Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:415.0 Ft
Dízel:420.0 Ft

A legdurvább SEAT Leon

Vezettük: SEAT Leon Cupra R

Szerző: levél küldés
Fotók: szintén,
Dátum: 2009.10.24. 08:00
Talált lóerők

Az alapból 240 lóerős kétliteres, a VW-től érkező TSI-ből a motorvezérlés és a turbónyomás 2,2 barra növelésével további 25 lóerőt csikartak ki a spanyolok. Így 6,2 másodperc elég az autó százas sprintjéhez, amely egészen a 250 km/órás elektronikus korlátozásig kitart.

Papíron 8,1-es átlagfogyasztást ígér a gyár, nekünk a tesztúton 13,5 litert mutatott a fogyasztásmérő, míg a pályán, kegyetlenül gyilkolt darab fedélzeti számítógépe 27 literes átlagot saccolt.

Erősebb váltó

Seat Leon A legdurvább SEAT Leon
Hazafelé már a nap is sütött

Hozzányúltak a váltóhoz is, a nagyobb a teljesítményhez, több lóerőhöz itt-ott meg kellett ezt is erősíteni. Az ötös fokozat módosított áttételt kapott és megerősítették a legtöbb fokozat közötti szinkrongyűrűket is. Amit a vezetőülésből érezni is, az a hat milliméterrel rövidebb úton járó váltókar.

A futómű sem úszta meg, itt a rugókat tették feszesebbé - elől 35, hátul 30 százalékkal - és új, feszesebb lengéscsillapítókat használtak. A titkos fegyvernek mégis az XDS fantázianevű ál-diffizárat tartja a sajtóanyag. Ez elektronikus úton próbálja megoldani, hogy a motor teljesítményének nagy része mozgási energiává váljon és ne vesszen el valahol a kerék és az aszfalt között.

Seat Leon A legdurvább SEAT Leon Számolatlanul toltuk az élményköröket

Seat Leon A legdurvább SEAT Leon
Cup és Racing szavakból lett a Cupra

És ez nagyjából működik is. Igaz, a szálloda mélygarázsából kifelé menet megálltunk a lejtőn lenullázni a kilométer-számlálót, és a csúszós felületen még így is megszenvedett az elektronika, de végül csak sikerült elindulni felfelé.

Igazi oldalát mégis a Castellolí-i pályán mutatta meg az autó - többek között azért is, mert addigra legalább elállt az eső. Bukósisakban ugyan kényelmetlen a vezetés, de a hátborzongató hang és a teljesen kezes, könnyen kezelhető autó hamar elfeledtette ezt a kényelmetlenséget. A hamar véget érő négy kör után még jó ideig róttuk volna tovább a kőröket.

Kinek kell?

Seat Leon A legdurvább SEAT Leon
Még vizes a pálya

Az eddigi évek eladási adatai alapján a sportos SEAT-ok legfőbb piacának a spanyol hazai pálya mellett a német, francia, olasz és a svájci számít. Utóbbi különösen érdekes, hiszen mit lehet egy olyan országban kezdeni a 265 lovas kocsival, ahol az autópályán is legfeljebb 120-szal lehet hasítani, és csupán a gyorshajtással kacérkodó gondolatért is már alapos, szakszerű felnégyelés jár.

Ha kell, tud spórolni is

De szerencsére ha nem is szórakoztató, de használható autó a Leon Cupra R nyolcvanra beállított tempomat mellett is. Ilyenkor csendes, és talán még takarékos is. A gyár szerint ilyenkor 8,1 liter üzemanyaggal is beéri száz kilométerenként. Azért hálásak vagyunk a sorsnak, hogy nekünk nem Svájcban, hanem Spanyolország útjain, illetve rendes, zárt pályán mutathatta meg az autó, mit is tud. Már amennyire a monszunjellegű eső után elázott pályán ezt meg tudta tenni.

Bútorzat

Seat Leon A legdurvább SEAT Leon
Kényelmes, szép, sportos

Odabent természetesen sportos kagylóülések várják az elöl ülőket. Méghozzá a jóféle fajtából. Szép, kényelmes és mégis tart annyira, amennyire kell. Az üléseket pedig bölcsen nem csúszós bőrbe, hanem jó tapintású alcantarába öltöztették. Hogy a vezető ne nagyon feledkezzen meg arról miben is ül, az utasteret is alaposan kidekorálták cuprás feliratokkal. Találunk belőlük az üléseken, a váltógombon, a kormányon, a szőnyegeken, de még a műszerfalra is jutott egy aprócska R-betű.

Középen a nagy kijelzős navigációs funkcióval is felvértezett zajgépet - furák ezek a spanyolok, ott a GPS az autóban, nekünk pedig nyomtatott itinert nyomnak a kezünkbe - még a megszokott műanyag öleli körbe, de a műszerfal tetejét, illetve az ablakig elterülő síkságot borító anyag már kellemes, puha tapintású.



Seat Leon A legdurvább SEAT Leon
Lógnak a mutatók

A műszerek szépek, a számlap fehér háttérvilágítást kapott, a mutatók pedig a sportos hangulatnak megfelelően függőlegesen lógva állnak alapállásban, onnan lendülnek neki a skálának.

Névjegy

Az autó külsején láthatóan nem dolgoztak hosszú hónapokat a dizájnerek. A legerősebb Leon 19 colos kerekeket kapott - klassz lehet rá téli gumit venni - kicsit alacsonyabb is lett, mint a mezei, egyszerű Leon, de még a sportosabb változatoknál is lejjebb hasal néhány mm-rel. Bezzeg a büszke Cupra R feliratból jutott előre, hátra, és még a motortérbe is. Sebaj, hadd tudja a nép, hogy mivel is van dolga.


Gyári képek

Milyen is legyen?

A statisztikák szerint a SEAT eladások egyharmada a sportosabb modellek közül kerül ki. Ezen belül a legegyszerűbb Sport változat húsz százalékot, az FR kilencet, míg a Cupra négy százalékot hasít ki.

Hazai árat egyelőre nem tudunk, de az év végére talán hozzánk is megérkező modell Németországban 29 990 euróba (8 millió forintba) kerül.
Vezess.hu Top cikkek

Cikk nyomtatása

4 hozzászólás

Kapcsolódó lap.hu oldalak

comment4 hozzászólás

Mini Cooper S - 2009.10.25   07:30

spanyolviasz:D

zippofcy - 2009.10.25   04:11

Jaja, a spanyolok csak sz@rt tudnak feltalálni pl. spanyolcsizma, spanyolnátha. :P

Mini Cooper S - 2009.10.24   14:37

Nagyon jó, de Lóerőhöz képest kicsit kevés a Newtonméter, és inkább az számít, de amúgy meg nagyon király

Kucsu - 2009.10.24   13:11

Szerintem nem a spanyolok találtak még 25 lóerőt, hanem ez az Audi S3 motorja, ami ugye pont 265 paci.

Szólj hozzá Te is!

Alfa Romeo vásárlás, csak a nosztalgia miatt?

3

Olvasónk a szép emlékek végett szeretne magának egy öreg, olcsó Alfa Romeót, lehetőleg V6-os motorral. Szakértőnk segít választani. ...

F1: Mercedes-uralom, halálos unalom

Az eseménytelen Kínai Nagydíjon a Mercedes újabb kettős győzelmet aratott, Hamilton behúzta idei 3. győzelmét, Rosberg a második. ...

Van autód? Kell az neked?

10

Fiatal, tiszta kocsi áll rendelkezésedre, amikor csak kell. Amikor meg nincs, nem neked ketyeg az értékvesztés, biztosítás, lopásveszély. ...

Van, aki öreg Volvóra vágyik

9

Olvasónk egy igazi kocka-Volvót szeretne garázsában tudni, még hátsókerék-hajtásút, a nyolcvanas évekből. Vajon belevágjon? Szakértőnk ...

Szélkerékért küzd az elektromos autós magyar Don Quijote

37

Girhes ló helyett 30 milliós limitált Teslával és kopottas Revával jár. Saját szélkerékkel maga termelné az áramot elektromos ...

Amerikás Ikarusok

Hazánk közel három évtizeden át ontotta Amerikának az autóbuszokat. A sikerben nagy szerepe volt az Ikarusból kinőtt NABI-nak.

Vége a legolcsóbb magyar autónak

12

2014 a Splash utolsó éve, helyét egy indiai kisautó töltheti be a jövőben. De idén az esztergomi gyár rákészül egy nagyon izgalmas ...

Busz vs. teherautó. Mi történt utána?

7

Másként emlékezett a balesetre a buszsofőr, a teherautó vezetője, de még az utasok is.

Vignale: luxus Ford, Audi áron

15

Vignale néven fényűző modellekkel bővül a Ford kínálata. Ott voltunk a luxus S-Max leleplezésén, amit a cég a milánói bútorkiállításra ...

1
Gumifüst gombnyomásra

Gumifüst gombnyomásra

Az elektronikus segédrendszerek korát éljük, lassan tényleg elvész a vezetés élménye, és előre beprogramozott útvonalak maradnak ...


F1: Videós összefoglaló a Kínai Nagydíjról

A SkySports F1 csatornája össze tudott szedni másfél percet, amit végignézve úgy tűnik, megérte leülni a tévék elé vasárnap délelőtt. ...


F1: Íme a legcikibb hiba, amit kezdő pilóta elkövethet

Gerhard Berger nem jó előjellel kezdte pályafutását a Benetton csapatnál, az autóba ülve sikerült letörnie a visszapillantó tükröt. ...


A nap képe - Nico Rosberg a cukiság bajnoka

A fotón Nico Rosberg az edzés utáni lazító masszázst élvezi épp, de a cukiságmérőt a csapat macskája, Rocky tolja a piros mezőbe. ...


F1: Räikkönent nagyon felbosszantották

Kimi Räikkönen nagyon unja, hogy gyengébb eredményeit sokan motivációhiánnyal kapcsolják össze.


Lamborghini, a szivárvány színeiben

Nekem ez már túl sok. Döntsétek el Ti, hogy menő vagy sem ez a papagáj Gallardo.


Vadászelefánt

A GL 63 AMG babérjaira tör a Hennessey által tuningolt Cadillac Escalade. Nagy különbség, hogy az amerikai óriás utólag is felhergelhető ...


Dögös lányok akiknek lehozták a csillagot!

Csillagra vágytak, és megkapták! De szerencsére nem kozmikus méretben, csupán a négykerekűek univerzumában.


F1: Érik a börtön Ecclestone-nak?

Csütörtökön kezdődik Bernie Ecclestone tárgyalása Németországban, a vesztegetéssel vádolt üzletember számára nem túl jók a kilátások. ...


2
Top 10: Hol a legolcsóbb a benzin?

Top 10: Hol a legolcsóbb a benzin?

Vaskos ártámogatással bizonyos országokban az önköltségi ár alatt tankolhatnak az autósok. Top 10 benzinárak, a hazaiak töredékéért. ...


7
Merci-rajzás Csákváron

Merci-rajzás Csákváron

Szépen csettegtem kifelé a kertünkbe, amikor belebotlottam ezekbe a Mercedes buszokba, Csákvár határán, az Isten háta megett.


2
150 milliárdot költünk új buszokra

150 milliárdot költünk új buszokra

Az elöregedett autóbuszpark korszerűsítésére 150 milliárd forintnyi keret áll rendelkezésre, amelyből a következő években évi ...