Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:365.0 Ft
Dízel:368.0 Ft

A legdurvább SEAT Leon

Vezettük: SEAT Leon Cupra R

Szerző: levél küldés
Fotók: szintén,
Dátum: 2009.10.24. 08:00
Talált lóerők

Az alapból 240 lóerős kétliteres, a VW-től érkező TSI-ből a motorvezérlés és a turbónyomás 2,2 barra növelésével további 25 lóerőt csikartak ki a spanyolok. Így 6,2 másodperc elég az autó százas sprintjéhez, amely egészen a 250 km/órás elektronikus korlátozásig kitart.

Papíron 8,1-es átlagfogyasztást ígér a gyár, nekünk a tesztúton 13,5 litert mutatott a fogyasztásmérő, míg a pályán, kegyetlenül gyilkolt darab fedélzeti számítógépe 27 literes átlagot saccolt.

Erősebb váltó

Seat Leon A legdurvább SEAT Leon
Hazafelé már a nap is sütött

Hozzányúltak a váltóhoz is, a nagyobb a teljesítményhez, több lóerőhöz itt-ott meg kellett ezt is erősíteni. Az ötös fokozat módosított áttételt kapott és megerősítették a legtöbb fokozat közötti szinkrongyűrűket is. Amit a vezetőülésből érezni is, az a hat milliméterrel rövidebb úton járó váltókar.

A futómű sem úszta meg, itt a rugókat tették feszesebbé - elől 35, hátul 30 százalékkal - és új, feszesebb lengéscsillapítókat használtak. A titkos fegyvernek mégis az XDS fantázianevű ál-diffizárat tartja a sajtóanyag. Ez elektronikus úton próbálja megoldani, hogy a motor teljesítményének nagy része mozgási energiává váljon és ne vesszen el valahol a kerék és az aszfalt között.

Seat Leon A legdurvább SEAT Leon Számolatlanul toltuk az élményköröket

Seat Leon A legdurvább SEAT Leon
Cup és Racing szavakból lett a Cupra

És ez nagyjából működik is. Igaz, a szálloda mélygarázsából kifelé menet megálltunk a lejtőn lenullázni a kilométer-számlálót, és a csúszós felületen még így is megszenvedett az elektronika, de végül csak sikerült elindulni felfelé.

Igazi oldalát mégis a Castellolí-i pályán mutatta meg az autó - többek között azért is, mert addigra legalább elállt az eső. Bukósisakban ugyan kényelmetlen a vezetés, de a hátborzongató hang és a teljesen kezes, könnyen kezelhető autó hamar elfeledtette ezt a kényelmetlenséget. A hamar véget érő négy kör után még jó ideig róttuk volna tovább a kőröket.

Kinek kell?

Seat Leon A legdurvább SEAT Leon
Még vizes a pálya

Az eddigi évek eladási adatai alapján a sportos Seat-ok legfőbb piacának a spanyol hazai pálya mellett a német, francia, olasz és a svájci számít. Utóbbi különösen érdekes, hiszen mit lehet egy olyan országban kezdeni a 265 lovas kocsival, ahol az autópályán is legfeljebb 120-szal lehet hasítani, és csupán a gyorshajtással kacérkodó gondolatért is már alapos, szakszerű felnégyelés jár.

Ha kell, tud spórolni is

De szerencsére ha nem is szórakoztató, de használható autó a Leon Cupra R nyolcvanra beállított tempomat mellett is. Ilyenkor csendes, és talán még takarékos is. A gyár szerint ilyenkor 8,1 liter üzemanyaggal is beéri száz kilométerenként. Azért hálásak vagyunk a sorsnak, hogy nekünk nem Svájcban, hanem Spanyolország útjain, illetve rendes, zárt pályán mutathatta meg az autó, mit is tud. Már amennyire a monszunjellegű eső után elázott pályán ezt meg tudta tenni.

Bútorzat

Seat Leon A legdurvább SEAT Leon
Kényelmes, szép, sportos

Odabent természetesen sportos kagylóülések várják az elöl ülőket. Méghozzá a jóféle fajtából. Szép, kényelmes és mégis tart annyira, amennyire kell. Az üléseket pedig bölcsen nem csúszós bőrbe, hanem jó tapintású alcantarába öltöztették. Hogy a vezető ne nagyon feledkezzen meg arról miben is ül, az utasteret is alaposan kidekorálták cuprás feliratokkal. Találunk belőlük az üléseken, a váltógombon, a kormányon, a szőnyegeken, de még a műszerfalra is jutott egy aprócska R-betű.

Középen a nagy kijelzős navigációs funkcióval is felvértezett zajgépet - furák ezek a spanyolok, ott a GPS az autóban, nekünk pedig nyomtatott itinert nyomnak a kezünkbe - még a megszokott műanyag öleli körbe, de a műszerfal tetejét, illetve az ablakig elterülő síkságot borító anyag már kellemes, puha tapintású.



Seat Leon A legdurvább SEAT Leon
Lógnak a mutatók

A műszerek szépek, a számlap fehér háttérvilágítást kapott, a mutatók pedig a sportos hangulatnak megfelelően függőlegesen lógva állnak alapállásban, onnan lendülnek neki a skálának.

Névjegy

Az autó külsején láthatóan nem dolgoztak hosszú hónapokat a dizájnerek. A legerősebb Leon 19 colos kerekeket kapott - klassz lehet rá téli gumit venni - kicsit alacsonyabb is lett, mint a mezei, egyszerű Leon, de még a sportosabb változatoknál is lejjebb hasal néhány mm-rel. Bezzeg a büszke Cupra R feliratból jutott előre, hátra, és még a motortérbe is. Sebaj, hadd tudja a nép, hogy mivel is van dolga.


Gyári képek

Milyen is legyen?

A statisztikák szerint a SEAT eladások egyharmada a sportosabb modellek közül kerül ki. Ezen belül a legegyszerűbb Sport változat húsz százalékot, az FR kilencet, míg a Cupra négy százalékot hasít ki.

Hazai árat egyelőre nem tudunk, de az év végére talán hozzánk is megérkező modell Németországban 29 990 euróba (8 millió forintba) kerül.

Cikk nyomtatása

5 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

comment4 hozzászólás

Mini Cooper S - 2009.10.25   07:30

spanyolviasz:D

zippofcy - 2009.10.25   04:11

Jaja, a spanyolok csak sz@rt tudnak feltalálni pl. spanyolcsizma, spanyolnátha. :P

Mini Cooper S - 2009.10.24   14:37

Nagyon jó, de Lóerőhöz képest kicsit kevés a Newtonméter, és inkább az számít, de amúgy meg nagyon király

Kucsu - 2009.10.24   13:11

Szerintem nem a spanyolok találtak még 25 lóerőt, hanem ez az Audi S3 motorja, ami ugye pont 265 paci.

Szólj hozzá Te is!

F1: Megvan Vettel első ferraris győzelme

A Mercedes rossz gumikezelésének köszönhetően a Ferrari kiénekelte a sajtot a címvédő szájából, Sebastian Vettel megnyerte a ...

F1: Vettel majdnem elkapta Hamiltont

A Maláj Nagydíj esővel megkavart kvalifikációján Hamilton csak hajszállal előzte meg Vettelt a pole-csatában, Rosberg eltaktikázta ...

Megújult a Fiat Dobló Cargo

Egy kicsit egérszerű orral, sok-sok okos kis finomítással érkezett meg öt év után a Fiat kisteherautójának frissített verziója.

Az Audi idén tarolni akar a versenypályákon

Az Audinak nyomós oka volt a hírverésre, mert az idei év nagy változással indul, 2015-ben foglalják el az új, ultra-modern főhadiszállásukat ...

Sültbolond vagy zseni az önjáró versenyautó megálmodója?

1

Első hallásra elég hülye dolognak tűnik olyan versenyautót építeni, amibe nem kell pilóta. Vagy mégsem?

Audi A4, vagy BMW 3 egymillióért?

4

Olvasónk a két örök német rivális, az Audi A4, és a BMW 3-as között dönt majd jövőbeni autójáról. Egymillióért melyik a jobb ...

Húsz bőrbe, és krómba burkolt motortér

2

Az idén őrült érdeklődést kiváltó AMTS-ről egyedi gyűjtéssel jelenetkezünk. Befotóztunk a nyitott motorháztetők alá, és érdekesebbnél, ...

Az AMTS idén végképp túlmutat a tuningon

A 10. éves fennállását ünneplő AMTS-ről idén őszintén leírhatjuk, hogy ez a legnagyobb, legszínesebb hazai benzingőzös buli, ...

Mikor lesz nálunk gyorstöltő-hálózat a villanyautókhoz?

1

Tudtad, hogy Vácon van Európa legkomolyabb gyorstöltőgyára? Míg nálunk alig pár darab működik, Észtország és Hollandia hálózatot ...

Halálos baleset az Eger-ralin

Az Eger-rali utolsó gyorsasági szakaszán balesetet szenvedett a Varga Csaba, Szabó Attila páros, a navigátor életét veszítette.


Nem is olyan egyszerű zsákolni egy autó felett

Hatalmasat perecelt a kosaras, mikor megpróbált egy autón átugorva zsákolni. Végül azonban megmentette a becsületét.


Idegen szívvel szerelt mozilegendák

A DeLorean hatalmas, és megbocsájthatatlan hibája, ami részben a bukását is kiváltotta a gyenge, erőtlen, karaktert nélkülöző ...


F1: Még három évig marad a Maláj Nagydíj

A Maláj Nagydíj leintése után nem sokkal bejelentették, hogy a szepangi verseny újabb három évre szóló szerződést kapott.


1
A kalapács minden autós vitát megold

A kalapács minden autós vitát megold

Mai példavideónk azt bizonyítja, hogy egy vitás helyzetben mennyire döntő jelentőségű lehet, ha kalapáccsal adunk nyomatékot ...


F1: A Williamsnek ez volt a maximum

A Williams az időmérős csalódás után a Maláj Nagydíjon szépített, a Ferrarik és Mercik mögött hozták, amit lehetett.


F1: Szórták a büntetőpontokat

A Maláj Nagydíj után a versenybírók több pilótának is büntetőpontokat osztottak ki, Pastor Maldonado már 8-at szerzett a lehetséges ...


Új rekord a Forma-1-ben

A Toro Rosso remekül szerepelt a Maláj Nagydíjon, a 17 éves Max Verstappen minden idők legfiatalabb F1-es pontszerzőjévé vált. ...


F1: A Toro Rosso megérdemelten verte a Red Bullt

A Red Bull Racing keserves vasárnapot élt át Szepangban, nem elég, hogy Vettel győzött a Ferrarival, még saját fiókcsapatuk is ...


Suzukit borított fel a viharos szél Baranyában

A viharos időjárás okozott komoly balesetet, a Suzukit egy széllökés megdobta, így az autó a szántásba sodródott, majd felborult. ...


F1: Alonsóék jó képet vágnak a kettős kieséshez

A McLaren-Honda mindkét pilótájának fel kellett adnia a Maláj Nagydíjat, de szokás szerint optimistán beszéltek a csapat fejlődéséről. ...


F1: Räikkönen nyűgös a pocsék hétvége miatt

Kimi Räikkönen negyedik lett ugyan a Maláj Nagydíjon, de a finn versenyző nem elégedett a hétvégéjével. Sokszor érte utol a balszerencse. ...