Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:417.0 Ft
Dízel:421.0 Ft

Bemutató: Opel Corsa 2010

Kicsit tisztább, kicsit erősebb

Szerző: levél küldés
Fotók: vezess.hu,
Dátum: 2010.03.01. 08:00
180 felett a német autópályán, kocogó A6-osokat, 5-ös BMW-ket késztetve udvarias lehúzódásra - egy 1300 köbcentis, ráadásul takarékosságra optimalizált Opel Corsával? Ami dízel? Mi történik itt?

1.0-tól 1.7-ig. Az OPC 192 lóerős

Az Opel sajtóbemutatóján hat felfrissített motor várta az újságírókat, ebből a négyórás Frankfurt melletti program során hármat sikerült kipróbálnunk. Két jót, meg egy rosszat.

A benzinmotorok (1.0 65 LE, 1.2 70, 85 LE, 1.4 87, 100 LE, 1.6 Turbo 150, 192 LE) és az 1,7 literes dízel (130 LE) tudják az Euro 5 szabványt, a kis 1,3-as dízel (75, 90, 95 LE) maradt Euro 4-es.

A Corsa meg maradt az a jó-jó, de semmi különös német kisautó, ami volt. Legfőbb versenyelőnye az Év Autójának is választott Polóval szemben továbbra is a rendelhető kormányfűtés.

Ecoflex: 98 g CO2 száz kilométerre - papíron

Két dolog történik; az egyik biztos, a másik valószínű. Biztos, hogy a Fiatnál fejlesztett kis dízel finomhangolt, a Corsában 95 lóerőre állított változata a legfajintosabb kis gázolajmajszoló, amit el lehet képzelni. És valószínű, hogy a sajtóflotta Corsáit némi egyedi utókezeléssel még tovább csiszolták: már az is fura, hogy egyáltalán megy 180-at, de hogy közben még beszélgetni is lehet a pici városi bádogban?


Akár extra tuning, akár nem, a kistraktor-motoros, alul burkolt, hosszú váltós Corsa Ecoflex olyan kocsi, amit ezentúl szívemből fogok ajánlani majd mindenkinek, aki kisautót keres, és balgán azt gondolja, hogy egy autós újságírótól kell tanácsot kérnie profi szerelő helyett.

Kitaposva a belét se eszik hét litert

Szimpatikus ez az Ecoflex-vonal, az ultrakeveset evő Insignia is belopta magát a szívembe pár hete - és most ez a kicsi Opel is. A valamivel több odafigyelést igénylő hosszúra áttételezett váltót (csak ötfokozatú, de nem is hiányzik a hatodik) könnyű megszokni.

Annál nehezebb viszont napirendre térni afelett, hogy a "normális" 5-600 kilométerenként elég másfélszer annyi gurulás után beállni a kúthoz. Már csak azt nem értem, hogy ha pár kis módosítással ilyen látványos spórolást lehet elérni, miért nem Ecoflex minden Opel?

Opel Corsa 2010 - Ecoflex
Motoradatok
Lökettérfogat (cm3)
1248
Hengerek/szelepek4/16
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.)95/4000
Max. nyomaték (Nm/ford.)190/1750-3250
Menetteljesítmények
Gyorsulás (s, 0-100 km/h)12,3
Végsebesség (km/h)177 (óra szerint bőven több)
Fogyasztás
Város (l/100 km)4,6
Lakott területen kívül (l/100 km)3,2
Vegyes (l/100 km)3,7
CO2 kibocsátás (g/km)98 (3a), 99 (5a)
Ár:3 769 000 forinttól
(75 lóerős dízel alapár: 3 489 000 Ft)

1,2 benzin: el ne hagyd a várost, ahol élsz!

Ez csak amolyan vicc, Magyarországon nem árulják

Negyvennél már alig rángat ötödikben, viszont 120-nál szétforogja magát. Az 1,2 literes benzines Corsa leginkább kerekes esernyőnek jó. Ha a peremvárosi bevásárlóközpontba kell menni, már készülhetünk a fájdalomra, amit a városhatár tábla után kínlódni kezdő kis fűnyírómotor kelt az érző lelkű, minimális műszaki érzékkel megáldott fülben. Szóval női autó.

Könnyű kormány, rémesen pontatlan váltó, három ajtóval kicsit kényelmetlen, öttel már elfogadható méretű családi autó magyar viszonyok közt. Ha tényleg csak városba kell, nem rossz választás.


OPC optikai csomag az 1,7-es dízelen

De még ez a 85 lovas, erősebb is tragikusan gyenge, bele se merek gondolni, milyen lehet a hetvenlovas. Pláne az egyliteres - mert olyan Corsa is van. A hideg kiráz.

Fűthető kormány, színes navi a fullosban

A motor újdonsága, hogy szívó- és kipufogóoldalon egyaránt változó vezérléssel látták el. Így aztán, ha ereje nincs is, az Euro 5 szabványt teljesíti.

Ez persze nem jelenti azt, hogy taposva, hajszolva ne lenne képes a katalógusadatoknál jóval többet fogyasztani. Még akkor se, ha betartjuk az immár minden benzines Corsánál szériában kínált váltásjelző nyilacskák utasításait.

Opel Corsa 2010 - 1.2 85 LE
Motoradatok
Lökettérfogat (cm3)
1229
Hengerek/szelepek4/16
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.)85/5600
Max. nyomaték (Nm/ford.)115/4000
Menetteljesítmények
Gyorsulás (s, 0-100 km/h)13
Végsebesség (km/h)172
Fogyasztás
Város (l/100 km)6,9
Lakott területen kívül (l/100 km)4,4
Vegyes (l/100 km)5,3
CO2 kibocsátás (g/km)124
Ár:3 115 000 forinttól

1,7 CDTI: felesleges, de jó móka

Biztonságos, mint a fene

Az 1,7 literes dízel Corsa legnagyobb baja, hogy legalább 4,8 millió forintot kell érte letenni. 130 lóerős dízel kisautó majdnem ötmillióért? Ejsze' kérem; ha konszernen belül maradunk, akkor is vicc ez az ár. Az új Cruze kétliteres dízelmotorral ennél kevesebbe kerül!

Különben jó kis meglepetésautó. Senki nem várna 300 Nm nyomatékot, 200 feletti végsebességet egy mezei, nem-OPC Corsától - az 1,3-ason csak meglepődtek a német belső sávosok, de ahogy ez a kis vacak még 150-ről is megindult, attól kiült az arcukra némi tisztelet. Külön öröm, hogy a kútnál sem kell túlzottan megfizetni a mulatság árát.

Opel Corsa 2010 - 1.7 CDTI
Motoradatok
Lökettérfogat (cm3)
1686
Hengerek/szelepek4/16
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.)130/4000
Max. nyomaték (Nm/ford.)300/2000-2500
Menetteljesítmények
Gyorsulás (s, 0-100 km/h)9,5
Végsebesség (km/h)200
Fogyasztás
Város (l/100 km)5,6
Lakott területen kívül (l/100 km)6,8
Vegyes (l/100 km)4,5
CO2 kibocsátás (g/km)118 (3a)
Ár:4 802 000 forinttól

Német humor: azt mondták, ez a hibrid Corsa

Az új motoros Corsák már rendelhetők a magyar szalonokban. A legeslegolcsóbb, egyliteres benzines 41 ezer forinttal hárommillió alatt indul. Hazafelé a repülőn azon morfondíroztam: kicsit drága, de jópofa, tehát ha német középosztálybeli apuka lennék, nem sokat gondolkodnék, és ha a lányom ilyet akarna, örömmel meglepném egy kis dízellel az érettségire.

Magyar középosztálybeli apukaként sincs ennek semmi akadálya. A nagyobbik lányom 13 év múlva érettségizik - ha minden jól megy, és lesz még pár csepp olaj a világon, tőlem is megkaphatja a gyerek ugyanazt. Akár ugyanazt a darabot is.

Cikk nyomtatása

19 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

Kapcsolódó lap.hu oldalak

comment19 hozzászólás

PluginHibrid - 2011.08.19   22:47

Tényleg semmi a honlap.

Egy egész oldal reklám és 3 sor cikk....

Gratula a reklám helyének a kiválasztásához.

Más...

Gyárkémény, traktorhangú dizeleket miért kell erőltetni ennyire ?


rsp200 - 2010.03.03   12:57

zsoka ez egy nagy szxr honlap egy nyiltan homokos m1-es műsorvezetővel. gáz.
vezess.hu RULEZ!!!

Alesifan - 2010.03.03   07:23

925Energy!

Drága Tesvérem! Nehogy a szívedre vedd már!
Azt én értem, hogy a régi motor 60 lovas volt.
Azt nem értem, hogy amikor a Punto hülyére akciózott árával jössz, akkor miért a 60 lovashoz hasonlítod, miért nem a 65 lovashoz? a 2,49 milliós akciós ár a 65 lovas változatra érvényes.
Ennyi erővel akkor a 10 évvel ezelőtti Corsa motort is alapul vehetted volna.
Továbbra is maradjunk annyiba, hogy a JELENLEG megvehető két fapados kisautó teljesítménye azonos, 65 lóerő.
Linkek:
1. http://autokereso.vezess.hu/uj_auto_reszletei/?t=6083B036&z=060_Corsa%20D%20Mod.%202006

2. http://www.opel.hu/site/showroom/carconfig.php?reset&carname=corsa

zsoka1991 - 2010.03.02   20:11

Sziasztok!!! Tetszett a teszt, de ajánlok nektek egy új autós oldalt: automobil.hu látványos, igényes, és hasznos infókkal teli tuti kis oldal!!!:) Nézzétek meg, nem fogjátok megbánni!!!

925Energy - 2010.03.02   12:58

Alesifan!
Azért azt nem gondoltam,hogy olvasni nem tudsz!
Az előző hozzászólásomban írtam az adatokat le!!
Az Opel oldaláról!Mi kell még neked?Több oldal is írta,hogy eddig 60 lóerős motor 65 lóerőre növeledett.Íme!
1.0 TWINPORT ECOTEC®
44 kW / 60 LE
Remélem megy a számok értelmezése.Hatvan lórő.Vili?? HATVAN 60.Továbbiakban hanyagolj.

További 14 hozzászólás »

Szólj hozzá Te is!

F1: Miért szeretjük a Magyar Nagydíjat?

4

Videók: Räikkönen repül, Alonso alázza Schumachert, de van itt esős autótörős összefoglaló is - szubjektív válogatás a Hungaroring ...

Manipulálják a Forma-1-et!

Időzítetten elromló autók, Rogán hálószobája, és közös bulik Laudával.

F1: A Magyar Nagydíj legdurvább balesetei

133

A 29. Magyar Nagydíjra készülve csokorba gyűjtöttük a neten fellelhető legemlékezetesebb eseteket!

Vége a szürke, fekete autóknak!

Mennyi időt és pénzt öl egy autóipari szereplő a festékek fejlesztésébe? A BASF megmutatta: többet, mint gondoltuk!

F1: Ki mit tud Magyarországon?

35

Elsőségek és rekordok a Hungaroringen - összeállítás az elmúlt 28 év Magyar Nagydíjainak kiemelkedő eredményiből, legyen szó ...

Vezettük a dízelmotorok jövőjét

10

Vezettük az első TDI-motoros Audit, egy 25 éves 100-ast, 48800 kilométerrel. És vezettük a még csak alig létező jövő TDI-jét ...

F1: Minden, amit a Hungaroringről tudni kell

5

A hétvégén immár 29. alkalommal rendezik meg a Forma-1-es Magyar Nagydíjat a Hungaroringen. Történeti áttekintés, pályaadatok, ...

F1: Rosberg győzött, Hamilton 17 helyet javított

Nico Rosberg Hockenheimben lazán nyerte a Német Nagydíjat, Valtteri Bottas a 2. helyet hozta a Williamsnek, Lewis Hamilton pedig ...

A magyar teherautó-gyártás virágkora

1

Egykoron mindennapi életünk szerves részei voltak, mára már közlekedéstörténeti ritkaságoknak számítanak.

Gyere és bulizz együtt a Forma -1 sztárjaival és Magyarország legszebb lányaival a Symbolban! (x)

Idén 6. alkalommal kerül megrendezésre Magyarország legexkluzívabb rendezvénye, ami az elmúlt évek során presztízs eseménnyé ...


F1: Alonso a tömeggel szelfizett a Hungaroringen

Pályabejárás, garázsrendezés, találkozás a szurkolókkal - több tucatnyi fotó a hétvégi Magyar Nagydíj nulladik, csütörtöki napjáról. ...


F1: Ricciardo és Bottas látványos csatája

A mai mezőnyben kiemelkedően teljesítő Red Bull- és Williams-pilóta már itt, a Formula Renault szériában is megmutatta, hogy ...


Kisbabára tolatott egy autó, rémisztő felvétel!

Négykézláb mászott be a baba a tolató autó alá, óriási szerencséje volt a kicsinek.


Mogyoród felkészült a Forma-1-es rohamra

Akár százezren is érkezhetnek egyetlen napon a Forma-1-es Magyar Nagydíj programjaira Mogyoródra, a vendégek fogadása számos ...


F1: A pilóták imádják hazánkat

A Magyar Nagydíj több pilóta számára kedves helyszín, és nem csak a kihívást jelentő pálya miatt!


Izmokat növeszt a Nissan kisautója

Műszaki adatokat még nem közöltek, de a látvány magáért beszél: az ősztől kapható Note Nismo izgalmas jószágnak ígérkezik.


Kicsinálták a GM-et a visszahívások

Jelentősen, 85 százalékkal zuhant a General Motors második negyedévi profitja a milliós autóvisszahívások miatt.


1
Fiatalos, kívánatos Toyota. Van ilyen?

Fiatalos, kívánatos Toyota. Van ilyen?

Meghallgatva a vásárlók, a Toyota kereskedések és az újságírók visszajelzéseit, befogták a satupadba a Toyota Yarist és elkezdték ...


F1: Viharos Magyar Nagydíj jöhet

Az előrejelzések szerint a szokásosnál kicsit enyhébb idő, a vasárnapi versenyen pedig zivatar, felhőszakadás is lehet a Magyar ...


3,4 litert fogyaszt az új Porsche szabadidőjármű!

Jobb menetteljesítmények, kedvezőbb üzemanyag-fogyasztás, látványosabb formaterv: bemutatkozott a felfrissített, PHEV hajtáslánccal ...


F1: Lemásolnák Monacót a Hungaroringen

Története első pontszerzését Monacóban ünnepelte a Marussia, a naptár második leglassabb pályáján ismételne a csapat.