Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:413.0 Ft
Dízel:427.0 Ft

Bemutató: Opel Corsa 2010

Kicsit tisztább, kicsit erősebb

Szerző: levél küldés
Fotók: vezess.hu,
Dátum: 2010.03.01. 08:00
180 felett a német autópályán, kocogó A6-osokat, 5-ös BMW-ket késztetve udvarias lehúzódásra - egy 1300 köbcentis, ráadásul takarékosságra optimalizált Opel Corsával? Ami dízel? Mi történik itt?

1.0-tól 1.7-ig. Az OPC 192 lóerős

Az Opel sajtóbemutatóján hat felfrissített motor várta az újságírókat, ebből a négyórás Frankfurt melletti program során hármat sikerült kipróbálnunk. Két jót, meg egy rosszat.

A benzinmotorok (1.0 65 LE, 1.2 70, 85 LE, 1.4 87, 100 LE, 1.6 Turbo 150, 192 LE) és az 1,7 literes dízel (130 LE) tudják az Euro 5 szabványt, a kis 1,3-as dízel (75, 90, 95 LE) maradt Euro 4-es.

A Corsa meg maradt az a jó-jó, de semmi különös német kisautó, ami volt. Legfőbb versenyelőnye az Év Autójának is választott Polóval szemben továbbra is a rendelhető kormányfűtés.

Ecoflex: 98 g CO2 száz kilométerre - papíron

Két dolog történik; az egyik biztos, a másik valószínű. Biztos, hogy a Fiatnál fejlesztett kis dízel finomhangolt, a Corsában 95 lóerőre állított változata a legfajintosabb kis gázolajmajszoló, amit el lehet képzelni. És valószínű, hogy a sajtóflotta Corsáit némi egyedi utókezeléssel még tovább csiszolták: már az is fura, hogy egyáltalán megy 180-at, de hogy közben még beszélgetni is lehet a pici városi bádogban?


Akár extra tuning, akár nem, a kistraktor-motoros, alul burkolt, hosszú váltós Corsa Ecoflex olyan kocsi, amit ezentúl szívemből fogok ajánlani majd mindenkinek, aki kisautót keres, és balgán azt gondolja, hogy egy autós újságírótól kell tanácsot kérnie profi szerelő helyett.

Kitaposva a belét se eszik hét litert

Szimpatikus ez az Ecoflex-vonal, az ultrakeveset evő Insignia is belopta magát a szívembe pár hete - és most ez a kicsi Opel is. A valamivel több odafigyelést igénylő hosszúra áttételezett váltót (csak ötfokozatú, de nem is hiányzik a hatodik) könnyű megszokni.

Annál nehezebb viszont napirendre térni afelett, hogy a "normális" 5-600 kilométerenként elég másfélszer annyi gurulás után beállni a kúthoz. Már csak azt nem értem, hogy ha pár kis módosítással ilyen látványos spórolást lehet elérni, miért nem Ecoflex minden Opel?

Opel Corsa 2010 - Ecoflex
Motoradatok
Lökettérfogat (cm3)
1248
Hengerek/szelepek4/16
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.)95/4000
Max. nyomaték (Nm/ford.)190/1750-3250
Menetteljesítmények
Gyorsulás (s, 0-100 km/h)12,3
Végsebesség (km/h)177 (óra szerint bőven több)
Fogyasztás
Város (l/100 km)4,6
Lakott területen kívül (l/100 km)3,2
Vegyes (l/100 km)3,7
CO2 kibocsátás (g/km)98 (3a), 99 (5a)
Ár:3 769 000 forinttól
(75 lóerős dízel alapár: 3 489 000 Ft)

1,2 benzin: el ne hagyd a várost, ahol élsz!

Ez csak amolyan vicc, Magyarországon nem árulják

Negyvennél már alig rángat ötödikben, viszont 120-nál szétforogja magát. Az 1,2 literes benzines Corsa leginkább kerekes esernyőnek jó. Ha a peremvárosi bevásárlóközpontba kell menni, már készülhetünk a fájdalomra, amit a városhatár tábla után kínlódni kezdő kis fűnyírómotor kelt az érző lelkű, minimális műszaki érzékkel megáldott fülben. Szóval női autó.

Könnyű kormány, rémesen pontatlan váltó, három ajtóval kicsit kényelmetlen, öttel már elfogadható méretű családi autó magyar viszonyok közt. Ha tényleg csak városba kell, nem rossz választás.


OPC optikai csomag az 1,7-es dízelen

De még ez a 85 lovas, erősebb is tragikusan gyenge, bele se merek gondolni, milyen lehet a hetvenlovas. Pláne az egyliteres - mert olyan Corsa is van. A hideg kiráz.

Fűthető kormány, színes navi a fullosban

A motor újdonsága, hogy szívó- és kipufogóoldalon egyaránt változó vezérléssel látták el. Így aztán, ha ereje nincs is, az Euro 5 szabványt teljesíti.

Ez persze nem jelenti azt, hogy taposva, hajszolva ne lenne képes a katalógusadatoknál jóval többet fogyasztani. Még akkor se, ha betartjuk az immár minden benzines Corsánál szériában kínált váltásjelző nyilacskák utasításait.

Opel Corsa 2010 - 1.2 85 LE
Motoradatok
Lökettérfogat (cm3)
1229
Hengerek/szelepek4/16
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.)85/5600
Max. nyomaték (Nm/ford.)115/4000
Menetteljesítmények
Gyorsulás (s, 0-100 km/h)13
Végsebesség (km/h)172
Fogyasztás
Város (l/100 km)6,9
Lakott területen kívül (l/100 km)4,4
Vegyes (l/100 km)5,3
CO2 kibocsátás (g/km)124
Ár:3 115 000 forinttól

1,7 CDTI: felesleges, de jó móka

Biztonságos, mint a fene

Az 1,7 literes dízel Corsa legnagyobb baja, hogy legalább 4,8 millió forintot kell érte letenni. 130 lóerős dízel kisautó majdnem ötmillióért? Ejsze' kérem; ha konszernen belül maradunk, akkor is vicc ez az ár. Az új Cruze kétliteres dízelmotorral ennél kevesebbe kerül!

Különben jó kis meglepetésautó. Senki nem várna 300 Nm nyomatékot, 200 feletti végsebességet egy mezei, nem-OPC Corsától - az 1,3-ason csak meglepődtek a német belső sávosok, de ahogy ez a kis vacak még 150-ről is megindult, attól kiült az arcukra némi tisztelet. Külön öröm, hogy a kútnál sem kell túlzottan megfizetni a mulatság árát.

Opel Corsa 2010 - 1.7 CDTI
Motoradatok
Lökettérfogat (cm3)
1686
Hengerek/szelepek4/16
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.)130/4000
Max. nyomaték (Nm/ford.)300/2000-2500
Menetteljesítmények
Gyorsulás (s, 0-100 km/h)9,5
Végsebesség (km/h)200
Fogyasztás
Város (l/100 km)5,6
Lakott területen kívül (l/100 km)6,8
Vegyes (l/100 km)4,5
CO2 kibocsátás (g/km)118 (3a)
Ár:4 802 000 forinttól

Német humor: azt mondták, ez a hibrid Corsa

Az új motoros Corsák már rendelhetők a magyar szalonokban. A legeslegolcsóbb, egyliteres benzines 41 ezer forinttal hárommillió alatt indul. Hazafelé a repülőn azon morfondíroztam: kicsit drága, de jópofa, tehát ha német középosztálybeli apuka lennék, nem sokat gondolkodnék, és ha a lányom ilyet akarna, örömmel meglepném egy kis dízellel az érettségire.

Magyar középosztálybeli apukaként sincs ennek semmi akadálya. A nagyobbik lányom 13 év múlva érettségizik - ha minden jól megy, és lesz még pár csepp olaj a világon, tőlem is megkaphatja a gyerek ugyanazt. Akár ugyanazt a darabot is.

Cikk nyomtatása

19 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

comment19 hozzászólás

PluginHibrid - 2011.08.19   22:47

Tényleg semmi a honlap.

Egy egész oldal reklám és 3 sor cikk....

Gratula a reklám helyének a kiválasztásához.

Más...

Gyárkémény, traktorhangú dizeleket miért kell erőltetni ennyire ?


rsp200 - 2010.03.03   12:57

zsoka ez egy nagy szxr honlap egy nyiltan homokos m1-es műsorvezetővel. gáz.
vezess.hu RULEZ!!!

Alesifan - 2010.03.03   07:23

925Energy!

Drága Tesvérem! Nehogy a szívedre vedd már!
Azt én értem, hogy a régi motor 60 lovas volt.
Azt nem értem, hogy amikor a Punto hülyére akciózott árával jössz, akkor miért a 60 lovashoz hasonlítod, miért nem a 65 lovashoz? a 2,49 milliós akciós ár a 65 lovas változatra érvényes.
Ennyi erővel akkor a 10 évvel ezelőtti Corsa motort is alapul vehetted volna.
Továbbra is maradjunk annyiba, hogy a JELENLEG megvehető két fapados kisautó teljesítménye azonos, 65 lóerő.
Linkek:
1. http://autokereso.vezess.hu/uj_auto_reszletei/?t=6083B036&z=060_Corsa%20D%20Mod.%202006

2. http://www.opel.hu/site/showroom/carconfig.php?reset&carname=corsa

zsoka1991 - 2010.03.02   20:11

Sziasztok!!! Tetszett a teszt, de ajánlok nektek egy új autós oldalt: automobil.hu látványos, igényes, és hasznos infókkal teli tuti kis oldal!!!:) Nézzétek meg, nem fogjátok megbánni!!!

925Energy - 2010.03.02   12:58

Alesifan!
Azért azt nem gondoltam,hogy olvasni nem tudsz!
Az előző hozzászólásomban írtam az adatokat le!!
Az Opel oldaláról!Mi kell még neked?Több oldal is írta,hogy eddig 60 lóerős motor 65 lóerőre növeledett.Íme!
1.0 TWINPORT ECOTEC®
44 kW / 60 LE
Remélem megy a számok értelmezése.Hatvan lórő.Vili?? HATVAN 60.Továbbiakban hanyagolj.

További 14 hozzászólás »

Szólj hozzá Te is!

Ellopták - Suzuki Ignis - IPR 556

Ellopták kolléganőnk 2003-as Ignisét. Értékének 10 százaléka a becsületes megtalálóé.

Így fogyaszt keveset egy Volkswagen

Áramvonalasítás, tömegcsökkentés, start-stop rendszer, kis ellenállású gumiabroncs - egy sor megoldás, ami nem mai találmány. ...

Érdemes BMW-t venni félmillióért?

12

Olvasónk félmillió forintért szeretne E36-os generációjú BMW-t, de a gazdaságosság miatt hezitál. Szakértőnk segít dönteni a ...

Miért nincs európai KRESZ?

4

Közös agrárpolitika, monetáris unió (már akinek, ugye), európai parlament, eurovíziós dalfesztivál. De miért nincsenek közös ...

Páncélszekrény tűz alatt

1

A páncélozássál foglalkozó Alpha Armouring kezelésbe vette a Mercedes G-osztályt, új mércét állítva a védett személygépjárművek ...

Féláron, gyorsabban és kényelmesebben utazni?

5

Forintos számítások bizonyítják a telekocsi előnyeit. Cserében végig kell hallgatnia egy tök idegen élettörténetét. Ha tetszik ...

Nem átverés: 4,4 literes fogyasztás

19

Kipróbáltuk, hogy mérsékelt, de életszerű sebességgel utazva mennyit fogyaszt az SX4 S-Cross. Váratlanul keveset.

Megfelelő autó erdélyi túrákhoz?

4

Olvasónk 3 millióért szeretne olyan családi mindenest, aminek nem kottyan meg, ha a Kárpátok bércei között kell helyt állnia.

Magyarország leggyorsabb autói

4

Utcainak kinéző versenyautók, ránézésre is bivalyerős tuning- és sportautók. Nézőként sem utolsó egy Time Attack verseny - ha ...

Hét év után újra amerikai pilóta az F1-ben

Újabb pilótacsere a hétvégi Belga Nagydíjra: a Marussia jelezte, hogy Max Chilton helyén a tartalékos Alexander Rossi kap lehetőséget. ...


Újrahegeszti eladott autóit a Honda

A Honda kijavított egy rossz törésteszt-minősítést eredményező konstrukciós hibát, és most visszamenőleg biztonságosabbá teszik ...


Már az autófestékekkel is megy a trükközés

A Gazdasági Versenyhivatal hét vállalkozásra összesen 175,9 millió forint bírságot szabott ki.


Kerékpáros lámpák - olcsótól a fényvetőig

A KRESZ látni és látszani alapvetése fokozottan érvényes, ha kerékpárra pattanunk, megfelelő világítás nélkül csak út szélén ...


Frissül a BMW 6-os szériája

Németországban fényképezték le a bajorok luxuskupéjának módosított megjelenésű változatát. Nem számítunk jelentős változásokra.


F1: Villanyautóval gyakorolnak a Red Bullnál

A Belga Nagydíj helyszínén villanymotoros autóval gyakorolta a kerékcseréket a Red Bull stábja.


Szellemországban tesztel a Volvo

Egy vadonatúj, húszmilliárd forintos tesztközpont segíti a Volvót, hogy elérjék ambiciózus céljukat, a teljesen balesetmentes ...


F1: Alonso az egyetlen zseni a mezőnyben

Ha Sir Jackie Stewartnak választania kéne, akkor Fernando Alonsót nevezné meg a jelenlegi F1-es mezőny legjobbjának.


Félig a VW Golfra épül az új Fabia!

Eredetileg arról volt szó, hogy az előző generációs modell módosított padlóját kapja a Fabia. Úgy tűnik, feljavították a receptet. ...


F1: Ha Belgium, akkor eső!

Spa-Franchorchamps időjárási szempontból a legkiszámíthatatlanabb pálya, percről percre, kanyarról kanyarra változhat a helyzet.


1
Ocsmány amcsi melós

Ocsmány amcsi melós

Az Oshkosh harckocsiszállítója a maga korában rendkívül erős nyergesvontatónak számított. Igaz, formaterve korántsem volt szépségdíjas. ...


F1: Bizarr póker Hamilton és Rosberg között

Lewis Hamilton úgy érzi, az ideinél keményebb világbajnoki harca még soha nem volt.