Bár a leginkább tolt újdonság a Peugeot standján a kompakt crossover 3008-as új generációja, egy még látványosabb, komolyabb, elegánsabb, drágább, de nyilván várhatóan sokkal kisebb volumenben értékesíthető új modellbe is beleülhettünk. Ez az 5008 buszlimuzin teljesen új, az EMP2-es univerzális PSA-platformra épített második generációja. Ez a kocsi is az i-Cockpit fantázianevű műszerfalat kapta meg, vagyis a pici kormány fölött egy nagy, teljesen virtuális TFT-kijelzős műszeregységen láthatók a vezetéssel kapcsolatos információk, a szintén magasra emelt középső nagy érintőkijelzőn pedig az infotainment, a navigáció, a klíma menüjét kezelheti a sofőr vagy az utas.

Függőónokkal és mérőmadzaggal faggatják a kínai ipari kémek a Peugeot 5008-as testét

Kétgyerekes, de időnként több gyereket is fuvarozó apukaként az tetszett a legjobban az új 5008-asban, hogy nem tolták el annyira a kocsi jellegét a divatos crossoveres, SUV-os irányba, mint mondjuk a Renault az új Espace-szal. Több maradt az eredeti funkcióból, az MPV-ségből; ez a kocsi még így, enyhén emelve-terepesítve is megmaradt praktikus családi busznak:

Az autó az 1,2 literes benzinmotor 130 lóerős verziójával, kézi vagy automata váltóval, 1,6 literes turbómotorral, 165 lóerővel és automata váltóval, valamint az 1,6 és a 2,0 literes dízel 100-tól 180 lóerőig terjedő teljesítményskálájával lesz kapható. A dízel hibrid motor ebből a modellből is hiányzik, és úgy tudjuk, sajnos a 3008-as elektromos rollerje se lesz ott az opciós listán. De hát egy ilyen nagy családi kocsiban azon úgyis csak összevesznének a gyerekek.