Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:413.0 Ft
Dízel:427.0 Ft

Csak semmi turbó: Astra 1,6

Teszt: Opel Astra Sports Tourer 1,6 Enjoy

Szerző: levél küldés
Fotók: Kovács Bence,
Dátum: 2011.09.23. 16:00
Opel Astra Sports Tourer 1.6 Enjoy Csak semmi turbó: Astra 1,6
Harmonikus, szép formájú a kombi Astra

Azon talán nem veszünk össze senkivel, hogy az új Astra formája egészen jól sikerült. Sokkal komolyabb lett, mint a korábbi modell, és a kombi változat - amely azonos tengelytáv mellett 28 centivel hosszabb és két és féllel magasabb a sima Astránál, az is kifejezetten jó formájú hordár lett. A praktikus plusz csomagtér egyáltalán nem fest idétlenül az autó fenekén.

Az Astra bent is rendben van, legalábbis a jobban felszerelt változatok igen csinosak. Színes ajtókárpit, a váltó körül rejtett, színes fényű világítás teszi vidámabbá az autóban töltött órák hangulatát, és kellemes tapintású, tisztességes anyagok jutottak mindenhová. Persze az Opeles kezelőszervekre jellemző fura logika megmaradt.
Elöl nem lehet panasz a helykínálatra, és az ülések is kényelmesek. A hangszigetelés is jól sikerült, az ajtó becsukása után, mintha egy süketszobában ücsörögnénk. És ez a hangtompított hangulat megmarad utazás közben, még autópályán is. Hátul ugyan már szűkösebb a hely, főleg egy kicsi lábteret lehetne még valahogy odaszerkeszteni, de még így sem kellemetlen dolog, ha mát csak itt jutott hely.

Hátsó fertály

Opel Astra Sports Tourer 1.6 Enjoy Csak semmi turbó: Astra 1,6
Kihajtható szőnyeg vigyáz a kárpitra, illetve a lökhárítóra

Egy kombinak a feneke a legfontosabb része, így itt mi is kicsit többet időzünk. Az Opel azok közé a gyártók közé tartozik, akik nem most, és nem is kényszerből cseppentek a kombigyártásba. Így a hozzáértés is megvan ahhoz, hogy használható puttonyt szerkesszenek az autóikra.

Az Astrában ez sikerült is, hiszen a tekintélyes, félköbméteres csomagtartót - az ülések lehajtásával ez 1550 literre növelhető - olyan praktikus apróságokkal tették szerethetővé, mint a kihajtható szőnyeg, amellyel rakodásnál a fényezést óvhatjuk meg, ha pedig a csomagok alatt hagyjuk, akkor a belső kárpitot menthetjük meg a segítségével az idő előtti elhasználódástól, vagy a dupla fenék, és némi  felárért a hátsó ülések is megtanulnak egy újabb kunsztot: gombnyomásra fekszenek le.

Opel Astra Sports Tourer 1.6 Enjoy Csak semmi turbó: Astra 1,6
Jót tesz a hangulatnak a színes kárpit

Külön öröm, hogy ha a 60:40 arányban lehajtható hátsó üléssort lefektetjük, akkor sík, akár autóban alvásra is elegendő sík felületet alakíthatunk ki. Pazar.

A kedvenc

Az Astrában az egyik legkedveltebb motorváltozat volt az 1,6-os. Valószínűleg az új modellnél sem lesz ez másként, hiszen a 115 lóerős Ecotec nem drága, és az apró, turbós motorok megjelenése óta a legtöbb ember agyában ott motoszkál, hogy vajon meddig bírják majd ezek a szerkezetek? Lesznek-e olyan megbízhatóak, mint egy nagyobb lökettérfogatú, de sima szívó változat, vagy pedig a kis motor, turbóval lélegeztetve egyet jelent a biztos, korai halállal, vagy éppen a költséges szervizjárással. A mérnökök szerint az első variáció az igaz, a szkeptikusok szerint pedig a második.
Elrejtettek benne két potyautast

Opel Astra Sports Tourer 1.6 Enjoy Csak semmi turbó: Astra 1,6
Kevés ez a 115 lóerő ide

Az 1,6 literes benzines motor a maga 115 lóerejével papíron nem tűnik feltűnően gyengének, de a való világban már más a helyzet, hiszen ezzel a teljesítménnyel komoly tömeget, egész pontosan 1437 kilogrammot kellene mozgatnia - ez majdnem 160 kilogrammal több, mint az előző változat tömege. Olyan, mintha rajtunk kívül még két ember ülne állandóan pluszba a kocsiban. És ez a feladat bizony csak nyögvenyelősen megy az 1,6-os motornak.

Opel Astra Sports Tourer 1.6 Enjoy Csak semmi turbó: Astra 1,6
Rejtett hangulatvilágítás a váltókar környékén

De legalább csendesen szenved a járgány, sem városban, sem autópályán nem lehet sokat hallani a motorháztető alatti elkeseredett vergődésből. Mi szinte kizárólag csak városban használtuk az autót, így a nálunk mért 8,1 literes átlagfogyasztás nagyjából hozza is a gyári adatot.

Az 1,6-os motorhoz csupán ötfokozatú váltó jár, de emiatt nem kell aggódni, remek darabot hoztak össze az Opelnél. Éppen megfelelő erő kell a jófogású váltókar mozgatásához és a fokozatok is a helyükön vannak, így a váltás kifejezetten kellemes elfoglaltság. Emellett az autó futóműve is igyekszik feledtetni a lagymatag motor miatti rossz érzést, kanyarokban határozott íven tartja a kocsit, kellően feszes, de egyáltalán nem kényelmetlen, még terheletlenül sem.

Biztonság:

Opel Astra Sports Tourer 1.6 Enjoy Csak semmi turbó: Astra 1,6

Ennyire fontos modell nem engedhet meg magának az ötcsillagosnál gyengébb eredményt a törésteszteken, így az Astra is simán elhozta az összes begyűjthető csillagot. A frontális ütközésnél az autó utastere tökéletesen ép maradt, a kétfokozatú övfeszítőknek köszönhetően a bábuk eredményei alapján járt a maximális pontszám és az Astrában ülőknek térdlégzsák nélkül is biztonságban van a lába.

A korlátos ütközésnél a mellkas védelme megfelelő volt, de az oszloptesztnél már a kelleténél nagyobb terhelést mértek, azonban a test többi része itt is eléggé védett volt. A felnőtt utasok biztonságára szerzett 95 százalékos értékeléshez az ostorcsapásos sérülésektől védő aktív fejtámlák kiváló szereplése is hozzájárult. Akit érdekelnek a részletek is, a teljes töréstesztért kattintson ide.

Visszatérve az cikk eleji kérdésre, hacsak nem az utolsó fillérre kiszámolt pénzmennyiséggel ballagunk le a sarokra Opelért, akkor nem az 1,6-ost ajánlanánk. Már a170 ezerrel többe kerülő 120 lovas, turbós 1,4-es is kellemesebb választás, de ha van még pár tallér a malacpersely fenekén, akkor  a 140 lóerős 1,4-es lehet a tuti.

Extrák

170 000 Ft
173 000 Ft
130 000 Ft
15 000 Ft
20 000 Ft
27 000 Ft
29 000 Ft
5 000 Ft
6 000 Ft
60 000 Ft
61 000 Ft
350 000 Ft
180 000 Ft
183 000 Ft
40 000 Ft
41 000 Ft
200 000 Ft
204 000 Ft
70 000 Ft
72 000 Ft
40 000 Ft
50 000 Ft
51 000 Ft
378 000 Ft
118 000 Ft
125 000 Ft
127 000 Ft
60 000 Ft
61 000 Ft
200 000 Ft
99 000 Ft
101 000 Ft
15 000 Ft
27 000 Ft
10 000 Ft
11 000 Ft
250 000 Ft
254 000 Ft
510 000 Ft
519 000 Ft
65 000 Ft
80 000 Ft
50 000 Ft
51 000 Ft
40 000 Ft
41 000 Ft
20 000 Ft
21 000 Ft
40 000 Ft
41 000 Ft
70 000 Ft
40 000 Ft
48 000 Ft
175 000 Ft
200 000 Ft
199 000 Ft
245 000 Ft
30 000 Ft
31 000 Ft
45 000 Ft
32 000 Ft
33 000 Ft
55 000 Ft
117 000 Ft
15 000 Ft
30 000 Ft
100 000 Ft
102 000 Ft
180 000 Ft
183 000 Ft
220 000 Ft
254 000 Ft
224 000 Ft
135 000 Ft
138 000 Ft
138 000 Ft
250 000 Ft
254 000 Ft
16 000 Ft
20 000 Ft
21 000 Ft
10 000 Ft
11 000 Ft
15 000 Ft
180 000 Ft
280 000 Ft
180 000 Ft
200 000 Ft
280 000 Ft
300 000 Ft
30 000 Ft
45 000 Ft
75 000 Ft
100 000 Ft
70 000 Ft
100 000 Ft
102 000 Ft
46 000 Ft
45 000 Ft
46 000 Ft
50 000 Ft
51 000 Ft
140 000 Ft
143 000 Ft
80 000 Ft
82 000 Ft
25 000 Ft
26 000 Ft
30 000 Ft
10 000 Ft
18 000 Ft
204 000 Ft
300 000 Ft
305 000 Ft
50 000 Ft
51 000 Ft
200 000 Ft
204 000 Ft
45 000 Ft
46 000 Ft
58 000 Ft
59 000 Ft
48 000 Ft
49 000 Ft
99 000 Ft
101 000 Ft
149 000 Ft
152 000 Ft
60 000 Ft
61 000 Ft
200 000 Ft
204 000 Ft
40 000 Ft
41 000 Ft
15 000 Ft
33 000 Ft
Az autó ára extrákkal együtt: 5 190 000 Ft
Adatok forrása: Eurotax

FELSZERELTSÉGI ADATOK

- Ablaktörlő berendezés esőszenzorral- Belső visszapillantó tükör, automatikusan sötétedő- Csomagtartó védőtálca: alacsony peremű
- Csomagtérben rakományrögzítő pontok- Elektromos ablakemelők elöl- ESP [elektronikus menetstabilizáló] + ASR [kipörgésgátló]
- Fejtámlák elöl-hátul [5 db]- Fejtámlák elöl: aktív ['ostorcsapás-effektus' megelőzésére]- Fékrendszer: blokkolásgátló fékrendszer [ABS]
- Figyelmeztető hangjelzés a biztonsági övek bekapcsolására- Fordulatszámmérő- Hátsó ablaktörlő-mosó berendezés
- Indításblokkolás- Kárpit: szövet [speciális]- Keréktárcsák: 16''-os
- Kormánykerék: magasság-és távolságállítású- Központizár távirányítással- Külső visszapillantó tükrök elektromosan állíthatók és fűthetők
- Külső visszapillantó tükrök és kilincsek a karosszéria színében- Légkondícionáló berendezés [AC]- Légzsák a vezető-és utasoldalon, oldallégzsákok elöl,
- Mikrofilter [por-és pollenszűrő]- Olvasólámpa hátul- Pohártartó elöl
- Pótféklámpa [harmadik féklámpa]- Pótkerék: pótkerék helyett abroncsjavító készlet- Radió-CD MP3 + 7 hangszóró
- Rádióvezérlés a kormánykeréken- Sebességszabályozó [tempomat]- Sebességváltómű: 5 fokozatú mechanikus
- Szervokormánymű: sebességfüggő- Színezett üvegek- Ülések hátul: 1/3-2/3 arányban osztott
- Vészhárítók a karosszéria színében- Világítás: 'follow me home' [késleltetett kikapcsolás] funkció- Világítás: állandó nappali fényszórók
- Világítás: fényszórók automatikus bekapcsolódással

Cikk nyomtatása

53 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

comment53 hozzászólás

Köcsögnepper - 2011.09.26   10:28

Mit csinálok rosszul, hogy nem mennek el a hosszabbak?

Köcsögnepper - 2011.09.26   10:23

Na.

Köcsögnepper - 2011.09.26   10:21

Csak nekem nem mennek el a hozzászólásaim, ha hosszabbak ?


passatcctdi - 2011.09.26   10:03

Sziasztok!

Én az elmúlt 10 év során Skoda, VW, és Opel különbözö modelljeit vásároltam flotta-kedvezménnyel. Személyes tapasztalatom, hogy a legmagasabb árengedményt - 23% a teljes árból - az Opel biztositotta (Opel Insignia Sport 160 Le TDCI OPC-Line) A VW 12%-os flotta-kedvezményt adott (VW Passat CC 170 Le TDI - 1,2 M Ft volt a kedvezmény - igaz, hogy ez még 2008-as rendelés volt, igy az alapár jóval alacsonyabb volt, mint most). Elötte Passat Sportline 170 Le TDI - 800 E Ft kedvezmény. Mégelötte pedig Skodák voltak (130 Le TDI, 140 Le TDI, 170 Le RS). a Skodákra általában 400 és 800 E Ft közötti kedvezményt adtak.

Jelentös kedvezményeket lehet kifutó modellekre is kapni, pl. most a Passat CC-re 19% kedvezményt adnak, viszont a Polo / Golf csak kb. 10% kedvezménnyel vihetö el.
Szóval, a kedvezmény mértéke fütt attól, hogy milyen gyakran veszel autót, mennyire akciózható az adott tipus (mikor az Insigniát rendeltem, hasonló kedvezmény volt Astrára is).

Az, hogy melyik autó szükös, vagy tágas, az pedig mindenkinek a személyes érzése alapján kell, hogy eldöljön (az Insignia belsö méretei megegyeznek a Passat CC-vel, annyi különbséggel, hogy kb. 8 cm-vel nagyobb a fejtér).

Köcsögnepper - 2011.09.26   05:12

@v_johny:

Én pedig azt írtam mindvégig, hogy rosszul tudod. Az ára alacsony de ennek ellenére sokszor kiesik a választásból.

További 48 hozzászólás »

Szólj hozzá Te is!

Érdemes BMW-t venni félmillióért?

9

Olvasónk félmillió forintért szeretne E36-os generációjú BMW-t, de a gazdaságosság miatt hezitál. Szakértőnk segít dönteni a ...

Miért nincs európai KRESZ?

4

Közös agrárpolitika, monetáris unió (már akinek, ugye), európai parlament, eurovíziós dalfesztivál. De miért nincsenek közös ...

Páncélszekrény tűz alatt

1

A páncélozássál foglalkozó Alpha Armouring kezelésbe vette a Mercedes G-osztályt, új mércét állítva a védett személygépjárművek ...

Féláron, gyorsabban és kényelmesebben utazni?

6

Forintos számítások bizonyítják a telekocsi előnyeit. Cserében végig kell hallgatnia egy tök idegen élettörténetét. Ha tetszik ...

Nem átverés: 4,4 literes fogyasztás

25

Kipróbáltuk, hogy mérsékelt, de életszerű sebességgel utazva mennyit fogyaszt az SX4 S-Cross. Váratlanul keveset.

Megfelelő autó erdélyi túrákhoz?

4

Olvasónk 3 millióért szeretne olyan családi mindenest, aminek nem kottyan meg, ha a Kárpátok bércei között kell helyt állnia.

Magyarország leggyorsabb autói

4

Utcainak kinéző versenyautók, ránézésre is bivalyerős tuning- és sportautók. Nézőként sem utolsó egy Time Attack verseny - ha ...

Mégsem gagyi az új Forma-1?

Járó motorral várja a bevetéseket a biztonsági autó pilótája, amik néha aztán elmaradnak. Bernd Mayländerrel beszélgettünk.

Exkluzív: megvannak az új Mondeo árai

10

Bár majd az idei év végén vagy talán csak 2015 januárjában érkezik meg hazánkba az új Ford Mondeo, az autó árait már most közölni ...

1
Erre a Trabantra a tervezője se ismerne rá!

Erre a Trabantra a tervezője se ismerne rá!

Hatkerekű, pick-up Trabant, hatalmas fényszórókkal, matt-fekete festéssel. Menő, vagy nagyon menő???


F1: Motorhangok, amiktől garantált a libabőr

Ne! Ne nézd meg laptopon, telefonon fülhallgató nélkül! Ez a libabőröztető zaj megérdemli a jó minőségű lejátszást. V10-es motorok ...


F1: Hamilton a frászt hozta egy humoristára

Hogy kell beharangozni egy Hamilton-interjút? Hát így! Pörgés, lóerők, humor!


A busz rakterében utazott Horvátországba

Az országból kilépésre jelentkező busz aljában egy férfit találtak a rendőrök a beregsurányi határátkelőn.


F1: Räikkönen újraírná a történelmet Spában

Kimi Räikkönen bízik benne, hogy a történelem ismétli önmagát a Belga Nagydíjon, és győzelemmel tud nekifutni a szezon második ...


Nem vehetnek külföldi autókat az oroszok

Oroszország kész további importkorlátozásokat bevezetni, akár gépjárművekre is, ha az Egyesült Államok és az EU újabb szankciókat ...


Ingyenes versenyhétvége a Hungaroringen

Családi programok, látványos, gyors autóversenyek, Forma-1-es parádé David Coultharddal... idén nyolcadszor is World Series by ...


Rendőrautóról felnit lopni? Merész!

Az átverések mestere új ötlettel állt elő: a tulaj szeme láttára lopják el a felnit.


F1: Le Mans-bajnokra cserélik Kobajasit

Hivatalos bejelentés egyelőre nem érkezett, de a fél F1-es sajtó biztosra veszi, hogy a Belga Nagydíjon a német André Lotterert ...


Az ötszázadik vásárló már semmit sem kap

Középmotoros modelljének két kívánatos változatát egybegyúrva megteremtette a tökéletes 458-ast a Ferrari. Egy baj van vele: ...


1

Rémisztő táncba kezdett a faszállító

A húsz másodperces vészhelyzet végén garantált, hogy a sofőr fülén csorgott az adrenalin! Ez közel volt!


Alonso: Schumacher volt a legkeményebb ellenfél

Fernando Alonso szerint Michael Schumacher volt a legkeményebb Forma-1-es ellenfele, Lewis Hamiltonról riválisként és csapattársként ...