100 milliós játékszerek a legjobbaknak

Szerző: Hamar Balázs levél küldés 
Dátum: 2016.10.04. 14.00

Jellemzően nem a versenyautókról szól az élet Párizsban, mégis jó néhány újdonságot elhoztak idén a gyártók. WRC, gyorsasági és tereprali autók egyaránt kiállításra kerültek.

A 2017-es szabálymódosítások miatt több gyártó is a Párizsi Autószalonon mutatta be következő WRC-versenyautóját. A változtatások miatt gyorsabb és látványosabb raliversenyre számíthatunk a jövő évtől. A motorok ereje a nagyobb átmérőjű szűkítővel 380 lóerőre emelkedik, a leszorítőerő szélesebb tartományban lesz állítható és újra engedik az elektronikusan vezérelt központi differenciálművek használatát is.

A Hyundai egy látványos versenyautó-koncepciót is elhozott idén az i20 WRC mellé, amely az utcai N sportautó-szériának is egyfajta előhírnöke. Az Audi és a Porsche egy-egy pálya-versenyautóval mutatott idén újat.

Toyota Yaris WRC

Tizenhét év után tér vissza a rali-világbajnokságba a Toyota a Párizsban bemutatott Yaris WRC-vel. Az autó legérdekesebb része a kicsit barkács jellegű, hatalmas hátsó szárny. Szintén meglepő, hogy a Microsoft neve is ott szerepel az autón, ők a csapat (Toyota Gazoo Racing) technológiai partnerei.

Hyundai i20 WRC

Még nincs vége a 2016-os szezonnak, de a Hyundai nem lehet elégedetlen a WRC-beli szereplésével, többször is álltak már dobogón a pilótái. A Monte-Carlo ralin debütáló versenyautó az új szabályoknak megfelelően 380 lóerős lesz, nagyobb leszorítóereje lesz, és újra engedik az elektronikusan vezérelt központi differenciálművek használatát.

Citroën C3 WRC

A Citroën csapat 8 konstruktőri világbajnoki címmel a háta mögött nem számít kezdőnek a WRC-autók mezőnyében. A végső versenyautóhoz már igen közeli C3 WRC koncepcióautó külseje hasonlít az alapmodellre, de még nem fedi fel teljesen a végső formát. Az új szabályozás miatt 380 lóerő körül lesz az autó teljesítménye.

PEUGEOT 3008 DKR

Párizsban debütált az új tereprali autó, aminek a széria 3008-ashoz természetesen nem sok köze van. Háromliteres, biturbó dízelmotor hajtja, az új szabályok szerinti kisebb szűkítővel, 340 lóerős motorral. Maximális nyomatéka 800 Nm, végsebessége 200 km/óra. A hátul hajtó versenyautóban 400 literes üzemanyagtartály van.

Audi RS3 LMS

Egy belépő szintű, megfizethető versenyautót kínál az Audi a 2017-es évtől, amely a TCR (touring car racing) kategória szabályrendszerének megfelelően épült. Érdekes, hogy a versenyautó egyenesben lassabb az utcainál: a 400 lóerős 2,5 literes, soros öthengeres helyett egy kétliteres, 330 lóerős négyhengeres turbómotor dolgozik annak orrában.

Porsche 911 GT3 Cup 2017

Négyliteres boxermotor hajtja az új GT3 Cup versenyautót, teljesítménye 485 LE. Az alumíniumot és acélt tartalmazó vázzal mindössze 1200 kilogrammot nyom, központi anyás, 18 col átmérőjű felnijein elöl 280, hátul 310 mm széles slick gumikat szerelnek. A F1 betétfutamában indulnak majd az autók először 2017-ben.

Hyundai RN30

Még egy Hyundai. Az utcára szánt, sportos N-szériás autó előfutára az i30-as épülő RN30 koncepcióautó. Az utcainál 30 milliméterrel szélesebb versenyautóba egy kétliteres, négyhengeres, 375 lóerős motort álmodtak, az erőátvitelben duplakuplungos sebességváltó és önzáró differenciálmű is segédkezik. A látványos RN30 ajtói felfelé nyílnak.

Kommentek

Top 10: a magyarok kedvenc használt autói

Úgy fest, hogy a közlekedési alapszükségletek kielégítésére szolgáló modellek mellett sok honfitársunk álmait valósítja meg használtautó-behozatallal. Közöljük a tíz legnagyobb darabszámban behozott használt autót.

1,3 milliárd liter benzint fogyasztottunk tavaly

Tavaly 5,5 százalékkal, csaknem 3 milliárd 358 millió literre nőtt az üzemanyag-fogyasztás a magyar piacon, ezen belül a gázolaj iránti kereslet 6,4 százalékkal, a benziné pedig 4,1 százalékkal bővült az egy évvel korábbihoz képest.

Fából faragott futóművel támasztották fel a sánta terepjárót

Aki terepjárásra adja a fejét, annak leleményesnek kell lennie. Az erdő mélyén, a vadonban nincs szerviz, csak a merész ötletek segíthetnek ha nagy a baj.

Iszonyatos luxus-pickup a Mercedestől

Miközben a Nissannal közösen fejlesztett X-osztály mezei munkaeszköznek ígérkezik, a cég más részlegei nem voltak ennyire józan gondolkodásúak.

Megvan az év első, szájtátós kamiontuningja!

Egy magyar csapat úgy alakította át egy Scania utasterét, hogy arra talán még külföldön is csorgatni fogják a nyálukat a kamionsofőrök.

F1: Nem mondják el az igazat Schumacherről?

A hétszeres világbajnok Forma-1-es legenda volt menedzsere szerint a család tartozna azzal a szurkolóknak, hogy elárulják, milyen állapotban is van Michael Schumacher.

Betegségnevű elektromos szupersportkocsi, de honnan?!

A Dendrobium nem valami alattomos gombás fertőzés, hanem egy futurisztikus külsejű sportkocsi, amely egyrészt elektromos, másrészt hamarosan gyártani fogják, harmadrész szingapúri.

F1: Lassan kiszorítják Bernie Ecclestone-t

A Nemzetközi Automobil Szövetség is rábólintott a Forma-1 eladására, az amerikai Liberty Media egy újabb lépéssel közelebb került a teljhatalomhoz.

Elsírta magát a szerelő, amikor ezt meglátta

Vajon mire gondolt emberünk, amikor fa fékbetéteket drótozott a féktárcsához? A többiről nem is beszélve.

Életükkel játszanak a marosvásárhelyi autósok

Életveszélyes játékot űzött több autós és motoros a Maros jegén.

F1: A Mercedes fizette Massa visszatérését

A Mercedes főnöke elismerte, hogy komolyabb összeggel kompenzálták a Williams-csapatot Valtteri Bottas átigazolásáért.

A pillanat, amikor a “Szikla” is könnyezett

Dwayne “The Rock” Johnson olyan ajándékot adott egy háborús hősnek, amire nem számított.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.