Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:382.0 Ft
Dízel:364.0 Ft

Golf és Passat között félúton

Teszt: Volkswagen Jetta 1,2 TSI

Szerző: levél küldés
Fotók: szintén,
Dátum: 2011.02.25. 08:00
Sokáig a Jettát egyszerűen a Golf négyajtós változatának tekintették, de ez már a múlté. A hosszban és tengelytávban nagyot nőtt modell, mára alaposan kinőtte magát. Minden idők legszebb és legnagyobb Jettája járt nálunk.
A Jetta, vagy a Vento név hallatán eddig valószín?leg senki nem gondolt arra, hogy ez a szó valami formás dolgot is takarhat. Pedig a legújabb, hatodik generációs Jetta határozottan jól néz ki. Igazán jót tett neki, hogy megkapta az egységes Vw arculatot, valamint a komoly méretnövekedés is el?nyére vált.

Amerika kedvenc Volkswagene

Vw Jetta Golf és Passat között félúton
Nem sok jót ígér, a fenyeget? tekintet

Bár Amerikában a Volkswagen szénája nem áll túl jól, a Jettát mégis nagyon szeretik. Olyannyira, hogy évente ebb?l a modellb?l megy el a legtöbb, az európai autógyártók termékei közül. Ott a modell névváltoztatása is elmaradt, amióta megszületett, azóta Jettának hívják, nem volt se Bora, se Vento.

Nem véletlen az sem, hogy az amerikai változatot már tavaly nyáron bemutatták, míg Európában csak pár hónappal kés?bb debütált az új Jetta.

Ekkorát n?tt:

Rendesen megnyúlt

Vw Jetta Golf és Passat között félúton
Jó anyagok, tisztességes munka

2,65 méteres tengelytávjának hála térdben senkit nem fog szorítani a Jetta. Az el?dhöz képest kilenc centivel lett hosszabb az autó, amelynek nagy részét a tengelytáv-növekedés teszi ki. Egészen pontosan 73 milliméterrel távolodtak el egymástól az els? és hátsó kerekek, amelynek hála 6,7 centivel lett több helye a hátul ül?k térdének. Így nem lehet kifogás a hátsó lábtérre, még az átlagnál hosszabb alsó végtagokkal él?knek sem lesz gyötrelmes kaland, ha csak itt marad nekik hely.

Hasonlóan a kocsi külsejéhez, a Jetta belseje is szépen illeszkedik a Volkswagenes egyen-dizájnhoz. A kezel?szervek, kapcsolók, gombok és müty?rök ismer?sek lehetnek más VW modellekb?l. Hasonlóak a berendezés anyagai is ahhoz, mint amit a márkától megszokhattunk. Mivel nálunk egy aránylag szerényen felszerelt példány vendégeskedett, így az ergonómiailag szinte támadhatatlan, de sötét m?anyagokkal telerakott bels?ért nem tudtunk igazán rajongani. Kicsit vastagabb pénztárcával és némi jó-ízléssel felvértezve biztos sokkal izgalmasabb, barátságosabb utastereket is össze lehetne válogatni a Jettába.

Kisebb figyelmességekkel azért készültek a VW szakemberei, így a telefonnak példás helyet alakítottak ki - puha, nem karcoló borítással, 12 voltos csatlakozóval a közelben - és a hátsó utasoknak is jár világítás, szell?zés, valamint elektromos csatlakozó is. A tekintélyes - 510 liter - befogadóképesség? csomagtartó alján rendes pótkeréknek is jutott hely, nem kell defektjavítóval bajlódni, esetleg az út szélén várni az autóment?t.

Semmi meglepetés

Vw Jetta Golf és Passat között félúton
Szell?s motortér, szinte lötyög benne az 1,2-es motor

Az 1,2 literes apró, turbófeltölt?s motor már a konszern számos termékében bizonyított, kezdve a Polótól, a Golfon és Fabián keresztül egészen az Octaviáig. Szerettük is mindegyikben, így nem ért váratlanul, hogy a Jettában is igen jó arcát mutatta a szerkezet. Álló helyzetben megdöbbent?en csendes, így ha letakarjuk a fordulatszámmér?t, akkor az égvilágon semmi nem árulja el, hogy jár a motor. Markolászhatjuk a kormányt, hallgatózhatunk napestig, vagy vizslathatjuk a váltógombot is, nem leszünk egyikt?l sem bölcsebbek.

Adatlap

VW 1.2 TSI Comfortline

Vw Jetta Golf és Passat között félúton VW 1.2 TSI Comfortline

Motor Otto-benzin
Teljesítmény 77 kW (105 LE)
Gyorsulás (0-100 km/h) 10.9 mp
Nyomaték 175 Nm
Végsebesség 190 km/h
Fogyasztás (vegyes) 5.7 l/100km
Listaár: 5 500 600 Ft
Tovább az autó teljes adatlapjához
Adatok forrása: Eurotax
Menet közben aztán tova t?nik a némaság, és egész kellemes, tompa morgás váltja fel a csendet. Meglep?, hogy 105 lóer?vel is milyen boldogan el lehet éldegélni, ha az ember nincs rákényszerítve a száguldozásra. A csöppnyi szerkezet már 1500-as fordulattól leadja a 175 Nm-nyi nyomatékot, és papíron 10,9 másodperc alatt a százas tempót is képes elérni az autó és a száguldást egészen 190 km/órás tempóig lehet folytatni.

Közben a hatfokozatú kézi váltóval a kapcsolások is rendben mennek, nem mondanám észbontóan jónak, élvezetesnek, hanem egyszer?en csak annyira eltalált darab, hogy fel sem t?nnek a váltások. Nem könny?, nem nehéz, nem akad, egyszer?en csak úgy m?ködik, ahogy kell. Valahogy az egész autó ilyen, a merészre faragott orron kívül kevés dolog van benne, ami képes megpörgetni az ember pulzusát, autózni mégis jó vele.

A film végén az amerikai áraknál a nyugalom megzavarására alkalmas számok lesznek láthatóak. Gyengébb idegzet?ek ne nézzenek oda!

80 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

comment79 hozzászólás

bubibeka1.6 - 2011.02.28   20:49

az árán egyáltalán nem látszik meg h mexikóból jött, reméljük a minőségén sem fog.....

ac07 - 2011.02.28   15:28

Amúgy az újságírók leszokhatnának több cikkben a sötét az autó belseje = de gáz beírásokról.
Kívánom nekik, hogy 2 gyerekkel napi szinten utazgassanak egy világos belsejű autóban, ahol havonta mehet a kárpittisztítás, mégsem lesz olyan, mint újkorában volt.
Amúgy szerintem ahhoz képest, hogy Mexikóból jön az autó, még olcsó is. A fő vetélytársa a konszernen belül az Octavia, sajna az sem sokkal olcsóbb, bár 5,3-ért van ez - dízel fanatikusoknak.
http://cc.porscheinformatik.com/nwapp/nws_hu/ICC3/SKODA!hu!!!C!!!/?MGN=511

bubibeka1.6 - 2011.02.26   23:50

Remélem Lucky Luke kap majd egy kick ban -t ..... azért bunkóságnak is vannak határai

péloday - 2011.02.26   14:40

Gil Grissom
Teljesen igazad van amennyiben egy zárt osztályról kényszerzubbonyban az orroddal pötyögtetve írtad!:)

Köcsögnepper - 2011.02.26   13:47

Kedvenc márkám a VW, de ez az autó a Golfhoz képest egy igénytelen fos, gagyi (értsd: a márkához nem illő részletek). Jelen pillanatban ezt az autót biztosan nem venném meg, még magasabb felszereltségi szintben sem. Oké, hogy Amerikai a fő piac, de ez már a legalja. Ilyet én még VW-ről talán soha sehol nem nyilatkoztam....

További 74 hozzászólás »

Szólj hozzá Te is!

Az ember, akinek az okmányiroda ellopta az autóját

7

Levente kapott egy levelet, amiben biztosítója értesítette: nincs többé kötelezője. De miért nincs, kérdezte meg őket telefonon. ...

Csodaszép autók érkeztek Magyarországra!

Porschék, Aston Martinok, W111-es Mercedesek, Ferrarik, plusz Quattroporték, Monte Carlók, i3-asok, Amazonok, F-Type-ok - többek ...

F1: Az év versenye a Magyar Nagydíjon!

Szenzációs, őrületes futamot hozott a 30. Magyar Nagydíj, Sebastian Vettel nyert a Ferrarival, a Red Bullok mögötte, pontot szereztek ...

A hétvége, amikor minden a Ferrariról szólt

1

Szikár, minimalista képgyűjtemény következik a hétvégéről, amikor a Ferrari birtokba vette a Hungaroringet. Fotógaléria a Ferrari ...

Ezekkel járnak az F1-sztárok Magyarországon

557 lóerős kombi és negyvenéves motor is szerepel a Forma-1-es pilóták járműparkjában, amellyel idén a Hungaroringre érkeznek. ...

"Lányokat válogattam a Magyar Nagydíjra Laudával"

És ez csak egy sztori a Forma-1 sűrűjéből. A Hungaroring 30 éves jubileuma alkalmából 40 rapid kérdést szegeztünk a Forma-1-es ...

F1: A Magyar Nagydíj legjei

Legek, elsőségek, statisztikák a Magyar Nagydíj elmúlt 29 évéből. Ki nyert a legtöbbször, mi volt a legkisebb különbség, kik ...

F1: A Magyar Nagydíj legdurvább balesetei

1

A 30. Magyar Nagydíjra készülve csokorba gyűjtöttük a neten fellelhető legemlékezetesebb eseteket!

F1: 30 kép a 30 éves Magyar Nagydíjról

A hétvégén immár 30. alkalommal rendezik meg a Magyar Nagydíjat a Hungaroringen, a jubileum alkalmából óriásgalériával tekintünk ...

1
200 felett száguldoznak Budapest utcáin

200 felett száguldoznak Budapest utcáin

A nyári uborkaszezonban tuti téma elővenni az illegális gyorsulást, a Fókusz újra leleplezte a budapesti éjszaka száguldozóit.


2
Íme a világ legstresszesebb 'Y'-fordulása

Íme a világ legstresszesebb 'Y'-fordulása

Egy jó tanács: ne fulladj le, ha jön az áradás. Inkább égjen a kuplung, nyikkanjon a gumi, de semmiképp ne fulladj le!


Dögös motorok, vad csajok

A motorosok között vannak hölgyek akikkel vigyázni kell, mert mindig szeretnek nyeregben maradni, és nem tűrik a férfiuralmat.


F1: A Mercedes nem érdemelt dobogós helyezést

A Mercedes csapatfőnöke komoly önkritikával értékelte a múlt hétvégi Magyar Nagydíjon mutatott produkcióikat.


1
Egy lépésen múlt a halál ennél a benzinkutas balesetnél

Egy lépésen múlt a halál ennél a benzinkutas balesetnél

Lehet a tankolás életveszélyes tevékenység? A következő videó megmutatja, hogy bizonyos körülmények között igen.


F1: Szerencsénk volt a Magyar Nagydíjjal

Az őrületesen alakult 30. Magyar Nagydíj nagyon tetszett az F1 uraként ismert Bernie Ecclestone-nak, a látottak alapján a további ...


Tovább esik az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken még jobban lemegy a benzin ára, és tovább mérséklődik a gázolajé is.


Így újítja meg a BMW az elektromos bringákat

A BMW i részlege nem csak az autók terén foglalkozik előremutató megoldásokkal, most épp az elektromos kerékpárok hajtásán újítanak. ...


19
Így csak magyar tud autóban káromkodni

Így csak magyar tud autóban káromkodni

A következő felvételt csak akkor nézd meg, ha nem zavar a mocskos beszéd. Két szabálytalan autós története a magyar autópályán.


2
Biztonságosabbak lesznek a hazai autópályák

Biztonságosabbak lesznek a hazai autópályák

Korszerűsítik az elválasztósávot az M3-as, M5-ös és M7-es autópálya több szakaszán, ezzel is csökkentve a frontális ütközések ...


Tinik mentették meg a süllyedő autó utasait

Tóba zuhant az autó, óriási mákja volt az idős házaspárnak, hogy talpraesett fiatalok voltak a közelben.


6
Top 10 - A legcsúfabb kabriók

Top 10 - A legcsúfabb kabriók

Van, hogy az autógyártókat elfogja a kabrióépítési láz, és olyan modellekről is lekapják a tetőt, amelyeknél ez végzetesen szétrombolja ...