Tanácsok

Vezess autóvásárlási tanácsadás


Új vagy használt autót kerestek? Segítünk a döntésben!

A Vezess.hu stábja


Tamás kérdezi - 2017-03-18 12:20:10

Kedves András!

Egy kis Rover 200-ast hajtok a kezdetek kezdete óta. Beleraktam 240e km-t, mindvégig szervizelve, vigyázva rá. Sajnos, mint ahogy az lenni szokott hengerfej és szívósor tömítési problémák előjöttek és sanyargatják a sorsom, főleg a pénztárcám már kisebb ideje. Ezért úgy érzem eljött az ideje egy váltásra.

A cél kifejezetten egy hasonlóan nem túl nagy autó, lehetőleg ferdehátú kivitelben. Első sorban kis távolságok miatt benzinesre gondoltam. Fontos még, hogy a 183 cm-em és 93 kilómmal ne szenvedjek az autóban, valamint a legfontosabb szempont az összes közül a megbízhatósága!! Ne rohadjon le az út mentén, ne kelljen állandóan szerelőhöz vinni, legyen meglehetősen strapabíró. A keretem mindennel együtt másfél millió Ft, tehát csak használt autók jönnek számításban.

Kérdés, hogy milyen autó vásárlásával nem tudok nagyon félre lőni? Gondolok itt az első sorban 2000-2006 között gyártott alsó-közép kategóriás autókra. Köszönöm előre is segítségét!

Üdv,
Tomi

Válasz levélre

Kedves Tomi!

A korabeli kompakt autók közül leginkább a Mazda3 felel meg a kritériumoknak, én saját magunknak is megvettem volna, ha feleségem a design miatt nem egy Focust választ, ami a másik tippem, szintén 1,6 literes és benzines motorral.

A Mazdáról itt olvashat részletesen:

http://www.vezess.hu/hasznaltauto-tesztek/2017/03/01/hasznalt-auto-mazda3-bk-2003-2009/

a Focusról ebben a cikkben

http://www.vezess.hu/hasznaltauto-tesztek/2013/08/09/hasznalt-auto-ford-focus-ii/

Harmadikként a hetedik generációs, 20001-től értékesített Honda Civicet vonnám be a keresésbe, ha egyik sem tetszik. Vezetési élményben elmarad a másik kettőtől, de a benzines motorjai nagyon jók, ahogy megbízhatósága és térkínálata is.

http://www.vezess.hu/hasznaltauto-tesztek/2014/06/08/hasznalt-japanok-egymillio-korul-tenyleg-olyan-jok/
Nagyon ésszerű, de a volán mögül nem igazán lelkesítő autó a H Astra, amely azoknak viszont remek, akiknek a fenntartási költség és az alkatrészár a legfontosabb:
http://www.vezess.hu/hasznaltauto-tesztek/2013/06/26/hasznaltteszt-opel-astra-h-2003-2012/

Üdvözlettel, Szörényi András

Gabányi György kérdezi - 2017-03-02 17:00:18

Tisztelt Szörényi András!
Új alsó középkategóriás, “utolsó” autót szeretnék venni. 70 éves vagyok (40 éve balesetmentes), most Opel Astra H (1,4 l-es, benzines, 90 LE-s) 9 éves kocsim van, évente 10-15 ekm-t megyek, rendszeresen szervizeltetem, teljesen megbízható.
Mit javasol az alábbi előfeltételekkel:
1,4-1,6 l-es, teljesítmény hasonló, légkondi, tempomat, első-oldalsó légzsákok, kézi váltó, szokásos egyéb tartozékok (ABS, rádió, stb.), metálfény. Ár kb. 4,5 millió Ft. Megbízható és hosszú távon elfogadható üzemeltetési és szervízdíj.
Üdvözlettel Gabányi György

Válasz levélre

Tisztelt Gabányi Úr!

Hamarosan újabb átdolgozás várható a Ford Focus harmadik generációján, így a jelenlegi modelleket készletről és gyári rendelésből is erősen akciós áron meg lehet vásárolni. Mivel épp 4,5 millió forintba kerül a kérdéses extrákkal az 1,6 literes szívó benzines ötajtós karosszériával, szervizköltsége a fix áras szervizek miatt tökéletesen előre tervezhető és jó a 2+3 éves garancia is, Focust vennék. Ha ez nem tetszik, akkor az új FIAT Tipo is érdemes a figyelemre, bár nem éri el a Focus színvonalát. Ebből csak automata váltós van 1,6-os szívómotorral. manuálissal a 95 lóerős 1,4-es azonban megjárja, amennyiben a limuzin tetszik Önnek, mert ez a motor az ötajtóshoz nem érhető el. Megnézném még a Kia Vengát is, szintén 1,4-es motorral a kényelmesen magas üléshelyzet miatt. Ha SUV szóba jön, a Suzuki Vitara még kapható az 1,6-osszívó benzinessel, sajnos az SX4 S-Cross már nem. Öreg típus, de szerintem a Mitsubishi Lancert is próbálja ki, ha van még a négymilliós akciós modellekből, amelyek egy modellátdolgozás miatt futnak ki és az új sajnos drágább lesz.

Üdvözlettel, Szörényi András

Nagyné Kovács Emília kérdezi - 2017-01-19 09:50:45

Kedves András!
A SUV uralom ellenére, férjemnek és nekem is az egyterűek tetszenek, mert kvázi ugyanazon a méreten nagyobb térben férhetünk el. Régi Skoda Oktávia diesel kombit cserélnénk. De vajon manapság melyik üzemeltethető, tartható fenn korrektül. Automata váltó jó lenne. Évi 18-20 ezer km menne az autó. Főleg elővárosi, városi használatban, hétvégenként, és nyáron használnánk hosszabb távra, elsősorban autópályán 3 gyerekkel és velük együtt sok holmival. 3-4 millió Ft-ban gondolkodunk. A Toyota Verso tetszik, bár használtan is jól tartja az árát férjem szerint. Neki a Kia Carens tetszik, mondván 4-5 évesen is marad még garancia, nekem a Citroen C4 Picasso tetszik, de a párom szerint a szervize költséges. Pedig belső helyet, kilátást nézve “otthonosabb” számomra. Milyen tapasztalatai vannak egyterű kapcsán? Vagy érdemes mást is megnézni? Benzinest megéri venni?
Köszönöm szépen segítségét.
Üdvözlettel
Emília

Válasz levélre

Kedves Emília!

Mindig típusonként kell megnézni, melyik a jobb motor bele, van, ahol a dízel vonzóbb, van, ahol a benzines és ez függ attól is, van-e egyáltalán kínálat mindkettőből? A Toyota Verso csomagtere a kategóriatársakhoz képest kicsi, emiatt az említett modellek közül a Kia Carens mellett döntenék, főleg a hét év/150 000 km garancia miatt. Évi 20 000 kilométerre a dízelmotor ésszerűnek tűnik, ráadásul benzines Carens még kevesebb akad. Ebből a szempontból a Toyotából nagyobb a kínálat.

Számomra a legélhetőbb, leginkább családbarát belső teret a kompakt egyterűek közül a Grand C4 Picasso és a Renault Grand Scénic kínálja.

http://www.vezess.hu/ujauto-teszt/2011/10/04/megesik-a-nemet-autoknal-jobb-egy-francia/

Mivel a Renault garanciája hosszabb, alapesetben 5 év/100 ezer, felárért 5 év/200 000 km, egy nyújtott garanciás Renault vagy a Carens közül vennék egyet. Mivel Önök a 3-4 milliós árhatárral nem ősöreg autók közül választanak, a C4 Picasso is jó lehet. Arra kell ügyelni, hogy a C4 Picassót ne az 1,6-os benzines turbómotorral vegyék meg, mert annak lehet pár gondja, az 1,6 vagy a 2,0 HDi dízelt jobb szívvel tudom ajánlani. A sima 1,6 VTi 120 benzines a Picassóba.

A Scénicben a 130 lóerős 1,4 TCe benzines sokat fogyaszt, így itt is inkább az 1,5, az 1,6 vagy a 2,0 dCi dízeleket keresném. Ha a francia vagy koreai autókról nem tudnak megegyezésre jutni a családban, akkor még mindig ott az Opel Zafira Tourer, amely egy nagyon tágas, jól variálható, megbízható egyterű.

http://www.vezess.hu/ujauto-teszt/2012/03/26/bekes-csaladi-transformer/

Ebből az 1,4 Turbo lenne a legjobb, benzinesként vagy LPG gázüzemmel, ha sikerülne kifogni egyet. A 2,0 CDTI dízelekkel lehet épp elég gond, Zafira Tourerből a benzineseknél maradnék.

Üdvözlettel, Szörényi András

Sándor Nikoletta kérdezi - 2016-11-21 14:17:23

Tisztelt András!

Jelenleg 4 tagú a családunk, később tervezünk még 1 gyermeket. Egy Suzuki Swift Sedan autónk van, amit szeretnénk lecserélni! Három autó után érdeklődünk az egyik Opel Astra H, a másik az Opel Meriva, a harmadik pedig a Ford Focus. Csak benzines autók érdekelnek és nem baj, ha kombi! 1.200.000 ft.-unk van az autóvásárlásra, átíratás nélkül! Kérdésünk hogy melyik autót ajánlaná Ön, és az is érdekelne, hogy milyen motorral 1.4-es vagy 1.6-os?

Üdvözlettel.: Nikoletta

Válasz levélre

Kedves Nikoletta!

Ezekkel a feltételekkel saját magamnak sem tudnék jobbat mondani egy benzines Citroën Xsara Picassónál, de nézzük inkább a megjelölt autókat. 1,4-1,6-os benzines Opel H Astra kombiból 170 000 km-ig és szervizkönyvvel, magyar rendszámmal egy db eladó autót találtam összesen, ami nem biztató.

1,6 literes motorral az Astra és a Focus II közül a Focust tartom lényegesen jobb autónak, mert nem olyan lusta benne az 1,6-os motor. Az 1,4-es viszont az Opelben tetszett jobban, a kisebbikkel a H Astrából keresnék egyet. Mindenképp ragaszkodnék a kombihoz, az ötajtósok csomagtere jóval kisebb. A 2004 utáni használt Ford Focusról itt olvashat részletesebben:

http://www.vezess.hu/hasznaltauto-tesztek/2013/08/09/hasznalt-auto-ford-focus-ii/

Ez a cikk a használt H Astrákat mutatja be:

http://www.vezess.hu/hasznaltauto-tesztek/2013/06/26/hasznaltteszt-opel-astra-h-2003-2012/

Tekintve, hogy H Astra Caravánból nagyon gyér a választék ezért az összegért, inkább a Merivát tekinteném a Focus alternatívájának. Jobban variálható utasterével, a Focuséhoz hasonlóan kedvező alkatrészáraival az Opel Meriva tűnik a legésszerűbb családi autónak, főleg, mivel magas üléshelyzetét sok nő értékeli a jobb biztonságérzet miatt. A Meriva A ugyanazokkal a motorokkal jön szóba, mint a H Astra, a kettő közül az 1,4-es és az 1,6-is ajánlható.

Üdvözlettel, Szörényi András

Kaiser Andrea kérdezi - 2016-11-21 09:33:41

Tisztelt Szörényi úr!

A véleményet szeretném kérni a Nissan Jukeról. Nőként igazán nem értek az autókhoz. Megtisztelő válaszát köszönöm!

Válasz levélre

Kedves Andrea!

Nem tudom, hogy újonnan vagy használt autóként jött-e szóba a Juke? Ha új, az azért jó, mert a modellfrissítés után a Nissan Juke nagyobb csomagtartót kínál, így ez a változat sokkal ésszerűbb.

Itt három motorváltozatát vetettük össze:

http://www.vezess.hu/ujauto-teszt/2011/01/31/teszt-a-benzines-jobb-a-dizelnel/

Ez az 1,5 literes dízel tesztje:

http://www.vezess.hu/ujauto-teszt/2012/01/11/noi-auto-vagy-nem-noi-auto/

Itt pedig a modernebb konkurenciával hasonlítottuk össze:

http://www.vezess.hu/ujauto-teszt/2015/08/10/osszehasonlito-teszt-melyik-a-legjobb-csajterepjaro/

Ez a cikk azért lehet érdekes, mert egy kolléganőnk mond véleményt az öt kis SUV-ról:

http://www.vezess.hu/magazin/2015/08/19/lanyteszt-mit-tud-az-ot-csajos-dzsip/

Ebből a kategóriából a kulturált Peugeot 2008 és a takarékos Suzuki Vitara 1,6 16V ár/érték arányban többet nyújt a leváltás előtt álló Nissannál, a Renault Capturt végképp jobb autónak tartom. De lebeszélni sem szeretném a Juke-ról, mert egyedi, karakteres autó és megbízhatósági gondok sem fenyegetik.

Üdvözlettel, Szörényi András

Márki Orsolya kérdezi - 2016-11-21 09:18:53

Kedves András!

Életem első autóját tervezem megvenni és bevallom elég tanácstalan vagyok. Megpróbálom lényegre törően megfogalmazni, mik is az igényeim leendő autótulajdonosként és arra kérném, ajánljon nekem néhány modellt, amik közül választhatok.
-Használt autó keresek (a kereteim korlátozottak- 2500 euró max.)
-80%-ban városi hajtásra fogom használni, ezért nem szeretnék túl nagyot, pl. karavánt, de
négy személy férjen el benne kényelmesen, a csomagtartóban pedig legyen hely.
-Ötajtós modell legyen.
-Az alkatrészek könnyen beszerezhetőek legyenek ELÉRHETŐ ÁRBAN.
-Az éves kötelező regisztrációba se kelljen belerokkannom.
-Habár ez lesz az első autóm, de azért nincs benne a tervben, hogy öt-tíz éven belül lecserélném, ezért strapabíró modell kellene. Tudom, hogy ez használt autók esetében nagyban függ az előző tulajdonostól, de azért tényleg fontos lenne, hogy ne essen könnyen szét és ne kelljen állandóan szervizelni.
Válaszát előre is köszönöm.

Válasz levélre

Kedves Orsolya!

Sajnos nem írta, melyik országban keres autót, van-e ott bontott alkatrész hozzá úgy, mint itthon. Én ezt a pénzt hosszú távú használat reményében egy 2002-2008 közötti Honda Jazzre költeném. A rozsdásodására figyelni kell, javasolt alváz és üregvédelmet csináltatni rajta, de egy Euro 4-es motorú,  megbízható technikájú és nagyon praktikus autó, jól variálható csomagtérrel, csekély fogyasztással, tágas belső térrel.

Alkatrészárai miatt is érdekes az Opel Meriva 2003-2010 közötti, első generációja, szintén az 1,4-es vagy az 1,6 literes benzines motorral. Kb. fél-egy literrel magasabb a fogyasztása a Jazznél, de belül nagyobb valamivel és négy embernek kényelmesebb.

Ha nem fontos a magas üléshelyzet, amit a nők szeretni szoktak, akkor a Honda Civic hetedik generációját venném. 2500 euró pont az a határ, amennyitől Németországban kezdődnek a 2003-as modellfrissítés utáni autók, de a a 2001-2003 közöttiek is jók. Itt szintén az 1,4 vagy az 1,6 literes benzinest érdemes keresnie. A használt Honda Civicről itt olvashat részletesen.

Üdvözlettel, Szörényi András

Szabó Tibor kérdezi - 2016-11-11 21:40:16

Tisztelt András!

Jelenleg 4 tagú a családunk(egy 2 éves és egy 7 hónapos fiunk van), később tervezünk még 1 gyermeket.Egy régi 1.6-os benzines A Vectránk van, viszont jövőre szeretnénk beruházni
egy nagyobb, újabb autóra. A keretünk sajnos maximum 1 millió(átírás nélkül). Egyre valószínűbb, hogy egyterűt kell vennünk. A kérdésem az lenne, hogy ami nagyon tetszik nekünk az a Toyota Corolla Verso, Ford Focus C-max, de nem tudom, hogy ezeknek az autóknak mennyire horror az
üzemeltetési költsége.Valamint, hogy ha egyterű akkor legyen dízel, vagy valami nagyobb benzines(a dízel szervíz költségek úgy tudom nagyobbak)?Mindent összevetve, Ön melyik családi egyterűt tartja a legkiszámíthatóbb fenntartási költségű autónak?
Válaszát előre is köszönöm.
Üdvözlettel:
Tibor

Válasz levélre

Kedves Tibor!

Mindig öröm családoknak segíteni. Alapvetően két értelmes autót választottak, de az egymilliós keret az adódó átírási költségek (az autó korától függően kilowattonként 450-550 Ft + a forgalmi és a törzskönyv 12 000 Ft), egy kis szervizes rendbetétel (fékek, olajszerviz, gyertyák, légszűrő, esetleg vezérműszíjkészlet-csere a Fordon) elvisznek 150-200 ezer forintot, ezért inkább 850 000 forintig lehet autót keresni és ennyiért nehéz jót találni bármelyikből.

Ezzel az összeggel az egyik legjobb megoldás szerintem az Opel Zafira A, az első generáció és a Citroën Xsara Picasso a sima 1,6-os benzinessel. Nemrég egy háromgyermekes munkatársunk kedvéért alaposan átrágtuk ezt a témát a Vezessnél és nem volt jobb ötletünk a Picassónál. De a tervezett három gyermekkel érdemes gondolni a nagyszülők-unokatestvérek utaztatására, amit csak a hétüléses Zafira nyújt, a használt Xsara Picasso nem.

Ha elegendő jóval kisebb csomagtér is, néha esetleg utánfutót vagy tetőcsomagtartót használva, akkor a Honda Jazz első generációját ajánlom. Mindkét motor nagyjából ugyanazt tudja, mert az 1,2-es majdnem 1,3 literes, az 1.4 pedig 1339 köbcentis. Kitűnő autó.

http://www.vezess.hu/hasznaltauto-tesztek/2016/06/08/hasznaltauto-eladasi-tippek/

Nem vennék dízelt  az Önök helyében egymilliós kerettel és rozsdásodási hajlama miatt a Mazda Premacyt és az MPV-t is kerülném.

A javasolt sorrend:

1-2: Xsara Picasso, Zafira A

3. Honda Jazz 2002-

Üdv, Szörényi András

Árpád kérdezi - 2016-11-11 20:47:10

Üdvözletem!

Gépkocsivásárlás előtt állok, havi maximum 1500km-t vezetek,többnyire országúton illetve autóúton!Jelenlegi autóm egy 97-es Vw Polo Classic 1.4 benzines.Egy olyan autó lenne a választásom,amibe nyugodtan tudok pakolászni(tehát akkor nyilván kombi),legyen benne nyomaték és lóerő(hogy bátran tudjak előzni),és hát nem tudom ekkora távon a fogyasztás mennyire meghatározó(havi 1500km),ja és nyugodt 130-140 tempónál egy viszonylag 6-7l fogyasztás legyen!Kinéztem egy Honda Accord Tourer 2.0 Sportot-erről mi a véleménye?köszönöm a válaszát előre is!

Válasz levélre

Kedves Árpád!

140-nél a 6 liter nem tűnik reálisnak, a 130-as hét sem biztos, hogy kijön vele, de a 2002-2006 közötti Accord szerintem is kitűnő választás. Ha nem talál megfelelőt, akkor az ötajtós vagy a kombi Opel Vectra C egy kevésbé sikkes, de masszív, kedvező alkatrészárú, strapabíró alternatíva az 1,8-as benzinessel és alig fog többet enni az Accordnál. Cikk róla itt:

http://www.vezess.hu/hasznaltauto-tesztek/2013/05/31/az-egymillios-hasznalt-opel/

Üdvözlettel, Szörényi András

Kovács Ákos kérdezi - 2016-11-11 20:34:01

Tisztelt András!

Úton van a második gyermekünk , így a jelenlegi skoda fabia 1.4 pdtdi autónk már szűkös lesz.
Szeretném lecserélni egy nagyobb csomagterű, akár három gyermekülés elhelyezésére is alkalmas autóra. Ezen kívül legyen viszonylag kis fogyasztású 5-8 liter ,valamint ( mindegy hogy disel vagy benzin) legyen megbízható . Főként vidéken használjuk, évi 15-18 ezer km-re.
Ráfordítható összeg maximum 1.8 millió.Eddig főként egyterűeket nézegettem de nem vagyok kompetens az autók műszaki megbízhatósága és fenntartási költségei terén . Ezért is szeretném kérni a segítségét, hogy Ön szerint mely típusok lennének optimálisak a számunkra.

Segítségét előre is köszönöm!

Üdv: Ákos

Válasz levélre

Kedves Ákos!

Ha a Fabia Combi ugyanezzel a motorral nem merül fel, akkor nagyon értelmes autónak tartom a 2008 utáni Citroën Berlingo/Peugeot Partner párost az 1,6 HDi dízellel, mivel többnyire nem városban járnának vele. A másik tippem az 1,8 milliós keretből kényelmesen megvehető Opel Zafira B 1,8, tehát a 2005 utáni Zafira. Az 1,6-os benzines váltója nagyon rövid, de az autó így is rém gyenge, cserébe sokat pörög a motorja városon kívül, csak Budapestre lenne jó megoldás. Az 1,9 literes FIAT-dízelek sem rosszak a B Zafirában, ezeknél inkább a generátor, az ékszíjtárcsa, az EGR (kipufogógáz-visszavezető szelep) a macerás. Épp ezért érdekes inkább a benzines motor autógázzal etetve. Az 5-8 liternyi üzemanyag árából autógázzal ki tudnak jönni, az átalakításról és használt LPG-s autók vásárlásáról szól ez a cikk:

http://www.vezess.hu/hasznaltauto-tesztek/2014/01/23/hasznaltauto-teszt-mivel-a-legolcsobb-autozni/

Ha kisebb autót terveztek, akkor egy 2006-tól gyártott Nissan Note 1,4 benzines a hátsó üléspad tologatásával jól variálható, kellően tágas és bőven kijön a megcélzott összegből, fogyasztása pedig ha nem is 5, de országúton 6 literre leszorítható.

http://www.vezess.hu/ujauto-teszt/2012/06/21/teszt-takarekos-csaladi-autok/

Alternatívája a jóval kedvezőbb alkatrészárú Opel Meriva A, a 2003-2010 közötti modell. Ebből vagy a FIAT dízelt venném, az 1,25 literes motort vagy az 1,6-os Opel-benzinest. A kormányművet leszámítva hálás, igazán megbízható autó és okos belső tere kitűnően variálható, ebben fejlettebb a Note-nál.

A három gyermekülés elhelyezése néha egészen kis autókban is megoldható próbánk alapján, de itt az adott kocsiba kell belepróbálni a konkrét gyermeküléseket, mert nem egységesek. Háromgyermekes kollégám tapasztalatairól itt olvashat:

http://www.vezess.hu/magazin/2014/09/22/melyik-autoba-fer-be-a-csalad/

Üdvözlettel, Szörényi András

dr. Borombós Árpád kérdezi - 2016-11-11 20:18:23

Tisztelt Cím!
9 éves 1.6-os Mazda 3-asunk csereéretté vált. A gyerekek 12 évesek, lassan kinövik a hátsó lábteret. Éves szinten kb. 16-17e km-t autózunk, ebből 7-10e km autópálya, illetve lakott területen kívüli (ilyenkor gyakran 4 bicaj is figyel a vonóhorgon) a többi az városi (Gyula) furikázás, úgy , mint iskola edzés, kert…
A dízelről mindenki lebeszél, a benzines meg leeszi a gatyánkat is. Keret 3,5 millió +_ 250e. Amit eddig néztem az a 6-os Mazda kombija 2011-es évjárat 2.0 benzines. Kérdésem, hogy maradjak ennél az autónál, vagy választhatok dízelt is (pl. octavia, superb, passat) vagy vegyek egy priust esetleg prius +, mert ezekkel még tudnék szimpatizálni.
Köszönöm a válaszát!
Ui.: Üdv Rácz Tominak, remélem szorgalmasan gyomlálja a közlekedési anomáliákat!!

Válasz levélre

Kedves Árpád!

Köszönjük a támogatást, átadom Tamásnak üdvözletét! A Prius és a Prius+ jó lenne, de kollégáimtól kettőből kettő III-as Priust loptak el, ezért ezt a modellt csak nagyon alapos lopásvédelemmel együtt ajánlom, pl. itt körülnézve:

http://www.okyautoguard.com/

Magamnak nem vennék Priust, mert kényelme, térkínálata, minőségérzete, menetteljesítménye messze elmarad attól, amit egy Mondeo vagy Mazda6 tud. Cserébe sokkal kevesebb szervizkiadást tartogat, maximálisan megbízható, de szerintem fontosabb, amit egy autó használat közben nyújt, mint a szervizben, ha megbízhatósága egyébként kedvező.

A középkategóriás modellek közül a Mazda6 benzinessel jó ötlet. Még jobb ár/érték arányú autó a 2007 utáni, dízellel is megbízható Ford Mondeo, a legjobb pedig beülni egy 2007 utáni Renault Laguna III-ba. A Superb is VW-technika, amivel több lehet a kiadás. Ezzel szemben a Laguna legalább belül szép, ha már kívülről csúf lett és kimondottan megbízható. Elődje miatt ezt senki nem hiszi el és így sokkal olcsóbb a konkurenseknél. A témában figyelmébe ajánlom ezt a pár cikket:

Superb:

http://www.vezess.hu/hasznaltauto-tesztek/2013/12/17/hasznalt-auto-megeri-skodat-venni/

Mondeo

http://www.vezess.hu/hasznaltauto-tesztek/2014/12/04/hasznalt-auto-dizelt-vagy-benzinest/

Mazda6 (jó belőle az említett 2,0 benzin):

http://www.vezess.hu/hasznaltauto-tesztek/2016/11/08/hasznalt-dizel-ford-mondeo-es-mazda6/

Hamarosan jön a folytatás a drágán szervizelendő VW Passat B7-ről (a 2010 utáni) és a sokkal kevesebb kiadást tartogató Renault Laguna III-ról. A biciklik miatt a gyári tartójával akár négy cangát is elfuvarozó Opel Zafira Tourer jutott még eszembe, de az az extra igen ritka és itt a 2,0 CDTI-t nem javasolom, inkább az 1,4-es Turbót vagy leginkább az 1,8 literes szívó benzinest.

Üdvözlettel, Szörényi András

Tudod, hogyan kell helyesen parkolni? Lehet, hogy nem

Mi a különbség a parkolási pótdíj és a helyszíni bírság között? Most néhány kérdésre választ adunk.

F1: Hülkenberg végre sisakot választott

Zöld vagy piros? Ma megkaptuk a választ. A Force India versenyzői is újítottak, de nincs benne sok köszönet.

F1: Hamilton thai boksszal készült a szezonra

A Mercedes-pilóta brutális kockahasat villantott a szezonnyitó előtt.

Rózsaszín taxikkal védik a nőket

A nők biztonságos közlekedését szolgáló új taxiszolgáltatást indítanak csütörtökön Pakisztánban: a nők vezette rózsaszín taxikat telefonon vagy mobilalkalmazáson keresztül lehet megrendelni, de akár le is lehet inteni az utcán.

Tavaszi tennivalók az autó körül

Azzal, hogy kivesszük a csomagtartóból a hóláncot és elmegyünk a gumishoz, hogy cserélje le a téli gumit nyárira, még nem végeztünk a nyári átállással

Van okostelefonod? Akkor ezt most imádni fogod!

Persze csak akkor, ha Te is azok közé tartozol, akik sokszor elfelejtik, pontosan hová is parkoltak. Nagyvárosban azért ez előfordul, pláne ha nincs helyismereted.

McLaren: A Honda felejtse el a céges kultúrát!

A McLaren versenyfőnöke szerint a motorgyártó Hondának el kellene fogadnia, hogy a Forma-1 más világ, mint az autógyártás, itt mindennél fontosabb a gyorsaság és a hatékonyság.

Minden autó megbukott a spanyol emissziós vizsgálaton

Spanyolországban minden vizsgált, dízelmotoros autómodell a megengedettnél több káros anyagot bocsát ki közúton.

Milliós bírságok az osztrák utakon

Vége a türelmi időszaknak, milliós bírságokat kaphatnak az osztrák utakon közlekedők, ha nem tartják be a szabályokat.

Nem erőlteti tovább a kisautókat a BMW

Nem tervezi újabb modell fejlesztését a Mini fronthajtásos platformjára a BMW. Inkább nagyobb autóiból szeretne többet eladni.

Akár Budapesten is feltűnhet az új magyar busz

Úgy tűnik, a hazai elővárosi és távolsági szegmensben a magyar Credo veszi át az Ikarus korábbi vezető szerepét. A cégnél azért Budapestről sem tettek le teljesen.

F1: Ricciardo kisiklatná a Verstappen-expresszt

Daniel Ricciardo hangsúlyozza, hogy egyelőre jó a viszonya Max Verstappennel, de az motiválja, hogy megverje a széles körben hájpolt holland tinit.

Vadállat hibridet fejleszt a McLaren

2019-ben érkezik minden idők legáramvonalasabb McLarenje. A BP23 kódjelű jármű frappáns trükkel tiszteleg az egykori F1 előtt.

A Forma-1 befutott Melbourne-be, képeken a készülődés

Itt az első képcsomag a Forma-1-es szezonnyitó Ausztrál Nagydíj helyszínéről. Készülődés, mókázás, szponzori rendezvények, pályabejárások Melbourne-ben.

F1: A Red Bullt sem kell félteni

A Red Bull-os Daniel Ricciardo szerint hátrányuk egészen kicsi a Mercedeshez és a Ferrarihoz képest, és a megbízhatóság miatt sem aggódik.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.