EuroNCAP

Szerző: techabc levél küldés 
Dátum: 2013.01.01. 00.00

Az EuroNCAP (European New Car Assesment Program, azaz európai újautó kiértékelési program) egy eredetileg brit kormányzati szervek által létrehozott

Az EuroNCAP (European New Car Assesment Program, azaz európai újautó kiértékelési program) egy eredetileg brit kormányzati szervek által létrehozott, majd az évek folyamán számos nemzet képviselőjével kiegészített, autógyártóktól független szakmai szervezet, amely normalizált keretek között, a törvényileg előírtnál jóval szigorúbb, szabványos vizsgálati formák alkalmazásával vizsgálja és érzékeli az új személygépkocsik biztonsági teljesítményét. 

Az EuroNCAP feltételélrendszerét 2009-ben és 2012-ben jelentős mértékben átdolgozták, igazodva a járművek folyamatosan fejlődő biztonsági teljesítményéhez.
Ezek a változások nem csak progresszívan megnehezítették a maximális eredmény elérését azon a vizsgálaton, amely alapvetően négy területen (felnőtt utasvédelem, gyermek utasvédelem, gyalogosvédelem, vezetőtámogató elektronikus rendszerek jelenléte) értékeli a járműveket, hanem azt is jelentették, hogy egy, napjainkban gyártott autó biztonsági teljesítménye nem vethető össze közvetlenül akár egy öt évvel ezelőtti modellével. 
Szintén fontos kitétel, hogy minden járművet saját kategóriájának képességeihez mérten pontoznak, egy ötcsillagos (maximális) eredményt elérő városi kisautó tehát az azonos pontszám ellenére nem nyújtja ugyanazt a biztonsági színvonalat, mint mondjuk egy középkategóriás jármű. 
A négy vizsgálati területen mutatott teljesítményt több baleseti szituációban vizsgálják. Ehhez a vezető és első utasülésre behelyezett, mérőműszerekkel felszerelt tesztbábukat, illetve a hátsó üléseken, megfelelő gyermekülésben elhelyezett 18 hónapos, illetve 3 éves gyermeknek megfelelő tesztbábukat használnak. Az autót félátfedéses frontális üközés deformálódó akadálynak, oldalirányú ütközés deformálódó akadálynak , illetve oszlopnak ütköztetik, külön mérik a vezetőülés ostorcsapás nyaksérülés elleni védelmét, továbbá a gyalogos lábszár- és fejsérüléseinek minimalizálására irányuló szerkezeti megoldásokat. 
Az EuroNCAP újabban az ESP teljesítményét is ellenőrzi, pontozza továbbá az olyan segédrendszerek jelenlétét, mint a biztonsági öv bekötésére figyelmeztető riasztó, vagy a sebességhatároló elektronika.

Kommentek

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.