Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:325.0 Ft
Dízel:345.0 Ft

Háromszázzal mentünk egy R8-cal!

Teszt: Audi R8 V10

Szerző: levél küldés
Fotók: Horváth Zsolt; videó: Nagy Dénes,
Dátum: 2009.08.04. 19:20

Audi R8 Háromszázzal mentünk egy R8-cal!
Kirakatban a lényeg

A feladat:

Az R8-as V10-est egy szerencsés kolléga már néhány hónapja már felpróbálta Ausztriában egy versenypályán, amiért mi kifejezetten utáljuk őt, de még neki sem volt fogalma arról, hogyan is viselkedik egy ilyen autó az utcán, különös tekintettel a hazai kátyúkkal tűzdelt utakra. Szerencsénkre akadt egy német tesztautó a hazai sajtóparkban, aminek lejárt a küldetése, így haza kellett juttatni a németországi Ingolstadtba, az Audi központjába. Ránk várt a feladat.

Erős számok


Audi R8 Háromszázzal mentünk egy R8-cal!
A kis Kevin is R8-ast kér szülinapjára

50 millió forint plusz extrák. Ez a második kötelező kérdésre érkező válasz, miután letisztáztuk, hogy egy 525 lóerős gyönyörűség hever derékmagasságban előttünk. Mindkét szám óriási, ami pedig az árat illeti, szerintünk egyetlen autó sem ér ennyit. Mégis kifizetnénk érte. Erre varrjanak gombot.

Bő félezer lóerős sportautót meglehetősen ritkán vezet az ember, még a mi szakmánkban is. Érthető okokból az importőrök nem szívesen állítanak be hasonló árú és motorizáltságú tesztautókat a magyar autóparkba, egyszerűen nem érné meg nekik.

Persze egy elhivatott autós újságíró számára azért kevés a lehetetlen. Ízleltünk már Ferrari Enzót és sok egyéb vérforraló járművet is, mégis nagyon vártuk az R8-at, egy Audit, ami nagyon nem olyan, mint azok az Audik, amiket leggyakrabban látunk az utakon.

Start: kedd, hajnali 4 óra

Audi R8 Háromszázzal mentünk egy R8-cal!
3,9 százig, 12 másodperc 200-ig

Az Audi R8 V10 a szerkesztőség alatti mélygarázsban pihen, és várja, hogy mind a tíz hengerébe spriccelni kezdjen az üzemanyag, jókora, szívszorító robajjal életre kelljen és nekivágjon a hazafelé vezető útnak. No nem pihent sokat. Sem a technika, sem mi nem pihentünk sokat, előző este sokáig kellettük, sőt prostituáltuk magunkat az utakon.

Bizonyos, hogy Komár Laci sem markolt ennyi feneket egy este, mint a V10-es anyósülése, boldog-boldogtalan, barátok és ismeretlenek, lányok-fiúk, fiatalok-idősek, mindenki ugyanazt akarta: menj-menj, nyomjad neki!

A túra



A videó elkészítésében nagy segítségünkre volt a GoPro kamerája!

A technika:
Az Audi az R8 V10-est a Le Mans-i 24 órás versenyeken szerzett tapasztalatok, sikerek és folyamatos pozitív szereplések utcai megtestesüléseként említi, hivatalosan szót sem ejtenek arról, hogy a konszerntárs Lamborghini a Gallardóba is ezt a motort szereli.

Audi R8 Háromszázzal mentünk egy R8-cal!
14 litert evett a pályán

Eltérések persze vannak, és az is igaz, hogy az R8 sokkal több, mint egy erős motorral szerelt autó, de a hátsó szélvédő alatt kiállított, közvetlen befecskendezésű, szárazkarteres olajozású V10-es mégiscsak az R8-as szíve. Egy nagyon nagy és nagyon erős szív. 525 lóerős, 530 newtonméter, előbbi 8000-ezres, utóbbi 6500-as fordulatszámnál. Több mint 100 lóerős literteljesítmény, és az 1,6 tonnás tömegből könnyen kiszámítható, hogy egyetlen lóerőnek mindössze 3 kilót kell megmozgatnia. Mire elég ez?

A 3,9 másodperc szinte észrevehetetlen százig,  de 12 másodperc után már 200-nál jár a mutató, a végsebesség pedig pontosan 316 km/óra. Őrületes számok, de higgyék el, mind-mind megszokható ilyen kulturált körítésben, 200 alatt nem is kezdünk izgulni.  

A quattro összkerékhajtás, a versenyautókban használt első-hátsó kettős keresztlengőkaros futómű, és a malomkerék méretű féktárcsák iszonyatos magabiztosságot, erőt és kiegyensúlyozott viselkedést biztosítanak.  Amolyan Audisan mindenkiből potenciális Schumachert varázsol az autó, még azokból is, akik eddig kiragasztott T-betűvel vettek részt a forgalomban.  

Audi R8 Háromszázzal mentünk egy R8-cal!
Harap a fék

Az alumíniumból készült, magnéziummal ízesített váz kellően merev, nem túl nehéz, a rávarázsolt karosszériának pedig kiemelkedően alacsony a légellenállása és óriási a leszorítóereje. A fogyasztás ugyan kevésbé lényeges, de volt meglepetés pozitív és negatív egyaránt. Városban a gyáriak szerint is legalább húsz litert kajál a tízhengeres, nekünk ez inkább 29 volt. Nyilván többször gyorsultunk vele, mint egy átlagos R8 tulaj. Autópályán kifejezetten takarékosak voltunk, 13-14 literből kijöttünk, úgy, hogy Németországban, a limitálatlan sztrádákon jól megadtuk a bestiának, ami járt. A kilencvenliteres tankkal ilyen körülmények között tisztességes 600 kilométeres táv is megtehető.

Nem szóltunk még eddig az R-tronic szekvenciális félautomata váltóról, ami piszok gyors ugyan, viszont olyan kulturálatlanul rángat, hogy mi nem voltunk tőle elájulva. Versenysport, váltófülek ide vagy oda, mi inkább a hatos kézit választanánk.          

Néhány óra leforgása alatt kiderült az R8-asról, hogy ereje és külseje ellenére nem is olyan aszfaltszaggató nyers vadállat, mint amire elsőre számít egy ilyen jellegű autóban az ember. Sőt, meglepően kényelmes, ami igen meglepő, ha tudjuk, pályán mire képes. Leírhatatlan élmény.

Audi R8 Háromszázzal mentünk egy R8-cal!
Itthon is vettek már belőle

Nem a Lamborghini vagy a Ferrari által nyújtott ordítóan hangos, derékszaggató stílus, ez szándékosan valami más.Egy szinte minden bukkanón, úthullámon, macskakövön használható gépezet, és ez az igazi vonzereje, ha eleinte talán még máshogy gondoltuk is. Pont azokon a fekvőrendőrökön mentünk keresztül, ahol korábban minden nap jöttünk-mentünk a meredek garázsfelhajtókon, az Audi mindet kibírta. Ennyire használható sportautó hírében csak a 911-es Porsche áll.

Tessék kapaszkodni, a következő oldalon megfutjuk a vezess.hu rekordját. 300 km/óra a cél

Cikk nyomtatása

5 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

comment4 hozzászólás

Kera01 - 2009.08.05   12:56

Inkább egy Lamborghini, mint egy Audi...ilyen szegmensben persze!

glg_210 - 2009.08.05   09:16

Nem értem miért mánia hogy a Gallardo motorja van az R8-ban!

glg_210 - 2009.08.05   09:15

Nem értem miért mánia hogy a Gallardo motorja van az R8-ban!

hanyistok - 2009.08.04   22:23

Dögök! :)

Szólj hozzá Te is!

Csodálatos menekülés a tökföldről

1

Szinte már-már mesébe illő ennek az Ikarus 31-esnek a megmenekülése az enyészet elől, az elvarázsolt tökföldről.

Beültünk a 250 milliós tűzoltóautókba

Nemrég öt új emelőkosaras járművet szerzett be a katasztrófavédelem. Elkísértük a tűzoltókat az első találkozásra az újdonságokkal. ...

Ki ócsítja az olajat? A gyíkemberek? Az UFÓ-k? Obama?

5

Egy éve 400 forint volt a benzin, 420 a gázolaj. Most 330 illetve 350 forint literje az üzemanyagnak. No de kinek áll ez érdekében? ...

Opel Astra vagy Audi A3?

9

Tágasabb Opel, vagy menőbb Audi? Erre a 3,3 milliót érő kérdésre keresi a választ olvasónk, szakértőnk pedig több szemszögből ...

Hivatalos: így változik az útdíj

17

A szerdai kormányülésen a kabinet döntött az útdíjrendszer átalakításáról. Ingyenes a reptér, a megyematricák a következő megye ...

Mivel autózik az amerikai nagykövet?

3

Biztonsági okokból titkolják. Az izraeli, az orosz és a kínai csúcsdiplomaták járműveiről sem adnak infót. Mi viszont megmutatjuk ...

Nagyobb feneket kerítettek a Mercedes CLA-nak

2

Orbán Viktor maga vezette le a kecskeméti gyártósorról a legújabb kombi CLA egyik első példányát.

Egy évet kell várni a 41 milliós BMW-re

3

Érdekes az új BMW-k piaca: a legolcsóbból alig adnak el, a drágábbakból annál többet és a hátsókerék-hajtás sem vonzza a vásárlókat. ...

Melyik motorolajat szabad megvenni?

26

Elképesztő árkülönbségeket találunk a motorolajok között, pedig a flakonon ugyanazok a kódszámok olvashatók. Meg szabad venni ...

Egy vérbeli King of the Road

Az amerikai országúti King of the Road-oknak magas elvárásoknak kell megfelelniük, lévén, hogy a sofőrök gyakran napokig a kamionokban ...


4
Ilyen Zsigulira vágyunk mindannyian titokban

Ilyen Zsigulira vágyunk mindannyian titokban

Már pár éve felkerültek ezek a képek a netre, de mi csak most fedeztük fel. Egyszerűen kihagyhatatlan, és felfoghatatlan, hogy ...


Az átlagmagyar 24%-kal többet tankolhat

Az elmúlt időszakban annyit csökkent az üzemanyagok ára, hogy negyedével többet lehet megvenni a magyar átlagkeresetből.


Lezárják az utakat az ország több pontján

Az erős szél újra visszahordja a havat az útkara, így több szakasz is lezárásra került a Dunántúlon.


F1: Gyerekjáték lenne felhangosítani a motorokat

A jelenleg a Renault-val és a Red Bull-lal együtt dolgozó motorszakértő, Mario Illien szerint viszonylag könnyű lenne felhangosítani ...


12
Kőkemény sportkupé a Peugeot-tól

Kőkemény sportkupé a Peugeot-tól

Az olasz Bimota motormárkával közösen fejlesztették ki sportautója csúcsváltozatát a Peugeot. Korlátozott számban gyárthatják.


2
Vége a rozsdának: itt a víztaszító fém!

Vége a rozsdának: itt a víztaszító fém!

Brit kutatók lézeres megmunkálással szélsőségesen víztaszítóvá tettek fémfelületeket. A technológiában rejlő lehetőségek végtelenek. ...


Fokozott figyelmet kér a közlekedőktől a rendőrség

A téli időjárási körülmények és a megváltozott útviszonyok miatt óvatosságot és fokozott figyelmet kér a rendőrség a közlekedőktől. ...


1
Még rámolta az autót, amikor lecsaptak a rendőrök

Még rámolta az autót, amikor lecsaptak a rendőrök

A gépjárművekre szakosodott tolvaj találomra választott autót, de lebukott.


Az audis, aki sínek közé hajtott Kisvárdánál

A vasúti átjáróban lévő balra ívelő kanyarban a jármű letért az útról, majd a vasúti sínek közé hajtott


1
Az év buszai jöhetnek Miskolcra

Az év buszai jöhetnek Miskolcra

75 darab sűrített földgázzal (CNG) közlekedő autóbuszt vásárol a Miskolci Közlekedési Vállalat (MVK).


Tehervonat és autó ütközött Kaposvárnál

Tehervonattal ütközött össze egy személyautó egy vasúti átjáróban Kaposvár és Taszár között szombat délelőtt, az érintett szakaszon ...