Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:358.0 Ft
Dízel:350.0 Ft

A legdurvább SEAT Leon

Vezettük: SEAT Leon Cupra R

Szerző: levél küldés
Fotók: szintén,
Dátum: 2009.10.24. 08:00
A frankfurti autószalonon debütált SEAT Leon Cupra R az új, 265 lóerős motorjával jelenleg a legerősebb SEAT a piacon. Gyors, kényelmes és csodás hangja van.
Talált lóerők

Az alapból 240 lóerős kétliteres, a VW-től érkező TSI-ből a motorvezérlés és a turbónyomás 2,2 barra növelésével további 25 lóerőt csikartak ki a spanyolok. Így 6,2 másodperc elég az autó százas sprintjéhez, amely egészen a 250 km/órás elektronikus korlátozásig kitart.

Papíron 8,1-es átlagfogyasztást ígér a gyár, nekünk a tesztúton 13,5 litert mutatott a fogyasztásmérő, míg a pályán, kegyetlenül gyilkolt darab fedélzeti számítógépe 27 literes átlagot saccolt.

Erősebb váltó

Seat Leon A legdurvább SEAT Leon
Hazafelé már a nap is sütött

Hozzányúltak a váltóhoz is, a nagyobb a teljesítményhez, több lóerőhöz itt-ott meg kellett ezt is erősíteni. Az ötös fokozat módosított áttételt kapott és megerősítették a legtöbb fokozat közötti szinkrongyűrűket is. Amit a vezetőülésből érezni is, az a hat milliméterrel rövidebb úton járó váltókar.

A futómű sem úszta meg, itt a rugókat tették feszesebbé - elől 35, hátul 30 százalékkal - és új, feszesebb lengéscsillapítókat használtak. A titkos fegyvernek mégis az XDS fantázianevű ál-diffizárat tartja a sajtóanyag. Ez elektronikus úton próbálja megoldani, hogy a motor teljesítményének nagy része mozgási energiává váljon és ne vesszen el valahol a kerék és az aszfalt között.

Seat Leon A legdurvább SEAT Leon Számolatlanul toltuk az élményköröket

Seat Leon A legdurvább SEAT Leon
Cup és Racing szavakból lett a Cupra

És ez nagyjából működik is. Igaz, a szálloda mélygarázsából kifelé menet megálltunk a lejtőn lenullázni a kilométer-számlálót, és a csúszós felületen még így is megszenvedett az elektronika, de végül csak sikerült elindulni felfelé.

Igazi oldalát mégis a Castellolí-i pályán mutatta meg az autó - többek között azért is, mert addigra legalább elállt az eső. Bukósisakban ugyan kényelmetlen a vezetés, de a hátborzongató hang és a teljesen kezes, könnyen kezelhető autó hamar elfeledtette ezt a kényelmetlenséget. A hamar véget érő négy kör után még jó ideig róttuk volna tovább a kőröket.

Kinek kell?

Seat Leon A legdurvább SEAT Leon
Még vizes a pálya

Az eddigi évek eladási adatai alapján a sportos Seat-ok legfőbb piacának a spanyol hazai pálya mellett a német, francia, olasz és a svájci számít. Utóbbi különösen érdekes, hiszen mit lehet egy olyan országban kezdeni a 265 lovas kocsival, ahol az autópályán is legfeljebb 120-szal lehet hasítani, és csupán a gyorshajtással kacérkodó gondolatért is már alapos, szakszerű felnégyelés jár.

Ha kell, tud spórolni is

De szerencsére ha nem is szórakoztató, de használható autó a Leon Cupra R nyolcvanra beállított tempomat mellett is. Ilyenkor csendes, és talán még takarékos is. A gyár szerint ilyenkor 8,1 liter üzemanyaggal is beéri száz kilométerenként. Azért hálásak vagyunk a sorsnak, hogy nekünk nem Svájcban, hanem Spanyolország útjain, illetve rendes, zárt pályán mutathatta meg az autó, mit is tud. Már amennyire a monszunjellegű eső után elázott pályán ezt meg tudta tenni.

Bútorzat

Seat Leon A legdurvább SEAT Leon
Kényelmes, szép, sportos

Odabent természetesen sportos kagylóülések várják az elöl ülőket. Méghozzá a jóféle fajtából. Szép, kényelmes és mégis tart annyira, amennyire kell. Az üléseket pedig bölcsen nem csúszós bőrbe, hanem jó tapintású alcantarába öltöztették. Hogy a vezető ne nagyon feledkezzen meg arról miben is ül, az utasteret is alaposan kidekorálták cuprás feliratokkal. Találunk belőlük az üléseken, a váltógombon, a kormányon, a szőnyegeken, de még a műszerfalra is jutott egy aprócska R-betű.

Középen a nagy kijelzős navigációs funkcióval is felvértezett zajgépet - furák ezek a spanyolok, ott a GPS az autóban, nekünk pedig nyomtatott itinert nyomnak a kezünkbe - még a megszokott műanyag öleli körbe, de a műszerfal tetejét, illetve az ablakig elterülő síkságot borító anyag már kellemes, puha tapintású.



Seat Leon A legdurvább SEAT Leon
Lógnak a mutatók

A műszerek szépek, a számlap fehér háttérvilágítást kapott, a mutatók pedig a sportos hangulatnak megfelelően függőlegesen lógva állnak alapállásban, onnan lendülnek neki a skálának.

Névjegy

Az autó külsején láthatóan nem dolgoztak hosszú hónapokat a dizájnerek. A legerősebb Leon 19 colos kerekeket kapott - klassz lehet rá téli gumit venni - kicsit alacsonyabb is lett, mint a mezei, egyszerű Leon, de még a sportosabb változatoknál is lejjebb hasal néhány mm-rel. Bezzeg a büszke Cupra R feliratból jutott előre, hátra, és még a motortérbe is. Sebaj, hadd tudja a nép, hogy mivel is van dolga.


Gyári képek

Milyen is legyen?

A statisztikák szerint a SEAT eladások egyharmada a sportosabb modellek közül kerül ki. Ezen belül a legegyszerűbb Sport változat húsz százalékot, az FR kilencet, míg a Cupra négy százalékot hasít ki.

Hazai árat egyelőre nem tudunk, de az év végére talán hozzánk is megérkező modell Németországban 29 990 euróba (8 millió forintba) kerül.

5 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

comment4 hozzászólás

Mini Cooper S - 2009.10.25   07:30

spanyolviasz:D

zippofcy - 2009.10.25   04:11

Jaja, a spanyolok csak sz@rt tudnak feltalálni pl. spanyolcsizma, spanyolnátha. :P

Mini Cooper S - 2009.10.24   14:37

Nagyon jó, de Lóerőhöz képest kicsit kevés a Newtonméter, és inkább az számít, de amúgy meg nagyon király

Kucsu - 2009.10.24   13:11

Szerintem nem a spanyolok találtak még 25 lóerőt, hanem ez az Audi S3 motorja, ami ugye pont 265 paci.

Szólj hozzá Te is!

Egy nőt nem illik letaszítani a dobogóról

Hőség, hosszú combú lányok és sima Kiss Norbi rajt-cél győzelem. A helyszínről követtük végig a Kamion Európa-bajnokág cseh futamának ...

Börtönbe küldik a figyelmetlen nyugdíjast

8

2,5 millió balesetmentes kilométer után hogyan hibázhat valaki ekkorát?

Jó választás 600 ezerért, alacsony fogyasztással?

Olvasónk a tipikus átlagautót keresi. Árban a 600-700 ezres sávban, minél alacsonyabb fogyasztással, fenntartási költséggel. ...

"Volt bennem félelem"

1

Hogyan lett kamionversenyző Michelisz Norbert és Wéber Gábor egykori legyőzője? Majd hogyan lett 3 év alatt Európa legjobbja?

Jobb, ha mindenki elfelejti az autót a jövő hétre

5

Vajon mekkora lesz a közlekedési káosz szeptember elsején, amikor a széttúrt Budapestre rászabadul a reggeli-esti, iskolásokat ...

Nem rombolták le a kamionok a Hungaroringet

1987-ben a kamionversenyzés a hungaroringi futammal törte át a vasfüggönyt. A szalámi-paprika-egri bikavér kombó ezúttal is bevált. ...

A magyar pusztában támad fel Ikarus

Béke Antal rozsdából épít álmokat, csapatával Polgár mellett adnak új életet a magyar járműgyártás legendás típusainak.

F1: Hamilton-győzelem, Vettel-katasztrófa

A Mercedes kettőse sima győzelmet aratott a Belga Nagydíjon, Sebastian Vettel dobogós helye azonban az utolsó körben úszott el ...

"Tizenkét rendőr kísért hazáig. Sosem felejtem el"

2

130 ezer ember szurkolt neki élőben, Szíriában Kalasnyikovot fogtak rá, mínusz 42 fokban a fűtés ellenére megfagyott a víz a ...

Gymkhana a GTA 5-ben! Ezt látni kell

Ha autóbuziként egy kicsit is van húzásod a videojátékok felé, akkor ezt ne hagyd ki.


Ferrarit bérelt az esküvőre, katasztrófa lett a vége

Úgy hazavágta a Ferrarit a vőlegény, hogy megvan miért táncol majd a menyasszony éjfélkor.


Lángol egy autó az M7-esen, 8 km-es dugó!

Kigyulladt és 3 méteres lánggal ég egy autó az M7-esen.


Az Audi, ami durvább plasztikán ment keresztül, mint Nicki Minaj

Erősen ízléstelen anyag, csak akkor kattints, ha van hozzá gyomrod.


31 fotó ízlésrendőrségért kiáltó, átépített autókról

Csak egy adag agyzsibbasztó, érdekes, rettenetes, ígéretes átépített autó vasárnapi punnyadáshoz.


F1: Több csapattal is tárgyal a McLaren tartalékosa

A McLaren idénre tartalékossá lefokozott pilótája, Kevin Magnussen nem vár ölbe tett kézzel, más csapatoknál is érdeklődik.


1
Vagy bitang erős gép, vagy ordas kamu ez az Audi

Vagy bitang erős gép, vagy ordas kamu ez az Audi

Gyönyörűen szól, és hihetetlenül megy, de mégis van, aki azt állítja, az Audi TTRS 2,5 TFSI GTX30 videója enyhe kamu.


F1: Vettel nem kér elsőséget

Sebastian Vettel azt mondja, nem várja el, hogy a Ferrari őt részesítse előnyben Kimi Räikkönennel szemben. Ha nincs bajoki esély, ...


Megmutatta magát az új Prius

Egy szállítókonténer belsejében, félig letakarva fotózták le a negyedik generációs Toyota Priust. Jól néz ki, bár ez ízlés dolga. ...


Nádaratónak állt kedvenc japán F1-esünk

Kamui Kobajasi újabban mezőgazdasági munkát vállal, de ha nem, poénnak sem rosszak legújabb fotói. Reméljük, nem töri össze a ...


1
Tucatnyi embert ölt meg a népszerű autós extra

Tucatnyi embert ölt meg a népszerű autós extra

Az USA szövetségi hivatalai pert indítottak a világ tíz legnagyobb autógyártója ellen, azt állítva, hogy az iparág egyik legnépszerűbb ...


2
50 éves, mégis járnál vele

50 éves, mégis járnál vele

Ilyen, amikor nem ciki, ha fiatalon egy 1965-össel jársz. Sőt, meg is néznek vele.