Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:372.0 Ft
Dízel:392.0 Ft

Golf és Passat között félúton

Teszt: Volkswagen Jetta 1,2 TSI

Szerző: levél küldés
Fotók: szintén,
Dátum: 2011.02.25. 08:00
A Jetta, vagy a Vento név hallatán eddig valószínűleg senki nem gondolt arra, hogy ez a szó valami formás dolgot is takarhat. Pedig a legújabb, hatodik generációs Jetta határozottan jól néz ki. Igazán jót tett neki, hogy megkapta az egységes Vw arculatot, valamint a komoly méretnövekedés is előnyére vált.

Amerika kedvenc Volkswagene

Vw Jetta 1.2 TSI Comfortline Golf és Passat között félúton
Nem sok jót ígér, a fenyegető tekintet

Bár Amerikában a Volkswagen szénája nem áll túl jól, a Jettát mégis nagyon szeretik. Olyannyira, hogy évente ebből a modellből megy el a legtöbb, az európai autógyártók termékei közül. Ott a modell névváltoztatása is elmaradt, amióta megszületett, azóta Jettának hívják, nem volt se Bora, se Vento.

Nem véletlen az sem, hogy az amerikai változatot már tavaly nyáron bemutatták, míg Európában csak pár hónappal később debütált az új Jetta.

Ekkorát nőtt:

Rendesen megnyúlt

Vw Jetta 1.2 TSI Comfortline Golf és Passat között félúton
Jó anyagok, tisztességes munka

2,65 méteres tengelytávjának hála térdben senkit nem fog szorítani a Jetta. Az elődhöz képest kilenc centivel lett hosszabb az autó, amelynek nagy részét a tengelytáv-növekedés teszi ki. Egészen pontosan 73 milliméterrel távolodtak el egymástól az első és hátsó kerekek, amelynek hála 6,7 centivel lett több helye a hátul ülők térdének. Így nem lehet kifogás a hátsó lábtérre, még az átlagnál hosszabb alsó végtagokkal élőknek sem lesz gyötrelmes kaland, ha csak itt marad nekik hely.

Hasonlóan a kocsi külsejéhez, a Jetta belseje is szépen illeszkedik a Volkswagenes egyen-dizájnhoz. A kezelőszervek, kapcsolók, gombok és mütyűrök ismerősek lehetnek más VW modellekből. Hasonlóak a berendezés anyagai is ahhoz, mint amit a márkától megszokhattunk. Mivel nálunk egy aránylag szerényen felszerelt példány vendégeskedett, így az ergonómiailag szinte támadhatatlan, de sötét műanyagokkal telerakott belsőért nem tudtunk igazán rajongani. Kicsit vastagabb pénztárcával és némi jó-ízléssel felvértezve biztos sokkal izgalmasabb, barátságosabb utastereket is össze lehetne válogatni a Jettába.

Kisebb figyelmességekkel azért készültek a VW szakemberei, így a telefonnak példás helyet alakítottak ki - puha, nem karcoló borítással, 12 voltos csatlakozóval a közelben - és a hátsó utasoknak is jár világítás, szellőzés, valamint elektromos csatlakozó is. A tekintélyes - 510 liter - befogadóképességű csomagtartó alján rendes pótkeréknek is jutott hely, nem kell defektjavítóval bajlódni, esetleg az út szélén várni az autómentőt.

Semmi meglepetés

Vw Jetta 1.2 TSI Comfortline Golf és Passat között félúton
Szellős motortér, szinte lötyög benne az 1,2-es motor

Az 1,2 literes apró, turbófeltöltős motor már a konszern számos termékében bizonyított, kezdve a Polótól, a Golfon és Fabián keresztül egészen az Octaviáig. Szerettük is mindegyikben, így nem ért váratlanul, hogy a Jettában is igen jó arcát mutatta a szerkezet. Álló helyzetben megdöbbentően csendes, így ha letakarjuk a fordulatszámmérőt, akkor az égvilágon semmi nem árulja el, hogy jár a motor. Markolászhatjuk a kormányt, hallgatózhatunk napestig, vagy vizslathatjuk a váltógombot is, nem leszünk egyiktől sem bölcsebbek.

Adatlap

VW 1.2 TSI Comfortline

Vw Jetta 1.2 TSI Comfortline Golf és Passat között félúton VW 1.2 TSI Comfortline

Motor Ismeretlen
Teljesítmény 77 kW (105 LE)
Gyorsulás (0-100 km/h) 10.9 mp
Végsebesség 190 km/h
Fogyasztás (vegyes) 5.7 l/100km
Listaár: 4 950 600 Ft
Tovább az autó teljes adatlapjához
Adatok forrása: Eurotax
Menet közben aztán tova tűnik a némaság, és egész kellemes, tompa morgás váltja fel a csendet. Meglepő, hogy 105 lóerővel is milyen boldogan el lehet éldegélni, ha az ember nincs rákényszerítve a száguldozásra. A csöppnyi szerkezet már 1500-as fordulattól leadja a 175 Nm-nyi nyomatékot, és papíron 10,9 másodperc alatt a százas tempót is képes elérni az autó és a száguldást egészen 190 km/órás tempóig lehet folytatni.

Közben a hatfokozatú kézi váltóval a kapcsolások is rendben mennek, nem mondanám észbontóan jónak, élvezetesnek, hanem egyszerűen csak annyira eltalált darab, hogy fel sem tűnnek a váltások. Nem könnyű, nem nehéz, nem akad, egyszerűen csak úgy működik, ahogy kell. Valahogy az egész autó ilyen, a merészre faragott orron kívül kevés dolog van benne, ami képes megpörgetni az ember pulzusát, autózni mégis jó vele.

A film végén az amerikai áraknál a nyugalom megzavarására alkalmas számok lesznek láthatóak. Gyengébb idegzetűek ne nézzenek oda!



Étvágy

Vw Jetta 1.2 TSI Comfortline Golf és Passat között félúton

Nálunk vegyes használatban 7,1 literes átlagfogyasztás jött ki a teszthét végén, amely a nagyrészt városi körülményeket és az alig százvalahány kilométert futott motor frissességét is figyelembe véve egész ígéretes eredménynek számít.

Aki a Golfot kinőtte és nem irtózik a négyajtós karosszériaformától, az feltétlenül menjen el egy VW kereskedésbe és nézze meg élőben is a Jettát.

Extrák

0 Ft
37 000 Ft
38 000 Ft
39 000 Ft
40 000 Ft
41 000 Ft
42 000 Ft
0 Ft
537 000 Ft
569 000 Ft
579 000 Ft
594 000 Ft
604 000 Ft
623 000 Ft
660 000 Ft
672 000 Ft
690 000 Ft
701 000 Ft
0 Ft
0 Ft
0 Ft
0 Ft
0 Ft
0 Ft
0 Ft
0 Ft
44 000 Ft
45 000 Ft
46 000 Ft
47 000 Ft
48 000 Ft
49 000 Ft
77 000 Ft
79 000 Ft
82 000 Ft
83 000 Ft
85 000 Ft
86 000 Ft
0 Ft
0 Ft
0 Ft
30 000 Ft
31 000 Ft
31 000 Ft
32 000 Ft
33 000 Ft
34 000 Ft
93 000 Ft
95 000 Ft
101 000 Ft
101 000 Ft
103 000 Ft
106 000 Ft
108 000 Ft
0 Ft
0 Ft
0 Ft
0 Ft
0 Ft
0 Ft
10 000 Ft
11 000 Ft
11 000 Ft
363 000 Ft
372 000 Ft
384 000 Ft
391 000 Ft
401 000 Ft
408 000 Ft
128 000 Ft
133 000 Ft
135 000 Ft
97 000 Ft
0 Ft
0 Ft
0 Ft
0 Ft
0 Ft
0 Ft
11 000 Ft
11 000 Ft
0 Ft
0 Ft
0 Ft
0 Ft
0 Ft
0 Ft
72 000 Ft
74 000 Ft
77 000 Ft
78 000 Ft
80 000 Ft
81 000 Ft
0 Ft
61 000 Ft
63 000 Ft
64 000 Ft
65 000 Ft
67 000 Ft
68 000 Ft
69 000 Ft
71 000 Ft
73 000 Ft
74 000 Ft
76 000 Ft
77 000 Ft
0 Ft
0 Ft
0 Ft
0 Ft
150 000 Ft
153 000 Ft
158 000 Ft
161 000 Ft
166 000 Ft
169 000 Ft
226 000 Ft
230 000 Ft
236 000 Ft
240 000 Ft
253 000 Ft
259 000 Ft
226 000 Ft
230 000 Ft
236 000 Ft
253 000 Ft
259 000 Ft
103 000 Ft
105 000 Ft
109 000 Ft
111 000 Ft
114 000 Ft
116 000 Ft
0 Ft
25 000 Ft
26 000 Ft
0 Ft
42 000 Ft
43 000 Ft
44 000 Ft
45 000 Ft
46 000 Ft
47 000 Ft
0 Ft
66 000 Ft
68 000 Ft
70 000 Ft
71 000 Ft
73 000 Ft
74 000 Ft
0 Ft
0 Ft
0 Ft
0 Ft
0 Ft
0 Ft
208 000 Ft
213 000 Ft
219 000 Ft
223 000 Ft
229 000 Ft
233 000 Ft
0 Ft
0 Ft
0 Ft
35 000 Ft
36 000 Ft
37 000 Ft
38 000 Ft
39 000 Ft
40 000 Ft
0 Ft
0 Ft
67 000 Ft
68 000 Ft
71 000 Ft
72 000 Ft
74 000 Ft
75 000 Ft
116 000 Ft
119 000 Ft
123 000 Ft
125 000 Ft
146 000 Ft
148 000 Ft
59 000 Ft
60 000 Ft
62 000 Ft
63 000 Ft
98 000 Ft
100 000 Ft
103 000 Ft
105 000 Ft
108 000 Ft
110 000 Ft
0 Ft
25 000 Ft
26 000 Ft
61 000 Ft
63 000 Ft
65 000 Ft
66 000 Ft
68 000 Ft
69 000 Ft
0 Ft
0 Ft
0 Ft
0 Ft
0 Ft
0 Ft
0 Ft
0 Ft
91 000 Ft
93 000 Ft
96 000 Ft
98 000 Ft
101 000 Ft
103 000 Ft
50 000 Ft
53 000 Ft
54 000 Ft
115 000 Ft
118 000 Ft
122 000 Ft
124 000 Ft
127 000 Ft
129 000 Ft
40 000 Ft
41 000 Ft
43 000 Ft
44 000 Ft
52 000 Ft
53 000 Ft
35 000 Ft
36 000 Ft
37 000 Ft
38 000 Ft
39 000 Ft
40 000 Ft
0 Ft
178 000 Ft
182 000 Ft
189 000 Ft
192 000 Ft
197 000 Ft
200 000 Ft
58 000 Ft
59 000 Ft
61 000 Ft
62 000 Ft
64 000 Ft
65 000 Ft
0 Ft
0 Ft
0 Ft
295 000 Ft
308 000 Ft
313 000 Ft
99 000 Ft
101 000 Ft
104 000 Ft
106 000 Ft
109 000 Ft
111 000 Ft
Az autó ára extrákkal együtt: 4 950 600 Ft
Adatok forrása: Eurotax

FELSZERELTSÉGI ADATOK

- 12 V-os csatlakozó a csomagtérben- 230 V-os csatlakozó- Belülr?l nyitható csomagtérfedél
- Biztonsági övek elöl: hárompontos automa- Biztonsági övek, hátul: hárompontos auto- Csomagtér világítás
- Elektromos ablakemel?k elöl-hátul, komfo- Fejtámlák elöl, állíthatók- Fejtámlák elöl-hátul [5 db]
- Fékrendszer: 4 tárcsafék- Fényezés: egyedi- Fényezés: metál/gyöngyház
- Fényszóró-távolságállítás belülr?l- Fordulatszámmér?- Hegymenet asszisztens
- Indításblokkolás- Információs rendszer: multifunkciós kije- Információs rendszer: szervíz-intervallu
- ISOFIX rögzítési pontok hátul- Kartámla elöl fiókkal/rakodórekesszel- Kartámla hátul
- Keréknyomás ellen?rz? kontroll lámpa- Keréktárcsa-dísztárcsák- Keréktárcsák: 16''-os
- Keszty?tartó: h?tött- Keszty?tartó: zárható [megvilágítással]- Kétszólamú kürt
- Kormánykerék: magasság-és távolságállítá- Küls? visszapillantó tükrök elektromosan- Küls? visszapillantó tükrök és kilincsek
- Központizár távirányítással- Lábsz?nyeggarnitúra- Légkondícionáló berendezés [AC]
- Légzsák a vezet?-és utasoldalon, oldallé- Légzsák, oldalsó [hátul] 2db.- lések hátul: lehajtható és osztható
- lések: állítható magasságú vezet?-és ut- lések: komfortülések elöl- M?szerfal: m?szerek króm kerettel
- Mikrofilter [por-és pollensz?r?]- Olvasólámpák elöl-hátul- Pohártartó elöl
- Pótféklámpa [harmadik féklámpa]- Pótkerék: könny?fém keréktárcsa normál m- Pótkerék: normál méret?
- Rádió-CD RCD 310 MP3 + 8 hangszóró- Rádiótelefon-el?készítés [Bluetooth]- Riasztóberendezés, bels?tér-és emelésvéd
- Rögzít?háló az els? ülések háttámláján- Sebességszabályozó [tempomat]- Sebességváltóm?: 6 fokozatú mechanikus
- Síléctartó zsák el?készítés [nyílás az ü- Smart turn: egyérintéses irányjelz?- Szépítkez?tükör megvilágítással a vezet?
- Szervokormánym?: sebességfügg?- Színezett h?véd?üvegek- Tolatókamera
- Univerzális csatlakozó [Ipod, USB]- USB csatlakozó- Utasoldali légzsák: kikapcsolható
- veg toló-billen? tet? [napfénytet?], el- vegezés: hátul sötétített- Vészhárítók a karosszéria színében
- Világítás: állandó nappali fényszórók- Világítás: kanyarkövet? ködfényszórók el- Vonóhorog, levehet? vonófejjel

Cikk nyomtatása

80 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

comment79 hozzászólás

bubibeka1.6 - 2011.02.28   20:49

az árán egyáltalán nem látszik meg h mexikóból jött, reméljük a minőségén sem fog.....

ac07 - 2011.02.28   15:28

Amúgy az újságírók leszokhatnának több cikkben a sötét az autó belseje = de gáz beírásokról.
Kívánom nekik, hogy 2 gyerekkel napi szinten utazgassanak egy világos belsejű autóban, ahol havonta mehet a kárpittisztítás, mégsem lesz olyan, mint újkorában volt.
Amúgy szerintem ahhoz képest, hogy Mexikóból jön az autó, még olcsó is. A fő vetélytársa a konszernen belül az Octavia, sajna az sem sokkal olcsóbb, bár 5,3-ért van ez - dízel fanatikusoknak.
http://cc.porscheinformatik.com/nwapp/nws_hu/ICC3/SKODA!hu!!!C!!!/?MGN=511

bubibeka1.6 - 2011.02.26   23:50

Remélem Lucky Luke kap majd egy kick ban -t ..... azért bunkóságnak is vannak határai

péloday - 2011.02.26   14:40

Gil Grissom
Teljesen igazad van amennyiben egy zárt osztályról kényszerzubbonyban az orroddal pötyögtetve írtad!:)

Köcsögnepper - 2011.02.26   13:47

Kedvenc márkám a VW, de ez az autó a Golfhoz képest egy igénytelen fos, gagyi (értsd: a márkához nem illő részletek). Jelen pillanatban ezt az autót biztosan nem venném meg, még magasabb felszereltségi szintben sem. Oké, hogy Amerikai a fő piac, de ez már a legalja. Ilyet én még VW-ről talán soha sehol nem nyilatkoztam....

További 74 hozzászólás »

Szólj hozzá Te is!

Szavazzon kedvenc autójára és nyerjen!

A jelenleg kapható autók közül Ön melyik mellett döntene legszívesebben? Szavazzon online játékunkban, és nyerjen újságelőfizetést. ...

Így bírságolják a szabályosan parkoló kocsikat

Érvényes matricával parkoltam a saját házam előtt, mégis Mikulás-csomagot rakott az ellenőr a kocsimra.

Bátor vagy okos döntés egy Fiat Multipla?

1

Olvasónk 6-7 üléses családi egyterűt vásárolna, de a használható fajtából. Vajon jól jár egy Fiat Multiplával? Szakértőnk segít ...

Vége a defektnek

1

A cím persze túlzás, de ha a gumi futófelületén áthatoló szög nem túl vaskos, akkor elég csak kihúznunk és mehetünk is tovább.

Ez a taxi ingyen tankol. Jó üzlet?

9

Ingyen tankolni klassz dolog. Pláne, ha közben pénzt is kereshetünk a kocsival. De ez valóban bombaüzlet? Vagy inkább valami ...

F1: Hamilton győzött, kétszeres bajnok

A szezonzáró Abu-Dzabi Nagydíjon Lewis Hamilton győzött, megszerezte második bajnoki címét, Rosbergnek csak a bocsánatkérés jutott. ...

Sörözgetés után mentek autót feltörni a tolvajok

Nem a piás bűnözők napja volt. Sörözgettek, veszítettek a játékgépen, aztán kiszúrták őket egy Focus feltörése közben.

Nincs ellene észérv

6

Lassan, de fáradhatatlanul rágja előre magát a Hyundai az európai autópiaci tortában. Az új i20-szal talán most egy kicsit nagyobbat ...

Milyen Ferrarit vegyen Vettel?

1

Ha már úgyis a Ferrarihoz igazol Sebastian Vettel, tudunk ajánlani neki néhány közúti autót, amivel új csapata is meg lenne elégedve. ...

Pelenkában vezetnek a buszsofőrök

Botrányos, embertelen körülményeket találtak az ellenőrök egy Seattle-i tömegközlekedési vállalatnál. A sofőröknek nincs ideje ...


Top 10 - Menő traktorok a földművelés világából

A traktorok világa sokszínűbb, mint azt gondoltuk, a mezőgazdaság gépesített igáslovai között akad pár furcsa, lenyűgöző, kivételes ...


5
Megtaláltuk a budapesti Bermuda-háromszöget

Megtaláltuk a budapesti Bermuda-háromszöget

Ha megmondjátok, hogy ennek a terepjárós hölgynek mi volt az elképzelése, akkor jár a kétkazettás magnó.


F1: Három kört bírt a McLaren

A Forma-1-esek idény végi tesztjén nem indult túl jól a McLaren-Honda sztorija, a Caterham ellenben remekelt a maga szintjén.


Valódi szupersportkocsit épít hibrid kupéjából a BMW

A BMW fennállásának századik évfordulóján, két év múlva mutathatja be az i8 sportváltozatát a BMW. Izgalmas lesz.


F1: Már a McLaren-vezér is Alonsóra célozgat

Noha gyakorlatilag ember nincs, aki kételkedne abban, hogy Fernando Alonso a McLarennél folytatja, hivatalosan még nem jelentették ...


Szupersportkocsi vezérigazgatóknak

Mindössze huszonöt példányban készül, egyenként 60 millió forintért. Cserébe 760 lóerővel és 325 km/órával kényeztet.


19 milliárdot fizetnének egy F1-es futamért

Katar mindent megtesz azért, hogy legkésőbb 2017-ben bekerüljön a Forma-1-es versenynaptárba, az olajban gazdag ország rekordösszeget ...


1
A nők jobban vigyáznak az autójukra

A nők jobban vigyáznak az autójukra

Egy felmérés szerint a nők jobban gondoskodnak autóikról, szívesebben bízzák szakemberre annak védelmét, érzelmileg is kötődnek ...


F1: Az FIA újra csökkentené a költségeket

A Nemzetközi Automobil Szövetség elnöke, Jean Todt nem mondott le a Forma-1-es költségcsökkentési tervekről. Segíteni akar a ...


Aggódnak a munkavállalók Budapestért

Az egyik szakszervezet azt követeli, hogy a fővárosi közlekedési dolgozóknak legyen nagyobb beleszólásuk Budapest fejlesztésébe. ...


F1: A McLaren-Honda még nem indult el

A McLaren az abu-dzabi teszten első ízben tesztelne a Honda motorjával, de az autó délelőtt a garázsban maradt.