EuroNCAP

Szerző: techabc levél küldés 
Dátum: 2013.01.01. 00.00

Az EuroNCAP (European New Car Assesment Program, azaz európai újautó kiértékelési program) egy eredetileg brit kormányzati szervek által létrehozott

Az EuroNCAP (European New Car Assesment Program, azaz európai újautó kiértékelési program) egy eredetileg brit kormányzati szervek által létrehozott, majd az évek folyamán számos nemzet képviselőjével kiegészített, autógyártóktól független szakmai szervezet, amely normalizált keretek között, a törvényileg előírtnál jóval szigorúbb, szabványos vizsgálati formák alkalmazásával vizsgálja és érzékeli az új személygépkocsik biztonsági teljesítményét. 

Az EuroNCAP feltételélrendszerét 2009-ben és 2012-ben jelentős mértékben átdolgozták, igazodva a járművek folyamatosan fejlődő biztonsági teljesítményéhez.
Ezek a változások nem csak progresszívan megnehezítették a maximális eredmény elérését azon a vizsgálaton, amely alapvetően négy területen (felnőtt utasvédelem, gyermek utasvédelem, gyalogosvédelem, vezetőtámogató elektronikus rendszerek jelenléte) értékeli a járműveket, hanem azt is jelentették, hogy egy, napjainkban gyártott autó biztonsági teljesítménye nem vethető össze közvetlenül akár egy öt évvel ezelőtti modellével. 
Szintén fontos kitétel, hogy minden járművet saját kategóriájának képességeihez mérten pontoznak, egy ötcsillagos (maximális) eredményt elérő városi kisautó tehát az azonos pontszám ellenére nem nyújtja ugyanazt a biztonsági színvonalat, mint mondjuk egy középkategóriás jármű. 
A négy vizsgálati területen mutatott teljesítményt több baleseti szituációban vizsgálják. Ehhez a vezető és első utasülésre behelyezett, mérőműszerekkel felszerelt tesztbábukat, illetve a hátsó üléseken, megfelelő gyermekülésben elhelyezett 18 hónapos, illetve 3 éves gyermeknek megfelelő tesztbábukat használnak. Az autót félátfedéses frontális üközés deformálódó akadálynak, oldalirányú ütközés deformálódó akadálynak , illetve oszlopnak ütköztetik, külön mérik a vezetőülés ostorcsapás nyaksérülés elleni védelmét, továbbá a gyalogos lábszár- és fejsérüléseinek minimalizálására irányuló szerkezeti megoldásokat. 
Az EuroNCAP újabban az ESP teljesítményét is ellenőrzi, pontozza továbbá az olyan segédrendszerek jelenlétét, mint a biztonsági öv bekötésére figyelmeztető riasztó, vagy a sebességhatároló elektronika.

Kommentek

F1: Hamiltoné a pole pozíció

Lewis Hamilton indul az élről Melbourneben, Sebastian Vettel a második, Valteri Bottas a harmadik rajthelyet fogta meg az időmérőn.

Videó: Így vágta falnak a Red Bullt a helyi hős

A Red Bull-os Daniel Ricciardo nem lehet elégedett, hiszen hazai közönsége előtt szúrta el az időmérőt, a Q3-ban a falban végezte.

F1: Hamiltoné az év első pole-ja

A szezonnyitó Forma-1-es Ausztrál Nagydíj időmérőjén a mercedeses Lewis Hamilton magabiztos pole-t hozott, mögötte a ferraris Sebastian Vettel, Valtteri Bottas csak a 3. A hazai sztár a falban végezte.

Unimog a tyúkolból

Óriási szerencsével máig lehet megkímélt, milliókat érő autókat találni elhagyott pajtákban, raktárakban. Na, ez az Unimog nem ilyen.

Selejtes luxusautók okoznak főfájást

Ezen a héten prémium autógyártók termékeit ítélték emberi felhasználásra alkalmatlannak az európai hatóságok. Visszahívások Auditól Range Roverig.

F1: Vettel pályarekorddal az élen, az újonc a falban

Az Ausztrál Nagydíj harmadik szabadedzésén a ferraris Sebastian Vettel fél másodperccel verte a Mercedeseket, a Saubernél új versenyző mutatkozott be, a Williams újonca pedig összetörte az autót.

F1: Váratlan pilótacsere az Ausztrál Nagydíj előtt

Az Ausztrál Nagydíj szombati, harmadik szabadedzése előtt a Sauber-csapat versenyzőt cserélt, a még januárban megsérült Pascal Wehrleint kiszállították, az olasz Antonio Giovinazzi kap Forma-1-es bemutatkozási lehetőséget.

F1: Legyél Lewis Hamilton VIP-vendége! – videó

A háromszoros világbajnok videós idegenvezetést tart a Mercedes melbourne-i csapatpavilonjában a kávézótól a konyháig.

Videó: Így kap másfél másodpercet Alonso Räikkönentől

Melbourne-i belső kamerás kör a mezőny két veteránjától a McLaren és a Ferrari közti különbségről.

Magyar gyerekek rajzolták le a jövőt

Hetedik alkalommal hirdette meg a Toyota magyar gyerekek számára is a Toyota Dream Car rajzversenyt: a megmérettetés arra ösztönözte a gyerekeket, hogy rajzolják le, milyennek képzelik el egy szebb jövő autóit.

F1: Óriási aranyköpés a Ferrari-főnöktől – videó

A Ferrari csapatfőnöke, Maurizio Arrivabene így írta le két szóban Sebastian Vettelt és Kimi Räikkönent.

F1: Letiltották a Haas légterelőjét

A Nemzetközi Automobil Szövetség az Ausztrál Nagydíj második szabadedzésére levetette a Haas-csapat autójáról a T szárnyat. Túl hajlékony volt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.