Videón a jövő Volkswagenje

Beültünk a jövő patyolatfehér Volkswagenjébe

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2016.10.05. 13.00

Már csak nagyjából 1459-et kell aludni, hogy a Volkswagen gyártásba bocsássa azt a jövőautót, amibe mi is beülhettünk Párizsban. Farmotoros és hátsókerék-hajtású, mégsem Bogár.

Tavaly szeptember óta a dízelbotrány gyászos feketéje kíséri a Volkswagent, talán ezért is pompázik a Párizsi Autókiállításon bemutatott koncepcióautó az ártatlanság patyolatfehérjében. Mintha korszakváltásra készülne a gyár a füstmentes Volkswagen ID megvillantásával, amelyből négy év múlva lesz megvásárolható autó.

Elég ritkán megadató öröm beülni egy kézzel készített, egyetlen példányban létező tanulmányautóba, de a Volkswagen standján némi sorba állás után minden további nélkül beszállhattam a volán mögé.

Vezethetünk, de nem muszáj

410 centiméteres hosszához képest az autó rendkívül tágas, mivel az elektromos hajtás sokkal kevesebb teret foglal el, mint a belső égésű motor és perifériái. A motortömb helyére bezsúfolható a légkondicionáló. Mivel nincs hűtést igénylő belső égésű motor és a hűtési szükséglet igen csekély, nem kell hűtőrács az orra.

El sem hiszem, de egy koncepcióautóban ülök és várom, hogy megérkezzék a kormánykerék. Mintegy 20 centivel előrébb van a műszerfal, mint egy Golfban, mert a belső égésű motor elhagyásával sok hely felszabadult

20 centiméterrel távolabb van a vezetőtől a műszerfal, mint a valamivel hosszabb, 4,25 m körüli Golfban. Kezünkkel megérintve a kormány hátrasiklik a műszerfaltól, amennyiben mi vezetünk. Mert nem muszáj.

Ez az autó egyben az önvezető járművek előfutára is. Az autonóm közlekedés csak 2025-re tűnik megvalósíthatónak a gyár prognózisa szerint, de a kocsit már az egyéni mobilitás következő korszakára készíti fel a Volkswagen. Az Volkswagen ID nemcsak a vezető tehermentesítésére képes utazás közben, de amíg a gazdi nincs otthon, a ház előtt parkolva a kocsi csomagterébe kézbesíthetők lennének az érkező küldemények.

Merőben új az MEB

Merőben új az autó technikája. Az elsőkerekes alapú modellek MQB-alkatrészkészlete és a hosszmotoros Audik és a Touareg alapjai mellett a konszern kifejlesztett egy villanyautókra tervezett architektúrát (MEB – Modularer Elektrischer Baukasten), amelyre a legkülönfélébb méretű, hátsó vagy összkerékhajtású autók építhetők, a párizsi koncepcióautónál sokkal erősebb motorokkal is.

Elvileg 8 másodpercen belül 100-ra gyorsul a 170 lóerős ID, limitált végsebessége 160 km/ó. Nem sokat tudunk az akkuk töltéséről, de a Porsche 800 voltos rendszerrel kívánja teliverni árammal a Mission E akkumulátorait, valami hasonló jöhet a Volkswagennél is

Elvileg 8 másodpercen belül 100-ra gyorsul a 170 lóerős ID, limitált végsebessége 160 km/ó. Nem sokat tudunk az akkuk töltéséről, de a Porsche 800 voltos rendszerrel kívánja teliverni árammal a Mission E akkumulátorait, valami hasonló jöhet a Volkswagennél is

A hajtó villamos gépet etető akkumulátorok az alvázban vannak, ami jót tesz a súlypontnak, az autó stabilitásának. Az MEB nagyjából úgy képzelhető el, mintha egy módosítható tengelytávú, kerékméretű és nyomtávú gördeszkára kalapálnánk különféle karosszériákat. A megcélzott hatótáv a telepektől és az autó árától függően 250-500 kilométer. Erre a technikára kis haszonjárművek is építhetők.
http://www.volkswagenag.com/content/vwcorp/info_center/en/news/2015/10/VW_Effizienz.html

Nem szempont, tud-e farolni

Ennél az autónál 170 lóerő a teljesítmény, pont annyi, amennyit a BMW i3 tud. A két autó nemcsak német eredetében közös, a hórihorgas, farolásra képtelen BMW is farmotoros. Persze ne legyenek illúzióink, várhatóan a VW ID-nek sem engedélyeznek gumifüstös farolgatáshoz elegendő kerékkipörgést a programozók.

Várhatóan marad a hátsó hajtás, de ezzel is várjuk ki a szériaautót! 2007-ben az Up előtanulmánya is farmotoros volt és hátsókerék-hajtású, mert a kiskocsik között ez kedvezőbb térkihasználást biztosít, lásd a kétüléses Smart Fortwót. A szériaváltozat azonban elsőkerék-hajtással valósult meg önálló technikára, mert a Polóé nagy, nehéz és drága lett volna.

Kint vannak a kerekek a sarkokban, méretük 20 coll, a fordulókör átmérője ennek ellenére csupán 9,9 méter. Könnyű lesz vezetni a váltást nem igénylő autót

Kint vannak a kerekek a sarkokban, méretük 20 coll, a fordulókör átmérője ennek ellenére csupán 9,9 méter. Könnyű lesz vezetni a váltást nem igénylő autót

Amennyiben hátul hajt a széria ID, akkor a VW-személyautóknál utoljára a Bogárban használt megoldást eleveníti fel. Mexikóban 2003 júliusában készült el a 3000 darabos búcsúszéria, a halványkék Ultima Edicion. A hátsókerék-hajtás csak a márka haszonjárműveiben, a régi Toyota Hiluxra épített Taróban, a Crafterben és az egyszerűbb hajtásláncú Amarokban fordul elő.

400-600 km hatótávval

2020 a piacra dobás tervezett éve. Arról nincs információnk, hogy az év melyik szakaszában debütálhat az autó, de a tanulmányautó jelenlegi stádiumában igen távol van a sorozatgyártástól, ezért is kell mintegy négy év a megvalósítására.

Hatótávolsága az akkucsomagtól függően 400/600 kilométer lehet. A szabvány szerinti mérési ciklus az elektromos autókkal szemben is megbocsájtó, akárcsak a belső égésű motoros modellekkel, égessenek azok benzint, autógázt, sűrített földgázt, gázolajat, bármit.

410x180x153 centi: az autó rövid, széles és elég magas. Az ID-ben kitűnő a térérzet, mégsem foglal el sok helyet. 275 centi az autó tengelytávja, majdnem annyi, mint egy Passaté

410x180x153 centi: az autó rövid, széles és elég magas. Az ID-ben kitűnő a térérzet, mégsem foglal el sok helyet. 275 centi az autó tengelytávja, majdnem annyi, mint egy Passaté

Ebből fakadóan a megadott a távolság felével-kétharmadával érdemes számolni valós forgalmi körülmények között, amikor a nagyfeszültségű akkumulátorok hűtése vagy hideg időben szükséges előfűtése is energiát emészt majd fel, szemben az optimális laborhőmérsékleten végzett ciklus szerinti teszttel. Ez ugyanígy igaz az 500 kilométert ígérő új Opel Ampera-e-re és a többi konkurensre.

Kommentek

Megújult a legendás amerikai sportkocsi

Felvarrták a Ford Mustang ráncait, jót tett az autónak a frissítés.

Nagy baleset történt az F1-pilóta orra előtt

Az utakon mindenki egyforma, és ugyanakkora eséllyel fut bele egy balesetbe. Még egy F1-es pilóta is.

Divatcsászárnő tervezett kisautót

Klasszikus csajos stíluselemek helyett erőteljes divatkiáltvány, magabiztos és nőies az a smart fortwo Brabus, amelyet a német divatceleb Veronika Heilbrunner stilizált meg. A lényeg mégsem ez, hanem a Brabus tailor made program, amivel bárki megalkothatja saját smartját.

Szupersport-óra a világ leggyorsabb négyüléseséhez

A múlt héten bemutatott Bentley Continental Supersports a márka hagyományos óragyártó partnerét is megihlette. Az óra ultramodern tartalmakat kínál.

F1: Iszonyú sokat gyorsulnak az új autók

Az FIA legfrissebb szimulációi szerint egyes kanyarokban akár 40 km/h-val is nőhet az autók sebessége 2017-ben.

Hol kapni még új autót szívómotorral?

Mind több márka törli a turbómentes motorokat, mert az EU-szabványos fogyasztásmérés a feltöltött motoroknak kedvez. A 2008-hoz azonban atmoszférikus háromhengerest is választhatnak az óvatosabbak.

F1: Nagyot lépett előre az új motorral a Renault

A Red Bull technikai igazgatója, Adrian Newey szerint a Renault nagyot lépett előre a 2017-es motorral, de nagy kérdés, hogy a riválisok mennyit haladtak.

Megvan, ne keresd tovább a belső égésről készült tökéletes videót

Láttunk már hengerfej helyett plexivel zárt motort, amiben jól látszott a robbanások sorozata. Mókás volt, de ez a videó a profi bemutatása a történetnek, egyszerűen kihagyhatatlan.

F1: Bottas szabadon versenyezhet Hamiltonnal

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda leszögezte, hogy a Nico Rosberg helyére szerződtetett Valtteri Bottas sem lesz másodhegedűs, megverheti Lewis Hamiltont, ha tudja.

F1: Felülmúlná Alonsót a McLaren-újonc

A McLarennél idén bemutatkozó Stoffel Vandoorne azt mondja, nem egyszerűen a top10-ben akar végezni, hanem győzni akar, bár azt is tudja, idén erre még nem lesz sok esélye.

Zseniális újítás az autópálya-matricáknál

Számos autósnak jelent problémát annak megállapítása, hogy rendelkezik-e érvényes úthasználati jogosultsággal.

F1: Bottas még nem a végleges megoldás

A Mercedes-főnök nem titkolja, hogy Valtteri Bottas helye egyelőre csak 2017-re biztos a csapatnál, a jövőre nézve bőven van opciójuk.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.