Amennyiben a hajtott kerék kipörög, ugyanaz történik, mint blokkoláskor, vagyis megszűnik a keréken az oldalvezető erő. A fronthajtásos jármű ilyenkor kormányozhatatlanná, a hátsókerék-hajtásos instabillá válik.

Ennek elkerülése érdekében alkalmaznak olyan kipörgésgátlókat, amelyek a blokkolásgátló kerékfordulatszám-érzékelőjének jele alapján érzékelik a káros jelenséget, és a motor nyomatékát csökkentve megszüntetik a kipörgést.

A hajtott kerekeknél az is problémát okozhat, ha kétoldalt eltérő a tapadás. Ilyenkor a csúszós oldalon a kerék pörög, a jobb tapadású pedig áll, az útra vihető vonóerő pedig közel nullára csökken, és a jármű nem tud elindulni. Ilyen esetben az “elektronikus differenciálzár” (EDB) lép működésbe, amely a kipörgő kerék lefékezésével hasonló hatást ér el, mint a klasszikus önzáró differenciálművek.

A korszerű kipörgésgátló rendszerek általában már mindkét funkciót tartalmazzák, működési tartományuk nem szokta meghaladni a 40 km/órás sebességet.