Tanácsok

Vezess autóvásárlási tanácsadás


Új vagy használt autót kerestek? Segítünk a döntésben!

A Vezess.hu stábja


Domonkos Zoltán kérdezi - 2016-09-02 16:04:23

Tisztelt Szörényi András!

Korábban első gazdásként 4 személyes, klíma nélküli, Suzuki Wagon R+-t cseréltük le a harmadik gyerkőc jövetele miatt Renault Scenic 2006.07 1.5 dci-re a méretek, biztonság, fogyasztás miatt. Ez volt két éve. Ezalatt 38 E km-t tettünk bele. Izzítógyertya, izzók, önindító, futómű, és most valószínűleg hengerfej miatt szerviz. Három gyerekkel maradtunk az út szélén. Elég volt. Minden előnye ellenére csere. Habár ha felújított motor, akkor érdemes lecserélni más használt benzinesre?
Szeretném ugyanazt az üzembiztonságot mint anno a suzuki esetében. Beülök és megyek a három gyerekkel, kötelező karbantartáson felül nincs meglepetés, nincs útszéle.

3-20 km távokra vennénk, havi kb 1000-1500 km-re. Havi egy-két alkalommal 60-100 km. Nyaralás tetőbox-al.

Szeretném kérdezni, hogy mely típusok jöhetnek szóba Ön szerint? Cserében, ráfizetéssel gondolkodunk kb 1.8 millióig. Egyszerű Ignis, vagy Toyota COV 1.8, Honda Jazz? Vagy más?
Segítségét előre köszönjük!

Válasz levélre

Kedves Zoltán!

Nem írta, mekkorák a gyermekek és kell-e mindegyiküknek méretes gyermekülés. Szerencsére tesztünk alapján elég sok autóba betehető egymás mellé három gyermekülés.

Én nagyon nem kedvelem az Ignist, instabil, zajos, primitív autó és nem is fogyaszt keveset. Erre a feladatra inkább a Suzuki SX4 tűnik alkalmasnak, az 1,5-ös benzinessel kényelmesen kijön 1,8 millió forintból. A Jazz jó ötlet, de kicsit túlértékelt szerintem a Nissan Note-hoz képest. Itt az 1,4-es benzinesnek lehet láncproblémája, de ezzel együtt is egy igen jó autó.

Ár/érték arányban egy fiatal Dacia Logan remek megoldás, egy LPG (autógáz) üzemű épp van eladó 1 890 000 forintos irányáron. De a benzines is jó megoldás. A Logan ritka strapabíró autó és a 2012 utáni már nem is csúnya és igen racionális megoldás. A FIAT Bravo és a Linea is szóba jöhet kedvező alkatrészárukkal és stabil működésükkel.

Megnézném még az Opel Meriva 2003-2010 közötti első generációját az 1,6 literes benzinessel, a családban volt eggyel igen jó tapasztaltunk. Feltételezem, hogy ódzkodik a francia autóktól, de a Citroën Xsara Picasso egy igen kiforrott és nagyon praktikus modell. Itt az 1,6-os benzines választanám és azonnal tennék bele autógázszettet. Onnantól a 170-180 forintos autógázzal járva a dízelek kilométerköltségével van egy jóval egyszerűbb, szervizszempontból sokkal kevesebb kellemetlenséget tartogató technikájú autójuk. Az LPG-ről itt olvashat részletesebben.

Mivel árban 1,5 millió forint fölé is elmehet, ezért az összegért a Ford Focus C-Max első generációja és az Opel Astra H (elsősorban kombiként) kedvező alkatrészárú lehetőség, tágas belső térrel. Ezekbe ugyanúgy lehet autógázt szereltetni, mint az összes szívócső-befecskendezéses autóba. A tartály helye a pótkerék ürege, így a pótkerék vagy otthon maradhat a rövid utakra, vagy utazik a csomagtérben.

Üdvözlettel, Szörényi András

Bartók Bence kérdezi - 2016-08-22 07:19:55

Tisztelt Szörényi Úr!
Olyan kérdésem volna önhöz, hogy szeretnék nagyobbacska erősebb autóra váltani. A jelenlegi imádott töppörtyűm egy 2004-es 1.1 es Fiat Panda. Nagyon szeretem, városba tökéletes, de az a baj hogy nem csak oda használom. Zenélek az pedig sok cuccal jár ami nem mindig fér el benne. Hegyen lakom faluban, de a városban és ott is egyaránt használom. De sajna kevés. Évente tervezek egy egy nagyobb túrát, de sajnos kicsi az autó ilyen téren. A fő kérdés az lenne, hogy 6-700 ezer forint közötti összegért mit ajánl? Fontosak az eltartási költségek, a biztonság is egy szempont, de a fő a megbízhatóság. Amiket néztem a Suzuki Ignis 1.3 DDIS, Honda Civic 1.4i esetleg 1.5i (5 ajtós). Hondából megéri a dízel? Illetve Toyota Yaris Verso 1.3 VVTI. Ezek lebegtek a szemem előtt eddig. Franciát nem szeretnék semmi féle képpen, németet talán, de a japánok az amik tetszenek. Illetve megéri e valamelyik kiszemeltet behozni külfölfről?
Köszönöm előre is megtisztelő válaszát!
Üdv.
B.B

Válasz levélre

Kedves Bence!

Ezekkel a kritériumokkal az ötajtós Suzuki Liana igen ésszerű megoldás, ez az elsődleges javaslatom. Az említett autók közül a Yaris Versót keresném. A dízel Ignisbe egy kettős tömegű lendkerék-cserével otthagyhatja a szervizben az összes pénzt, amit a dízelmotor megspórol. De Ignisből benzinest sem vennék, szerintem egy ritka kényelmetlen és messze túlértékelt autó. Ha Yaris Versót nem talál, akkor a Citroën Berlingo/Peugeot Partner jól megfelel erre a célra, hiába a francia. (Ezek a gyakori hiedelmek sokba kerülnek azoknak, akik emiatt nem vesznek meg egy egyébként jól konstruált, hálás autót.) Amennyiben ezek nem tetszenek, a Daewoo/Chevrolet Lacetti kulturált autó és kijön 600-700 ezer forintból, de itt az 1,4-es benzinessel kellene beérnie, mert a két nagyobbik sokat tud zabálni. Normális hetedik generációs Civicet nem nagyon találni ezért a pénzért, ezért arról lemondanék vagy gyűjtenék még rá. Az elődje meg csúnyán rozsdásodik.

Üdvözlettel, Szörényi András

Nagy Vanda kérdezi - 2016-08-22 07:00:43

Kedves Szakértő,

Mostanáig egy céges 2 éves VII-es 1.2 TSI Golffal jártam. Szeretnék venni egy 3-4 éves, hasonló méretű, de csajosabb, nem turbós, megbízható, nem szervizigényes, kedvező fenntartású, biztonságos, környezetbarát autót, két ember nyaralós csomagja férjen be. Kb évi 10.000 km-t vezetek, fele-fele városi és autópályás úton és évi pár hosszabb külföldi úttal. Tetszik az automata váltó, de tartok tőle, h könnyebben elromlik és többet fogyaszt. Átírással, javítással együtt max 3.5 millió a keret és 8-10 év után cserélném le.

Fontos az ülésfűtés, tempomat, tolatóradar, ez is férjen bele az árba.

Ami tetszik: 2-3 éves i30, Auris (a Toyota a kedvenc márkám, de a kicsi csomagtér erős hátrány), 308 (de félek a javítási költségektől). A Civic külsőre nagyon tetszett, de zavar, h hátrafele nehéz kilátni, ezért kizártam). Milyen autót (váltót) ajánlanál, mit érdemes még megfontolnom? Ha az i30 mellett maradok, mire érdemes vigyáznom a vételnél?

Köszönöm!
Vanda

Válasz levélre

Kedves Vanda!

Levelét elolvasva azonnal a Kia Soul ugrott be. 7 év/150 000 km jótállása miatt kap belőle garanciális autót használtan, két embernek bőven elég tágas és ha nem a 18 collos kerékszett van rajta (ezt a gumi oldalfaláról tudja leolvasni), akkor a rugózási kényelme is tűrhető. Jó bele az 1,6-os benzines is, de a garancia miatt az 1,6 literes dízeltől sem félnék. Ha a Kia Soul nem tetszik, a Citroën C3 Picasso is vidám, megbízható és szerintem csajos autó, esetleg a Renault Captur vagy az abszolút nőies és jó minőségű FIAT 500.

Számomra az i30 és az Auris cseppet sem nőies, de mindkettő jó választás használtan. A Peugeot 308 kifejezetten jó ötlet, szerintem szebb belül a másik kettőnél és az előd 307 hibái a 308-ra nem jellemzőek, tehát nyugodtan nézzen Peugeot-t is. Márkától függetlenül az automatikus váltó valójában nem nagy kockázat, eleve kíméli a motort az átlagos képességű vezetőkkel szemben. Sokan utálják az Auris fokozatmentes CVT-automatikus váltóját, de szerintem meg lehet vele barátkozni, ezt sem zárnám ki a keresésből. De ázsiai dízelt használtan, 8-10 éves tervezett használatra lehetőleg nem Denso, hanem Bosch üzemanyag-ellátással vennék, mert jobb a javíthatóságuk és alkatrészellátásuk használtan.

Üdvözlettel, Szörényi András

gazdag levente kérdezi - 2016-08-11 06:45:09

Tisztelt Szörényi úr,
Harmadik babánk megszületése óta nagyon szűk lett imádott mazda3-asunk, ráadásul munkám külföldre szólít.
Hétüléses, fiatal autót keresek, amibe nagyjából 100.000 gondtalan km-t szeretnék beletekerni. Az automata váltó előny. A teljesítmény és a fogyasztás nem szempont. A megbízhatóság elsődleges.
Három típust figyelek: Ford S-max-Galaxy (tényleg nagy, jó vezetni), Toyota Prius + (űrtechnika, megbízhatóság), Kia Carens (ők az “új japánok”, hosszú gyári garancia még páréves használtautó esetén is).
A kérdésem a következő lenne:
1. az autó későbbi eladhatóságára is tekintettel helyes-e, hogy max. 3-4 éves, 100-120ezer km-nél nem többet futott autókat figyelek?
2. érdemes-e bővíteni a listámat más márkákkal, ha igen, mit ajánlana?
köszönettel
csufár

Válasz levélre

Kedves Csufár!

Hadd gratuláljak ismeretlenül is a csemetékhez! Az S-Maxot lopásveszélyeztetettsége miatt zárnám ki, a Galaxy valamivel jobb ebből a szempontból és sokkal tágasabb, mert nem lejt úgy a teteje.

A Prius+ megbízhatósági szempontból az optimum, de kicsi a csomagtere hét üléssel és hosszú, külföldi utakra a hibridhajtása nem ideális, szemben a városi-elővárosi forgalommal.

Épp emiatt vennék Opel Zafira Tourert, amelyet jó vezetni (ld. S-Max), hatalmas a csomagtere (vs. Prius+ és Carens), turbós benzinessel jó hosszú utakra a hatodik fokozattal és van belőle gyári LPG-s. Az Opel hazai vezérigazgatója, aki gépészmérnök, ért az autókhoz és szintén háromgyermekes családapa, családi autónak LPG-s Zafirat Tourert vett az 1,4-es turbómotorral, aligha véletlenül. Tehát elsősorban autógázzal és benzinnel is használható Zafirát vennék, akár külföldről. Az LPG literje kb. 190 Ft, a többletfogyasztás gázból 10-15 százalék a benzinnel szemben és használtan nincs felára.

Ha ez nem tetszik, akkor ár/érték arányban a Renault Grand Scénic remek autó és kevés baja lehet, ráadásul arra 5 év/100 000 km  a garancia, ami meghosszabbítható. Jó az 1,5 és az 1,6 dCi dízel is, a hajtókarcsapágy cseréje azonban elővigyázatosságból szükséges az 1,5 dCi-nél 120-150 000 km után. Kicsit kisebb belül, de én is javasolni merem a Kia Carenst, amelynek a leghosszabb a garanciális védelme és ahol az importőr is jól kezeli a garanciális javításokat, könnyű érvényesíteni a jótállást. (Nincs sok garis esetük és ott policy, hogy a szűk ügyfélkörrel jól kell bánni.)

Üdvözlettel, Szörényi András

Kovács Árpád kérdezi - 2016-08-02 19:55:14

Kedves András!

Nagy dilemma előtt állok: autócsere esetén 2-12 éves gyermekkel mit választana: Fiat Grande Punto 2010-es 1,2 , 120,000 km vagy Skoda Octavia 1,4 TSI 2010-es 192,000 km-rel. Feleségem jelenlegi 12 éves Ford Focus 1,6-osát cserélnénk, abban 240,000 van… Mindkét autó saját cégen belül van, végig szervizelt, mindkettő kedvező áron, a piaci alatt jelentősen. Feleségem évi 12,000 km-t használná átlagosan.

Válasz levélre

Kedves Árpád!

Ha mindkettő végig szervizelt és jóval a piaci ár alatt elérhetőek, akkor megvenném mindkettőt és az Octaviát eladnám, a Puntót pedig megtartanám. Ha ez nem megoldás, akkor a FIAT. Mivel levele alapján a Grande Punto is kellően tágas és használható autó volna a Focus helyett, megbízhatósági okokból és a várható szervizköltség alapján mindenképp az tűnik ésszerűbbnek, mint az Octavia a problémás TSI-motorral. Abban sajnos nemcsak a vezérműlánc, a láncfeszítő és a turbó hibaforrás, ráadásul a turbója csak a leömlővel egybeépített egységként cserélhető.

Üdvözlettel, Szörényi András

Böhm Ádám kérdezi - 2016-07-20 21:33:05

Tisztelt Uram!
Egy olyan kédéssel fordulnék Önhöz, hogy miylen első autót válasszak?
A költség vetésem egymillió forint lenne. Fontos lenne számomra, hogy az autó viszonylag olcsón fenntartható legyen és belülről jól felszerelt.(Már amennyire ez megvalósítható a keretből)
Megbizható autóra vágyom, hogy az állandó próblémáktól ne menjen el a kedvem az egésztől.
És mindenképpen sedan autót szeretnék.

Válasz levélre

Kedves Ádám!

Egymillió forintból rengeteg használt autót vehet. Városi használatra benzines Suzuki Splasht vennék, ez a típus most kezd beérni erre az érszintre és igazán jó autó kényelme, fogyasztása, megbízhatósága alapján, csak nem szedán. Vegyes használatra és hosszabb távú utazásokhoz egymillió forintból, a jó felszereltséget és a limuzint megcélozva, vagy második generációs Ford Mondeót vennék  Opel Vectra C-t.  Előbbit 1,8 vagy 2,0 literes benzinessel, utóbbit az 1,8-as, akár 122, akár 140 lóerős benzines szívómotorral.

Üdvözlettel, Szörényi András

Tóth József kérdezi - 2016-07-13 21:40:36

Tisztelt szakértő!

Hónapokig tartó keresgélés után két autó maradt fenn a szűrőn. Az egyik a Toyota Corolla E12, a másik a Mazda3 bk hatchback. Legtöbbet városban használnám és évente lenne 1-2 nagyobb autópályás utam. (3000-4000 km)
Érdekelne, ön szerint melyik lenne jobb választás.

Válaszát előre is köszönöm!

Válasz levélre

Tisztelt Tóth Úr!

Műszaki-megbízhatósági szempontból a két autót egyenértékűnek, pontosabban egyformán jónak tartom. AMazda3 ellen a rozsdahajlam szól, ami a küszöböket, az ajtók alját és az összes sárvédőívet érinthet, de főleg a hátsókat.  Mivel a korrózió viszonylag könnyen ellenőrizhető, ez nem tántorítana el a típustól. Ráadásul azok az autók, amelyek túl vannak az utólagos javításon, amit a Mazda egy visszahívási kampány keretében nyújtott, egyáltalán nem barnulnak olyan szégyenteljesen, mint a kínálat legolcsóbb autói.

Mindenképp benzinest vennék a tervezett, zömében városi használatra. Az 1,4-esek közül a Corolla 97 lóerős motorja 13 lóerővel erősebb, ami elég sok, bár a Mazda 84 lóerős 1,4-ese sem rossz motor. Az 1,6-osok közül szintén a Corolláé az erősebb, ráadásul takarékosabbak is. Míg a Mazda3 az 1,4-es motorral a Spritmonitor. de bejegyzései szerint 7,74, a Toyota csak 7,04 litert fogyaszt százon. Az 1,6-osok átlaga  8,02 vs. 7,38 l/100 km, tehát anyagi okokból a Corollát venném meg, annak ellenére, hogy a Mazdának jobb a futóműve, az üléshelyzete és a vezethetősége.

Üdvözlettel, Szörényi András

Prajcer Máté kérdezi - 2016-07-13 12:40:29

Üdvözletem!
Első autó várárlásával kapcsolatban szeretnék tanácsot kérni. A keret átírással kb 700 ezer Ft. Szempontok: legyen az autó biztonságos, némi dinamika legyen benne (főleg 1.6- os motorral nézegettem, nyilván nem versenygép kell), legyen megbízható és olcsón fenntartható.(=>dízel kilőve)
A listám első 3 helyezettje :Ford Focus mk1, Mazda 323, Toyota Corolla e11
A Focusról sok jót lehet hallani, talán a ferdehátúval nem fogok ki egy sokat futott cégautót.
Mazdával műszakilag sok baj nem lehet, egyedül a rozsda. Keréknél kisebb rozsda javítása milyen árban van?
Corolla elvileg elpusztíthatatlan, viszont nincs is belőle sok, talán a háromajtós az, ami nem annyira csúnya.
Egyéb más ötletre is vevő vagyok (Nissanok annyira nem jönnek be).
Szóba jöhetne 4-es Golf, Astra, Clio, 3-as Polo vagy Fabia, esetleg még Stilo is, de sok hibáról lehet hallani.
Vásárláskor mire érdemes odafigyelni főleg ezeknél az autóknál? (szervízben persze átnézetném)
Válaszát előre is köszönöm!

Válasz levélre

Kedves Máté!

Ezért a pénzért tényleg sokféle autót lehet venni, de a legésszerűbbeket már összeszedte. Mivel ebben megvan a vezetés öröme, de alkatrészárai, megbízhatósága is mellette szól, elsősorban első generációs Focust néznék. Főleg, hogy a beáramló autók lenyomták a típus árát, ebből az összegből 2001 utáni, modellfrissített autót is találhat. Abszolút jó bele az 1,6-os motor, ez élénk, de nem túl rövid az ötödikje autópályára sem, mint utódjának.  A használt Focusról itt olvashat részletesebben.

Az itt bemutatott G Astra azoknak jó, akiknek a gazdaságosság a mindene és nem zavarja őket a rosszabbul kapcsolható váltó, a kevésbé jó futómű. Racionális alapon a kevésbé rozsdásodó ajtók miatt a Focusnál is jobb lenne, de összességében vonzóbb a Ford Focus. Az ésszerűség másik csúcsa ezért az összegért talán a benzines Suzuki Liana. Hatalmas előnye a kinézett Mazda 323BJ-vel szemben, hogy nem vagy alig rozsdásodik. A Corolla szerintem szűk és kényelmetlen autó a Mazdához képest, de joggal legendás a megbízhatósága. Kérdés, a korábbi tulajok a sokszor elhanyagolt karbantartással mit hagytak meg ebből minimum 14-15 éves korára. Tehát ár/érrték arányban nem a legjobb megoldás.

A Mazda 323BJ kulturáltabb, kényelmesebb autó az E11-es Corollánál, de nem az ajtók alját vagy a sárvédőívet kell rajta ellenőrizni, ami olcsóbban javítható, hanem az alját és a rugótornyokat. Egyébként vonzó kocsi, nekünk is volt belőle egy ideig 1,4-es és 1,6-os is. Nekem ebből a mezőnyből tetszik még a Daewoo-Chevrolet Lacetti is, mert találni belőle keveset futott, magyar szervizkönyves autókat. Sajnos a Lacetti csak az 1,4-es motorral fogyaszt ésszerű határok között, az 1,6 és az 1,8 aránytalanul sokat tud zabálni.

A FIAT Stilo sokkal jobb autó a hírénél, főleg a hatfokozatú váltós 1,2 és 1,4 literes benzines érdemes a figyelemre. Mivel a Liana esztétikai okokból nem hiszem, hogy szóba jön, bármilyen praktikus és racionális autó is, a Focus, a 323 és a Stilo közül választanék.

 

Üdvözlettel, Szörényi András

Ádám kérdezi - 2016-02-13 15:40:21

Tisztelt Szörényi András !

Személyszállításra szeretnék vásárolni 7 maximum 8 éves autót.(2-3 évig használnám). Fontos, hogy megbízható, kedvező fogyasztású, kényelmes és nagy autó legyen. 1.300.000 Ft a keretem rá. Milyen autókat javasol erre a célra? Köszönöm válaszát!

Válasz levélre

Kedves Ádám!

Nem szeretném kipukkasztani az illúziót a nagy, kényelmes, keveset fogyasztó, maximum 8 éves és 1,3 millióból megálló autóval kapcsolatban, de ilyet nemigen találni. Vagy a 7-8 évet kellene lejjebb vinni vagy az 1,3 milliós keretet kitágítani.

A kívánalmaknak nagyrészt egy Ford Mondeo Mk3 megfelel, de mivel a dízel érzékeny, egy benzinest vennék autógázra átépítve vagy tennék bele gázt. Többnyire 250-280 000 kilométerrel hirdetnek belőle most épp négyet, de egyik sem gázüzemű és 11 éves autókat is belevettem a szűrésbe. Részletek itt:
http://www.vezess.hu/hasznalt-auto/hasznalt-auto-ford-mondeo-mk3/54827/

1,3 milliós kerettel nagyon gazdaságos és kényelmes autó még az Opel Vectra C is, főleg az 1,8-as benzines. Ebben az árkategóriában reálisan 250-450 000 kilométeren túlfutott dízeleket kap, inkább maradnék egy benzinesnél és tankolnék többet, mint a javításukra költsek egyben sokkal többet.
Részletek ebben a cikkben, a dízelekről pedig itt.

Alacsony ára miatt a Renault Laguna II is érdekes lehet, de csak a 2005 utáni modellfrissítéssel, amikor sokat javult a minősége. A 2,0 dCi lenne a legvonzóbb motor, de ezért a pénzért 465 000 kilométerrel hirdetnek épp egyet. Nem remélném, hogy a többiben sokkal kevesebb van, ah egyáltalán. A Lagunából az 1,8-as benzines is jó vétel, de a kitűzött kerettel egyet sem láttam eladót az átdolgozott modellből.

Ha korosabb egyterűt elfogad, az Opel Zafira A tűnik a leggazdaságosabb megoldásnak 1,6 vagy 1,8 literes benzinessel vagy ha rá tud szánni többet, akkor 1,5 millió Ft körül már vannak 2005 utáni B Zafirák, amelyből az 1,8-as benzines az optimum. Ha a nyolcszemélyes verzió fontos, akkor a Toyota Previa második generációja lehet érdekes, de ebből a kétliteres dízel a magasabb javítási költség, a 2,4-es benzines a magasabb fogyasztás miatt problémás. Talán autógázzal, de az plusz 200-250 ezer Ft, ha nem talál használtan LPG-üzeműt. Az autógázas használt autókról itt olvashat részletesen.

Üdvözlettel, Szörényi András

Tóth Lajos kérdezi - 2016-02-11 11:13:58

Tisztelt Szakértő!

Új autó vásárlásához szeretném a tanácsát kérni.
Céges autót szeretnék választani a következő 4 évre.

kb. 40% családi (6 fő), 30% városi és 30% Budapest-Bécs autópálya használat van kilátásban, összesen éves 30.000 km futással.

10 millió forintos bruttó listaár az elérhető keret. Használt autót nem vehetek.
A számomra fontos szempontok:
– BT kihangosító
– 7 ülés, napfényrolóval
– fűthető első ülések és szélvédő
– riasztó
– első/hátsó tolatóradar
– fedélzeti GPS
– panoráma tető

Nagyon tetszik a Ford S-Max, de ebből csak a szerényebb Trend felszereltségű 1.5 l Ecoboost 160 LE (240 Nm) benzinmotoros változat fér a fenti keretbe, (6.5 l vegyes fogyasztás)

Alternatíva a Peugeot 5008. Ebből belefér a legmagasabb Allure felszereltség 2.0 l 150 LE (370 Nm) dízelmotorral Xenon fényszórókkal, bőrülésekkel 4.1 l vegyes fogyasztással.

Ön szerint megéri az erősebb Peugeot egy szerényebb S-MAX-szal szemben?
Köszönöm tanácsát!

Válasz levélre

Kedves Lajos!

Szerencsére nem tud rosszul járni egyikkel sem. Mivel az 5008 modellciklusa végén jár, az S-max pedig vadonatúj autó és egy kategóriával feljebb mozog, így az S-Max a jobb kocsi. Csakhogy ez a motor elég sokat fogyaszt a nehéz egyterűben, a 6,5 liter/100 km a szabvány szerinti mérés csupán, a reális 8-11 liter lesz. Ha így is tetszik és a benzinköltség nem fáj majd, válassza a Fordot!

Én évi 30 000 kilométerre dízelmotort vennék vagy autógázzal járnék. Az 5008-nál szerintem jobb megoldás lehet az Opel Zafira Tourer a nagyon kényelmes Lounge ülésekkel (lásd itt. Motorikusan a Peugeot dízele egyértelműen jobb, de az autó körülötte az Opel esetében korszerűbb és nívósabb.

Az Opel nagy előnye, hogy a dízeleknél sokkal finomabban járó benzines turbómotorral is megvehető, amiből létezik gyári LPG-átalakítás. Ha van a közelben autógázkút, ami a legtöbb helyen adott Magyarországon és külföldön is, én a Cosmo felszereltséggel 8 040 00 forintos 1,4 Turbo LPG-t venném meg saját magamnak, mert az autógáz literje 190 Ft alatt van, a dízelek árszintjén lehet járni egy halkabb, kulturáltabb, nem rázkódó motorú autóval. Az Opel magyarországi igazgatója, aki szintén nagycsaládos és mérnök végzettségű, a feleségének ezt a verziót választotta.

Praktikus belső kialakítása és nyomott ára miatt a Renault Grand Scénicet is megnézném, mielőtt választ. A Bose felszereltséggel, szépen szóló hifivel a listaára 7,5 millió Ft, tehát az összes extrát bekattinthatja. Nagyon jó motor az 1,6 dCi 130 lóerővel és 320 Nm nyomatékkal, a kocsiban sok apró okosság könnyíti meg az életet családdal utazva és ebben 220 000 forintért nyitható is a panoráma üvegtető, nemcsak üvegezett a plafon, ami nagy előny.

Az 5008 előnye a kiforrott technika és a nagyon jó dízelmotor, bár az sem 4,1, hanem 5,5-8 litert fogyaszt majd a valóságban. De a Scénicből idén év végén jön az új, az is kiforrott autó, ahogy a Zafira Torurer gyártása sem ma indult.


Üdvözlettel, Szörényi András

El se hiszed, hogy megy ez a kompresszoros Escalade

Egy igazi száguldó páncélszekrényt alkotott a Cadillac Escalade-ből a Henessey nevű tuningcég, ami olyan gyors, mint a legdurvább sportautók.

F1: A Honda készül a második csapatra

A Honda kibővíti angliai bázisát, hogy 2018-ra a McLaren mellett képes legyen egy második csapatot is motorokkal ellátni.

Tarolt az Audi a Hungaroringen

A hungaroringi DTM szombati futamán mindhárom dobogós helyet az Audi szerezte meg, a legmagasabb fokra Edoardo Mortara állhatott fel.

6 szolgáltatás, amit elvárunk majd a jövő autóitól

Az autóipar legfrissebb fejlesztéseiből már most látszik, hogy a nem túl távoli jövőben nem kizárólag utazásra használjuk majd az autókat.

Bármilyen autóvá át tud változni ez a furcsa négykerekű

Ennek segítségével többé nem kell tucatnyi autót összetörni, hogy látványos felvételeket nézhessünk majd a mozivásznon.

Eljött a dízelbuszok alkonya

A lengyel Solaris két új autóbuszt is bemutatott Hannoverben, a jelenleg is zajló IAA haszonjármű kiállításon. Az egyik CNG-vel megy, a másik pedig hibrid üzemű.

Michelisz a második helyről indul Sanghajban

Egyedüli hondásként Michelisz Norbi jutott be az első tízbe a kínai időmérőn, Huff és Monteiro már a Q1-ben kiestek.

Frissen restaurált F40-es Ferrari égett porrá

A Ferrari F40 kétség kívül az egyik legvágyottabb autó, amit az olaszok készítettek, így különösen fájdalmas, ha elvész akár egy darab is.

A pesti ember gyorsabb vagy a gép?

Több év tapasztalata alapján autóval gyorsabban haza lehet jutni a munkahelyről, vagy pedig a kocsi navigációjával, a világelső Google-lel, esetleg a mindenki által újabban istenített Waze-zel?

Mindenét villamosította a Smart

Összes modelljét villanymotorral látta el a Smart. Ez persze náluk nem jelent sokat, de jól hangzik.

Ha ez a jövő, akkor nagyon várjuk

Elképesztően nagy hatótávval rendelkező LNG-teherautót mutatott be az Iveco Hannoverben. A Z Truck már a jövő kamionjainak új generációját képviseli.

Massát nagyon várják az elektromos F1-be

A Forma-E főnöke nagyon örülne, ha Felipe Massa F1-es visszavonulása után az elektromos sorozatban folytatná pályafutását.

F1: A Mercedes átléphette az 1000 lóerőt

Szakértők szerint – bizonyos körülmények között – akár 1000 lóerőnél is nagyobb teljesítmény leadására képes a Mercedes motorja.

Megérkeztek az év legfontosabb Kiái

A Kia meghallgatta a vásárlók kívánságát, ezért rukkolt elő az Optima SW-vel és a kizárólag hibridként elérhető Niro-val, mindkét modellt elvittük egy körre.

Két hétig dugó lesz az M1-M7 bevezetőjén

Vasárnap reggeltől várhatóan két héten keresztül az M1-es és az M7-es autópálya bevezető szakaszán javítási munkák miatt egy-egy sávot lezárnak – közölte a Budapesti Közlekedési Központ.