Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:382.0 Ft
Dízel:364.0 Ft

Csak semmi turbó: Astra 1,6

Teszt: Opel Astra Sports Tourer 1,6 Enjoy

Szerző: levél küldés
Fotók: Kovács Bence,
Dátum: 2011.09.23. 16:00
Az 1,6-os Astra mindig is népszerű modell volt. Régen egyértelmű volt, hogy inkább ez, mint az 1,4-es, de manapság már bonyolultabb a választás, hiszen a kisebb turbós motor erősebb és nem is sokkal drágább. Megéri mégis ragaszkodni a beválthoz?
Opel Astra J Csak semmi turbó: Astra 1,6
Harmonikus, szép formájú a kombi Astra

Azon talán nem veszünk össze senkivel, hogy az új Astra formája egészen jól sikerült. Sokkal komolyabb lett, mint a korábbi modell, és a kombi változat - amely azonos tengelytáv mellett 28 centivel hosszabb és két és féllel magasabb a sima Astránál, az is kifejezetten jó formájú hordár lett. A praktikus plusz csomagtér egyáltalán nem fest idétlenül az autó fenekén.

Az Astra bent is rendben van, legalábbis a jobban felszerelt változatok igen csinosak. Színes ajtókárpit, a váltó körül rejtett, színes fényű világítás teszi vidámabbá az autóban töltött órák hangulatát, és kellemes tapintású, tisztességes anyagok jutottak mindenhová. Persze az Opeles kezelőszervekre jellemző fura logika megmaradt.
Elöl nem lehet panasz a helykínálatra, és az ülések is kényelmesek. A hangszigetelés is jól sikerült, az ajtó becsukása után, mintha egy süketszobában ücsörögnénk. És ez a hangtompított hangulat megmarad utazás közben, még autópályán is. Hátul ugyan már szűkösebb a hely, főleg egy kicsi lábteret lehetne még valahogy odaszerkeszteni, de még így sem kellemetlen dolog, ha mát csak itt jutott hely.

Hátsó fertály

Opel Astra J Csak semmi turbó: Astra 1,6
Kihajtható szőnyeg vigyáz a kárpitra, illetve a lökhárítóra

Egy kombinak a feneke a legfontosabb része, így itt mi is kicsit többet időzünk. Az Opel azok közé a gyártók közé tartozik, akik nem most, és nem is kényszerből cseppentek a kombigyártásba. Így a hozzáértés is megvan ahhoz, hogy használható puttonyt szerkesszenek az autóikra.

Az Astrában ez sikerült is, hiszen a tekintélyes, félköbméteres csomagtartót - az ülések lehajtásával ez 1550 literre növelhető - olyan praktikus apróságokkal tették szerethetővé, mint a kihajtható szőnyeg, amellyel rakodásnál a fényezést óvhatjuk meg, ha pedig a csomagok alatt hagyjuk, akkor a belső kárpitot menthetjük meg a segítségével az idő előtti elhasználódástól, vagy a dupla fenék, és némi  felárért a hátsó ülések is megtanulnak egy újabb kunsztot: gombnyomásra fekszenek le.

Opel Astra J Csak semmi turbó: Astra 1,6
Jót tesz a hangulatnak a színes kárpit

Külön öröm, hogy ha a 60:40 arányban lehajtható hátsó üléssort lefektetjük, akkor sík, akár autóban alvásra is elegendő sík felületet alakíthatunk ki. Pazar.

A kedvenc

Az Astrában az egyik legkedveltebb motorváltozat volt az 1,6-os. Valószínűleg az új modellnél sem lesz ez másként, hiszen a 115 lóerős Ecotec nem drága, és az apró, turbós motorok megjelenése óta a legtöbb ember agyában ott motoszkál, hogy vajon meddig bírják majd ezek a szerkezetek? Lesznek-e olyan megbízhatóak, mint egy nagyobb lökettérfogatú, de sima szívó változat, vagy pedig a kis motor, turbóval lélegeztetve egyet jelent a biztos, korai halállal, vagy éppen a költséges szervizjárással. A mérnökök szerint az első variáció az igaz, a szkeptikusok szerint pedig a második.
Elrejtettek benne két potyautast

Opel Astra J Csak semmi turbó: Astra 1,6
Kevés ez a 115 lóerő ide

Az 1,6 literes benzines motor a maga 115 lóerejével papíron nem tűnik feltűnően gyengének, de a való világban már más a helyzet, hiszen ezzel a teljesítménnyel komoly tömeget, egész pontosan 1437 kilogrammot kellene mozgatnia - ez majdnem 160 kilogrammal több, mint az előző változat tömege. Olyan, mintha rajtunk kívül még két ember ülne állandóan pluszba a kocsiban. És ez a feladat bizony csak nyögvenyelősen megy az 1,6-os motornak.

Opel Astra J Csak semmi turbó: Astra 1,6
Rejtett hangulatvilágítás a váltókar környékén

De legalább csendesen szenved a járgány, sem városban, sem autópályán nem lehet sokat hallani a motorháztető alatti elkeseredett vergődésből. Mi szinte kizárólag csak városban használtuk az autót, így a nálunk mért 8,1 literes átlagfogyasztás nagyjából hozza is a gyári adatot.

Az 1,6-os motorhoz csupán ötfokozatú váltó jár, de emiatt nem kell aggódni, remek darabot hoztak össze az Opelnél. Éppen megfelelő erő kell a jófogású váltókar mozgatásához és a fokozatok is a helyükön vannak, így a váltás kifejezetten kellemes elfoglaltság. Emellett az autó futóműve is igyekszik feledtetni a lagymatag motor miatti rossz érzést, kanyarokban határozott íven tartja a kocsit, kellően feszes, de egyáltalán nem kényelmetlen, még terheletlenül sem.

Biztonság:

Opel Astra J Csak semmi turbó: Astra 1,6

Ennyire fontos modell nem engedhet meg magának az ötcsillagosnál gyengébb eredményt a törésteszteken, így az Astra is simán elhozta az összes begyűjthető csillagot. A frontális ütközésnél az autó utastere tökéletesen ép maradt, a kétfokozatú övfeszítőknek köszönhetően a bábuk eredményei alapján járt a maximális pontszám és az Astrában ülőknek térdlégzsák nélkül is biztonságban van a lába.

A korlátos ütközésnél a mellkas védelme megfelelő volt, de az oszloptesztnél már a kelleténél nagyobb terhelést mértek, azonban a test többi része itt is eléggé védett volt. A felnőtt utasok biztonságára szerzett 95 százalékos értékeléshez az ostorcsapásos sérülésektől védő aktív fejtámlák kiváló szereplése is hozzájárult. Akit érdekelnek a részletek is, a teljes töréstesztért kattintson ide.

Visszatérve az cikk eleji kérdésre, hacsak nem az utolsó fillérre kiszámolt pénzmennyiséggel ballagunk le a sarokra Opelért, akkor nem az 1,6-ost ajánlanánk. Már a170 ezerrel többe kerülő 120 lovas, turbós 1,4-es is kellemesebb választás, de ha van még pár tallér a malacpersely fenekén, akkor  a 140 lóerős 1,4-es lehet a tuti.

1.6 Enjoy Extrái

136 220 Ft
15 748 Ft
22 835 Ft
4 724 Ft
48 032 Ft
144 094 Ft
32 283 Ft
160 630 Ft
56 693 Ft
40 158 Ft
100 000 Ft
48 032 Ft
79 528 Ft
21 260 Ft
8 661 Ft
200 000 Ft
408 661 Ft
51 181 Ft
40 158 Ft
32 283 Ft
16 535 Ft
32 283 Ft
37 795 Ft
157 480 Ft
192 913 Ft
24 409 Ft
80 315 Ft
144 094 Ft
200 000 Ft
176 378 Ft
25 984 Ft
92 126 Ft
23 622 Ft
108 661 Ft
36 220 Ft
46 457 Ft
38 583 Ft
79 528 Ft
119 685 Ft
48 032 Ft
108 661 Ft
200 000 Ft
16 535 Ft
8 661 Ft
157 480 Ft
236 220 Ft
35 433 Ft
59 055 Ft
78 740 Ft
80 315 Ft
36 220 Ft
36 220 Ft
40 158 Ft
112 598 Ft
64 567 Ft
20 472 Ft
160 630 Ft
32 283 Ft
14 173 Ft
160 630 Ft
240 157 Ft
40 158 Ft
160 630 Ft
25 984 Ft
OPEL 1.6 Enjoy ára extrákkal együtt: 5 190 000 Ft
Adatok forrása: Eurotax

FELSZERELTSÉGI ADATOK

- Ablaktörlő berendezés esőszenzorral- Belső visszapillantó tükör, automatikusan sötétedő- Csomagtartó védőtálca: alacsony peremű
- Csomagtérben rakományrögzítő pontok- Elektromos ablakemelők elöl- ESP [elektronikus menetstabilizáló] + ASR [kipörgésgátló]
- Fejtámlák elöl-hátul [5 db]- Fejtámlák elöl: aktív ['ostorcsapás-effektus' megelőzésére]- Fékrendszer: blokkolásgátló fékrendszer [ABS]
- Figyelmeztető hangjelzés a biztonsági övek bekapcsolására- Fordulatszámmérő- Hátsó ablaktörlő-mosó berendezés
- Indításblokkolás- Kárpit: szövet [speciális]- Keréktárcsák: 16''-os
- Kormánykerék: magasság-és távolságállítású- Központizár távirányítással- Külső visszapillantó tükrök elektromosan állíthatók és fűthetők
- Külső visszapillantó tükrök és kilincsek a karosszéria színében- Légkondícionáló berendezés [AC]- Légzsák a vezető-és utasoldalon, oldallégzsákok elöl, függönylégzsák
- lések hátul: 1/3-2/3 arányban osztottan dönthető- Mikrofilter [por-és pollenszűrő]- Olvasólámpa hátul
- Pohártartó elöl- Pótféklámpa [harmadik féklámpa]- Pótkerék: pótkerék helyett abroncsjavító készlet
- Radió-CD MP3 + 7 hangszóró- Rádióvezérlés a kormánykeréken- Sebességszabályozó [tempomat]
- Sebességváltómű: 5 fokozatú mechanikus- Szervokormánymű: sebességfüggő- Színezett üvegek
- Vészhárítók a karosszéria színében- Világítás: 'follow me home' [késleltetett kikapcsolás] funkció- Világítás: fényszórók automatikus bekapcsolódással
- Világítás: nappali menetfény

54 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

comment53 hozzászólás

Köcsögnepper - 2011.09.26   10:28

Mit csinálok rosszul, hogy nem mennek el a hosszabbak?

Köcsögnepper - 2011.09.26   10:23

Na.

Köcsögnepper - 2011.09.26   10:21

Csak nekem nem mennek el a hozzászólásaim, ha hosszabbak ?


passatcctdi - 2011.09.26   10:03

Sziasztok!

Én az elmúlt 10 év során Skoda, VW, és Opel különbözö modelljeit vásároltam flotta-kedvezménnyel. Személyes tapasztalatom, hogy a legmagasabb árengedményt - 23% a teljes árból - az Opel biztositotta (Opel Insignia Sport 160 Le TDCI OPC-Line) A VW 12%-os flotta-kedvezményt adott (VW Passat CC 170 Le TDI - 1,2 M Ft volt a kedvezmény - igaz, hogy ez még 2008-as rendelés volt, igy az alapár jóval alacsonyabb volt, mint most). Elötte Passat Sportline 170 Le TDI - 800 E Ft kedvezmény. Mégelötte pedig Skodák voltak (130 Le TDI, 140 Le TDI, 170 Le RS). a Skodákra általában 400 és 800 E Ft közötti kedvezményt adtak.

Jelentös kedvezményeket lehet kifutó modellekre is kapni, pl. most a Passat CC-re 19% kedvezményt adnak, viszont a Polo / Golf csak kb. 10% kedvezménnyel vihetö el.
Szóval, a kedvezmény mértéke fütt attól, hogy milyen gyakran veszel autót, mennyire akciózható az adott tipus (mikor az Insigniát rendeltem, hasonló kedvezmény volt Astrára is).

Az, hogy melyik autó szükös, vagy tágas, az pedig mindenkinek a személyes érzése alapján kell, hogy eldöljön (az Insignia belsö méretei megegyeznek a Passat CC-vel, annyi különbséggel, hogy kb. 8 cm-vel nagyobb a fejtér).

Köcsögnepper - 2011.09.26   05:12

@v_johny:

Én pedig azt írtam mindvégig, hogy rosszul tudod. Az ára alacsony de ennek ellenére sokszor kiesik a választásból.

További 48 hozzászólás »

Szólj hozzá Te is!

Az ember, akinek az okmányiroda ellopta az autóját

8

Levente kapott egy levelet, amiben biztosítója értesítette: nincs többé kötelezője. De miért nincs, kérdezte meg őket telefonon. ...

Csodaszép autók érkeztek Magyarországra!

Porschék, Aston Martinok, W111-es Mercedesek, Ferrarik, plusz Quattroporték, Monte Carlók, i3-asok, Amazonok, F-Type-ok - többek ...

F1: Az év versenye a Magyar Nagydíjon!

Szenzációs, őrületes futamot hozott a 30. Magyar Nagydíj, Sebastian Vettel nyert a Ferrarival, a Red Bullok mögötte, pontot szereztek ...

A hétvége, amikor minden a Ferrariról szólt

1

Szikár, minimalista képgyűjtemény következik a hétvégéről, amikor a Ferrari birtokba vette a Hungaroringet. Fotógaléria a Ferrari ...

Ezekkel járnak az F1-sztárok Magyarországon

557 lóerős kombi és negyvenéves motor is szerepel a Forma-1-es pilóták járműparkjában, amellyel idén a Hungaroringre érkeznek. ...

"Lányokat válogattam a Magyar Nagydíjra Laudával"

És ez csak egy sztori a Forma-1 sűrűjéből. A Hungaroring 30 éves jubileuma alkalmából 40 rapid kérdést szegeztünk a Forma-1-es ...

F1: A Magyar Nagydíj legjei

Legek, elsőségek, statisztikák a Magyar Nagydíj elmúlt 29 évéből. Ki nyert a legtöbbször, mi volt a legkisebb különbség, kik ...

F1: A Magyar Nagydíj legdurvább balesetei

1

A 30. Magyar Nagydíjra készülve csokorba gyűjtöttük a neten fellelhető legemlékezetesebb eseteket!

F1: 30 kép a 30 éves Magyar Nagydíjról

A hétvégén immár 30. alkalommal rendezik meg a Magyar Nagydíjat a Hungaroringen, a jubileum alkalmából óriásgalériával tekintünk ...

Megvan hol folytatja a Top Gear volt csapata

A három muskétás, Jeremy Clarksonnal az élen olyan szerződést írt alá, amire senki nem számított.


Elkészült a tökéletes terepjáró, és nagyon állat!

Ennél lenyűgözőbb közlekedési eszköz a segway óta nem született. És akkor még semmit nem mondtam.


F1: Vettel fenyegetést jelent Hamiltonékra

Mika Häkkinen úgy véli, Sebastian Vettel még harcban lehet a 2015-ös Forma-1-es bajnoki címért, nem csak a Mercedes-pilótákkal ...


2
Vajna Tímea lesz az első női kamionversenyző?

Vajna Tímea lesz az első női kamionversenyző?

Tímea régóta a sebesség megszállottja, így nem csoda, hogy bátran vette kézbe Kiss Norbi versenykamionjának kormányát.


Szomorú egy terepre termett UAZ-t így látni

Az UAZ 469 sokak számára ismerős lehet, még mindig szolgál pár a Magyar Honvédség kötelékében, a videón szereplő darab azonban ...


Új Jazz - Majd én megmondom, mi kell neked

Nem hagy sok választási lehetőséget vásárlóinak az új generációs Honda Jazz. Kérdés, hogy eltalálták-e az arany középutat, vagy ...


F1: Szingapúrig várhat a Red Bull

A hungaroringi 2-3. hely után a Red Bull főnöke nem vár azonnal további hasonló eredményeket, legközelebb szeptember közepén, ...


Ez a kerékpáros fittyet hányt a tilos jelzésre

Azt hitte, hogy törvények felett álló bringásként neki nem szól a tilos jelzés, és ugratónak jó lesz az útból kiemelkedő barikád. ...


F1: Button kidobná a szenzorokat

Jenson Button is úgy véli, hogy a Forma-1-ben manapság túl sok információval rendelkeznek a pilóták, jót tenne a versenynek, ...


Durva tömegbaleset, útzár és sok sérült Dunavarsánynál

Egy kamion és három személyautó ütközött össze az 51-es főúton Dunavarsány térségében délben, többen megsérültek, az utat lezárták. ...


Teherabroncs-csereprogramot jelentett be a Continental

Tizenkétezer gumiabroncsot érintő, önkéntes gumiabroncs-csereprogramot jelentett be a Continental.


F1: Baj lesz a rekordhosszú naptárból?

Több csapatnak sem tetszik a 2016-r tervezett 21 futamos Forma-1-es versenynaptár, de egyelőre kivárnak, hátha kipottyan egy-két ...