Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:415.0 Ft
Dízel:423.0 Ft

Ford előny a Wales-ralin

Latvala tavalyi önmagát idézi

Szerző: levél küldés
Fotók: Ford, Citroen, Michelin,
Dátum: 2012.09.14. 18:45
A 2012-es Wales-rali pénteki programja:

SS1 Dyfnant 1 - 20.48 km
SS2 Hafren Sweet Lamb 1- 24.87 km
SS3 Myherin 1 - 27.88 km
SS4 Dyfnant 2 - 20.48 km
SS5 Hafren Sweet Lamb 2 - 24.87 km
SS6 Myherin 2 - 27.88 km

Hat szakasszal, pénteken kezdetét vette a rali-világbajnokság 10. versenye a Wales-rali. Bár napközben nem esett az eső, az éjszaka lehullott csapadék eléggé átáztatta a talajt ahhoz, hogy csúszóssá váljon. Már az első körben is, de főként, amikor már másodjára teljesítették a szakaszokat, akkor panaszkodtak tapadás hiányra a versenyzők. Persze ennek a nézők örülnek, hiszen sokat csúsznak keresztben, a murvás, saras pályákon.

Egyelőre úgy tűnik, hogy a Fordnak és versenyzőinek sikerült megtalálni a tempót, hiszen a pénteki összes gyorsaságin a Fiesta RS WRC-k voltak a leggyorsabbak. Az első kettőt Petter Solberg, a többi négyet Jari-Matti Latvala nyerte.
A finn, aki éppen tíz éve itt futotta első vb-s versenyét, fokozatosan gyorsult, az első szakaszokon még kapott néhány másodpercet, második szakaszon még hibázott is, amitől lefordult a gumi a felniről, vibrációt okozva, de aztán belendült. A harmadik szakaszon vette át a vezetést, délután pedig verhetetlen volt. Kis lépésekben gyűjtötte össze a nap végére már megnyugtatónak mondható előnyét. Nem is Solberggel szembeni 12, hanem a Sebastien Loeb előtti 21 másodperc a lényeg.

"Élvezem a versenyt, elégedett vagyok a mai nappal. Rég volt már ilyen élményem" - mondta Latvala. "Egy kissé kemény az autó beállítása, de sikerült uralnom, magabiztos vagyok, jól megyünk." Csapattársa szintén elégedetten nyilatkozott az eddigiekről.
Loeb is jól megy, mint mindig (2.-4. időket autózott), de most embereire akadt. Egyelőre persze nem adja fel, hiszen mindig nyerni akar, de a bajnoki pontversenyben lévő óriási előnye tudatában, aligha fog sokat kockáztatva üldözni. "Nagyon-nagyon gyorsak a Fordok, lehetetlen harcolni velük" - nyilatkozta. "Nagyon csúszós az út, volt néhány nagy csúszásunk, nehéz az úton tartani a kocsit."

Persze tétlenül sem ülhet Loeb, hiszen Mads Ostberg csak 11 másodpercre van mögötte, mivel a norvég jó tempóban hajt. Még közelebb is lehetne az elejéhez, ha a második szakaszon nem lassít le, defekttől tartva. Ostberg ismét a legjobb privát versenyző és ráadásul ismét veri az egyik gyári autót, ezúttal Mikko Hirvonent.

A Citroën versenyzője nagy reményekkel érkezett - az általa nem kedvelt-  német aszfaltról a brit murvás versenyre, de egyelőre nem találja a tempót, nem tudott a negyediknél jobb időt produkálni egyik szakaszon sem. Közel egy perc már a hátránya az elsőhöz képest. Hirvonen a tapadás hiányára és erős gumikopásra panaszkodik.
A top10-ben második felét a szokásos nevek töltik meg, a Ford Fiestát hajtó Ott Tanak (szervo gondjai voltak) és Jevgenyij Novikov előzi a citroënes Thiery Neuville-t. Az idén csupán második versenyét futó Matthew Wilson, hozza régi formáját, pontszerző. A 10. helyen a hatodik sebességi fokozat nélkül autózó Martin Prokopot találjuk. A cseh pilóta nem autózhat ötödikben sem padlógázon a gyors szakaszokon, hogy védje a motort.



A Wales-rali állása a pénteki nap után (6/19 szakasz):

1. Jari-Matti Latvala    Ford WRT Fiesta RS WRC          1ó 25p 5.7mp M
2. Petter Solberg        Ford WRT Fiesta RS WRC            +12.1mp M
3. Sebastien Loeb       Citroën Total WRT DS3 WRC        +21.3mp M
4. Mads Ostberg        Adapta WRT Fiesta RS WRC          +32.6mp M
5. Mikko Hirvonen       Citroën Total WRT DS3 WRC         +53.8mp M
6. Ott Tanak             M-Sport Ford WRT Fiesta RS WRC  +1p 19.2mp M
7. Jevgyenij Novikov   M-Sport Ford WRT Fiesta RS WRC  +1p 32.8mp M
8. Thierry Neuville      Citroën Junior WRT DS3 WRC         +2p 27.9mp M
9. Matthew Wilson     M-Sport Ford WRT Fiesta RS WRC  +3p 17.0mp
10. Martin Prokop      Ford Fiesta RS WRC                     +3p 36.8mp

M=konstruktőr

A részletes eredményekért kattintson erre a linkre.

Szombaton hét szakasz, összesen 95 gyorsasági szakasz vár a Wales-rali mezőnyére.

Cikk nyomtatása

Hozzászólok

Vezess.hu Top cikkek

Szólj hozzá Te is!

Ilyen lenne a Forma-1 lóháton

Beteg kiegészítő készült az egyik legnépszerűbb Forma-1-es szimulátorhoz, autók helyett lovakkal körözhetünk!

Fenébe az elegánssal, éljen a dög!

Mi még csak ácsingózunk a Lexus új szabadidőjárműve után, Japánban már gyári optikai tuning is kapható hozzá.

250 lóerős lesz a Toyota GT86 raliváltozata

A GT86 rali-versenyautó a 2014-es FIA Rali-világbajnokság kilencedik futamán mutatkozik be.

Jövőre vezető nélküli autók Európában

Jövő év januárjától vezető nélküli autók tesztelését kezdik meg a brit közutakon. Rengeteg pénzt is ad mellé a kormány.

Megnyújtották a C-osztályt

Hat hónappal az alapmodell elrajtolása után Pekingben megkezdődött a nyújtott tengelytávú Mercedes C-osztály gyártása. Európa ...


F1: Veteránokkal dobják fel a Szingapúri Nagydíjat

A Szingapúri Nagydíj idén különleges betétfutamot kap, a modern F1-esek mellett egy teljes mezőnnyi veterán Forma-1-es is rajthoz ...


Elgázolta őket a vonat, túlélték

Vajon mit kerestek a vasúti hídon, ahol hely sem volt lehúzódni a pályáról?


Olcsó versenysorozat a Forma-1 mellé

VW Golf, Ford Focus, Opel Astra - akár ezek a modellek is feltűnhetnek a Forma-1 új tervezett betétfutamán 2015-től. A terv: ...


F1: A Mercedesnél szabad a verseny!

A Mercedest még mindig foglalkoztatják a Magyar Nagydíjon történtek, a csapatfőnök hosszasan magyarázza a bizonyítványt.


Emelkedik az üzemanyag ára

A Mol szerdai áremelését újabb követi pénteken.


4
A gyorshajtás a legnagyobb gond a teherautóknál is

A gyorshajtás a legnagyobb gond a teherautóknál is

Közel hétezer teherautót ellenőriztek rendőrök három nap alatt Magyarországon. A gyorshajtás a legnagyobb gond.


Használt F1-es eladó, potom 790 millió

Mennyiért kel el egy bajnoki Forma-1-es autó a használtpiacon?


Széditően szemérmetlen szőke lányok

Ezek a szőke hölgyek érzik a nyarat, tudják, hogy illik öltözni a fülledt hőségben!


F1: Mexikóba viszik a szezonzárót?

A Nemzetközi Automobil Szövetség egyik alelnöke szerint a 2015-ben visszatérő Mexikói Nagydíj rögtön a duplapontos szezonzáró ...


Ez aztán a kellemetlen meglepetés

A könnycsepp biztos végigfutott az igazgató arcán, mikor reggel meglátta a kereskedés előtt parkoló autókat.


Túl a kétszázon

Az Iveco szerint rohamosan nő az alternatív hajtással szerelt teherautók száma Európában.