Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:341.0 Ft
Dízel:341.0 Ft

Két új bőrt húzott le a Fiat az 500-asról

Menetpróba: Fiat 500L Trekkking és Living

Szerző: levél küldés
Dátum: 2013.07.11. 06:41
Két új Fiat-modellváltozatot próbáltunk ki Milánó környékén. Az 500L Trekkinggel földúton poroltunk, az 500L Livinggel hét ülésen terpeszkedtünk.
Röviden - Fiat 500L Trekking és Living
Mi ez?Tágas, de kompakt egyterű-variációk az 500L-re
Mit tud?Vicces forma, nagy beltér, vidám mediterrán hangulat
Mibe kerül?A bemutató időpontjában még nincs hivatalos ára
Kinek jó?
Gyerekeseknek, akik imádják az olasz kocsikat annyira, hogy elnézzenek a dizájnért cserébe pár kisebb hibát

A hagyományos modellfejlesztés, újtermék-indítás autóipari módszertanát tökéletesen felrúgva érdekes  kísérletet végez a Fiat. A sikeresen újrateremtett egykori legenda, a 2007-ben bemutatott új 500-as imidzsére alapozva először piacra dobott egy ötajtós, tágas, semmihez nem hasonlítható külsejű egyterűt Fiat 500L néven. Most pedig két új 500L változatot készített el: a Trekkinget a kirándulós, járt utakat szívesen elhagyós vevőknek, a Livinget - akár hét üléssel felszerelve - nagyobb, vagy legalábbis sok csomaggal utazgató családoknak.

Hogy a kísérlet még izgalmasabb legyen, a nagy testű kocsikat akár kéthengeres motorral is meg lehet vásárolni; és aminek tényleg nem lehet megtippelni az eredményét: az 500L családot Amerikában is megpróbálják eladni. Akár bejön ez a bátor vállalkozás, akár nem, jellegzetesen olasz esettanulmányként biztosan bekerül a jövő marketing-tankönyveibe.

Fiat  Két új bőrt húzott le a Fiat az 500-asról
Hepehupás úton kicsit kemény a Trekking futóműve

500L Trekking

A Trekking az az 500-hoz képest, ami a Countryman a Minihez képest: emelt hasmagasságú, SUV-s megjelenésű, de persze egyáltalán nem igazi terepezésre szánt modellváltozat. Egyelőre benzinüzemben 95 lóerős 1,4 literes szívómotorral vagy a 105 lovas kéthengeres TwinAir Turbo nevű csodával kapható, de ezek bármelyikéről látatlanban lebeszélnék mindenki. Az 1,3 literes kis dízel 85 lóereje is csekélyke a terebélyes testhez. Ehhez a kocsihoz, ha valaha is ki szeretnénk merészkedni vele a városból, netán autópályán is közlekednénk vele, a legtutibb választás az 1,6 literes MultiJet.

Mi is ezzel a 105 lóerős dízelmotorral próbálhattuk ki a kocsit. Nyomatékos, erős, mindkettő kell is az 500L méretéhez. Bár az 1.6JTD járáskultúrája, csendessége kissé elmarad az élvonaltól (a PSA HDI-je vagy a VW TDI-je sokkal finomabban adja elő magát), ereje meggyőző. A hatfokozatú kézi váltó fokozatkiosztását is egész jól eltalálták hozzá, ha nem lenne olyan akadozó, kelletlen, játékszerűen komolytalan a kapcsolási érzet a képtelenül hosszú váltókar végén lévő, nevetségesen túlméretezett váltógombbal, az 500L Trekkinget kimondottan élvezetesen vezethető autónak mondhatnám (ezzel a motorral) a családi, nagy belterű MPV-kategóriában.
A Trekking annyira nem terepjáró, hogy összkerékhajtású kivitel nem is készül belőle. A sárban való elakadást csupán a gyárilag szerelt M+S jelzésű félterep-gumi és egy elektronikus pszeudo-sperrdifi próbálja gátolni úgy-ahogy. A Traction+-nak nevezett rendszer automatikusan meg-megfékezi az elpörgő kereket, így nagyobb nyomaték juthat a biztosabban tapadó abroncsra.

A Trekkinget egy off-roados szemmel ugyancsak szánalmas tesztúton engedte kipróbálnunk a Fiat: egy murvás makadámúton mehettünk vele pár kilométert. Éppúgy megbirkózott ezzel a nehéz feladattal, ahogy méretben, karakterben hasonló konkurensei, a fronthajtású Dacia Duster, egy Hyundai IX35 vagy egy ©koda Yeti megbirkózott volna. Aszfalton viszont meglepően jól teljesített.

Fiat  Két új bőrt húzott le a Fiat az 500-asról
A nyújtás megöli az 500L jópofa könnyedségét

A prezentációkon a gyártó képviselői többször kiemelték, milyen remek szerintük a Trekking úttartása, milyen élénken reagál a kormánymozdulatokra és milyen kis oldaldőlésekkel reagál a hirtelen irányváltásokra. És valóban, egész stabil, agilis autónak bizonyult a kocsi, különösen, ha nagyobb testvérével, a minden kormánymoccanásra ijesztő billenéssel reagáló, akár hét üléssel is rendelhető 500L Livinggel hasonlítjuk össze.

500L Living

Bár a Fiat sajtóanyaga szerint az 500L "az 500-as összes báját, egy közepes méretű autó agilitását és kompaktságát, egy kompakt kombi komfortját és tartalmát(?) valamint egy MPV helykínálatát és variálhatóságát" nyújtja egyszerre, azért ezzel a kijelentéssel több ponton is vitába lehetne szállni. Főként, ami a báj kérdését illeti.

Báj? Ugyan már! A megnyújtott farral minden, ráadásul az alap-500-aséval össze nem mérhető, sajátos báját elvesztette az 500L a hét üléssel is kapható változat kialakítása során. És ez a báj eleve is inkább egy amolyan babusgatást kívánó esetlenség volt az igazi, kicsi Fiat 500 hetyke kivagyiságával szemben.
No de legalább hely tényleg van benne. A két hátsó szükségülés ugyan felnőtteknek nemigen, és gyerekeknek is csak korlátozottan ajánlható, de a 638 literes csomagtér, a hátsó üléstámlák és a jobb egy támlájának ledöntésével 260 centi hosszú IKEA-szekrénylapot is befogadó kabin tényleg jól jöhet egy családi kocsinál.

Sőt; én igazából taxiként tudom leginkább elképzelni az 500L Livinget. Kényelmes ki-beszállás, irdatlan fejtér, csendes utastér - igazi Multipla-utód. Mondjuk annál azért tényleg bájosabb. És sokkal kevésbé stresszes vezetni, mint a zavaróan széles elődöt.

A mindössze 4,35 méter hosszú kasztnival a kompakt kombiknál rövidebb az 500L Living. Jól jön ez a kompaktság a városi forgalomban: belső méreteit meghazudtolóan mozgékony, kezes autó a nyüzsiben a giga-500. Országúton, sztrádán viszont nincs igazán elemében. A futómű túl lágyra sikeredett, amíg egyenesen kell menni, nincs semmi baj, de egy hirtelen sávváltásnál, előzésnél akkorát billen a bódé, hogy az utasok, de néha még a sofőr szíve is ki-kihagy egy-egy ütemet.

Az 500L Living pillanatnyilag három motor valamelyikével választható. Gyengécske, de legalább takarékos az 1.3 MultiJet dízel, erős, takarékos és jó az 1,6 literes MultiJet, és teljességgel értelmetlen a Fiat által nagyon nyomott, valójában semmire se jó kéthengeres, 900 köbcentis TwinAir.
Kispolszkihang, lehetetlenül magas fordulatszámok minden tempónál és még a számítógép szerint is kilenc liter feletti fogyasztás nem is nagyon gyilkolva. Tényleg szép mérnöki bravúr, ahogy prüszköl-krákog-kínlódik, de valahogy sose fullad le még alapjárat-közelben lepadlózva sem; meg is érdemel minden díjat, amit motorfejlesztési megmérettetéseken szerez. De hétköznapi használatra teljesen értelmetlen választás szegény.

Fiat menni Amerika


Az 500-as családdal indul a Fiat nagy vállalkozása a tengerentúlon. Az olasz életérzésre és az egykori pici 500-asból származó érzelmi tőkére alapozva rohanja le az USA-t a sok nagyobb 500-as is. Ott az egyetlen számításba jöhető motorral, az 1.4 T-Jettel árulják majd a Trekkinget és Livinget - hogy mire jutnak a Sok Hengerek Földjén ezzel a néggyel, majd elválik. Jópofa videójuk már van hozzá mindenesetre:



Hogy alapáron is gazdagon extrázva, automata klímával, ötcolos érintőképernyős infotainment-rendszerével jó vétel-e az 500L Trekking és Living kivitele,  és hogy mennyibe fog kerülni a kocsi robotváltóval, még nem tudjuk, árakat csak később közöl az importőr.

Ha a sima 500L eleve elég brutális árából indulunk ki, biztos nem lesz olcsó egyik sem, de mindkét új variáns van akkora egyéniség, hogy árcédulát nem nagyon néző rajongókat szerezzen magának.

Talán még Amerikában is sikerrel járnak majd - sok szerencsét nekik!



Szavazás: Fiat 500L család

Fiat 500L család

Tetszik a Fiat 500L család? Mennyire?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

18 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

comment17 hozzászólás

Zsálabl - 2013.07.15   15:17

"Látatlanban lebeszélném" stb, stb, a Multipla zavaróan széles. Nem kell látnom az ördögöt, hogy felismerjem. Főleg ha frankó előítéletekkel küzdök.

régimotoros. - 2013.07.14   13:12

másoknak meg volt problémájuk velük, akár már 30.000km-nél.
de hogy ne egy ezekből vagy te mondd meg mi a tuti, ezért van a statisztika.
és aszerint szar a tsi.

Specialized78 - 2013.07.14   12:47

A családban volt TSI motoros céges autó.Hajtottuk rendesen,de az ég világon semmi baja nem volt.Pedig majd 300.000km került bele.

manitou8 - 2013.07.12   13:50

megint elkophatnál ha már 1szer ki lettél vágva a primitívséged miatt.
az az 1 db info akkor is valós, és bizonyított info volt, szemben a te 'nem igaz', 'hülye vagy' stb magasröptű hozzászólásaiddal.
te már végeztél az általánossal, gondolom ezért vagy ilyen büszke a végzettségedre:)

te figyelj, ha számok mutatják hogy egyik rosszabb, másik jobb, azt hogy nem sikerül megértened?
tudod számok, egyik több,másik kevesebb, ne zavarjon a %-jel. vagy abban az általánosban számokig még nem jutottatok?

megint - 2013.07.12   12:55

Az van , hogy vagy még általánosba jársz és sokat autós kártyázol, vagy szimplán ennyi adatott meg a sorstól. Van neked ez a TSI rögeszméd amit valahol olvastál, hiszen az olvasás legalább megy, bár az értőolvasás része már nem igazán. Hozod az M6-nál mutatott szintedet, ami nem túl magas, van egy db infód és annyiból írogatod a baromságaidat és általánosítasz.

További 12 hozzászólás »

Szólj hozzá Te is!

Minden, amit a hétvégi kamion-Eb-ről tudnod kell

Negyed század után újra visszatér a Hungaroringre a Kamion Eb. Összeszedtük a legfontosabb tudnivalókat, hogy ne pislogj, mint ...

Emelkednek a sebességhatárok

12

Gyorsabban mehetünk több sztrádán és autóúton. Jön a fapados autópálya!

Vad- és kutyaveszély az autópályán

4

Vadkerítés fut végig a sztrádák mellett, fizetünk, hogy 130-cal mehessünk és mégis az arcunkba tolja az autópálya-kezelő: Vadveszély! ...

Egy nőt nem illik letaszítani a dobogóról

Hőség, hosszú combú lányok és sima Kiss Norbi rajt-cél győzelem. A helyszínről követtük végig a Kamion Európa-bajnokág cseh futamának ...

Börtönbe küldik a figyelmetlen nyugdíjast

8

2,5 millió balesetmentes kilométer után hogyan hibázhat valaki ekkorát?

Jó választás 600 ezerért, alacsony fogyasztással?

Olvasónk a tipikus átlagautót keresi. Árban a 600-700 ezres sávban, minél alacsonyabb fogyasztással, fenntartási költséggel. ...

"Volt bennem félelem"

1

Hogyan lett kamionversenyző Michelisz Norbert és Wéber Gábor egykori legyőzője? Majd hogyan lett 3 év alatt Európa legjobbja?

Jobb, ha mindenki elfelejti az autót a jövő hétre

5

Vajon mekkora lesz a közlekedési káosz szeptember elsején, amikor a széttúrt Budapestre rászabadul a reggeli-esti, iskolásokat ...

Nem rombolták le a kamionok a Hungaroringet

1987-ben a kamionversenyzés a hungaroringi futammal törte át a vasfüggönyt. A szalámi-paprika-egri bikavér kombó ezúttal is bevált. ...

F1: Mindkét autóban motort cserél a Red Bull

Daniel Ricciardo és Danyiil Kvjat is tízhelyes rajtbüntetéssel számolhat az Olasz Nagydíjon, a Red Bull új motort szerel az autókba. ...


1
Jézus ereje! Mivel hajtott ez fel a gyorsforgalmira!?!?

Jézus ereje! Mivel hajtott ez fel a gyorsforgalmira!?!?

Ez a férfi nem teljesen százas, az már biztos. Mégis mire számított, mikor kistraktorral felhajtott a kétszer kétsávos gyorsforgalmira. ...


Városi martalóc Koreából

Finoman megemelt futómű, fémes-gumis burkolatok, terepjárós lámpatestek: a Hyundai is beszállt a soft-roader bizniszbe.


Fordulat: drágulnak az üzemanyagok

Pénteken mindkét üzemanyag árát emeli a Mol. Vége a régóta tartó csökkenésnek.


F1: Száz versenyig meg sem állna Monza

Továbbra sem tudni, mi lesz az Olasz Nagydíj sorsa, a háttérben mennek az egyezkedések. Monza nem akar lemondani a versenyről.


F1: Massa a dobogóra készül Monzában

A Williams idén szeretné megismételni tavalyi dobogós eredményét a hétvégi Olasz Nagydíjon.


Lezárult a palotaforradalom a VW-nél

A Volkswagen-csoport igazgatótanácsa minden bizonnyal újabb három évre bizalmat szavaz Martin Winterkorn elnök-vezérigazgatónak. ...


F1: A Michelin készen áll a háborúra

A Forma-1-es visszatérésre pályázó Michelin azt mondja, ők készek lennének a Pirelli mellett szerepelni a sorozatban, jöhetne ...


F1: Büntetéssel kezd az újonc

A Toro Rosso spanyol ifjonca, Carlos Sainz Jr. motorcsere miatt tízhelyes rajtbüntetéssel fut neki a hétvégi Olasz Nagydíjnak.


Ekkora monstrumot ritkán látsz közúton

Minden bizonnyal megfagyna a vér az ereiben, ha azt látná, hogy egy ekkora monstrum halad el autójától nem messze közúton.


4
Bizarr rendőrautót fotóztak Pesten

Bizarr rendőrautót fotóztak Pesten

Vajon mi a fene az a méretes kinövés a Mercedes tetején? Te tudod?


F1: Maldonado miatt van bajban a Lotus

A Lotus-csapat pénzügyi problémái Pastor Maldonado szponzorának, a PDVSA-nak köszönhetők, ugyanis a venezuelai cég nem utalta ...