Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:394.0 Ft
Dízel:405.0 Ft

Bemutató: Opel Corsa 2010

Kicsit tisztább, kicsit erősebb

Szerző: levél küldés
Fotók: vezess.hu,
Dátum: 2010.03.01. 08:00
180 felett a német autópályán, kocogó A6-osokat, 5-ös BMW-ket késztetve udvarias lehúzódásra - egy 1300 köbcentis, ráadásul takarékosságra optimalizált Opel Corsával? Ami dízel? Mi történik itt?

1.0-tól 1.7-ig. Az OPC 192 lóerős

Az Opel sajtóbemutatóján hat felfrissített motor várta az újságírókat, ebből a négyórás Frankfurt melletti program során hármat sikerült kipróbálnunk. Két jót, meg egy rosszat.

A benzinmotorok (1.0 65 LE, 1.2 70, 85 LE, 1.4 87, 100 LE, 1.6 Turbo 150, 192 LE) és az 1,7 literes dízel (130 LE) tudják az Euro 5 szabványt, a kis 1,3-as dízel (75, 90, 95 LE) maradt Euro 4-es.

A Corsa meg maradt az a jó-jó, de semmi különös német kisautó, ami volt. Legfőbb versenyelőnye az Év Autójának is választott Polóval szemben továbbra is a rendelhető kormányfűtés.

Ecoflex: 98 g CO2 száz kilométerre - papíron

Két dolog történik; az egyik biztos, a másik valószínű. Biztos, hogy a Fiatnál fejlesztett kis dízel finomhangolt, a Corsában 95 lóerőre állított változata a legfajintosabb kis gázolajmajszoló, amit el lehet képzelni. És valószínű, hogy a sajtóflotta Corsáit némi egyedi utókezeléssel még tovább csiszolták: már az is fura, hogy egyáltalán megy 180-at, de hogy közben még beszélgetni is lehet a pici városi bádogban?


Akár extra tuning, akár nem, a kistraktor-motoros, alul burkolt, hosszú váltós Corsa Ecoflex olyan kocsi, amit ezentúl szívemből fogok ajánlani majd mindenkinek, aki kisautót keres, és balgán azt gondolja, hogy egy autós újságírótól kell tanácsot kérnie profi szerelő helyett.

Kitaposva a belét se eszik hét litert

Szimpatikus ez az Ecoflex-vonal, az ultrakeveset evő Insignia is belopta magát a szívembe pár hete - és most ez a kicsi Opel is. A valamivel több odafigyelést igénylő hosszúra áttételezett váltót (csak ötfokozatú, de nem is hiányzik a hatodik) könnyű megszokni.

Annál nehezebb viszont napirendre térni afelett, hogy a "normális" 5-600 kilométerenként elég másfélszer annyi gurulás után beállni a kúthoz. Már csak azt nem értem, hogy ha pár kis módosítással ilyen látványos spórolást lehet elérni, miért nem Ecoflex minden Opel?

Opel Corsa 2010 - Ecoflex
Motoradatok
Lökettérfogat (cm3)
1248
Hengerek/szelepek4/16
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.)95/4000
Max. nyomaték (Nm/ford.)190/1750-3250
Menetteljesítmények
Gyorsulás (s, 0-100 km/h)12,3
Végsebesség (km/h)177 (óra szerint bőven több)
Fogyasztás
Város (l/100 km)4,6
Lakott területen kívül (l/100 km)3,2
Vegyes (l/100 km)3,7
CO2 kibocsátás (g/km)98 (3a), 99 (5a)
Ár:3 769 000 forinttól
(75 lóerős dízel alapár: 3 489 000 Ft)

1,2 benzin: el ne hagyd a várost, ahol élsz!

Ez csak amolyan vicc, Magyarországon nem árulják

Negyvennél már alig rángat ötödikben, viszont 120-nál szétforogja magát. Az 1,2 literes benzines Corsa leginkább kerekes esernyőnek jó. Ha a peremvárosi bevásárlóközpontba kell menni, már készülhetünk a fájdalomra, amit a városhatár tábla után kínlódni kezdő kis fűnyírómotor kelt az érző lelkű, minimális műszaki érzékkel megáldott fülben. Szóval női autó.

Könnyű kormány, rémesen pontatlan váltó, három ajtóval kicsit kényelmetlen, öttel már elfogadható méretű családi autó magyar viszonyok közt. Ha tényleg csak városba kell, nem rossz választás.


OPC optikai csomag az 1,7-es dízelen

De még ez a 85 lovas, erősebb is tragikusan gyenge, bele se merek gondolni, milyen lehet a hetvenlovas. Pláne az egyliteres - mert olyan Corsa is van. A hideg kiráz.

Fűthető kormány, színes navi a fullosban

A motor újdonsága, hogy szívó- és kipufogóoldalon egyaránt változó vezérléssel látták el. Így aztán, ha ereje nincs is, az Euro 5 szabványt teljesíti.

Ez persze nem jelenti azt, hogy taposva, hajszolva ne lenne képes a katalógusadatoknál jóval többet fogyasztani. Még akkor se, ha betartjuk az immár minden benzines Corsánál szériában kínált váltásjelző nyilacskák utasításait.

Opel Corsa 2010 - 1.2 85 LE
Motoradatok
Lökettérfogat (cm3)
1229
Hengerek/szelepek4/16
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.)85/5600
Max. nyomaték (Nm/ford.)115/4000
Menetteljesítmények
Gyorsulás (s, 0-100 km/h)13
Végsebesség (km/h)172
Fogyasztás
Város (l/100 km)6,9
Lakott területen kívül (l/100 km)4,4
Vegyes (l/100 km)5,3
CO2 kibocsátás (g/km)124
Ár:3 115 000 forinttól

1,7 CDTI: felesleges, de jó móka

Biztonságos, mint a fene

Az 1,7 literes dízel Corsa legnagyobb baja, hogy legalább 4,8 millió forintot kell érte letenni. 130 lóerős dízel kisautó majdnem ötmillióért? Ejsze' kérem; ha konszernen belül maradunk, akkor is vicc ez az ár. Az új Cruze kétliteres dízelmotorral ennél kevesebbe kerül!

Különben jó kis meglepetésautó. Senki nem várna 300 Nm nyomatékot, 200 feletti végsebességet egy mezei, nem-OPC Corsától - az 1,3-ason csak meglepődtek a német belső sávosok, de ahogy ez a kis vacak még 150-ről is megindult, attól kiült az arcukra némi tisztelet. Külön öröm, hogy a kútnál sem kell túlzottan megfizetni a mulatság árát.

Opel Corsa 2010 - 1.7 CDTI
Motoradatok
Lökettérfogat (cm3)
1686
Hengerek/szelepek4/16
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.)130/4000
Max. nyomaték (Nm/ford.)300/2000-2500
Menetteljesítmények
Gyorsulás (s, 0-100 km/h)9,5
Végsebesség (km/h)200
Fogyasztás
Város (l/100 km)5,6
Lakott területen kívül (l/100 km)6,8
Vegyes (l/100 km)4,5
CO2 kibocsátás (g/km)118 (3a)
Ár:4 802 000 forinttól

Német humor: azt mondták, ez a hibrid Corsa

Az új motoros Corsák már rendelhetők a magyar szalonokban. A legeslegolcsóbb, egyliteres benzines 41 ezer forinttal hárommillió alatt indul. Hazafelé a repülőn azon morfondíroztam: kicsit drága, de jópofa, tehát ha német középosztálybeli apuka lennék, nem sokat gondolkodnék, és ha a lányom ilyet akarna, örömmel meglepném egy kis dízellel az érettségire.

Magyar középosztálybeli apukaként sincs ennek semmi akadálya. A nagyobbik lányom 13 év múlva érettségizik - ha minden jól megy, és lesz még pár csepp olaj a világon, tőlem is megkaphatja a gyerek ugyanazt. Akár ugyanazt a darabot is.

Cikk nyomtatása

20 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

comment19 hozzászólás

PluginHibrid - 2011.08.19   22:47

Tényleg semmi a honlap.

Egy egész oldal reklám és 3 sor cikk....

Gratula a reklám helyének a kiválasztásához.

Más...

Gyárkémény, traktorhangú dizeleket miért kell erőltetni ennyire ?


rsp200 - 2010.03.03   12:57

zsoka ez egy nagy szxr honlap egy nyiltan homokos m1-es műsorvezetővel. gáz.
vezess.hu RULEZ!!!

Alesifan - 2010.03.03   07:23

925Energy!

Drága Tesvérem! Nehogy a szívedre vedd már!
Azt én értem, hogy a régi motor 60 lovas volt.
Azt nem értem, hogy amikor a Punto hülyére akciózott árával jössz, akkor miért a 60 lovashoz hasonlítod, miért nem a 65 lovashoz? a 2,49 milliós akciós ár a 65 lovas változatra érvényes.
Ennyi erővel akkor a 10 évvel ezelőtti Corsa motort is alapul vehetted volna.
Továbbra is maradjunk annyiba, hogy a JELENLEG megvehető két fapados kisautó teljesítménye azonos, 65 lóerő.
Linkek:
1. http://autokereso.vezess.hu/uj_auto_reszletei/?t=6083B036&z=060_Corsa%20D%20Mod.%202006

2. http://www.opel.hu/site/showroom/carconfig.php?reset&carname=corsa

zsoka1991 - 2010.03.02   20:11

Sziasztok!!! Tetszett a teszt, de ajánlok nektek egy új autós oldalt: automobil.hu látványos, igényes, és hasznos infókkal teli tuti kis oldal!!!:) Nézzétek meg, nem fogjátok megbánni!!!

925Energy - 2010.03.02   12:58

Alesifan!
Azért azt nem gondoltam,hogy olvasni nem tudsz!
Az előző hozzászólásomban írtam az adatokat le!!
Az Opel oldaláról!Mi kell még neked?Több oldal is írta,hogy eddig 60 lóerős motor 65 lóerőre növeledett.Íme!
1.0 TWINPORT ECOTEC®
44 kW / 60 LE
Remélem megy a számok értelmezése.Hatvan lórő.Vili?? HATVAN 60.Továbbiakban hanyagolj.

További 14 hozzászólás »

Szólj hozzá Te is!

Lélegzetelállító tempóban épül a magyar vasút!

1

Ne légy szeles. Bár a munkádon más keres - dolgozni csak pontosan, szépen, ahogy a csillag megy az égen, úgy érdemes. (József ...

Négymillió forint, plusz az apró volt a tét

1

Betonfalba csapódott egy autó. A mögötte érkező csinált valamilyen manővert, így ebbe is belementek hátulról. A bíróság arra ...

Olvasói autók - Hedonista kabriótól az okosított dízelig

3

Az olvasói verdák köre minden alkalommal karakteres autókkal bővül, ma egy Ford Sierra, egy Volkswagen Golf, valamint egy BMW ...

Távirányítós busszal a világ minden tájára

1

A Setra ismét új szintre emelte a távolsági buszozás élményét. Aki egyszer kipróbálja az S 516 HDH-t, az többet nem akar más ...

Besárgult a fényszóró? Megrepedt a lökhárító?

4

Három lusta műanyagos cég után a negyedik vállalta el öreg Mazdám platódobozának javítását. Ha már ott voltam, alaposan belemerültem ...

Luxusautóval Azerbajdzsánba

4

Idén is részt vettünk a Porsche Performance Drive versenyén, és akárcsak tavaly, idén is sikerült elhozni az első helyet a magyar ...

Segítünk autót találni egy 50 éves hölgynek

4

Az ötven éves hölgyek napja jött el ma. Nekik segítünk autót vásárolni, illetve adunk vezetéstechnikai tanácsot.

Túléltük Albániát

1

Európa talán legutolsó olyan országában jártunk, ahol közúton is indokolt a terepjáró használata

Így vernek át egy gyanútlan autóst!

9

Ön lehet a következő áldozat, ha nem figyel. A most következő történet nem mese, és még javában íródik.

Halálos közúti baleset Dunaújvárosban

Az autó letért az útról, kidöntött egy villanyoszlopot és árokfalnak hajtott vasárnap hajnalban.


Baleset és dugó Budapest közelében

A szalagkorlátnak ütközött egy autó az M3-as autópályán, közel Budapesthez. A forgalom lassan halad a leállósávban.


Bevetésre kész a BMW sportterepjárója

Elődjénél nagyobb motorteljesítménnyel, még lenyűgözőbb menetképességekkel kecsegtet a BMW X5 M és gonosz ikertestvére, az X6 ...


Megbukott a Honda szabadidőjárműve

Egy svéd szakfolyóirat tesztjén meglepő dolgot produkált a Honda CR-V: úgy viselkedett, mintha egyáltalán nem volna összkerékhajtású. ...


Kalapáccsal estek a kocsiknak a győri bűnözők

Három férfit kapcsoltak le az öttevényi körzeti megbízottak, akik több teherautót szétbontottak, plusz egyéb autóalkatrészeket ...


Nyakánál fogva vonszolta magával a nőt a metró

Kis híján tragédiába torkollott az a szerencsétlen baleset, amelyben egy metrószerelvény ajtaja foglyul ejtette egy női utas ...


F1: Grosjean nem menekül a Lotustól

Romain Grosjean arra utal, hogy katasztrofális 2014-es idény ellenére, is marad a Lotusnál, főképp, hogy jövőre már a Mercedes ...


Az Audi Alonsóval száll be a Forma-1-be?

Brit sajtóértesülés szerint az Audi a Forma-1-es indulást tervezi, méghozzá Fernando Alonsóval.


Michelisz a leggyorsabb Hondás Japánban

Michelisz Norbert volt a leggyorsabb Hondás a WTCC Japán futamának időmérőjén. Ám a Citroën győzelme ellen ő sem sokat tehet.


F1: Két csapat nem indul a következő futamon

Nem vesz részt a Forma-1 következő két futamán a Caterham és a Marussia csapat. Bernie Ecclestone hozta a rossz hírt.


A mexikói drogháború brutális járművei

Már 8 éve dúl a drogháború Mexikóban, a kartellek és a rendőrség vérre menő harcot vív egymással. Közel 100 ezer áldozatot követeltek ...


1
Dagad a légzsák-botrány

Dagad a légzsák-botrány

Újabb autók esetében vált szükségessé a légzsák cseréje, miután kiderült, hogy szintén érintettek az egyre dagadó visszahívási ...