Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:383.0 Ft
Dízel:402.0 Ft

Csak semmi turbó: Astra 1,6

Teszt: Opel Astra Sports Tourer 1,6 Enjoy

Szerző: levél küldés
Fotók: Kovács Bence,
Dátum: 2011.09.23. 16:00
Opel Astra Sports Tourer 1.6 Enjoy Csak semmi turbó: Astra 1,6
Harmonikus, szép formájú a kombi Astra

Azon talán nem veszünk össze senkivel, hogy az új Astra formája egészen jól sikerült. Sokkal komolyabb lett, mint a korábbi modell, és a kombi változat - amely azonos tengelytáv mellett 28 centivel hosszabb és két és féllel magasabb a sima Astránál, az is kifejezetten jó formájú hordár lett. A praktikus plusz csomagtér egyáltalán nem fest idétlenül az autó fenekén.

Az Astra bent is rendben van, legalábbis a jobban felszerelt változatok igen csinosak. Színes ajtókárpit, a váltó körül rejtett, színes fényű világítás teszi vidámabbá az autóban töltött órák hangulatát, és kellemes tapintású, tisztességes anyagok jutottak mindenhová. Persze az Opeles kezelőszervekre jellemző fura logika megmaradt.
Elöl nem lehet panasz a helykínálatra, és az ülések is kényelmesek. A hangszigetelés is jól sikerült, az ajtó becsukása után, mintha egy süketszobában ücsörögnénk. És ez a hangtompított hangulat megmarad utazás közben, még autópályán is. Hátul ugyan már szűkösebb a hely, főleg egy kicsi lábteret lehetne még valahogy odaszerkeszteni, de még így sem kellemetlen dolog, ha mát csak itt jutott hely.

Hátsó fertály

Opel Astra Sports Tourer 1.6 Enjoy Csak semmi turbó: Astra 1,6
Kihajtható szőnyeg vigyáz a kárpitra, illetve a lökhárítóra

Egy kombinak a feneke a legfontosabb része, így itt mi is kicsit többet időzünk. Az Opel azok közé a gyártók közé tartozik, akik nem most, és nem is kényszerből cseppentek a kombigyártásba. Így a hozzáértés is megvan ahhoz, hogy használható puttonyt szerkesszenek az autóikra.

Az Astrában ez sikerült is, hiszen a tekintélyes, félköbméteres csomagtartót - az ülések lehajtásával ez 1550 literre növelhető - olyan praktikus apróságokkal tették szerethetővé, mint a kihajtható szőnyeg, amellyel rakodásnál a fényezést óvhatjuk meg, ha pedig a csomagok alatt hagyjuk, akkor a belső kárpitot menthetjük meg a segítségével az idő előtti elhasználódástól, vagy a dupla fenék, és némi  felárért a hátsó ülések is megtanulnak egy újabb kunsztot: gombnyomásra fekszenek le.

Opel Astra Sports Tourer 1.6 Enjoy Csak semmi turbó: Astra 1,6
Jót tesz a hangulatnak a színes kárpit

Külön öröm, hogy ha a 60:40 arányban lehajtható hátsó üléssort lefektetjük, akkor sík, akár autóban alvásra is elegendő sík felületet alakíthatunk ki. Pazar.

A kedvenc

Az Astrában az egyik legkedveltebb motorváltozat volt az 1,6-os. Valószínűleg az új modellnél sem lesz ez másként, hiszen a 115 lóerős Ecotec nem drága, és az apró, turbós motorok megjelenése óta a legtöbb ember agyában ott motoszkál, hogy vajon meddig bírják majd ezek a szerkezetek? Lesznek-e olyan megbízhatóak, mint egy nagyobb lökettérfogatú, de sima szívó változat, vagy pedig a kis motor, turbóval lélegeztetve egyet jelent a biztos, korai halállal, vagy éppen a költséges szervizjárással. A mérnökök szerint az első variáció az igaz, a szkeptikusok szerint pedig a második.
Elrejtettek benne két potyautast

Opel Astra Sports Tourer 1.6 Enjoy Csak semmi turbó: Astra 1,6
Kevés ez a 115 lóerő ide

Az 1,6 literes benzines motor a maga 115 lóerejével papíron nem tűnik feltűnően gyengének, de a való világban már más a helyzet, hiszen ezzel a teljesítménnyel komoly tömeget, egész pontosan 1437 kilogrammot kellene mozgatnia - ez majdnem 160 kilogrammal több, mint az előző változat tömege. Olyan, mintha rajtunk kívül még két ember ülne állandóan pluszba a kocsiban. És ez a feladat bizony csak nyögvenyelősen megy az 1,6-os motornak.

Opel Astra Sports Tourer 1.6 Enjoy Csak semmi turbó: Astra 1,6
Rejtett hangulatvilágítás a váltókar környékén

De legalább csendesen szenved a járgány, sem városban, sem autópályán nem lehet sokat hallani a motorháztető alatti elkeseredett vergődésből. Mi szinte kizárólag csak városban használtuk az autót, így a nálunk mért 8,1 literes átlagfogyasztás nagyjából hozza is a gyári adatot.

Az 1,6-os motorhoz csupán ötfokozatú váltó jár, de emiatt nem kell aggódni, remek darabot hoztak össze az Opelnél. Éppen megfelelő erő kell a jófogású váltókar mozgatásához és a fokozatok is a helyükön vannak, így a váltás kifejezetten kellemes elfoglaltság. Emellett az autó futóműve is igyekszik feledtetni a lagymatag motor miatti rossz érzést, kanyarokban határozott íven tartja a kocsit, kellően feszes, de egyáltalán nem kényelmetlen, még terheletlenül sem.

Biztonság:

Opel Astra Sports Tourer 1.6 Enjoy Csak semmi turbó: Astra 1,6

Ennyire fontos modell nem engedhet meg magának az ötcsillagosnál gyengébb eredményt a törésteszteken, így az Astra is simán elhozta az összes begyűjthető csillagot. A frontális ütközésnél az autó utastere tökéletesen ép maradt, a kétfokozatú övfeszítőknek köszönhetően a bábuk eredményei alapján járt a maximális pontszám és az Astrában ülőknek térdlégzsák nélkül is biztonságban van a lába.

A korlátos ütközésnél a mellkas védelme megfelelő volt, de az oszloptesztnél már a kelleténél nagyobb terhelést mértek, azonban a test többi része itt is eléggé védett volt. A felnőtt utasok biztonságára szerzett 95 százalékos értékeléshez az ostorcsapásos sérülésektől védő aktív fejtámlák kiváló szereplése is hozzájárult. Akit érdekelnek a részletek is, a teljes töréstesztért kattintson ide.

Visszatérve az cikk eleji kérdésre, hacsak nem az utolsó fillérre kiszámolt pénzmennyiséggel ballagunk le a sarokra Opelért, akkor nem az 1,6-ost ajánlanánk. Már a170 ezerrel többe kerülő 120 lovas, turbós 1,4-es is kellemesebb választás, de ha van még pár tallér a malacpersely fenekén, akkor  a 140 lóerős 1,4-es lehet a tuti.

Extrák

0 Ft
136 000 Ft
136 220 Ft
0 Ft
104 000 Ft
0 Ft
12 000 Ft
15 748 Ft
0 Ft
21 600 Ft
22 835 Ft
4 000 Ft
4 724 Ft
0 Ft
48 000 Ft
48 032 Ft
144 000 Ft
144 094 Ft
280 000 Ft
160 000 Ft
160 630 Ft
32 000 Ft
32 283 Ft
0 Ft
408 000 Ft
408 661 Ft
51 181 Ft
64 000 Ft
0 Ft
0 Ft
0 Ft
56 000 Ft
56 693 Ft
32 000 Ft
40 000 Ft
40 158 Ft
302 400 Ft
94 400 Ft
100 000 Ft
100 000 Ft
48 000 Ft
48 032 Ft
0 Ft
160 000 Ft
12 000 Ft
21 260 Ft
8 000 Ft
8 661 Ft
200 000 Ft
200 000 Ft
0 Ft
40 000 Ft
40 158 Ft
0 Ft
32 000 Ft
32 283 Ft
0 Ft
16 000 Ft
16 535 Ft
0 Ft
32 000 Ft
32 283 Ft
56 000 Ft
32 000 Ft
37 795 Ft
140 000 Ft
157 480 Ft
159 200 Ft
192 913 Ft
0 Ft
24 000 Ft
24 409 Ft
36 000 Ft
25 600 Ft
25 984 Ft
44 000 Ft
92 126 Ft
0 Ft
0 Ft
12 000 Ft
23 622 Ft
0 Ft
80 000 Ft
80 315 Ft
144 000 Ft
144 094 Ft
176 000 Ft
200 000 Ft
176 378 Ft
0 Ft
108 000 Ft
108 661 Ft
0 Ft
0 Ft
0 Ft
36 000 Ft
36 220 Ft
46 400 Ft
46 457 Ft
38 400 Ft
38 583 Ft
79 200 Ft
79 528 Ft
119 200 Ft
119 685 Ft
48 000 Ft
48 032 Ft
0 Ft
108 661 Ft
0 Ft
200 000 Ft
200 000 Ft
0 Ft
0 Ft
12 800 Ft
16 000 Ft
16 535 Ft
0 Ft
8 000 Ft
8 661 Ft
12 000 Ft
0 Ft
144 000 Ft
224 000 Ft
144 000 Ft
157 480 Ft
224 000 Ft
236 220 Ft
24 000 Ft
35 433 Ft
59 055 Ft
78 740 Ft
56 000 Ft
0 Ft
80 000 Ft
80 315 Ft
36 220 Ft
0 Ft
0 Ft
36 000 Ft
36 220 Ft
40 000 Ft
40 158 Ft
79 200 Ft
79 528 Ft
0 Ft
0 Ft
64 000 Ft
64 567 Ft
112 000 Ft
112 598 Ft
20 000 Ft
20 472 Ft
24 000 Ft
160 000 Ft
160 630 Ft
32 000 Ft
32 283 Ft
8 000 Ft
14 173 Ft
160 630 Ft
0 Ft
0 Ft
0 Ft
0 Ft
240 000 Ft
240 157 Ft
40 000 Ft
40 158 Ft
160 000 Ft
160 630 Ft
12 000 Ft
25 984 Ft
Az autó ára extrákkal együtt: 5 190 000 Ft
Adatok forrása: Eurotax

FELSZERELTSÉGI ADATOK

- Ablaktörl? berendezés es?érzékel?vel- Audio-rendszer: Infinity- Bels? visszapillantó tükör, automatikusa
- Bluetooth + Tempomat- Csomagtartó véd?tálca: alacsony perem?- Csomagtér: variálható/b?víthet? csomagté
- Csomagtérben rakományrögzít? pontok- Csomagtérháló- Dohányzó csomag
- Elektromos ablakemel?k elöl- Elektromos ablakemel?k hátul- Enjoy csomag: fedélzeti számítógép, ködl
- Enjoy indulócsomag: fedélzeti számítógép- Es?érzékel? ablaktörl?, bels? tükör auto- ESP [elektronikus menetstabilizáló] + AS
- F?tés-szell?zés: kiegészít? f?tés- F?tés-szell?zés: rásegít? f?tés- Fejtámlák elöl-hátul [5 db]
- Fejtámlák elöl: aktív ['ostorcsapás' ell- Fékrendszer: blokkolásgátló fékrendszer- Fékrendszer: elektronikus kézifék
- Fényezés: brilliant lakkozás- Fényezés: extra- Fényezés: metál/mica
- Fényszórómosó berendezés- Figyelmeztet? hangjelzés a biztonsági öv- Figyelmeztet? jelzés véletlen sávelhagyá
- Flex-Rendez? csomag- FlexRendez? sínrendszer a csomagtérben- FlexRide rendszer: 4 csatornás ABS, foly
- Fordulatszámmér?- Futóm?kialakítás: sportfutóm?- Hátsó ablaktörl?-mosó berendezés
- Indításblokkolás- Információs rendszer: fedélzeti számítóg- Kárpit: szövet [speciális]
- Kartámla elöl- Keréknyomás ellen?rz? rendszer- Keréktárcsák: 16''-os
- Keréktárcsák: 17''-os- Kiegészít? alvázvéd? burkolat- Kormánykerék: b?r
- Kormánykerék: f?thet?- Kormánykerék: magasság-és távolságállítá- Küls? visszapillantó tükrök elektromosan
- Küls? visszapillantó tükrök és kilincsek- Könny?fém keréktárcsák: 17''- Könny?fém keréktárcsák: 18''
- Könny?fém keréktárcsák: 19''-os- Központizár távirányítással- Légkondícionáló berendezés [AC]
- Légzsák a vezet?-és utasoldalon, oldallé- lések hátul: 1/3-2/3 arányban osztott- lések: állítható magasságú vezet?-és ut
- lések: sportülések elöl- lésf?tés: f?thet? ülések elöl- Mikrofilter [por-és pollensz?r?]
- Oldalsó ablakkeretek krómozottak- Olvasólámpa hátul- OPC Line 1 csomag: módosított els?- és h
- Pohártartó elöl- Pótféklámpa [harmadik féklámpa]- Pótkerék: normál méret?
- Pótkerék: pótkerék helyett abroncsjavító- Pótkerék: szükségkerék- Radió-CD MP3 + 7 hangszóró
- Rádió-CD: CD 500 Navi MP3- Rádió-CD: DVD 800 Navi MP3- Rádiótelefon-el?készítés [Bluetooth]
- Rádióvétel: digitális- Rádióvezérlés kormánykeréken- Riasztóberendezés, bels?tér-és emelésvéd
- Rossz út csomag- Sebességszabályozó [tempomat]- Sebességváltóm?: 5 fokozatú mechanikus
- Sokoldalú bels? csomag: kartámasz hátul- Spoiler hátul- Szervokormánym?: sebességfügg?
- Színezett üvegek- Ultrahangos parkolásirányító rendszer- Ultrahangos parkolásirányító rendszer el
- USB csatlakozó- veg toló-billen? tet? [napfénytet?], el- vegezés: hátul sötétített
- Vészhárító véd?burkolat rakodáshoz- Vészhárítók a karosszéria színében- Világítás: 'follow me home' [késleltetet
- Világítás: állandó nappali fényszórók- Világítás: fényszórók automatikus bekapc- Világítás: Intelligent Light System [Bi-
- Világítás: ködfényszórók elöl- Vonóhorog, levehet? vonófejjel- Zárreteszelés központi zárhoz

Cikk nyomtatása

54 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

comment53 hozzászólás

Köcsögnepper - 2011.09.26   10:28

Mit csinálok rosszul, hogy nem mennek el a hosszabbak?

Köcsögnepper - 2011.09.26   10:23

Na.

Köcsögnepper - 2011.09.26   10:21

Csak nekem nem mennek el a hozzászólásaim, ha hosszabbak ?


passatcctdi - 2011.09.26   10:03

Sziasztok!

Én az elmúlt 10 év során Skoda, VW, és Opel különbözö modelljeit vásároltam flotta-kedvezménnyel. Személyes tapasztalatom, hogy a legmagasabb árengedményt - 23% a teljes árból - az Opel biztositotta (Opel Insignia Sport 160 Le TDCI OPC-Line) A VW 12%-os flotta-kedvezményt adott (VW Passat CC 170 Le TDI - 1,2 M Ft volt a kedvezmény - igaz, hogy ez még 2008-as rendelés volt, igy az alapár jóval alacsonyabb volt, mint most). Elötte Passat Sportline 170 Le TDI - 800 E Ft kedvezmény. Mégelötte pedig Skodák voltak (130 Le TDI, 140 Le TDI, 170 Le RS). a Skodákra általában 400 és 800 E Ft közötti kedvezményt adtak.

Jelentös kedvezményeket lehet kifutó modellekre is kapni, pl. most a Passat CC-re 19% kedvezményt adnak, viszont a Polo / Golf csak kb. 10% kedvezménnyel vihetö el.
Szóval, a kedvezmény mértéke fütt attól, hogy milyen gyakran veszel autót, mennyire akciózható az adott tipus (mikor az Insigniát rendeltem, hasonló kedvezmény volt Astrára is).

Az, hogy melyik autó szükös, vagy tágas, az pedig mindenkinek a személyes érzése alapján kell, hogy eldöljön (az Insignia belsö méretei megegyeznek a Passat CC-vel, annyi különbséggel, hogy kb. 8 cm-vel nagyobb a fejtér).

Köcsögnepper - 2011.09.26   05:12

@v_johny:

Én pedig azt írtam mindvégig, hogy rosszul tudod. Az ára alacsony de ennek ellenére sokszor kiesik a választásból.

További 48 hozzászólás »

Szólj hozzá Te is!

Esik a benzinár! Csökken a sör kilója?

3

Mitől olcsó most az üzemanyag, és meddig esik az ára? Milyen hatásai lesznek ennek? Több autó az utakon? Netán árcsökkenés várható ...

Lélegzetelállító tempóban épül a magyar vasút!

12

Ne légy szeles. Bár a munkádon más keres - dolgozni csak pontosan, szépen, ahogy a csillag megy az égen, úgy érdemes. (József ...

Négymillió forint, plusz az apró volt a tét

1

Betonfalba csapódott egy autó. A mögötte érkező csinált valamilyen manővert, így ebbe is belementek hátulról. A bíróság arra ...

Olvasói autók - Hedonista kabriótól az okosított dízelig

3

Az olvasói verdák köre minden alkalommal karakteres autókkal bővül, ma egy Ford Sierra, egy Volkswagen Golf, valamint egy BMW ...

Távirányítós busszal a világ minden tájára

1

A Setra ismét új szintre emelte a távolsági buszozás élményét. Aki egyszer kipróbálja az S 516 HDH-t, az többet nem akar más ...

Besárgult a fényszóró? Megrepedt a lökhárító?

4

Három lusta műanyagos cég után a negyedik vállalta el öreg Mazdám platódobozának javítását. Ha már ott voltam, alaposan belemerültem ...

Luxusautóval Azerbajdzsánba

4

Idén is részt vettünk a Porsche Performance Drive versenyén, és akárcsak tavaly, idén is sikerült elhozni az első helyet a magyar ...

Segítünk autót találni egy 50 éves hölgynek

4

Az ötven éves hölgyek napja jött el ma. Nekik segítünk autót vásárolni, illetve adunk vezetéstechnikai tanácsot.

Túléltük Albániát

1

Európa talán legutolsó olyan országában jártunk, ahol közúton is indokolt a terepjáró használata

F1: Új Bianchit talált a Ferrari?

A Lotus után a Ferrarit is lenyűgözte az idei Forma-3-as Európa-bajnok profizmusa, kiválóan tesztelt a francia ifjonc.


Mindenkinek a holllandok kellenek

Téved az, aki azt hiszi, hogy az oroszok csak a jó öreg hazait veszik. Pedig az elmúlt években szépen felfejlődtek az oroszországi ...


Konnektoros hibriddel jön a Mercedes M-osztály utódja

Új néven, új technológiával érkezik a Mercedes felső kategóriás szabadidőjárműve. A GLE a gyár valamelyik plug-in hibrid hajtásláncát ...


Utoljára csap össze Forma-1 NASCAR-ral

A NASCAR texasi versenyszervezője örömmel látja, hogy 2015-ben már nem az ő futamukkal egy időben rendezik a Forma-1-es Amerikai ...


F1: Grosjean újra apa lesz

A Lotus francia pilótája az Amerikai Nagydíj előtt bejelentette második gyermeke érkezését.


1
Jön a dugódíj!

Jön a dugódíj!

2016-tól jöhet a dugódíj, 500-640 forintba kerülhet, az Országgyűlés a jövő tavasszal dönt.


1
Történelmi fordulat a használtautó-piacon

Történelmi fordulat a használtautó-piacon

A hazai használtautó-piac történetében először fordul elő, hogy a dízelmotoros autók kínálata meghaladja a benzinesekét.


Utcai dragstert építettek

A világ leggyorsabbnak mondott autóját megépítő amerikai stáb most a britek büszkeségét vette kezelésbe. Az eredmény meggyőző.


F1: Inkább Räikkönent kéne kirúgni?

Az egykori Ferrari-pilóta Gerhard Berger szerint a Ferrari jobban tenné, ha megtartaná Fernando Alonsót, az érkező Sebastian ...


F1: Vettel fánkokat gyártott Austinban

Sebastian Vettel megadja a módját a búcsúnak: Austinban utcai bemutatóval szórakoztatta a Forma-1 amerikai rajongóit.


Felborult egy embereket szállító teherautó, sérültek

Összeütközött két teherautó a 4-es főút szolnoki elkerülő szakaszán, az utat lezárták.


GPS-parkolás okostelefonnal is

Okostelefonra optimalizálta a műholdas helymeghatározáson (GPS) is alapuló parkolási díjfizetési rendszert az Auto Securit Zrt.