Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:413.0 Ft
Dízel:427.0 Ft

A legdurvább SEAT Leon

Vezettük: SEAT Leon Cupra R

Szerző: levél küldés
Fotók: szintén,
Dátum: 2009.10.24. 08:00
Talált lóerők

Az alapból 240 lóerős kétliteres, a VW-től érkező TSI-ből a motorvezérlés és a turbónyomás 2,2 barra növelésével további 25 lóerőt csikartak ki a spanyolok. Így 6,2 másodperc elég az autó százas sprintjéhez, amely egészen a 250 km/órás elektronikus korlátozásig kitart.

Papíron 8,1-es átlagfogyasztást ígér a gyár, nekünk a tesztúton 13,5 litert mutatott a fogyasztásmérő, míg a pályán, kegyetlenül gyilkolt darab fedélzeti számítógépe 27 literes átlagot saccolt.

Erősebb váltó

Seat Leon A legdurvább SEAT Leon
Hazafelé már a nap is sütött

Hozzányúltak a váltóhoz is, a nagyobb a teljesítményhez, több lóerőhöz itt-ott meg kellett ezt is erősíteni. Az ötös fokozat módosított áttételt kapott és megerősítették a legtöbb fokozat közötti szinkrongyűrűket is. Amit a vezetőülésből érezni is, az a hat milliméterrel rövidebb úton járó váltókar.

A futómű sem úszta meg, itt a rugókat tették feszesebbé - elől 35, hátul 30 százalékkal - és új, feszesebb lengéscsillapítókat használtak. A titkos fegyvernek mégis az XDS fantázianevű ál-diffizárat tartja a sajtóanyag. Ez elektronikus úton próbálja megoldani, hogy a motor teljesítményének nagy része mozgási energiává váljon és ne vesszen el valahol a kerék és az aszfalt között.

Seat Leon A legdurvább SEAT Leon Számolatlanul toltuk az élményköröket

Seat Leon A legdurvább SEAT Leon
Cup és Racing szavakból lett a Cupra

És ez nagyjából működik is. Igaz, a szálloda mélygarázsából kifelé menet megálltunk a lejtőn lenullázni a kilométer-számlálót, és a csúszós felületen még így is megszenvedett az elektronika, de végül csak sikerült elindulni felfelé.

Igazi oldalát mégis a Castellolí-i pályán mutatta meg az autó - többek között azért is, mert addigra legalább elállt az eső. Bukósisakban ugyan kényelmetlen a vezetés, de a hátborzongató hang és a teljesen kezes, könnyen kezelhető autó hamar elfeledtette ezt a kényelmetlenséget. A hamar véget érő négy kör után még jó ideig róttuk volna tovább a kőröket.

Kinek kell?

Seat Leon A legdurvább SEAT Leon
Még vizes a pálya

Az eddigi évek eladási adatai alapján a sportos Seat-ok legfőbb piacának a spanyol hazai pálya mellett a német, francia, olasz és a svájci számít. Utóbbi különösen érdekes, hiszen mit lehet egy olyan országban kezdeni a 265 lovas kocsival, ahol az autópályán is legfeljebb 120-szal lehet hasítani, és csupán a gyorshajtással kacérkodó gondolatért is már alapos, szakszerű felnégyelés jár.

Ha kell, tud spórolni is

De szerencsére ha nem is szórakoztató, de használható autó a Leon Cupra R nyolcvanra beállított tempomat mellett is. Ilyenkor csendes, és talán még takarékos is. A gyár szerint ilyenkor 8,1 liter üzemanyaggal is beéri száz kilométerenként. Azért hálásak vagyunk a sorsnak, hogy nekünk nem Svájcban, hanem Spanyolország útjain, illetve rendes, zárt pályán mutathatta meg az autó, mit is tud. Már amennyire a monszunjellegű eső után elázott pályán ezt meg tudta tenni.

Bútorzat

Seat Leon A legdurvább SEAT Leon
Kényelmes, szép, sportos

Odabent természetesen sportos kagylóülések várják az elöl ülőket. Méghozzá a jóféle fajtából. Szép, kényelmes és mégis tart annyira, amennyire kell. Az üléseket pedig bölcsen nem csúszós bőrbe, hanem jó tapintású alcantarába öltöztették. Hogy a vezető ne nagyon feledkezzen meg arról miben is ül, az utasteret is alaposan kidekorálták cuprás feliratokkal. Találunk belőlük az üléseken, a váltógombon, a kormányon, a szőnyegeken, de még a műszerfalra is jutott egy aprócska R-betű.

Középen a nagy kijelzős navigációs funkcióval is felvértezett zajgépet - furák ezek a spanyolok, ott a GPS az autóban, nekünk pedig nyomtatott itinert nyomnak a kezünkbe - még a megszokott műanyag öleli körbe, de a műszerfal tetejét, illetve az ablakig elterülő síkságot borító anyag már kellemes, puha tapintású.



Seat Leon A legdurvább SEAT Leon
Lógnak a mutatók

A műszerek szépek, a számlap fehér háttérvilágítást kapott, a mutatók pedig a sportos hangulatnak megfelelően függőlegesen lógva állnak alapállásban, onnan lendülnek neki a skálának.

Névjegy

Az autó külsején láthatóan nem dolgoztak hosszú hónapokat a dizájnerek. A legerősebb Leon 19 colos kerekeket kapott - klassz lehet rá téli gumit venni - kicsit alacsonyabb is lett, mint a mezei, egyszerű Leon, de még a sportosabb változatoknál is lejjebb hasal néhány mm-rel. Bezzeg a büszke Cupra R feliratból jutott előre, hátra, és még a motortérbe is. Sebaj, hadd tudja a nép, hogy mivel is van dolga.


Gyári képek

Milyen is legyen?

A statisztikák szerint a SEAT eladások egyharmada a sportosabb modellek közül kerül ki. Ezen belül a legegyszerűbb Sport változat húsz százalékot, az FR kilencet, míg a Cupra négy százalékot hasít ki.

Hazai árat egyelőre nem tudunk, de az év végére talán hozzánk is megérkező modell Németországban 29 990 euróba (8 millió forintba) kerül.

Cikk nyomtatása

4 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

comment4 hozzászólás

Mini Cooper S - 2009.10.25   07:30

spanyolviasz:D

zippofcy - 2009.10.25   04:11

Jaja, a spanyolok csak sz@rt tudnak feltalálni pl. spanyolcsizma, spanyolnátha. :P

Mini Cooper S - 2009.10.24   14:37

Nagyon jó, de Lóerőhöz képest kicsit kevés a Newtonméter, és inkább az számít, de amúgy meg nagyon király

Kucsu - 2009.10.24   13:11

Szerintem nem a spanyolok találtak még 25 lóerőt, hanem ez az Audi S3 motorja, ami ugye pont 265 paci.

Szólj hozzá Te is!

Így fogyaszt keveset egy Volkswagen

1

Áramvonalasítás, tömegcsökkentés, start-stop rendszer, kis ellenállású gumiabroncs - egy sor megoldás, ami nem mai találmány. ...

Érdemes BMW-t venni félmillióért?

12

Olvasónk félmillió forintért szeretne E36-os generációjú BMW-t, de a gazdaságosság miatt hezitál. Szakértőnk segít dönteni a ...

Miért nincs európai KRESZ?

4

Közös agrárpolitika, monetáris unió (már akinek, ugye), európai parlament, eurovíziós dalfesztivál. De miért nincsenek közös ...

Páncélszekrény tűz alatt

1

A páncélozássál foglalkozó Alpha Armouring kezelésbe vette a Mercedes G-osztályt, új mércét állítva a védett személygépjárművek ...

Féláron, gyorsabban és kényelmesebben utazni?

6

Forintos számítások bizonyítják a telekocsi előnyeit. Cserében végig kell hallgatnia egy tök idegen élettörténetét. Ha tetszik ...

Nem átverés: 4,4 literes fogyasztás

25

Kipróbáltuk, hogy mérsékelt, de életszerű sebességgel utazva mennyit fogyaszt az SX4 S-Cross. Váratlanul keveset.

Megfelelő autó erdélyi túrákhoz?

4

Olvasónk 3 millióért szeretne olyan családi mindenest, aminek nem kottyan meg, ha a Kárpátok bércei között kell helyt állnia.

Magyarország leggyorsabb autói

4

Utcainak kinéző versenyautók, ránézésre is bivalyerős tuning- és sportautók. Nézőként sem utolsó egy Time Attack verseny - ha ...

Mégsem gagyi az új Forma-1?

Járó motorral várja a bevetéseket a biztonsági autó pilótája, amik néha aztán elmaradnak. Bernd Mayländerrel beszélgettünk.

F1: Hivatalos, pilótát cserél a Caterham

A Caterham-csapat szerda délután bejelentette, hogy a hétvégi Belga Nagydíjra Kobajasi Kamui helyére a Le Mans-bajnok André Lotterert ...


Okostelefonokra kerülnek a teherautók

A digitális korszak a felhasználói kézikönyveket sem kíméli, ráadásul a Volvo Trucks szerint a fejlesztéssel az üzemidő is nőhet. ...


3
Ilyen lesz a következő VW Golf

Ilyen lesz a következő VW Golf

A Volkswagen már gőzerővel dolgozik a nyolcadik generációs Golfon. Néhány fejlesztési részlet kiszivárgott.


Súlyos égési sérüléseket okozott az ülésfűtés!

Egy végtagbénult hölgy bíróság elé citálja a GM-et, miután harmadfokú égési sérüléseket szenvedett egy Chevrolet utasülésén. ...


Kamionos vs. motoros - ki húzza a rövidebbet?

A bukósisak sokat segített a felbőszült kamionos ellen.


3
Ha elromlik a fék a buszon, az para!

Ha elromlik a fék a buszon, az para!

Féktelenül ugratott le a busz az alsó szinten lévő útra, majdnem egy másik busz tetején landolt.


8
Top 10 - Magyar katonai járgányok

Top 10 - Magyar katonai járgányok

Voltál katona? Akkor ezt a sorozatot nem hagyhatod ki. Ha nem voltál, akkor meg azért nézd meg!


2
Erre a Trabantra a tervezője se ismerne rá!

Erre a Trabantra a tervezője se ismerne rá!

Hatkerekű, pick-up Trabant, hatalmas fényszórókkal, matt-fekete festéssel. Menő, vagy nagyon menő???


F1: Motorhangok, amiktől garantált a libabőr

Ne! Ne nézd meg laptopon, telefonon fülhallgató nélkül! Ez a libabőröztető zaj megérdemli a jó minőségű lejátszást. V10-es motorok ...


F1: Hamilton a frászt hozta egy humoristára

Hogy kell beharangozni egy Hamilton-interjút? Hát így! Pörgés, lóerők, humor!


A busz rakterében utazott Horvátországba

Az országból kilépésre jelentkező busz aljában egy férfit találtak a rendőrök a beregsurányi határátkelőn.


F1: Räikkönen újraírná a történelmet Spában

Kimi Räikkönen bízik benne, hogy a történelem ismétli önmagát a Belga Nagydíjon, és győzelemmel tud nekifutni a szezon második ...