Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:413.0 Ft
Dízel:427.0 Ft

Két új bőrt húzott le a Fiat az 500-asról

Menetpróba: Fiat 500L Trekkking és Living

Szerző: levél küldés
Dátum: 2013.07.11. 06:41
Röviden - Fiat 500L Trekking és Living
Mi ez?Tágas, de kompakt egyterű-variációk az 500L-re
Mit tud?Vicces forma, nagy beltér, vidám mediterrán hangulat
Mibe kerül?A bemutató időpontjában még nincs hivatalos ára
Kinek jó?
Gyerekeseknek, akik imádják az olasz kocsikat annyira, hogy elnézzenek a dizájnért cserébe pár kisebb hibát

A hagyományos modellfejlesztés, újtermék-indítás autóipari módszertanát tökéletesen felrúgva érdekes  kísérletet végez a Fiat. A sikeresen újrateremtett egykori legenda, a 2007-ben bemutatott új 500-as imidzsére alapozva először piacra dobott egy ötajtós, tágas, semmihez nem hasonlítható külsejű egyterűt Fiat 500L néven. Most pedig két új 500L változatot készített el: a Trekkinget a kirándulós, járt utakat szívesen elhagyós vevőknek, a Livinget - akár hét üléssel felszerelve - nagyobb, vagy legalábbis sok csomaggal utazgató családoknak.

Hogy a kísérlet még izgalmasabb legyen, a nagy testű kocsikat akár kéthengeres motorral is meg lehet vásárolni; és aminek tényleg nem lehet megtippelni az eredményét: az 500L családot Amerikában is megpróbálják eladni. Akár bejön ez a bátor vállalkozás, akár nem, jellegzetesen olasz esettanulmányként biztosan bekerül a jövő marketing-tankönyveibe.

Fiat 500 Trekking Két új bőrt húzott le a Fiat az 500-asról
Hepehupás úton kicsit kemény a Trekking futóműve

500L Trekking

A Trekking az az 500-hoz képest, ami a Countryman a Minihez képest: emelt hasmagasságú, SUV-s megjelenésű, de persze egyáltalán nem igazi terepezésre szánt modellváltozat. Egyelőre benzinüzemben 95 lóerős 1,4 literes szívómotorral vagy a 105 lovas kéthengeres TwinAir Turbo nevű csodával kapható, de ezek bármelyikéről látatlanban lebeszélnék mindenki. Az 1,3 literes kis dízel 85 lóereje is csekélyke a terebélyes testhez. Ehhez a kocsihoz, ha valaha is ki szeretnénk merészkedni vele a városból, netán autópályán is közlekednénk vele, a legtutibb választás az 1,6 literes MultiJet.

Mi is ezzel a 105 lóerős dízelmotorral próbálhattuk ki a kocsit. Nyomatékos, erős, mindkettő kell is az 500L méretéhez. Bár az 1.6JTD járáskultúrája, csendessége kissé elmarad az élvonaltól (a PSA HDI-je vagy a VW TDI-je sokkal finomabban adja elő magát), ereje meggyőző. A hatfokozatú kézi váltó fokozatkiosztását is egész jól eltalálták hozzá, ha nem lenne olyan akadozó, kelletlen, játékszerűen komolytalan a kapcsolási érzet a képtelenül hosszú váltókar végén lévő, nevetségesen túlméretezett váltógombbal, az 500L Trekkinget kimondottan élvezetesen vezethető autónak mondhatnám (ezzel a motorral) a családi, nagy belterű MPV-kategóriában.
A Trekking annyira nem terepjáró, hogy összkerékhajtású kivitel nem is készül belőle. A sárban való elakadást csupán a gyárilag szerelt M+S jelzésű félterep-gumi és egy elektronikus pszeudo-sperrdifi próbálja gátolni úgy-ahogy. A Traction+-nak nevezett rendszer automatikusan meg-megfékezi az elpörgő kereket, így nagyobb nyomaték juthat a biztosabban tapadó abroncsra.

A Trekkinget egy off-roados szemmel ugyancsak szánalmas tesztúton engedte kipróbálnunk a Fiat: egy murvás makadámúton mehettünk vele pár kilométert. Éppúgy megbirkózott ezzel a nehéz feladattal, ahogy méretben, karakterben hasonló konkurensei, a fronthajtású Dacia Duster, egy Hyundai IX35 vagy egy ©koda Yeti megbirkózott volna. Aszfalton viszont meglepően jól teljesített.

Fiat 500 Trekking Két új bőrt húzott le a Fiat az 500-asról
A nyújtás megöli az 500L jópofa könnyedségét

A prezentációkon a gyártó képviselői többször kiemelték, milyen remek szerintük a Trekking úttartása, milyen élénken reagál a kormánymozdulatokra és milyen kis oldaldőlésekkel reagál a hirtelen irányváltásokra. És valóban, egész stabil, agilis autónak bizonyult a kocsi, különösen, ha nagyobb testvérével, a minden kormánymoccanásra ijesztő billenéssel reagáló, akár hét üléssel is rendelhető 500L Livinggel hasonlítjuk össze.

500L Living

Bár a Fiat sajtóanyaga szerint az 500L "az 500-as összes báját, egy közepes méretű autó agilitását és kompaktságát, egy kompakt kombi komfortját és tartalmát(?) valamint egy MPV helykínálatát és variálhatóságát" nyújtja egyszerre, azért ezzel a kijelentéssel több ponton is vitába lehetne szállni. Főként, ami a báj kérdését illeti.

Báj? Ugyan már! A megnyújtott farral minden, ráadásul az alap-500-aséval össze nem mérhető, sajátos báját elvesztette az 500L a hét üléssel is kapható változat kialakítása során. És ez a báj eleve is inkább egy amolyan babusgatást kívánó esetlenség volt az igazi, kicsi Fiat 500 hetyke kivagyiságával szemben.
No de legalább hely tényleg van benne. A két hátsó szükségülés ugyan felnőtteknek nemigen, és gyerekeknek is csak korlátozottan ajánlható, de a 638 literes csomagtér, a hátsó üléstámlák és a jobb egy támlájának ledöntésével 260 centi hosszú IKEA-szekrénylapot is befogadó kabin tényleg jól jöhet egy családi kocsinál.

Sőt; én igazából taxiként tudom leginkább elképzelni az 500L Livinget. Kényelmes ki-beszállás, irdatlan fejtér, csendes utastér - igazi Multipla-utód. Mondjuk annál azért tényleg bájosabb. És sokkal kevésbé stresszes vezetni, mint a zavaróan széles elődöt.

A mindössze 4,35 méter hosszú kasztnival a kompakt kombiknál rövidebb az 500L Living. Jól jön ez a kompaktság a városi forgalomban: belső méreteit meghazudtolóan mozgékony, kezes autó a nyüzsiben a giga-500. Országúton, sztrádán viszont nincs igazán elemében. A futómű túl lágyra sikeredett, amíg egyenesen kell menni, nincs semmi baj, de egy hirtelen sávváltásnál, előzésnél akkorát billen a bódé, hogy az utasok, de néha még a sofőr szíve is ki-kihagy egy-egy ütemet.

Az 500L Living pillanatnyilag három motor valamelyikével választható. Gyengécske, de legalább takarékos az 1.3 MultiJet dízel, erős, takarékos és jó az 1,6 literes MultiJet, és teljességgel értelmetlen a Fiat által nagyon nyomott, valójában semmire se jó kéthengeres, 900 köbcentis TwinAir.
Kispolszkihang, lehetetlenül magas fordulatszámok minden tempónál és még a számítógép szerint is kilenc liter feletti fogyasztás nem is nagyon gyilkolva. Tényleg szép mérnöki bravúr, ahogy prüszköl-krákog-kínlódik, de valahogy sose fullad le még alapjárat-közelben lepadlózva sem; meg is érdemel minden díjat, amit motorfejlesztési megmérettetéseken szerez. De hétköznapi használatra teljesen értelmetlen választás szegény.

Fiat menni Amerika


Az 500-as családdal indul a Fiat nagy vállalkozása a tengerentúlon. Az olasz életérzésre és az egykori pici 500-asból származó érzelmi tőkére alapozva rohanja le az USA-t a sok nagyobb 500-as is. Ott az egyetlen számításba jöhető motorral, az 1.4 T-Jettel árulják majd a Trekkinget és Livinget - hogy mire jutnak a Sok Hengerek Földjén ezzel a néggyel, majd elválik. Jópofa videójuk már van hozzá mindenesetre:



Hogy alapáron is gazdagon extrázva, automata klímával, ötcolos érintőképernyős infotainment-rendszerével jó vétel-e az 500L Trekking és Living kivitele,  és hogy mennyibe fog kerülni a kocsi robotváltóval, még nem tudjuk, árakat csak később közöl az importőr.

Ha a sima 500L eleve elég brutális árából indulunk ki, biztos nem lesz olcsó egyik sem, de mindkét új variáns van akkora egyéniség, hogy árcédulát nem nagyon néző rajongókat szerezzen magának.

Talán még Amerikában is sikerrel járnak majd - sok szerencsét nekik!



Szavazás: Fiat 500L család

Fiat 500L család

Tetszik a Fiat 500L család? Mennyire?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

Cikk nyomtatása

17 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

comment17 hozzászólás

Zsálabl - 2013.07.15   15:17

"Látatlanban lebeszélném" stb, stb, a Multipla zavaróan széles. Nem kell látnom az ördögöt, hogy felismerjem. Főleg ha frankó előítéletekkel küzdök.

régimotoros. - 2013.07.14   13:12

másoknak meg volt problémájuk velük, akár már 30.000km-nél.
de hogy ne egy ezekből vagy te mondd meg mi a tuti, ezért van a statisztika.
és aszerint szar a tsi.

Specialized78 - 2013.07.14   12:47

A családban volt TSI motoros céges autó.Hajtottuk rendesen,de az ég világon semmi baja nem volt.Pedig majd 300.000km került bele.

manitou8 - 2013.07.12   13:50

megint elkophatnál ha már 1szer ki lettél vágva a primitívséged miatt.
az az 1 db info akkor is valós, és bizonyított info volt, szemben a te 'nem igaz', 'hülye vagy' stb magasröptű hozzászólásaiddal.
te már végeztél az általánossal, gondolom ezért vagy ilyen büszke a végzettségedre:)

te figyelj, ha számok mutatják hogy egyik rosszabb, másik jobb, azt hogy nem sikerül megértened?
tudod számok, egyik több,másik kevesebb, ne zavarjon a %-jel. vagy abban az általánosban számokig még nem jutottatok?

megint - 2013.07.12   12:55

Az van , hogy vagy még általánosba jársz és sokat autós kártyázol, vagy szimplán ennyi adatott meg a sorstól. Van neked ez a TSI rögeszméd amit valahol olvastál, hiszen az olvasás legalább megy, bár az értőolvasás része már nem igazán. Hozod az M6-nál mutatott szintedet, ami nem túl magas, van egy db infód és annyiból írogatod a baromságaidat és általánosítasz.

További 12 hozzászólás »

Szólj hozzá Te is!

Ellopták - Suzuki Ignis - IPR 556

Ellopták kolléganőnk 2003-as Ignisét. Értékének 10 százaléka a becsületes megtalálóé.

Így fogyaszt keveset egy Volkswagen

Áramvonalasítás, tömegcsökkentés, start-stop rendszer, kis ellenállású gumiabroncs - egy sor megoldás, ami nem mai találmány. ...

Érdemes BMW-t venni félmillióért?

12

Olvasónk félmillió forintért szeretne E36-os generációjú BMW-t, de a gazdaságosság miatt hezitál. Szakértőnk segít dönteni a ...

Miért nincs európai KRESZ?

4

Közös agrárpolitika, monetáris unió (már akinek, ugye), európai parlament, eurovíziós dalfesztivál. De miért nincsenek közös ...

Páncélszekrény tűz alatt

1

A páncélozássál foglalkozó Alpha Armouring kezelésbe vette a Mercedes G-osztályt, új mércét állítva a védett személygépjárművek ...

Féláron, gyorsabban és kényelmesebben utazni?

5

Forintos számítások bizonyítják a telekocsi előnyeit. Cserében végig kell hallgatnia egy tök idegen élettörténetét. Ha tetszik ...

Nem átverés: 4,4 literes fogyasztás

19

Kipróbáltuk, hogy mérsékelt, de életszerű sebességgel utazva mennyit fogyaszt az SX4 S-Cross. Váratlanul keveset.

Megfelelő autó erdélyi túrákhoz?

4

Olvasónk 3 millióért szeretne olyan családi mindenest, aminek nem kottyan meg, ha a Kárpátok bércei között kell helyt állnia.

Magyarország leggyorsabb autói

4

Utcainak kinéző versenyautók, ránézésre is bivalyerős tuning- és sportautók. Nézőként sem utolsó egy Time Attack verseny - ha ...

Hét év után újra amerikai pilóta az F1-ben

Újabb pilótacsere a hétvégi Belga Nagydíjra: a Marussia jelezte, hogy Max Chilton helyén a tartalékos Alexander Rossi kap lehetőséget. ...


Újrahegeszti eladott autóit a Honda

A Honda kijavított egy rossz törésteszt-minősítést eredményező konstrukciós hibát, és most visszamenőleg biztonságosabbá teszik ...


Már az autófestékekkel is megy a trükközés

A Gazdasági Versenyhivatal hét vállalkozásra összesen 175,9 millió forint bírságot szabott ki.


Kerékpáros lámpák - olcsótól a fényvetőig

A KRESZ látni és látszani alapvetése fokozottan érvényes, ha kerékpárra pattanunk, megfelelő világítás nélkül csak út szélén ...


Frissül a BMW 6-os szériája

Németországban fényképezték le a bajorok luxuskupéjának módosított megjelenésű változatát. Nem számítunk jelentős változásokra.


F1: Villanyautóval gyakorolnak a Red Bullnál

A Belga Nagydíj helyszínén villanymotoros autóval gyakorolta a kerékcseréket a Red Bull stábja.


Szellemországban tesztel a Volvo

Egy vadonatúj, húszmilliárd forintos tesztközpont segíti a Volvót, hogy elérjék ambiciózus céljukat, a teljesen balesetmentes ...


F1: Alonso az egyetlen zseni a mezőnyben

Ha Sir Jackie Stewartnak választania kéne, akkor Fernando Alonsót nevezné meg a jelenlegi F1-es mezőny legjobbjának.


Félig a VW Golfra épül az új Fabia!

Eredetileg arról volt szó, hogy az előző generációs modell módosított padlóját kapja a Fabia. Úgy tűnik, feljavították a receptet. ...


F1: Ha Belgium, akkor eső!

Spa-Franchorchamps időjárási szempontból a legkiszámíthatatlanabb pálya, percről percre, kanyarról kanyarra változhat a helyzet.


1
Ocsmány amcsi melós

Ocsmány amcsi melós

Az Oshkosh harckocsiszállítója a maga korában rendkívül erős nyergesvontatónak számított. Igaz, formaterve korántsem volt szépségdíjas. ...


F1: Bizarr póker Hamilton és Rosberg között

Lewis Hamilton úgy érzi, az ideinél keményebb világbajnoki harca még soha nem volt.