Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:325.0 Ft
Dízel:345.0 Ft

Golf és Passat között félúton

Teszt: Volkswagen Jetta 1,2 TSI

Szerző: levél küldés
Fotók: szintén,
Dátum: 2011.02.25. 08:00
A Jetta, vagy a Vento név hallatán eddig valószínűleg senki nem gondolt arra, hogy ez a szó valami formás dolgot is takarhat. Pedig a legújabb, hatodik generációs Jetta határozottan jól néz ki. Igazán jót tett neki, hogy megkapta az egységes Vw arculatot, valamint a komoly méretnövekedés is előnyére vált.

Amerika kedvenc Volkswagene

Vw Jetta 1.2 TSI Comfortline Golf és Passat között félúton
Nem sok jót ígér, a fenyegető tekintet

Bár Amerikában a Volkswagen szénája nem áll túl jól, a Jettát mégis nagyon szeretik. Olyannyira, hogy évente ebből a modellből megy el a legtöbb, az európai autógyártók termékei közül. Ott a modell névváltoztatása is elmaradt, amióta megszületett, azóta Jettának hívják, nem volt se Bora, se Vento.

Nem véletlen az sem, hogy az amerikai változatot már tavaly nyáron bemutatták, míg Európában csak pár hónappal később debütált az új Jetta.

Ekkorát nőtt:

Rendesen megnyúlt

Vw Jetta 1.2 TSI Comfortline Golf és Passat között félúton
Jó anyagok, tisztességes munka

2,65 méteres tengelytávjának hála térdben senkit nem fog szorítani a Jetta. Az elődhöz képest kilenc centivel lett hosszabb az autó, amelynek nagy részét a tengelytáv-növekedés teszi ki. Egészen pontosan 73 milliméterrel távolodtak el egymástól az első és hátsó kerekek, amelynek hála 6,7 centivel lett több helye a hátul ülők térdének. Így nem lehet kifogás a hátsó lábtérre, még az átlagnál hosszabb alsó végtagokkal élőknek sem lesz gyötrelmes kaland, ha csak itt marad nekik hely.

Hasonlóan a kocsi külsejéhez, a Jetta belseje is szépen illeszkedik a Volkswagenes egyen-dizájnhoz. A kezelőszervek, kapcsolók, gombok és mütyűrök ismerősek lehetnek más VW modellekből. Hasonlóak a berendezés anyagai is ahhoz, mint amit a márkától megszokhattunk. Mivel nálunk egy aránylag szerényen felszerelt példány vendégeskedett, így az ergonómiailag szinte támadhatatlan, de sötét műanyagokkal telerakott belsőért nem tudtunk igazán rajongani. Kicsit vastagabb pénztárcával és némi jó-ízléssel felvértezve biztos sokkal izgalmasabb, barátságosabb utastereket is össze lehetne válogatni a Jettába.

Kisebb figyelmességekkel azért készültek a VW szakemberei, így a telefonnak példás helyet alakítottak ki - puha, nem karcoló borítással, 12 voltos csatlakozóval a közelben - és a hátsó utasoknak is jár világítás, szellőzés, valamint elektromos csatlakozó is. A tekintélyes - 510 liter - befogadóképességű csomagtartó alján rendes pótkeréknek is jutott hely, nem kell defektjavítóval bajlódni, esetleg az út szélén várni az autómentőt.

Semmi meglepetés

Vw Jetta 1.2 TSI Comfortline Golf és Passat között félúton
Szellős motortér, szinte lötyög benne az 1,2-es motor

Az 1,2 literes apró, turbófeltöltős motor már a konszern számos termékében bizonyított, kezdve a Polótól, a Golfon és Fabián keresztül egészen az Octaviáig. Szerettük is mindegyikben, így nem ért váratlanul, hogy a Jettában is igen jó arcát mutatta a szerkezet. Álló helyzetben megdöbbentően csendes, így ha letakarjuk a fordulatszámmérőt, akkor az égvilágon semmi nem árulja el, hogy jár a motor. Markolászhatjuk a kormányt, hallgatózhatunk napestig, vagy vizslathatjuk a váltógombot is, nem leszünk egyiktől sem bölcsebbek.

Adatlap

VW 1.2 TSI Comfortline

Vw Jetta 1.2 TSI Comfortline Golf és Passat között félúton VW 1.2 TSI Comfortline

Motor benzines
Teljesítmény 77 kW (105 LE)
Gyorsulás (0-100 km/h) 10.9 mp
Nyomaték 175 Nm
Végsebesség 190 km/h
Fogyasztás (vegyes) 5.7 l/100km
Listaár: 4 950 600 Ft
Tovább az autó teljes adatlapjához
Adatok forrása: Eurotax
Menet közben aztán tova tűnik a némaság, és egész kellemes, tompa morgás váltja fel a csendet. Meglepő, hogy 105 lóerővel is milyen boldogan el lehet éldegélni, ha az ember nincs rákényszerítve a száguldozásra. A csöppnyi szerkezet már 1500-as fordulattól leadja a 175 Nm-nyi nyomatékot, és papíron 10,9 másodperc alatt a százas tempót is képes elérni az autó és a száguldást egészen 190 km/órás tempóig lehet folytatni.

Közben a hatfokozatú kézi váltóval a kapcsolások is rendben mennek, nem mondanám észbontóan jónak, élvezetesnek, hanem egyszerűen csak annyira eltalált darab, hogy fel sem tűnnek a váltások. Nem könnyű, nem nehéz, nem akad, egyszerűen csak úgy működik, ahogy kell. Valahogy az egész autó ilyen, a merészre faragott orron kívül kevés dolog van benne, ami képes megpörgetni az ember pulzusát, autózni mégis jó vele.

A film végén az amerikai áraknál a nyugalom megzavarására alkalmas számok lesznek láthatóak. Gyengébb idegzetűek ne nézzenek oda!



Étvágy

Vw Jetta 1.2 TSI Comfortline Golf és Passat között félúton

Nálunk vegyes használatban 7,1 literes átlagfogyasztás jött ki a teszthét végén, amely a nagyrészt városi körülményeket és az alig százvalahány kilométert futott motor frissességét is figyelembe véve egész ígéretes eredménynek számít.

Aki a Golfot kinőtte és nem irtózik a négyajtós karosszériaformától, az feltétlenül menjen el egy VW kereskedésbe és nézze meg élőben is a Jettát.

Extrák

42 000 Ft
701 000 Ft
604 000 Ft
49 000 Ft
86 000 Ft
34 000 Ft
108 000 Ft
11 000 Ft
408 000 Ft
135 000 Ft
11 000 Ft
81 000 Ft
169 000 Ft
240 000 Ft
116 000 Ft
77 000 Ft
68 000 Ft
26 000 Ft
47 000 Ft
74 000 Ft
233 000 Ft
40 000 Ft
75 000 Ft
148 000 Ft
63 000 Ft
110 000 Ft
26 000 Ft
69 000 Ft
103 000 Ft
54 000 Ft
129 000 Ft
53 000 Ft
40 000 Ft
200 000 Ft
65 000 Ft
313 000 Ft
111 000 Ft
Az autó ára extrákkal együtt: 4 950 600 Ft
Adatok forrása: Eurotax

FELSZERELTSÉGI ADATOK

- 12 V-os csatlakozó a csomagtérben- Belülről nyitható csomagtérfedél- Biztonsági övek elöl: hárompontos automata
- Biztonsági övek, hátul: hárompontos automata- Csomagtér világítás- Elektromos ablakemelők elöl-hátul, komfortkapcsolóval felszerelve
- Fejtámlák elöl, állíthatók- Fejtámlák elöl-hátul [5 db]- Fékrendszer: 4 tárcsafék
- Fényszóró-távolságállítás belülről- Fordulatszámmérő- Hegymenet asszisztens
- Indításblokkolás- Információs rendszer: multifunkciós kijelző- Információs rendszer: szervíz-intervallum jelző
- ISOFIX rögzítési pontok hátul- Kartámla elöl fiókkal/rakodórekesszel- Kartámla hátul
- Keréktárcsa-dísztárcsák- Keréktárcsák: 16''-os- Kesztyűtartó: hűtött
- Kesztyűtartó: zárható [megvilágítással]- Kétszólamú kürt- Kormánykerék: magasság-és távolságállítású
- Központizár távirányítással- Külső visszapillantó tükrök elektromosan állíthatók és fűthetők- Külső visszapillantó tükrök és kilincsek a karosszéria színében
- Légkondícionáló berendezés [AC]- Légzsák a vezető-és utasoldalon, oldallégzsákok elöl, függönylégzsák- lések hátul: lehajtható és osztható
- lések: állítható magasságú vezető-és utasülés gerinctámasszal- lések: komfortülések elöl- Mikrofilter [por-és pollenszűrő]
- Műszerfal: műszerek króm kerettel- Olvasólámpák elöl-hátul- Pohártartó elöl
- Pótféklámpa [harmadik féklámpa]- Pótkerék: normál méretű- Rádió-CD RCD 310 MP3 + 8 hangszóró
- Rögzítőháló az első ülések háttámláján- Sebességszabályozó [tempomat]- Sebességváltómű: 6 fokozatú mechanikus
- Síléctartó zsák előkészítés [nyílás az üléstámlában]- Smart turn: egyérintéses irányjelző- Szépítkezőtükör megvilágítással a vezető és az utasoldalon
- Szervokormánymű: sebességfüggő- Színezett hővédőüvegek- Utasoldali légzsák: kikapcsolható
- Vészhárítók a karosszéria színében- Világítás: állandó nappali fényszórók- Világítás: kanyarkövető ködfényszórók elöl

Cikk nyomtatása

80 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

comment79 hozzászólás

bubibeka1.6 - 2011.02.28   20:49

az árán egyáltalán nem látszik meg h mexikóból jött, reméljük a minőségén sem fog.....

ac07 - 2011.02.28   15:28

Amúgy az újságírók leszokhatnának több cikkben a sötét az autó belseje = de gáz beírásokról.
Kívánom nekik, hogy 2 gyerekkel napi szinten utazgassanak egy világos belsejű autóban, ahol havonta mehet a kárpittisztítás, mégsem lesz olyan, mint újkorában volt.
Amúgy szerintem ahhoz képest, hogy Mexikóból jön az autó, még olcsó is. A fő vetélytársa a konszernen belül az Octavia, sajna az sem sokkal olcsóbb, bár 5,3-ért van ez - dízel fanatikusoknak.
http://cc.porscheinformatik.com/nwapp/nws_hu/ICC3/SKODA!hu!!!C!!!/?MGN=511

bubibeka1.6 - 2011.02.26   23:50

Remélem Lucky Luke kap majd egy kick ban -t ..... azért bunkóságnak is vannak határai

péloday - 2011.02.26   14:40

Gil Grissom
Teljesen igazad van amennyiben egy zárt osztályról kényszerzubbonyban az orroddal pötyögtetve írtad!:)

Köcsögnepper - 2011.02.26   13:47

Kedvenc márkám a VW, de ez az autó a Golfhoz képest egy igénytelen fos, gagyi (értsd: a márkához nem illő részletek). Jelen pillanatban ezt az autót biztosan nem venném meg, még magasabb felszereltségi szintben sem. Oké, hogy Amerikai a fő piac, de ez már a legalja. Ilyet én még VW-ről talán soha sehol nem nyilatkoztam....

További 74 hozzászólás »

Szólj hozzá Te is!

Szokatlan dolgokat műveltünk a BMW álomautójával

4

Láttuk már, hogy gyorsul, hogy megy pályán, milyen a hangja, ezért mi rendhagyó dolgokat próbáltunk ki a BMW álomautójával.

Joystick és érintőképernyő: ilyen egy modern traktor

1

Egy korszerű traktor vezetése, kezelése inkább szellemi munka, mint fizikai. Nem is ment valami fényesen elsőre.

Íme 2015 legjobb Super Bowl reklámjai

Itteni idő szerint vasárnap éjszaka sugározzák a világ legnézettebb műsorát, és ezúttal sem fognak unatkozni a szünetekben az ...

Itt a legfrissebb autólopásos toplista

3

Miket visznek most a tolvajok? Honnan lopnak többet, honnan kevesebbet? Mi a tendencia?

Mindent visz az Opel?

11

Egyetlen márka favorizálásával szerezne be feltűnően erős és feltűnően jól felszerelt autókat a Nemzeti Közlekedési Hatóság.

Mentünk az új Mercedes és Audi rendőrautóval

7

Természetesen az Octavia Combiba is beültünk. Pedig jóformán még szolgálatba sem álltak.

Csodálatos menekülés a tökföldről

2

Már-már mesébe illő ennek az Ikarus 31-esnek a megmenekülése az enyészet elől, az elvarázsolt tökföldről.

Beültünk a 250 milliós tűzoltóautókba

Nemrég öt új emelőkosaras járművet szerzett be a katasztrófavédelem. Elkísértük a tűzoltókat az első találkozásra az újdonságokkal. ...

Ki ócsítja az olajat? A gyíkemberek? Az UFÓ-k? Obama?

5

Egy éve 400 forint volt a benzin, 420 a gázolaj. Most 330 illetve 350 forint literje az üzemanyagnak. No de kinek áll ez érdekében? ...

1
Nagyon nagy, és csak kicsit csúnya

Nagyon nagy, és csak kicsit csúnya

A luxusautókra szakosodott, osztrák tuningcég legújabb munkája túlmutat az egyszerű stílusfésülésen: elképesztő, hatszemélyes ...


Munkagéppel sosem volt még ekkora pörgés

A finn tél hosszú, és unalmas, sötét, és hideg. Ezt a monoton fagyoskodást meg kell törni néha valami őrültséggel.


F1: Csinos lett Vettel első Ferrarija

Pénteken délben a Ferrari megmutatta 2015-ös Forma-1-es modelljét, az SF15-T-t. Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen csinos autót ...


A világ első elektromos turistabusza

A kínai BYD bemutatta világ első elektromos turistabuszát, mely tud annyit, mint egy dízeles busz.


2
Döntésképtelen milliárdosok, szevasztok!

Döntésképtelen milliárdosok, szevasztok!

Nem tudta eldönteni, hogy melyik szuperhibridet vegye, megvette mind a hármat. Ilyen ez a Dolce Vita.


F1: Alonso miatt került lejtőre a Ferrari?

A Ferrari egyik korábbi mérnöke szerint Fernando Alonsónak is szerepe van abban, hogy az elmúlt években rosszul szerepelt a csapat. ...


Pokolba az autómegosztással és a villanyautóval!

Rácáfolt két divatos témára, a car-sharing megoldások népszerűségének növekedésére és az elektromos autók imázsának javulására ...


A Toyota visszatér a WRC-be

Tizennyolc év szünet után 2017-ben visszatér a rali-világbajnokság mezőnyébe a Toyota. Yarisszal versenyeznek majd.


F1: Bekékült az új Sauber

Helyesek voltak a találgatások, a svájci Sauber kék-sárga színekben leplezte le 2015-ös Forma-1-es autóját, a C34-est.


Egyre biztosabb a szupersportos Fiesta jövője

Már egy éve is felmerült a lehetőség, és most ismét erőteljes utalásokat tett a Ford arra, hogy két éven belül megépítené a Fiesta ...


9
200 km/h  felett tolta a motoros Budapesten

200 km/h felett tolta a motoros Budapesten

Éjszakai verseny Bukarestben: ez áll a videó címében, de minket nem vernek át! Ez bizony Budapest, a résztvevők a magyar fővárosban ...


F1: Még átfesthetik a McLarent

A McLaren a visszatérő Hondával új fejezetet nyitott, de ez az autó külsején nem igazán látszik. Vajon marad az ezüst-fekete ...