A magyar designer nagy pillanata Párizsban

Kovács Miklós autója az új Kia Rio

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2016.10.03. 19.00

Továbbra is Kovács Miklós a Kia vezető külső formatervezője, akinek új autói magyar autós újságíróként átlagon felül érdekelnek bennünket. A legújabb alkotása a Kia Rio negyedik generációja.

Tíz éve érkezett a Volkswagentől a Kiához Peter Schreyer, aki idővel a Hyundai formatervezési vezetését is átvette. A designercsapat élén álló német szakember vezetésével, akit nem fekete ruhában sosem láttam prezentációkon, olyan szintre jutott a Kiák karosszériája és belső tere, hogy az új Riót mi sem hagyhattuk ki.

Mestermű a design, amivel a nagyfőnök mellett elsősorban Kovács Miklóst, a márka külső formatervezési vezetőjét dicsérjük. A Rio lendületes, strammul áll a 15-17 colos kerekeken, és eltaláltak az arányai. Nem teszi zavaróan orrnehézzé otromba első túlnyúlás, formaterve jóval férfiasabb és karakteresebb, mint a csajosabbra rajzolt, most kifutó modellé.

Itthon nem megy, másutt nagyon

Itthon súlytalan az autó, míg globálisan pont fordított a helyzet. A Rio a legnagyobb darabszámban eladott Kia, és mint ilyen, a márka legfontosabb autója. Tavaly 473 000 db talált gazdára belőle, nagyrészt Ázsiában, részben az Egyesült Államokban. Ez azt jelenti, hogy az évi mintegy hárommillió Kia nagyjából hatodát adja a kiskocsi.

Gyalogosfelismerő-rendszerével automatikus vészfékezésre képes az új Kia Rio

Amely nem is annyira kicsi, inkább a kis és a kompakt autók között lebegő, amolyan Škoda-stílusban két kategória közé belőtt modell. Nevezhetnénk full size kisautónak is, csak az elég ostobán hangzik.

A Rio, amelynek neve spanyolul folyót jelent, 15 milliméterrel hosszabb (4065 mm) és öttel alacsonyabb (1450 mm) elődjénél. 2580 milliméteres tengelytávja két milliméterrel nagyobb a Golf V vagy a Škoda Octavia II értékénél. A térkínálat ehhez illően szellős a kiskocsiban, amelyben 325 literes csomagtartónak maradt hely.

Mostantól csak az ötajtós kapható Európában, a limuzin nem

Mostantól csak az ötajtós kapható Európában, a limuzin nem

Műszerfala kicsit az új i30-ra hasonlít, tehát a vízszintes tagolással nyugalmat áraszt és optikailag szélesebbnek mutatja az autót, mint a kiskocsiktól megszoktuk.

Van még szívómotor

A Cee’d GT-ből ismert egyliteres, háromhengeres, közvetlen befecskendezéses turbómotorból kétféle verzió készül. Az egyik T-GDI 100, a másik 120 lóerős, egyformán 172 Nm nyomatékkal az 1500-4000-es percenkénti fordulatszám-tartományban. A két szívómotor közül az alapverzió 1,25 literes és 84 lóerős, az 1,4-es benzines 100 lóerős. Az 1,4-es benzines és a 120 lóerős 1,0 T-GDI váltója hatfokozatú, ahogy a két dízelé is. Az 1,4-es CRDi 70 vagy 90 lóerővel lesz kapható.

Szokatlanul gazdag vezetőtámogató biztonsági arzenált kínál majd az autó. Lesz radaros előtér-felügyelet gyalogos-felismeréssel és automatikus vészfékezéssel. A sávelhagyás-jelző figyelmezteti a vezetőt a nem szándékos terelővonal-átlépésre.

Koreából jön

Mivel a zsolnai üzemben nincs kapacitás az Európában évi 100 ezres darabszámban értékesítendő Rio gyártására, az autó a koreai Sohariból hajózik ide. Garanciaideje marad a 7 év/150 000 kilométer.

Belül is jól néz ki a Rio

Belül is jól néz ki a Rio

Magyarországon jövő tavasszal lesz megvásárolható az új Kia Rio. Várhatóan az autó továbbra sem a nyomott árú, de nagy méretű kiskocsik ellenfele lesz, tehát nem a Ford Ka+ vagy a Suzuki Baleno konkurense. Pontos hazai áráról még nincs információnk, ezt a hazai bevezetéshez közelebb közli az importőr.

Kommentek

Ez a kézműves módszer új fejezetet nyit a hengerfej felújításban

Precíz megoldás helyett ösztönből tolja emberünk. Az eredmény kétséges, de legalább az eljárás látványos.

Magyar rekord a BMW-nél

Soha ennyi új BMW nem kelt el Magyarországon, mint 2016-ban. A siker nemcsak hagyományos modelleké, de Közép-Európában i-modellekből is nálunk fogy a legtöbb.

Súlyos kockázat a járműjavításhoz használt illegális eszköz

Súlyos közlekedésbiztonsági kockázatokat jelentenek az autókban használt szoftverek és egyéb műszaki elemek működését ellenőrző nem jogtiszta, vagy nem megfelelően frissített diagnosztikai eszközök – hívta fel a figyelmet a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT).

F1: Jövőre Vettel, Alonso is mehet a Mercedeshez

A Mercedes csapatfőnöke nem titkolja, hogy az idén nagyon figyelik majd a pilótapiacot, lecsaphatnak valamelyik nagyágyúra is, ha Valtteri Bottas nem hozza Nico Rosberg szintjét.

Top 10: a magyarok kedvenc használt autói

Úgy fest, hogy a közlekedési alapszükségletek kielégítésére szolgáló modellek mellett sok honfitársunk álmait valósítja meg használtautó-behozatallal. Közöljük a tíz legnagyobb darabszámban behozott használt autót.

1,3 milliárd liter benzint fogyasztottunk tavaly

Tavaly 5,5 százalékkal, csaknem 3 milliárd 358 millió literre nőtt az üzemanyag-fogyasztás a magyar piacon, ezen belül a gázolaj iránti kereslet 6,4 százalékkal, a benziné pedig 4,1 százalékkal bővült az egy évvel korábbihoz képest.

Fából faragott futóművel támasztották fel a sánta terepjárót

Aki terepjárásra adja a fejét, annak leleményesnek kell lennie. Az erdő mélyén, a vadonban nincs szerviz, csak a merész ötletek segíthetnek ha nagy a baj.

Iszonyatos luxus-pickup a Mercedestől

Miközben a Nissannal közösen fejlesztett X-osztály mezei munkaeszköznek ígérkezik, a cég más részlegei nem voltak ennyire józan gondolkodásúak.

Megvan az év első, szájtátós kamiontuningja!

Egy magyar csapat úgy alakította át egy Scania utasterét, hogy arra talán még külföldön is csorgatni fogják a nyálukat a kamionsofőrök.

F1: Nem mondják el az igazat Schumacherről?

A hétszeres világbajnok Forma-1-es legenda volt menedzsere szerint a család tartozna azzal a szurkolóknak, hogy elárulják, milyen állapotban is van Michael Schumacher.

Betegségnevű elektromos szupersportkocsi, de honnan?!

A Dendrobium nem valami alattomos gombás fertőzés, hanem egy futurisztikus külsejű sportkocsi, amely egyrészt elektromos, másrészt hamarosan gyártani fogják, harmadrész szingapúri.

F1: Lassan kiszorítják Bernie Ecclestone-t

A Nemzetközi Automobil Szövetség is rábólintott a Forma-1 eladására, az amerikai Liberty Media egy újabb lépéssel közelebb került a teljhatalomhoz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.