Egy kicsit megint vonzóbbak lettek a Daciák

Facelift a Sanderón, Loganon, automata váltó a Dusterben

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2016.10.04. 11.00

Egy kicsit megint távolabb pöckölte magától a budget márka jelzőt a Dacia. Tolatókamera került a Sanderóba, Loganba, dupla kuplungos automata a Dusterbe.

A Dacia standján igazi újdonságot nem találtunk az idei Párizsi Szalonon, viszont egy kört a kamerával azért megért az a pár kisebb frissítés a meglévő modelleken, amikkel kijöttek büszkélkedni. A legszembetűnőbb a Sanderók és Loganok, Logan MCV-k új frontja. A Dusterhez hasonló, tagoltabb fényszórót és szebb hűtőrácsot kaptak a legolcsóbb Dacia-modellek, a lökhárítót is frissebb, agresszívebb, dinamikusabb dizájnnal dobták fel a formatervezők.

A Sandero hátsó lámpája is figyelemre méltó változáson ment át. A négy kis világító négyszög a fő búra alatt immár sötétben is jól megkülönböztethetővé teszi a kis francia-román autót.

Az utastérben a legnagyobb csoda az új, négyküllős kormány, hihetetlen, mennyivel komolyabb lett ettől az apró módosítástól a Sanderók, Loganok kabinja. Ezt a komolyodást erősíti néhány apró finomítás, új díszítőelem a műszerfalon, és egy új extra, amivel kapcsolatban megint elmondhatjuk, hogy aki ült valaha 1310-esben vagy akár Solenzában, nehezen képzelte volna, hogy egy Dákóban ilyen is lesz valaha: a tolatókamera.

Négyküllős, sportosabb megjelenésű kormány került az autóba

Négyküllős, sportosabb megjelenésű kormány került az autóba

Ezzel a pár kis módosítással a Dacia gyakorlatilag elérte, hogy az ember ne úgy kezdjen el egy mondatot az utastérrel kapcsolatban, hogy “ahhoz képest”. Nincs többé “ahhoz képest”, egy új Sandero, Logan kívül-belül teljes értékű autó a maga kategóriájában, egy Peugeot 208 vagy akár VW Polo hasonlóan felszerelt változata mellett sincs oka szégyenkezni és az árára terelni a szót annak, aki ezeket a modelleket választotta.

A Sandero feneke is változott

A Sandero feneke is változott

A Daciák műszaki tartalmát illetően két újdonságról számolhatunk be. Egyrészt a kis Daciák új belépő motorja az aprócska, 900 köbcentis háromhengeres blokk turbó nélkül, SCe 75 néven, nem meglepő módon 75 lóerővel. Ez már természetesen Euro 6-os motor. A Duster pedig immár automata, pontosabban dupla kuplungos robotizált váltóval is megvásárolható. A gyári szlengben EDC-nek nevezett hatfokozatú egység csak a 110 lóerős, fronthajtású dízelmotor mellé rendelhető. Aki ilyet vesz, még egy extra szolgáltatást kap az automata komfortja mellé: az EDC támogatja a Hill Start Assist funkciót, vagyis emelkedőn a dupla kuplungos Duster hátra meggurulás nélkül képes elindulni.

Kommentek

Ha nincs meg a sofőr, nincs büntetés – Nyilatkozott a rendőrség

Az ORFK közlése szerint a közterület-felügyelet kameráival nem lehet az objektív felelősség alapján bírságolni.

Targoncás oktatófilm, csak erős idegzetűeknek

Nagyon kel vigyázni, nehogy egy lehulló tapétavágó beleálljon a fejedbe, mikor épp leveszed a kobakot.

F1: Rajzfilm készült Vettel futamgyőzelméről

Elindult az új szezon, megérkezett a MiniDrivers első rajzfilmes összefoglalója is.

Különös autót fotóztak a Ferihegyi reptérnél

Olvasók küldte a fotókat, ilyet nem látni túl sűrűn itthon. Persze előfordul.

Nézd meg, hogy kell helyesen használni a körforgalmat

Remek kis animáció demonstrálja, hogyan is kell használni a többsávos körforgalmat.

F1: Dokumentumfilm-sorozatban égeti magát a McLaren

Rosszabbkor nem is készülhetne film a csapat és a versenyzők színfalak mögötti munkájáról, de a McLaren és az Amazon idén mégis erre készül.

Titkok az új Suzukiról

Stratégiát váltott a Suzuki: míg a kifutó Swift formaterve alig tér el elődjétől, az új jóval kevésbé hasonlít rájuk. A design részleteiről a főtervezőt kérdeztük.

F1: Wehrlein dicséretet, és nem kritikát érdemel

A Sauber csapatfőnöke, Monisha Kaltenborn keményen kritizálta azokat, akik kritikát fogalmaztak meg az Ausztrál Nagydíjtól visszalépett Pascal Wehrleinnal szemben.

A főnök még több Verstappent akar az F1-be

A Forma-1 motorsportért felelős igazgatója, Ross Brawn arról álmodik, hogy a közeljövőben még több Max Verstappen versenyez majd a sorozatban.

Élesben veti be elektromos haszonjárműveit a Mercedes

Bár még nincs sorozatgyártásra alkalmas elektromos változat a Vitóból és a Sprinterből, mégis élesben tesztelhetik őket a következő években.

F1: Ha gyors a Ferrari, Vettel marad

A Ferrarinak akkor van a legnagyobb esélye a Sebastian Vettellel való szerződéshosszabbításra, ha gyors autót adnak alá. De mi lesz Räikkönennel a felpörgött Vettel mellett?

Kiderült, hogyan úszható meg az 50 ezres bírság

Lehet egy módja annak, hogyan kerülhető el a közterület-felügyelők által kiszabott 50 ezres bírságok kifizetése.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.