden nagyszerűen, logikusan és gyorsan működik. Csak egy dolgot nem értettem a kocsiban: az indítógomb miért az utas oldalára, a váltókar jobb oldalára került?

Van persze még pár olyan vicik-vacak, aminek semmi értelme, igaz, nem is zavarnak jelenlétükkel. Az egyik a 130-nál automatikusan előbukkanó, de gombbal is kinyitható hátsó spoiler. Minek? Egy ekkora luxusautón? Az A6 és az A8 nem száll el ilyen parasztvakító cucc nélkül a sztrádán a kanyarban, ez meg igen? No mindegy, legalább a rendőr látja az M1-esen, hogy ha nyitva a spoiler, gyorshajt az Audi.

A legszebb Audit teszteltük
Vicces egy ekkora luxuskocsiban a takarékossági információ, de ilyen időket élünk

Vagy ott az álló helyzetben l/h-ban számoló pillanatnyi fogyasztásmérő, ami azzal stresszeli az embert, hogy klímával fél liter helyett hat decit fogyaszt a kocsi piros lámpánál. Komolyan azt gondolták a tervezők, hogy ez fogja érdekelni a húszmilliós kocsi sofőrjét? Hogy majd lelkiismeret-furdalva kapcsolja ki a légkondit és kezd beleizzadni a Hugo Boss-zakóba a Nagy Ember az őserdei bálnák felett érzett aggódás miatt?

Ha meg nem, akkor minek a színes grafikon a menübe? Ha még sok ilyen hasznos okosság kerül az Audinál MMI-nek, MultiMedia Interface-nek nevezett menürendszerbe, éppolyan kusza lesz a már most is nyomasztóan túlinformáló rendszer, mint az első iDrive volt a BMW-nél.


Single Frame és LED-sorok - gyári videó

Univerzális dízel erőmű

A tesztautó hosszú, lapos motorházteteje alatt a jól bevált V6-os, háromliteres dízel percegett csendesen. Társa a harcban a Volkswagen-csoport nagyszerű hétfokozatú szekvenciális váltóműve, ami a kormány mögötti füllel is kapcsolható, de minek.

A legszebb Audit teszteltük
Bizony, Volkswagenekben is szolgál

Az egész rendszert nagyszerűen lehet vezérelni a gázpedállal. Rálépünk: kapunk 500 Nm nyomatékot már szinte alapjárattól, 4000-nél meg 245 lóerőt, ha kell. A váltó majd kapcsol, ahova kell, nem kell azzal nekünk foglalkozni, kérem.

És közben nyolc litert fogyaszt százon, vegyes üzemben, tempósan hajtva. Klímával, természetesen, mert luxusautóban senki nem spórol ilyesmin, kedves Audi.

Úgy megy, ahogy kinéz

Bár az A7 majd' ötméteres hosszával, majd' 18 mázsás tömegével nem igazán sportkocsi, a Quattro összkerékhajtással és ezzel a jó kis motorral-váltóval tud élményt adni a kanyarokban is. Kecsesen, gyorsan, gonoszul fordul, gyorsul, pont ahogy formája és emblémája alapján el is várnánk tőle.

A legszebb Audit teszteltük
Ilyen jó dolgom van a kupészerű tetőív alatt

Ráadásul felárért (potom 613 ezer forint) légrugózás is kerülhet a kocsi alá. A mienkben is volt.

Ezzel aztán végképp olyan gyorsan, mégis finoman fordul a kocsi, hogy a Fontos Személynek nem a hányinger, tűnik fel az egyik találkozóról a másikra érve, hanem csak az, hogy van még negyedórája a partner érkeztéig.

A kormányzás precíz és direkt, a fékek azonnal harapnak; ezt a kocsit vezetni is van olyan jó, mint a hátsó ülésén terpeszkedni.

Meg kell adni az árát

18,3 millió forint, alapáron. Sok, persze, nekem például bőven nem ér ennyit a házam, amiben ráadásul még a banknak is van tulajdonrésze. De azért mégsem olyan sok, ha jól meggondoljuk, mert jól meg akarjuk gondolni.

22,6 millió az ugyanilyen motorral-váltóval-összkerékhajtással szerelt A8-as. Ha kiszámoljuk, hogy az arasznyi hosszelőny arányaiban hogy viszonyul az A7-eshez, és beszoroznánk az értéket forintra, nem jönne ki a különbség tizede sem.

Na jó, ez egy hülye számítás lenne. Viszont a Mercedes CLS mindössze 204 lovas, hahaha, 2,2 literes négyhengeres dízele 17,2 millió forint alapáron? Quattro nélkül, hátsókerék-hajtással? Vagy a BMW nem éppen sikeres 5GT jelzésű csúnya, de finom alternatívája a luxuslimuzinra szintén 17,2-től indul? Szintén csak hátul hajtós változatban?

Talán nem is olyan drága az A7-es. Pláne ahhoz képest, amilyen szép.

Cikk nyomtatása

38 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

comment37 hozzászólás

megint - 2011.06.24   20:52

bubibeka1.6, nem vagyok egy nagy Mogyoródra járó típus, versenyen most voltam először(leszámítva két gyorsulásit), viszont a hangulat elképesztő volt, úgyhogy ha előbb nem jövőre biztos megint kint leszek(már ha persze lesz itt verseny), az F1-et meg inkább nézem a hűvös szobában, nem süketülök meg, és még az eredményt is tudom közben

sebastian - 2011.06.24   13:13

Nem. Nem tökéletes és nem kerül sokba. Véleményemet fentartom.

bubibeka1.6 - 2011.06.23   21:27

megint !

Akkor lehet találkoztunk Mogyoródon ! :)

Most is megyünk a World series by Renault-ra, amíg lesznek ingyenes események mi ott leszünk, 40.000 Ft ot nem fogok adni egy F1 ülőhelyért vasárnapra.

kéneezaverda - 2011.06.23   19:17

Hű, az iskoláját, tényleg, milyen szép! Nézd má'! Hát tényleg ez vóna az új Pobjeda? És akiknek ez a személygépkocsi esetleg nem tetszik, azoké' hajnalban már ilyent küldenek? Hát ezér' már megérte rendszert váltani! :o)

törökszultán - 2011.06.23   16:33

Nem azt írta a cikk szerzője, hogy nem igényel gondoskodást. A csajodra is azt mondod, hogy tökéletes, mégis sokba kerül.

További 32 hozzászólás »

Szólj hozzá Te is!

Milyen autókra vadásznak valójában a tolvajok?

6

A rendőrség hivatalos listájától jelentősen eltérő top 10-et kaptunk, amikor elővettük a számológépet.

Amerikában tök más az autós élet

5

Floridában semmi sem úgy van, mint nálunk. Szabad jobbról előzni a sztrádán, nincs műszaki vizsga, olcsó a benzin és drága a ...

88 évesen kezdett vezetni a szomszéd bácsi

2

Olvasónk aggódik, hogy a 88 éves korában autóvezetésbe kezdő szomszédja, vajon alkalmas-e a közlekedésre. Jogi szempontból válaszol ...

Mit találtunk a rendőrség járműszerződéseiben?

7

Vettek Mercedeseket nettó 5,3 millióért és 15,3 millióért, Audikat 3,8 millióért és 10-ért. Havonta 46,9 milliót költenek az ...

Titkos Audi-labor működik a föld alatt

Autókról írni sokkal jobb, mint uránt bányászni: nemrég bejutottunk az Audi föld alatti fényszórófejlesztési központjába. Fantasztikus, ...

Rönkfával teli kamion hajtott át a bringáson

4

Elítélték a sofőrt, de nem fogadta el, fellebbezett. Neki lett igaza.

Az autósok semmit nem tudnak a kötelezőről

8

Kötelező biztosítási szerződés díjfizetési és felmondási határidők, gépjármű tulajdonosváltásakor esedékes teendők, káresemény ...

Az év legjobb autói

7

Összeszedtük az év legjobb autóit. Igaz, nem saját tudományunkra támaszkodtunk, hanem a 2015-ös Év Autója-választás jelöltjeit ...

Ezzel a páncélautóval járja Budapest utcáit Putyin

1

Óriási titokban tartották, hogy mivel fog közlekedni az orosz kormányfő a magyar fővárosban, de végre lehullt a lepel.

Ezt még Orbán Viktor is megirigyelné

Magyar fuvarozóé az egymillomodik holland kamion, aki ezért cserébe még a miniszterelnökkel is pózolhatott. Ez eddig még Orbán ...


F1: Megint besült a McLaren, a Force India elképesztő

A téli Forma-1-es tesztelés utolsó előtti napján megint csak 39 kört bírt a McLaren. Az élen a Mercedes, a Force India bombabiztos. ...


Elbánt a tégla az autótolvajjal

Más baján szórakozni nem szép dolog, de most röhögjünk ezen a szemétládán. Fel akart törni egy autót, de az kifogott rajta.


Vaskockával 290-nel

Van abban valami bizarrul vonzó, amikor egy 2,5 tonnás vaskocka rakétaként meglódul. A Posaidon G-osztálya ilyen.


5
Megfogható volt ez az esés Subaruval?

Megfogható volt ez az esés Subaruval?

Igazi hétvégi, fotelszakértésre termett videóra bukkantunk. A Subaru 160 km/órás tempónál csúszik el, egy hosszú íves kanyarban. ...


Ez az új Honda Civic Type R

Kiszivárogtak az új Honda Civic TypeR fotói. A közel 300 lóerős motor mellé vad külső dukál.


Baleset az M3-as kivezetőjén

Baleset történt Budapesten az M3-as autópálya a fővárosból kivezető szakaszán a Szerencs utcánál. Komoly torlódás alakult ki.


7
Exkluzív - Nem lesz drága a csajos Suzuki

Exkluzív - Nem lesz drága a csajos Suzuki

Háromféle felszereltséggel, jövő héten kezdődik a Suzuki Vitara értékesítése hazánkban. Kiderítettük az árait, nem lesz drága.


1
Lamborghini tanítja móresre az őrült Teslát

Lamborghini tanítja móresre az őrült Teslát

Lenyűgöző, ahogy kilő a Tesla Model S P85D, de egy kihegyezett V12-es benzinfaló szörny ellen azért nincs esélye.


F1: Mindenkinél gyorsabb a Mercedes

Az utolsó barcelonai teszt második napján a Mercedes új csúcsidőt futott, a Red Bull-főnök szerint nagy az előnyük - Rosberg ...


A jórárasított Ferrari

Ma a Ferrarihoz nagyjából 60 millió a beugró, amiért több mint 500 lóerős V8-as motor jár. De milyen lenne, ha a Ferrari is gyártana ...


2
Erősebb, dögösebb Passat

Erősebb, dögösebb Passat

Nem tartott sokáig az ABT-nek, hogy feljavítsa az új Volkswagen Passatot. Az eredmény magáért beszél.