Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:415.0 Ft
Dízel:423.0 Ft

A legszebb Audit teszteltük

Audi A7 3.0TDI Quattro - 2011

Szerző: levél küldés
Dátum: 2011.06.22. 07:00
Hivatalos sajtós tesztautó nincs Magyarországon az A7-esből. Mellesleg A8-asból sincs: a válság, ugye. No, sebaj, megoldottuk, találtunk egy ügyfél-tesztautót, kipróbáltuk azt. És most itt zokogunk, hogy miért nem inkább bűnözőnek, politikusnak vagy vállalkozónak mentünk, hogy erkölcsi fenntartások nélkül lehetne esélyünk hosszabb távra is megszerezni egy ilyen csodálatos gyönyörűséget.

A legszebb Audit teszteltük
500 Nm, 245 lóerő tolja előre

Aki Magyarországon nem bűnöző, politikus vagy vállalkozó, általában úgy gondolja, a nagy, pláne nagy fekete Audik a bűnözők, politikusok vagy vállalkozók kedvenc szolgálati autói. (A kis fekete, esetleg kis fehér Audik pedig a barátnőikéi.) Az A7 tesztje során viszont megfogadtam, az összes előítéletemet félreteszem majd, és fenntartások nélkül, boldogan irigykedem, ha egy ilyen áll mellém a lámpánál.

Az A7-ben pontosan ugyanazt éreztem, mint az A8 bemutatóján, tavaly: innen nincsen hova tovább. A belsőégésű motorral hajtott, emberi sofőrrel vezetett autó intézménye elérte a tökélyt, kérem szépen a következő Genfi Autószalonra a belsőégésű érát váltó villanyautókat, tüzelőanyagcellás kocsikat, automatizáltan haladó, égen sikló kabinokat, teleport-állomást, mert amit négy keréken, pöfögő motorral meg lehet csinálni, az már mind meg van csinálva.

Ráadásul az A7 az A8-cal szemben nem csak elegáns és arányos, de még gyönyörű is.
Jaj, de szép! És jaj, de nagy!

A kupéforma ráhúzása a szedánokra nagy divat, csinálja a Mercedes a CLS-sel, a Volkswagen a Passat CC-vel, de az Audinak sikerült a legjobban a trükk. A keret nélküli ajtók, a fantasztikusan lejtő tető ugyanis egy pillanatig sem megy a funkció rovására.

A legszebb Audit teszteltük
Ergonómiában az Audi - szerintünk - veri a másik két nagy német presztízsmárkát

A7-ben ülni nem rosszabb, mint A8-ban. A 31 milliméter híján öt méter hosszú kocsi simán elmegy sofőrös kocsinak (látni is őket szállodák előtt szerte Európában), ugyanolyan tágas és kényelmes, mint a nagy szedánok, csak szebb. Még a csomagtérben sincs kompromisszum: az A8-nál 16,8 centivel rövidebb kocsi csomagtere 25 literrel nagyobb, mint a nagytesóé (535 liter). Ezt hogy csinálták?

Minden a helyén

Szép és tágas, és még ergonomikus is. A legújabb generációs Audik valahogy átgondoltabbnak, passzosabbnak tűnnek a Merciknél, BMW-knél. Más kérdés, hogy épp ez a tökéletesség segít fenntartani a német presztízs-trió hagyományos status quo-ját: a Mercedes elegáns-kényelmes, a BMW elegáns-sportos, az Audi meg elegáns-tökéletes-semmilyen.

A legszebb Audit teszteltük
Kézírás-felismerő navigáció

Az ülésektől a klímán és a hifin át az Audi legújabb büszkeségéig, a kézírás-felismerő navigációig minden nagyszerűen, logikusan és gyorsan működik. Csak egy dolgot nem értettem a kocsiban: az indítógomb miért az utas oldalára, a váltókar jobb oldalára került?

Van persze még pár olyan vicik-vacak, aminek semmi értelme, igaz, nem is zavarnak jelenlétükkel. Az egyik a 130-nál automatikusan előbukkanó, de gombbal is kinyitható hátsó spoiler. Minek? Egy ekkora luxusautón? Az A6 és az A8 nem száll el ilyen parasztvakító cucc nélkül a sztrádán a kanyarban, ez meg igen? No mindegy, legalább a rendőr látja az M1-esen, hogy ha nyitva a spoiler, gyorshajt az Audi.

A legszebb Audit teszteltük
Vicces egy ekkora luxuskocsiban a takarékossági információ, de ilyen időket élünk

Vagy ott az álló helyzetben l/h-ban számoló pillanatnyi fogyasztásmérő, ami azzal stresszeli az embert, hogy klímával fél liter helyett hat decit fogyaszt a kocsi piros lámpánál. Komolyan azt gondolták a tervezők, hogy ez fogja érdekelni a húszmilliós kocsi sofőrjét? Hogy majd lelkiismeret-furdalva kapcsolja ki a légkondit és kezd beleizzadni a Hugo Boss-zakóba a Nagy Ember az őserdei bálnák felett érzett aggódás miatt?

Ha meg nem, akkor minek a színes grafikon a menübe? Ha még sok ilyen hasznos okosság kerül az Audinál MMI-nek, MultiMedia Interface-nek nevezett menürendszerbe, éppolyan kusza lesz a már most is nyomasztóan túlinformáló rendszer, mint az első iDrive volt a BMW-nél.


Single Frame és LED-sorok - gyári videó

Univerzális dízel erőmű

A tesztautó hosszú, lapos motorházteteje alatt a jól bevált V6-os, háromliteres dízel percegett csendesen. Társa a harcban a Volkswagen-csoport nagyszerű hétfokozatú szekvenciális váltóműve, ami a kormány mögötti füllel is kapcsolható, de minek.

A legszebb Audit teszteltük
Bizony, Volkswagenekben is szolgál

Az egész rendszert nagyszerűen lehet vezérelni a gázpedállal. Rálépünk: kapunk 500 Nm nyomatékot már szinte alapjárattól, 4000-nél meg 245 lóerőt, ha kell. A váltó majd kapcsol, ahova kell, nem kell azzal nekünk foglalkozni, kérem.

És közben nyolc litert fogyaszt százon, vegyes üzemben, tempósan hajtva. Klímával, természetesen, mert luxusautóban senki nem spórol ilyesmin, kedves Audi.

Úgy megy, ahogy kinéz

Bár az A7 majd' ötméteres hosszával, majd' 18 mázsás tömegével nem igazán sportkocsi, a Quattro összkerékhajtással és ezzel a jó kis motorral-váltóval tud élményt adni a kanyarokban is. Kecsesen, gyorsan, gonoszul fordul, gyorsul, pont ahogy formája és emblémája alapján el is várnánk tőle.

A legszebb Audit teszteltük
Ilyen jó dolgom van a kupészerű tetőív alatt

Ráadásul felárért (potom 613 ezer forint) légrugózás is kerülhet a kocsi alá. A mienkben is volt.

Ezzel aztán végképp olyan gyorsan, mégis finoman fordul a kocsi, hogy a Fontos Személynek nem a hányinger, tűnik fel az egyik találkozóról a másikra érve, hanem csak az, hogy van még negyedórája a partner érkeztéig.

A kormányzás precíz és direkt, a fékek azonnal harapnak; ezt a kocsit vezetni is van olyan jó, mint a hátsó ülésén terpeszkedni.

Meg kell adni az árát

18,3 millió forint, alapáron. Sok, persze, nekem például bőven nem ér ennyit a házam, amiben ráadásul még a banknak is van tulajdonrésze. De azért mégsem olyan sok, ha jól meggondoljuk, mert jól meg akarjuk gondolni.

22,6 millió az ugyanilyen motorral-váltóval-összkerékhajtással szerelt A8-as. Ha kiszámoljuk, hogy az arasznyi hosszelőny arányaiban hogy viszonyul az A7-eshez, és beszoroznánk az értéket forintra, nem jönne ki a különbség tizede sem.

Na jó, ez egy hülye számítás lenne. Viszont a Mercedes CLS mindössze 204 lovas, hahaha, 2,2 literes négyhengeres dízele 17,2 millió forint alapáron? Quattro nélkül, hátsókerék-hajtással? Vagy a BMW nem éppen sikeres 5GT jelzésű csúnya, de finom alternatívája a luxuslimuzinra szintén 17,2-től indul? Szintén csak hátul hajtós változatban?

Talán nem is olyan drága az A7-es. Pláne ahhoz képest, amilyen szép.

Cikk nyomtatása

37 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

comment37 hozzászólás

megint - 2011.06.24   20:52

bubibeka1.6, nem vagyok egy nagy Mogyoródra járó típus, versenyen most voltam először(leszámítva két gyorsulásit), viszont a hangulat elképesztő volt, úgyhogy ha előbb nem jövőre biztos megint kint leszek(már ha persze lesz itt verseny), az F1-et meg inkább nézem a hűvös szobában, nem süketülök meg, és még az eredményt is tudom közben

sebastian - 2011.06.24   13:13

Nem. Nem tökéletes és nem kerül sokba. Véleményemet fentartom.

bubibeka1.6 - 2011.06.23   21:27

megint !

Akkor lehet találkoztunk Mogyoródon ! :)

Most is megyünk a World series by Renault-ra, amíg lesznek ingyenes események mi ott leszünk, 40.000 Ft ot nem fogok adni egy F1 ülőhelyért vasárnapra.

kéneezaverda - 2011.06.23   19:17

Hű, az iskoláját, tényleg, milyen szép! Nézd má'! Hát tényleg ez vóna az új Pobjeda? És akiknek ez a személygépkocsi esetleg nem tetszik, azoké' hajnalban már ilyent küldenek? Hát ezér' már megérte rendszert váltani! :o)

törökszultán - 2011.06.23   16:33

Nem azt írta a cikk szerzője, hogy nem igényel gondoskodást. A csajodra is azt mondod, hogy tökéletes, mégis sokba kerül.

További 32 hozzászólás »

Szólj hozzá Te is!

Verést kapott mert szabályosan autózott

1

Olvasónk betartotta a szabályokat, erre egy ámokfutó leszorította az útról, és bántalmazta is. Szerencsére a kamera mindent rögzített. ...

Miért halt meg a dzsesszdobos?

5

Szép dolog segíteni másokon, okos dolog, ha ezt úgy tesszük, ahogy tanultuk. Egyébként veszélyes, sőt, halálos is lehet a jó ...

1200-zal száguldott, most gyorsabban menne

A brit és közép-kelet-európai autóipari és repüléstechnikai cégek vezetői számára rendezett konferenciát a Brit Nagykövetség. ...

A 2015. Év Autója: a döntősök, szerintünk

14

Nyilvánosságra hozták az idei Év Autója-mezőny előzetes listáját. Nekiestünk, kigyomláltuk: szerintünk ezek az esélyes befutók. ...

F1: Mivel mozognak itthon az F1 sztárjai?

Räikkönen, Alonso, Button, Vettel és a többiek egész hétköznapi autókkal járnak itthon. Van, aki ©koda Rapiddal és Opel Astrával ...

F1: Az év versenye a Hungaroringen, Ricciardo nyert

Eső, balesetek, biztonsági autó, óriási csata a győzelemért - az idény legjobb futamát produkálta a Magyar Nagydíj. Daniel Ricciardo ...

Így szól egy négyemeletes, nyolchengeres dízel

2

Nyolc henger, sorban a háznyi méretű kétütemű, kettős működésű dízelmotorban. 84 éves és kéthetente egyszer ma is beindítják ...

Kincs a garázs mélyén - Cápa BMW M535i

4

Valamivel több, mint 722 ezer darab készült ebből az 5-ösből. Mára talán egy sincs olyan meseszép állapotban, mint ez az 535i.

Miért nincs magyar versenyző a Forma-1-ben?

A jelenlegi Forma-1-es mezőny ötödével együtt versenyzett, és most el is mondja róluk a véleményét. Meg a többiekről is. Meg ...

Megnyújtották a C-osztályt

Hat hónappal az alapmodell elrajtolása után Pekingben megkezdődött a nyújtott tengelytávú Mercedes C-osztály gyártása. Európa ...


F1: Veteránokkal dobják fel a Szingapúri Nagydíjat

A Szingapúri Nagydíj idén különleges betétfutamot kap, a modern F1-esek mellett egy teljes mezőnnyi veterán Forma-1-es is rajthoz ...


Úristen, ezek mit úsztak meg!

Vajon mit kerestek a vasúti hídon, ahol hely sem volt lehúzódni a pályáról?


Olcsó versenysorozat a Forma-1 mellé

VW Golf, Ford Focus, Opel Astra - akár ezek a modellek is feltűnhetnek a Forma-1 új tervezett betétfutamán 2015-től. A terv: ...


F1: A Mercedesnél szabad a verseny!

A Mercedest még mindig foglalkoztatják a Magyar Nagydíjon történtek, a csapatfőnök hosszasan magyarázza a bizonyítványt.


Emelkedik az üzemanyag ára

A Mol szerdai áremelését újabb követi pénteken.


3
A gyorshajtás a legnagyobb gond a teherautóknál is

A gyorshajtás a legnagyobb gond a teherautóknál is

Közel hétezer teherautót ellenőriztek rendőrök három nap alatt Magyarországon. A gyorshajtás a legnagyobb gond.


Használt F1-es eladó, potom 790 millió

Mennyiért kel el egy bajnoki Forma-1-es autó a használtpiacon?


Széditően szemérmetlen szőke lányok

Ezek a szőke hölgyek érzik a nyarat, tudják, hogy illik öltözni a fülledt hőségben!


F1: Mexikóba viszik a szezonzárót?

A Nemzetközi Automobil Szövetség egyik alelnöke szerint a 2015-ben visszatérő Mexikói Nagydíj rögtön a duplapontos szezonzáró ...


Ez aztán a kellemetlen meglepetés

A könnycsepp biztos végigfutott az igazgató arcán, mikor reggel meglátta a kereskedés előtt parkoló autókat.


Túl a kétszázon

Az Iveco szerint rohamosan nő az alternatív hajtással szerelt teherautók száma Európában.