Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:376.0 Ft
Dízel:381.0 Ft

A legdurvább SEAT Leon

Vezettük: SEAT Leon Cupra R

Szerző: levél küldés
Fotók: szintén,
Dátum: 2009.10.24. 08:00
A frankfurti autószalonon debütált SEAT Leon Cupra R az új, 265 lóerős motorjával jelenleg a legerősebb SEAT a piacon. Gyors, kényelmes és csodás hangja van.
Talált lóerők

Az alapból 240 lóerős kétliteres, a VW-től érkező TSI-ből a motorvezérlés és a turbónyomás 2,2 barra növelésével további 25 lóerőt csikartak ki a spanyolok. Így 6,2 másodperc elég az autó százas sprintjéhez, amely egészen a 250 km/órás elektronikus korlátozásig kitart.

Papíron 8,1-es átlagfogyasztást ígér a gyár, nekünk a tesztúton 13,5 litert mutatott a fogyasztásmérő, míg a pályán, kegyetlenül gyilkolt darab fedélzeti számítógépe 27 literes átlagot saccolt.

Erősebb váltó

Seat Leon A legdurvább SEAT Leon
Hazafelé már a nap is sütött

Hozzányúltak a váltóhoz is, a nagyobb a teljesítményhez, több lóerőhöz itt-ott meg kellett ezt is erősíteni. Az ötös fokozat módosított áttételt kapott és megerősítették a legtöbb fokozat közötti szinkrongyűrűket is. Amit a vezetőülésből érezni is, az a hat milliméterrel rövidebb úton járó váltókar.

A futómű sem úszta meg, itt a rugókat tették feszesebbé - elől 35, hátul 30 százalékkal - és új, feszesebb lengéscsillapítókat használtak. A titkos fegyvernek mégis az XDS fantázianevű ál-diffizárat tartja a sajtóanyag. Ez elektronikus úton próbálja megoldani, hogy a motor teljesítményének nagy része mozgási energiává váljon és ne vesszen el valahol a kerék és az aszfalt között.

Seat Leon A legdurvább SEAT Leon Számolatlanul toltuk az élményköröket

Seat Leon A legdurvább SEAT Leon
Cup és Racing szavakból lett a Cupra

És ez nagyjából működik is. Igaz, a szálloda mélygarázsából kifelé menet megálltunk a lejtőn lenullázni a kilométer-számlálót, és a csúszós felületen még így is megszenvedett az elektronika, de végül csak sikerült elindulni felfelé.

Igazi oldalát mégis a Castellolí-i pályán mutatta meg az autó - többek között azért is, mert addigra legalább elállt az eső. Bukósisakban ugyan kényelmetlen a vezetés, de a hátborzongató hang és a teljesen kezes, könnyen kezelhető autó hamar elfeledtette ezt a kényelmetlenséget. A hamar véget érő négy kör után még jó ideig róttuk volna tovább a kőröket.

Kinek kell?

Seat Leon A legdurvább SEAT Leon
Még vizes a pálya

Az eddigi évek eladási adatai alapján a sportos Seat-ok legfőbb piacának a spanyol hazai pálya mellett a német, francia, olasz és a svájci számít. Utóbbi különösen érdekes, hiszen mit lehet egy olyan országban kezdeni a 265 lovas kocsival, ahol az autópályán is legfeljebb 120-szal lehet hasítani, és csupán a gyorshajtással kacérkodó gondolatért is már alapos, szakszerű felnégyelés jár.

Ha kell, tud spórolni is

De szerencsére ha nem is szórakoztató, de használható autó a Leon Cupra R nyolcvanra beállított tempomat mellett is. Ilyenkor csendes, és talán még takarékos is. A gyár szerint ilyenkor 8,1 liter üzemanyaggal is beéri száz kilométerenként. Azért hálásak vagyunk a sorsnak, hogy nekünk nem Svájcban, hanem Spanyolország útjain, illetve rendes, zárt pályán mutathatta meg az autó, mit is tud. Már amennyire a monszunjellegű eső után elázott pályán ezt meg tudta tenni.

Bútorzat

Seat Leon A legdurvább SEAT Leon
Kényelmes, szép, sportos

Odabent természetesen sportos kagylóülések várják az elöl ülőket. Méghozzá a jóféle fajtából. Szép, kényelmes és mégis tart annyira, amennyire kell. Az üléseket pedig bölcsen nem csúszós bőrbe, hanem jó tapintású alcantarába öltöztették. Hogy a vezető ne nagyon feledkezzen meg arról miben is ül, az utasteret is alaposan kidekorálták cuprás feliratokkal. Találunk belőlük az üléseken, a váltógombon, a kormányon, a szőnyegeken, de még a műszerfalra is jutott egy aprócska R-betű.

Középen a nagy kijelzős navigációs funkcióval is felvértezett zajgépet - furák ezek a spanyolok, ott a GPS az autóban, nekünk pedig nyomtatott itinert nyomnak a kezünkbe - még a megszokott műanyag öleli körbe, de a műszerfal tetejét, illetve az ablakig elterülő síkságot borító anyag már kellemes, puha tapintású.



Seat Leon A legdurvább SEAT Leon
Lógnak a mutatók

A műszerek szépek, a számlap fehér háttérvilágítást kapott, a mutatók pedig a sportos hangulatnak megfelelően függőlegesen lógva állnak alapállásban, onnan lendülnek neki a skálának.

Névjegy

Az autó külsején láthatóan nem dolgoztak hosszú hónapokat a dizájnerek. A legerősebb Leon 19 colos kerekeket kapott - klassz lehet rá téli gumit venni - kicsit alacsonyabb is lett, mint a mezei, egyszerű Leon, de még a sportosabb változatoknál is lejjebb hasal néhány mm-rel. Bezzeg a büszke Cupra R feliratból jutott előre, hátra, és még a motortérbe is. Sebaj, hadd tudja a nép, hogy mivel is van dolga.


Gyári képek

Milyen is legyen?

A statisztikák szerint a SEAT eladások egyharmada a sportosabb modellek közül kerül ki. Ezen belül a legegyszerűbb Sport változat húsz százalékot, az FR kilencet, míg a Cupra négy százalékot hasít ki.

Hazai árat egyelőre nem tudunk, de az év végére talán hozzánk is megérkező modell Németországban 29 990 euróba (8 millió forintba) kerül.

5 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

comment4 hozzászólás

Mini Cooper S - 2009.10.25   07:30

spanyolviasz:D

zippofcy - 2009.10.25   04:11

Jaja, a spanyolok csak sz@rt tudnak feltalálni pl. spanyolcsizma, spanyolnátha. :P

Mini Cooper S - 2009.10.24   14:37

Nagyon jó, de Lóerőhöz képest kicsit kevés a Newtonméter, és inkább az számít, de amúgy meg nagyon király

Kucsu - 2009.10.24   13:11

Szerintem nem a spanyolok találtak még 25 lóerőt, hanem ez az Audi S3 motorja, ami ugye pont 265 paci.

Szólj hozzá Te is!

F1: Hamiltonék elszúrták, Rosberg újra győzött

Max Verstappen balesete utáni rossz döntéssel a Mercedes eldobta a címvédő győzelmét, Nico Rosberg sorozatban harmadszor győzött ...

Vannak akik szívből választanak használt autót

Olyan olvasóink leveleit gyűjtöttük össze, akik racionális érvek helyett a szívükre hallgatva akarnak használt autót vásárolni. ...

Attila lefejelt egy törököt

A mai nap fénypontja egyértelműen Babaeski városa volt, köhögtetően poros főútjával és csodás iskender kebabjával. A mélypontja ...

F1: Rosberg nem bírta, Hamiltoné a pole

A Monacói Nagydíj időmérőjén zsinórban harmadik évben lett a Mercedesé az első sor, de Nico Rosberg helyett ezúttal karrierje ...

Törökország egy végtelen Monty Python jelenet

Törökország mókás hely, a maga átláthatatlan útvesztőivel és a megoldásukhoz szükséges logikájával.

Ezt láttuk az Isztambuli Autókiállításon

A török metropoliszban tartott nemzetközi autókiállítás inkább tűnt szolid helyi látványosságnak, de a szervezők szándéka szerint ...

Dugóból érkeztünk az isztambuli autószalonra!

Gyűlik a kilométer rendesen, ma háromszor vágtunk át a 14 milliós Isztambulon. Igaz, csak egyszer tettük ezt kocsival.

Mennyire ismered a hazai autópark összetételét?

6

Ha a tíz kérdésből hétnél eltalálod a győztest, őszintén gratulálunk!

Itt áll előttünk Aegea - dögös szedán a Fiattól

2

Az Isztambuli Autószalon legnagyobb durranása a Fiat új világautójának leleplezése volt. Beülni nem lehetett az Aegeába, de legalább ...

Kamion ütközött busszal, tíz halott

Egy csomagküldeményeket szállító kamion frontálisan ütközött egy busszal. Nem derült ki, mi okozta a balesetet.


Szép magyar diáksiker Hollandiában

Harmadik lett a győri Széchenyi István Egyetem csapata a rotterdami Shell Eco Marathonon.


Juan Pablo Montoya újra a csúcson

A Forma-1-ben is megfordult kolumbiai pilóta vasárnap 15 év szünet után másodszor is megnyerte az Indianapolisi 500-as futamot.


Vettel: De hol voltak a lányok?!

A Monacói Nagydíjon a 2. helyen beérő Sebastian Vettel nagyon nem értette, miért cserélték le a csinos lányokat grid boyokra.


F1: Sportszerűen hozta legjobbját a Red Bull

A Red Bull idei legjobb idei eredményét érte el a Monacói Nagydíjon, és még a csapatutasítás is simán működött.


F1: A többiek versenyeznek, Alonso csak nyilatkozik

A McLaren a Monacói Nagydíjon megszerezte idei első pontjait, de a csapatnál nem voltak túl boldogok, Fernando Alonso megint ...


F1: Verstappen nem is akart előzni

A Monacói Nagydíjat balesetével megfordító Max Verstappen a verseny után azt mondta, nem készült előzésre, amikor Grosjeannal ...


F1: Räikkönen kiakadt Ricciardo manőverén

Kimi Räikkönen nem érti, hogyan úszhatta meg Daniel Ricciardo büntetés nélkül a verseny utolsó köreiben végrehajtott manőverét.


F1: Hamilton is benne volt az év bakijában

Lewis Hamilton elismerte, hogy részben a saját döntése volt a második kiállás a Monacói Nagydíjon. Elment rajta a győzelme.


Wolff: Ezt jól elcsesztük Hamiltonnak

A Mercedes rögtön a Monacói Nagydíj leintése után elnézést kért Lewis Hamiltontól az érthetetlen bokszutcai döntés miatt. Toto ...


Rosberg: Ezt Hamilton érdemelte volna!

Nico Rosberg a monacói dobogón elismerte, hogy csak szerencsével nyerte meg a versenyt. A dobogósok nyilatkozatai.


F1: Hatalmas baleset Monte-Carlóban

Max Verstappen orral a falba repült nem sokkal a futam vége előtt.