Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:350.0 Ft
Dízel:371.0 Ft

Golf és Passat között félúton

Teszt: Volkswagen Jetta 1,2 TSI

Szerző: levél küldés
Fotók: szintén,
Dátum: 2011.02.25. 08:00
A Jetta, vagy a Vento név hallatán eddig valószínűleg senki nem gondolt arra, hogy ez a szó valami formás dolgot is takarhat. Pedig a legújabb, hatodik generációs Jetta határozottan jól néz ki. Igazán jót tett neki, hogy megkapta az egységes Vw arculatot, valamint a komoly méretnövekedés is előnyére vált.

Amerika kedvenc Volkswagene

Vw Jetta 1.2 TSI Comfortline Golf és Passat között félúton
Nem sok jót ígér, a fenyegető tekintet

Bár Amerikában a Volkswagen szénája nem áll túl jól, a Jettát mégis nagyon szeretik. Olyannyira, hogy évente ebből a modellből megy el a legtöbb, az európai autógyártók termékei közül. Ott a modell névváltoztatása is elmaradt, amióta megszületett, azóta Jettának hívják, nem volt se Bora, se Vento.

Nem véletlen az sem, hogy az amerikai változatot már tavaly nyáron bemutatták, míg Európában csak pár hónappal később debütált az új Jetta.

Ekkorát nőtt:

Rendesen megnyúlt

Vw Jetta 1.2 TSI Comfortline Golf és Passat között félúton
Jó anyagok, tisztességes munka

2,65 méteres tengelytávjának hála térdben senkit nem fog szorítani a Jetta. Az elődhöz képest kilenc centivel lett hosszabb az autó, amelynek nagy részét a tengelytáv-növekedés teszi ki. Egészen pontosan 73 milliméterrel távolodtak el egymástól az első és hátsó kerekek, amelynek hála 6,7 centivel lett több helye a hátul ülők térdének. Így nem lehet kifogás a hátsó lábtérre, még az átlagnál hosszabb alsó végtagokkal élőknek sem lesz gyötrelmes kaland, ha csak itt marad nekik hely.

Hasonlóan a kocsi külsejéhez, a Jetta belseje is szépen illeszkedik a Volkswagenes egyen-dizájnhoz. A kezelőszervek, kapcsolók, gombok és mütyűrök ismerősek lehetnek más VW modellekből. Hasonlóak a berendezés anyagai is ahhoz, mint amit a márkától megszokhattunk. Mivel nálunk egy aránylag szerényen felszerelt példány vendégeskedett, így az ergonómiailag szinte támadhatatlan, de sötét műanyagokkal telerakott belsőért nem tudtunk igazán rajongani. Kicsit vastagabb pénztárcával és némi jó-ízléssel felvértezve biztos sokkal izgalmasabb, barátságosabb utastereket is össze lehetne válogatni a Jettába.

Kisebb figyelmességekkel azért készültek a VW szakemberei, így a telefonnak példás helyet alakítottak ki - puha, nem karcoló borítással, 12 voltos csatlakozóval a közelben - és a hátsó utasoknak is jár világítás, szellőzés, valamint elektromos csatlakozó is. A tekintélyes - 510 liter - befogadóképességű csomagtartó alján rendes pótkeréknek is jutott hely, nem kell defektjavítóval bajlódni, esetleg az út szélén várni az autómentőt.

Semmi meglepetés

Vw Jetta 1.2 TSI Comfortline Golf és Passat között félúton
Szellős motortér, szinte lötyög benne az 1,2-es motor

Az 1,2 literes apró, turbófeltöltős motor már a konszern számos termékében bizonyított, kezdve a Polótól, a Golfon és Fabián keresztül egészen az Octaviáig. Szerettük is mindegyikben, így nem ért váratlanul, hogy a Jettában is igen jó arcát mutatta a szerkezet. Álló helyzetben megdöbbentően csendes, így ha letakarjuk a fordulatszámmérőt, akkor az égvilágon semmi nem árulja el, hogy jár a motor. Markolászhatjuk a kormányt, hallgatózhatunk napestig, vagy vizslathatjuk a váltógombot is, nem leszünk egyiktől sem bölcsebbek.

Adatlap

VW 1.2 TSI Comfortline

Vw Jetta 1.2 TSI Comfortline Golf és Passat között félúton VW 1.2 TSI Comfortline

Motor Otto-benzin
Teljesítmény 77 kW (105 LE)
Gyorsulás (0-100 km/h) 10.9 mp
Nyomaték 175 Nm
Végsebesség 190 km/h
Fogyasztás (vegyes) 5.7 l/100km
Listaár: 5 500 600 Ft
Tovább az autó teljes adatlapjához
Adatok forrása: Eurotax
Menet közben aztán tova tűnik a némaság, és egész kellemes, tompa morgás váltja fel a csendet. Meglepő, hogy 105 lóerővel is milyen boldogan el lehet éldegélni, ha az ember nincs rákényszerítve a száguldozásra. A csöppnyi szerkezet már 1500-as fordulattól leadja a 175 Nm-nyi nyomatékot, és papíron 10,9 másodperc alatt a százas tempót is képes elérni az autó és a száguldást egészen 190 km/órás tempóig lehet folytatni.

Közben a hatfokozatú kézi váltóval a kapcsolások is rendben mennek, nem mondanám észbontóan jónak, élvezetesnek, hanem egyszerűen csak annyira eltalált darab, hogy fel sem tűnnek a váltások. Nem könnyű, nem nehéz, nem akad, egyszerűen csak úgy működik, ahogy kell. Valahogy az egész autó ilyen, a merészre faragott orron kívül kevés dolog van benne, ami képes megpörgetni az ember pulzusát, autózni mégis jó vele.

A film végén az amerikai áraknál a nyugalom megzavarására alkalmas számok lesznek láthatóak. Gyengébb idegzetűek ne nézzenek oda!



Étvágy

Vw Jetta 1.2 TSI Comfortline Golf és Passat között félúton

Nálunk vegyes használatban 7,1 literes átlagfogyasztás jött ki a teszthét végén, amely a nagyrészt városi körülményeket és az alig százvalahány kilométert futott motor frissességét is figyelembe véve egész ígéretes eredménynek számít.

Aki a Golfot kinőtte és nem irtózik a négyajtós karosszériaformától, az feltétlenül menjen el egy VW kereskedésbe és nézze meg élőben is a Jettát.

Extrák

42 000 Ft
701 000 Ft
604 000 Ft
49 000 Ft
86 000 Ft
34 000 Ft
108 000 Ft
11 000 Ft
408 000 Ft
135 000 Ft
11 000 Ft
81 000 Ft
169 000 Ft
240 000 Ft
116 000 Ft
77 000 Ft
68 000 Ft
26 000 Ft
47 000 Ft
74 000 Ft
233 000 Ft
40 000 Ft
75 000 Ft
148 000 Ft
63 000 Ft
110 000 Ft
26 000 Ft
69 000 Ft
103 000 Ft
54 000 Ft
129 000 Ft
53 000 Ft
40 000 Ft
200 000 Ft
65 000 Ft
313 000 Ft
111 000 Ft
Az autó ára extrákkal együtt: 5 500 600 Ft
Adatok forrása: Eurotax

FELSZERELTSÉGI ADATOK

- 12 V-os csatlakozó a csomagtérben- Belülről nyitható csomagtérfedél- Biztonsági övek elöl: hárompontos automata
- Biztonsági övek, hátul: hárompontos automata- Csomagtér világítás- Elektromos ablakemelők elöl-hátul, komfortkapcsolóval felszerelve
- Fejtámlák elöl, állíthatók- Fejtámlák elöl-hátul [5 db]- Fékrendszer: 4 tárcsafék
- Fényszóró-távolságállítás belülről- Fordulatszámmérő- Hegymenet asszisztens
- Indításblokkolás- Információs rendszer: multifunkciós kijelző- Információs rendszer: szervíz-intervallum jelző
- ISOFIX rögzítési pontok hátul- Kartámla elöl fiókkal/rakodórekesszel- Kartámla hátul
- Keréktárcsa-dísztárcsák- Keréktárcsák: 16''-os- Kesztyűtartó: hűtött
- Kesztyűtartó: zárható [megvilágítással]- Kétszólamú kürt- Kormánykerék: magasság-és távolságállítású
- Központizár távirányítással- Külső visszapillantó tükrök elektromosan állíthatók és fűthetők- Külső visszapillantó tükrök és kilincsek a karosszéria színében
- Légkondícionáló berendezés [AC]- Légzsák a vezető-és utasoldalon, oldallégzsákok elöl, függönylégzsák- lések hátul: lehajtható és osztható
- lések: állítható magasságú vezető-és utasülés gerinctámasszal- lések: komfortülések elöl- Mikrofilter [por-és pollenszűrő]
- Műszerfal: műszerek króm kerettel- Olvasólámpák elöl-hátul- Pohártartó elöl
- Pótféklámpa [harmadik féklámpa]- Pótkerék: normál méretű- Rádió-CD RCD 310 MP3 + 8 hangszóró
- Rögzítőháló az első ülések háttámláján- Sebességszabályozó [tempomat]- Sebességváltómű: 6 fokozatú mechanikus
- Síléctartó zsák előkészítés [nyílás az üléstámlában]- Smart turn: egyérintéses irányjelző- Szépítkezőtükör megvilágítással a vezető és az utasoldalon
- Szervokormánymű: sebességfüggő- Színezett hővédőüvegek- Utasoldali légzsák: kikapcsolható
- Vészhárítók a karosszéria színében- Világítás: állandó nappali fényszórók- Világítás: kanyarkövető ködfényszórók elöl

Cikk nyomtatása

80 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

comment79 hozzászólás

bubibeka1.6 - 2011.02.28   20:49

az árán egyáltalán nem látszik meg h mexikóból jött, reméljük a minőségén sem fog.....

ac07 - 2011.02.28   15:28

Amúgy az újságírók leszokhatnának több cikkben a sötét az autó belseje = de gáz beírásokról.
Kívánom nekik, hogy 2 gyerekkel napi szinten utazgassanak egy világos belsejű autóban, ahol havonta mehet a kárpittisztítás, mégsem lesz olyan, mint újkorában volt.
Amúgy szerintem ahhoz képest, hogy Mexikóból jön az autó, még olcsó is. A fő vetélytársa a konszernen belül az Octavia, sajna az sem sokkal olcsóbb, bár 5,3-ért van ez - dízel fanatikusoknak.
http://cc.porscheinformatik.com/nwapp/nws_hu/ICC3/SKODA!hu!!!C!!!/?MGN=511

bubibeka1.6 - 2011.02.26   23:50

Remélem Lucky Luke kap majd egy kick ban -t ..... azért bunkóságnak is vannak határai

péloday - 2011.02.26   14:40

Gil Grissom
Teljesen igazad van amennyiben egy zárt osztályról kényszerzubbonyban az orroddal pötyögtetve írtad!:)

Köcsögnepper - 2011.02.26   13:47

Kedvenc márkám a VW, de ez az autó a Golfhoz képest egy igénytelen fos, gagyi (értsd: a márkához nem illő részletek). Jelen pillanatban ezt az autót biztosan nem venném meg, még magasabb felszereltségi szintben sem. Oké, hogy Amerikai a fő piac, de ez már a legalja. Ilyet én még VW-ről talán soha sehol nem nyilatkoztam....

További 74 hozzászólás »

Szólj hozzá Te is!

Milyen autókra vadásznak valójában a tolvajok?

4

A rendőrség hivatalos listájától jelentősen eltérő top 10-et kaptunk, amikor elővettük a számológépet.

Amerikában tök más az autós élet

3

Floridában semmi sem úgy van, mint nálunk. Szabad jobbról előzni a sztrádán, nincs műszaki vizsga, olcsó a benzin és drága a ...

88 évesen kezdett vezetni a szomszéd bácsi

2

Olvasónk aggódik, hogy a 88 éves korában autóvezetésbe kezdő szomszédja, vajon alkalmas-e a közlekedésre. Jogi szempontból válaszol ...

Mit találtunk a rendőrség járműszerződéseiben?

7

Vettek Mercedeseket nettó 5,3 millióért és 15,3 millióért, Audikat 3,8 millióért és 10-ért. Havonta 46,9 milliót költenek az ...

Titkos Audi-labor működik a föld alatt

Autókról írni sokkal jobb, mint uránt bányászni: nemrég bejutottunk az Audi föld alatti fényszórófejlesztési központjába. Fantasztikus, ...

Rönkfával teli kamion hajtott át a bringáson

4

Elítélték a sofőrt, de nem fogadta el, fellebbezett. Neki lett igaza.

Az autósok semmit nem tudnak a kötelezőről

8

Kötelező biztosítási szerződés díjfizetési és felmondási határidők, gépjármű tulajdonosváltásakor esedékes teendők, káresemény ...

Az év legjobb autói

7

Összeszedtük az év legjobb autóit. Igaz, nem saját tudományunkra támaszkodtunk, hanem a 2015-ös Év Autója-választás jelöltjeit ...

Ezzel a páncélautóval járja Budapest utcáit Putyin

1

Óriási titokban tartották, hogy mivel fog közlekedni az orosz kormányfő a magyar fővárosban, de végre lehullt a lepel.

F1: Felkerült a nevezési listára a Manor Marussia

Az FIA az utolsó pillanatig nyitva hagyta a 2015-ös F1-es nevezési listát, lehetőséget adva a Marussiának, hogy biztosítsa az ...


Oktatóközpontot épít Szentgotthárdon az Opel

Új oktatóközpontot hoz létre az Opel a szentgotthárdi motorgyár területén 1,7 millió eurós (500 millió forintos) beruházással.


F1: A pilóták örülnek az Alonso-vizsgálatnak

Fernando Alonso még múlt vasárnap szenvedett tesztbalesetet Barcelonában, az azóta is ellentmondásos ütközés miatt végül négy ...


Olvasónk álcázott franciát fotózott Londonban

A szállodából kilépve pillantottam meg és fotóztam le az autót, mely gyanúm szerint a Renault Kadjar lehet.


1
Kitolnák az EKAER  tesztjét

Kitolnák az EKAER tesztjét

A fuvarozók egyik érdekképviselete az EKAER tesztidőszakának meghosszabbítását kéri. Erre kevés esély van.


F1: Videón üzen Alonso

Fernando Alonso videóüzenetben igyekszik megnyugtatni a szurkolóit, azt mondja, hamarosan a pályán látjuk viszont.


F1: Életre kelt a Force India

A barcelonai Forma-1-es tesztelés második napján a tervezettnél korábban sikerült pályára küldeni a Force India 2015-ös modelljét. ...


1
Állami BMW-k az eBayen

Állami BMW-k az eBayen

Hivatali autók újabb csoportjától válik meg az olasz kormány, hogy ezzel is csökkentse a közkiadásokat, a bevételből pedig az ...


F1: Heti 400 millióért szerződne Hamilton

Brit sajtóértesülés szerint Lewis Hamilton világbajnokként és sztárként igen komoly összeget kér a Mercedestől a szerződéshosszabbításért. ...


3
Visszaadta a hárommilliót rejtő autóstáskát

Visszaadta a hárommilliót rejtő autóstáskát

Egy miskolci férfi a rendőrség segítségét kérte, amikor egy több mint hárommillió forintot tartalmazó autóstáskát talált.


A nap képe: parkolj, mint egy vérprofi

Ezzel a mozgóképpel le is húzhatjuk a rolót mára, ennél jobbat már úgysem találunk.


F1: Elárverezik a Caterham maradékát

Míg a Manor a visszatérésre készül, a Caterhamnél tényleg vége mindennek, kezdődik a kiscsapat értékeinek aukciója.