A car for everyone, Egy autó mindenkinek: így indít a Hyundai sajtóközleménye az új i30-cal kapcsolatban. És ez a bugyuta szlogen az egyetlen, amibe beleköthetünk, mert amúgy a Golf-osztályos kocsit nagyon jól eltalálták. Kockázatvállalás semmi, se kívül, se belül, se a motortérben, igazi biztonsági játékos ez az új modell. Egy autó, ha nem is mindenkinek, de bárkinek. Az i30 2017 elején érkezik majd meg az európai szalonokba, motorpalettájának újdonsága egy 1,4 literes benzines turbómotor.

A sportos vonalat is megnyomta a Hyundai

A sportos vonalat is megnyomta a Hyundai

Látványos kiállítási darab volt a standon az N betűvel agyonfirkált sportautó-tanulmány. Az N az lesz Hyundai-nak, ami az M a BMW-nek: a gyári tuningműhely által felspécizett autókat jelölik majd ezzel a védjeggyel; az első ilyen modell ez az RN30 jelzésű prototípus. Kétliteres turbómotor prüszköl az orrában, 380 lóerős teljesítménnyel. A nagy erő nem rángatja majd a kocsi orrát, összkerékhajtásával a legkifinomultabb kompakt sportmodellek (Subaru WRX STi, Ford Focus RS) babérjaira tör az i30-ból fejlesztett szörnyeteg.

Korrekt műszerfal, tisztességes kivitelezés

Korrekt műszerfal, tisztességes kivitelezés

A háromajtós i20-as alapjaira konstruált 2017-es WRC-modellt is megnézhettük, az autó a Monte-Carlo Rallye-n debütál majd. Az IONIQ-ról kiderült, hogy valóban három különböző mértékben villamosított hajtáslánccal, hibridként, plug-in hibridként és tisztán elektromos autóként is kapható lesz.

A sok szép nagy és erős Hyundai mellett szinte eltűnt a standon az új i10-es kisautó – kissé szégyenkezve várjuk a menetpróbát, ahol, ígérjük, minden figyelmünk az övé lesz majd!