Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:370.0 Ft
Dízel:373.0 Ft

Ford előny a Wales-ralin

Latvala tavalyi önmagát idézi

Szerző: levél küldés
Fotók: Ford, Citroen, Michelin,
Dátum: 2012.09.14. 18:45
A 2012-es Wales-rali pénteki programja:

SS1 Dyfnant 1 - 20.48 km
SS2 Hafren Sweet Lamb 1- 24.87 km
SS3 Myherin 1 - 27.88 km
SS4 Dyfnant 2 - 20.48 km
SS5 Hafren Sweet Lamb 2 - 24.87 km
SS6 Myherin 2 - 27.88 km

Hat szakasszal, pénteken kezdetét vette a rali-világbajnokság 10. versenye a Wales-rali. Bár napközben nem esett az eső, az éjszaka lehullott csapadék eléggé átáztatta a talajt ahhoz, hogy csúszóssá váljon. Már az első körben is, de főként, amikor már másodjára teljesítették a szakaszokat, akkor panaszkodtak tapadás hiányra a versenyzők. Persze ennek a nézők örülnek, hiszen sokat csúsznak keresztben, a murvás, saras pályákon.

Egyelőre úgy tűnik, hogy a Fordnak és versenyzőinek sikerült megtalálni a tempót, hiszen a pénteki összes gyorsaságin a Fiesta RS WRC-k voltak a leggyorsabbak. Az első kettőt Petter Solberg, a többi négyet Jari-Matti Latvala nyerte.
A finn, aki éppen tíz éve itt futotta első vb-s versenyét, fokozatosan gyorsult, az első szakaszokon még kapott néhány másodpercet, második szakaszon még hibázott is, amitől lefordult a gumi a felniről, vibrációt okozva, de aztán belendült. A harmadik szakaszon vette át a vezetést, délután pedig verhetetlen volt. Kis lépésekben gyűjtötte össze a nap végére már megnyugtatónak mondható előnyét. Nem is Solberggel szembeni 12, hanem a Sebastien Loeb előtti 21 másodperc a lényeg.

"Élvezem a versenyt, elégedett vagyok a mai nappal. Rég volt már ilyen élményem" - mondta Latvala. "Egy kissé kemény az autó beállítása, de sikerült uralnom, magabiztos vagyok, jól megyünk." Csapattársa szintén elégedetten nyilatkozott az eddigiekről.
Loeb is jól megy, mint mindig (2.-4. időket autózott), de most embereire akadt. Egyelőre persze nem adja fel, hiszen mindig nyerni akar, de a bajnoki pontversenyben lévő óriási előnye tudatában, aligha fog sokat kockáztatva üldözni. "Nagyon-nagyon gyorsak a Fordok, lehetetlen harcolni velük" - nyilatkozta. "Nagyon csúszós az út, volt néhány nagy csúszásunk, nehéz az úton tartani a kocsit."

Persze tétlenül sem ülhet Loeb, hiszen Mads Ostberg csak 11 másodpercre van mögötte, mivel a norvég jó tempóban hajt. Még közelebb is lehetne az elejéhez, ha a második szakaszon nem lassít le, defekttől tartva. Ostberg ismét a legjobb privát versenyző és ráadásul ismét veri az egyik gyári autót, ezúttal Mikko Hirvonent.

A Citroën versenyzője nagy reményekkel érkezett - az általa nem kedvelt-  német aszfaltról a brit murvás versenyre, de egyelőre nem találja a tempót, nem tudott a negyediknél jobb időt produkálni egyik szakaszon sem. Közel egy perc már a hátránya az elsőhöz képest. Hirvonen a tapadás hiányára és erős gumikopásra panaszkodik.
A top10-ben második felét a szokásos nevek töltik meg, a Ford Fiestát hajtó Ott Tanak (szervo gondjai voltak) és Jevgenyij Novikov előzi a citroënes Thiery Neuville-t. Az idén csupán második versenyét futó Matthew Wilson, hozza régi formáját, pontszerző. A 10. helyen a hatodik sebességi fokozat nélkül autózó Martin Prokopot találjuk. A cseh pilóta nem autózhat ötödikben sem padlógázon a gyors szakaszokon, hogy védje a motort.



A Wales-rali állása a pénteki nap után (6/19 szakasz):

1. Jari-Matti Latvala    Ford WRT Fiesta RS WRC          1ó 25p 5.7mp M
2. Petter Solberg        Ford WRT Fiesta RS WRC            +12.1mp M
3. Sebastien Loeb       Citroën Total WRT DS3 WRC        +21.3mp M
4. Mads Ostberg        Adapta WRT Fiesta RS WRC          +32.6mp M
5. Mikko Hirvonen       Citroën Total WRT DS3 WRC         +53.8mp M
6. Ott Tanak             M-Sport Ford WRT Fiesta RS WRC  +1p 19.2mp M
7. Jevgyenij Novikov   M-Sport Ford WRT Fiesta RS WRC  +1p 32.8mp M
8. Thierry Neuville      Citroën Junior WRT DS3 WRC         +2p 27.9mp M
9. Matthew Wilson     M-Sport Ford WRT Fiesta RS WRC  +3p 17.0mp
10. Martin Prokop      Ford Fiesta RS WRC                     +3p 36.8mp

M=konstruktőr

A részletes eredményekért kattintson erre a linkre.

Szombaton hét szakasz, összesen 95 gyorsasági szakasz vár a Wales-rali mezőnyére.

1 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

Szólj hozzá Te is!

Kerüld az M0-ást, ha jót akarsz

Forgalomkorlátozás lesz az M0-s autóút és a 6-os főút csomópontjánál burkolatjavítási munkák miatt kedden, torlódásra kell számítani. ...

Hétvégén WTCC a Hungaroringen: akarsz ingyen menni?

Játssz a Vezess.hu-val és nyerd meg a 10 darab páros belépő egyikét a 2015-ös WTCC vasárnapi futamára. Igen, Michelisz Norbi ...

Itt az újabb üzemanyagár-emelés

Lassan-lassan, de tényleg igazuk lesz azoknak, akik megjósolták: visszakúsznak az árak 400 forint közelébe.

1
Veszettül gyors az új V8-as Mustang

Veszettül gyors az új V8-as Mustang

Minden idők leggyorsabb sorozatgyártású Ford-modellje az európai piacon.

F1: Tényleg kell Räikkönen a Ferrarinak?

1998-99 világbajnoka, Mika Häkkinen nem biztos abban, hogy a Ferrarinak érdemes 2016-ra is megtartania Kimi Räikkönent.


F1: Hamilton filmszerepet kapott

Jövőre mutatják be a Ben Stiller és Owen Wilson főszereplésével készülő Zoolander 2.-t. Lewis Hamilton is kaphatott benne egy ...


F1: Óriási veszteség a Williamsnél

Sportszakmailag sikeres, üzletileg veszteséges éve volt tavaly a Williamsnek. 14 milliárd forintos mínusszal zárult 2014.


1
Az Apple okosórájáról is vezérelhetők az elektromos BMW-k

Az Apple okosórájáról is vezérelhetők az elektromos BMW-k

A napokban debütáló Apple Watch okosórára telepíthető BMW i Remote alkalmazás az elektromos BMW-k több funkciójához is hozzáférést ...


2
Letaszíthatja trónjáról a Swiftet a Vitara

Letaszíthatja trónjáról a Swiftet a Vitara

A Suzuki várakozásai szerint a Swiftnél is nagyobb népszerűségre tehet szert az új Vitara. A márka európai jövője szempontjából ...


F1: Alonso szerint nem figyelnek a pilótákra

Fernando Alonso azt állítja, hogy továbbra is élvezi a versenyzést, azonban az autók és a Forma-1 légköre annyira nem tetszik ...


1
Megkopott Dacia-hirdetés, amit még ma is imádunk

Megkopott Dacia-hirdetés, amit még ma is imádunk

A legendás Merkur autóforgalmazó egyik korabeli plakátjára bukkantunk, amin gyors, modern és elegáns kényelmet kínálnak.


A Volkswagen nekifuthat a Forma-1-nek?

A Volkswagen-csoport élén történt változás a német autóipari óriás Forma-1-hez való viszonyának is új irányt szabhat. Jöhet a ...


1
Olyan balhé lett a sávváltásból, amilyet csak az oroszok tudnak

Olyan balhé lett a sávváltásból, amilyet csak az oroszok tudnak

Ajtócsapkodás, autórugdosás, gázspray és kakaskodás. Oroszország, így szeretünk.


Zűrök lehetnek a Volkswagennél

Stratégiai kihívás elé állította a felügyelőbizottság elnökének távozásával keletkezett hatalmi űr a Volkswagen-konszernt - vélik ...


2
Ford Escort RS Cosworth - Még ma is odaver!

Ford Escort RS Cosworth - Még ma is odaver!

Ne kezdj ki az éjfekete bombázóval! - üzeni sokkal drágább és modernebb autók vezetőinek az Escort RS Cosworth. Valóban nagy ...


F1: Saját gumikat minden csapatnak?

A Force India a csapatok egyéni gumiválasztási lehetőségével szeretné színesebbé tenni a versenyhétvégéket és kiélezni a versenyt. ...