Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:376.0 Ft
Dízel:381.0 Ft

Háromszázzal mentünk egy R8-cal!

Teszt: Audi R8 V10

Szerző: levél küldés
Fotók: Horváth Zsolt; videó: Nagy Dénes,
Dátum: 2009.08.04. 19:20
1000 kilométert tettünk meg egy 525 lóerős szupersportautóban, és életünkben először belekarcoltunk az 300-as tempóba is. A Lamborghini Gallardo motorjával megáldott Audi ekkora erővel is kezelhető, és az árát leszámítva egy tökéletes hétköznapi autó lehetne belőle.

Audi R8 Háromszázzal mentünk egy R8-cal!
Kirakatban a lényeg

A feladat:

Az R8-as V10-est egy szerencsés kolléga már néhány hónapja már felpróbálta Ausztriában egy versenypályán, amiért mi kifejezetten utáljuk őt, de még neki sem volt fogalma arról, hogyan is viselkedik egy ilyen autó az utcán, különös tekintettel a hazai kátyúkkal tűzdelt utakra. Szerencsénkre akadt egy német tesztautó a hazai sajtóparkban, aminek lejárt a küldetése, így haza kellett juttatni a németországi Ingolstadtba, az Audi központjába. Ránk várt a feladat.

Erős számok


Audi R8 Háromszázzal mentünk egy R8-cal!
A kis Kevin is R8-ast kér szülinapjára

50 millió forint plusz extrák. Ez a második kötelező kérdésre érkező válasz, miután letisztáztuk, hogy egy 525 lóerős gyönyörűség hever derékmagasságban előttünk. Mindkét szám óriási, ami pedig az árat illeti, szerintünk egyetlen autó sem ér ennyit. Mégis kifizetnénk érte. Erre varrjanak gombot.

Bő félezer lóerős sportautót meglehetősen ritkán vezet az ember, még a mi szakmánkban is. Érthető okokból az importőrök nem szívesen állítanak be hasonló árú és motorizáltságú tesztautókat a magyar autóparkba, egyszerűen nem érné meg nekik.

Persze egy elhivatott autós újságíró számára azért kevés a lehetetlen. Ízleltünk már Ferrari Enzót és sok egyéb vérforraló járművet is, mégis nagyon vártuk az R8-at, egy Audit, ami nagyon nem olyan, mint azok az Audik, amiket leggyakrabban látunk az utakon.

Start: kedd, hajnali 4 óra

Audi R8 Háromszázzal mentünk egy R8-cal!
3,9 százig, 12 másodperc 200-ig

Az Audi R8 V10 a szerkesztőség alatti mélygarázsban pihen, és várja, hogy mind a tíz hengerébe spriccelni kezdjen az üzemanyag, jókora, szívszorító robajjal életre kelljen és nekivágjon a hazafelé vezető útnak. No nem pihent sokat. Sem a technika, sem mi nem pihentünk sokat, előző este sokáig kellettük, sőt prostituáltuk magunkat az utakon.

Bizonyos, hogy Komár Laci sem markolt ennyi feneket egy este, mint a V10-es anyósülése, boldog-boldogtalan, barátok és ismeretlenek, lányok-fiúk, fiatalok-idősek, mindenki ugyanazt akarta: menj-menj, nyomjad neki!

A túra



A videó elkészítésében nagy segítségünkre volt a GoPro kamerája!

A technika:
Az Audi az R8 V10-est a Le Mans-i 24 órás versenyeken szerzett tapasztalatok, sikerek és folyamatos pozitív szereplések utcai megtestesüléseként említi, hivatalosan szót sem ejtenek arról, hogy a konszerntárs Lamborghini a Gallardóba is ezt a motort szereli.

Audi R8 Háromszázzal mentünk egy R8-cal!
14 litert evett a pályán

Eltérések persze vannak, és az is igaz, hogy az R8 sokkal több, mint egy erős motorral szerelt autó, de a hátsó szélvédő alatt kiállított, közvetlen befecskendezésű, szárazkarteres olajozású V10-es mégiscsak az R8-as szíve. Egy nagyon nagy és nagyon erős szív. 525 lóerős, 530 newtonméter, előbbi 8000-ezres, utóbbi 6500-as fordulatszámnál. Több mint 100 lóerős literteljesítmény, és az 1,6 tonnás tömegből könnyen kiszámítható, hogy egyetlen lóerőnek mindössze 3 kilót kell megmozgatnia. Mire elég ez?

A 3,9 másodperc szinte észrevehetetlen százig,  de 12 másodperc után már 200-nál jár a mutató, a végsebesség pedig pontosan 316 km/óra. Őrületes számok, de higgyék el, mind-mind megszokható ilyen kulturált körítésben, 200 alatt nem is kezdünk izgulni.  

A quattro összkerékhajtás, a versenyautókban használt első-hátsó kettős keresztlengőkaros futómű, és a malomkerék méretű féktárcsák iszonyatos magabiztosságot, erőt és kiegyensúlyozott viselkedést biztosítanak.  Amolyan Audisan mindenkiből potenciális Schumachert varázsol az autó, még azokból is, akik eddig kiragasztott T-betűvel vettek részt a forgalomban.  

Audi R8 Háromszázzal mentünk egy R8-cal!
Harap a fék

Az alumíniumból készült, magnéziummal ízesített váz kellően merev, nem túl nehéz, a rávarázsolt karosszériának pedig kiemelkedően alacsony a légellenállása és óriási a leszorítóereje. A fogyasztás ugyan kevésbé lényeges, de volt meglepetés pozitív és negatív egyaránt. Városban a gyáriak szerint is legalább húsz litert kajál a tízhengeres, nekünk ez inkább 29 volt. Nyilván többször gyorsultunk vele, mint egy átlagos R8 tulaj. Autópályán kifejezetten takarékosak voltunk, 13-14 literből kijöttünk, úgy, hogy Németországban, a limitálatlan sztrádákon jól megadtuk a bestiának, ami járt. A kilencvenliteres tankkal ilyen körülmények között tisztességes 600 kilométeres táv is megtehető.

Nem szóltunk még eddig az R-tronic szekvenciális félautomata váltóról, ami piszok gyors ugyan, viszont olyan kulturálatlanul rángat, hogy mi nem voltunk tőle elájulva. Versenysport, váltófülek ide vagy oda, mi inkább a hatos kézit választanánk.          

Néhány óra leforgása alatt kiderült az R8-asról, hogy ereje és külseje ellenére nem is olyan aszfaltszaggató nyers vadállat, mint amire elsőre számít egy ilyen jellegű autóban az ember. Sőt, meglepően kényelmes, ami igen meglepő, ha tudjuk, pályán mire képes. Leírhatatlan élmény.

Audi R8 Háromszázzal mentünk egy R8-cal!
Itthon is vettek már belőle

Nem a Lamborghini vagy a Ferrari által nyújtott ordítóan hangos, derékszaggató stílus, ez szándékosan valami más.Egy szinte minden bukkanón, úthullámon, macskakövön használható gépezet, és ez az igazi vonzereje, ha eleinte talán még máshogy gondoltuk is. Pont azokon a fekvőrendőrökön mentünk keresztül, ahol korábban minden nap jöttünk-mentünk a meredek garázsfelhajtókon, az Audi mindet kibírta. Ennyire használható sportautó hírében csak a 911-es Porsche áll.

Tessék kapaszkodni, a következő oldalon megfutjuk a vezess.hu rekordját. 300 km/óra a cél

5 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

comment4 hozzászólás

Kera01 - 2009.08.05   12:56

Inkább egy Lamborghini, mint egy Audi...ilyen szegmensben persze!

glg_210 - 2009.08.05   09:16

Nem értem miért mánia hogy a Gallardo motorja van az R8-ban!

glg_210 - 2009.08.05   09:15

Nem értem miért mánia hogy a Gallardo motorja van az R8-ban!

hanyistok - 2009.08.04   22:23

Dögök! :)

Szólj hozzá Te is!

Vegyen villamost 1,5 millióért, buszt 300 ezerért!

3

Ha a trolikért rajong, azt is olcsón árul a BKV. Megnéztük az eladó szörnyeket.

Teljesen átalakulhat a járműadóztatás

30

Valószínűleg nem lesz 0 százalékos áfa a villanyautókra, és a zöld rendszám színe sem tetszik az államtitkárnak, viszont a dízeleket ...

Kíváncsi vagy, mennyit lehet autózni egyetlen liter benzinnel?

Shell Eco-marathon 2015, Hollandia, Rotterdam

Három BMW, ami előtt térdre rogytunk a Balatonnál

6

Menni kell velük, kiélvezni minden egyes pillanatot, ezzel tehetünk a legjobbat, sofőrnek-autónak egyaránt.

F1: Hamiltonék elszúrták, Rosberg újra győzött

Max Verstappen balesete utáni rossz döntéssel a Mercedes eldobta a címvédő győzelmét, Nico Rosberg sorozatban harmadszor győzött ...

Vannak akik szívből választanak használt autót

Olyan olvasóink leveleit gyűjtöttük össze, akik racionális érvek helyett a szívükre hallgatva akarnak használt autót vásárolni. ...

Attila lefejelt egy törököt

A mai nap fénypontja egyértelműen Babaeski városa volt, köhögtetően poros főútjával és csodás iskender kebabjával. A mélypontja ...

F1: Rosberg nem bírta, Hamiltoné a pole

A Monacói Nagydíj időmérőjén zsinórban harmadik évben lett a Mercedesé az első sor, de Nico Rosberg helyett ezúttal karrierje ...

Törökország egy végtelen Monty Python jelenet

Törökország mókás hely, a maga átláthatatlan útvesztőivel és a megoldásukhoz szükséges logikájával.

Forró az utastér, vetkőznek a hölgyek

A nagy melegben napon álló autó kibírhatatlanul felhevül. Erre jelent gyógyírt a vetkőzés, ami jelen esetben külön esztétikai ...


Hamilton a Halál-völgyben tankolt

Pénteken a Forma-1-es címvédő Lewis Hamilton is csatlakozott a Gumball 3000 futamához, a zárónapon egy Koenigsegget vezetett.


Miért titkolóznak Schumacherről?

Michael Schumacher menedzsere, Sabine Kehm szerint a hétszeres világbajnok mindig is nagyon óvta a magánszféráját, így betegségében ...


Tragédia egy Tolna megyei vasúti átjárójában

Halálos baleset történt a Tolna megyei Szedres vasúti átjárójában, ahol szombat reggel személyautó ütközött vonattal.


Van olyan autó, ami képes lenyomni egy 326 lóerős motort?

Azt előre elárulom, hogy az 1200 lóerős Bugatti Veyron kevés hozzá. De nézzük a többi jelöltet.


Gyorsan tölthető busz a ©kodától

Gyorsan tölthető modellek kifejlesztésén dolgozik a ©koda. Az első, szóló kivitelű tesztpéldányt már tesztelik.


1
A Meseautótól a Merkurig

A Meseautótól a Merkurig

A hazai gépjármű-kereskedelem története címmel nyílik kiállítás június 3-án a Magyar Kereskedelmi és Vendéglátóipari Múzeumban.


Járókelők emeltek le egy buszt a bringásról

Elsőre olyan, mint egy zombitámadás, de szerencsére nem az. A busz alá ragadt biciklist mentették az emberek.


3
Akár egy filmben, úgy fosztottak ki autókat az M1-M7 kivezetőn

Akár egy filmben, úgy fosztottak ki autókat az M1-M7 kivezetőn

A trükkös tolvajok egy elektronikai kütyüvel megakadályozták, hogy az autósok távirányítója lezárja a járművet.


7
Schmitt Pál zebrára parkolt, de semmi gond, csak beszaladt a boltba

Schmitt Pál zebrára parkolt, de semmi gond, csak beszaladt a boltba

Előfordul az emberrel, hogy szabálytanul parkol ha siet. Igen, még a volt államfőkkel is.


3
Tömeges balesetek országszerte, rosszul indul a hétvége

Tömeges balesetek országszerte, rosszul indul a hétvége

Az idő remek, mindenki megindult hazafelé vagy a szülőkhöz, nagyszülőkhöz a hétvégére, az erős forgalom pedig nem kegyelmez hazánk ...


Nyáron jön az új Mitsubishi Pajero

Várhatóan heteken belül bemutatja az új generációs Pajero európai kiadását a Mitsubishi. Tele lesz fejlett konnektivitási megoldásokkal. ...