Részecskeszűrő (FAP)

Motor

Szerző: techabc levél küldés 
Dátum: 2013.01.01. 00.00

A részecskeszűrő a dízelmotor kipufogógázában található, rákkeltő részecskék (“korom”) kiszűrésére használt szerkezet, amit nagy szériában

A részecskeszűrő a dízelmotor kipufogógázában található, rákkeltő részecskék (“korom”) kiszűrésére használt szerkezet, amit nagy szériában elsőként a PSA-konszern alkalmazott, és ma már széles körben használatos.

A szűrőtest szilícium-karbid alapú porózus anyagból készül, amelyet az előkatalizátor után építenek be a szűrőházba.

A rendszer fontos eleme az a tartály és adagoló, amely a tankban található, és minden egyes tankoláskor megfelelő mennyiségű adalékanyagot juttat a gázolajba. Utóbbinak az a feladata, hogy 450 fokra csökkentse a részecskék égési hőmérsékletét.

Amennyiben a szűrőt közvetlenül a motor után építik be, nem szükséges adalék alkalmazása. Ebben az esetben a katalitikus felületbe beágyazott nemesfémek végzik el (350-500 °C fokon) a koromrészecskék semlegesítését.

A telített szűrő regenerálása a benne lerakódott részecskék leégetésével történik, amire a telítettségétől függően négy-ötszáz kilométerenként kerül sor.

A folyamatot a motor vezérlőegysége irányítja, és fontos szerepet kap a közös nyomócsöves befecskendezés is. A leégetéshez meg kell növelni a kipufogógáz hőmérsékletét: a hengerbe történő utólagos befecskendezés során 200-250 fokkal nő a hőmérséklet, az előkatalizátoron áthaladva a maradék üzemanyag is elég, további 100 fokkal felhevítve a gázokat.

A regenerációs folyamat országúti használat esetén automatikusan, a vezető számára nem észrevehető módon megy végbe. Túlnyomórészt városi használat azonban akadályozhatja a regenerációt, ami a rendszer meghibásodásához vezethet.

Kommentek

Megjött az utolsó új Forma-1-es

Az új modellhez új szín is jár: a Toro Rosso által leleplezett STR12-est nem lehet majd összekeverni az elődeivel.

F1: Szürke gyilkost mutatott be az amerikai csapat

A mezőnyből utolsó előttiként bemutatkozott az amerikai Haas-csapat új autója is, a VF-17-es.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

F1: Itt a (bal)szerencsés új Red Bull – videó

A Red Bull Racing-csapat vasárnap 13 óra 13 perckor leleplezte 2017-es Forma-1-es autóját, az RB13-ast. Tesznek a babonákra.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

F1: Pályán a McLaren és a Renault

Barcelonában a McLaren-Honda és a Renault is pályára küldte új Forma-1-es autóját.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.