Tanácsok

Vezess autóvásárlási tanácsadás


Új vagy használt autót kerestek? Segítünk a döntésben!

A Vezess.hu stábja


Sándor Nikoletta kérdezi - 2016-11-21 14:17:23

Tisztelt András!

Jelenleg 4 tagú a családunk, később tervezünk még 1 gyermeket. Egy Suzuki Swift Sedan autónk van, amit szeretnénk lecserélni! Három autó után érdeklődünk az egyik Opel Astra H, a másik az Opel Meriva, a harmadik pedig a Ford Focus. Csak benzines autók érdekelnek és nem baj, ha kombi! 1.200.000 ft.-unk van az autóvásárlásra, átíratás nélkül! Kérdésünk hogy melyik autót ajánlaná Ön, és az is érdekelne, hogy milyen motorral 1.4-es vagy 1.6-os?

Üdvözlettel.: Nikoletta

Válasz levélre

Kedves Nikoletta!

Ezekkel a feltételekkel saját magamnak sem tudnék jobbat mondani egy benzines Citroën Xsara Picassónál, de nézzük inkább a megjelölt autókat. 1,4-1,6-os benzines Opel H Astra kombiból 170 000 km-ig és szervizkönyvvel, magyar rendszámmal egy db eladó autót találtam összesen, ami nem biztató.

1,6 literes motorral az Astra és a Focus II közül a Focust tartom lényegesen jobb autónak, mert nem olyan lusta benne az 1,6-os motor. Az 1,4-es viszont az Opelben tetszett jobban, a kisebbikkel a H Astrából keresnék egyet. Mindenképp ragaszkodnék a kombihoz, az ötajtósok csomagtere jóval kisebb. A 2004 utáni használt Ford Focusról itt olvashat részletesebben:

http://www.vezess.hu/hasznaltauto-tesztek/2013/08/09/hasznalt-auto-ford-focus-ii/

Ez a cikk a használt H Astrákat mutatja be:

http://www.vezess.hu/hasznaltauto-tesztek/2013/06/26/hasznaltteszt-opel-astra-h-2003-2012/

Tekintve, hogy H Astra Caravánból nagyon gyér a választék ezért az összegért, inkább a Merivát tekinteném a Focus alternatívájának. Jobban variálható utasterével, a Focuséhoz hasonlóan kedvező alkatrészáraival az Opel Meriva tűnik a legésszerűbb családi autónak, főleg, mivel magas üléshelyzetét sok nő értékeli a jobb biztonságérzet miatt. A Meriva A ugyanazokkal a motorokkal jön szóba, mint a H Astra, a kettő közül az 1,4-es és az 1,6-is ajánlható.

Üdvözlettel, Szörényi András

Kaiser Andrea kérdezi - 2016-11-21 09:33:41

Tisztelt Szörényi úr!

A véleményet szeretném kérni a Nissan Jukeról. Nőként igazán nem értek az autókhoz. Megtisztelő válaszát köszönöm!

Válasz levélre

Kedves Andrea!

Nem tudom, hogy újonnan vagy használt autóként jött-e szóba a Juke? Ha új, az azért jó, mert a modellfrissítés után a Nissan Juke nagyobb csomagtartót kínál, így ez a változat sokkal ésszerűbb.

Itt három motorváltozatát vetettük össze:

http://www.vezess.hu/ujauto-teszt/2011/01/31/teszt-a-benzines-jobb-a-dizelnel/

Ez az 1,5 literes dízel tesztje:

http://www.vezess.hu/ujauto-teszt/2012/01/11/noi-auto-vagy-nem-noi-auto/

Itt pedig a modernebb konkurenciával hasonlítottuk össze:

http://www.vezess.hu/ujauto-teszt/2015/08/10/osszehasonlito-teszt-melyik-a-legjobb-csajterepjaro/

Ez a cikk azért lehet érdekes, mert egy kolléganőnk mond véleményt az öt kis SUV-ról:

http://www.vezess.hu/magazin/2015/08/19/lanyteszt-mit-tud-az-ot-csajos-dzsip/

Ebből a kategóriából a kulturált Peugeot 2008 és a takarékos Suzuki Vitara 1,6 16V ár/érték arányban többet nyújt a leváltás előtt álló Nissannál, a Renault Capturt végképp jobb autónak tartom. De lebeszélni sem szeretném a Juke-ról, mert egyedi, karakteres autó és megbízhatósági gondok sem fenyegetik.

Üdvözlettel, Szörényi András

Márki Orsolya kérdezi - 2016-11-21 09:18:53

Kedves András!

Életem első autóját tervezem megvenni és bevallom elég tanácstalan vagyok. Megpróbálom lényegre törően megfogalmazni, mik is az igényeim leendő autótulajdonosként és arra kérném, ajánljon nekem néhány modellt, amik közül választhatok.
-Használt autó keresek (a kereteim korlátozottak- 2500 euró max.)
-80%-ban városi hajtásra fogom használni, ezért nem szeretnék túl nagyot, pl. karavánt, de
négy személy férjen el benne kényelmesen, a csomagtartóban pedig legyen hely.
-Ötajtós modell legyen.
-Az alkatrészek könnyen beszerezhetőek legyenek ELÉRHETŐ ÁRBAN.
-Az éves kötelező regisztrációba se kelljen belerokkannom.
-Habár ez lesz az első autóm, de azért nincs benne a tervben, hogy öt-tíz éven belül lecserélném, ezért strapabíró modell kellene. Tudom, hogy ez használt autók esetében nagyban függ az előző tulajdonostól, de azért tényleg fontos lenne, hogy ne essen könnyen szét és ne kelljen állandóan szervizelni.
Válaszát előre is köszönöm.

Válasz levélre

Kedves Orsolya!

Sajnos nem írta, melyik országban keres autót, van-e ott bontott alkatrész hozzá úgy, mint itthon. Én ezt a pénzt hosszú távú használat reményében egy 2002-2008 közötti Honda Jazzre költeném. A rozsdásodására figyelni kell, javasolt alváz és üregvédelmet csináltatni rajta, de egy Euro 4-es motorú,  megbízható technikájú és nagyon praktikus autó, jól variálható csomagtérrel, csekély fogyasztással, tágas belső térrel.

Alkatrészárai miatt is érdekes az Opel Meriva 2003-2010 közötti, első generációja, szintén az 1,4-es vagy az 1,6 literes benzines motorral. Kb. fél-egy literrel magasabb a fogyasztása a Jazznél, de belül nagyobb valamivel és négy embernek kényelmesebb.

Ha nem fontos a magas üléshelyzet, amit a nők szeretni szoktak, akkor a Honda Civic hetedik generációját venném. 2500 euró pont az a határ, amennyitől Németországban kezdődnek a 2003-as modellfrissítés utáni autók, de a a 2001-2003 közöttiek is jók. Itt szintén az 1,4 vagy az 1,6 literes benzinest érdemes keresnie. A használt Honda Civicről itt olvashat részletesen.

Üdvözlettel, Szörényi András

Szabó Tibor kérdezi - 2016-11-11 21:40:16

Tisztelt András!

Jelenleg 4 tagú a családunk(egy 2 éves és egy 7 hónapos fiunk van), később tervezünk még 1 gyermeket.Egy régi 1.6-os benzines A Vectránk van, viszont jövőre szeretnénk beruházni
egy nagyobb, újabb autóra. A keretünk sajnos maximum 1 millió(átírás nélkül). Egyre valószínűbb, hogy egyterűt kell vennünk. A kérdésem az lenne, hogy ami nagyon tetszik nekünk az a Toyota Corolla Verso, Ford Focus C-max, de nem tudom, hogy ezeknek az autóknak mennyire horror az
üzemeltetési költsége.Valamint, hogy ha egyterű akkor legyen dízel, vagy valami nagyobb benzines(a dízel szervíz költségek úgy tudom nagyobbak)?Mindent összevetve, Ön melyik családi egyterűt tartja a legkiszámíthatóbb fenntartási költségű autónak?
Válaszát előre is köszönöm.
Üdvözlettel:
Tibor

Válasz levélre

Kedves Tibor!

Mindig öröm családoknak segíteni. Alapvetően két értelmes autót választottak, de az egymilliós keret az adódó átírási költségek (az autó korától függően kilowattonként 450-550 Ft + a forgalmi és a törzskönyv 12 000 Ft), egy kis szervizes rendbetétel (fékek, olajszerviz, gyertyák, légszűrő, esetleg vezérműszíjkészlet-csere a Fordon) elvisznek 150-200 ezer forintot, ezért inkább 850 000 forintig lehet autót keresni és ennyiért nehéz jót találni bármelyikből.

Ezzel az összeggel az egyik legjobb megoldás szerintem az Opel Zafira A, az első generáció és a Citroën Xsara Picasso a sima 1,6-os benzinessel. Nemrég egy háromgyermekes munkatársunk kedvéért alaposan átrágtuk ezt a témát a Vezessnél és nem volt jobb ötletünk a Picassónál. De a tervezett három gyermekkel érdemes gondolni a nagyszülők-unokatestvérek utaztatására, amit csak a hétüléses Zafira nyújt, a használt Xsara Picasso nem.

Ha elegendő jóval kisebb csomagtér is, néha esetleg utánfutót vagy tetőcsomagtartót használva, akkor a Honda Jazz első generációját ajánlom. Mindkét motor nagyjából ugyanazt tudja, mert az 1,2-es majdnem 1,3 literes, az 1.4 pedig 1339 köbcentis. Kitűnő autó.

http://www.vezess.hu/hasznaltauto-tesztek/2016/06/08/hasznaltauto-eladasi-tippek/

Nem vennék dízelt  az Önök helyében egymilliós kerettel és rozsdásodási hajlama miatt a Mazda Premacyt és az MPV-t is kerülném.

A javasolt sorrend:

1-2: Xsara Picasso, Zafira A

3. Honda Jazz 2002-

Üdv, Szörényi András

Árpád kérdezi - 2016-11-11 20:47:10

Üdvözletem!

Gépkocsivásárlás előtt állok, havi maximum 1500km-t vezetek,többnyire országúton illetve autóúton!Jelenlegi autóm egy 97-es Vw Polo Classic 1.4 benzines.Egy olyan autó lenne a választásom,amibe nyugodtan tudok pakolászni(tehát akkor nyilván kombi),legyen benne nyomaték és lóerő(hogy bátran tudjak előzni),és hát nem tudom ekkora távon a fogyasztás mennyire meghatározó(havi 1500km),ja és nyugodt 130-140 tempónál egy viszonylag 6-7l fogyasztás legyen!Kinéztem egy Honda Accord Tourer 2.0 Sportot-erről mi a véleménye?köszönöm a válaszát előre is!

Válasz levélre

Kedves Árpád!

140-nél a 6 liter nem tűnik reálisnak, a 130-as hét sem biztos, hogy kijön vele, de a 2002-2006 közötti Accord szerintem is kitűnő választás. Ha nem talál megfelelőt, akkor az ötajtós vagy a kombi Opel Vectra C egy kevésbé sikkes, de masszív, kedvező alkatrészárú, strapabíró alternatíva az 1,8-as benzinessel és alig fog többet enni az Accordnál. Cikk róla itt:

http://www.vezess.hu/hasznaltauto-tesztek/2013/05/31/az-egymillios-hasznalt-opel/

Üdvözlettel, Szörényi András

Kovács Ákos kérdezi - 2016-11-11 20:34:01

Tisztelt András!

Úton van a második gyermekünk , így a jelenlegi skoda fabia 1.4 pdtdi autónk már szűkös lesz.
Szeretném lecserélni egy nagyobb csomagterű, akár három gyermekülés elhelyezésére is alkalmas autóra. Ezen kívül legyen viszonylag kis fogyasztású 5-8 liter ,valamint ( mindegy hogy disel vagy benzin) legyen megbízható . Főként vidéken használjuk, évi 15-18 ezer km-re.
Ráfordítható összeg maximum 1.8 millió.Eddig főként egyterűeket nézegettem de nem vagyok kompetens az autók műszaki megbízhatósága és fenntartási költségei terén . Ezért is szeretném kérni a segítségét, hogy Ön szerint mely típusok lennének optimálisak a számunkra.

Segítségét előre is köszönöm!

Üdv: Ákos

Válasz levélre

Kedves Ákos!

Ha a Fabia Combi ugyanezzel a motorral nem merül fel, akkor nagyon értelmes autónak tartom a 2008 utáni Citroën Berlingo/Peugeot Partner párost az 1,6 HDi dízellel, mivel többnyire nem városban járnának vele. A másik tippem az 1,8 milliós keretből kényelmesen megvehető Opel Zafira B 1,8, tehát a 2005 utáni Zafira. Az 1,6-os benzines váltója nagyon rövid, de az autó így is rém gyenge, cserébe sokat pörög a motorja városon kívül, csak Budapestre lenne jó megoldás. Az 1,9 literes FIAT-dízelek sem rosszak a B Zafirában, ezeknél inkább a generátor, az ékszíjtárcsa, az EGR (kipufogógáz-visszavezető szelep) a macerás. Épp ezért érdekes inkább a benzines motor autógázzal etetve. Az 5-8 liternyi üzemanyag árából autógázzal ki tudnak jönni, az átalakításról és használt LPG-s autók vásárlásáról szól ez a cikk:

http://www.vezess.hu/hasznaltauto-tesztek/2014/01/23/hasznaltauto-teszt-mivel-a-legolcsobb-autozni/

Ha kisebb autót terveztek, akkor egy 2006-tól gyártott Nissan Note 1,4 benzines a hátsó üléspad tologatásával jól variálható, kellően tágas és bőven kijön a megcélzott összegből, fogyasztása pedig ha nem is 5, de országúton 6 literre leszorítható.

http://www.vezess.hu/ujauto-teszt/2012/06/21/teszt-takarekos-csaladi-autok/

Alternatívája a jóval kedvezőbb alkatrészárú Opel Meriva A, a 2003-2010 közötti modell. Ebből vagy a FIAT dízelt venném, az 1,25 literes motort vagy az 1,6-os Opel-benzinest. A kormányművet leszámítva hálás, igazán megbízható autó és okos belső tere kitűnően variálható, ebben fejlettebb a Note-nál.

A három gyermekülés elhelyezése néha egészen kis autókban is megoldható próbánk alapján, de itt az adott kocsiba kell belepróbálni a konkrét gyermeküléseket, mert nem egységesek. Háromgyermekes kollégám tapasztalatairól itt olvashat:

http://www.vezess.hu/magazin/2014/09/22/melyik-autoba-fer-be-a-csalad/

Üdvözlettel, Szörényi András

dr. Borombós Árpád kérdezi - 2016-11-11 20:18:23

Tisztelt Cím!
9 éves 1.6-os Mazda 3-asunk csereéretté vált. A gyerekek 12 évesek, lassan kinövik a hátsó lábteret. Éves szinten kb. 16-17e km-t autózunk, ebből 7-10e km autópálya, illetve lakott területen kívüli (ilyenkor gyakran 4 bicaj is figyel a vonóhorgon) a többi az városi (Gyula) furikázás, úgy , mint iskola edzés, kert…
A dízelről mindenki lebeszél, a benzines meg leeszi a gatyánkat is. Keret 3,5 millió +_ 250e. Amit eddig néztem az a 6-os Mazda kombija 2011-es évjárat 2.0 benzines. Kérdésem, hogy maradjak ennél az autónál, vagy választhatok dízelt is (pl. octavia, superb, passat) vagy vegyek egy priust esetleg prius +, mert ezekkel még tudnék szimpatizálni.
Köszönöm a válaszát!
Ui.: Üdv Rácz Tominak, remélem szorgalmasan gyomlálja a közlekedési anomáliákat!!

Válasz levélre

Kedves Árpád!

Köszönjük a támogatást, átadom Tamásnak üdvözletét! A Prius és a Prius+ jó lenne, de kollégáimtól kettőből kettő III-as Priust loptak el, ezért ezt a modellt csak nagyon alapos lopásvédelemmel együtt ajánlom, pl. itt körülnézve:

http://www.okyautoguard.com/

Magamnak nem vennék Priust, mert kényelme, térkínálata, minőségérzete, menetteljesítménye messze elmarad attól, amit egy Mondeo vagy Mazda6 tud. Cserébe sokkal kevesebb szervizkiadást tartogat, maximálisan megbízható, de szerintem fontosabb, amit egy autó használat közben nyújt, mint a szervizben, ha megbízhatósága egyébként kedvező.

A középkategóriás modellek közül a Mazda6 benzinessel jó ötlet. Még jobb ár/érték arányú autó a 2007 utáni, dízellel is megbízható Ford Mondeo, a legjobb pedig beülni egy 2007 utáni Renault Laguna III-ba. A Superb is VW-technika, amivel több lehet a kiadás. Ezzel szemben a Laguna legalább belül szép, ha már kívülről csúf lett és kimondottan megbízható. Elődje miatt ezt senki nem hiszi el és így sokkal olcsóbb a konkurenseknél. A témában figyelmébe ajánlom ezt a pár cikket:

Superb:

http://www.vezess.hu/hasznaltauto-tesztek/2013/12/17/hasznalt-auto-megeri-skodat-venni/

Mondeo

http://www.vezess.hu/hasznaltauto-tesztek/2014/12/04/hasznalt-auto-dizelt-vagy-benzinest/

Mazda6 (jó belőle az említett 2,0 benzin):

http://www.vezess.hu/hasznaltauto-tesztek/2016/11/08/hasznalt-dizel-ford-mondeo-es-mazda6/

Hamarosan jön a folytatás a drágán szervizelendő VW Passat B7-ről (a 2010 utáni) és a sokkal kevesebb kiadást tartogató Renault Laguna III-ról. A biciklik miatt a gyári tartójával akár négy cangát is elfuvarozó Opel Zafira Tourer jutott még eszembe, de az az extra igen ritka és itt a 2,0 CDTI-t nem javasolom, inkább az 1,4-es Turbót vagy leginkább az 1,8 literes szívó benzinest.

Üdvözlettel, Szörényi András

Krisztián kérdezi - 2016-11-11 19:55:10

Tisztelt Szörényi András Úr!

Első autóm vásárlását tervezem. A keret körülbelül 5-600.000 forint, plusz az átírás/első szerviz ára.
Egy megbízható autót keresek főként városba, de szeretném használni időnként hosszabb utakra, autópályán is. Fontos a klíma és a minimum 4 ajtó megléte.

Elsőkörben három típusra szavaznék, ami megbízhatóság szempontjából kezdvező lehet:
– Opel Astra G 1.4/1.6 benzin (leginkább a ferdehátú ötajtós tetszik)
– Suzuki Swift Sedan 1.3/1.6
– Toyota Corolla E11

Az szívem az Opelhez húz, nagyon tetszik az autó, bár félő hogy a rászánt összeg kevés.
Az Opelről jókat olvastam megbízhatóság és szervizköltség szempontjából. Melyik motor ajánlott leginkább?

Jó lehet az Opel, vagy inkább keressek egy jobb Suzukit/Corollát ennyiért?
Sajnos kezdő vagyok a témában.

Köszönöm!

Válasz levélre

Kedves Krisztián!

Szerintem jól és reálisan választott autókat, mintha nem is most kezdené:-) A Swiftet lecserélném a Ford Focus első generációjára, szerintem ezért a pénzért az a legjobb autó összességében, mert nemcsak gazdaságos, hanem élvezetesen vezethető is, ami ezen az árszinten egyenesen ajándék. Főleg az ajtók alja rozsdásodik rajta rondán, de a küszöb,a sárvédőív is csúf lehet, a Ghia kiviteleken a csomagtér feletti krómszínű díszléc környéke is. De nem mindegyik ilyen. Részletek ebben a cikkben:

http://www.vezess.hu/hasznaltauto-tesztek/2013/04/30/csaladi-autok-egymillio-alatt-2/

Nálam a második a G Astra, de megelőzi a Corollát, mert térkínálata jobb, alkatrészárai szerényebbek és megbízhatósága nem éri el ugyan a Corolláét, de elég jó és azonos áron jobbat kaphat belőle. A G Astrából orbitális a választék, ha van energiája sok, 10-15 autót megnéznie, a megcélzott áron is kaphat normális használt autót, ahogy a Focusból is.  A típusról itt olvashat részletesen:

http://www.vezess.hu/hasznaltauto-tesztek/2014/02/23/megbizhato-hasznalt-autok-felmillio-ft-korul/

Az 1988-2003 közötti Swiftet és más korabeli, pont ennyire kevéssé biztonságos autót, nem mernék kezdő vezetőnek ajánlani, amikor az ember többször néz el valamit, mint az első 5-6 év után.

Érdemes lehet az autózás költségeit gázüzemű autóval csökkentenie, Opelből elég sok van. Az LPG-ről sokan mondnak rosszat, főleg azok, akiknek nincs autógáz-benzin üzemű autójuk, akiek meg van, az nagyobbrészt örül neki és elégedetten használja. Nálunk van három a családban, ebből egy G Astra és egy Zafira B. Cikk a témában:

http://www.vezess.hu/hasznaltauto-tesztek/2014/01/23/hasznaltauto-teszt-mivel-a-legolcsobb-autozni/

Sok sikert az autókereséshez!

Üdv, Szörényi András

Ballok Janos Levente kérdezi - 2016-11-03 00:24:47

Kedves András!

A kocsipiacon nézegettem egy Škoda Octavia 2-est (2002-2004 évjáratig), 1,6-os benzinmotorral. A gond az, hogy megláttam egy Renault Scénic-et – 2007-es évjárat- 1,5 Diesel-motorral. Kérem, segítsen, várom tanácsát, mely kocsit válasszam ! Az összeg, melyet a kocsira áldoznék 2500-max 3000 euró.

Válasz levélre

Kedves János!

Szerintem érdemes ennél tudatosabban átgondolnia, milyen célra keres autót, mennyit fogja használni, inkább rövid vagy hosszú utakat tesz-e meg?Ebben a rovatban sok hasznos cikket talál használt autókról:

http://www.vezess.hu/hasznaltauto-tesztek/

A II-es Octavia gyártása 2004-ben kezdődött, így a megadott időszakból első generációs Škodákat vehet, amely hátul sokkal szűkebb, kevésbé merev karosszériájú és rosszabb rozsdavédelmű autó. A Scénic az 1,5 dCi alapján második generációs, 2003 utáni lehet. A kettő közül egyszerűbb, kevesebb kiadást tartogató motorja miatt venném a szívó benzines motorú Škodát. Arra vigyázzon, hogy egy az első kerékdob mögötti vízelvezető nyílás könnyen eltömődik ezeknél a Golf IV-alapú autóknál és a megülő sár belülről korrodálj a sárvédőt és a küszöb tövét. A megoldás leszedetni a kerékdobot, kitisztítani  mögötte a kerékjáratot, kifújni sűrített levegővel és ezt megismételni évente.

Üdvözlettel, Szörényi András

ződi antal kérdezi - 2016-10-26 15:46:18

kedves Szörényi ur. 2éve volt utolsó olajcserém a gk- ban ez idő alatt 3943km van benne halaszthatom jövö évre a cserét . 17 éves a gk -télen nem vezetek. köszőnettel Z.A

Válasz levélre

Kedves Antal!

Olajcsereügyben és az autó karbantartását illetően a gyártó rendelkezését kell követni. Ha a gyári előírás pl. 15 000 km vagy egy év, akkor is szükséges az olaj cseréje, ha a határértéken nem futásteljesítménye, hanem az eltelt idő alapján van túl az autó. Sajnos a kenőanyag a ritkán használt, keveset futó autók motorjában is öregszik, telítődik koromszemcsével, hamuval és megváltozik a kémhatása, többnyire savas összetevők jelennek meg benne. Tehát hiába adalékolják a gyártók, az öregedési folyamat adott, az olaj veszít védőképességéből, ezért általános érvénnyel arra biztatom, hogy cseréltesse le az olajat. Amennyiben viszont a közelgő tél során nem vagy alig jár majd az autóval, mivel a kocsi régen kifutott a garanciából,  halaszthatja tavaszra az olajcserét. Ez nem jó, de az autó bőven kibírja.

Téli eltevéshez érdemes kicsavarni a gyertyákat, befújni a hengereket WD40-nel vagy kb. két köbcenti motorolajat fecskendezzen be, hagyja szétterülni  és kivett gyertyákkal az önindítóval forgassa körbe a motort, majd csavarja vissza gyertyákat! Tavasszal érdemes kitekerni a gyertyákat, a gyertyanyílásra  tett rongyra vagy papírra kipörgetni az olajat az önindítóval és utána visszarakni gyertyát. Ez nagyon fontos, mert különben a katalizátorba pumpált olaj tönkreteheti ezt a drága alkatrészt! Mivel a motoroknak mindenképp rosszat tesz a több hónapos állás, ezért azt javasoljuk, hogy kéthetente a száraz napokon járassa meg az autót, legalább 20 percre.

Üdvözlettel, Szörényi András

Napelemmel ilyen magasra még nem repültek

Napelemes repülőgéppel akar feljutni a sztratoszféráig egy svájci kalandor, mindössze pár hónappal azután, hogy két honfitársa a világon elsőként megkerülte a Földet egy energiáját kizárólag napelemekből nyerő repülővel.

F1: Nem semmi, kitől kapott levelet Rosberg

Nico Rosbergnek mindenki gratulált már első (és utolsó) világbajnoki címéhez.

Ennyien vezetnek ittasan itthon

Több mint tízezren csatlakoztak a felelős járművezetés fontosságát hangsúlyozó, “Soha ne igyál, ha vezetsz!” elnevezésű kampányhoz, amelyet húsvétkor hirdetett meg az Országos Rendőr-főkapitányság balesetmegelőzési bizottsága és a Diageo Kft.

F1: Doktori címet kapott Jenson Button

A Forma-1 2009-es világbajnoka a mai naptól doktori címmel is rendelkezik.

F1: Rosberg még visszatérhet

Gerhard Berger el tudja képzelni, hogy a meglepetésre visszavonult Nico Rosberg még visszatér a Forma-1-be a jövőben.

F1: Ricciardót feltüzelte Verstappen érkezése

Daniel Ricciardo úgy érzi, pozitív hatással volt rá, hogy Max Verstappen egyből futamgyőzelemmel debütált a Red Bullnál.

Lefokozás az útdíjszolgáltató botrányos ügyében

A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. közleményben jelentette be, hogy lezárta azt a belső vizsgálatot, amit az Index kedden megjelent cikke után indított.

Rendőrkanyar vakon, avagy mire jó a tolatókamera

Furcsa mutatványt eszelt ki a Nissan a Juke tolatókamerájának népszerűsítésére. Kérünk szépen, ne próbáld ki otthon!

Ecclestone: Rosberg világbajnok, de semmi több

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint a visszavonuló Nico Rosbergre nem lehet a sportág egyik nagyjaként tekinteni, igaz, azért így is hiányozni fog.

F1: Még számolnak Hamiltonnal Abu-Dzabiért

Niki Laudával és Paddy Lowe-val ellentétben Toto Wolff azt mondja, nem süllyedt el végleg Lewis Hamilton szezonzárós lázadása, a következő szezon előtt tisztázzák az ügyet.

Újabb komolyabb áremelés a kutakon

A szerdai négy- és ötforintos emelés után pénteken is drágulnak az üzemanyagok.

300 ezer magyar autóban lehet veszélyes fék

Magyarországon 300 ezer autóban lehet veszélyes a fékrendszer a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) szerint.

Hideg tél helyett forró hangulatú képek

Mi fittyet hányunk a hóra és kitartunk! Jöhet zúzmara, marhatja arcunkat metsző szél, itt a Rúzs és Gépzsír rovatban akkor is bikinis lányok, vastag habbal autót mosó gyönyörű szüzek fogják forróvá varázsolni a levegőt!

F1: A Mercin és a Ferrarin röhög a Red Bull-főnök

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szépen odaszúrt a nagy riválisoknak karácsonyi üdvözlőlapján.

F1: Érdekes számot választott a McLaren-újonc

A Nemzetközi Automobil Szövetség kiadta a 2017-es Forma-1-es idény ideiglenes nevezési listáját. Nico Rosberg helye még üres.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.