Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:413.0 Ft
Dízel:427.0 Ft

Golf és Passat között félúton

Teszt: Volkswagen Jetta 1,2 TSI

Szerző: levél küldés
Fotók: szintén,
Dátum: 2011.02.25. 08:00
A Jetta, vagy a Vento név hallatán eddig valószínűleg senki nem gondolt arra, hogy ez a szó valami formás dolgot is takarhat. Pedig a legújabb, hatodik generációs Jetta határozottan jól néz ki. Igazán jót tett neki, hogy megkapta az egységes Vw arculatot, valamint a komoly méretnövekedés is előnyére vált.

Amerika kedvenc Volkswagene

Vw Jetta 1.2 TSI Comfortline Golf és Passat között félúton
Nem sok jót ígér, a fenyegető tekintet

Bár Amerikában a Volkswagen szénája nem áll túl jól, a Jettát mégis nagyon szeretik. Olyannyira, hogy évente ebből a modellből megy el a legtöbb, az európai autógyártók termékei közül. Ott a modell névváltoztatása is elmaradt, amióta megszületett, azóta Jettának hívják, nem volt se Bora, se Vento.

Nem véletlen az sem, hogy az amerikai változatot már tavaly nyáron bemutatták, míg Európában csak pár hónappal később debütált az új Jetta.

Ekkorát nőtt:

Rendesen megnyúlt

Vw Jetta 1.2 TSI Comfortline Golf és Passat között félúton
Jó anyagok, tisztességes munka

2,65 méteres tengelytávjának hála térdben senkit nem fog szorítani a Jetta. Az elődhöz képest kilenc centivel lett hosszabb az autó, amelynek nagy részét a tengelytáv-növekedés teszi ki. Egészen pontosan 73 milliméterrel távolodtak el egymástól az első és hátsó kerekek, amelynek hála 6,7 centivel lett több helye a hátul ülők térdének. Így nem lehet kifogás a hátsó lábtérre, még az átlagnál hosszabb alsó végtagokkal élőknek sem lesz gyötrelmes kaland, ha csak itt marad nekik hely.

Hasonlóan a kocsi külsejéhez, a Jetta belseje is szépen illeszkedik a Volkswagenes egyen-dizájnhoz. A kezelőszervek, kapcsolók, gombok és mütyűrök ismerősek lehetnek más VW modellekből. Hasonlóak a berendezés anyagai is ahhoz, mint amit a márkától megszokhattunk. Mivel nálunk egy aránylag szerényen felszerelt példány vendégeskedett, így az ergonómiailag szinte támadhatatlan, de sötét műanyagokkal telerakott belsőért nem tudtunk igazán rajongani. Kicsit vastagabb pénztárcával és némi jó-ízléssel felvértezve biztos sokkal izgalmasabb, barátságosabb utastereket is össze lehetne válogatni a Jettába.

Kisebb figyelmességekkel azért készültek a VW szakemberei, így a telefonnak példás helyet alakítottak ki - puha, nem karcoló borítással, 12 voltos csatlakozóval a közelben - és a hátsó utasoknak is jár világítás, szellőzés, valamint elektromos csatlakozó is. A tekintélyes - 510 liter - befogadóképességű csomagtartó alján rendes pótkeréknek is jutott hely, nem kell defektjavítóval bajlódni, esetleg az út szélén várni az autómentőt.

Semmi meglepetés

Vw Jetta 1.2 TSI Comfortline Golf és Passat között félúton
Szellős motortér, szinte lötyög benne az 1,2-es motor

Az 1,2 literes apró, turbófeltöltős motor már a konszern számos termékében bizonyított, kezdve a Polótól, a Golfon és Fabián keresztül egészen az Octaviáig. Szerettük is mindegyikben, így nem ért váratlanul, hogy a Jettában is igen jó arcát mutatta a szerkezet. Álló helyzetben megdöbbentően csendes, így ha letakarjuk a fordulatszámmérőt, akkor az égvilágon semmi nem árulja el, hogy jár a motor. Markolászhatjuk a kormányt, hallgatózhatunk napestig, vagy vizslathatjuk a váltógombot is, nem leszünk egyiktől sem bölcsebbek.

Adatlap

VW Jetta 1.2 TSI Comfortline

Vw Jetta 1.2 TSI Comfortline Golf és Passat között félúton VW Jetta 1.2 TSI Comfortline

Motor otto
Teljesítmény 77 kW (105 LE)
Gyorsulás (0-100 km/h) 10.9 mp
Végsebesség 190 km/h
Fogyasztás (vegyes) 5.7 l/100km
Listaár: 5 500 600 Ft
Tovább az autó teljes adatlapjához
Adatok forrása: Eurotax
Menet közben aztán tova tűnik a némaság, és egész kellemes, tompa morgás váltja fel a csendet. Meglepő, hogy 105 lóerővel is milyen boldogan el lehet éldegélni, ha az ember nincs rákényszerítve a száguldozásra. A csöppnyi szerkezet már 1500-as fordulattól leadja a 175 Nm-nyi nyomatékot, és papíron 10,9 másodperc alatt a százas tempót is képes elérni az autó és a száguldást egészen 190 km/órás tempóig lehet folytatni.

Közben a hatfokozatú kézi váltóval a kapcsolások is rendben mennek, nem mondanám észbontóan jónak, élvezetesnek, hanem egyszerűen csak annyira eltalált darab, hogy fel sem tűnnek a váltások. Nem könnyű, nem nehéz, nem akad, egyszerűen csak úgy működik, ahogy kell. Valahogy az egész autó ilyen, a merészre faragott orron kívül kevés dolog van benne, ami képes megpörgetni az ember pulzusát, autózni mégis jó vele.

A film végén az amerikai áraknál a nyugalom megzavarására alkalmas számok lesznek láthatóak. Gyengébb idegzetűek ne nézzenek oda!



Étvágy

Vw Jetta 1.2 TSI Comfortline Golf és Passat között félúton

Nálunk vegyes használatban 7,1 literes átlagfogyasztás jött ki a teszthét végén, amely a nagyrészt városi körülményeket és az alig százvalahány kilométert futott motor frissességét is figyelembe véve egész ígéretes eredménynek számít.

Aki a Golfot kinőtte és nem irtózik a négyajtós karosszériaformától, az feltétlenül menjen el egy VW kereskedésbe és nézze meg élőben is a Jettát.

Extrák

46 250 Ft
47 500 Ft
49 530 Ft
50 800 Ft
52 070 Ft
778 750 Ft
838 200 Ft
853 440 Ft
876 300 Ft
671 250 Ft
722 630 Ft
735 330 Ft
754 380 Ft
55 000 Ft
56 250 Ft
58 420 Ft
59 690 Ft
60 960 Ft
96 250 Ft
98 750 Ft
104 140 Ft
105 410 Ft
107 950 Ft
37 500 Ft
38 750 Ft
39 370 Ft
40 640 Ft
41 910 Ft
116 250 Ft
118 750 Ft
128 270 Ft
130 810 Ft
134 620 Ft
12 500 Ft
13 750 Ft
13 970 Ft
453 750 Ft
465 000 Ft
487 680 Ft
496 570 Ft
509 270 Ft
123 190 Ft
162 560 Ft
168 910 Ft
13 750 Ft
13 970 Ft
90 000 Ft
92 500 Ft
97 790 Ft
99 060 Ft
101 600 Ft
76 250 Ft
78 750 Ft
81 280 Ft
82 550 Ft
85 090 Ft
86 250 Ft
88 750 Ft
92 710 Ft
93 980 Ft
96 520 Ft
187 500 Ft
191 250 Ft
200 660 Ft
204 470 Ft
210 820 Ft
287 020 Ft
292 100 Ft
299 720 Ft
316 250 Ft
323 750 Ft
287 020 Ft
292 100 Ft
299 720 Ft
316 250 Ft
323 750 Ft
128 750 Ft
131 250 Ft
138 430 Ft
140 970 Ft
144 780 Ft
31 250 Ft
33 020 Ft
52 500 Ft
53 750 Ft
55 880 Ft
57 150 Ft
58 420 Ft
82 500 Ft
85 000 Ft
88 900 Ft
90 170 Ft
92 710 Ft
260 000 Ft
266 250 Ft
278 130 Ft
283 210 Ft
290 830 Ft
43 750 Ft
45 000 Ft
46 990 Ft
48 260 Ft
49 530 Ft
83 750 Ft
85 000 Ft
90 170 Ft
91 440 Ft
93 980 Ft
145 000 Ft
148 750 Ft
156 210 Ft
158 750 Ft
185 420 Ft
74 930 Ft
76 200 Ft
78 740 Ft
122 500 Ft
125 000 Ft
130 810 Ft
133 350 Ft
137 160 Ft
31 250 Ft
33 020 Ft
76 250 Ft
78 750 Ft
82 550 Ft
83 820 Ft
86 360 Ft
113 750 Ft
116 250 Ft
121 920 Ft
124 460 Ft
128 270 Ft
63 500 Ft
67 310 Ft
143 750 Ft
147 500 Ft
154 940 Ft
157 480 Ft
161 290 Ft
50 000 Ft
51 250 Ft
54 610 Ft
55 880 Ft
66 040 Ft
43 750 Ft
45 000 Ft
46 990 Ft
48 260 Ft
49 530 Ft
374 650 Ft
391 160 Ft
123 750 Ft
126 250 Ft
132 080 Ft
134 620 Ft
138 430 Ft
222 500 Ft
227 500 Ft
240 030 Ft
243 840 Ft
250 190 Ft
72 500 Ft
73 750 Ft
77 470 Ft
78 740 Ft
81 280 Ft
Az autó ára extrákkal együtt: 5 500 600 Ft
Adatok forrása: Eurotax

FELSZERELTSÉGI ADATOK

- 12 V-os csatlakozó a csomagtérben- Belülről nyitható csomagtérfedél- Biztonsági övek elöl: hárompontos automata
- Biztonsági övek, hátul: hárompontos automata- Csomagtér világítás- Elektromos ablakemelők elöl-hátul, komfortkapcsolóval felszerelve
- Fejtámlák elöl, állíthatók- Fejtámlák elöl-hátul [5 db]- Fékrendszer: 4 tárcsafék
- Fényszóró-távolságállítás belülről- Fordulatszámmérő- Hegymenet asszisztens
- Indításblokkolás- Információs rendszer: multifunkciós kijelző- Információs rendszer: szervíz-intervallum jelző
- ISOFIX rögzítési pontok hátul- Kartámla elöl fiókkal/rakodórekesszel- Kartámla hátul
- Keréktárcsa-dísztárcsák- Keréktárcsák: 16''-os- Kesztyűtartó: hűtött
- Kesztyűtartó: zárható [megvilágítással]- Kétszólamú kürt- Kormánykerék: magasság-és távolságállítású
- Központizár távirányítással- Külső visszapillantó tükrök elektromosan állíthatók és fűthetők- Külső visszapillantó tükrök és kilincsek a karosszéria színében
- Légkondícionáló berendezés [AC]- Légzsák a vezető-és utasoldalon, oldallégzsákok elöl,- Mikrofilter [por-és pollenszűrő]
- Műszerfal: műszerek króm kerettel- Olvasólámpák elöl-hátul- Pohártartó elöl
- Pótféklámpa [harmadik féklámpa]- Pótkerék: normál méretű- Rádió-CD RCD 310 MP3 + 8 hangszóró
- Rögzítőháló az első ülések háttámláján- Sebességszabályozó [tempomat]- Sebességváltómű: 6 fokozatú mechanikus
- Síléctartó zsák előkészítés [nyílás az üléstámlában]- Smart turn: egyérintéses irányjelző- Szépítkezőtükör megvilágítással a vezető és az utasoldalon
- Szervokormánymű: sebességfüggő- Színezett hővédőüvegek- Ülések hátul: lehajtható és osztható
- Ülések: állítható magasságú vezető-és utasülés gerinctámasszal- Ülések: komfortülések elöl- Utasoldali légzsák: kikapcsolható
- Vészhárítók a karosszéria színében- Világítás: állandó nappali fényszórók- Világítás: kanyarkövető ködfényszórók elöl

Cikk nyomtatása

79 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

comment79 hozzászólás

bubibeka1.6 - 2011.02.28   20:49

az árán egyáltalán nem látszik meg h mexikóból jött, reméljük a minőségén sem fog.....

ac07 - 2011.02.28   15:28

Amúgy az újságírók leszokhatnának több cikkben a sötét az autó belseje = de gáz beírásokról.
Kívánom nekik, hogy 2 gyerekkel napi szinten utazgassanak egy világos belsejű autóban, ahol havonta mehet a kárpittisztítás, mégsem lesz olyan, mint újkorában volt.
Amúgy szerintem ahhoz képest, hogy Mexikóból jön az autó, még olcsó is. A fő vetélytársa a konszernen belül az Octavia, sajna az sem sokkal olcsóbb, bár 5,3-ért van ez - dízel fanatikusoknak.
http://cc.porscheinformatik.com/nwapp/nws_hu/ICC3/SKODA!hu!!!C!!!/?MGN=511

bubibeka1.6 - 2011.02.26   23:50

Remélem Lucky Luke kap majd egy kick ban -t ..... azért bunkóságnak is vannak határai

péloday - 2011.02.26   14:40

Gil Grissom
Teljesen igazad van amennyiben egy zárt osztályról kényszerzubbonyban az orroddal pötyögtetve írtad!:)

Köcsögnepper - 2011.02.26   13:47

Kedvenc márkám a VW, de ez az autó a Golfhoz képest egy igénytelen fos, gagyi (értsd: a márkához nem illő részletek). Jelen pillanatban ezt az autót biztosan nem venném meg, még magasabb felszereltségi szintben sem. Oké, hogy Amerikai a fő piac, de ez már a legalja. Ilyet én még VW-ről talán soha sehol nem nyilatkoztam....

További 74 hozzászólás »

Szólj hozzá Te is!

Így fogyaszt keveset egy Volkswagen

Áramvonalasítás, tömegcsökkentés, start-stop rendszer, kis ellenállású gumiabroncs - egy sor megoldás, ami nem mai találmány. ...

Érdemes BMW-t venni félmillióért?

12

Olvasónk félmillió forintért szeretne E36-os generációjú BMW-t, de a gazdaságosság miatt hezitál. Szakértőnk segít dönteni a ...

Miért nincs európai KRESZ?

4

Közös agrárpolitika, monetáris unió (már akinek, ugye), európai parlament, eurovíziós dalfesztivál. De miért nincsenek közös ...

Páncélszekrény tűz alatt

1

A páncélozássál foglalkozó Alpha Armouring kezelésbe vette a Mercedes G-osztályt, új mércét állítva a védett személygépjárművek ...

Féláron, gyorsabban és kényelmesebben utazni?

6

Forintos számítások bizonyítják a telekocsi előnyeit. Cserében végig kell hallgatnia egy tök idegen élettörténetét. Ha tetszik ...

Nem átverés: 4,4 literes fogyasztás

25

Kipróbáltuk, hogy mérsékelt, de életszerű sebességgel utazva mennyit fogyaszt az SX4 S-Cross. Váratlanul keveset.

Megfelelő autó erdélyi túrákhoz?

4

Olvasónk 3 millióért szeretne olyan családi mindenest, aminek nem kottyan meg, ha a Kárpátok bércei között kell helyt állnia.

Magyarország leggyorsabb autói

4

Utcainak kinéző versenyautók, ránézésre is bivalyerős tuning- és sportautók. Nézőként sem utolsó egy Time Attack verseny - ha ...

Mégsem gagyi az új Forma-1?

Járó motorral várja a bevetéseket a biztonsági autó pilótája, amik néha aztán elmaradnak. Bernd Mayländerrel beszélgettünk.

F1: Hivatalos, pilótát cserél a Caterham

A Caterham-csapat szerda délután bejelentette, hogy a hétvégi Belga Nagydíjra Kobajasi Kamui helyére a Le Mans-bajnok André Lotterert ...


Okostelefonokra kerülnek a teherautók

A digitális korszak a felhasználói kézikönyveket sem kíméli, ráadásul a Volvo Trucks szerint a fejlesztéssel az üzemidő is nőhet. ...


3
Ilyen lesz a következő VW Golf

Ilyen lesz a következő VW Golf

A Volkswagen már gőzerővel dolgozik a nyolcadik generációs Golfon. Néhány fejlesztési részlet kiszivárgott.


Súlyos égési sérüléseket okozott az ülésfűtés!

Egy végtagbénult hölgy bíróság elé citálja a GM-et, miután harmadfokú égési sérüléseket szenvedett egy Chevrolet utasülésén. ...


Kamionos vs. motoros - ki húzza a rövidebbet?

A bukósisak sokat segített a felbőszült kamionos ellen.


3
Ha elromlik a fék a buszon, az para!

Ha elromlik a fék a buszon, az para!

Féktelenül ugratott le a busz az alsó szinten lévő útra, majdnem egy másik busz tetején landolt.


8
Top 10 - Magyar katonai járgányok

Top 10 - Magyar katonai járgányok

Voltál katona? Akkor ezt a sorozatot nem hagyhatod ki. Ha nem voltál, akkor meg azért nézd meg!


2
Erre a Trabantra a tervezője se ismerne rá!

Erre a Trabantra a tervezője se ismerne rá!

Hatkerekű, pick-up Trabant, hatalmas fényszórókkal, matt-fekete festéssel. Menő, vagy nagyon menő???


F1: Motorhangok, amiktől garantált a libabőr

Ne! Ne nézd meg laptopon, telefonon fülhallgató nélkül! Ez a libabőröztető zaj megérdemli a jó minőségű lejátszást. V10-es motorok ...


F1: Hamilton a frászt hozta egy humoristára

Hogy kell beharangozni egy Hamilton-interjút? Hát így! Pörgés, lóerők, humor!


A busz rakterében utazott Horvátországba

Az országból kilépésre jelentkező busz aljában egy férfit találtak a rendőrök a beregsurányi határátkelőn.


F1: Räikkönen újraírná a történelmet Spában

Kimi Räikkönen bízik benne, hogy a történelem ismétli önmagát a Belga Nagydíjon, és győzelemmel tud nekifutni a szezon második ...