Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:415.0 Ft
Dízel:420.0 Ft

Ford-siker a Wales-ralin

Latvala második győzelme

Szerző: levél küldés
Fotók: Ford, Citroen, Michelin,
Dátum: 2012.09.16. 17:00
A 2012-es Wales-rali vasárnapi programja:
SS14 Port Talbot 1 - 17,35 km
SS15 Rheola 1 - 8,87 km
SS16 Walters Arena 1 - 15,33 km
SS17 Port Talbot 2 - 17,35 km
SS18 Rheola 2 - 8,87 km
SS19 Walters Arena 2 [Power Stage] - 15,33 km

Hat szakasz, ennyi maradt a rali-világbajnokság tizedik versenye, a Wales-rali zárónapjára. 83 gyorsasági kilométeren kellett megőriznie első helyét - a napnak 24,5 másodperces előnnyel induló - Jari-Matti Latvalának. A verseny harmadik szakasza óta élen álló finn saját elmondása szerint reggel izgult, de aztán ismét jól érezte magát az autóban. Ezt jelzi, hogy nem fogta vissza magát, hanem továbbra is támadó sebességgel hajtott. Főként második időket teljesített, de vasárnapra is jutott egy szakaszgyőzelem, amelyekből összesen nyolcat szerzett ezen a hétvégén.

A záró szakaszon, a külön pontokért zajló power stage-en ugyan csak harmadik lett (+1 pont), de a verseny magabiztosan nyerte. 27,8 másodperccel előzte a meg második helyezettet.

"Fantasztikus érzés" - mondta Latvala. "Ez az egyik kedvenc versenyem, tavaly megnyertem, és csodálatos érzés újra győzni egy ilyen nagy csata után. Őszintén szólva ez a győzelem a csapaté, olyan sokat dolgoztak az autón és remekül teljesítettek a versenyen is. Nagyon elégedett voltam a beállításokkal és nagyszerű volt a teljesítménye is. Voltak kétségeim a Finn-ralit követően, de ilyen erős visszatérés jót tesz a bajnokságnak."
Latvalának idén ez volt a második sikere, a korábbit még az év második futamán Svédországban szerezte, csakúgy, mint a Ford. Pályafutása hetedik győzelmét könyvelheti el. Ám még ez a két siker is csak időlegesen tudja feledteti a rengeteg vezetői hibát, amit a többi versenyen elkövetett.

Malcolm Wilson, a Ford csapatfőnöke azt mondta, hogy a - hazai pályának számító - Finn-ralin elszenvedett vereséget követően még nagyobb iramban folytatták a fejlesztéseket, amelyek elsősorban a lengéscsillapítókra irányultak.

Úgy tűnik, beérett a munka, hiszen az összes fiestás, így Petter Solberg is jól ment Walesben. A norvégnak azonban a nyolcszoros világbajnok Sebestien Loebbel szemben kellett megőriznie a második helyet. Reggel még 6,4 másodperc volt az előnye, amit viszont a vasárnapi második szakaszra ledolgozott a citroënes. Ám Solberg is akarta a második helyet, vissza is szerezte időlegesen, miután a 17-es szakaszt megnyerte.

Így 0,1 másodperces különbséggel vágtak neki a zárószakasznak, ami után Loeb örülhetett, 0,9 másodperccel előrébb zárt, mint ellenfele.
"Szerettem volna legyőzni őt (Loeböt), de túl sok időt veszítettem reggel" - mesélte Solberg. "Nagyon örülök a Ford sikerének, de az első és a harmadik hely lehetne első és második is."

A francia címvédő, aki április óta most először nem győztesként végzett, így is tovább növelte előnyét a pontversenyben legfőbb riválisával, Mikko Hirvonennel szemben, 219 pont vs. 158 pont. Egyre nagyobb az esély rá, hogy a következő futamon, épp Franciaországban szerezze meg kilencedik bajnoki címét, de a Citroën is otthon gyűjtheti be újabb konstruktőri elsőségét.

A negyedik helyet Mads Ostberg szerezte meg, aki pénteken ugyan a legjobbak szintjén autózott, de szombat délután a rossz beállítások miatt lelassult, majd vasárnap a motor gyújtásproblémái miatt már nem tudta a maximumot hozni. Ám így is a legjobb privát versenyzőként zárt, idén már sokadszor, amivel továbbra is negyedik a bajnokságban.
Ostberg teljesítménye is nagyszerű, de eredményéhez kellett Mikko Hirvonen gyenge hétvégéje is. A finn egyszerűen lassú volt a többi gyári pilótával szemben, csak szenvedett. Az utolsó szakaszon viszont megvillantott valamit a képességeiből, hiszen a leggyorsabb volt a power stage-en, plusz három pontot szerezve.  

A hatodik hely Jevgenyij Novikové lett miután a 17. szakaszon Ott Tanak kiütötte versenyautója jobb első futóművét. Az észt kiesésével nemcsak az orosz, de minden őt követő előrébb lépett egyet, így lett Thiery Neuville hetedik, Matthew Wilson nyolcadik, Martin Prokop kilencedik, illetve Nasszer Al-Attijah is pontszerzőként végzett.



A 2012-es Wales-rali végeredménye:


1. Jari-Matti Latvala    Ford WRT Fiesta RS WRC           3ó 03p 40,3mp M
2. Sebastien Loeb       Citroën Total WRT DS3 WRC         +27,8mp M
3. Petter Solberg        Ford WRT Fiesta RS WRC             +28,7mp M    
4. Mads Ostberg        Adapta WRT Fiesta RS WRC           +1p 10,6mp M
5. Mikko Hirvonen       Citroën Total WRT DS3 WRC          +1p 29,5mp M
6. Jevgenyij Novikov      M-Sport Ford WRT Fiesta RS WRC  +3p 37,0mp M
7. Thierry Neuville       Citroën Junior WRT DS3 WRC         +4p 11,9mp M
8. Matthew Wilson      M-Sport Ford WRT Fiesta RS WRC  +6p 00,4mp
9. Martin Prokop         Ford Fiesta RS WRC                     +6p 58,9mp
10. Nasszer Al-Attijah  Qatar WRT Citroën DS3 WRC         +9p 32,1mp M

M=Konstruktőrök

A részletes eredményekért kattintson erre a linkre!

A világbajnokság állása a Wales Rali után:
Pilóták

1. Sebastien Loeb     Citroën WRT              218 pont
2. Mikko Hirvonen      Citroën WRT              158 pont
3. Petter Solberg       Ford WRT                 119 pont
4. Mads Östberg        Adapta WRT             114 pont
5. Jari-Matti Latvala   Ford WRT                 113 pont
6. Jevgenyij Novikov   M-Sport Ford WRT       63 pont
7. Martin Prokop        Czech Ford Rally Team  40 pont
8. Thierry Neuville      Citroën Junior WRT       38 pont
9. Dani Sordo            Mini WRC Team            31 pont
10. Sebastien Ogier    Volkswagen Motorsport  31 pont

Gyártók

1. Citroën WRT            348 pont
2. Ford WRT                237 pont
3. M-Sport Ford WRT    123 pont
4. Qatar WRT                63 pont
5. Adapta WRT              61 pont
6. Citroën Junior WRT     60 pont
7. Mini WRC Team          26 pont
8. Brazil WRT                20 pont

A rali-világbajnokság következő versenye a Francia-rali lesz. Az aszfaltos futamot október első hétvégéjén rendezik.

Vezess.hu Top cikkek

Cikk nyomtatása

Hozzászólok

Kapcsolódó lap.hu oldalak

Szólj hozzá Te is!

1
Gumifüst gombnyomásra

Gumifüst gombnyomásra

Az elektronikus segédrendszerek korát éljük, lassan tényleg elvész a vezetés élménye, és előre beprogramozott útvonalak maradnak ...

F1: Videós összefoglaló a Kínai Nagydíjról

A SkySports F1 csatornája össze tudott szedni másfél percet, amit végignézve úgy tűnik, megérte leülni a tévék elé vasárnap délelőtt. ...

F1: Íme a legcikibb hiba, amit kezdő pilóta elkövethet

Gerhard Berger nem jó előjellel kezdte pályafutását a Benetton csapatnál, az autóba ülve sikerült letörnie a visszapillantó tükröt. ...

A nap képe - Nico Rosberg a cukiság bajnoka

A fotón Nico Rosberg az edzés utáni lazító masszázst élvezi épp, de a cukiságmérőt a csapat macskája, Rocky tolja a piros mezőbe. ...

F1: Räikkönent nagyon felbosszantották

Kimi Räikkönen nagyon unja, hogy gyengébb eredményeit sokan motivációhiánnyal kapcsolják össze.


Lamborghini, a szivárvány színeiben

Nekem ez már túl sok. Döntsétek el Ti, hogy menő vagy sem ez a papagáj Gallardo.


Vadászelefánt

A GL 63 AMG babérjaira tör a Hennessey által tuningolt Cadillac Escalade. Nagy különbség, hogy az amerikai óriás utólag is felhergelhető ...


Dögös lányok akiknek lehozták a csillagot!

Csillagra vágytak, és megkapták! De szerencsére nem kozmikus méretben, csupán a négykerekűek univerzumában.


F1: Érik a börtön Ecclestone-nak?

Csütörtökön kezdődik Bernie Ecclestone tárgyalása Németországban, a vesztegetéssel vádolt üzletember számára nem túl jók a kilátások. ...


7
Merci-rajzás Csákváron

Merci-rajzás Csákváron

Szépen csettegtem kifelé a kertünkbe, amikor belebotlottam ezekbe a Mercedes buszokba, Csákvár határán, az Isten háta megett.


2
150 milliárdot költünk új buszokra

150 milliárdot költünk új buszokra

Az elöregedett autóbuszpark korszerűsítésére 150 milliárd forintnyi keret áll rendelkezésre, amelyből a következő években évi ...


Egészen elképesztő Lada reklámok a múltból

Agyad eldobod, hogy anno milyen reklámfilmekkel kínálták a Ladákat. Csak erős idegzetűeknek és márkarajongóknak!


F1: Drámai formajavulás előtt a McLaren

A McLaren nem izgulja túl a Kínában mutatott gyenge formát, a csapat szerint a gyárban már elkészültek azokkal a fejlesztésekkel, ...


Még mindig a Toyota a legnagyobb

Ahogy a tavalyi évzárásnál, 2014 első három hónapja után is a Toyota került ki győztesen a General Motors-al és a Volkswagennel ...


Modern kisbusz a Kamaztól

Van a dolog mögött némi turpisság: az oroszok a brazilokkal fogtak össze, hogy világszínvonalú kisbuszokat gyárthassanak.


F1: A benzintől táltosodott meg Alonso?

A Red Bull arra gyanakszik, hogy a Ferrari kínai javulása a csapat új üzemanyagának köszönhető. A Total sem pihen.