A független kerékfelfüggesztés esetén a jármű jobb és baloldali kerekei között nincs merev kapcsolat, így azok mozgása egymástól független. 

Az ilyen futóműkonstrukciónál a kerekeket lengőkarok vezetik meg, melyek lehetnek hossz- vagy keresztirányúak, illetve ferdék. 

A független kerékfelfüggesztések másik jellegzetes megoldása a McPherson-rendszerű futómű (nyitóképünkön az első futóműnél), amelyet az első felfüggesztéseknél használnak előszeretettel. Itt egy alsó háromszög-lengőkar és egy úgynevezett rugóstag vezeti a kereket. A rugóstag egy megerősített szárú lengéscsillapítót és egy rugózó elemet tartalmaz (ez lehet tekercsrugó, de hidropneumatikus-és légrugó is). 
Amennyiben a kormányzott keréknél McPherson futóművet alkalmaznak, nincs szükség a kormányzáshoz függőcsapszegre, a kerékagy a rugóstag felső rögzítési pontja és az alsó lengőkar gömbcsuklója által meghatározott tengely körül fordul el.