A Dacia standján igazi újdonságot nem találtunk az idei Párizsi Szalonon, viszont egy kört a kamerával azért megért az a pár kisebb frissítés a meglévő modelleken, amikkel kijöttek büszkélkedni. A legszembetűnőbb a Sanderók és Loganok, Logan MCV-k új frontja. A Dusterhez hasonló, tagoltabb fényszórót és szebb hűtőrácsot kaptak a legolcsóbb Dacia-modellek, a lökhárítót is frissebb, agresszívebb, dinamikusabb dizájnnal dobták fel a formatervezők.

A Sandero hátsó lámpája is figyelemre méltó változáson ment át. A négy kis világító négyszög a fő búra alatt immár sötétben is jól megkülönböztethetővé teszi a kis francia-román autót.

Az utastérben a legnagyobb csoda az új, négyküllős kormány, hihetetlen, mennyivel komolyabb lett ettől az apró módosítástól a Sanderók, Loganok kabinja. Ezt a komolyodást erősíti néhány apró finomítás, új díszítőelem a műszerfalon, és egy új extra, amivel kapcsolatban megint elmondhatjuk, hogy aki ült valaha 1310-esben vagy akár Solenzában, nehezen képzelte volna, hogy egy Dákóban ilyen is lesz valaha: a tolatókamera.

Négyküllős, sportosabb megjelenésű kormány került az autóba

Négyküllős, sportosabb megjelenésű kormány került az autóba

Ezzel a pár kis módosítással a Dacia gyakorlatilag elérte, hogy az ember ne úgy kezdjen el egy mondatot az utastérrel kapcsolatban, hogy “ahhoz képest”. Nincs többé “ahhoz képest”, egy új Sandero, Logan kívül-belül teljes értékű autó a maga kategóriájában, egy Peugeot 208 vagy akár VW Polo hasonlóan felszerelt változata mellett sincs oka szégyenkezni és az árára terelni a szót annak, aki ezeket a modelleket választotta.

A Sandero feneke is változott

A Sandero feneke is változott

A Daciák műszaki tartalmát illetően két újdonságról számolhatunk be. Egyrészt a kis Daciák új belépő motorja az aprócska, 900 köbcentis háromhengeres blokk turbó nélkül, SCe 75 néven, nem meglepő módon 75 lóerővel. Ez már természetesen Euro 6-os motor. A Duster pedig immár automata, pontosabban dupla kuplungos robotizált váltóval is megvásárolható. A gyári szlengben EDC-nek nevezett hatfokozatú egység csak a 110 lóerős, fronthajtású dízelmotor mellé rendelhető. Aki ilyet vesz, még egy extra szolgáltatást kap az automata komfortja mellé: az EDC támogatja a Hill Start Assist funkciót, vagyis emelkedőn a dupla kuplungos Duster hátra meggurulás nélkül képes elindulni.