Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:376.0 Ft
Dízel:381.0 Ft

Bemutató: Opel Corsa 2010

Kicsit tisztább, kicsit erősebb

Szerző: levél küldés
Fotók: vezess.hu,
Dátum: 2010.03.01. 08:00
Az elmúlt hét történései a General Motors körül remekül illusztrálják, mi zajlik az autóiparban. A Hummernek vége, az Ampera saját lábán érkezik Genfbe, az újságírókat pedig tömegével reptették Frankfurtba, hogy megmutassák egy kisautó motorjait.
180 felett a német autópályán, kocogó A6-osokat, 5-ös BMW-ket késztetve udvarias lehúzódásra - egy 1300 köbcentis, ráadásul takarékosságra optimalizált Opel Corsával? Ami dízel? Mi történik itt?

1.0-tól 1.7-ig. Az OPC 192 lóerős

Az Opel sajtóbemutatóján hat felfrissített motor várta az újságírókat, ebből a négyórás Frankfurt melletti program során hármat sikerült kipróbálnunk. Két jót, meg egy rosszat.

A benzinmotorok (1.0 65 LE, 1.2 70, 85 LE, 1.4 87, 100 LE, 1.6 Turbo 150, 192 LE) és az 1,7 literes dízel (130 LE) tudják az Euro 5 szabványt, a kis 1,3-as dízel (75, 90, 95 LE) maradt Euro 4-es.

A Corsa meg maradt az a jó-jó, de semmi különös német kisautó, ami volt. Legfőbb versenyelőnye az Év Autójának is választott Polóval szemben továbbra is a rendelhető kormányfűtés.

Ecoflex: 98 g CO2 száz kilométerre - papíron

Két dolog történik; az egyik biztos, a másik valószínű. Biztos, hogy a Fiatnál fejlesztett kis dízel finomhangolt, a Corsában 95 lóerőre állított változata a legfajintosabb kis gázolajmajszoló, amit el lehet képzelni. És valószínű, hogy a sajtóflotta Corsáit némi egyedi utókezeléssel még tovább csiszolták: már az is fura, hogy egyáltalán megy 180-at, de hogy közben még beszélgetni is lehet a pici városi bádogban?


Akár extra tuning, akár nem, a kistraktor-motoros, alul burkolt, hosszú váltós Corsa Ecoflex olyan kocsi, amit ezentúl szívemből fogok ajánlani majd mindenkinek, aki kisautót keres, és balgán azt gondolja, hogy egy autós újságírótól kell tanácsot kérnie profi szerelő helyett.

Kitaposva a belét se eszik hét litert

Szimpatikus ez az Ecoflex-vonal, az ultrakeveset evő Insignia is belopta magát a szívembe pár hete - és most ez a kicsi Opel is. A valamivel több odafigyelést igénylő hosszúra áttételezett váltót (csak ötfokozatú, de nem is hiányzik a hatodik) könnyű megszokni.

Annál nehezebb viszont napirendre térni afelett, hogy a "normális" 5-600 kilométerenként elég másfélszer annyi gurulás után beállni a kúthoz. Már csak azt nem értem, hogy ha pár kis módosítással ilyen látványos spórolást lehet elérni, miért nem Ecoflex minden Opel?

Opel Corsa 2010 - Ecoflex
Motoradatok
Lökettérfogat (cm3)
1248
Hengerek/szelepek4/16
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.)95/4000
Max. nyomaték (Nm/ford.)190/1750-3250
Menetteljesítmények
Gyorsulás (s, 0-100 km/h)12,3
Végsebesség (km/h)177 (óra szerint bőven több)
Fogyasztás
Város (l/100 km)4,6
Lakott területen kívül (l/100 km)3,2
Vegyes (l/100 km)3,7
CO2 kibocsátás (g/km)98 (3a), 99 (5a)
Ár:3 769 000 forinttól
(75 lóerős dízel alapár: 3 489 000 Ft)

1,2 benzin: el ne hagyd a várost, ahol élsz!

Ez csak amolyan vicc, Magyarországon nem árulják

Negyvennél már alig rángat ötödikben, viszont 120-nál szétforogja magát. Az 1,2 literes benzines Corsa leginkább kerekes esernyőnek jó. Ha a peremvárosi bevásárlóközpontba kell menni, már készülhetünk a fájdalomra, amit a városhatár tábla után kínlódni kezdő kis fűnyírómotor kelt az érző lelkű, minimális műszaki érzékkel megáldott fülben. Szóval női autó.

Könnyű kormány, rémesen pontatlan váltó, három ajtóval kicsit kényelmetlen, öttel már elfogadható méretű családi autó magyar viszonyok közt. Ha tényleg csak városba kell, nem rossz választás.


OPC optikai csomag az 1,7-es dízelen

De még ez a 85 lovas, erősebb is tragikusan gyenge, bele se merek gondolni, milyen lehet a hetvenlovas. Pláne az egyliteres - mert olyan Corsa is van. A hideg kiráz.

Fűthető kormány, színes navi a fullosban

A motor újdonsága, hogy szívó- és kipufogóoldalon egyaránt változó vezérléssel látták el. Így aztán, ha ereje nincs is, az Euro 5 szabványt teljesíti.

Ez persze nem jelenti azt, hogy taposva, hajszolva ne lenne képes a katalógusadatoknál jóval többet fogyasztani. Még akkor se, ha betartjuk az immár minden benzines Corsánál szériában kínált váltásjelző nyilacskák utasításait.

Opel Corsa 2010 - 1.2 85 LE
Motoradatok
Lökettérfogat (cm3)
1229
Hengerek/szelepek4/16
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.)85/5600
Max. nyomaték (Nm/ford.)115/4000
Menetteljesítmények
Gyorsulás (s, 0-100 km/h)13
Végsebesség (km/h)172
Fogyasztás
Város (l/100 km)6,9
Lakott területen kívül (l/100 km)4,4
Vegyes (l/100 km)5,3
CO2 kibocsátás (g/km)124
Ár:3 115 000 forinttól

1,7 CDTI: felesleges, de jó móka

Biztonságos, mint a fene

Az 1,7 literes dízel Corsa legnagyobb baja, hogy legalább 4,8 millió forintot kell érte letenni. 130 lóerős dízel kisautó majdnem ötmillióért? Ejsze' kérem; ha konszernen belül maradunk, akkor is vicc ez az ár. Az új Cruze kétliteres dízelmotorral ennél kevesebbe kerül!

Különben jó kis meglepetésautó. Senki nem várna 300 Nm nyomatékot, 200 feletti végsebességet egy mezei, nem-OPC Corsától - az 1,3-ason csak meglepődtek a német belső sávosok, de ahogy ez a kis vacak még 150-ről is megindult, attól kiült az arcukra némi tisztelet. Külön öröm, hogy a kútnál sem kell túlzottan megfizetni a mulatság árát.

Opel Corsa 2010 - 1.7 CDTI
Motoradatok
Lökettérfogat (cm3)
1686
Hengerek/szelepek4/16
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.)130/4000
Max. nyomaték (Nm/ford.)300/2000-2500
Menetteljesítmények
Gyorsulás (s, 0-100 km/h)9,5
Végsebesség (km/h)200
Fogyasztás
Város (l/100 km)5,6
Lakott területen kívül (l/100 km)6,8
Vegyes (l/100 km)4,5
CO2 kibocsátás (g/km)118 (3a)
Ár:4 802 000 forinttól

Német humor: azt mondták, ez a hibrid Corsa

Az új motoros Corsák már rendelhetők a magyar szalonokban. A legeslegolcsóbb, egyliteres benzines 41 ezer forinttal hárommillió alatt indul. Hazafelé a repülőn azon morfondíroztam: kicsit drága, de jópofa, tehát ha német középosztálybeli apuka lennék, nem sokat gondolkodnék, és ha a lányom ilyet akarna, örömmel meglepném egy kis dízellel az érettségire.

Magyar középosztálybeli apukaként sincs ennek semmi akadálya. A nagyobbik lányom 13 év múlva érettségizik - ha minden jól megy, és lesz még pár csepp olaj a világon, tőlem is megkaphatja a gyerek ugyanazt. Akár ugyanazt a darabot is.

20 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

comment19 hozzászólás

PluginHibrid - 2011.08.19   22:47

Tényleg semmi a honlap.

Egy egész oldal reklám és 3 sor cikk....

Gratula a reklám helyének a kiválasztásához.

Más...

Gyárkémény, traktorhangú dizeleket miért kell erőltetni ennyire ?


rsp200 - 2010.03.03   12:57

zsoka ez egy nagy szxr honlap egy nyiltan homokos m1-es műsorvezetővel. gáz.
vezess.hu RULEZ!!!

Alesifan - 2010.03.03   07:23

925Energy!

Drága Tesvérem! Nehogy a szívedre vedd már!
Azt én értem, hogy a régi motor 60 lovas volt.
Azt nem értem, hogy amikor a Punto hülyére akciózott árával jössz, akkor miért a 60 lovashoz hasonlítod, miért nem a 65 lovashoz? a 2,49 milliós akciós ár a 65 lovas változatra érvényes.
Ennyi erővel akkor a 10 évvel ezelőtti Corsa motort is alapul vehetted volna.
Továbbra is maradjunk annyiba, hogy a JELENLEG megvehető két fapados kisautó teljesítménye azonos, 65 lóerő.
Linkek:
1. http://autokereso.vezess.hu/uj_auto_reszletei/?t=6083B036&z=060_Corsa%20D%20Mod.%202006

2. http://www.opel.hu/site/showroom/carconfig.php?reset&carname=corsa

zsoka1991 - 2010.03.02   20:11

Sziasztok!!! Tetszett a teszt, de ajánlok nektek egy új autós oldalt: automobil.hu látványos, igényes, és hasznos infókkal teli tuti kis oldal!!!:) Nézzétek meg, nem fogjátok megbánni!!!

925Energy - 2010.03.02   12:58

Alesifan!
Azért azt nem gondoltam,hogy olvasni nem tudsz!
Az előző hozzászólásomban írtam az adatokat le!!
Az Opel oldaláról!Mi kell még neked?Több oldal is írta,hogy eddig 60 lóerős motor 65 lóerőre növeledett.Íme!
1.0 TWINPORT ECOTEC®
44 kW / 60 LE
Remélem megy a számok értelmezése.Hatvan lórő.Vili?? HATVAN 60.Továbbiakban hanyagolj.

További 14 hozzászólás »

Szólj hozzá Te is!

Kávészünet a réten

Mit csináljunk, ha a közelben sehol nincs kávézó, de innánk egy feketét? Főzzünk egyet!

Dugóból érkeztünk az isztambuli autószalonra!

Gyűlik a kilométer rendesen, ma háromszor vágtunk át a 14 milliós Isztambulon. Igaz, csak egyszer tettük ezt kocsival.

Mennyire ismered a hazai autópark összetételét?

6

Ha a tíz kérdésből hétnél eltalálod a győztest, őszintén gratulálunk!

Itt áll előttünk Aegea - dögös szedán a Fiattól

2

Az Isztambuli Autószalon legnagyobb durranása a Fiat új világautójának leleplezése volt. Beülni nem lehetett az Aegeába, de legalább ...

Mehmet Tofas Sahinjával fogadott minket Törökország

Remek tempót futott a Vezess.hu két kiküldött tudósítója - azaz futott volna, ha a török bürokrácia nem lop el két órát az életükből. ...

Koponyák az út szélén - Szerbia, Bulgária

2

Kragujevacban az egykori Zastava-gyár, Nisben egy szerb nemzeti hős előtt tisztelegtünk, útban Isztambul felé.

Mit adtak nekünk a törökök?

2

A minden bizonnyal igen kellemetlen másfél évszázados török hódoltság is hozott sok értékes, hasznos dolgot magával, amelyek ...

Keleti nyitás: a szerb szakasz

Túl vagyunk az első napon. Hatalmasat nem autóztunk, de legalább láttuk a régi Zastava gyárat is

Megyünk Isztambulba, autókiállításra!

10

A Vezess.hu két újságírója küldöttségbe indul török barátainkhoz, és megtekinti az Isztambuli Autókiállítást, valamint hazavisz ...

Schumacher tovább "javul"

Mialatt Michael Schumacher otthonában lábadozik, menedzsere és az Audemars Piguet a hétszeres világbajnok ötletéből született ...


Aligátor a terepjáró ellen 1:0

A terepjáró egyértelmű fenyegetést jelentett, így meg kellett mutatni, hogy hol a helye. Az aligátor kíméletlenül lecsapott.


F1: Hülkenberg is lehet Räikkönen utódja?

Valtteri Bottas mellett a Force Indiá-s Nico Hülkenberg neve is felmerült a Ferrari esetleges versenyzőjeként, bár Maranellóban ...


39 mocskos autó, amit látva pánik törne ki minden mosóban

Ha úgy érzed koszos az autód, belül hegyekben áll a szemét, vagy már a színe se látszik a rászáradt sárréteg alatt, gördítsd ...


Ömlik a modern autóelektronika Szombathelyről

Felavatták a TDK csoporthoz tartozó Epcos Kft. 10,5 milliárd forintos beruházással épített, 14 ezer négyzetméter területű fejlesztő- ...


Vadonatúj szabadidőjárművek az Auditól

A következő három évben három új szabadidőjárművel rukkol elő az Audi. Lesz köztük pici, óriási és emissziómentes is.


Az évezred legfontosabb francia ráncfelvarrása

Egy új hűtőrács még sosem volt ennyire fontos a Citroën életében. A DS5 frissített verziója szerény nyitánya egy új kor kezdetének. ...


Megint nyomulnak az F1-es alkoholreklámok ellen

A Monacói Nagydíjon újabb támadást intéztek a Forma-1 ellen az alkoholreklámokkal kapcsolatban.


Medvék ellen kell védekezni egy horvát autópályán

Medvék és más vadon élő állatok ellen épít új védőrendszert a Rijeka és Zágráb közötti autópálya-szakaszon a horvát autópálya-kezelő ...


F1: 515 milliárdot követelnek Ecclestone-tól

A brit adóhatóság elővette Bernie Ecclestone egyik régi ügyét. 1,2 milliárd fontot hajthatnak be az üzletemberen.


Visszakapják az autósok a Nagykörutat

Május 24-től (vasárnaptól) újra a teljes vonalon jár a 4-es és a 6-os villamos, mert befejeződik a márciusban kezdődött felújítás ...


Nyaralás a Marson? No problem

Ha nem csak úrvezetői jogsival rendelkezel, és nagyon unod már a civilizációt, megtaláltuk számodra a tökéletes nyaralómobilt. ...