A Renault Zoé alapvetően egy olcsó kisautó, szűk hátsó fej- és lábtérrel, ellenben jókora csomagtérrel. Két gyerekig ideális reggeli bumlizós kocsi, munkába járni, suliba, oviba vinni a fiókákat tökéletes. A Zoé persze nem újdonság, már 2012(!) óta létezik. A Párizsi Autószalonon azért kapott mégis kitüntetett figyelmet mind a gyártó, mind a sajtó részéről, mert immár 400 km-es elvi hatótávra elegendő méretű akkumulátor kerül bele.

A Renault elektromos büszkesége Párizsban

A legjobb vétel a hazai piacon a villanyautók között manapság a Nissan Leaf. Rendes ötszemélyes kompakt modell, korszerű infotainmenttel, jó menetdinamikával, immár hivatalosan 300, a valóságban kényelmes 200 km-es hatótávval, jó áron. Ha viszont a Renault forgalmazni kezdi a Zoét, borulhat a status quo. A francia kocsi ugyan kisebb, szűkebb, egyszerűbb a Leafnél, de azért sokkal autószerűbb, mint a Peugeot iOn-Mitsubishi i.Miev-Citroen C-Zero trió, vagy akár a VW eUp. Csak az ár a kérdés, erről egyelőre semmit sem tudni. A német piacon 22 100 eurótól (6,85 millió forint) kínálják az autót, de ehhez még hozzájön egy havi 59 eurós (kb. 18 ezer forint) akkubérleti díj.